از بین سه کوپهٔ اسپرت موستانگ مکوان با ۴۸۰ اسب بخار، نیسان Z نیسمو با ۴۲۰ اسب بخار و تویوتا سوپرا با ۳۸۲ اسب بخار، کدامیک سریعتر است؟
ماسل کارهای آمریکایی و خودروهای اسپرت ژاپنی هیچگاه احساس خوبی نسبت به یکدیگر نداشتهاند زیرا در دههٔ ۹۰ میلادی، با حملهٔ گستردهٔ خودروهای اسپرت ژاپنی به آمریکا، بازار ماسل کارها کساد شد. البته از آن زمان سالها گذشته و این روزها شرایط بازار کاملاً متفاوت شده است ولی این کینه بین آمریکاییها و ژاپنیها هنوز هم در همهجا وجود دارد، از آمارهای فروش گرفته تا پیستهای درگ. در بین ژاپنیهای دههٔ ۹۰، اصلیترین رقبای ماسل کارهایی مثل فورد موستانگ، تویوتا سوپرا و نیسان Z بودند. حال این سه ماشین پس از ۳۰ سال دوباره در برابر هم قرار گرفتهاند تا یاد رقابتهای دیرینه را زنده کنند.
البته موستانگی که پای به این رقابت گذاشته، از آخرین نسل ماسل کار فورد نیست بلکه یک مکوان نسل ششم است که در نسل هفتم با نسخهٔ دارک هورس جایگزین شده است. بااینحال، مکوان مدل ۲۰۲۳ هرگز خودروی ضعیفی نیست و زیر کاپوت خود یک نیروگاه ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد یعنی همان موتور کایوت که در جدیدترین نسخههای موستانگ هم استفاده میشود. مکوان با وزن ۱۷۴۳ کیلوگرم، از هردو رقیب ژاپنی بسیار سنگینتر است و برخلاف آنها، از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده میکند که در مسابقهٔ درگ یک نقطهضعف خواهد بود زیرا گیربکسهای اتوماتیک سالها است که سریعتر از انسان دندهها را عوض میکنند.
نسل پنجم تویوتا سوپرا را هرچند خیلیها به خاطر استفاده از پیشرانهٔ بامو یک سوپرای اصیل نمیدانند ولی هرگز نمیتوان منکر پرفورمنس فوقالعادهٔ آن شد. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوی B58 که به محصولات مختلف باواریا نیرو بخشیده است، در سینهٔ سوپرا ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته به این اعداد خیلی اعتمادی نیست زیرا بارها و بارها ثابت شده که بامو قدرت پیشرانههای خود را کمتر از واقعیت اعلام میکند. همین سوپرا هم در آزمایشهای داینوی مستقل قدرتی در حدود ۴۳۰ اسب بخار را نشان داده است. درهرحال، این کوپهٔ ژاپنی ۱۵۱۶ کیلوگرم وزن دارد و از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده میکند.
در آخر هم به نیسان Z نیسمو میرسیم که پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی آن با بنزین سوپر، ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ماشین که به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است، با وزن ۱۶۸۰ کیلوگرم، بین دو خودروی دیگر قرار میگیرد. در مسابقههای اول، نیسان از بنزین معمولی استفاده میکرد و کمبود اکتان بهوضوح خود را نشان داد زیرا Z نیسمو با اختلاف زیادی از مکوان شکست خورد ولی وقتی باک با بنزین سوپر پر شد، کوپهٔ ژاپنی رقیب آمریکایی را مغلوب کرد هرچند که مجبور شد در برابر تویوتا و پیشرانهٔ بامو تسلیم شود. در این مسابقات درگ، موستانگ تایم ۱۲.۶، نیسان ۱۲.۴ و تویوتا ۱۲.۱ ثانیه را ثبت کردند.
