رقیب فورد رنجر، مجهز به دو نوع پیشرانه با قدرتهای ۲۲۸ و ۳۲۸ اسب بخار است. تاکوما ۲۰۲۴ همراه تجهیزات ویژه طبیعتگردی از سری TRD Pro نیز عرضه میشود.
نکتهی جالب برای تاکوما جدید، امکانات جذاب برای نمای بیرونی خودرو است؛ به گونهای که علاقهمندان وانت پیکاپهای لوکس یا مدلهای خشن مخصوص بیراههنوردی، امکان خرید نسخهی مورد علاقهی خود را داشته باشند.
اولین تاکوما در سال ۱۹۹۵ رونمایی شد و حالا یکی از مهمترین تولیدات تویوتا برای بازار امریکا است. تاکوما از نظر ابعاد بدنه، بین هایلوکس و تاندرا محسوب میشود. باتوجه به اینکه تویوتا، هایلوکس را در امریکا و کانادا عرضه نمیکند؛ تاکوما جایگاه ارزانترین و کوچکترین وانت شرکت سازنده را دارد.
مدل جدید تاکوما جایگزین نسل سوم میشود و محصولی کاملا متفاوت است. تاکوما نسل چهارم، همزمان در کالیفرنیا امریکا و مکزیک مونتاژ خواهد شد. حتی طراحان اصلی این خودرو، امریکایی هستند و از سبک طراحی تاندرا –سکویا استفاده کردهاند. تاکوما با چهره جدید، رقابت سخت با فورد رنجر، نیسان فرانتیر، جیامسی کنیون و شورولت کلرادو خواهد داشت. تاکوما قدیمی در سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۲۳۰ هزار دستگاه شد و نشان داد، مورد توجه بازار امریکا –کانادا است.
از نظر ظاهری، چهار مدل تاکوما نسل چهارم عرضه خواهد شد که شامل نسخه پایه، لیمیتد، تریلهانتر (Trailhunter) و تیآردی پرو ( TRD Pro) خواهد بود. برای علاقهمندان وانتهای لوکس، تاکوما لیمیتد وجود دارد و طبیعتا تیآردی پرو مناسب آفرودبازان است. نسخهی تریلهاینتر نیز، ترکیبی از تزئینات لوکس و تجهیزات آفرود ارائه میکند که برای علاقهمندان سفر در طبیعت (کمپینگ) پیشنهاد میشود. با این شرایط، مزرعهدارن و صنعتگران که معمولا برای فعالیت تجاری یا بارکشی سبک، نیازمند وانت پیکاپ اندازه متوسط هستند؛ سراغ تاکوما استاندارد میروند.
فراتر از بهبود ظاهری و جذابیت نمای بیرونی، پیشرانههای نصب شده برای تویوتا تاکوما، بسیار متفاوت از نسل قبل خواهند بود. ارزانترین نمونه (SR) مجهز به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، موتور ۴ سیلندر ۲/۴ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتنمتر خواهد داشت.
دیگر پیشرانهی تاکوما به نام SR5 نیز، ۲/۴ لیتر توربوشارژ است اما ۲۷۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتنمتر دارد. این نمونه میتواند با دو نوع گیربکس دستی یا اتوماتیک خریداری شود. جالبتر اینکه مالک تاکوما SR5 اتوماتیک، ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت.
قویترین تاکوما از پیشرانه جدید تویوتا به نام I-Force Max استفاده میکند و رسما خودرویی هیبریدی است. موتور ۴۸ ولت و باتری ۱/۹ کیلووات ساعتی، همراه پیشرانه ۲/۴ لیتر توربوشارژ، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند. خریداران تاکوما تریلهانتر و تیآردی پرو از این محرک هیبریدی، بهرهمند میشوند.
تاکوما SR و SR5 با سیستم دیفرانسیل جلو قابل خرید هستند اما مشتریان نمونهی هیبرید، سیستم دو دیفرانسیل، دنده کمکی و دیفرانسیل لغزش محدود مجهز به قبل دیفرانسیل مرکزی (center-locking differential) خواهند داشت.
افراد با بودجه محدود که نسخههای ارزانقیمت تاکوما SR بخرند، در آینده با سفارش تجهیزات لوکس از سری لیمیتد، میتوانند ظاهر وانت خود را متحول کنند. ادوات کروم براق برای چرخها، جلوپنجره، سپر، دستگیرهها و آینه بغل، همراه با زهکشی پهن زیر سپر جلو، مشخصهی تاکوما لیمیتد هستند.
