تویوتانیسان

درگ کوپه‌های اسپرت ژاپنی، تویوتا سوپرا در برابر نیسان Z

این روزها طرفداران کوپه‌های اسپرت ژاپنی می‌توانند خوشحال باشند زیرا از یک سو تویوتا سوپرا پس از سال‌ها غیبت دوباره بازگشته و از سوی دیگر نسل جدید نیسان Z راهی بازار شده است. هردوی این خودروها با پیشرانه‌های شش سیلندر و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شوند که حالا در اینجا نسخهٔ اتوماتیک آن‌ها در برابر هم قرار گرفته‌اند. زیر کاپوت نیسان Z یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود.

نمونهٔ حاضر در این درگ از نوع پرفورمنس است که رینگ‌های ۱۹ اینچی آن با لاستیک‌های بریجستون پوتنزا S007 پوشیده شده‌اند. از سوی دیگر، سوپرا از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و استفاده می‌کند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. این سوپرا روی رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپراسپرت قرار گرفته است.

رقابت این دو کوپهٔ اسپرت ژاپنی با درگ از حالت سکون آغاز می‌شود و راننده از لاستیک‌های بریجستون نیسان بسیار ناراضی است. او تلاش می‌کند بدون هرز گردی چرخ‌ها لانچ کند و همین موضوع چند پیروزی آسان را به سوپرا هدیه می‌کند. پس‌ازاین نوبت به مسابقات رولینگ می‌رسد. اولین مسابقه از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود و نیسان با وجود برخورداری از قدرت بیشتر، بازهم مغلوب سوپرا می‌شود.

رولینگ بعدی بازهم از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت ولی در حالت دستی در دندهٔ دو آغاز می‌شود. این بار Z در ابتدا جلو می‌افتد اما در ادامه سوپرا خود را به رقیب می‌رساند و دو خودرو تقریباً هم‌زمان از خط پایان رد می‌شوند. پس‌ازاین، رولینگ دیگری با حالت دستی در دنده دو ولی از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که این بار تویوتا پیروزی واضحی کسب می‌کند. رولینگ آخر هم از همین سرعت ولی در حالت اتوماتیک است که بازهم سوپرا به‌راحتی پیروز می‌شود. با توجه به این ویدئو، به نظر می‌رسد گیربکس سوپرا در حالت اتوماتیک در مقایسه با Z پاسخگویی سریع‌تری دارد.

مشخصات فنی

 

نیسان Z

GR سوپرا

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم ۱۵۱۸ کیلوگرم
قیمت ۵۰ هزار دلار ۵۷ هزار دلار

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (122 ديدگاه)

    فقط جنسیس و دیمن درود بر بنیان گذار سلسه چوسان قدیم جئولجونگ بزرگ🇰🇷

    موافقم 8
    مخالفم 84
    1. کرگدن باواریا

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (777 ديدگاه)

      ببخشید اینو میگم ولی کسی نمیشناسه ججول چیچون😂

      موافقم 41
    2. amir1400

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      زمانی که ژاپن سوپرا و اسکای لاین و … می‌ساخت ، کره ای ها هنوز داشتن رو درخت زندگی میکردن 🤣🤣🤣

      موافقم 50
      1. عاشق پدال

        ۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (254 ديدگاه)

        و شما کجا زندگی میکردی؟

        موافقم 8
        مخالفم 17
    3. Royal Driver UK 70

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      لام صب چقدر اکانت داری، مدافع که داری، Miladzm که داری، M که داری، نمیدونم kamramz هم که ماشاالله خودتی، حاجی چخبرته

      موافقم 25
      1. Arian

        ۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (37 ديدگاه)

        داخل خودرو بانک یه ادمی بود به نام افشین اگه پورش پانامارا با ازرا2008 مقایسه میکردی میگفت ازرا اگه لامبورگینی دیبالو رو با ازرا2008 مقایسه میکردی میگفت ازرا2008 اگه لکسوس ls با ازرا2008 مقایسه میکردی میگفت ازرا miladzmو mهم از همون قماشن بالا بری پایین بیای میگن کره اخه کره چیزیه داری تعصب میکشی

    4. ❤BMW❤

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      این چیزی که گفتی چیست ؟ جوجه کباب ؟

      موافقم 10
  2. محمدرضا

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    درواقع دارید یه ژاپنی بایه آلمانی به ۱۰۰ کیلو وزن کم تر مقایسه میکنید خب برنده مشخصه.

    موافقم 15
    مخالفم 26
    1. Pa

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      من انتخابم نیسان هست چون سوپرا اصالتش رو از دست داده و دیگه اون سوپرای قدیم نیست درذمن دوام نیسان بیشتره چون یه ژاپنی اما این بی ام وه با لوگو تویوتا مثل بقیه المانیه بعد چند وقت خرابی به بالا میاره و در کل سوپرا توی شتاب برنده هست اما نیسان توی دور و اینکه سوپرا گرون تر هست هم توی انتخابم تاثیر گذاشت

      موافقم 14
      مخالفم 3
  3. kamranmz

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    جفتشون ماشینای قابل قبولی هستن . صدای نیسان هم رضایت بخش ببود . ولی نزدیک 60 تا قیمت دارن به نظرم خیلیییی زیاده . انتخابای خیلی بهتری در این قیمت وجود داره .

