FJ کروزر حدود یک دهه پیش به دلیل فروش پایین از بازار آمریکا کنار رفت، پس چرا تویوتا دوباره از همان فرمول در نسل جدید لندکروزر پرادو استفاده کرده است؟
نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو شاسیبلندی میان سایز با سبک طراحی رترو است که بهتازگی معرفی شده است. این اقدام تویوتا اما عجیب به نظر میرسد زیرا این شرکت همین ایده را با FJ کروزر که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۵ معرفی شد امتحان کرد و لااقل در بازار آمریکا شکست خورد. سبک طراحی رترو در آن سالها بین خودروسازان در حال محبوب شدن بود و طراحی FJ کروزر که بر اساس نسل قبلی پرادو ساخته شده بود مورد تحسین قرار گرفت.
این خودرو همچنین به لطف شاسی نردبانی، زوایای حمله و فرار عالی، سامانهٔ چهارچرخ محرک فول تایم و دیفرانسیل مرکزی تورسن، تواناییهای آفرود فوقالعادهای هم داشت. FJ کروز یک شاسیبلند رترو با زیرساخت سرسخت بود یعنی دقیقاً مثل پرادوی جدید اما نهایتاً به دلیل فروش پایین، بازار آمریکا را ترک کرد درحالیکه تا همین اواخر در برخی کشورهای جهان همچنان عرضه میشد؛ اما چه اتفاقی افتاد که FJ کروزر شکست خورد؟
مقصر اول: بحران اقتصادی
FJ کروزر در سال ۲۰۰۶ برای فروش در آمریکا عرضه شد و ابتدا خریداران استقبال خوبی از آن کردند بهگونهای که در همان سال ۲۰۰۶ بیشترین فروش خود را با ۵۶,۲۲۵ دستگاه تجربه کرد آنهم درحالیکه کل سال را در بازار حضور نداشت. در سال ۲۰۰۷ نیز ۵۵,۱۷۰ دستگاه از این ماشین فروخته شد. تویوتا پیشرفت خوبی داشت اما در سال ۲۰۰۸ فروش FJ کروزر به ۲۸,۶۶۸ دستگاه و سال بعد به تنها ۱۱,۹۴۱ دستگاه کاهش پیدا کرد. در سال ۲۰۱۰، فروش با کمی بهبود به ۱۵ هزار دستگاه رسید اما پس از آن دوباره روند نزولی گرفت و پس از فروش ۱۱,۷۲۶ دستگاه در سال ۲۰۱۴، تویوتا به عرضهٔ این شاسیبلند در بازار آمریکا پایان داد.
یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت FJ کروزر در بازار آمریکا رکود اقتصادی بزرگسال ۲۰۰۹ بود. در آن دوران، مردم برای خرید یک شاسیبلند بزرگ پول نداشتند و برای رفع نیازهای خود نهایتاً سراغ خودرویی ۲۰ هزار دلاری میرفتند. علاوه بر این، با افزایش قیمت بنزین، مصرف سوخت پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی تویوتا هم به یک کابوس تبدیل شد. همچنین در آن سالها مردم پول خود را بااحتیاط خرج میکردند. قبل از سال ۲۰۰۸، خریداران جسارت بیشتری داشتند و به خودروهای منحصربهفردی مثل FJ کروزر روی خوش نشان میدادند اما پس از رکود بزرگ، مردم محافظهکار شدند و برای خرید خودرو سراغ فورانر کاربردیتر یا کرولا میرفتند.
مقصر دوم: تویوتا
زمانی که مردم پول زیادی داشتند و ولخرجی میکردند، چشمپوشی از مشکلات FJ کروزر آسان بود. هرچند این خودرو تواناییهای آفرود چشمگیری داشت اما با همان مشکلات رانگلر دستوپنجه نرم میکرد و تواناییهای آفرود آن به قیمت قربانی کردن هندلینگ جادهای تمام شده بود. FJ کروز خودرویی زمخت و بیدقت بود. علاوه بر این، هرچند طراحی FJ عالی بود اما روی دید و کارایی خودرو تأثیر منفی گذاشته بود. ستونهای C خیلی پهن بودند و چرخ زاپاس نیمی از شیشهٔ عقب را مسدود کرده بود.
تویوتا همچنین برای این شاسیبلند درهای عکس بازشو را در نظر گرفته بود که نمای جالبی داشتند اما استفاده از آنها آزاردهنده بود زیرا برای باز کردن نیم درهای عقب، باید درهای جلو باز میشدند. فضای پای محدود عقب، صندوق بار کوچک و کیفیت داخلی افتضاح هم از دیگر مشکلات FJ کروزر بودند. در همین حال، تویوتا با عرضهٔ نسخههای تریل و TRD از فورانر نیز به FJ لطمه زد زیرا بین این دو خودرو همپوشانی زیادی وجود داشت و نهایتاً فورانر پیروز شد. درنتیجه، سرنوشتی جز خروج زودهنگام از بازار آمریکا در انتظار FJ کروز نبود درحالیکه این روزها آمریکاییها حاضرند برای خرید نمونههای تمیز این ماشین مبالغ گزافی پرداخت کنند.
آیا همان سرنوشت در انتظار پرادو است؟
پاسخ این سؤال به شرایط اقتصادی آمریکا بستگی دارد که نظرات ضدونقیضی در رابطه با آن مطرح میشود. از یک سو، خیلیها معتقدند بایدن در حال نابود کردن آمریکا است اما از سوی دیگر، حقایقی نشان میدهند اقتصاد این کشور قدرتمند بوده و حتی از سطح پیش از شیوع کرونا هم فراتر رفته است. میانگین قیمت خودروهای صفرکیلومتر بازار آمریکا به بالاترین حد رسیده و تقریباً نزدیک به قیمت پایهٔ ۵۵ هزار دلاری پرادو است؛ بنابراین، لندکروزر جدید در آمریکا از لحاظ قیمت نسبتاً مقرونبهصرفه خواهد بود.
علاوه بر این، پرادو بهتر از FJ کروزر طراحی شده است. این روزها طراحی رترو فقط یک مد نیست و به رویهای ریشهدار تبدیل شده است. در سال ۲۰۰۶، تویوتا خیلی زود وارد بازی طراحی رترو شد و همین موضوع به FJ کروزر لطمه زد اما در حال حاضر، طراحی رترو بسیار متداولتر شده و پرادو از این موضوع سود خواهد برد. همچنین این ماشین به پیشرانهٔ هیبریدی قویتر و کممصرفتر مجهز است و چهار در سنتی و صندوق بار بزرگی دارد. طراحی داخلی پرادو هم خوب به نظر میرسد و امیدواریم تویوتا از کیفیت کابین پایین FJ کروزر درس گرفته باشد.
بنابراین، چرا احتمال موفقیت لندکروزر جدید در بازار آمریکا زیاد است؟ پاسخ عرضه در زمان مناسب است. FJ کروزر هرچند مشکلاتی داشت اما شکست آن در درجهٔ اول به خاطر شرایطی خارج از کنترل تویوتا بود. درنتیجه، هرچند نمیتوانیم آینده را پیشبینی کنیم اما با توجه به شرایط کنونی بازار آمریکا، احتمال موفقیت نسل جدید لندکروزر پرادو زیاد خواهد بود.
