این روزها طرفداران کوپههای اسپرت ژاپنی میتوانند خوشحال باشند زیرا از یک سو تویوتا سوپرا پس از سالها غیبت دوباره بازگشته و از سوی دیگر نسل جدید نیسان Z راهی بازار شده است. هردوی این خودروها با پیشرانههای شش سیلندر و گیربکسهای دستی و اتوماتیک به بازار عرضه میشوند که حالا در اینجا نسخهٔ اتوماتیک آنها در برابر هم قرار گرفتهاند. زیر کاپوت نیسان Z یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود.
نمونهٔ حاضر در این درگ از نوع پرفورمنس است که رینگهای ۱۹ اینچی آن با لاستیکهای بریجستون پوتنزا S007 پوشیده شدهاند. از سوی دیگر، سوپرا از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ساخت بامو استفاده میکند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. این سوپرا روی رینگهای ۱۹ اینچی با لاستیکهای میشلن پایلوت سوپراسپرت قرار گرفته است.
رقابت این دو کوپهٔ اسپرت ژاپنی با درگ از حالت سکون آغاز میشود و راننده از لاستیکهای بریجستون نیسان بسیار ناراضی است. او تلاش میکند بدون هرز گردی چرخها لانچ کند و همین موضوع چند پیروزی آسان را به سوپرا هدیه میکند. پسازاین نوبت به مسابقات رولینگ میرسد. اولین مسابقه از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برگزار میشود و نیسان با وجود برخورداری از قدرت بیشتر، بازهم مغلوب سوپرا میشود.
رولینگ بعدی بازهم از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت ولی در حالت دستی در دندهٔ دو آغاز میشود. این بار Z در ابتدا جلو میافتد اما در ادامه سوپرا خود را به رقیب میرساند و دو خودرو تقریباً همزمان از خط پایان رد میشوند. پسازاین، رولینگ دیگری با حالت دستی در دنده دو ولی از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار میشود که این بار تویوتا پیروزی واضحی کسب میکند. رولینگ آخر هم از همین سرعت ولی در حالت اتوماتیک است که بازهم سوپرا بهراحتی پیروز میشود. با توجه به این ویدئو، به نظر میرسد گیربکس سوپرا در حالت اتوماتیک در مقایسه با Z پاسخگویی سریعتری دارد.
مشخصات فنی
نیسان Z | GR سوپرا | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۱۰ کیلوگرم | ۱۵۱۸ کیلوگرم |
قیمت | ۵۰ هزار دلار | ۵۷ هزار دلار |
M
۴ آبان ۱۴۰۱فقط جنسیس و دیمن درود بر بنیان گذار سلسه چوسان قدیم جئولجونگ بزرگ🇰🇷
کرگدن باواریا
۴ آبان ۱۴۰۱ببخشید اینو میگم ولی کسی نمیشناسه ججول چیچون😂
amir1400
۴ آبان ۱۴۰۱زمانی که ژاپن سوپرا و اسکای لاین و … میساخت ، کره ای ها هنوز داشتن رو درخت زندگی میکردن 🤣🤣🤣
عاشق پدال
۴ آبان ۱۴۰۱و شما کجا زندگی میکردی؟
Royal Driver UK 70
۴ آبان ۱۴۰۱لام صب چقدر اکانت داری، مدافع که داری، Miladzm که داری، M که داری، نمیدونم kamramz هم که ماشاالله خودتی، حاجی چخبرته
Arian
۵ آبان ۱۴۰۱داخل خودرو بانک یه ادمی بود به نام افشین اگه پورش پانامارا با ازرا2008 مقایسه میکردی میگفت ازرا اگه لامبورگینی دیبالو رو با ازرا2008 مقایسه میکردی میگفت ازرا2008 اگه لکسوس ls با ازرا2008 مقایسه میکردی میگفت ازرا miladzmو mهم از همون قماشن بالا بری پایین بیای میگن کره اخه کره چیزیه داری تعصب میکشی
❤BMW❤
۴ آبان ۱۴۰۱این چیزی که گفتی چیست ؟ جوجه کباب ؟
محمدرضا
۴ آبان ۱۴۰۱درواقع دارید یه ژاپنی بایه آلمانی به ۱۰۰ کیلو وزن کم تر مقایسه میکنید خب برنده مشخصه.
Pa
۵ آبان ۱۴۰۱من انتخابم نیسان هست چون سوپرا اصالتش رو از دست داده و دیگه اون سوپرای قدیم نیست درذمن دوام نیسان بیشتره چون یه ژاپنی اما این بی ام وه با لوگو تویوتا مثل بقیه المانیه بعد چند وقت خرابی به بالا میاره و در کل سوپرا توی شتاب برنده هست اما نیسان توی دور و اینکه سوپرا گرون تر هست هم توی انتخابم تاثیر گذاشت
kamranmz
۴ آبان ۱۴۰۱جفتشون ماشینای قابل قبولی هستن . صدای نیسان هم رضایت بخش ببود . ولی نزدیک 60 تا قیمت دارن به نظرم خیلیییی زیاده . انتخابای خیلی بهتری در این قیمت وجود داره .
پیام
۴ آبان ۱۴۰۱پدال جان تو رو خدا این تبلیغات چندش و تهوع اور عمل شکم و هزار و کوفت زهر مارا بردار سر صبی اومدیم تو این شرایط بد و ناراحت کننده یه دوتا خبر ماشینی بخونیم بعد برم صبونه بخورم چشم خورد حالم بد شد تبلیغ یه چی دیگه را بزار
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آبان ۱۴۰۱این نوع تبلیغات حالت گذرا دارن و نوع اونها توسط پدال تعیین نمی شه
ممکنه چند دقیقه دیگه، تبلیغ کلاس آموزش شطرنج بیاد یا فروشگاه موبایل
محمدهادی
۴ آبان ۱۴۰۱😄😄😄😄👏👏
AMIN JAFARI
۴ آبان ۱۴۰۱adblack plus بهترین افزونه
AMIN JAFARI
۴ آبان ۱۴۰۱تویوتا پرچمدار ژاپنه
البته قلبش مال اسطوره موتور سازی ب.ام.و هستش
Nima
۴ آبان ۱۴۰۱موافقم
Amir
۴ آبان ۱۴۰۱ب ام و سوپرا خیلی ماشین خوبیه
ولی من نیسان زد رو ترجیح میدم
( قبل از خرده گرفتن از من ، فراموش نکنیم که سوپرا رقیب جی تی ار بود ، نه زد )
datsun
۴ آبان ۱۴۰۱سوپرا برای رقابت با نیسان z متولد شد ولی a80 به قدری قدرتمند شد که توانایی رقابت با اسکایلاین روهم داشت از لحاظ سرعت و شتاب ولی توی پیست برتری کامل با اسکای لاین بود به خاطر سیستم چهارچرخ محرک فوق العاده و توضیح گشتاور ATTESA نیسان،، gtr یه خودرو پیست محور بود از زمان تولد که سرعت و شتاب خوبی هم داشت.
سوشیانت
۴ آبان ۱۴۰۱بی ام و سوپرا دیگه چیه😂
احمدرضا
۴ آبان ۱۴۰۱البته همه میدونیم که موتورای ب ام و قدرت بیشتری از چیزی که اعلام میکنن دارن
سوشیانت
۴ آبان ۱۴۰۱قدرت بیشتری ندارن همه کمپانی ها تو شرایط ایده آل قدرت خودرو رو اعلام میکنن
سوشیانت
۴ آبان ۱۴۰۱کی گفته بی ام و قدرتش بیشتر از از اعداد اعلامی هست؟؟؟ تست داینو همه ی خودرو ها ممکنه بیشتر یا کمتر از اعداد اعلامی باشه اما مهم همون اعداد اعلامی هست
احمدرضا
۴ آبان ۱۴۰۱تستای مختلف
سوشیانت
۴ آبان ۱۴۰۱چطور اون تست ها معتبره ولی تست خود بی ام و معتبر نیست!!! عجب
سوشیانت
۴ آبان ۱۴۰۱کی گفته بی ام و قدرت موتور واقعیش بیشتره؟؟؟ همه ی خودرو ها ممکنه که قدرتشون تو بعضی تست ها کمتر یا بیشتر باشه اما قطعا اعداد کمپانی ها معتبر تره
محمدهادی
۴ آبان ۱۴۰۱احسسسنت
اینم نکته خوبی بود که اشاره بهش کردی
تمام این آتیشا رو بی ام و با اون موتوراش داره میسوزونه وسط این دوتا ژاپنی عزیز😄😄
دکتر
۴ آبان ۱۴۰۱ب م و حسابی مچ نیسان رو خوابوند
Royal Driver UK 70
۴ آبان ۱۴۰۱نیسان Z رو بیشتر دوست دارم. ارزون تره و موتورشم قوی تره کلا حس باحالی داره نیسان زد
محمدهادی
۴ آبان ۱۴۰۱منم با اینکه بی تم و سوپرا موتورش مال شرکت مورد علاقه مه اما اینجا بالانصاف به سمت نیسان زد خالص گرایش پیدا میکنم
صدای موتورشم عاااالیه
قبلنم گفتم
فقط صبکنید نیسلن نسخه جا افتاده نیسمو ش رو رونمایی کنه
سوپرا حتی با موتور بی ام و هم دیگه جبودارش نمیشه
Afg
۴ آبان ۱۴۰۱ظاهر ساده نیسانو میپسندم و از نظر موتوری هردوتاشون عالی هستن مخصوصا سوپرا
وی
۴ آبان ۱۴۰۱موتور غربی رو ماشین شرقی و برعکس چیز سمیه حالا هر چقدرم که پرفورمنس خوب باشه
d1123
۵ آبان ۱۴۰۱هردوش اتفاقای جالبی رو رقم زدن.
موتور آلمانی این سوپرا بسیار خوب نشسته و عملکرد بسیار خوبی از خودش نشون داده.
ازون طرفم موتورای تویوتا روی لوتوس ها خیلی جواب بودن.