در این مقاله خواندنی به مقایسه قابلیت اطمینان وانت پیکاپ های ژاپنی نیسان تایتان و تویوتا توندرا با وانت پیکاپ آمریکایی رم ۱۵۰۰ خواهیم پرداخت.
موسسه جی دی پاور اعتبار نسبتاً زیادی بین مصرفکنندگان آمریکایی دارد و اگر قابلیت اطمینان خودرویی را در سطح پایین یا بالایی ارزیابی کند با احتمال زیادی گفتههای آن صحیح خواهد بود؛ اما اگر دو خودرو در یک کلاس امتیازهای مشابهی داشته باشند وضعیت چگونه خواهد بود؟ همین موضوع درباره جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ و شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ صدق میکند چراکه هر دو از ۱۰۰ امتیاز ممکن ۸۲ امتیاز را کسب کردهاند. به دلیل اینکه هر دو وانت یاد شده از پلتفرم مشابهی استفاده میکنند بنابراین میتوان مدل ارزانتر را خرید و چند هزار دلاری در هزینهها صرفهجویی کرد.
اما جالب اینکه سه خودروی تویوتا توندرا، نیسان تایتان و رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ امتیازهای مشابه ۸۱ از ۱۰۰ را به دست آوردهاند. این وانتها از پلتفرمهای متفاوتی استفاده میکنند و بنابراین نمیتوان انتخاب پیش فرضی را داشت. به همین خاطر میخواهیم به مقایسه جنبههای مختلف قابلیت اطمینان وانت پیکاپ های موردبحث بپردازیم تا در نهایت گزینه بهتر را معرفی نماییم. اگرچه هر سه خودرو امتیاز یکسانی را از جی دی پاور دریافت کردهاند اما امتیاز مربوط به کیفیت و قابلیت اطمینان میتواند ایده بهتری از عملکرد آنها را ارائه کند. البته در کنار آن باید نیمنگاهی هم به آمار فراخوانهای هر خودرو داشته باشیم.
نام خودرو | تویوتا توندرا ۲۰۲۴ | رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ | نیسان تایتان ۲۰۲۴ |
امتیاز کلی جی دی پاور | ۸۱ | ۸۱ | ۸۱ |
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی دی پاور | ۸۲ | ۸۹ | ۸۱ |
تعداد فراخوانهای کل NHTSA | ۳ | ۲ | ۲ |
تعداد شکایات NHTSA به ازای ۱۰۰۰ خودروی فروخته شده | ۰.۳ | ۰.۰۳۸ | ۰.۲ |
یکی از واضحترین دادهها این است که رم ۱۵۰۰ در سال ۲۰۲۳ فروش ۵۳۹,۴۷۷ دستگاهی داشته و البته ۲۱ شکایت نیز در NHTSA ثبت شده است. تعداد شکایات از توندرا حدود ۲ دو برابر بیشتر است اما فروش آن ۱۲۵,۱۸۵ دستگاه بوده است. نیسان تایتان تنها ۴ شکایت داشته اما آمار فروش ۱۹,۱۸۹ دستگاهی باعث شده نسبت تعداد فروش به شکایات رقم بیشتری در مقایسه با رم باشد.
اما یکی از نگرانکنندهترین فراخوانهای تویوتا به فراخوان حرکت غیرمنتظره خودرو مربوط میشود که ۲۸۰,۶۶۳ دستگاه از ساختههای تویوتا و لکسوس را تحت تأثیر قرار داده و دلیلش نیز عیب نرمافزاری ECU بوده است. رم ۱۵۰۰ نیز جزو بیش از ۱.۲ میلیون خودرویی بوده که به خاطر کنترل پایداری الکترونیکی معیوب فراخوان شده است. همچنین چند ده هزار دستگاه از این وانتها به خاطر کیسههای هوای خراب فراخوان شدهاند. تایتان دو بار به دلیل مشکل کیسه هوا فراخوان شده اما تعداد مدلهای فراخوان شده بسیار کم بوده است.
جالب اینکه رم بهترین عملکرد از نظر نسبت شکایات به فروش و امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان را داشته اما فراخوانهای آن نگرانکننده بودهاند. در نظر داشته باشید که فراخوان به معنی عیب قطعی در همه خودروها نیست و شاید برخی از مدلها عیوب موردبحث را داشته باشند. اگر تایتان و توندرا نیز فروش حدود نیم میلیون دستگاهی داشتند شاید فراخوانهای بیشتری را تجربه میکردند. پس از بررسی تعداد فراخوانها، شکایات و امتیازهای جی دی پاور بهتر است نگاهی هم به هزینههای نگهداری این سه وانت پیکاپ داشته باشیم.
