بر اساس اخبار منتشر شده، نسل بعدی تویوتا کرولا به قوای محرکه پلاگین هیبریدی مجهز خواهد شد و با تکنولوژی BYD چین به شعاع حرکتی ۲۱۰۰ کیلومتری دست خواهد یافت.
گفته میشود نسل بعدی تویوتا کرولا در سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد و استفاده از تکنولوژی غول خودروسازی چین یعنی BYD میتواند به سه برابر شدن شعاع حرکتی آن در مقایسه با نسخههای بنزینی استاندارد کمک کند. بنا به گزارش اخبار تائید نشده مجله بست کار ژاپن که به خاطر دریافت اطلاعات از منابع نزدیک به تویوتا مشهور شده، نسل جدید کرولا با قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهد شد و خواهد توانست با پیشرانه بنزینی و برقی کار کند.
بست کار میگوید تویوتا به دنبال دستیابی به شعاع حرکتی ۲۱۰۰ کیلومتری است. این توان پیمایش قابلتوجه با استفاده از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بسیار کممصرف و موتور برقی به دست خواهد آمد. پیشرانه موردبحث که اخیراً به عنوان بخشی از سری پیشرانههای جدید ۴ سیلندر بنزینی معرفی شده هم بهصورت تنفس طبیعی و هم بهصورت توربو در دسترس خواهد بود. همچنین قرار است مدلهای اسپرتی که احتمالاً سلیکا و MR2 جدید هستند از پیشرانه ۲ لیتری توربوی جدید استفاده کنند.
این مجله ژاپنی اظهار میدارد پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی جدید تویوتا احتمالاً حداقل ۵ درصد راندمان گرمایی بیشتری نسبت به نسل فعلی پیشرانههای داینامیک فورس این برند خواهد داشت. در ادامه میتوانیم تصاویر دیجیتالی و غیر رسمی از نسل جدید کرولا را ببینیم که بر اساس زبان طراحی جدید این برند ژاپنی که در خودروهایی همچون C-HR و کراون دیده شدهاند شکل گرفتهاند. قبلاً نیز برخی رسانههای چینی خبر از بهکارگیری تکنولوژی پلاگین هیبریدی BYD در کرولا داده بودند. همین تکنولوژی پلاگین هیبریدی در خودروهای شین L و سیل ۰۶ میتواند توان پیمایش ۲۱۰۰ کیلومتری را فراهم سازد.
بست کار مدعی است تویوتا هم میخواهد به همین رکورد دست یابد و در آینده سه محصول پلاگین هیبریدی با تکنولوژی BYD را عرضه خواهد کرد. با اینکه پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بکار رفته در خودروهای BYD به ترتیب ۹۹ و ۱۶۹ اسب بخار قدرت دارند اما هنوز مشخص نیست که قدرت پیشرانه جدید تویوتا چقدر خواهد بود. خودروهای BYD شین و سیل از باتری ۱۰.۱ کیلووات ساعتی به همراه موتور برقی که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور دارد استفاده میکنند. البته امکان سفارش باتری ۱۵.۸۷ کیلووات ساعتی به همراه موتوری برقی با ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور نیز وجود دارد.
علی جردن
۸ مرداد ۱۴۰۳اگر علم و تکنولوژی چین پهناور و سرسبز به داد ژاپن نمیرسید تویوتا هنوز داشت پریوس می ساخت.
Saeed Boroomand
۸ مرداد ۱۴۰۳تویوتا هنوز هم داره پریوس میسازه. بعلاوه این که هنوز علم و تکنولوژی سرسبز و گل و بلبل بدستش نرسیده و سال آینده میرسه، بنابراین از کامنتتون فقط میشه حماقت رو برداشت کرد.
این که تویوتا بعد از سی سال سردرمدار بودن تکنولوژی هیبرید، به سمت بی وای دی سوق پیدا کرده نشون میده که به زودی کل صنعت خودروسازی دنیا متحول میشه. در واقع هیبرید های سری پلاگ این بی وای دی بازده بیشتری دارن نسبت به هیبرید های موازی و نیاز به باتری بیشتری دارن که چین تولیدشون میکنه. هدف احتمالی توی امریکا این خواهد بود که خودرو ها حذف شن، از طریق سیستم های خودران. و هدف شرکت های چینی که کمی توی ای آی عقب هستن اینه که خودروهای ارزون فراگیر شن.