مقایسه مشخصات فنی
موستانگ مکوان | نیسان Z نیسمو | تویوتا GR سوپرا | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۸۰ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۷۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور عقب | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۴۳ کیلوگرم | ۱۶۸۰ کیلوگرم | ۱۵۱۶ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۵۷,۹۴۵ دلار | ۶۶,۸۹۰ دلار | ۵۶,۴۹۵ دلار |
M
۱۸ شهریور ۱۴۰۳تفاوت مهندسی المانی و اروپایی رو با موهندسی ژاپنی و عامریکایی دیدید✊
با قدرت کمتر از هردوتای اونا همه رو شکست داد و بهترین تایم رو هم ثبت کرد
این شکست تقدیم به همه امریکن فنهای تعصبی
Car love
۱۸ شهریور ۱۴۰۳بعد یه عده میگن تویوتا اشتباه کرد دست به دامن بیمر شد برای انجین😂😂 تحویل بگیرین چطور لت و پار کرد نیسان رو با موتور جاپونی و قدرت بیشتر 😂
فرض کنین اگه انجین بیمر روش نبود دیگه چقدر فروشش فاجعه تر میشد!
SMS
۱۸ شهریور ۱۴۰۳کاشکی سوپرا حداقل از s58 استفاده می کرد
ولی هر سه عالین
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳پس ببین کره جونوبی دیگه چقدر بدبخته که دست به دامن تویوتا میشه واسه پلتفرم و موتور گیربکس
R@min
۱۸ شهریور ۱۴۰۳مهندسی تِرمنی !! ببخشید جرمنی چرا با دنده دستی ۱۴ ثانیه میزنه ؟؟ تو پیست هم نگیم خارتر از این نشین به هر حال آقای هندلینگ اندر کف گرفتن یه ZL1 دنده دستی تو نوربرگرینگ هلاک شد با دو برابر قیمت و دنده اتومات !!
همین ژاپن هم اگر پول خیرات نمی کرد سلطان لیگ های نامنطم وجود خارجی نداشت.
حقارت های تقلب قدرت هم تکرار کنیم یا بسه ؟؟ اینا یه سری اطلاعات پردردسر و دردناکه.
مهران
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ندید دیسلایک
JDM سابق
۱۸ شهریور ۱۴۰۳بخدا وسط این بچه بازیا گیر کردیم فقط کافیه یه رقابت تو سایت راه بیوفته تا در های دیگه ای از نبود تصمیم گیری معقول و تعصبات اضافی گشوده بشه
R@min
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ب هر حال کسی که از حرف فنی منطقی و سند مدرک فرار می کنه باید این شکلی خار بشه.
Car love
۱۹ شهریور ۱۴۰۳👏🏻
amirkhanzadeh
۱۸ شهریور ۱۴۰۳سعی کنید خودرو رو دوست داشته باشید نه اینکه باعث پراکندگی خودرو دوستا بشید
(Ali(chevynova
۱۸ شهریور ۱۴۰۳M
تو اگه ذره ای به حرفهات ایمان داشتی با اکانت فیکی که ۲ دیدگاه داره کامنت نمیذاشتی
بعدش هم شکست موستانگ؟؟؟ این چه شکستی هست که باعث شده موستانگ پرفروش ترین کوپه اسپرت جهان باشه؟؟؟ اگه به این میگی شکست که خیلی عالیه
در ضمن وزن موستانگ از ۲ ماشین دیگه سنگین تره و گیربکس دستی داره
((مکوان با وزن ۱۷۴۳ کیلوگرم، از هردو رقیب ژاپنی بسیار سنگینتر است و برخلاف آنها، از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده میکند که در مسابقهٔ درگ یک نقطهضعف خواهد بود زیرا گیربکسهای اتوماتیک سالها است که سریعتر از انسان دندهها را عوض میکنند.))
هرچند که آلمانی باز جماعت کلا فرق این چیزها رو از هم تشخیص نمیدن
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳استاد گیربکسش دستیه
Amir Machine
۱۸ شهریور ۱۴۰۳البته به این اعداد خیلی اعتمادی نیست زیرا بارها و بارها ثابت شده که بامو قدرت پیشرانههای خود را کمتر از واقعیت اعلام میکند. همین سوپرا هم در آزمایشهای داینوی مستقل قدرتی در حدود ۴۳۰ اسب بخار را نشان داده است.
