تویوتا از نسخه سفارشی وانت پیکاپ هایلوکس با نام Z ریوو روکو ادیشن رونمایی کرد. پیشرانه ۲.۴ لیتری این خودرو ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد.
روزی جدید و معرفی مدلی سفارشی از طرف برند ژاپنی تویوتا! این برند خوشنام در جدیدترین حرکت خود نسخه سفارشی هایلوکس با نام Z ریوو روکو ادیشن را بر پایه تریم Z معرفی کرده است. البته باید دانست تولید چنین خودرویی کاملاً عجیب به نظر میرسد زیرا تیپ Z هایلوکس در واقع سادهترین نسخه این وانت مشهور به شمار میرود. هایلوکس Z به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربودیزل با ۱۴۷ اسب بخار قدرت مجهز است.
در مقابل باید به هایلوکس GR اسپرت اشاره کنیم که پذیرای پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل با ۲۲۱ اسب بخار قدرت شده است. بنا به گفته تویوتا ژاپن، تجهیزات اضافی نصب شده روی این خودروی سفارشی باعث تولید محصولی گیراتر و خشنتر شدهاند. در واقع هایلوکس Z ریوو روکو ادیشن مخصوص افرادی است که میخواهند بدون خرید مدل گرانتر و ۴۰ هزار دلاری GR اسپرت از سایر مالکان هایلوکس متمایز شوند.
اگرچه ژاپنیها تجهیزات زیادی را به وانت موردبحث اضافه نکردهاند اما در مجموع همین آپشن های جدید نیز باعث شدهاند هایلوکس Z ریوو روکو ادیشن ظاهری بسیار بهتر نسبت به تیپ ساده خودرو داشته باشد. وانت سفارشی تویوتا با رینگهای ۱۸ اینچی تیره و لاستیکهایی با نوشتههای سفید عرضه میشود. همین نکته اشارهای جالب به سومین نسل هایلوکس و فرهنگ خودروهای عضلانی در دهه ۷۰ میلادی است.
مدلهای بازار آمریکا معمولاً با نوشتههای سفید روی لاستیکها عرضه شدهاند اما تنها نسخههای فول دارای چنین ویژگیای هستند. از دیگر تجهیزات Z ریوو روکو ادیشن میتوان به جلوپنجره جدید، سپرهای جلو و عقب بهینه و قوس چرخهای متفاوت در عقب اشاره کرد. افرادی که واقعاً خواهان جلبتوجه باشند از میله اسپرت نورانی لذت خواهند برد. تویوتا لاینر استاندارد جدیدی را در نظر گرفته و دستیار لیفت درب عقب نیز ویژگی کاربردی دیگری است که باعث میشود با یک انگشت بتوان درب پشتی را بلند کرد.
تویوتا هایلوکس Z استاندارد (تصویر سمت راست) و هایلوکس GR اسپرت (تصویر سمت چپ)
تویوتا هایلوکس Z ریوو روکو ادیشن با چهار رنگ برنزی، مشکی، سفید و قرمز در دسترس است. خودروی موردبحث با قیمت معادل ۳۳,۵۰۰ دلار عرضه میشود که بسیار ارزانتر از مدل GR اسپرت خواهد بود. البته باید گفت هایلوکس Z استاندارد بهای حدود ۳۰ هزار دلار دارد و همانطور که در تصاویر دیده میشود تغییرات رخ داده در مدل سفارشی موردبحث، وانت تویوتا را بسیار جذابتر کردهاند. هایلوکس بنا به دلایل مختلف از جمله مالیات در بازار آمریکا حضور ندارد. هشتمین نسل این خودرو از سال ۲۰۱۵ تاکنون در بازار حضور دارد و طی ۲ تا ۳ سال آینده جای خود را به نسل جدیدی خواهد داد که از همان پلتفرم تاکوما استفاده میکند. نسخه سفارشی Z ریوو روکو ادیشن به دنبال حفظ وضعیت رقابتی این خودرو در بازار است زیرا رقبای مطرحی همچون فورد رنجر، نیسان ناوارا و میتسوبیشی تریتون پیش روی آن قرار دارند.