ابوالفضل
۱۸ مرداد ۱۴۰۲من هنوزم بنظرم بهترین کار این بود بود که طرح پرادو رو مثل نسل قبل ادامه میداد حالا یا آپدیت برای fj یا کلا یه ماشین جدید برای این منظور طراحی میکرد
MILADZM
۱۸ مرداد ۱۴۰۲جوابش تو همون اسمشه
تویوتا !
چون از رو نمیره هر چقد هم که عین چی ضایع میشه بازم دست بر نمیداره
مثال زنده ش همون bz4x که بعد n سال هنوز نتونستن چرخش رو درست سر جاش نگه دارن ولی باز از رو نمیرن دو روز یبار میگن آی نم بله آی نم اله تا سال فلان ماشین برقی اینجوری میسازیم ماشین برقی اونجوری میسازیم !
لامصب این افتضاحات حتی برا خودروسازان وطنی هم قفله .
بهنام
۱۸ مرداد ۱۴۰۲لطفاً طرفداران یاتاقان و آتش سوزی و بدون اسطوره در زیر پست اسطوره ها نظر ندن اینجوری خودشون راحتترن 😂
NAVID۰۰۹۸
۱۹ مرداد ۱۴۰۲نمیدونم این مقاله از رسانههای خارجی ترجمه شده یا اختصاصی نویسندهی عزیز پدال هست !!!! اما هرچه که هست ، جایِ تفکر داره ، چرا ؟!
چون اصلاً مقولهی fj با پرادو متفاوته و باید هم مخاطب fj کمتر از پرادو باشه ، با اینکه در طراحی ظاهری پرادو ، به شدت رویکردی داشته به تمام اتاقهای قدیمی لندکروزرها !!!
Fj یه کلاس خاص آفرودی برای خاصپسندان و بیراههنوردان بوده و هست !!!! در حالی که پرادو ساخته شده جهت استفادههای شهری و جادهای و آفرود !!!!
حالا اونی که Fj را میخره جهت استفاده در شهر ، مشکلش اینه که بیماری دیده شدن داره مثل چیزی که در ایران زیاد میبینیم بیش از ۹۵٪ ما ایرانیها این مشکل را داریم !
Fj وقتی میره آفرود و برمیگرده ، میشه با شلنگ آب افتاد به جون ماشین و داخلش را شُست و تازه شیره تخلیه از داخل داره در صورتی که پرادو تو نمونه آفرودیش هم چنین نیست و یه لندکروزر کوچک شده هستش با انبوهی از آپشن و آسایش در رانندگی !!!
ای کاش این را بفهمیم فلسفهی ساخت هر خودرو در شرکتها مشخص شده ولی اینکه خریدارانش از چه طیفی هستند که دیگر مشکل شرکتها نیست که !
Fj یه طراحی داره که عمراً قدیمی بشه چون ساده و جعبهای هست اما پرادو تاریخ مصرف داره که تفاوت نسلها رو میشه از دور هم فهمید !
پرادو اومده در شهر یانکیها هفتتیرکِشی کنه ، در جایی که شروع کنندهی این بازی بوده و هنر میخواد در چنین کلاسی بتونی با رقیبها رقابت کنی اما میشه رقیب را قلقلک داد !
تنها برگ برندهی تویوتا در این جمع مخوف آمریکایی ، قیمت به شدت رقابتی و قابلیت اطمینان و بازی با قطعات افترمارکتی هست و اگر نه که سخت بتونه در آمریکا سالی ۱۰۰ هزارتا بفروشه !
که البته یکدفعه هم دیدید میترکونه در بحث بازار و فروش به سبب تورمی که در آمریکا پیش آمده و قیمت این سامورایی جاپنی و قابلیتهایی که داره وسوسهانگیزه به شدددددت !
amir-mr
۱۸ مرداد ۱۴۰۲راستی ۲ روز پیش اساتید کره ای فراخوان آتش سوزی دادن چرا اونجا پیدات نبود گل پسر
پیام
۱۸ مرداد ۱۴۰۲برای برندهای ژاپنی این افول طبیعیه. سونی هم همینطور شد
Amir Abbas
۱۸ مرداد ۱۴۰۲انصافا از خنده جر خوردم آقای پیام. دوست عزیز حواست هست سونی در بهترین شرایط تاریخ خودشه و چقدر سود و درآمد و فروش داره؟ هر برندی افت و خیز داره و سونی هم داشته اما بخاطر اون هاوارد استرینگر بود. ضمنا تویوتا هم در سال های 2007 تا 2010 تقریبا افت داشت اما پله پله اومد بالا و الان 3 ساله که پرفروشترین خودروساز. هی خدا شکرت. تویوتا با امسال میشه چهارمین سالی که پرفروشترینه بعد آقا پیام میگه افت کرده. خداوند پشت و پناهت
پیام
۱۸ مرداد ۱۴۰۲امیر عباس الان تکنولوژی سونی در مقابل سامسونگ تو گوشی و … پشم هم نیست! دیگه مرد اون زمان!!! در ضمن، فعلا تویوتا بازار ماشین الکتریکی رو از دست داده و دنیا به سرعت سمت ماشین الکتریکی داره میره. وقتش هست از خودت بپرسی که آیا واقعا پیشرفت جنسیس و لکسوس بر اساس زمان قابل قیاس هست؟!!! جنسیس جهش داشته اونم از همه لحاظ. قطعا بر اساس زمان لکسوس داره جا میمونه. برو یه سرچ بزن که ببینی رکورد پیل سوختی و الکتریکی دست هیونداست یا تویوتا؟! میزان فروشی هم که در مورد تویوتا الان میبینی، مربوط به خوشنام بودن سابقش هست وگرنه رشد تکنولوژی دست هیونداست نه تویوتا! چه نوآوری خاصی تو این سالها داشته؟!!! میشه بگی؟! این همه یه زمانی که کسی هیوندای نمیخرید میتسوبیشی پیشتاز بود از فیلم جکی جان گرفته تا استفاده مردم. الان کجای بازار و تکنولوژی وایساده؟!!!!!!
حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۲پیام یا همون کارلو یا همون محمد رضا و غیره.
تکنولوژی سونی در مقابل سامسونگ چی؟ سامسونگ مگه تکنولوژی داره؟ بذار ژاپن و هلند متریال و تجهیزات مورد نیازش رو بهش نفروشن اونوقت تکنولوژی سامسونگ مشخص میشه. سال 2018 ژاپن 200 مورد صادراتی به کره جنوبی رو تحریم کرد و اونجا بود که کره جنوبی از ترس ورشکست شدن سامسونگ و الجی به دست و پای ژاپن افتاد. برو یکم سرچ کن بعد کامنت بذار.
یکم هم در مورد سونی و تکنولوژی هاش تحقیق کنی بد نیس برات چون تکنولوژی ایی داره که کره جنوبی تا صد سال دیگه هم بهش نمیرسه.
