تویوتا لندکروزر یکی از مشهورترین آفرودرهای دنیا است و به جانسختی و تواناییهای فوقالعاده در مسیرهای خشن شهره است؛ بنابراین، نسل جدید این افسانۀ ژاپنی که با کد LC300 شناخته میشود، وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد و نهتنها باید از اعتبار چند دههای لندکروزر دفاع کند بلکه باید تواناییهای بیشتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد. برای فهمیدن اینکه آیا LC300 در انجام این کار موفق بوده یا نه، کانال یوتیوب SUV Battle چالش آفرود جذابی بین این خودرو و نسل قبلی آن و همینطور تعدادی از دیگر آفرودرهای مشهور بازار ترتیب داده است. این مقایسه در یک مسیر خاکی ناهموار با گودالها و موانع دشوار انجام شده است.
اولین شرکتکنندهای که وارد میدان سخت این چالش میشود، نیسان پاترول است. این خودرو که همواره اصلیترین رقیب لندکروزر بوده است، در نسل کنونی خود از یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و در این نمونه به لاستیکهای بریجستون مجهز است. ازآنجاییکه پسرعموی لوکس این ماشین یعنی اینفینیتی QX80 قبلاً نتوانسته همین مسیر را طی کند، حالا پاترول وظیفهٔ سختی دارد و باید از اعتبار نیسان در آفرود دفاع کند.
خودروی بعدی، لندکروزر نسل قبلی یا همان ۲۰۰ است. نمونهای که در این رقابت حضور دارد، به پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 که در ایالاتمتحده ارائه میشد مجهز نیست و زیر کاپوت خود موتور ضعیفتر ۴.۶ لیتری V8 را دارد که فقط ۳۰۹ اسب بخار قدرت و ۴۳۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این اعداد به میزان قابلتوجهی از خروجی موتور پاترول کمتر هستند اما باید توجه داشت که در آفرود سیستمهای کمکی، تعلیق و ضرایب گیربکس و دیفرانسیل بسیار بیشتر از قدرت موتور اهمیت دارند.
پسازاین دو ژاپنی، نوبت به نقش اول این فیلم یعنی لندکروزر LC300 میرسد. این خودرو برخلاف پدر خود، هیچ مشکلی از بابت کمبود قدرت ندارد زیرا تویوتا آنرا به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدیدی مجهز کرده که ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخها میدهد. لندکروزر این ویدئو از لاستیکهای استاندارد کارخانهای استفاده میکند و در عقب به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز است.
وقتی همهٔ ژاپنیها مأموریت خود را انجام میدهند، شاهزادهٔ بریتانیایی وارد گود میشود. رنجرووری که در اینجا حضور دارد از نوع کشیده بوده و زیر کاپوت خود یک نیروگاه ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو از لاستیکهای پیرلی فاق کوتاه استفاده میکند که برای آفرود مناسب نیستند اما تحت هیچ شرایطی نباید تواناییهای یک رنجروور را دستکم گرفت.
بعدازاینکه رنجروور کار خود را به پایان میرساند، برادر ارزانتر و آفرودیتر آن یعنی دیفندر آمادهٔ پیمودن مسیر میشود. این نمونه از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بنزینی استفاده میکند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. دیفندر برخلاف رنجروور، بهصورت کارخانهای به لاستیکهای آفرودی گودیر مجهز است که قطعاً در این چالش سخت بسیار به آن کمک خواهند کرد.
خب حالا که بریتانیاییها هم چالش را پشت سر گذاشتند، نوبت به تنها آلمانی جمع یعنی مرسدس G63 AMG میرسد. در سینهٔ این جعبهٔ مجلل یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که با تولید ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، G63 را به قویترین خودروی این جمع تبدیل میکند. البته این خودرو به لاستیکهای جادهای مخصوص سرعت مجهز است که هرگز برای آفرود مناسب نیستند.
و در آخر، فورد F150 رپتور وارد میدان میشود که از نسل قبلی است اما هنوز هم تا دندان برای آفرود مسلح است و تواناییهای فوقالعادهای دارد. این غول آمریکایی به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۱ نیوتن متر گشتاور مجهز است. رپتور روی لاستیکهای گودریچ آلترین قرار گرفته که مخصوص آفرود هستند و میتوانند برگ برندهٔ آن در این جدال دشوار باشند.
بعدازاینکه رپتور کار خود را به پایان میرساند، لندکروزر جدید یک بار دیگر از همان مسیر عبور میکنند و پسازآن، نوبت به جمعبندی و بررسی عملکرد خودروها میرسد. در پایان هم شرکتکنندگان بر اساس عملکرد خود در این چالش رتبهبندی میشوند. شما میتوانید ویدئوی این رقابت و مقایسۀ جذاب آفرودی را با زیرنویس اختصاصی سایت پدال تماشا کنید و در پایان نظر خود را بیان فرمایید. آیا لندکروزر جدید عملکردی در حد انتظار داشت؟ عملکرد دیگر خودروها چگونه بود؟ آیا اصلاً این چالش معیار خوبی برای محک زدن تواناییهای آفرود خودروها بود؟ آیا با رتبهبندی پایان ویدئو موافق هستید؟
محمد ب
۲۸ مهر ۱۴۰۰بسیار عالمی ممنون از زحمت شما
پدرام
۱ آبان ۱۴۰۰بنز اول
رنجرور دوم
لندکروز ۳۰۰سوم
فورد چهارم
نیسان پنجم
Iman99
۲ آبان ۱۴۰۰چرا نتیجه رو قاتی پاتی نوشتی؟!
