تویوتا امید و آرزوی زیادی برای نسخه آفرود راو۴ دارد؛ اما آیا این شاسیبلند تولید خواهد شد؟
یکی دیگر از محصولات جذاب برند ژاپنی تویوتا در نمایشگاه سما ۲۰۲۴، نسخه آفرودی کراساوور راو۴ به شمار میرفت که با نام راو X و با الهام خودروهای رالی بیابانی معرفی شده بود؛ بنابراین جای تعجب ندارد که بدنهای حجیم، فاصله زیاد از سطح زمین و تایرهای خشن خارج جادهای را روی آن ببینیم. گویا این مدل مفهومی نشانهای از تلاش تویوتا برای دریافت بازخورد عمومی روی محصولی آفرودی بر پایه نسل بعدی راو ۴ به شمار میرود.
کانسپت راو X بهعنوان یک خودروی هیبریدی رونمایی شده است که تلاش میکند لذت سواری خودروهای داکار را به مدلی آفرودی و قابلدسترس برای مردم تبدیل کند. این خودرو نتیجه تلاشهایی تیم «توسعه لوازم و سرویس قطعات تویوتا» در آمریکا بوده که معمولا به شرکت اصلی در ارائه خدمات و تقویت خودروهایشان کمک میکنند.
تیم یادشده که بهاختصار با نام «SPAD» شناخته میشوند، با آغاز پروژه راو X نشان دادهاند که درست مانند یک مسابقهدهنده بیابانی قابلیتهای آفرودی را با سرعت ترکیب میکند. توضیحات برند تویوتا درباره این خودرو نشان میدهد که احتمال رونمایی آن بهعنوان یک نسخه GR هم وجود دارد اما شاید هم از قطعات GR در آن استفاده شود و هرگز شاهد ورود راو X به بازار نباشیم.
«مایک تریپ»، معاون بخش بازاریابی تویوتا، درباره راو X میگوید:
این تویوتا راو X چیزی فراتر از یک مدل مفهومی ساده است. راو X یک بیانیه محکم از سوی ما محسوب میشود که نشانگر و نتیجه ترکیب خلاقیت و عملکرد بالای محصولتمان است. راو۴ یکی از محبوبترین و چندمنظورهترین خودروهای سبد محصولات تویوتا است. راو X هم نشان میدهد که این چندمنظورگی تا کجا پیش میرود.
همانطور که تاکنون گفتیم، این خودرو بر پایه نسخه پلاگین هیبریدی راو توسعه پیدا کرده است. موتور اصلی برای استفاده در این خودرو کمی بهبود پیدا کرده و حال از یک هواکش جدید هم بهرهمند شده است. مهندسان SPAD برای خلق راو X به بهبود قطعات مکانیکی دیگری همچون شاسی هم پرداختهاند.
تویوتا برای اینکه بتواند فاصله راو X را تا ۲.۵ اینچ بلندتر کند، از طبقهای جدید آلومینیومی در جلو و عقب استفاده کرده است. این شرکت تصمیم گرفته برای ایجاد حسوحال یک خودروی مسابقهای، بدنه را هم ۱۶۰ میلیمتر پهنتر کند.
تمام مجموعه یادشده روی لاستیکهای ۲۶۵/65R17 سوار خواهند شد که خود میزبان رینگهای آلومینیومی فورجکاریشده است. قاعدتا برای حفظ قواره یک شاسیبلند آفرود، باید پنلهای اصلی راو۴ با نمونهها سفارشی تعویض میشدند تا هم زاویه ورود خودرو بهبود پیدا کند و هم چهره مطلوبتری داشته باشد. ازجمله تغییرات دیگر ظاهری هم میتوان به چراغهای LED اضافه، هواکش بزرگتر، کاپوت و هواکشهایش و گلگیر پشت چرخها یاد کرد.
