شرکتی در اندونزی، پیکاپ ارزانقیمت تویوتا هایلوکس چمپ را به شاسیبلندی با سه ردیف صندلی تبدیل کرده است. این خودرو از طریق نمایندگیهای تویوتا عرضه میشود.
تویوتا هایلوکس چمپ که در اندونزی با نام هایلوکس رنگا شناخته میشود، به خاطر پتانسیل بالای سفارشیسازی شهرت دارد؛ بنابراین، تبدیل این پیکاپ ارزانقیمت به یک شاسیبلند با کابین محصور با هفت صندلی در سه ردیف، دور از انتظار به نظر نمیرسید. این کار توسط یک شرکت اندونزیایی بنام نیو آرمادا صورت گرفته که اتاق اتوبوس تولید میکند. بااینحال، شاسیبلند هایلوکس رنگا بهصورت رسمی از طریق نمایندگیهای تویوتا در اندونزی عرضه خواهد شد.
پروتوتایپ این خودرو چند ماه پیش به نمایش درآمد ولی حالا نیو آرمادا تصاویر نسخه نهایی آن را منتشر کرده و خبر از عرضه این شاسیبلند اقتصادی سه ردیفه از اوایل سال ۲۰۲۵ داده است. قسمت جلوی این خودرو کاملاً با نسخه پیکاپ یکسان است ولی از ستون B به بعد همهچیز از نو طراحی شده است. بخش انتهایی جدید خودرو مشابه فرم جعبهای و پانلهای بدنه برجسته هایلوکس چمپ طراحی شده است تا این شاسیبلند را شبیه خودرویی کارخانهای جلوه دهد. همین موضوع در طراحی درهای عقب و پنجرهها جانبی هم صدق میکند. در پشت ماشین هم در صندوق بزرگی با نوشته RANGGA همراه با چراغهای عمودی بسیار ابتدایی دیده میشود.
طراحان برای عقب شاسیبلند سقف کمی بلندتری را با ریلهای روی سقف در نظر گرفته و روکشهای پلاستیکی پایین بدنه را حفظ کردهاند. رینگهای آلیاژی مشکی شش پره نیز سعی دارند این شاسیبلند اقتصادی را کمی سطح بالاتر جلوه دهند. داخل شاسیبلند رنگا به دو ردیف صندلی اضافی در عقب با ترکیب ۲+۳+۲ مجهز شده است. صندلیها با روکشی چرم مانند پوشیده شدهاند و قابلیت خواباندن دارند. فضای صندوق بار پشت ردیف سوم اما محدود به نظر میرسد.
هایلوکس رنگا از نسخه ارزانتر شاسی نردبانی IMV هایلوکس معمولی و فورچونر استفاده میکند. این خودرو در اندونزی با یک پیشرانه ۲ لیتری بنزینی با ۱۳۹ اسب بخار قدرت یا ۲.۴ لیتری توربودیزل با ۱۵۰ اسب بخار عرضه میشود. نیروی این موتورها هم توسط گیربکسهای پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. قیمت نسخه بنزینی این شاسیبلند با گیربکس دستی از زیر ۴۰۰ هزار روپیه معادل ۲۵ هزار دلار آغاز میشود. برای مقایسه، ارزانترین نسخه پیکاپ هایلوکس رنگا در این کشور ۱۱,۸۰۰ دلار قیمت دارد درحالیکه قیمت تویوتا فورچونر از ۳۵,۸۰۰ دلار آغاز میشود. فعلاً مشخص نیست که تویوتا برنامهای برای عرضه این شاسیبلند در بازارهای دیگر هم دارد یا نه.
مهدی
۲۸ آذر ۱۴۰۳این دیگه چیه ؟؟!!