.DOT
۴ دی ۱۴۰۲بجای نیسان آبی و پادرا دراز و مزدا کارا و ازین آشغالا کاش میشد همون شرکت سازنده مثل بهمن و سایپا و … ، هایلوکس های بالای ۱۰ سال عمر ، یا همون میتسو تریتون و نیسان ناوارا با عمر بالای ۱۰ سال وارد میشد و اقساطی واگذار میشد . هم آلایندگی کمتر هم ایمنی و کارایی بیشتر . سودشم اصلا بره تو جیب خودشون . نوش جونشون . حداقل رحم کنن به ملت .
کاگراری خط تولید هم میرفتن تو کار قطعه سازی و تعمیرات و …
NAVID۰۰۹۸
۴ دی ۱۴۰۲آقا
از چیز مطمئنم و اونم اینه که در ایران خودروهایی باید در حالحاضر تولید و منتاژ بشه که استهلاک به شدت بالایی داشته باشند !
دیروز پیشِ یکی از دوستان تراشکارم بودم که کمتر از یک ساعت ، ۴ عدد بلبرینگ چرخ خودروهای مختلف تیبا پژو برایش آوردند تا بِکنه و جا بندازه و گفت در روز زیروبندسازهای مخنلف حداقل ۲۰تا میارند براش که حساب کنید زنگ تفریح این دوستمون بود و میداد شاگرداش انجام بدن با اینکه شغل اصلی ایشون تراشکاری سرسیلندر و… بود ولی برای هر بلبرینگ ۱۷۰ هزار دستمزد میگرفت !
حالا فکر کنید هزینهی رفتوآمد پیکموتوری و اِجرت تعمیرکار جدا حساب میشه و این چرخهی معیوب استهلاک بالا در تمام اجزای خودروها از موتور گیربکس تعلیق و … وجود داره و چه گردش مالی بالایی را شامل میشه در صورتی که در خودروهای بینالمللی شما چنین چیزی را در کیلومترهای زیر ۱۵۰ هزار کیلومتر شاهد نیستید بخصوص خودرویی مثل هایلوکس یا پرادو کمری راوفور کرولا تا کیلومترهای بالای ۵۰۰ هزار کیلومتر هم خرابی قطعهای مثل ببرینگ چرخ خندهداره و عمراً به این راحتیها حتی با بدترین چالهچولهها خراب و تعویض بشه !
به سبب اقتصاد بستهای که داریم و گردش مالی که باید برقرار باشه ، دولت اجازه نمیده خودرویی بیاد قیمت مناسب که بشه به راحتی خریدش و کم استهلاک باشه ، حتماً دید که خودروهای اندک وارداتی مثل کیا سلتوس توسان الانترا لوآپشن چه قیمتهایی داره در بازار اعلام میشه در حد پرادو ۲۰۱۳ 😂🤦♂️!!!
دوستان الان دیگه در کشور ما نون تو کارهای خدماتی و تعمیراتی خوابیده و جایی دیگه دنبال نون نگردید !
کشور ما هر ۵ سال اقتصادش بر مبنای شغلهای مختلف هست که مُدام گردش پیدا میکنه !