تویوتا راو X بههمراه چند مدل مفهومی دیگر در نمایشگاه خودروی سما ۲۰۲۴ در شهر لاسوگاس به نمایش درآمد. از دیگر خودروهای مفهومی تازه تویوتا که متاسفانه به خط تولید نخواهند رسید میتوان به نسخه AWD کوپه GR86 اشاره کرد. برای آشنایی با این خودروی اسپرت، مطلب «تویوتا GR86 رالی AWD معرفی شد؛ کوپه رویایی ۳۰۰ اسب بخار!» را مطالعه کنید. نظر شما درباره معرفی یک نسخه آفرود از راو۴ چیست؟ آیا نسخه GR راو۴ میتواند پاسخ مناسبتری به بازار باشد؟
ALI.A.NLANSR
۱۶ آبان ۱۴۰۳انگاری تویوتا داره برای یه برنامه بزرگ آفرودی آماده میکنه
اول کانسبت تاکوما
دوم کانسبت پرادو
سوم gr86
چهارم راوفور
خیلی از شرکت ها همینجوری از تویوتا میترسن وای به حال اینکه بخواد آفرودر حرفه ای بده بیرون….
NAVID@@98
۱۷ آبان ۱۴۰۳کلا کراس اوور بدرد آفرود نمیخوره مگر اینکه یه چیزی مثل اول لندروور با سیستم آفرودی مخصوص باشه و طراحی اول با الگو مثل اون که این هم نیست حتی طراحی هم متناسب با افرود نیست اگه اون کارا هم میکرد نمیتونست چون همون اونکارست اینم میترسه ازش پس این بدرد افرود نمیخوره
بیشتر برای چپوندن به مشتری های اسکول هستش که معمولا چیزی نمیدونن و برعکس این که گفتی اینطور فکر میکنن چون کراس اوورهای اینچنینی اصلا بدرد آفرود نمیخورن تهش همون جاده خاکی اونم بدون ناهمواری خاصی بزنی نه بیشتر !!!!!!
Galant.VR4(JDM)
۱۷ آبان ۱۴۰۳این که کراساوور معمولی نیست تجهیزات آفرودی داره ، خیلیا با همون راوفور معمولی هم پوز ماشین های دیگه رو توی آفرود به خاک مالیدن پس بیمعنی حرف نزن
NAVID@@98
۱۷ آبان ۱۴۰۳اتفاقا حرف بی معنی رو شما گفتی به همین دلیل شما حرف بی معنی نزن حرف اشتباه و بی معنی نزن
چرا؟ چون
بامعنی و درست یعنی حرفای من دقیقا اونایی که من میگم بامعنی و درست هستن
چرا؟! چون
اونایی که شما گفتی یا کلا با این کراس اوور افرود نرفتن یا اینکه تا جاده خاکی اطراف شهرشون رفتن بعد رخ عقاب گرفتن و با لنز تله فوتو زوم کردن یه عکس از تپه های دوردست گرفتن و تو خیال خودشون یعنی رفتی آفرود ولی از اون آفرود فقط عکسشو گرفتن نه خودشو و یا اینکه یه عده ناشی و اسکول بودن که جاده های خاکی با کمترین ناهمواری رو با آفرود اشتباه گرفتن و اسمشو گذاشتن افرود !!!!!!
کراس اوور آفرود رو آفرودی آفرودر رو فقط یک کمپانی مثل افرودی ساخته اونم لندروورَِ که تخصصی کارش اینه و سیستم های پیشرفته کنترلی آفرود رو با طراحی خوب ترکیب کرده و با ارفاق یک کمپانی دیگه مثل جیپ یا فورد هم ساخته که افرودی باشه و بتونن پا به پای اس یو وی های شاسی مستقل برن غیر از این شرکتای دیگه در حد واشر سوخته سرسیلندر تراش خورده تراش آخر xu7 هم نیستن در مقایسه
حالا برو تجهیزش کن مگر یه اوسکول باشه که بخواد خودشو گول بزنه و گتجشک رنگ زده رو به خیال عقاب بخره و سیسش رو هم استوری کنه پس اینو من باید بگم حرف بیخود بیمعنی نزنید
Galant.VR4(JDM)
۱۸ آبان ۱۴۰۳نوید
از اونجایی که حرفاتو خودت تایید میکنی باید بگم
این راوفورایکس نسخه آپدیت شده از لحاظ تعلیق و شاسی هست حتی در این عکس شما بالانس ارتفاع و تایر هاشو ببین در چه وضعیته
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/11/Toyota_RAV-X_Concept_SEMA_2024-3-2048×1229-1.webp
به هرکی اینو نشون بدی در نگاه اول میفهمه این از پس آفرود بر میاد
بعد لندروور و جیپ برای آفرود های سخت ساخته میشن همون بحث انواع تعلیق
هدف تویوتا اصلا اون چیزی که ما از افرود میدونیم نیست
NAVID@@98
۱۸ آبان ۱۴۰۳آفرودی که این بخواد بره بدرد همون بیسوادایی که خودشون رو گول میزنند میخوره البته در مقیاس مینیاتوری میخوره این راوفور رو جون به جونش کنی مثل همون چارتار کراس اوور در حد خودشه هرچی آپدیت هم کنی بیخوده هزار که آپدیت بشه ظرفیت و پتانسیل آفرود نداره دفاع کردنم ازش بیهوده و بیخوده دفاع کردن ازش هم همینه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/Cars-2-2.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/Cars-5-2.jpg
تو تصویر بالا همین مقایسه که لندروور دیفندر رو با لکسوس gx550 جدید مقایسه کردن لندروور اول شد با اینکه محوریت داستان لکسوس بود و هرگونه جانب داری رو منتفی میکرد !!!!!!!!!!!