دروغگویی از صفات بارز باموس…
(Ali(chevynova
۱۸ شهریور ۱۴۰۳بی ام و اگه اینقدر کاردرسته که میتونه موتور خوب طراحی کنه چرا توان ساخت یه سوپر اسپرت نداره که روش این موتورهای خوبی که ساخته رو ببنده؟؟
فورد ۶۰ سال پیش gt40 رو ساخت که فراری رو لوله کرد تو لمانز بعد بی ام و پرمدعا هنوز نتونسته یه سوپر اسپرت بده بیرون
طبل تو خالی که میگن بی ام و هست
فقط بلده استیشن بده بیرون😁
نوید
۱۸ شهریور ۱۴۰۳البته فورد هرچقدر که فراری رو لوله کرد تو لمانز سه برابرش هم تو همون لمانز لوله شد جلو فراری
(Ali(chevynova
۱۸ شهریور ۱۴۰۳فورد لوله شد؟ پس چرا برد؟؟
لمانز ۶۶تا ۶۹ فورد تونست در مسابقات تمام اروپایی لمانز کاری بکنه که فراری رو در هم بشکنه و همونطور که در آخر فیلم فورد علیه فراری دیدیم ، انزو فراری جلوی کن مایلز کلاه از سر برداره
سخته ولی واقعیه
نوید
۱۸ شهریور ۱۴۰۳میخوای تعداد قهرمانی های فورد و فراری رو تو لمانز مقایسه بکنیم؟ گرچه خودت هم میدونی چقدر اختلاف عددیش زیاده!
car lover
۱۸ شهریور ۱۴۰۳بی ام و سوپر اسپرت نداره اما سدانهاش سوپر اسپرتهارو هم رنده میکنن
car lover
۱۸ شهریور ۱۴۰۳یبار 200 سال پیش فورد توی لمانز برده اون هم به لطف کن مایلز انگلیسی داری خودتو میکشی
پس فراری با این قهرمانی تو فرمول یک باید الان پرچم علم کنه
سوشیانت
۱۸ شهریور ۱۴۰۳متعصب عزیز تو خود متن نوشته موستانگ گیربکسش دستیه اصن میخونی چیزی یا فقط ترولی؟!🤦♂️
سوشیانت
۱۸ شهریور ۱۴۰۳یعنی اصن مرز های تعصب رو جا به جا کردی نوشته گیربکسش دستیه بعد تو اومدی نتیجه گیری کردی مهندسی فلانی؟! سطح😂😂😂
Ahmad
۱۸ شهریور ۱۴۰۳نیسان خداوکیلی دمش گرم چه ماشینای درست میکنه تو اینجور موارد مهم نیست کدوم سریع تر از خط عبور میکنه مهم دوام موتور و قطعات هست همین سوپرا با اون موتور اشغالش به ۱۰۰ هزار تا به گریه میفتاده ولی موتور نیسان بعد ۵۰۰ هزارتا تازه آب بندی میشه اون آمریکاییه هم به درد زباله دانی میخوره نه مهندسی داره نه دوام
datsun
۱۸ شهریور ۱۴۰۳اگه درگهای دو خودرو z4 و سوپرا رو دیده باشید میبیند سوپرا با وجود موتور مشترک خیلی سریع تر از z4 !