اما در مورد تویوتا و هیوندا. الان چند ماهه دارم ازت (البته از اون اکانت دیگه آن به اسم محمدرضا) می پرسم که فقط یکی از ابداعات هیوندا رو اسم ببر. بذار واست بگم فقط در زمینه خودروهای هیدروژنی تویوتا بیش از 6000 پتنت ثبت کرده. هیوندا داره تکنولوژی رو میبره جلو؟ خب یکیشو اسم ببر تا ما هم بدونیم!! فعلا که تو همون زمینه خودورهای برقی هم ژاپنی ها بیشترین ابداعات و پتنت هارو داشتن از شرکت های باتری سازی ژاپن تا خودروسازهای ژاپن. تو همین پنج سال اخیر نیسان تکنولوژی ضریب تراکم متغیر رو معرفی کرد و توی انجین هاش استفاده می کنه، مزدا هم ابداعات زیادی رو معرفی کرد. هیوندا چیکار کرد کدوم تکنولوژی رو برد جلو؟ یه حرفی میزنی بعدش جوابم داشته باش.
بذار واضح برات بگم. خودروساز یکره در مقابل خودروسازی ژاپن اینقدر کوچیکه که تقریبا میشه گفت اصلا در قیاس باژاپن چیزی به اسم صنعت خودرو ندارن. فروش سالانه صنعت خودروی ژاپن بیش از 20 میلیون دستگاه، کره به زور فقط 7 میلیون دستگاه!!!! و این فقط یک قسمت قضیه است. میدونی چه تعداد از بزرگ ترین تامین کننده های قطعه صنعت خودرو متعلق به ژاپن هستن؟ اینو که بفهمی اونوقت می بینی کره در مقابل ژاپن چیزی به اسم صنعت خودرو نداره. کامنتای تو هم صرفا واسه خنداندن کاربرهای سایت خوبه نه چیز دیگه
حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ضمنا پیام با اون اکانتت به اسم کار لاو دوباره در مورد لکسس RC خوشمزگی کردی. و دوباره باید آمار فروش is رو برات متذکر بشم. فروش is دو برابر مرحوم g70 بود. حالا اینکه تو میای g70 چهار درب رو با RC دو درب مقایسه می کنی مشکل خودته. هرچند کیت اگزوز RC کل هیکل کره جنوبی رو میخره و میفروشه
Amir Abbas
۱۸ مرداد ۱۴۰۲پیام جان. خوب گوش بده پسر گل. تو کاربر خوبی هستی ولی به دلیل اطلاعات ناقص خیلی چیز ها رو در مورد صنعت ژاپن داری اشتباه میگی. تو گوشی سازی عرض کنم خدمتت که بخش موبایل سونی چون بازاریابی خوبی نداره به اندازه سامسونگ نمیفروشه و همچنین یک سری مشکلات طراحی. ضمنا باید در دیس بک بهت بگم که سونی 50 درصد بازار حسگر های تصویر برداری رو در دنیا داره و سهم سامسونگ از 24 به 16 رسیده. پس تکنولوژی سامسونگ تو تصویر برداری پشم هم در مقابل سونی نیست و اگر گوشی اپل داشته باشید قطعا حسگرش imx سونیه. ضمنا سونی بزرگترین تولید کننده دوربین های بدون آینه هست در دنیا و سامسونگ اصلا بلد نیست دوربین بسازه از بس عقب افتاده اس. و همچنین سامسونگ اصلا کنسول بازی نمیسازه که عددی در مقابل سونی باشه. ضمنا سونی بزرگترین ناشر انیمه و موسیقی و یکی از بزرگترین ناشر های فیلم دنیا هست. میشه بگی سامسونگ تو کدوم فعالیت داره؟ ضمنا راجع به بخش صوتی برات بگم عزیزم. الان محبوب ترین و بهترین ایرباد دنیا سونی wf1000xm4 هست که با وجود قیمت بالا مردم براش سر و دست میشکنن. تازه xm5 هم حواسم نبود معرفی شده و خیلی از یوتیوبر های معروف تست کردن و گفتن نویز کنسلینگش بهترین در دنیا هست. و همچنین هدست wh1000xm5 هم جان مادرت برو تو تمامی سایت های ایرانی و خارجی تا بهت بگن کی بهتره. این از بحثی که راجب سونی کردی. راجب تویوتا تو کامنت بعدی خدمتت عرض میکنم
Amir Abbas
۱۸ مرداد ۱۴۰۲اما راجب نوآوری های تویوتا. خبری ازت نبود وقتی پدال چند پست راجع به باتری حالت جامد تویوتا که با 10 دقیقه شارژ 1200 کیلومتر میره گذاشت. بنده هم نفهم نیستم میدونم ماشین های برقی دارن سهم زیادی میگیرن از صنعت خودرو اما سال 2026 تویوتا در راس دنیا خواهد بود با ماشین برقیش که با ده دقیقه شارژ هزار و دویست کیلومتر میره. اما از جنسیس حرف زدی. ببین توقف تولید g70 و همچنین نسل دومش بخاطر تقاضای بسیار کم و همچنین توقف تولید کیا استینگر واقعا پیشرفته؟ جدی پیشرفته این؟ و اما لکسوسی که ازش حرف میزنی همیشه ت تاپ 5 آمریکاس. آکورا هم تو تاپ 10 هست. اما حنسیس رو خیلی ندیدم. وقتی صحبت بی مورد و الکی کردی باید منتظر همچنین جواب های دندان شکنی هم باشی. اما برگردیم سمت تویوتا. تویوتا میرای و هیوندای نکسو رو برو مقایسه شون رو ببین که کی ماشین بهتریه و جسارتا تویوتا اولین ماشین هیدروژنی دنیا رو زد. ضمنا آمار فروش بالا هم دلیلش عملکرد خوب تویوتا در هفتاد سال گذشته در مشتری مداری و توجه به خواسته های مردم دنیا بوده. چیزی که کره ای ها بهت برنخوره ولی به اندازه ژاپنی ها درش خوب نیستن. رشدتکنولوژی دست هیونداست؟ جون من برام مثال بیار. ضمنا ربط میتسوبیشی به فیلم های جکی چان رو نفهمیدم اما یک طومار میشه راجب یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین هولدینگ های صنایع سنگین دنیا حرف زد. تازه خیلی مختصر و مفید باهات حرف زدم و گرنه اگه حوصله میداشتم تا 3 ساعت راجب ژاپن حرف میزدم برات. خدانگهدارت
پیام
۱۹ مرداد ۱۴۰۲حسین تکنولوژی سامسونگ اونجایی مشخص میشه که قلم نوری رو روی گوشی پیاده کرد که سونی انگشت به دهن مونده بود. اونجایی مشخص میشه که رکورد ماشین الکتریکی و پیل سوختی هیوندای با تویوتا قابل قیاس نیست. اونجایی مشخص نیشه که سامسونگ لبه اج رو زد. اونجایی مشخص میشه که اپل صفحه نمایشش رو از سامسونگ و ال جی میگرفت، بازم بگم؟!!! اصلا ژاپن در حدی نیست که تحریمش رو هیوندای تاثیر بذاره! برو ببین بزرگترین کشتی دنیا رو هیوندای زده یا میتسوبیشی؟! دیگه اون دوران مرد! برو رکوردای نلشین الکتریکی و جوایز کیا و هیوندای رو با برند ژاپنی مقایسه کن تا بفهمی تکنولوژی یعنی چی! هی مثل پیرمردا نگید پاناسونیک یه چیز دیگست! بعدشم من یه اکانت بیشتر ندارم. اون تویی که دو اکانت داری. یه زمانی نوکیا بهترین گوشی بود ولی الان کجاست؟! تصورتون از ژاپن الان کاملا اشتباهه و کورکورانه هست. فقط فکر این رو بکنید اگه زمانی تویوتا فروشش به شدت کم بشه دیگه باید کاملا سکوت کنید. دیگه اون موقع نگید که به جاش کیفیت دارهها!!!! چون شما اگه تویوتا کلا ورشکست بشه هم باز میگید عالیه و هیچی تویوتا نمیشه.