MehdiTurbo
۲۸ آذر ۱۴۰۳تویوتا داره میزنه جاده خاکی
یا از کیا برمیداره کپی کپی میکنه یا از چینیا(البته مخصوص بازار چین بود ولی کپ طراحی چینیا طراحی کرده بود) یا خیلی زشت تولید میکنه این چهارتا خودروی جدیدی که اخیرا معرفی کرد همشان همین بودند
و اصلا بی امکاناتی ساده بودن تو عکس طراحی کابینش میباره درست ۲۵ هزار دلار برای هفت نفر ولی ۲۵ هزارتا کم نیست کلی خودروی خوب با امکانات طراحی عالی میشه خربد
همین کره نبود تویوتا عمری تو این رنج قیمت سانروف و صندلی برقی میزد حالا ماژور و گرمکن که بماند
پرادو شست هزار دلاری صندلیش دستی هر چقدر کیفی خوب کار کردن ولی خساست و بد سلیقگی میباره همین یه ذره بهتر میشد طراحی کرد اون دکمه های رو فرمان حداقل دیگه میزاشتید برای ۲۵ هزار دلار توجیه نداره
الان چینی های هفت هشت هزار دلاری طراحی دلچسب تر و پر امکانات تری دارند
MehdiTurbo
۲۸ آذر ۱۴۰۳حالا خوب فقط مخصوص بازار اندونزی میزنه اگه نه واقعا دید برندینگ جهانیش از دست میداد
تویوتا باید این مسیر تغییر بده همین کمری و … که پارسال زد خوب بود هم طراحیش ژاپنی بود هم طراحی خوبی داشت
اگه همین مسیر چند تا خودروی جدیدی که معرفی کرد که کپی اسپورتیج و خودروهای چینی بود ادامه بده اگه مثل بی ام و نشه دچار افت فروش میشه
پیام
۲۸ آذر ۱۴۰۳خیلی بی قواره و بدترکیبه
فورد
۲۸ آذر ۱۴۰۳بیشتر شبیه ماشین حمل متوفی شده
Kiarash
۲۸ آذر ۱۴۰۳دیگه تویوتا و لکسوس هم مثل سابق نیستن 🙃
MehdiTurbo
۲۸ آذر ۱۴۰۳فقطم تویوتا نیست اجه دقت کنی خودروهای امریکاییم مثل سابق نیستندهمین کامرو اخرین نسلش یا موستانگ یا چارجر معرفی شده
شدند یه تولید مثلی بین امریکا و چین
یعنی نه اون چلنجر قبلی و اون هیکل داره از یه طرف ظرافت چینی اروپایی گرفته از یه طرف المان های چلنجر مثل چراغای پشتش و … داخلش به کار بردند
بی ام و و بنزم وقتی نگاه میکنی موستانگ و .. هم همشان همینطورند
همه دارند رو به یه سمتی میرند که مشترک انگار دارند به همشان خط میدند و یه طراحی هایی برای اینده در نظر دارند که دارند حالا اون چه شکل خودروهایی خودشان میداند ولی یواش یواش دارند ذهنا را رو به اون سمت میبرند کلیت تمام برند ها رو به یه حالتی که مشترک داره تغییر میکنه حتی کادیلاکم همین طور بوده تمام برندا مثل بنزای تخم مرغی بی ام و های جدید و … تک توک برندی هنوز وارد این مسیر نشده که اونام خواهند شد
مثل پورش کیا و هیوندا و نیسان(یه نموره زده تو این مسیر) استون مارتین ائودی و …
یه پلنی دارند که جهانی همه برندا باهم تغییر کردند
Kiarash
۲۸ آذر ۱۴۰۳دقیقا
Ardavan Eslami
۲۸ آذر ۱۴۰۳اول که دیدم خیلی ناقص بود ولی بیشتر دیدم بدتر شد 😂
Kiarash
۲۸ آذر ۱۴۰۳تویوتا داده ۶ 😂
ولی معلومه ماشین با دوامیه اینو بگیری تا ۴۰ سال برات کار می کنه