BMZ
۱۸ شهریور ۱۴۰۳به نظر من آمریکایی ها اول برن روی خودشون کار کنن و ژاپنیا رو شکست بدن ، بعد به فکر رقابت با آلمانی ها بیوفتن
فرق مهندسی آلمانی با بقیه اینه که اول تایم پیستش میاد بیرون، بعد خود ماشین ، درواقع آلمانیا در پیست زاده میشن ، برخلاف فورد و جنرال موتور ، اولش کلی گنده گویی میکنن اما از ترس آبرو هنوز لاستیک های موستانگ GTD و کوروت ZR1 پیست رو لمس نکرده
سوشیانت
۱۸ شهریور ۱۴۰۳هر موقع آلمانیا و ژاپنی ها تونستن شتاب زیر ۲ بزنن اون وقت به فکر رقابت با آمریکایی ها بیوفتن
BMZ
۱۸ شهریور ۱۴۰۳میشه لطفا با سند و مدرک بفرمایید کدوم آمریکایی شتاب زیر 2 ثانیه داره؟
اگه جوابت چارجره که باید بگم ایشون هنوز توی شتاب زیر 3 مونده ، زیر 2 که بماند
car lover
۱۸ شهریور ۱۴۰۳پس هرموقع هم امریکایی ها تونستن به تاپ اسپید بوگاتی و قدرت کونیگزگ برسن اونموقع حرف بزن
شتاب زیر 2 غیر از برقیها امریکا چی داره؟ حتی تو برقیها هم سریعترین ریمکه
نکنه جوج دیمون پلاستیکی میخواد با اینا در بیفته؟
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۳سند و مدرک رو که بار ها لینک هم فرستادم ولی خب شما ها اون زمان غیب میشین، فعلا هنسی بدون گدایی از موتور اینو اون و تئوری های نامعلوم از اون دو تا که گفتی جلو تره در ضمن نکنه انتظار داری آقا موشه با انجین لاک پشتی حریف دوج بشه؟
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳سوشیانت: مدارک و سندهای نامعتبر و چرت و پرتت فقط به درد متعصبایی مثل خودت میخوره
هیچکس اونقدر احمق نیست که این خزعبلات رو باور کنه
هنسی گدایی نمیکنه جوک سال😂😂
هنسی با گدایی از موتورهای ls جنرال موتورز ماشین ساخت درستش اینه
فعلا که امریکایی ها با انجین حجیم بی استفاده شون دارن از موتورهای موشی 1.5 لیتری هاچبک اکونومی شکست میخورن😂😂
(Ali(chevynova
۱۸ شهریور ۱۴۰۳Bmz
شتاب ۱.۶۶ چلنجر ۱۷۰ با تاییدیهnhra سلام میرسونه
قدرت ۱۰۲۶ اسبی کوروت جدید هم کابوس شبهای اروپایی فناس
car lover
۱۸ شهریور ۱۴۰۳اره شتاب دروغین جوج دیمن پلاستیکی و کاغذ پاره رو مگه فقط تو باور کنی
کوروت قدرت 1000 و تاپ اسپید 345 توی 2024 کار شاقی نکرده! اروپایی ها خیلی وقته بهش رسیدن
بوگاتی 10 سال پیش 1000 اسب قدرت داشت با تاپ اسپید 400
کجای کاری بنده خدا؟
BMZ
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ماشالله جان مثل اینکه عرایض بنده رو درست متوجه نشدی! من بهت گفتم آمریکایی اسم ببر
دوج که نه پدرش معلومه نه مادرش ، صاحبش ایتالیایه و از پلتفرم 20 سال پیش یکی دیگه استفاده میکنه ، اینهمه هم روی شتاب چلنجر مانور داد که بنده خدا حسابی رو سفید شد
کوروت هم که دوستان در پست های قبلی اشاره کردن، مشکوک به کپی کاری از فراریه ، در ضمن حالا بزار بیاد توی پیست ، بعدش ازش تعریف کن ، واسه موستانگ GTD هم همینارو میگفتین ، فورد معلوم نیست چیکار کرده باهاش اصلا صدایی ازش در نمیاره
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳آدم دهنش باز میمونه چه چجوری ماشینارو زیر سوال میبرن…
car lover
۱۸ شهریور ۱۴۰۳طاها: مگه علی نوا بنز و بیمو رو زیر سوال نمیبره مگه پورشه و فراری رو زیر سوال نمیبره و علاوه بر زیر سوال بردن بهشون توهین میکنه و هیت هم میده. چطور انتظار داری ما بهش احترام بذاریم؟
خواهش میکنم از تو هم طرفداری الکی از این متعصب ها نکن
Taha Ayoobi
۱۹ شهریور ۱۴۰۳کار لاور، اینا به خاطر اون کامنت اوله.
اگه کسی بحث راه نندازه علی شوی براچی بیاد زیر سوال ببره.