Car love
۱۹ مرداد ۱۴۰۲واس اینکه اینارو بزنی زمین فقط به یه چیز ارجاعشون بده: ارزش سامسونگ در مقایسه با ارزش سونی تو مارکت کپ
فقط همینجا که سونی تو ۱۰۰ تای اول هم نیست 😂😂😂😂 اصلا زشته اسم سونی رو کنار سامسونگ کسی بیاره.
TRD PRO
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ارزش سهام سونی در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خودش از سال ۲۰۰۱ به بعد رسید .
نمیدونم این همه اطلاعات نادرست از کجا میاد .
https://fa.tradingeconomics.com/sne:us
پیام
۱۹ مرداد ۱۴۰۲امیر عباس واقعا هیچ اطلاعی نداری! اگه حسگر گوشی آیفون رو سونی میزنه، صفحه نمایش آیفون رو سامسونگ و ال جی میزنن! ایتقدر سرت تو سونیه که اطرافت رو نمیبینی! در ضمن سامسونگ هم دوربین عکاسی بدون آینه داره. اون زمانی که ال جبپی گوشی خمیده زد و روش مینشستن و هیچیش نمیشد، سونی کجا بود؟!!! برو ببین محصولات خانگی سامسونگ و ال جی از یخچال تا … چه قدر متنوع هست. تلویزیون هوشمند سامسونگ رو با سونی مقایسه میکنی؟! همون مشکل طراحی سونی که میگی یکی از بزرگترین مشکلات هست که تو ماشینای ژاپنی مثل یاریس و … دیده میشه. در ضمن سانسونگ خودرو هم داره و برو بخون تا یکم بیشتر بفهمی چه خبره. برو ببین ساعت هوشمند سانسونگ چیه و ساعت هوشمند سونی چیه! چطور زمانی که گوشی سونی فروش میرفت بازاریابیش خوب بود، الان بازریابیش پسرفت کرده؟!😂😂😂😂😂 نه داداش افت کرده. بعدشم بذار باتری جامد تویوتا بیاد بعد حرف بزن فعلا که رکورد جایزه و ماشین الکتریکی دست کیا و هیونداست وسلام. مگه رئیس تویوتا تا یه سال پیش نمیگفت که خودرو الکتریکی به درد نمیخوره و تو برنامه ما نیست؟! تو حتی در مورد اینم اطلاع نداری. مگه اون ماشین الکاریکی که تویوتا گفت فلانه و بهمان، کارشناسا نگفتن که نا امید کننده بوده؟! الان جاتون تو جی دی پاور وسط جدول شده و حرفی برای گفتن هم ندارید! اگه دیدی در مورد باتری جامد تویوتا خبری ارم نبود چون فعلا در حد چرند هست. هر موقع اوند تو بازار نظر کارشناسها رو دیدیم بعد. بعدشم برو تولید محصولات هیوتدای از تلویزیون تا لودر و مته و … تا سرت گیج بره! تو هیچی نخوندی.
پیام
۱۹ مرداد ۱۴۰۲امیر عباس این لیست ۱۰برند ارزشمند دنیا در سال ۲۰۲۲ هست. منبع ویکی پدیا. تویوتا بعد از سامسونگ قرار گرفته. اینم لینکش. فقط بیا نظرت رو بگو و غیبت نزنههااااااا.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_most_valuable_brands
😂😂😂😂😂 در ضمن سونی هم توش نیست
Amir Abbas
۱۹ مرداد ۱۴۰۲جواب کامنت الکی اولت پیام خان. سامسونگ دوربین میزنه اما چند دنیاست؟ و سونی چنده؟🤣🤣🤣🤣 و اون موقع که سونی اولین گوشی با صفحه نمایش 4k hdr داد الجی کجا بود؟ آها الان یادم افتاد الجی دو سال پیش بخش موبایلش تعطیل کرد 😂😂😂اما سونی هنوز هست هرچند ضعیف تر از قبل. رکورد دست هیوندا و کیاست🤦🤦🤦 هی خدایا شکرت. برام مثال بیار. همونطوری که حسین ازت خواست مثال بیاری ولی بازم حرف بی مورد زدی. حواست نیست که مدیر عامل تویوتا عوض شده و الان koji sato به جای آکیو تویودا هست و ضمنا تویوتا bz4x هم اگه دیدی ضعیف تر بود بخاطر متمرکز نبودن مدیریت قبلی بود سر هیبریدی و هیدروژنی و برقی. اما الان مدیر عامل تویوتا عوض شده و طبق برنامه جدید ده مدل برقی تا سال 2026 میدن. و دو ماه دیگه تو نمایشگاه خودروی ژاپن کانسپت اون که 1200 کیلومتر میره نمایش داده خواهد شد. نخیر چرت نبوده چون از بس شرمنده شده بودی انگشات میلرزید و نمیتونستی تایپ کنی.تلویزیون هیوندای😂😂😂. چقدرم کیفیت داره 😂😂😂. ضمنا محض اطلاعت سونی هم با هوندا همکاری کرده و یه برند خودروسازی به اسم آفیلا زده. تو ces 2023 هم نشون دادن.
Amir Abbas
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ضمنا تا جایی که یادمه حرف ارزش برند نزدم. آقای car love ( که مطمئنم خودتی داش پیام) این حرفو زد. بعدم تویوتا فقط یک ذره پایین تره. و وقتی اون برقی انقلابیو بدن جایگاه تویوتا رو خواهی دید. ضمنا اینم یادم رفت ازت بپرسم. چجور ممکنه که یه شرکت بگه برقی 1200 کیلومتری میسازیم بعدش همزمان بگه که برقی سازی تو برنامه ما نیست😂😂😂 اینم وقت کردی سرچی بزن که درآمد عملیاتی سامسونگ 96 درصد افت کرده و وارد یه بحران مالی بزرگ شده. الان سامسونگ عزیزت تو گرداب بحران مالی تشریف داره. ضمنا غیب نشو و ربط میتسوبیشی و فیلم های جکی چان رو برام بگو ببینم. غیب نشی ها😂😂. پیام جان از تعداد لایک ها و دیسلایک ها کاملا مشخصه که حق با من و حسینه یا شما و کارلاو( اکانت دوم یا سومت) حسابی باختی آقا پیام. خودتو بیشتر از این دیگه زحمت نده. باختی. پس برو کشور مورد علاقه تو بکن چین مثلا😂😂😂. خداحافظت
Tesla
۱۸ مرداد ۱۴۰۲پدال جان ، تویوتا و کلا همه جاپونی ها میدونن که دیگه آخرای عمرشون هست ! و به خاطر همین دیگه زیاد براشون مهم نیست که یه محصول موفق تولید کنن یا نه ، چند وقت هم یه پستی گذاشتین در رابطه با : کوچ خریداران تویوتا به سمت تسلا و کاهش شدید محبوبیت تویوتا ، متاسفانه جاپونی ها به دلیل داشتن مدیران نالایق که مثلا میخواستن دنیا رو با سوخت های مصنوعی و هیدروژن نجات بدن !! 🤣🤣🤣 تا چند سال دیگه به سرنوشت شوم امثال نوکیا دچار میشن !! دنیا وقت برای عقب مانده بازی های تویوتا نداره !! و اونایی که با روند برقی شدن هر چه سریع تر همگام نباشن ، محکوم به نابودی هستن !! ⚡️⚡️💪💪💪
ابوالفضل
۱۸ مرداد ۱۴۰۲به نظرم سوخت مصنوعی باید برای سوپرکارها حفظ شه
مگه چقدر ازشون تولید میشه سوخت هیدروژنی هم تاثیر خودش رو روی اتمسفر میزاره تنها راه همون الکتریکی هست که میشه تو فرایند تولید تولید کربن و گاز گلخانه ای رو حسابی کاهش داد و شهر ها از سروصدا و آلودگی نجات داد
بهنام
۱۸ مرداد ۱۴۰۲اصلاً هم کره مربا فن نیستی و از سر ناچاری خودتو پشت تسلا قایم نکردی 😂.