نتیجه اینه:
مرسدس جی کلاس و فورد رپتور و رنجروور اول تا سوم شدن بعلاوه لندروور دیفندر که تو رده بندی نگه داشته شد که با عدم حضور جی کلاس و رپتور و رنجروور اول اعلام شد
و چون تو نتیجه نهایی فقط دیفندر رو نگه داشتن اون رو به عنوان مقام اول اعلام کردن
بعد از اونم پاترول و لندکروز بطور مشترک بعد از لندروور دیفندر بعنوان دوم اعلام شدن آخری هم لندکروز ۲۰۰
در ادامه گفتن که حالا ممکنه برای شما سوال پیش بیاد
اصل کاری ها و بهترین ها یعنی جی کلاس و رپتور و رنجروور که از همه بهتر بودن کجا رفتن
که در ادامه توضیح داد اینها با توجه به قدرت و ویژگی هاشون که در سطح بالاتری هستن در یه مقایسه جداگانه قرار میگیرن
در کل نتیجه نهایی اینه که بهترین مرسدس جی کلاس و هامر و فورد رپتور هستن که ثابت کردن از همه نظر بهترین هستن تو شاسی یکپارچه ها هم دیفندر و رنجروور
حسن
۲۹ مهر ۱۴۰۰این که لنکروز ازهمه سرتره وسلطانه اول دوام وسخت جونی دوم افرود ثابت شده درطبیعت کوه ودشت سوم ارزش بیشترازقیمت یک مثال میگه سلطان اونه که صاحب گله است نه هرنره شیرنازنازی وبدون ابهت
Iman99
۲۹ مهر ۱۴۰۰بیا پایین بابا سرمون درد گرفت ..
باز خوبه تو روز روشن تست هم ثابت شده که بهترین جی کلاس و رپتور و هامر هست از همه سرتر و سلطان و بادوام ترین و سخت حون ترین هستن و مهمتر اینکه تو همه چیز هم بهترین هستن بهترین کارایی و بهترین دوام و بهترین متریال و بهترین شاسی و بهترین سیستم تعلیق و بهترین سیستم های کنترلی آفرود کلا بدون جی کلاس و رپتور و هامر تو همه چیز بهترین هستن
1 مرسدس جی کلاس از همه سر تره و سلطانه
1 فورد رپتور از همه سر تره و سلطانه
1 هامر از همه سر تره و سلطانه
Navid_bivaN
۲۹ مهر ۱۴۰۰اصلا ویدئو رو دیدی شما؟
MC20
۳۰ مهر ۱۴۰۰آقا نوید ، عزیزم ، من از سابقه طولانی شما توو سایت ، باخبرم . . . این حرف های نپخته و احساسی دوستان غیر منطقی رو تحویل نگیر برادر . . . . این ها راسته می بینن . . . اما چپه برداشت میکنن . . . در ضمن بگم جای دوستان قدیمی در سایت پدال بیشتر از هر زمانی احساس میشه . . . دانش ، فرهنگ و تواضع و عشق ، از این کامنت ها رفته . . . چون اون قدیمی های با دانش و با فرهنگ و متواضع و عاشق دیگه نمی یان . . .کاش میشد ، بچه های قدیمی پدال ، اون اصیل ها برگردند تا من ازشون چیز یاد بگیرم ( اونا هم دوره ای های من هستن ) . . .متاسفانه من 10 سال دیر اومدم پدال . . . نمی دونم اون سال ها چرا با پدال و بچه های مشتی ش آشنا نشدم . . . خلاصه داداش ، ما ترم بالایی ها رو دوست داریم . . .قبلا هم گفتم . . . . . . رسیده ها چه غریب و نچیده می افتند . . . . به پای هرزه علف های باغ کال پرست . . . . . . . . .. . . . .. .