الان گروه بی تی اس میاد برای ما اجرا می کنه 👏
hosen
۲۸ آذر ۱۴۰۳چقدر زشت و بدفرمه
حالا اونش به کنار لاستیک هاش هم اندازه دوو ماتیزه
MehdiTurbo
۲۸ آذر ۱۴۰۳الان که گفتی دقت کردم اصلا اندازه چرخاش از چینی هام که مسخره میکردیم یه لول بدتر اون مات مشکی بودن از چشم میپوشونه
حجم بدنش خیلی زیاد برای این چرخ دقیقا این چرخ به درد یه هاچ بک مثل ماتیز و … میخوره
دنیا عجیب شده هیچ وقت فکر نمیکردم تویوتام اره
مردیم از خوشی
۲۸ آذر ۱۴۰۳اگه اینا هیوندا ساخته بود ترول ها ول کن نبودند الان احتمالا بیاند تعریف و تمجید کنند که به به عجب چیز خوبیه با دوام و عالی
Kiarash
۲۸ آذر ۱۴۰۳ما الان کی تعریف کردیم ؟
MehdiTurbo
۲۸ آذر ۱۴۰۳یه جوری داره میشه کم کم انگار از اون خودروهایی که بدم میومد بیشتر داره خوشم میاد از اونایی که خوشم میاد داره بدم میاد
مثلا از چینیا متنفر بودم ولی وقتی شیامی سی هزار دلاری با اون طراحی امکانات میزارم کنار تویوتا نه فقط این مدلش کلا مدلایی جدیدی که معرفی کرد
یا همین کیا وانت و شاسی بلندی که اینقدر تو پدال بهش توپیدند قیمت پایه اش با این تقریبا برابر
یا همین کره ای که اینقدر بدش میگند برندی بود که تمام تجهیزات خودروهای لوکس وارد خودروهای اقتصادی کرد و تو لول خودرو های اقتصادی تو هر دوره ای حداقل از ۲۰۰۸ به بعد واقعا یه لول بالاتر بود و تو این سالهای اخیر طراحی و متریالش واقعا یه خودرو لوکس بوده که هیچ برندی تو اون رنج قیمت نبوده یا چین یه خودروهایی بعضی وقتا با ده هزار دلار میده بیرون ادم شاخ درمیاره چجوری
JaMsHiD-B
۲۸ آذر ۱۴۰۳هیوندا ها و کیا های وارداتی رو نگاه کنید تا ببینید نسخه های پایه اونها هم هیچ فرقی با تویوتا ندارن !
KAIZEN
۲۸ آذر ۱۴۰۳اینکه تویوتا ماشینو با قابلیت سفارشی سازی بالایی تولید کرده ویژگی خیلی خوبیه. معمولا این سبک ماشینها رو در نسخه پایه میخرن که فاقد لگن عقب هستند و بعد تغییرات دلخواه رو اعمال میکنن. اینطوری هم هزینه تولید و قیمت تمام شده محصول برای شرکت پایین میاد، هم هزینه تغییرات از دوش شرکت برداشته میشه، و از طرفی با فروش محصول تغییر یافته توسط نمایندگیهای رسمی هم کمک میشه به شرکتهای کوچیک و هم فروش محصول بالاتر میره.
به این میگن مدیریت و نیاز سنجی درست. از اول میدونستن بازار چی میخواد، همونو درست کردن تحویل مردم دادن
مازیار
۲۸ آذر ۱۴۰۳اما چیزی که چشم میبینه بسختی اجازه فکر کردن به موارد دیگه رو میده
این بیشتر شبیه یه خرابکاری عمدی هست!
بهمن
۲۸ آذر ۱۴۰۳رینگ ولاستیک ماشین بسیار شبیه برادران چینی طراحی شده و خیلی مسخره اس
Siyavash
۲۸ آذر ۱۴۰۳خدا گواهه تیتر رو نخوندم عوس رو دیدم فکر کردم ماشین چینی هست..تویوتا مواظب باش سلطان..