تویوتا نسل چهارم و کاملاً جدید یاریس آتیو را در تایلند رونمایی کرده است. این خودرو سدان کوچکی است که در دیگر بازارها هم با نام ویوس عرضه میشود. یاریس آتیو در ظاهر اساساً شبیه یک بچه کرولا به نظر میرسد. در جلوی خودرو، ورودی هوای بزرگی بخش عمدهٔ سپر را پوشانده و دو چراغ تهاجمی که توسط یک تریم تزئینی به هم متصل شدهاند آن را احاطه کردهاند.
پروفیل جانبی کرولا آتیو با تناسبات بهتر و رینگهای ۱۶ اینچی بزرگتر، عضلانیتر و لوکستر از همیشه به نظر میرسد درحالیکه عقب خودرو با چراغهای تیز افقی و فرمی که به فستبک نزدیکتر است، نمای اسپرتی به خود گرفته است. تویوتا همچنین مجموعهای از قطعات اسپرتتر را هم بهعنوان بخشی از پکیج Presto برای یاریس آتیو ارائه میکند که شامل سپرها و رکابهای اسپرت به همراه یک بال عقب جذاب میشود.
یاریس آتیو برخلاف یاریس هاچبک بازار اروپا که روی پلتفرم TNGA-B ساخته شده، از پلتفرم جهان جدید دایهاتسو یا DNGA استفاده میکند. به همین دلیل، این سدان ژاپنی با ۴,۴۲۵ میلیمتر طول، ۱,۷۴۰ میلیمتر عرض و ۱,۴۸۰ میلیمتر ارتفاع، کمی بزرگتر از قبل شده است. بزرگترین تغییر اما در فاصلهٔ محوری خودرو ایجاد شده که با افزایشی ۷۰ میلیمتری به ۲,۶۲۰ میلیمتر رسیده است.
زیر کاپوت یاریس آتیو یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی این موتور صرفاً از طریق یک گیربکس CVT صورت میگیرد. در این سدان کوچک همچنین سه حالت رانندگی مختلف بنامهای معمولی، اقتصادی و اسپرت تعبیه شده است. ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ و تعلیق مکفرسون در جلو و فنرهای پیچشی در عقب هم از دیگر ویژگیهای یاریس آتیو هستند.
در داخل خودرو به لطف ترکیب سادهٔ داشبورد و متریال لوکسی مثل تودوزی چرم مصنوعی قرمزرنگ که در تصاویر دیده میشود، شاهد طراحی مدرنی برای این کلاس هستیم. در بالای داشبورد یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با تمام ویژگیهای اتصالی مدرن در کنار یک صفحه آمپر نیمه دیجیتالی ۷ اینچی و غربیلک فرمان جدید با دکمههای فراوان قرار گرفته است.
چهار پورت USB، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ، سیستم صوتی پایونر با شش بلندگو به همراه پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا با سیستمهای کمکرانندهٔ زیادی مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک جلو و پایش نقاط کور هم از دیگر ویژگیها و تجهیزات این سدان جدید ژاپنی هستند.
نسل جدید تویوتا یاریس آتیو هماکنون با قیمتی بین ۵۳۹ هزار بات معادل ۱۵,۲۳۰ دلار تا ۶۸۹ هزار بات معادل ۱۹,۴۷۰ دلار بسته به تیپ، در تایلند قابل خریداری است. برای مقایسه، قیمت پایهٔ سدان بزرگتر کرولا در تایلند از ۱,۰۵۹,۰۰۰ بات معادل ۲۹,۹۳۰ دلار عرضه میشود. این خودرو بهاحتمالزیاد در بازارهایی که با نام ویوس شناخته میشود نیز در ماههای آینده عرضه خواهد شد.
AMIRHOSSE IN GERMANY
۱۹ مرداد ۱۴۰۱رقیب مستقیم کیا ریو.تو این رنج قیمتی عالیه. خودرو دانشجویی بسیار خوبی میشه.
مزدا
۱۹ مرداد ۱۴۰۱تو این مملکت هم اگه واردات ازاد بشه بهترین گزینه برا بازار ایران هست
AMARD
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اگه هیچ وقت اتفاق نمیوفته وقتی خودمون هزینه تغییرات اساسی در سطح تصمیم گیری کلان ندیدم فقط باید عکس این خودرو اقتصادی ارزون قیمت ببینیم چه برسه به خودرو لوکس سوپر اسپرت
علی
۱۹ مرداد ۱۴۰۱کیا رقیب تویوتا!!! بابا نخندونین ملت را !!!
علی
۱۹ مرداد ۱۴۰۱تو رو خدا ملت را نخندونین !!! خواهش میکنم کیا را با تویوتا مقایسه نکنین !!!
سپهر
۲۲ مرداد ۱۴۰۱اتفاقا ماشین های جدید کره ای ارزش خرید بیشتری از تویوتا دارن جذابترم هستن
meysam
۱۹ مرداد ۱۴۰۱خیلی خوب شده
بخصوص طراحی داخلی و متریالی که استفاده کرده
Afg
۱۹ مرداد ۱۴۰۱چقدر خوب شده اصلا بهش نمیخوره قیمتش کمتر از دنا باشه از نظر ایمنی هم چیزی کم نداره داخلشم که عالی شده از نظر نمای بیرونی هم خوبه کاش میشد بجای سدانهای میلیاردی مدیران خودرو و کرمان موتور اینو وارد میکردن با اندازه یی که داره برای شهرای ایران خوبه
hamid
۱۹ مرداد ۱۴۰۱فقط Safety Sense تویوتا ارزشش از کل دنا بیشتره ، این اسکولا چطوری با این قیمت ها دارن ضرر میدن من نمی دونم
MASOUD 0099
۱۹ مرداد ۱۴۰۱عالی هم طراحی هم قیمت ای کاش وارد کشور می شد
Alan.r
۱۹ مرداد ۱۴۰۱عالیه هم ایمنه هم امکانات خوبی داره مشخصات فنی هم نسبت به قیمت و کلاس خودرو خوبه
امین
۱۹ مرداد ۱۴۰۱همین بیاد ایران با این مافیا کمتر از ۱/۵ میلیارد قیمت نمیخوره
Hadi
۱۹ مرداد ۱۴۰۱واقعا خیلی عالیه برای این کلاس 👌🏼😍
وای کاش قدرت موتورش حداقل بالای ۱۰۰ اسب بود…
تو این کلاس انتخاب من هوندا سیتی هستش👌🏼
هادی
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اگه همین وارد شه گمرک سود دلالی رو هم بکشیم روش بازم میشه نهایت 800 تومن خداییش عالیه
Prpr
۲۰ مرداد ۱۴۰۱انگار لکسوس یاریسه