پیام
۱۸ مرداد ۱۴۰۲بهنام قبول کن که سرنوشت پاناسونیک و سونی و میتسوبیشی و اینفینیتی و … در انتظار تویوتام هست دیگه! ناراحت نباش.
بهنام
۱۹ مرداد ۱۴۰۲اصلاً به فرض محال شما درست بگین چی به شما میماسه ؟ شما یادتون نمیاد چون احتمالا سنتون اجازه نمیده ولی بطور مثال سامسونگ برنامه اش در بیست سال گذشته این بوده من رشد میکنم به هر قیمت ممکن چند سال دیگه کسی نمیگه چقدر دزدیدم همه میگن کی الان کجاست.
Amir Abbas
۱۸ مرداد ۱۴۰۲کاربر تسلا. فقط یک جمله باهات حرف میزنم اونم اینه که دنیا بدون آدم هایی مثل تو و killer و محمد رضا جای خیلی بهتریه. امیدوارم که تغییر کنید
کیان
۱۸ مرداد ۱۴۰۲اشتباه نکن دوست عزیز، جامعه به همه ادمی نیاز داره خواسته یا ناخواسته، عقده ای ، دون مایه و حقیر، تا نباشن تفاوت دیده نمیشه
TRD PRO
۱۸ مرداد ۱۴۰۲جهت اطلاعت بد نیست بدونی که تویوتا ۲ ساله داره هر سال بیشتر از ۱۰ میلیون خودرو میفروشه و پرفروش ترین کمپانی دنیاست .
تو همون امریکا و کانادا و حتی چین ، تویوتا از بین این همه برند ، برند شماره ۲ هست .
تو استرالیا ، خاورمیانه ، ژاپن و آفریقا برند شماره ۱ .
این افول و نابودی اگر هم باشه برای بقیه تازه به دوران رسیده هاست . نه برای یه کمپانی ریشه دار مثل تویوتا .
Saeed
۱۸ مرداد ۱۴۰۲به نظر من سبک طراحی رترو خیلی جذاب تره نسبت به طراحی مدرن
MIRAGE
۱۸ مرداد ۱۴۰۲تویوتا قبل از اینکه FJ رو بسازه با ماشین زمان به آینده سفر کرد دید لندروور طراحی جعبه ای زده
بعد اومد کپیش کرد ولی موفق نشد چون طراحی جعبه ای فقط و فقط مال لندرووره اصلا کلمه boxy در زمان جنگ جهانی دوم به خودروهای لندروور گفته میشده
الانم دوباره این تویوتا شکست میخوره چون از لندروور کپی کرده
TRD PRO
۱۸ مرداد ۱۴۰۲کلا از قضیه طراحی این ماشین بی خبری .
تو خبرای قبل راجع به این نسل جدید ، مدل های قدیم تویوتا نسل J60 دهه هشتاد هم کنار این نسل جدید بود و تویوتا خودش از طراحی رترو استفاده کرده .
سالهاست که تویوتا فرم جعبه ای رو تو ماشیناش به کار میبره . جدیدترینش همون FJ کروز بود که ۱۷ سال داشت تولید میشد .
فرم جعبه ای هم یه جور مدل طراحیه و انحصار یه کمپانی نیست . اگه اینطور بود تا الان جیپ یا لندروور از هر کمپانی که جعبه ای میزنه شکایت میکردن .
اگه قرار باشه با این فرمون جلو بری ، همه خودروهای جهان دارن هنوزم از فورد مدل T کپی میکنن . چون ۴ تا چرخ داشت و چراغ داشت و فلان و بهمان .
نمیدونم چرا زحمت خوندن خبرا رو به خودت نمیدی و ترجیح میدی بدون فکر و تحقیق ، فقط سریع بگی کپی کرده .
R@min
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ته این تحلیل ناقص عجیبه که نویسنده این مطلب دلیل اصلی رو بیان نکرد !! که اون هم معرفی نسل JK رانگلر تو سال 2006 بود. تو همون بحران اقتصادی رانگلر رو مرز 100 هزارتا فروش داشت.
FJ مشکلات فنی بسیار زیادی هم داشت مثل خرابی های گیربکس و دیفرانسیل و… . FJ اصلا ماشین خوبی نبود و نیست و از طرفی فوررانر نقطه مقابلش هست. اتفاقا الان کار تویوتا با محصولات کم زور آفرودیش خیلی خیلی سخت تره. چرا باید آفرودی های تویوتارو به برانکو و دیفندر و رانگلر ترجیح داد وقتی کوچک ترین برتری ندارن و ضعیف ترم هستن. تویوتا خیلی محافظه کار داره محصول میده بیرون.
مجتبی .
۱۸ مرداد ۱۴۰۲بله آقا رامین علاوه بر مشکلاتی که fj داشت رقبای قدرتمندهم هستن وحالا برانکو هم هست ومنطقیه آمریکاییها حتی درشرایط برابر برند آمریکایی روترجیح بدن. اما ظاهرا تویوتا ازاشتباهاتش درس گرفته وبا نبردن لندکروز همپوشانی نکرده. درهر صورت زمان مشخص میکنه موفق بوده یانه واگه زودتر تستاش برسه عیار پرادو دیده خواهد شد. واینکه حالا بازاردست دومfj اونجا رونق داره نشون میده همه تقصیر باتویوتا نبوده وشرایط اقتصادی هم کاملا دخیل بوده.
بهزاد
۱۹ مرداد ۱۴۰۲رامین جان ببین دوست گرامی بازار با اون داده هایی که شما در اکثر موارد بهش اشاره میکنی بالا پایین نمیشه!
اف جی کروز در اون سالها قیمتش از ۳۰ هزار دلار شروع میشد و تا ۴۰ هزار دلار هم میرسید و رانگلر هم در اون سالها شروع قیمتش ۲۰ هزار دلار بود و یک فاصله حدود ۱۰ هزار دلاری بین این دو وجود داشت.
الانم این خودرو با محدوده ی قیمتی میانگین ۶۰ هزار دلار در بازار آمریکا و بهترین حالتش میتونه ۱۰ الی ۱۵ هزار دستگاه فروش بره و فوررانر هم با قیمتی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلاری هم بخش بزرگتری از بازار به نسبت این لندکروز کسب میکنه.