نام خودرو | تویوتا توندرا ۲۰۲۴ | رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ | نیسان تایتان ۲۰۲۴ |
هزینه نگهداری سالانه (تخمینی) | ۶۰۶ دلار | ۶۹۱ دلار | ۵۵۵ دلار |
هزینه نگهداری ۱۰ ساله (تخمینی) | ۶۹۲۳ دلار | ۱۸۴۶۹ دلار | ۹۱۱۶ دلار |
گرانترین قطعه تعمیری | تعویض مافلر اگزوز با هزینه ۱۳۰۸ تا ۱۳۲۱ دلار | تعویض دینام با هزینه ۷۷۴ تا ۱۰۴۲ دلار | تعویض میل لنگ با هزینه ۲۱۸۴ تا ۲۴۵۳ دلار |
با توجه به جدول به راحتی میتوان برنده را انتخاب کرد، اینطور نیست؟ تایتان کمترین هزینه نگهداری سالانه را دارد اما توندرا بعد از گذشت ۱۰ سال هزینه کمتری را به مالک تحمیل خواهد کرد. رم ۱۵۰۰ در یک سال هزینه نگهداری کمتری نسبت به رقم ۹۳۶ دلاری اعلامی برای کلاس پیکاپ های فول سایز دارد اما پس از ۱۰ سال تخمین زده شده که احتمال تعمیر اساسی آن بیشتر از توندرا و تایتان باشد.
بر اساس انتخاب مجله CarBuzz، تویوتا توندرا در سال ۲۰۲۴ و در کلاس وانتهای فول سایز لایت دیوتی مطمئنترین گزینه است. این خودرو تعداد شکایات و فراخوانهای کمی داشته و هزینههای نگهداری آن نیز پایین است. در بحث رتبهبندی قابلیت اطمینان مدلهای فعلی باید دانست هر سه خودرو همانند مدلهای قویتر در تستهای جادهای شرکت نکردهاند و ارقام و امتیازهای اعلامی بر اساس تخمینهایی است که از دادههای گوناگون گرفته میشود. البته نسل فعلی نیسان تایتان در سال ۲۰۱۶ معرفی و در سال ۲۰۲۰ به روز شده و ریشه رم ۱۵۰۰ هم به سال ۲۰۱۹ بازمیگردد. توندرا جدیدترین عضو گروه بوده و در سال ۲۰۲۱ پدیدار شده است؛ بنابراین با در نظر این موضوع که نسلهای فعلی و قبلی این خودروها بین ۴ تا ۸ سال در بازار حضور داشتهاند بنابراین به جرات میتوان نتیجهگیری کرد که خودروسازان اکثر مشکلات قبلی را رفع کردهاند و تعداد فراخوانهای کم نیز از این موضوع پشتیبانی میکند.
علیرضا
۱۳ مهر ۱۴۰۳پیکاپ های ژاپنی و اروپای در مقابله پیکاپ های امریکای اسباب بازی هستن
amirkhanzadeh
۱۳ مهر ۱۴۰۳تو این لیست انتخاب اولم تیتانه
این پیکاپ کمترین شکایت و بین این لیست داره
موتور قدرتمند طراحی جذاب و تنومند امکانات فوق العاده برای سرنشین
ارتفاع مناسب و پیشرانه قابل اعتماد که امتحانشو پس داده و همچنین فروشش اون سر دنیا تو آمریکا همچی رو ثابت می کنه
رحیمی
۱۳ مهر ۱۴۰۳جهت اطلاع
0.038<0.2
علیرضا
۱۳ مهر ۱۴۰۳دوست عزیز تیتان کلا ۲۰ هزار دستگاه فروخت اما دوج رم ۴۰۰ هزارتا https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Titan
𝙈𝙐𝙎𝙏𝘼𝙉𝙂
۲۰ مهر ۱۴۰۳نیسان۰/۲
رم ۰/۰۳۸
حالا دیگه خودت مقایسه کن
Nismo
۱۳ مهر ۱۴۰۳اروپا که پیکاپ نداره
ژاپن هم با پیکاپهای قدرتمندش رقیب اصلی پیکاپ های آمریکاییه
علیرضا
۱۳ مهر ۱۴۰۳تمام خودرو های ژاپنی کپی ارزون قیمت ماشین های امریکای هستن شما یک نگاه به خودرو های ژاپنی قبل از ورود به امریکا و بعد از ورود به امریکا بنداز
Galant.VR4(JDM)
۱۳ مهر ۱۴۰۳منبع:به خدا که راست میگم
𝙈𝙐𝙎𝙏𝘼𝙉𝙂
۲۰ مهر ۱۴۰۳آمریکا تا وقتی فورد و رم و شورلت داره که پیکاپ بسازن اصلا ژاپن آدم حساب نمیکنن
Taha Ayoobi
۱۳ مهر ۱۴۰۳اروپا که پیکاپ در حد آمریکایی ها نداره، اون هیچی.
ژاپنی ها هم بعد آمریکایی ها قرار میگیرن.