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰آره ۱۰ سال پیشو یادمه هیچ خبری از امثال نوید ( همون نوید که خودت میدونی ) نبود
کامنت ها پخته بود و یه چیزی ازشون یاد میگرفتی
ولی خب امثال همون نوید خرابش کردن کاری کردن که باعث شه طوری دیگه جوابشون رو داد
وگرنه من از اول طرفدار جو دوستانه و احترام متقابل و حرف های مثبت بودم
ولی وقتی یکی مثل اون اگه حتی تو متن یه عباس بوعذار هم پیدا میکرد همون رو وصلش میکرد به چیزی که دوست داره و ادامه داستان
بعد که اعتراض میکردیم میگفت شما دوست نداری نخون
ما گفتیم حرفایی که تراوشات ذهنی خودت هستن چیزایی هستن که گفتن ندارن
اینجا جایی واسه کفتنشون نیست
ولی بازم میگفت دوست نداری نخون
ما هم گفتیم به حرف شما نیست
چیزی که تو گفتی رو اجرا نمیکنیم
بلکه میخونیم و جوابشون رو هم میدیم
اینی که گفتم رو به هیچ وجه دوست ندارم
همون جو دوستانه رو من دوست دارم
ولی چیزی که هست اینه که وضع موجود حاصل رفتار امثال خودشه که به مرور زمان ایشالا بهتر میشه
MC20
۳۰ مهر ۱۴۰۰سلام آقا ایمان عزیز . مخلصم . شما پیشکسوتی و حرفات سند . . . من هیچی ندارم بگم . از بچه های قدیمی خبر نداری کجان ؟ چرا دیگه نیستن ؟ یا هستن اکانت عوض کردن ؟
Iman99
۱ آبان ۱۴۰۰سلام؛ والا چی بگم دست رو دلمون نزار
دلم واسه اون روزا تنگ شده
همه در صلح و دوستی کنار هم میگفتن و میخندیدن و از هم یه چیزی یاد میگرفتن …
MC20
۱ آبان ۱۴۰۰می خوام قدر اون قدیمی هایی که موندن رو بیشتر بدونیم . . . حساب کار دست این بچه مچه ها بیاد تا گز نکرده پاره نکنن . . سایت یه خورده حساب و کتاب پیدا کنه . . . حرمت ها مشخص بشه . . . هر کی جایگاه خودش وبقیه رو بشناسه . . . داداش بعضی از این بچه های نسل جدید هیولا شدن . . .نه حرمت نه سابقه نه احترام هیچی حالیشون نیست . . . خلاصه بالانس یک کمی برقرا بشه واسه همه خوبه . . . خیلی مخلصم . . . من رفتم کامنت های 92 به بعد و نگاه کردم واقعا جو خوبی بوده . . . هیچ کی اصلا دنبال لایک دادن و گرفتن و این گل واژه ها نبوده . . . همه با احترام . . .به هم تذکر می دادن . . . خلاصه دوست داشتم منم می بودم . من الان 37 سالمه احتمالا بچه های اون دوره همه هم سن وسال های منن . . .خلاصه ندیده و نشناخته از رو کامنت ها دلم براشون تنگ شد . . .انشالاه هر جا هستین همه موفق باشین .
Iman99
۲ آبان ۱۴۰۰شما لطف دارین فکر میکنم دیگه درک کرده باشی منظورم رو
به قول معروف میگن ما سینه سوخته این راهیم
Navid_bivaN
۳ آبان ۱۴۰۰ارادت دارم. برو بچه های پدال همیشه خوب بودن و هستن. منتهی جو جدید مثل این که تعصبی شده. تعصب هم چیز خوبی نیست. خلاصه که منم همچنان معتاد پدالم و نتونستم دل بکنم.
Iman99
۴ آبان ۱۴۰۰آره واسه همین میخواهیم اوضاع برگرده به همون روال قبلی و دوستان قدیمی بیان و به عبارتی گل بگیم و گل بشنویم چون فقط خوبی هست که میمونه
MC20
۴ آبان ۱۴۰۰اگه دوستان قدیمی برگردن ( که کم کم دارم میبینم کمابیش میان و یک اعلام حضوری میکنن . . .و جای خوشحالی بسیار داره ) خیلی خوب میشه . . . سنگر دوستان با سابقه نباید خالی بمونه . . . برای این سنگر چه شبا چه روزا چه زحمت ها کشیده شده . . تا جو دوستانه و تخصصی شکل بگیره . . . باید قدیمی ترها کم کم برگردند . . . نمی شه بعضی وقت ها با کسی که از آدم بیست سال کوچکتره ارتباط برقرار کرد . . . البته که اشکال از منه ولی مگر چند تا نوجون 17 ، 18 ساله پیدا میشه که باهم حرف مشترک داشته باشیم . . . هر نسلی باید با خودش بیشتر در ارتباط باشه . . . و از دیگران نیز غافل نشه . . . مخلص همه ترم بالایی های باصفا و بامرام هرکجای دنیا که هستند . . . یا حق و در پناه خداوند مهربان باشید .
Iman99
۴ آبان ۱۴۰۰ایشالا همه چی درست میشه.
TOYOTA
۲۹ مهر ۱۴۰۰توقع بیشتری از تویوتا میرفت یا اینکه خودم تعصبی تویوتا هستم توقع بیشتری داشتم ازش ولی هنوزم جایگاه خودشو تو اس یو وی ها داره لطفا آنقدر تعصبی برخورد نکنید که دیگه هیچی نبینید تویوتا باز ها قبول کنید که تویوتا اینجا خیلی خوب عمل نکرد