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۳همه این شتاب رو قبول دارن به غیر از متعصب ها خیلی وقتی از معرفیش گذشته و هیچ مدرک و سند هم ندارین که بگین دروغ گفته
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۳زمان طراحی پلتفرم دوج:۱۹۹۷
زمان تشکیل دایملر کرایسلر: ۱۹۹۸
بله دوستان و اینطور شد که bmz ثابت کرد که ۱۹۹۷ بعد ۱۹۹۸ هست کوروت هم که تو خیالات ایشون به فراری ربط داره منبعش هم دوستان آلمانی فن هستن نه هیچ مدرک و لینکی
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳هنوز آمریکایی رو درست نمیتونی بنویسی بعد میای ایراد میگیری…
hosen
۱۸ شهریور ۱۴۰۳خیلی دوست دارم بدونم اون اسب بخار و گشتاور بیشتر ماستنگ کجا هدر میره! چون قاعدتا باید نیسان رو میزد حداقل
(Ali(chevynova
۱۸ شهریور ۱۴۰۳((مکوان با وزن ۱۷۴۳ کیلوگرم، از هردو رقیب ژاپنی بسیار سنگینتر است و برخلاف آنها، از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده میکند که در مسابقهٔ درگ یک نقطهضعف خواهد بود زیرا گیربکسهای اتوماتیک سالها است که سریعتر از انسان دندهها را عوض میکنند.))
hosen
۱۸ شهریور ۱۴۰۳از نیسان که کلا ۵۰ کیلو سنگین تر بود
ولی اره قبول دارم سرعت عمل گیربکس دستی از نسخه اتوماتیک کمتره.
سوشیانت
۱۸ شهریور ۱۴۰۳دمت گرم خودت سوال میپرسی خودت جواب خودت رو میدی
car lover
۱۸ شهریور ۱۴۰۳علی نوا متعصب: به ما چه اینا؟ پس این بازهم بی عرضگی و ضعف مهندسی رو نشون میده
برن رو سبک سازی کار کنن
برن گیربکس اتوماتیک سریعتر بذارن
همه چیز که اسب بخار فیک نیست
امریکن فن خدا نکنه ببره همه جارو پرچم میزنه و شیرینی میده
ولی اگه ببازه شروع میکنه تقصیر این و اون انداختن وزن ماشین و وزن راننده و پیست درگ و چسب راضی و سوخت اتم و مهارت راننده و اب و هوا
جمع کنید بابا
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳چسب رازی
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳همه راضی از چسب رازی😂😁
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۳چسب راضی😂 الان هم میگه برای آلمانی ها راضی نیست که نمیتونن تایم ۸.۹ بزنن ولی چون دوج رو دوست داره راضیه که اجازه میده وگرنه که آلمانی ها بی عرضه نیستن که چسبه ناراضیه
JDM سابق
۱۸ شهریور ۱۴۰۳باید مک وان ۱۰ دنده اتوماتیک میوردن
R@min
۱۸ شهریور ۱۴۰۳خار میشدن !! هر چند کلا درگ های این چنل خیلی بی ارزشه و سایت هم برای کامنت گرفتن میزاره.
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳یعنی درگ های این یارو از مت واتسون بی ارزش تره،
درگ های دیگه شو ببنید اصلا بلد نیست مثل آدم با دنده دستی کار کنه.
nima.jdm
۱۸ شهریور ۱۴۰۳چشم بسته میگم نیسان زد نیسمو
khashayar.
۱۸ شهریور ۱۴۰۳دوستان عزیز واقعا ارزش نداره برای یک برند خودرویی یا هر چیز دیگری تعصب به خرج بدیم. بهتره کتاب های ** مارک منسون** رو بخونید. تا متوجه بشین ریشه تعصب از کجا میاد و چطور میشه مهارش کرد.
———————–
در هر صورت خودرو یک وسیله برای کمک به انسانه نه بیشتر. و هیچ اهمیتی نداره متعلق به چه کشور یا برندیه.
(Ali(chevynova
۱۸ شهریور ۱۴۰۳داستان اونکه ۹۹ در ۱۰۰ آلمانی فنا طرفداری از ماشینهای میکنن که فقط از بغلش رد شدن و حتی یدونه بی ام و ۵۱۸ سال ۱۹۷۸ هم سوار نشدن و نداشتن بعدش میان از هندلینگ و کیفیتش یجور حرف میزنن که انگار سالی ۱۰ تا بنز و بی ام خرید و فروش میکنن.
طرف پول نداره بره یه بنز معماری بخره و ۱ هفته ازش سواری بگیره ببینه اصلا چجور ماشینیه بعد میاد اینجا از مهندسی آلمان میگه، بجا این حرفها برن کار کنن و پولاشون رو جمع کنن یه آلمانی ۵۰ سال پیش رو بخرن ببین چجوریه بعد صحبت از این ماشینها کنن
khashayar.