در این صنعت موفقیت فقط به تعداد فروش نیست بلکه میزان سودآوری از یک خودرو ست.
تویوتا برنامه برای ساخت یک آفرود کامپکت داره منتهی فعلا بین بنزینی یا برقی شدنش مردده.
شاید مفهوم میانگین قیمت برای شما نامفهوم باشه چون صدها نظر گذاشتید که خیلی فضای بازار را احساس نمیکنید و هر مدلی که بنظرتون میرسه مقایسه میکنید در حالی رانگلر و لندکروز دو بازار متفاوت دارند.
سالیانه هزار سوپر اسپرت فروخته میشه و شاید خوشبینانه ۵ درصدشون برن تو پیست و همین موضوع برای خودروهای آفرود صدق میکنه و همه ی خریداران نمیرن گرند کنیون تا از آفرود لذت ببرند.
رانگلر و برانکو به خاطر محدوده ی قیمتی فعلا رقیب قدری ندارن و شاید نسل جدید فوررانر بتونه قد علم کنه.
R@min
۱۹ مرداد ۱۴۰۲بهزاد جان شما تعصبتو از تویوتا برداری خیلی خوب بازارو می بینی، میگی رانگلر ارزونه فروخته اوکی پس چرا اون فوررانر تو بازار موند و FJ رفت کنار ؟؟ چرا فوررانر مدل محبوب آفرودی تویوتا شد ؟؟ بازار با این داده ها بالا و پایین شد و بسته شد.
دوست من بازار برای من کاملا مشخصه این ماشین در دسته SUV آفرودر هست و رقباشم مشخصه زیر شاخه ای که نداره این کلاس بخوامم ده هزار تا کامنت میزارم فکر نمی کنم ب کسی باید جواب پس بدم. تا زمانی که تویوتا می فروشه، پرفروش ترین برند و پر افتخار ترینه تا توی یه کلاس نمی گیره کارش میشه فروش مهم نیست سود مهمه، این ماله کشی ها زیاد حرفه ای نیست دوست من. کم کاری برند مورد علاقتو پای این مسائل نزار.
بهزاد
۱۹ مرداد ۱۴۰۲فوررانر کاربردی تر و فضای داخلی بهتری داشت و اتفاقا اونهم در اون سالها دچار کاهش فروش شد اما چون با تاکوما اشتراک داره طبیعتا نسل های بعدیش هم در خط تولید باقی موند به خصوص وقتی این دو محصول در خود آمریکا تولید میشن ولی اف جی و تمام مدلهای لندکروز خط تولیدشون در ژاپنه.
در ضمن شما بارها اشاره میکنی فلان مدل تویوتا اینقدر دچار مشکلاته در حالی که جیپ به خصوص مدل رانگلر کلکسیون مشکلاته!
واژه ی نامفهوم کم کاری هم نیاز به ترجمه داره چون یک suv آفرود که هم بتونه برای مصرف روزانه و هم آفرود کارآمد باشه تکلیفش روشنه ولی اگر مشکلات سواری داشته و ناراحت این داستان دیگری داره…
R@min
۱۹ مرداد ۱۴۰۲من تو این چند ساله بارها به مشکلات کیفی رانگلر اشاره کردم، کلکسیون بی کیفیتی در ساخت و سواری هست اما شاسی مناسب و تنوع موتوری بالایی داره و خریدارش این ماشین رو مثل یه کیت ماژولار نسبت به توان جیبش و نیازش تغییر میده. FJ هم زمان معرفیش همین شعارو داشت اما باز هم فوررانر سنگین ترین تیون ها روش انجام شد.
کم گذاشتن هم یعنی نبود جفت قفل دیفرانسیل (این مورد رو ماشین هایی مثل دیفندر و لندکروز که انعطاف پایینی دارن خیلی مهمه)، نبود وینچ؛ اسنورکل، سپرهای ضعیف پلاستیکی، تنوع موتوری پایین اونم از نوع کم حجم هیبریدی، زیر بندی ضعیف موردی که تو مدل TRD تاندرا جدید هم هست. حالا شما به فوررانر فسیل نگاه کن ده هیچ تمام مدلای جدید تویوتا رو تو آفرود می زنه. چرا پر در آمد ترین برند دنیا که ادعای آفرود هم داره مقداری از سودش کم نکرده که یه محصول کامل بده ؟
HKS
۱۹ مرداد ۱۴۰۲دیف لاک جلو برای همچین ماشینی نیاز نیست وقتی هزار تا سیستم کرال کنترل و ای ترک و مالتی ترین سلکت و نمیدونم ترکشن کنترل میتونن حتی بدون دیفلاک عقب هم ماشینو در بیارن
اگه دهه ۸۰ بود و ماشینا هیچ سیستم کمکی الکترونیکی نداشتن حرفت درست بود
دی لاک جلو بعد چند سال دیفرانسیل جلو رو داغون میکنه اگه ۴ تا چرخ قفل بشن موقع چرخش فشار زیادی به دنده های توی دیف وارد میشه
بقیه مواردی هم که گفتی با لوازم افترمارکت حل میشه والا به غیر از کسایی که میخوان شو آف کنن کسی نمیره ۱۰۰ هزار دلار پول ماشینی بده که از کارخونه با وینچ و تایر ۳۵ اینچ میاد همه میرن ماشین ۴۰ ۵۰ هزار دلاری یا حتی دست دوم ۲۰ ۳۰ هزار دلاری میخرن خودشون آپگرید میکنن
بازم اگه الان دهه ۸۰ بود یا حتی اوایل ۲۰۰۰ ایراد گرفتن به موتور توربو یا هیبرید منطقی بود.
خوبه حالا برانکو هم ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری و رانگلر هم ۴ سیلندر ۲ لیتری حتی با آپشن پلاگین دارن و تویوتا اولین نیست که اینطوری ایراد میگیری ( هر چند فوررانر نسل اول آپشن ۴ سیلندر توربو داشت و حتی این موتور از موتور دیگه همون نسل که V6 بودم قابل اطمینان تر بود )
فوررانر هم آفرودش خوبه ولی با آپگرید های یکسان حریف تویوتا های فول تایم ۴wd نمیشه
R@min
۱۹ مرداد ۱۴۰۲حالا دیف لاک جلو شد اضافه کاری و عامل خرابی چقدر جالب اینو جای دیگه نگو دوست من !!! سیستم های الکترونیکی چه کرال کنترل تویوتا، گات مد فورد، ترین ریسپانس لندروور هیچ کدوم نتونستن و نمی تونن جای دیف لاک رو پر کنن. اینا برای آسون کردن کار برای راننده هست که بطور اتوماتیک سیستم های چهاچرخ و گشتاور و ضرایب دنده رو تنظیم می کنه حتما دیدی این سیستم ها بدون قفل دیفرانسیل کار خاصی نمی کنن.