اگه صنعت مسکن ایرانو میدادن به چند تا شرکت چینی به شکل رقابتی و دکتر مهندس سردار های مسکن باز واسشون کار یدی میکردن مشکل مسکن هم کمتر میشد…
۰۰۹۸سامورایی
۸ مرداد ۱۴۰۳در خودروهای اکونومی نوع پلاگین و معمولی تکنوژی هاش در اون حد نیست که خواسته باشه کمک بگیره…
این فقط بحث همکاری اقتصادی هست ولی البته باید روشنفکر باشیم و تعصبی نگیم این ادعاش میشه و … البته قطعاً کمبود هایی وجود داره پس قطعا کسی به اشتباه نمیگه این سردمدار بودن در تکنولوژی هیبرید مگر اینکه ندونه این اشتباه رو بعلاوه قطعا اگه بدون همکاری و کمک گرفتن کار میکرد براش بهتر بود و به نفع خودش بود …
با حضور تکنولوژی های پیشرفته جدید و …
خود تکنولوژی هیبریدی هم انواع اقسام داره
پیشرفته ترین نوعش رو در خودروهای هایپیر کار های جدید میبینیم هم تکنولوژی بالایی دارند و هم پیشرفته و البته گرانقیمت…
بسته به نوعش که در اینجا حتی بحث تکنولوژی ش هم نیست بلکه بحث تولیده…
نوروز
۸ مرداد ۱۴۰۳وسعت کشور چین کجا کشور ژاپن کجا
ژاپن یک کشور کوچیکه معلومه چین صد هیچ میزنه
Killer
۸ مرداد ۱۴۰۳دست به دامن های چین :))))
پیام
۸ مرداد ۱۴۰۳برندی که آشغال نیست و امپراطوریه، حالا از چین قرض میگیره! بعد بهش میگن امپراطوری!!! 😂😂😂😂
B2
۸ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا هیوندای هم از BYD باتری میگیره
از CATL هم همینطور
علیرضا
۸ مرداد ۱۴۰۳تویوتا بخاطر حمایت دولت امریکا به این درجه از موفقیت رسید اگر لندکروز که کپی برابر اصل جیپ ویلیز هست نمی ساخت کسی تویوتا نمی شناخت
Matin
۸ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا طبق مطلب همین چندروز پیش پدال تویوتا کمترین وابستگی رو به بازار امریکا داره
تویوتا توی خاورمیانه ، استرالیا و شرق آسیا شدیدا پرفروشه. اینا چه ربطی به بازار آمریکا داره
Matin
۸ مرداد ۱۴۰۳این دیدگاه مسخره نسبت به چین رو غیر ایران جای دیگه نمیتونی پیدا کنی😑
بی وای دی شرکت کوچیک و ضعیفی نیست! اتفاقا برند مطرحی هست. همکاری بین برند های معتبر دنیا و شرکت های بزرگ چین چه ایرادی داره؟ چون تنها رویارویی من و تو با ماشین چینی لاماری و فیدلیتی بوده نباید اینجوری قصاوت کنیم
قاسم
۸ مرداد ۱۴۰۳علم و تکنولوژی چین!!!!! تکنولوژی چین از ان اروپا و امریکاست و همون ژاپن
آرش
۸ مرداد ۱۴۰۳خیلی وقت این دوران تموم شده. قرار نیست در همیشه به یک پاشنه بچرخه داداش الان چین در بسیاری از تکنولوژی ها اروپا روپشت سر گذاشته حتی دیگه آرام آرام ماشین آلات ساخت اروپا هم دارند بازارشون رو در چین از دست می دهند
داریوش
۱۰ مرداد ۱۴۰۳هنوزم بهترین مته های عظیم حفاری تونل ماشین آلات معدن فولاد جرثقیل های غول آسا. ماشین های بوژی کش صنعت euv لیتوگرافی علوم فیزیک ذرات و… از آن آمریکا و اروپاست و حتی ژاپن. البته چین هم با فاصله یک سروگردن پشت سرشونه
AMANTE
۸ مرداد ۱۴۰۳مسیری که BYD انتخاب کرده رو دوست دارم.
در آینده با همکاری های بیشتر احتمال داره بجای صادر کردن ماشین هاش به اروپا، ماشین هاش رو در کارخانه های تویوتا و دیگر برنده ها تولید کنه.
jaghori
۸ مرداد ۱۴۰۳در قبال فناوری نباید تعصب داشت، آنچه بهتر و به صرفه تر باشد، نباید از دستش داد. نمونه اش همین کمک بی وای دی تازه وارد و تویوتای همه فن حریف. میدانم که برخیها بر اساس پیشفرضهای سنگ شده و تصورات غلط از زندگی، تویوتا را ژاپن را خدا و چین رو سوسمار خور و …. میدانند. حالا بماند هنر خودبرتر بینی های عجیب و غریبی که نزد برخی از هندیان است و بس.
Kktoos
۸ مرداد ۱۴۰۳همینکه وسط حرف خودرویی حرف نژاد پرستانه میزنی نشون میده توهمات خود برتر بینی واقعا بعضیارو بی عقل کرده من نمیخوام از جمله متقابل یا بد استفاده کنم چون ما هممون متعلق به این کشوریم و من همه کشورم با همه قومیتاشو دوست دارم
Car love
۸ مرداد ۱۴۰۳این بار قراره دست به دامن byd بشن 😂😂😂😂 کی میخوان رو پا خوذشون وایسن!!