۱۸ شهریور ۱۴۰۳بله علی جان . باید همه این کارو کنن تا از یه مشت آهن و پلاستیک بت نسازن. حتی میتونن برن کیش یا کشورهای همسایه ماشین مورد علاقشونو چند روزی رنت کنن ببینن چیه ؟؟
——————————————-
amir
۱۸ شهریور ۱۴۰۳شما هم با یه دونه نوا اسقاطی که معلوم نیست از کدوم دره ای خریدی و تا الان چند صد هزار کیلومتر کار کرده و تو این مدت چیا که نکشیده ما رو سوراخ کردی از ۲۴ ساعت شبانه روز ۳۶ ساعت داری میگی ماشالا ماشالا ماشالا ماشالا ماشالا منتهی چون علی نواس هیچ عیبی نداره به ابلفضل مام میدونم آمریکایی خیلی خفنه خوبه کیه که ندونه ولی دیگه شورشو دراوردی با این ماشالاهای بی پایانت
(Ali(chevynova
۱۸ شهریور ۱۴۰۳امیر
تو دقیقا جزوه همون ۹۰ در ۱۰۰ هستی
بجا ول چرخیدن اینجا برو کار کن و پولات رو جمع کن که بتونی یه ماشین بخری و لااقل بدونی ماشین داشتن چه طعمی داره
در مورد نوا هم همونجور که قبلا گفتم فقط ۹۰ میلیون پول شمردم و دادم سره اونکه موتور ۸ سیلندرش رو نو کنم و همچنان بازم دارم پول خرجش میکنم که امثال تو ، تو خواب هم نمیتونن تصورش رو بکنن
کاربراتورش فقط ۴۵۰ دلاره
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳علی مشتاق شدم نوا تو از نزدیک ببینم.
(Ali(chevynova
۱۸ شهریور ۱۴۰۳طاها
هنوز کارهاش مونده
Taha Ayoobi
۱۸ شهریور ۱۴۰۳بدنه و داخلش یا فنی؟
amir
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ماشالا خان نترس زمانی که توهم درگیر اون نوا اسقاطی بودی و داشتی کاربرات و موتور رو کلا عوض میکردی تا نو بشه مام ماشین بازی هامونو کردیم فکر نکن همه دارن دوچرخه سواری میکنن فتوی دنیا فقط یدونه خودتی توی سال ۱۹۰۸ داری ماشین سوار میشی
car lover
۱۸ شهریور ۱۴۰۳علی نوا: تو هم معلوم نیست تو جنگ جهانی دوم بودی که انقدر از المانیها کینه داری
Ali
۲۰ شهریور ۱۴۰۳الحق و من الایمان
دمت گرم واقعا گل گفتی 👌👌👌
می دونی مشکل ما ایرانی ها چیه ؟
اینکه از همه چیز بت ساختیم ، بابا به والله قسم که خود آلمانی ها و آمریکایی ها روی محصولات خودشون اینقدر تعصب ندارن که ما داریم ، طرف یه پکان ۵۷ داره ، و اصلا نمیتونه مرسدس بنز و کادیلاک رو رو کاغذ بنویسه بعدش میاد یه نظرهایی میده که اگه نظرهاش رو به خود اون کمپانی که مد نظرش هست بده خودش رو تعطیل میکنه ، بابا جمع کنید به فکر پول درآوردن باشید کار کنید ضحمت بکشید بعد هر ماشینی از هر کشوری که دوست داشتین بخرید و لذت ببرید .