    موافقم 23
    مخالفم 9
  4. پیام

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (287 ديدگاه)

    پدال جان تو رو خدا این تبلیغات چندش و تهوع اور عمل شکم و هزار و کوفت زهر مارا بردار سر صبی اومدیم تو این شرایط بد و ناراحت کننده یه دوتا خبر ماشینی بخونیم بعد برم صبونه بخورم چشم خورد حالم بد شد تبلیغ یه چی دیگه را بزار

    موافقم 19
    مخالفم 11
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2849 ديدگاه)

      این نوع تبلیغات حالت گذرا دارن و نوع اونها توسط پدال تعیین نمی شه
      ممکنه چند دقیقه دیگه، تبلیغ کلاس آموزش شطرنج بیاد یا فروشگاه موبایل

      موافقم 31
      مخالفم 3
      1. محمدهادی

        ۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        😄😄😄😄👏👏

    2. AMIN JAFARI

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (150 ديدگاه)

      adblack plus بهترین افزونه

  5. AMIN JAFARI

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (150 ديدگاه)

    تویوتا پرچمدار ژاپنه
    البته قلبش مال اسطوره موتور سازی ب.ام.و هستش

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. Nima

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (79 ديدگاه)

      موافقم

  6. Amir

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ب ام و سوپرا خیلی ماشین خوبیه
    ولی من نیسان زد رو ترجیح میدم
    ( قبل از خرده گرفتن از من ، فراموش نکنیم که سوپرا رقیب جی تی ار بود ، نه زد )

    موافقم 25
    مخالفم 7
    1. datsun

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3941 ديدگاه)

      سوپرا برای رقابت با نیسان z متولد شد ولی a80 به قدری قدرتمند شد که توانایی رقابت با اسکایلاین روهم داشت از لحاظ سرعت و شتاب ولی توی پیست برتری کامل با اسکای لاین بود به خاطر سیستم چهارچرخ محرک فوق العاده و توضیح گشتاور ATTESA نیسان،، gtr یه خودرو پیست محور بود از زمان تولد که سرعت و شتاب خوبی هم داشت.

      موافقم 21
    2. سوشیانت

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      بی ام و سوپرا دیگه چیه😂

      موافقم 5
      مخالفم 2
  7. احمدرضا

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    البته همه میدونیم که موتورای ب ام و قدرت بیشتری از چیزی که اعلام میکنن دارن

    موافقم 23
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      قدرت بیشتری ندارن همه کمپانی ها تو شرایط ایده آل قدرت خودرو رو اعلام میکنن

      موافقم 3
      مخالفم 4
    2. سوشیانت

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      کی گفته بی ام و قدرتش بیشتر از از اعداد اعلامی هست؟؟؟ تست داینو همه ی خودرو ها ممکنه بیشتر یا کمتر از اعداد اعلامی باشه اما مهم همون اعداد اعلامی هست

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. احمدرضا

        ۴ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (749 ديدگاه)

        تستای مختلف

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. سوشیانت

          ۴ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          چطور اون تست ها معتبره ولی تست خود بی ام و معتبر نیست!!! عجب

    3. سوشیانت

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      کی گفته بی ام و قدرت موتور واقعیش بیشتره؟؟؟ همه ی خودرو ها ممکنه که قدرتشون تو بعضی تست ها کمتر یا بیشتر باشه اما قطعا اعداد کمپانی ها معتبر تره

    4. محمدهادی

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      احسسسنت
      اینم نکته خوبی بود که اشاره بهش کردی
      تمام این آتیشا رو بی ام و با اون موتوراش داره میسوزونه وسط این دوتا ژاپنی عزیز😄😄

      موافقم 3
      مخالفم 2
  8. دکتر

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    ب م و حسابی مچ نیسان رو خوابوند

    موافقم 7
    مخالفم 12
  9. Royal Driver UK 70

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    نیسان Z رو بیشتر دوست دارم. ارزون تره و موتورشم قوی تره کلا حس باحالی داره نیسان زد

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. محمدهادی

      ۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      منم با اینکه بی تم و سوپرا موتورش مال شرکت مورد علاقه مه اما اینجا بالانصاف به سمت نیسان زد خالص گرایش پیدا میکنم
      صدای موتورشم عاااالیه
      قبلنم گفتم
      فقط صبکنید نیسلن نسخه جا افتاده نیسمو ش رو رونمایی کنه
      سوپرا حتی با موتور بی ام و هم دیگه جبودارش نمیشه

      موافقم 4
      مخالفم 2
  10. Afg

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    ظاهر ساده نیسانو میپسندم و از نظر موتوری هردوتاشون عالی هستن مخصوصا سوپرا

    موافقم 6
    مخالفم 2
  11. وی

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (375 ديدگاه)

    موتور غربی رو ماشین شرقی و برعکس چیز سمیه حالا هر چقدرم که پرفورمنس خوب باشه

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. d1123

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      هردوش اتفاقای جالبی رو رقم زدن.
      موتور آلمانی این سوپرا بسیار خوب نشسته و عملکرد بسیار خوبی از خودش نشون داده.
      ازون طرفم موتورای تویوتا روی لوتوس ها خیلی جواب بودن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا