تویوتادوجنیسان

مقایسه نیسان تایتان، رم 1500 و تویوتا توندرا؛ کدام‌یک بهتر است؟

در این مقاله خواندنی به مقایسه قابلیت اطمینان وانت پیکاپ های ژاپنی نیسان تایتان و تویوتا توندرا با وانت پیکاپ آمریکایی رم ۱۵۰۰ خواهیم پرداخت.


موسسه جی دی پاور اعتبار نسبتاً زیادی بین مصرف‌کنندگان آمریکایی دارد و اگر قابلیت اطمینان خودرویی را در سطح پایین یا بالایی ارزیابی کند با احتمال زیادی گفته‌های آن صحیح خواهد بود؛ اما اگر دو خودرو در یک کلاس امتیازهای مشابهی داشته باشند وضعیت چگونه خواهد بود؟ همین موضوع درباره جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ و شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ صدق می‌کند چراکه هر دو از ۱۰۰ امتیاز ممکن ۸۲ امتیاز را کسب کرده‌اند. به دلیل اینکه هر دو وانت یاد شده از پلتفرم مشابهی استفاده می‌کنند بنابراین می‌توان مدل ارزان‌تر را خرید و چند هزار دلاری در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

اما جالب اینکه سه خودروی تویوتا توندرا، نیسان تایتان و رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ امتیازهای مشابه ۸۱ از ۱۰۰ را به دست آورده‌اند. این وانت‌ها از پلتفرم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و بنابراین نمی‌توان انتخاب پیش فرضی را داشت. به همین خاطر می‌خواهیم به مقایسه جنبه‌های مختلف قابلیت اطمینان وانت پیکاپ های موردبحث بپردازیم تا در نهایت گزینه بهتر را معرفی نماییم. اگرچه هر سه خودرو امتیاز یکسانی را از جی دی پاور دریافت کرده‌اند اما امتیاز مربوط به کیفیت و قابلیت اطمینان می‌تواند ایده بهتری از عملکرد آن‌ها را ارائه کند. البته در کنار آن باید نیم‌نگاهی هم به آمار فراخوان‌های هر خودرو داشته باشیم.

نام خودرو تویوتا توندرا ۲۰۲۴ رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ نیسان تایتان ۲۰۲۴
امتیاز کلی جی دی پاور ۸۱ ۸۱ ۸۱
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی دی پاور ۸۲ ۸۹ ۸۱
تعداد فراخوان‌های کل NHTSA ۳ ۲ ۲
تعداد شکایات NHTSA به ازای ۱۰۰۰ خودروی فروخته شده ۰.۳ ۰.۰۳۸ ۰.۲

یکی از واضح‌ترین داده‌ها این است که رم ۱۵۰۰ در سال ۲۰۲۳ فروش ۵۳۹,۴۷۷ دستگاهی داشته و البته ۲۱ شکایت نیز در NHTSA ثبت شده است. تعداد شکایات از توندرا حدود ۲ دو برابر بیشتر است اما فروش آن ۱۲۵,۱۸۵ دستگاه بوده است. نیسان تایتان تنها ۴ شکایت داشته اما آمار فروش ۱۹,۱۸۹ دستگاهی باعث شده نسبت تعداد فروش به شکایات رقم بیشتری در مقایسه با رم باشد.

اما یکی از نگران‌کننده‌ترین فراخوان‌های تویوتا به فراخوان حرکت غیرمنتظره خودرو مربوط می‌شود که ۲۸۰,۶۶۳ دستگاه از ساخته‌های تویوتا و لکسوس را تحت تأثیر قرار داده و دلیلش نیز عیب نرم‌افزاری ECU بوده است. رم ۱۵۰۰ نیز جزو بیش از ۱.۲ میلیون خودرویی بوده که به خاطر کنترل پایداری الکترونیکی معیوب فراخوان شده است. همچنین چند ده هزار دستگاه از این وانت‌ها به خاطر کیسه‌های هوای خراب فراخوان شده‌اند. تایتان دو بار به دلیل مشکل کیسه هوا فراخوان شده اما تعداد مدل‌های فراخوان شده بسیار کم بوده است.