عبارت تجاری “TOYOTA” در جلوپنجرهی تاکوما تریلهانتر و تیآردی پرو دیده میشود. ادوات فلزی روی سقف و حاشیهی محل بار نیز، مخصوص تاکوما تریلهانتر هستند. این مدل، ورودی هوای مخصوص موتور دارد که نزدیک سقف و شیشهی در ورودی کابین سمت شاگرد، نصب میشود.
رینگ ۱۸ اینچ با تایر ۳۳ اینچ عاجدار از برند گودیر، مخصوص تاکوما تیآردی پرو است. نسخهی تریلهانتر از همین تایرها روی چرخهای طلایی رنگ استفاده میکند. سیستم تعلیق و فنربندی از برند فوکس و بیلاستین (Bilstein) امریکا، مهمترین تفاوت فنی تاکوما تیآردی پرو با تریلهانتر است و نقش مهمی در بهبود تواناییهای آفرود تاکوما تیآردی پرو خواهد داشت.
در کابین، نمایشگر لمسی ۸ اینچ برای تمام نمونههای تاکوما وجود دارد اما خریدار میتواند مانیتور ۱۴ اینچ نیز سفارش دهد. پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچ پشت فرمان هم، به درخواست خریدار نصب میشود؛ درحالیکه مدل پایه، نمایشگر ۷ اینچی دارد. رابط اپلکارپلی و اندوریداتو با شارژر بیسیم در تمام نسخهها ارائه خواهد شد اما سیستم صوتی JBL همراه ۱۰ اسپیکر، آپشن سفارشی است.
فهرست امکانات فنی و ایمنی قابل سفارش برای تاکوما ۲۰۲۴، تزئینات فیبرکربن، انواع فناوریهای هشدار برخورد، ترمز اتوماتیک، هدایت خودرو بین خطوط، نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) و حتی قابلیت تنظیم ارتفاع از سطح جاده را شامل میشود. به همین دلیل، هنوز مشخص نیست تاکوما با تجهیزات کامل، چه قیمتی خواهد داشت.
آستانه قیمت تاکوما ۲۰۲۴ در بازار امریکا، ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار پیشبینی شده است. آستانه قیمت نسخهی TRD با امکانات آفرود نیز، ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار برآورد میشود. با این شرایط، احتملا تاکوما تریلهانتر و تیآردی پرو، قیمتی در محدودهی ۵۰ هزار دلار خواهند داشت.
در انتهای متن، جدول مقایسه قدرت و گشتاور، قویترین نمونه از وانتهای اندازه متوسط تویوتا، شورلت، فورد، جیامسی و نیسان مخصوص بازار امریکا دیده میشود. نکتهی جالب، قدرت بیشتر برای فورد رنجر رپتور و گشتاور بیشتر برای تویوتا تاکوما تیآردی پرو است.
پیشرانه | قدرت / گشتاور | |
تویوتا تاکوما TRD PRO | توربو هیبرید ۲.۴ لیتر | ۳۲۶ اسب بخار / ۶۳۰ نیوتنمتر |
شورلت کلورادو ZR2 | توربو ۲.۷ لیتر | ۳۱۰ اسب بخار/ ۵۸۳ نیوتنمتر |
فورد رنجر رپتور | توئینتوربو ۳ لیتر | ۴۰۵ اسب بخار/ ۵۸۳ نیوتنمتر |
جیامسی کنیون AT4X | توربو ۲.۷ لیتر | ۳۱۰ اسب بخار/ ۵۸۳ نیوتنمتر |
نیسان فرانتیر Pro-4X | تنفس طبیعی ۳/۸ لیتر | ۳۱۰ اسب بخار/ ۳۸۰ نیوتنمتر |
Powered by 2jz
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲دیگه موتور شش سیلندر نداره سیستم هیبرید هم برای قدرت گشتاور بیشتر و فکر نکنم اصلا برای کاهش مصرف باشه
این موتور چهار سیلندر هم روی شاسی بلند های لکسوس و تویوتا هستش موتور خوبیه
ظرفیت یدک کشی امریکایی ها بهتره
فقط هم فورد رنجر رپتور موتور شش سیلندر داره
datsun
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲فورنتیر هم ۶ سیلندره
سبحان
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا دیگه جیپ گلادیاتور هم موتور شش سلندر داره اون هم دوتا یکی بنزینی و یکی هم دیزلی که گشتاور دیزلی 600 نیوتون متر
و اینکه فقط گلادیاتور و تاکوما گیبرکس دستی دارن
عوضش فورد gmc و شورلت گیربکس 10 سرعته دارن
نسل رانگلر که عوض شد گلادیاتور هم گیربکس 10 سرعته تو نسل جدید بگیره
فقط تویوتا این گیربکس قدیمی رو خواهد داشت تو این کلاس
گرون ترین های این کلاس هم جیپ و فورد هستن که گلادیاتور روبیکان تا 60 خورده هزار تا میره
R@min
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲10 سرعته جدید رم برای محصولات هوی دیوتی هست بعید می دونم رو رانگلر و گلادیاتور سوار شه. 10 سرعته مشترک فورد و جی ام یه شاهکار مهندسی بی نظیره.