“بقیه مواردی هم که گفتی با لوازم افترمارکت حل میشه والا به غیر از کسایی که میخوان شو آف کنن کسی نمیره ۱۰۰ هزار دلار پول ماشینی بده که از کارخونه با وینچ و تایر ۳۵ اینچ میاد همه میرن ماشین ۴۰ ۵۰ هزار دلاری یا حتی دست دوم ۲۰ ۳۰ هزار دلاری میخرن خودشون آپگرید میکنن” پس این پرادو جدید مفت نمی ارز دیگه خودتون گفتین. برانکو اورگلید و رانگلر روبیکان هم 50 60 هزارتان. موتور هیبریدی اشتباهه رو محصول آفرودی هر برندی میخواد باشه کی از توربو حرف زد !!! رانگلر و احتمالا در آینده برانکو هیبریدی هم اشتباهه اما اونا تنوع موتوری بیشتری دارن انقدر برای توجیه به رقبا طعنه نزنید.
Ali
۱۸ مرداد ۱۴۰۲از دلایل شکستش کابین افتضاح و پایین بودن کیفیت و سطح پایین بودن طراحی کابین ساده بخصوص طراحی در های عقب که مزخرف بودند !
هنوز که هنوزه از طراحی در های عقب این ماشین بدم میاد چه کاری بود اخه این در ها؛
با اینکه بین آفرودر های تویوتا الان هم بهترین آفرودر بین اونها حساب می شه. ولی حیف که طراحی بد و شرایط زمان عرضه مزید بر علت شد و باعث نابودی اون شد.
محمد
۱۸ مرداد ۱۴۰۲پرادوی جدید خیلی طراحی بهتری داره
خانواده تویوتا و لکسوس،همه داشتن شبیه هم میشدن
این سبک طراحی با کمترین المان لوکس،برای آفرود کاربردیتره
تویوتا دسشو از اف جی گرفت و به تکامل رسوند
تو پست قبلی مربوط به پرادو هم گفتم،بین پرادو و اف جی،یه محصول منطقی روانه بازار کرد
حالا حالاها ازش خواهیم شنید
Car love
۱۸ مرداد ۱۴۰۲چون دوست داره دوباره شکست بخوره.مرحوم fj
بهنام
۱۸ مرداد ۱۴۰۲آرزو برای کره ای فن عیب نیست. باسه منتظر باش تا شکست بخوره . حالا چند ماه دیگه آمار فروشش میاد معلوم میشه شکست خورده یا نه ؟! مردم نگاه نمیکنن ببینن فلان رقیب تویوتا شتابش بهتره یا زیباتره یا امکانات بهتری داره مردم ماشینی میخرن که لوگوی تویوتا داشته باشه 😏
Car love
۱۸ مرداد ۱۴۰۲همه رو ریپلای میکنی خودتو خسته نکن😂😂😂😂
TRD PRO
۱۸ مرداد ۱۴۰۲FJ با همه نقاط ضعف و قوتش ، ۱۷ سال با همین ظاهر و مشخصات رو خط تولید بود و همین اواخر حتی همچنان تو بازار آفریقا و خاورمیانه صفرشو میخریدن .
شکست مال خودروییه که با دنیایی از تبلیغ و جایزه های پولکی و زورکی به نسل دوم هم نرسه و تنها بعد یک نسل به زباله دان تاربخ سپرده بشه . اسمشم G70 و پسر عموش استینگره .
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-fj-cruiser-production-ends/
Car love
۱۸ مرداد ۱۴۰۲یه کامنت میزارم چطور حرصشون میگیره😂
شکست یعنی لکسوس rc و لندکروز و پرادو و اینفینیتی q50 و غیره که هر کدوم بعد بیست سال حضور تو بازار امریکا نتونستن سالی بیشتر از ۳ هزارتا بفروشن نه جنسیس جی ۷۰ که بعد ۳ سال تونست سالی ۴ هزارتا بفروشه
اینا اوضاعشون اینقدر خیطه که دودوتا و لکسوززز حتی جرات نمیکنن سمتشون بیان واس توقف تولید😂😂 چطوری بعد ۲۰ سال سالی ۳ هزارتا میفروشی اخه لامصب.چون زباله هستن.
راستی لینکا خوب بودن ؟ سر قضیه فروش لکسوززز rc شوکه شدی 😂😂😂
Car love
۱۸ مرداد ۱۴۰۲تجدید خاطره و شوک 😂😂
https://carfigures.com/us-market-brand/toyota/land-cruiser
https://www.goodcarbadcar.net/lexus-rc-sales-figures-usa-canada/
https://www.goodcarbadcar.net/lexus-rc-sales-figures-usa-canada/
جنسیس جی ۷۰ بعد ۳ سال سالی ۱۲ هزارتا فروش
لکسوززز rc و لندکروز و پرادو و q50 بعد ۲۰ سال فروش سالی زیر ۳ هزارتا 😂😂😂 این یعنی شکست
TRD PRO
۱۸ مرداد ۱۴۰۲بجای این همه ضجه زدن جواب سوالم رو ندادی . هزار بارم پرسیدمش . هر بار فقط فرار کردی .
۱ – خودروی به این خوبی و پرفروشی چرا همش بعد یک نسل بدون جایگزین میره کنار ؟
۲ – چرا هم G70 هم استینگر با هم به زباله دان تاریخ میپیوندن ؟
۳ – چرا لکسوس با اون فروش کم ، هنوز ارائه میشه ؟
با شناختی که ازت دارم ، حالا حالاها جوابی برای سوالای مثل این نداری . چون دانش کافی برای جواب بهش رو نداری . چون اگه دلیل اینارو میدونستی و اطلاعات حداقلی رو داشتی دیگه کره فن و ترول نبودی .
به جاش مثل همیشه پناه ببر به یه مشت ایموجی و ترول و اسپم و خخخ .
Car love
۱۸ مرداد ۱۴۰۲قبلا تو همون مطلبی که اولین بار جواب این لینکا رو واست گذاشتم و رفتی تو شوک که جواب این سوالتو دادم ولی اینقدر شوک عمیق بود ندیدی،اشکال نداره الان باز میگم
اینکه یه برند ماشینی که ۱۲ هزارتا میفروشه رو توقف تولید میکنه و یه برند ماشینی که ۲ هزارتا میفروشه رو توقف تولید نمیکنه مربوط به سیاست ها و تصمیمات خود شرکته به تو ربطی نداره که😂😂😂
واس تو اینجایی فقط فروش مهمه که یکی داره ۱۲ هزارتا میفروشه بعد ۳ سال اونور هم یکی بعد ۲۰ سال داره ۲ (۲ زاری😂)هزارتا میفروشه 🤣😂کسی که فقط عکس میبینه که نباید تو تصمیمات رده بالای برندا دخالت کنه.الکی فرار نکن هی با این قضیه،نمیتونی فروش ۲ هزارتایی رو ماست مالی کنی
لینکا رو عشق أست😍
TRD PRO
۱۸ مرداد ۱۴۰۲– تیتر خبر : « تولید جنسیس G70 به دلیل فروش پایین پس از یک نسل پایان مییابد »
– کاربر ترول : نه بابا . ۱۲ هزار تا میفروشه . هزاران لینک هم دادم .
– دنیای واقعی : توقف تولید G70 و استینگر به علت فروش پایین و حذف از بازار پر فروش سدان .
هزار تا لینک دیگه هم بده . واقعیت همونی بود که دیدی . یه بار دیگه اون تیتر رو بخون .
البته گفتم ، توقعی ازت نمیره به جز اسپم و مسموم کردن فضای سایت . امیدی بهبودی بهت نیست .