AMIR GERMAN
۹ مرداد ۱۴۰۳همین BYD از کیا و هیوندای تو آمریکابیشترمیفروشه .
💪🏻💪🏻
بهزاد
۸ مرداد ۱۴۰۳رسانه ها براحتی میتونن یک اتفاق را وارونه کنند!
تویوتا یا هر شرکتی که در چین حضور داره برای تولید با یکی از تولیدکنندگان محلی مجبوره اشتراکاتی داشته باشه و مدلهایی بسازند که از پایه برای شرکت چینی است.
در مورد موتور جدید هم این انجین ها که شامل دو مدل ۱.۵ و ۲ لیتری هست و نتیجه ی مشارکت تویوتا مزدا سوبارو بوده و از نظر برخی مشخصات ۱۰ تا ۲۰ درصد اندازه ی کلی کوچکتری دارند و حدود ۵ درصد راندمان حرارتی بیشتر که برخی رسانه ها به این هم رحم نکردند و چسباندن به BYD .
3 چرخه
۸ مرداد ۱۴۰۳ماست مالی فایده نداره 😆
دیگه باید فن byd هم باشین
B2
۸ مرداد ۱۴۰۳کره ایها هم فن BYD و هم فن CATL هستند و ارادت خاصی به چین دارند . چون باتری سالم رو چین بهشون داد وگرنه LG سلطان انفجار و آتیش سوزی بود
ایموبلایزر
۸ مرداد ۱۴۰۳اشک بریز مربا فن همونطور که قبلا گفته بودیم چین صنعت لگن سازی کره مربا رو به حقارت کشوند😂
کره مربا 💨 صنعت خودرو شده رسما😂
ایموبلایزر
۸ مرداد ۱۴۰۳فروش یک سال تویوتا >>>>>> صنعت لگن کشور مربا😂😂
بدو تا برسی😂
هر وقت فروش یک سالت به نصف سال غول خودروسازی رسید اونوقت اجازه مقایسه میدم بهت😂 تا اون وقت خیلی ضعیفی😂
محمد
۸ مرداد ۱۴۰۳قلب تکنولوژی در چین می تپد.
حسین
۸ مرداد ۱۴۰۳حقیقت اینه با اینکه تکنولوژی هیبرید HEV تویوتا سرآمد هست اما در زمینه پلاگین PHEV بیوایدی حرف اول رو میزنه و مدلهای جدیدش بالاترین راندمان پلاگین در بین خودروسازها رو دارند. به زودی خودروسازهای دیگه هم سراغ بیوایدی خواهند رفت.
Ravy
۹ مرداد ۱۴۰۳تا هزار سال دیگه فقط چشم بادامی ها روی زمین خواهند بود و باقی همه با جنگ های خود خواسته و فرهنگ سگ فرزندی و سگ همسری منقرض خواهند شد دقت کنید بهترین خودرو ها و گوشیها در کشورهای شرقی تولید میشود حتی خود اپل نیز در چین تولید میشود در ضمن تکنولوژی نیمه هادیها در چین یا تایوان مستقر است و چین تمامی معادن سیلیکون جهان را در اجاره خود دارد چه در آفریقا چه در استرالیا و … چشم بادامی ها بالاترین iq جهان و کم توقع ترین و پر کارترین و صلح دوست ترین مردم جهانند.
Hesam
۹ مرداد ۱۴۰۳پر واضحه که کشورهایی مثل ژاپن وقت انرژی خودشون رو در جهت تولید فن اوری و تکنولوژیهای روز دنیا صرف می کنند نه برای تولید محصولات .با فروش تکنولوژیهای جدید تولید محصولات رو میسپارن به کشورهای در حال توسعه و جهان سوم
مومنی
۹ مرداد ۱۴۰۳یه سری از دوستان چنان سنگ چین یا ژاپن رو به سینه میزنند که آدم به عقلشون شک میکنه.
به من چه
به شما چه
الان نصفشون یا اصلا ماشین ندارن یا یه ماشین ایرانی تو پارکینگ شونه
اسم این بیماری چیه؟
اونی که ماشین ژاپنی داره که وقت چرت و پرت نوشتن تو این سایتها رونداره.
یه مشت علاف جمع شدیم و با این اینترنت کند و گرون از محصولات چین و ژاپن دفاع میکنیم.
محمد
۱۵ مرداد ۱۴۰۳سلام
دوستان
کسی اطلاع داره با کجا باید پیگیری کنم؟؟
با قرارداد تحویل ۹۰ روزه تویوتا لوین هیبرید
از اسفند ۱۴۰۲ ، پول کامل به حساب معین خودرو واریز کردم
تا الان ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ (مدت ۵ ماه و ۱۸ روز) از واریز کامل وجه ، گذشته،
ولی هیچ خبری از زمان تحویل خودرو مشخص نیست،
هیچ کس هم اعم از معین خودرو و یا وزارت صنعت و معدن جوابگو نیستند!!!
لطفا راهنمایی کنید
با کجا باید پیگیری کنم؟؟؟