خارجیا این گونه هستند که تو همه چیز از تمامی برندا استفاده می کنند و ازش لذت میبرند ، اون وقت ما ایرانیا هم به جای اینکه مثل خارجی ها فکر کنیم ، میایم بتهم دعوا می کنیم ، دعوایی هم که هیچ برنده و بازنده مشخصی نداره و نخواهد داشت .
datsun
۱۸ شهریور ۱۴۰۳نیسان به هیچ وجه مانوری رو درگ نیسان زد نمیده حالا تو برخی درگها هم خوب عمل میکنه ، زد ساخته شده برای لذت واقعی رانندگی اسپورت و دریفت کف خیابون مدلهای نیسمو هم رو هندلینگ بهتر و لذت سواری اسپورت بیشتر کار میکنه،
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ شهریور ۱۴۰۳یعنی بنزین آنقدر تأثیر داشت و اینکه خوب از اون بنزین تو موستانگ هم میریختید بعد چجور بنزین باقی مونده نیسان رو تخلیه کردید که با اکتان بالا بریزید.این مرتیکه یک بار نشد آمریکایی تو برنامش برنده بشه.خدایی تو رولینگ این دوتا پیزوری چجور حریف گشتاور بی انتهای وی۸ ۵ لیتری تنفس طبیعی میشن.
hosen
۱۸ شهریور ۱۴۰۳همین که گفتی “این دوتا پیزوری” نشون میده سررشته ای از مسائل فنی نداری.
همه چیز که عدد و رقم نیست دوست متعصب من.
Galant.VR4(JDM)
۱۸ شهریور ۱۴۰۳سوپرا با وجود انجین مشترک ازZ4 سریعتره
نیسان زد نیسمو انتخاب غیرمنطقی هست برای شخص ماشینباز چرا؟ چون میشه یه نسخه پایه خرید تیونش کرد💀
موستانگ هم برخلاف بقیه رقبا همیشه پرچم بالا و اصالت خودشو حفظ کرده و عمرکردش به نظر من خیلی عالیه خدارشکر هوای دل همه طرفدار هاش هم داره
شاهین
۱۸ شهریور ۱۴۰۳کاری به بحث های بالا ندارم که سطح پایینی دارن و تعصبی هستن
صدای موستانگ رو بیشتر دوست داشتم تا نظرات و بقیه چیز ها
NGU
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ای بابا چی بگم
مهندسی آلمانی و ژاپنیه دیگه
فقط نمیدونم چرا بو میاد؟بوی سوختگی یا همچین چیزی
(Ali(chevynova
۱۹ شهریور ۱۴۰۳بوی سوختن دماغ مدیر بی ام و هست که توان ساخت سوپر اسپرت نداره
NGU
۱۹ شهریور ۱۴۰۳زخم خورده از بی ام و😁
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳بببین بی ام و چجوری امریکایی هارو نابود کرده که زیر هر پست داری فشار میخوری🔥👊
ماشالا مهندسی آلمانی
ماشالا هندلینگ عالی
ماشالا خدای لانچ
ماشالا پرستیژ
ماشالا بهترین انجین ساز قرن با بیشترین جوایز
Ali
۲۰ شهریور ۱۴۰۳اون زمانی که به سه چرخه موتور احتراقی که اختراع دیگران بود رو میبیستن ، آمریکا نصف یا حتی بیشتر امکانات و اختراعات خودرویی رو رغم می زد ، حیف که همه چیز ماشین رو آمریکا ساخت و تحویل جهان کرد الان هم بچه هایی مثل شما میان خودروسازی آمریکا رو زیر سوال میبرن ، رسم دنیاست دیگه
کاری نمیشه کرد
Taha Ayoobi
۱۹ شهریور ۱۴۰۳🤣🤣🤣
روز به روز به مهندسی ها اضافه میشه، اول بود آلمانی، بعد شد اروپایی، الانم ژاپنی.
عالیه🤣👌
NGU
۱۹ شهریور ۱۴۰۳آفرین تو چقدر باهوشی
اینجا داری تلف میشی
Taha Ayoobi
۱۹ شهریور ۱۴۰۳این NGU معلوم نیست اکانت فیک کیه که داره فشار میخوره ولی میخواد وجهه اکانت اصلیش خراب نشه.
سوشیانت
۱۹ شهریور ۱۴۰۳مشکل از مغز سوخته هست که فرق بین گیربکس دستی و اتومات رو تشخیص نمیده
ایران
۲۲ شهریور ۱۴۰۳خدا برسونه یه گلف جی تی آی
ما این ماشینهای شاخ دنیا رو تو خواب هم نمیتونیم بخریم
مفتی هم بدن خرج روزانه اش رو هم نداریم بدیم
انشالله که اول سلامتی جمع بعد همه به هرچی میخوان برسن