First 1 Place is Landrover Defender
حالا شما همین راوفور فسقلی رو آپدیت کنی خودت خندت نمیگیره با اونا مقایسه کنی آپدیت شدش هم پشمشونم نی نسبت به اونهایی که تصویرشون رو گذاشتم
پس ..ز رو به شقیقه ربط ندید
چرا؟! چون اگه به کراس اوور بودن باشه باید از همون اول برای این کار یعنی آفرود طراحی و مهندسی شده باشه برای این کار اون وقت نتیجه هرچی بخواد بشه نه اینکه فقط همون کراس اوور بیخود رو اپدیت کنند و از زمان طراحی و ساخت اصلا بویی آفرود نبرده دفاع بیخود هم ازش حماقته صرفا یا خودشون رو کول میزنند یا از مشتری نادان اسکول هستش که اونم خودشو گول میزنه مثا همونا !!!!!!
mmd@
۱۷ آبان ۱۴۰۳علی تویوتا دوباره داره عوج میگره☠️☠️☠️💀💀💀
hosen
۱۷ آبان ۱۴۰۳چه استایل خفنی داره
جرمی کلارکسون
۱۷ آبان ۱۴۰۳دوست دارم برم باهاش قطب جنوب فتح کنم
kasra
۱۷ آبان ۱۴۰۳طراحی جلوش دل نشینه
ehsan.fa
۱۷ آبان ۱۴۰۳عجب قیافه خفنی
Sara
۱۷ آبان ۱۴۰۳بسیار زیبا و عالی شده
راستی اینهمه از نمایشگاه های ایرانی گذاشتین از اصفهان و مشهد و کرمان و علی آباد کتول و ….
یه پستم راجع به سما 2024 بذارین بخدا ضرر نداره هی میان میگین این خودرو تو سما بود اون خودرو تو سما بود
یه پست بذارین بعدا تموم شد یکی دیگم بذارین تکمیلش کنین
حسن
۱۷ آبان ۱۴۰۳تسلا و بیت کوین با ترامپ صعودی شدن
راو فور هم افرودی شد
پا قدم ترامپ خوبه
Galant.VR4(JDM)
۱۷ آبان ۱۴۰۳سامورایی ها چه آتیشی میکنن
خدایی بخش پرفورمنس gr هدفدار و قوی فعالیت میکنه اون از معرفی gr86 چهاردر و grرالی تا شایعه نسل بعدی سوپرا با انجین تویوتا
لکسوس هم LFR رو توسعهاش رو پیش میبره و پرچمدار ژاپن هم درحال آماده شدن
تویوتا دستپر اومده و حریف میطلبه
A.R.A.S.H
۱۷ آبان ۱۴۰۳جالب شده
JaMsHiD-B
۱۷ آبان ۱۴۰۳تویوتا زده تو کار جاده خاکی
عاشقش شدم عالیه
مخصوصا سیستم تعلیق مستقل تو جلو و عقب خوراک رالیه
نیستانک
۱۷ آبان ۱۴۰۳واقعا عملکرد و راندمان تویوتا عجیب هست هرگز شما را در کنار جاده بعلت خرابی نمیگذارد هرگز راننده ایی که به او احترام میگذارد و تعویض های اولیه را زودتر از موقع انجام دهد بی جواب نمیگذارد.اگر چهل سال سن شما باشد و در ایران باشی و سرمایه خریدش را داری حتما بخر و لذت ببر.بدون هیچ استرسی.فقط یک صلوات.