نا اشنا
۱۶ مهر ۱۴۰۳شما اگر پیکاپ های مرسدس بنز رو میدیدید، دیگر به پیکاپ ژاپنی ،پیکاپ نمیگفتند، ،تو ترکیه چند تا پیکاپ بنز رو دیدم که از لحاظ کیفیت و بزرگی ،لذت میبردی ،،اگر در کشور ما این نوع خودرو ها نیست دلیل بر بد بودن پیکاپ آمریکایی یا اروپایی نیست ،،متاسفانه دولت ما با غرب بویژه آمریکا مشکل داره و نمیخاد صنایع آمریکایی وارد ایران بشود ،که مردم ایران از فکر آمریکا بیرون بروند …اگر کشور ما تحریم هست و دولت باعث این تحریم ها ،،،دلیل بد بودن صنایع غربی نیست .
مشکل از خودمان هست .
𝙈𝙐𝙎𝙏𝘼𝙉𝙂
۲۰ مهر ۱۴۰۳تو اگه پیکاپ اف ۳۵۰ فورد را میدیدی دیگه این حرفو نمیزدی
گات
۲۲ مهر ۱۴۰۳پیکاپ بنز؟ 🤣
خواهشا اسم اون پیکاپ ضعیف بی مصرف رو نیار
اون اسباب بازی بنز جایی بین پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی نداره
حسین
۱۳ مهر ۱۴۰۳خیلی مقایسه مسخره ای هست 😂 معلومه که تویوتا تاندرا، تاندرا هواپیما رو بکسل کرده مگه شوخیه ؟ ویدئوش تو اینترنت هست سرچ کنید
داریوش
۱۴ مهر ۱۴۰۳الاغ هم باخودش گاری حمل میکنه خب بعدش باید بهش بگن اسب شده مثلا😂😂😂😂😂😂
phonix
۱۳ مهر ۱۴۰۳بجز سیاست های کلی شرکت مادر در باقی موارد هیچ تفاوتی نیست چون پیکاپ های فول سایز ژاپنی در امریکا طراحی و تولید میشن
علی Shelby
۱۳ مهر ۱۴۰۳اگر اسیایی بخوام تویوتا
اگر آمریکایی بخوام رم
amirboss
۱۳ مهر ۱۴۰۳البته این اعداد رو تخمین زدن و تقریبی هستن و نمیشه تو واقعیت روشون حساب کرد.
هزینه نگهداری خودرو برمیگرده به طرز استفاده مالک از خودرو در شرایط مختلف و انجام سرویس های دوره ای خودرو و استفاده از قطعات یدکی مورد استفاده در خودرو دونست.
Absurd Hero
۱۳ مهر ۱۴۰۳یعنی شما از بی ام و درست نگهداری کنی همون اندازه هزینه نگهداری داره که از لکسوس درست نگهداری کنی؟
hosen
۱۳ مهر ۱۴۰۳انتخابم رم 1500
𝐀𝐥𝐢
۱۳ مهر ۱۴۰۳رم انتخابم
nikan
۱۳ مهر ۱۴۰۳بی شک رم
Taha Ayoobi
۱۳ مهر ۱۴۰۳بدون هیچ شکی گزینه اول رم.
گزینه دوم تاندرا و آخر هم تایتان.
ولی خداییش تایتان خیلی طراحی خوشگلی داره.
Ace
۱۳ مهر ۱۴۰۳نه رم نه تویوتا . اول جناب f150 کاردرست ترین پیکاپ دنیا ، بعدش جناب سیلورادو
رم تا وقتی تحت سلطه استلانتیس نبود محترم بود . اما الان بدجور رفته جاده خاکی . امار فروش پایین ، کیفیت ساخت مزخرف و هزار دردسر دیگه . اونقد اوضاعش خراب شده که به گفته خود استلانتیس ، یه سری از تولیداتش مستقیم بعد خط تولید باید بره تعمیر
Galant.VR4(JDM)
۱۳ مهر ۱۴۰۳نیسان توندرا عشقه به نظرم اما رم هم خوبه
یوسفی
۱۳ مهر ۱۴۰۳رم را بیشتر دوست دارم
حسن
۱۳ مهر ۱۴۰۳هزینه نگهداری رم سالی 600 تاست که مث بقیه میشه 6 یا 7 هزار دلار
18 هزار تا را از کجا اوردن
RR
۱۴ مهر ۱۴۰۳احتمالا موتورش طی ۱۰ سال نیاز به تعمیر اساسی پیدا میکنه
حسین دهمرد
۱۳ مهر ۱۴۰۳بین اینا نیسان قیافش متمدنانه تره. ولی خب رم هم موتورهای جذابی داره.
علی منصوری
۱۴ مهر ۱۴۰۳انتخاب سختیه ولی توندرا خیلی خوبه بنظرم ، البته ک همشون تو ی لیگن
امیر جام خانه
۱۴ مهر ۱۴۰۳واقعا نیسان خیلی خوشگله
ابوالفضل
۱۴ مهر ۱۴۰۳انتخاب اول رم
NISSAN
۱۴ مهر ۱۴۰۳ولی اگه من پول داشتم اولین پیمانی که از بین این سه تا میخریدم تیتان بود چون هم از لحاظ قدرت موتور و از لحاظ شکایات و از لحاظ ظاهری از همشون بهتره شما هم بگید اگه پول داشتید اول کدوم پیکاپ رو میخریدید؟
#_تاابدبانیسان