فکر میکردم این مدت چند روزه که تو غار بودی ( از اون شکایت مالکان از هیوندای تا فراخوان جدید آتش سوزی ) یکم فکر کنی و به خودت بیای ، اما اثری نداشت …
راستی بقیه مدل های سدان جنسیس هم امیدوار نباش بهشون .همین G70 غولشون بود مثلا . باز این اگه سالی ۱۲ هزار تا میفروخت ، G80 پارسال (۲۰۲۲) کلا همش ۴۱۲۵ تا و G90 کلا ۱۱۷۲ فروخت :)
https://www.goodcarbadcar.net/genesis-g90-sales-stats-hyundai-monthly-yearly/
https://www.goodcarbadcar.net/genesis-g80-sales-figures-usa-canada-monthly-yearly/
Car love
۱۹ مرداد ۱۴۰۲باز فرستادمت تو شوک 🤣🤣🤣 داشتی میگفتی لکسوس rc خیلی میفروشه و جنسیس جی ۷۰ کم فروخت که لینک فروش جی۷۰ رو فرستادم دیدی ۴ برابر بو،اصلا مونده بودی چی بگی،هی تته پته تته میکردی هی یه چی میگفتی هی با لینک عکسشو ثابت میکردم😂😂😂از این به بعد قراره این لینکارو هی ببینی
۲زاری بعد از ۲۰ سال تبلیغ سالی ۲ هزارتا میفروشه 😂
چه میکنه قدرت لینک 😍
Amirmohammad
۱۸ مرداد ۱۴۰۲شما اگه به امار نگاه کنین میبینین اونی که شکست خورد پرادو و لندکروز بود در اصل
چون اف جی سالی حدودا ۱۱ هزار تا فروش داشت تو امریکا،اما اینطرف پرادو و لندکروز هر کدوم سالی حدود ۲ تا ۳ هزارتا فروش داشتن. فروشش تقریبا 5 برابر لند و پرادو بود
دلیلش هم بنظرم اینه که آمریکایی ها هنوز دلیل و برتری پیدا نکردن که بخوان لندکروز و بخصوص پرادو رو به رقبای امریکاییشون ترجیح بدن،تو نسل جدید هم بنظرم این داستان ادامه داره
درضمن اف جی زمان خودش طراحی خوبی داشت و خیلی هارو جذب کرد
محمد
۱۸ مرداد ۱۴۰۲تو ایران fj رو فقط برای جلب توجه و دور دور تو خیابون فرشته میخریدن و میخرن ، تو آفرود هم زیاد تعریفی نبود و کیفیت سواری و آفرودش هم مثل پرادو نبود ، ولی خب قیافه جذابی داشت ، هرچند برای ماشین افرودی کاربردی بودن ملاکه که تو خود متن هم گفت انتخاب های بهتری وجود داشت
Arshia m3csl
۱۸ مرداد ۱۴۰۲بنز و بی ام و که از اف جی کروزر خوشگلترن و بیشتر توجه جلب میکنن
ببراک
۱۸ مرداد ۱۴۰۲این پروژه هم شکست خواهدخورد
اصلاتویوتادراین موردصدونوددرجه اشتباه کرد.من همان روزاول گفتم
هرچه لوکس تر.بهتر.مردم دیگه چشمشان.عادت کرده به ذرق وبرق
محمد
۱۸ مرداد ۱۴۰۲حرکت جالبی زده ولی رترو داریم تا رترور …
Arshia m3csl
۱۸ مرداد ۱۴۰۲الان همین اف جی کروزر با وجود اینکه ایراد داره هم قیمت بنز و بی ام و هست تو ایران تازه کیفیت متریال و هندلینگ بنز و بی ام و رو هم نداره و کسی هم بخاطر قیمتش باهاش افرود نمیره
datsun
۱۸ مرداد ۱۴۰۲آقای دهقان شما مشکل داری با ماشین های ژاپنی
امیر دهقان
۱۸ مرداد ۱۴۰۲از کاربری قدیمی و بادانشی مثل شما این حرفها بعیده
اولاً اینکه این مطلب ترجمه هست نه نوشته خود ما، اگه به آخر مطلب دقت میکردید نام منبع رو میدیدین:
https://carbuzz.com/features/why-the-new-toyota-land-cruiser-will-succeed-where-the-fj-cruiser-failed
دوما، گویا مطلب رو درست نخوندید، حرفش اینه که FJ کروز بیشتر بخاطر اتفاقاتی خارج از کنترل تویوتا شکست خورد، یعنی بحران اقتصادی بزرگ سال 2009 و حالا پرادو چون هم مشکلات FJ کروز رو برطرف کرده و هم در زمان مناسبی به بازار عرضه شده، به احتمال زیاد موفق خواهد شد
حالا چرا از این تحلیل چنین برداشتی داشتید خدا میدونه!!
مانی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲به نظر من تویوتا اف جی کروز طراحی بسیار زیبا و نوستالژیکی داشت و اتفاقا زیباترین قسمت بدنه اش طراحی درهای عقب آن بود که امضاء و شاخصی برای این خودروی دوست داشتنی و محبوب محسوب می شد.کیفیت متریال داخلی آن هم در حد متوسط و نرما بود و اصلا افتضاح نبود.البته در متن اصلی به زبان انگلیسی واژه «افتضاح» به کار نرفته است و ظاهرا مترجم به خاطر ضدیتی که با محصولات تویوتا دارد این واژه را به کار برده است.
امیر دهقان
۱۸ مرداد ۱۴۰۲بله در متن اصلی کلمه افتضاح به کار نرفته بلکه نوشته کیفیت داخلی آشغال بود، من یه کمی تعدیل کردم
The rear legroom was poor, and the trunk was small for such a big car. And, worst of all, the interior quality was rubbish.
امان از…
م،ب
۱۸ مرداد ۱۴۰۲از نزمال خیلی بالاتر و با کیفیت جهانی بود و تویوتا اف جی نه تنها شکست بلکه نقطه عطفی در دنیای افرود بود که به تنهایی رکورد فروش هزاران دستگاه در عربستان را داشته
مانی
۱۹ مرداد ۱۴۰۲آقای دهقان اگر شما واقعا قصد تعدیل داشتید می توانستید به جای واژه «افتضاح» واژه »کم کیفیت» یا «کیفیت نامتعارف» را به کار ببرید تا احساسات کاربران جریحه دار نشود.در ضمن،به نظر من نویسنده آمریکایی این مطلب کاملا غرض ورزی کرده و مطلبی جهت دار را بر علیه تویوتا اف جی کروز نشر داده است.امیدوارم نسل جدید تویوتا لندکروز پرادو با فروش بالای خود جواب چنین نویسنده های مغرضی را بدهد.
shetab-car
۱۸ مرداد ۱۴۰۲به نظرم نسخه چراغ گرد لندکروزر جدید رو دو در کنن و با نام اف جی کروزر بدن بیرون
وطنم ایران
۱۹ مرداد ۱۴۰۲کاش می شد من هم یه روز تویوتا رااز نزدیک ببینم الان ۵۰ سالمه بجز هایلوکس پکیده نیرو انتظامی هنوز هیچ تویوتایی ازنزدیک ندیدم
مهرداد
۱۹ مرداد ۱۴۰۲مرسی از راهنماییتون. پس منم خرید رو میزارم واسه زمان پس از شرایط بد اقتصادی. مرسی کمک بزرگی کردید