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲جونم
جووووونم به تویوتا
جونم به تاکوما
نِگاش کن ، نه تو رو بخدا فقط نگاش کن ببین چه جیگری شده !
اینجاست که نشون میده پرچم ژاپن و تویوتا همیشه بالاست و دست بردار هم نیست 👑😎 !
سلطان سَرِت سلامت 👑👋🏻 !
viper2
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲یه سوال چرا موتور 2tr ۲۷۰۰ هایلوکس رو روش نذاشتن؟
Powered by 2jz
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲2TR موتور قدیمی با قدرت پایین هستش
دیگه جوابگو بازار رقابتی مثل بازار آمریکا نیست
موتور های اکبوست فورد حرف ندارن ثابت شده هستن مقابل موتور های فورد اگه 2TR روی تاکوما میزاشتن مثل خودکشی به نظر میومد
کانیون و کلرادو هم موتور های جدید L2R دارن که از وانت های فول سایز به میدسایز آورده شدن
کاش یه جوری میشد موتور شش سیلندر لندکروز روی تاکوما trd pro عرضه میکردن تا با رنجر رپتور رقابت بکنه
فقط جیپ خیلی عجیبه اصلا بازار متفاوتی انگار داره انگاری گلادیاتور تو یه کلاس دیگه هستش
viper2
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲درسته ولی به نظرم بهتر بود موتور 2tr رو توربو میکردن .
Python
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲با۳۰هزار دلار واقعا خوبه قیمت بسیار پایینی نسبت به رقباش داره
AMANTE
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲کمی زیاده روی در طراحی داره اما در کل جذاب شده.
TRD PRO
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲به نظر قابل توجه میاد و پیشرفت خوبی کرده . امیدوارم آمار فروشش هم از ۲۰۰ هزار تا فراتر بره .
nissan gtr
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین های تویوتا و کلا امریکایی تنها ماشین هایی هستن که تو هوای گرم و بیابونی عملکرد خوبی دارن به دلیل آلیاژ خوب و موتور قوی و مهندسی پیشرفته ولی متاسفانه تو ایران دستمون نمیرسه به تویوتا، تو یوتیوب دیدم میگفت ماشین های المانی تو کیش کم میارن فقط تویوتا ، این لعنتی چه قدر خوبه
nissan gtr
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲سگ جون وحشی البته برام سواله پراید چرا اینطوریه قویه ؟؟؟؟ ابی خاکیه :))))
داشتیم بدون ابو روغن 100 کیلومتر رفته
datsun
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چون موتور پراید هم طراحیش b3 مزدا بود
Tesla
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا تا وقتی فورد f150 هست اینو باید خرید !! ( تو هر پارامتری فورد یک سر و گردن از تویوتا بالاتر هست )
datsun
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲اف 150 که رقیب این نیست، فعلا که تو امریکا داره مثل نقل نبات فروش میره و پرفروش ترین پیکاپ مید ساز آمریکاست، شما حرص مردم یو اس رو نخور
fox
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲وقتی ۱۲ سالته و چیزی از سگمنت ماشین ها نمیدونی !