امیدوارم روزی برسه که دوباره شاهدش رُخنمایی هایلوکس در کشور باشیم و بتونیم از این اعجوبهی ژاپنی استفاده ببریم و حال کنیم
1&1 1AND1
۵ دی ۱۴۰۲خدایی با دوام ترین و قابل اطمینان ترین و قابل اعتماد ترین و به طور کلی بهترین خودرو ها و ماشین های جهان فقط یا اروپایی هستن یا آمریکایی 🥇👑🇺🇸🇪🇺🇩🇪🇷🇺💯و در هر چیزی کلا شماره ۱ و اول هم هستن به طور کلی بخصوص در هر چیزی همشون یا اعجوبه های اروپایی هستن یا آمریکایی که دیگه ۱ میلیون کیلومتر هم مورد پیدا کردنِ هر قطعهای مثل ببرینگ چرخ خندهداره و عمراً به این راحتیها حتی با سخت ترین چالهچولهها هم آخ نمیگن که تعویض بشه ! چون بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین خودروها و ماشین ها و کلا بهترین هرچیزی بهترینش فقط متعلق به همینهاست و شماره ۱ هستن و اول هستن در هر چیز بخصوص در این مورد👑🇺🇸🇪🇺🇩🇪🇷🇺🥇💯 درصد دیگه با اطمینان قلبی و مغزی و روحی ❤️🧠👻 خدایی همینه حالا بعدا میفهمید
1&1 1AND1
۵ دی ۱۴۰۲خدایی با دوام ترین و قابل اطمینان ترین و قابل اعتماد ترین و به طور کلی بهترین خودرو ها و ماشین های جهان فقط
فقط اروپایی و آمریکایی🥇👑🇺🇸🇪🇺🇩🇪🇷🇺💯و در هر چیزی کلا شماره ۱ و اول هم هستن به طور کلی بخصوص در هر چیزی همشون یا اعجوبه های اروپایی هستن یا آمریکایی که دیگه ۱ میلیون کیلومتر هم مورد پیدا کردنِ هر قطعهای مثل ببرینگ چرخ خندهداره و عمراً به این راحتیها حتی با سخت ترین چالهچولهها هم آخ نمیگن که تعویض بشه ! چون بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین خودروها و ماشین ها و کلا بهترین هرچیزی بهترینش فقط متعلق به همینهاست و شماره ۱ هستن و اول هستن در هر چیز👑🇺🇸🇪🇺🇩🇪🇷🇺🥇💯 درصد دیگه
با اطمینان قلبی و مغزی و روحی ❤️🧠👻 خدایی همینه حالا بعدا میفهمید
net
۴ دی ۱۴۰۲دستگیره پلاستیکی روی اتاق بار و محافظ اطراف گلگیر پلاستیکی بد هست.اگر زیر نوک چراغ جلو مسطح بود قشنگتر میشد.عکس اخر هایلوکس سفید بدون دستگیره پلاستیکی اتاق بار و محافظ گلگیر پلاستیکی هست قشنگتره
𝐀𝐥𝐢
۴ دی ۱۴۰۲جذاب تر از قبل شده
☆کـــــــادیلاک☆
۴ دی ۱۴۰۲به به 😁
بهرام
۴ دی ۱۴۰۲دیگه سالهای آخر نسل هشتم هایلوکسه و خریدنش ارزش نداره. بنظرم دوستداران هایلوکس دست نگهدارند تا نسل 9 بیاد. حالا تو بیا و منفی بده. میگم صبر کنند نسل 9 بیاد با همین قیمت بخرند. ولی تو منفی بده
محمد
۵ دی ۱۴۰۲مشتی مگه نسل ۹ میاد ایران که دست نگه داریم….
نکه الان نسل ۸ همین جور فوج فوج به کشور داره میاد دیگه خز شده منتظریم با نسل بالاتر دور بزنیم
یاسین
۸ دی ۱۴۰۲یعنی ۱۶۵۰-یهنی یک میلیارد و ششصدو پنچاه ملیون تومن تو ایران با این پول مدل ۲۰۰۷ هایلوکس فقط گیر می یاد
احمد
۸ دی ۱۴۰۲با ۱/۶۵۰ میتونی یک چینی بی کیفیت بخری و از روز تحویل تا روز فروش(انداختن به یک هموطن دیگر) دنبال قطعه و تعمیرکار بگردی. کلوت، KMC، ام وی ام، فونیکس و……
ما ماندیم و حسرت یک ماشین خوب سوار شدن.
دمتان گرم مسئولین تصمیم گیر، متشکریم، خیلی ممنون از اینهمه لطفی که به رعایایتان دارید.
هادی مجدی
۱۰ دی ۱۴۰۲ملتی که به جای فورد و شورلت و جیامسی و جیپ و داج و رم دنبال تویوتا و مزدا و میتسوبیشی افتادن حقشون همون چینیهای آشغال موجود در بازاره! حداقل آمریکایی میخواستین تا شاید ژاپنی گیرتون بیاد! ژاپنی بخوایین همین چینی گیرتون میاد دیگه! 😬