جالب اینکه رم بهترین عملکرد از نظر نسبت شکایات به فروش و امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان را داشته اما فراخوان‌های آن نگران‌کننده بوده‌اند. در نظر داشته باشید که فراخوان به معنی عیب قطعی در همه خودروها نیست و شاید برخی از مدل‌ها عیوب موردبحث را داشته باشند. اگر تایتان و توندرا نیز فروش حدود نیم میلیون دستگاهی داشتند شاید فراخوان‌های بیشتری را تجربه می‌کردند. پس از بررسی تعداد فراخوان‌ها، شکایات و امتیازهای جی دی پاور بهتر است نگاهی هم به هزینه‌های نگهداری این سه وانت پیکاپ داشته باشیم.

نام خودرو تویوتا توندرا ۲۰۲۴ رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ نیسان تایتان ۲۰۲۴
هزینه نگهداری سالانه (تخمینی) ۶۰۶ دلار ۶۹۱ دلار ۵۵۵ دلار
هزینه نگهداری ۱۰ ساله (تخمینی) ۶۹۲۳ دلار ۱۸۴۶۹ دلار ۹۱۱۶ دلار
گران‌ترین قطعه تعمیری تعویض مافلر اگزوز با هزینه ۱۳۰۸ تا ۱۳۲۱ دلار تعویض دینام با هزینه ۷۷۴ تا ۱۰۴۲ دلار تعویض میل لنگ با هزینه ۲۱۸۴ تا ۲۴۵۳ دلار

با توجه به جدول به راحتی می‌توان برنده را انتخاب کرد، این‌طور نیست؟ تایتان کمترین هزینه نگهداری سالانه را دارد اما توندرا بعد از گذشت ۱۰ سال هزینه کمتری را به مالک تحمیل خواهد کرد. رم ۱۵۰۰ در یک سال هزینه نگهداری کمتری نسبت به رقم ۹۳۶ دلاری اعلامی برای کلاس پیکاپ های فول سایز دارد اما پس از ۱۰ سال تخمین زده شده که احتمال تعمیر اساسی آن بیشتر از توندرا و تایتان باشد.

بر اساس انتخاب مجله CarBuzz، تویوتا توندرا در سال ۲۰۲۴ و در کلاس وانت‌های فول سایز لایت دیوتی مطمئن‌ترین گزینه است. این خودرو تعداد شکایات و فراخوان‌های کمی داشته و هزینه‌های نگهداری آن نیز پایین است. در بحث رتبه‌بندی قابلیت اطمینان مدل‌های فعلی باید دانست هر سه خودرو همانند مدل‌های قوی‌تر در تست‌های جاده‌ای شرکت نکرده‌اند و ارقام و امتیازهای اعلامی بر اساس تخمین‌هایی است که از داده‌های گوناگون گرفته می‌شود. البته نسل فعلی نیسان تایتان در سال ۲۰۱۶ معرفی و در سال ۲۰۲۰ به روز شده و ریشه رم ۱۵۰۰ هم به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد. توندرا جدیدترین عضو گروه بوده و در سال ۲۰۲۱ پدیدار شده است؛ بنابراین با در نظر این موضوع که نسل‌های فعلی و قبلی این خودروها بین ۴ تا ۸ سال در بازار حضور داشته‌اند بنابراین به جرات می‌توان نتیجه‌گیری کرد که خودروسازان اکثر مشکلات قبلی را رفع کرده‌اند و تعداد فراخوان‌های کم نیز از این موضوع پشتیبانی می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (251 ديدگاه)

    پیکاپ های ژاپنی و اروپای در مقابله پیکاپ های امریکای اسباب بازی هستن

    موافقم 30
    مخالفم 71
    1. amirkhanzadeh

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (616 ديدگاه)

      تو این لیست انتخاب اولم تیتانه
      این پیکاپ کمترین شکایت و بین این لیست داره
      موتور قدرتمند طراحی جذاب و تنومند امکانات فوق العاده برای سرنشین
      ارتفاع مناسب و پیشرانه قابل اعتماد که امتحانشو پس داده و همچنین فروشش اون سر دنیا تو آمریکا همچی رو ثابت می کنه

      موافقم 25
      مخالفم 27
      1. رحیمی

        ۱۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        جهت اطلاع
        0.038<0.2

        موافقم 15
        مخالفم 1
      2. علیرضا

        ۱۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (251 ديدگاه)

        دوست عزیز تیتان کلا ۲۰ هزار دستگاه فروخت اما دوج رم ۴۰۰ هزارتا https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Titan

        موافقم 19
        مخالفم 3
    2. Nismo

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1121 ديدگاه)

      اروپا که پیکاپ نداره
      ژاپن هم با پیکاپهای قدرتمندش رقیب اصلی پیکاپ های آمریکاییه