R/T
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲رقیب این فورد رنجر است
phonix
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲تو هر پارامتری فورد یک سر و گردن از تویوتا بالاتر هست
امار فورد رنجر رپتور اومده تو اخر مقاله با دقت برسی کن تا نگی فور ازش تو همه موارد قوی تره
خودتو اصلاح کن متعصب
ضد تسلا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲همه که مثل تو کودک ۱۲ ساله که طرفدار حلبی الکتریکی هست فکر نمیکنند😍😍😍⚡⚡⚡⚡🔥🔥🔥🔥 دانلود فشار
^MSP^
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲شما برو با سایبرتراک خوش باش ( البته وقتی معرفی شد 🙂 )
Amir Machine
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چقدر عقبش شبیه هامر شده
Scuderia Ferrari
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲۱. فورد رنجر رپتور استاد جامپ زدن
۲. شورولت کلرادو ZR2 بایسون ، به زودی …
۳. جیپ گلادیاتور روبیکان صخره نورد ماهر
۴. GMC کانیون AT4X با ابهت
۵. تویوتا تاکوما TRD PRO جان سخت
۶. نیسان فرانتیر PRO-4X دوست داشتنی
datsun
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲عشقه چیزی که انتظار میرفت واقعا دم تویوتا گرم چه طراحی داخل چه بیرون چه قوای محرکه همگی عالین، شما فکر کن صبح که سوار ماشین میشی اون TOYOTA روی داشبورد روببینی کل روزت ساختس
phonix
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲در حال حاضر بهترین انتخاب سگمنته البته که بی جواب نمیمونه
انقدر خوب بوده تا بقیه یه تکونی به خودشون بدن البت بحث قیمت گزاری رو باید دید
طراحی های تویوتا جون گرفتن این اصلی ترین درک من از این مقاله معرفی بود ( به علاوه اینکه ظاهرا کمی گدا بازی های خاص خودشو کنار گذاشته تویوتا )
HKS
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲نسل ۴ تاکوما ۸ تا تریم داره که بین پیکاپ های متوسط بی سابقه است
SR
SR5
LIMITED
TRD PRERUNNER
TRD SPORT
TRD OFF ROAD
TRD PRO
TRAIL HUNTER
مدل SR پایه Work Truck هست با نسخه دی تیون شده انجین T24a fts با ۲۲۸ اسب بخار و ۳۲۹ نیوتون متر گشتاور
بقیه تریم ها بجز TRD پرو و تریل هانتر بصورت استاندارد با همین موتور عرضه میشن منتها قدرت گشتاور به ۲۷۸ اسب بخار و ۴۳۰ نیوتون با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و ۲۷۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتون متر با گیربکس دستی میرسه
دو نسخه پرچمدار TRD پرو و تریل هانتر با نسخه هایبرید این موتور عرضه میشن که موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری و باتری ۱.۷۸ کیلوواتی مدل تاندرا رو قرض گرفته و خروجی کلی سیستم رو به ۳۲۶ اسب بخار و ۶۳۰ نیوتون متر رسونده که هم در بحث قدرت و گشتاور هم مصرف سوخت بهترین سگمنته .
تاکوما با دو سایز قسمت بار ۵ فوت و ۶ فوت و ۳ نوع کابین ۴ درب، ۴ درب با درب های عقب کوچکتر و ۲ درب عرضه میشه که هیچ کدام از رقبا این آپشن ها رو ندارن.
سه مدل پایه SR و SR5 و PRERUNNER به صورت استاندارد با فنر شمشی عقب عرضه میشن (leaf spring) که ظرفیت بکسل و حمل بار رو افزایش میده و برای بقیه تریم ها فنر پیچی استاندارد هست که برای آفرود و کیفیت سواری و هندلینگ بهتره. بازم این آپشن رو رقبا عرضه نمیکنن .
مدل تریل هانتر که برای اولین بار عرضه میشه با همکاری شرکت استرالیایی ARB مخصوص کمپینگ توسعه داده شده میشه بالای ۱۰۰ اکسسوری رو از کارخونه براش سفارش داد در حالی که پرچمدار دیگه یعنی مدل TRD پرو مثل رپتور برای آفرود با سرعت بالا ساخته شده.
چند تا ویژگی که چشمم رو تو این تراک گرفت:
مدل TRD پرو با صندلی های ریسینگ Iso Dynamic عرضه میشه که دمپر دارن و ضربات و تکان هایی که موقع آفرود به راننده وارد میشه رو دفع میکنن ( یه جورایی مثل صندلی ماشین سنگین ها )
مدل های هایبرید اینورتر ۲۴۰۰ وات هم تو قسمت بار هم تو کابین دارن که میشه باهاش اکسسوری هایی مثل فریزر یا کمپرسور باد رو سفارش داد
تو سال ۲۰۲۳ همچنان گیربکس دستی عرضه میشه
داخل کابین اسپیکر وایرلس JBL وجود داره که جدا میشه که بدرد کمپ کردن میخوره
مثل برانکو و رانگلر آنتی رول بار تعلیق جلو جدا شونده هست که ۱۰ درصد کشش تعلیق رو افزایش میده
تریم لیمیتد مثل لندکروزر و پرادو FULL TIME 4WD با قفل دیفرانسیل وسط داره.
و کلی چیز دیگه که حوصله گفتنش نیست
به طور کلی این نسل علاوه بر حفظ مشتری های فعلی مشتری های رنجر و کلرادو و فرانتیر رو هم میدزده …
R@min
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲یه صلواتم بفرستیم سفره جمع شد.
Mostafa
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲غیر قابل اعتماد ترین خودروی کلاس خودش طبق گزارش ها 7 درصد بیشتر از متوسط بقیه خودرو های این کلاس خرابی داره
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-tacoma-ranks-dead-last-reliability-among-midsize-trucks/
R/T
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲البته اگه دقت کنی محبوب ترین هم نوشته که البته برا نسل قبلی بود
phonix
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲1. نسل خودرو عوض شده
2. امار فروشش از همه ماشین های اون لیست بیشتر بوده ( تکی تکی ) که احتمال خرابی رو زیاد میکنه
3. این امار با توجه به تغییر نسل و اینکه تازه نسل جدید اومده ممکنه افزایش پیدا بکنه و ناراحتی تو اصلا برای تویوتا و مشتری هاش مهم نیست
MOHAMMAD.DEMON
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲رقیب فورد رنجر، مجهز به دو نوع پیشرانه با قدرتهای ۲۲۸ و ۳۲۸ اسب بخار است
این رقیب رنجر رپتور نیست . حتی نزدیکش هم نیست
رنجر رپتور از این ماشین 25 درصد قدرت بیشتری داره
datsun
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲گشتاور فرانتیر ۳۹۰ نیوتن متره شما اینجا بر واحد پوند نیرو پا -نوشتی جناب اشتری
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲سلامت باشید
تصحیح شد
ای روزگار تلخه تلخه تلخ
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا اینو برا عربا صادر نمیکنن خوب میفروشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲مردم کشورهای عربی، کلا وانت سوار نیستند
شاسی بلند لوکس ترجیح میدهند
viper2
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ببخشید پس هایلوکس چیه؟ والا ما رفتیم عربستان جز وانت کوتاه هایلوکس و نیسان ندیدم چیزی
R@min
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲طراحی که سلیقه ای هست ولی امکانات کاملی داره که خبر خوبیه اما عملکرد فنی تاندرا با موتورهای جدید خوب نبوده حالا باید دید تویوتا مشکلات رو رفع می کنه یا نه، موضوعی که به طور قطع میشه گفت دیگه تو محصولات جدید تویوتا دوام برگ برنده نیست و خبری از اون سگ جونی قدیم نیست و کارش خیلی سخته. رنجر مخصوصا تو تریم رپتور که تکلیفش جداشت خیلی از رقبا جلوتره با حضور کلرادو جدید رقابت جذابی تو راهه.
Hadi
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا تویوتا سنگ تموم گذاشته و عالی شده…
دقیقا همون چیزی هست که باید باشه طراحی خوب،موتور خوب امکانات خوب و اطمینان برند تویوتا👌🏼
اگه مدل تریل هانتر برای تاندرا هم معرفی کنه کار تمومه…
امیررضا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲همهچیز به کنار، طراحی نسخهی تریلهانتر خیلی خفنه
sina
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲زیباترین پیکاپ تاریخ تویوتا هست احتمالا
نکته جالب توجه تنوع موتورهای ارائه شده هست که در نوع خودش واسه تویوتا جالب هست.
واقعا SR و SR5 دیفرانسیل جلو هستن یا من بد متوجه شدم؟
homayoun
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲خب اینم به سلامتی نونوار شد فقط تنها دایناسور باقی مونده پرادو هستش .به نظرم هم در نمای خارجی هم داخلی بسیار بهتر از برادر بزرگتر خودش تاندرا دراومده و نسبت به تاندرا که در مقابل غولهای امریکایی بازنده مطلقه.تاکوما از بدبینانه ترین حالت هم یه حریف خوب واسه امریکایی ها خواهد بود فقط در مقابل فورد که موتور شش سیلندر و قدرت بالاتری داره یکم ضعف داره.بخصوص که سیستم هایبرید تاندرا زیاد مورد استقبال واقع نشد توسط تست کنندها.در کل خوب چیزیه آقا😉
نکته جالب اینه وقتی یه بازار آزاد و رقابتی باشه مثل امریکا یه کمپانی محافظه کار مثل تویوتا برای پایداری در فروش مجبوره اینجوری یه پکیج خوب ارائه بده.در حالی که تو بعضی از کشورها هایلوکس سقف ارزوهای پیکاپ سواراست.این وسط خودروسازان بومی هم واسه گرفتن جایگاه تاکوما مجبور شدن نهایت تلاش و سخاوت رو به خرج بدن چون میدونن هیچ تضمینی واسه فروششون از طرف دولت ارائه نمیشه و اگه خودشون دست به کار نشن بازم باید شاهد صدرنشینی تاکوما تو فروش باشن