      موافقم 31
      مخالفم 5
      1. علیرضا

        ۱۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (251 ديدگاه)

        تمام خودرو های ژاپنی کپی ارزون قیمت ماشین های امریکای هستن شما یک نگاه به خودرو های ژاپنی قبل از ورود به امریکا و بعد از ورود به امریکا بنداز

        موافقم 15
        مخالفم 24
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۱۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (918 ديدگاه)

          منبع:به خدا که راست میگم

          موافقم 12
          مخالفم 4
    3. Taha Ayoobi

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3778 ديدگاه)

      اروپا که پیکاپ در حد آمریکایی ها نداره، اون هیچی.

      ژاپنی ها هم بعد آمریکایی ها قرار میگیرن.

      موافقم 26
      مخالفم 8
    4. حسین

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      خیلی مقایسه مسخره ای هست 😂 معلومه که تویوتا تاندرا، تاندرا هواپیما رو بکسل کرده مگه شوخیه ؟ ویدئوش تو اینترنت هست سرچ کنید

      موافقم 4
      مخالفم 19
      1. داریوش

        ۱۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        الاغ هم باخودش گاری حمل میکنه خب بعدش باید بهش بگن اسب شده مثلا😂😂😂😂😂😂

    5. phonix

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      بجز سیاست های کلی شرکت مادر در باقی موارد هیچ تفاوتی نیست چون پیکاپ های فول سایز ژاپنی در امریکا طراحی و تولید میشن

      موافقم 9
      مخالفم 3
    6. علی Shelby

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (368 ديدگاه)

      اگر اسیایی بخوام تویوتا
      اگر آمریکایی بخوام رم

      موافقم 12
      مخالفم 1
  2. amirboss

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (558 ديدگاه)

    البته این اعداد رو تخمین زدن و تقریبی هستن و نمیشه تو واقعیت روشون حساب کرد.
    هزینه نگهداری خودرو برمیگرده به طرز استفاده مالک از خودرو در شرایط مختلف و انجام سرویس های دوره ای خودرو و استفاده از قطعات یدکی مورد استفاده در خودرو دونست.

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. Absurd Hero

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      یعنی شما از بی ام و درست نگهداری کنی همون اندازه هزینه نگهداری داره که از لکسوس درست نگهداری کنی؟

      موافقم 10
      مخالفم 1
  3. hosen

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (362 ديدگاه)

    انتخابم رم 1500

    موافقم 24
    مخالفم 7
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    رم انتخابم

    موافقم 21
    مخالفم 8
  5. nikan

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    بی شک رم

    موافقم 22
    مخالفم 5
  6. Taha Ayoobi

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3778 ديدگاه)

    بدون هیچ شکی گزینه اول رم.

    گزینه دوم تاندرا و آخر هم تایتان.

    ولی خداییش تایتان خیلی طراحی خوشگلی داره.

    موافقم 18
    مخالفم 6
  7. Ace

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نه رم نه تویوتا . اول جناب f150 کاردرست ترین پیکاپ دنیا ، بعدش جناب سیلورادو
    رم تا وقتی تحت سلطه استلانتیس نبود محترم بود . اما الان بدجور رفته جاده خاکی . امار فروش پایین ، کیفیت ساخت مزخرف و هزار دردسر دیگه . اونقد اوضاعش خراب شده که به گفته خود استلانتیس ، یه سری از تولیداتش مستقیم بعد خط تولید باید بره تعمیر

    موافقم 17
    مخالفم 6
  8. Galant.VR4(JDM)

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    نیسان توندرا عشقه به نظرم اما رم هم خوبه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. یوسفی

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    رم را بیشتر دوست دارم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. حسن

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    هزینه نگهداری رم سالی 600 تاست که مث بقیه میشه 6 یا 7 هزار دلار
    18 هزار تا را از کجا اوردن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. RR

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      احتمالا موتورش طی ۱۰ سال نیاز به تعمیر اساسی پیدا میکنه

  11. حسین دهمرد

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2606 ديدگاه)

    بین اینا نیسان قیافش متمدنانه تره. ولی خب رم هم موتورهای جذابی داره.

  12. علی منصوری

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    انتخاب سختیه ولی توندرا خیلی خوبه بنظرم ، البته ک همشون تو ی لیگن

  13. امیر جام خانه

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    واقعا نیسان خیلی خوشگله

  14. ابوالفضل

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    انتخاب اول رم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا