تویوتا

بررسی تویوتا لندکروزر 2000 اسب بخاری؛ سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا!

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا یعنی تویوتا لندکروزر با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت بپردازیم.

به جرات می‌توان گفت تویوتا لندکروزر یکی از موفق‌ترین محصولات خودروسازی ژاپن است. بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از این خودرو از سال ۱۹۵۱ تاکنون تولید شده‌اند که یک رکورد به شمار می‌رود. البته لندکروزر می‌تواند رکوردهای دیگری هم بر جای بگذارد. تویوتا به لطف یک دستگاه لندکروزر ۲۰۰۰ اسب بخاری توانسته در کتاب رکوردها نامی برای خود دست و پا کند. این خودروی ژاپنی که در نمایشگاه سما ۲۰۱۶ معرفی شد شباهت زیادی به نسخه استاندارد لندکروزر ندارد اما زمانی که رکورد حداکثر سرعت شاسی بلندها در جهان را شکست توجه بسیاری جلب آن شد. البته که دستیابی لندکروزر به سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت تا سال ۲۰۱۶ برای بسیاری از افراد تصورناپذیر بود.

این شاسی‌بلند که بر پایه نسخه استاندارد لندکروزر ساخته شده با حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت خود حدود ۱۴۰ کیلومتر در ساعت سریع‌تر از حداکثر سرعت اعلامی برای سریع‌ترین نسخه از شاسی‌بلند تویوتاست. البته ثبت این رکورد یک چالش بزرگ برای مرکز فنی تویوتا موتور اسپرت MTC در لس‌آنجلس بوده است. آن‌ها تلاش‌های زیادی برای بهبود آیرودینامیک خودرو انجام داده‌اند و تغییرات مهمی برای پیشبرد پروژه اعمال شده است. MTC مسئول اصلی توسعه خودروهای مسابقه تویوتا در ناسکار است اما زمانی که فرصت کار روی لندکروزر فراهم شده اصلاً فرصت را از دست نداده است.

این پروژه برای مهندسان مرکز فنی تویوتا موتور اسپرت تنها شکستن یک رکورد نبوده بلکه سنگ محکی برای بررسی مهارت‌ها و علاقه خود به جابجا کردن مرزها در دنیای خودرو نیز محسوب شده است. هر جنبه‌ای لندکروزر استوک که یک اسطوره در بین شاسی بلندها به شمار می‌رود با دقت بررسی شده و بهبود یافته تا در سرعت‌های بسیار بالا دوام بیاورد. از بازنگری در بدنه گرفته تا تیونینگ پیشرانه و سیستم تعلیق، تمامی جزئیات رعایت شده‌اند تا حداکثر پرفورمنس و پایداری حاصل شود. همان‌طور که حدس می‌زنید تقریباً تمامی بخش‌های زیر بدنه اصلاح شده‌اند. کابین اصلی خودرو از جمله هفت صندلی جدا شده‌اند و جای صندلی راننده هم نمونه‌ای مسابقه‌ای و هماهنگ با مشخصات فیا قرار گرفته است. طبیعتاً یک رول کیج ایمنی نیز اضافه شده اما مهم‌ترین تغییر در زیر کاپوت لندکروزر رخ داده است. نیروگاه پرقدرت این خودرو از نوع ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری است که در حالت استاندارد ۳۷۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. در واقع همین پیشرانه را می‌توان قوی‌ترین پیشرانه تویوتا در زمان خود دانست.

با این وجود مهندسان موتور اسپرت تویوتا همه‌چیز را وارد دنیای جدیدی کرده‌اند. آن‌ها پیستون‌های جدید، یاتاقان‌های فورج کاری شده و دیگر قطعات متفاوت را انتخاب کرده‌اند. به این لیست باید دو توربوی بزرگ گرت GTX4718R را افزود. هر توربو تقریباً ابعادی مشابه توپ فوتبال دارد و با فشار قابل‌توجه ۳.۸ بار کار می‌کنند. برای مقایسه باید گفت توربوی موجود در پیشرانه ۲ لیتری مرسدس AMG CLA45 که یکی از قوی‌ترین توربوهای استوک است با فشار ۱.۸ بار عمل می‌کند. همچنین به منظور عملکرد صحیح توربوها مکان باتری از پیشرانه به گوشه سمت راست فضای بار تغییر کرده است.

به منظور جلوگیری از ریسک ایجاد حباب در سوخت طی شتاب گیری، یک مخزن داخل سیستم سوخت قرار گرفته است. نوع طراحی سیستم سوخت‌رسانی به گونه‌ای است که تأمین مداوم سوخت برای انژکتورها را تضمین می‌کند. این سیستم با کنترل الکترونیکی موتک کار می‌کند که از نمایشگری برای ارائه اطلاعات مهم درباره شرایط پیشرانه سود برده است. سیستم اگزوز سفارشی بورلا هم گازهای خروجی اگزوز را به بیرون هدایت می‌کند. خروجی‌های اگزوز نیز درست جلوی چرخ‌های عقب دیده می‌شوند. تغییر مسیر خروج گازها باعث شده کف خودرو تخت شود و آیرودینامیک بهتری داشته باشد. تمامی بخش‌های تویوتا لندکروزر استاندارد بهینه یا به‌طور کامل تعویض شده‌اند. از شاسی گرفته تا پیشرانه، هیچ قطعه‌ای بدون بازنگری باقی نمانده است. شرکت توربو اسمارت مسئول تولید سوپاپ‌ها بوده درحالی‌که اینترکولرها توسط خود مرکز فنی تویوتا توسعه یافته‌اند. همچنین حجم پیشرانه به ۵۶۶۳ سی‌سی کاهش یافته و گیربکس متفاوتی از نوع ۸ سرعته اتوماتیک برای هماهنگی با پیشرانه در نظر گرفته شده است.

اما تمامی این تغییرات منجر به کسب قدرتی فوق‌العاده یعنی ۱۹۷۲ اسب بخار شده است. این قدرت عجیب باعث می‌شود شاسی‌بلند تویوتا وارد قلمروی ابر خودروها شود و بتواند به سرعت‌هایی باورنکردنی دست یابد. افزایش قدرت پیشرانه تنها بخشی از معادله است چراکه بدون وجود پایداری بالا راننده نخواهد توانست از ظرفیت‌های کامل خودرو استفاده کند. به همین خاطر اقدامات دیگری هم صورت گرفته تا پایداری خودرو تضمین شود. این امر نیازمند روشی متفاوت برای حل مشکلات متنوع بوده و بنابراین سیستم تعلیق، آیرودینامیک، چسبندگی چرخ‌ها و استحکام شاسی ارتقا یافته‌اند. هریک از این عناصر باید در هماهنگی کامل باشند تا راننده با اعتمادبه‌نفس بالا بتواند به سرعت‌های قابل‌توجه دست یابد.

یکی دیگر از جنبه‌های افزایش پایداری لندکروزر بازنگری در سیستم تعلیق بوده و از جذب‌کننده‌های شوک فاکس و فنرهای ایباخ استفاده شده است. این تنظیمات نه تنها پایداری و هندلینگ خودرو را در سرعت‌های بالا افزایش داده‌اند بلکه باعث ایجاد ظاهری گیرا برای خودرو و بهبود راندمان آیرودینامیکی آن شده‌اند. تکمیل کننده سیستم تعلیق لندکروزر هم رینگ‌های ۲۰ اینچی مومو با استایل برجسته و توانایی‌های عملکردی قابل‌توجه است. علاوه بر این انتخاب لاستیک‌های مناسب برای رکوردشکنی لندکروزر امری حیاتی بوده است. این لاستیک‌ها هم باید پایداری و چسبندگی را در زمان شتاب گیری افزایش دهند و هم کشش مناسبی را تأمین نمایند. به همین منظور خودروی موردبحث از لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپر اسپرت استفاده کرده است.

شاسی‌بلند موردبحث در نمایشگاه سما ۲۰۱۶ معرفی و سریعاً به یکی از محصولات جذاب این رویداد تبدیل شد. حذف آینه‌های سنتی و استفاده از دوربین، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی به همراه لاستیک‌های ۳۱۵/۳۵ ZR20 و رنگ مشکی براق بدنه نشان می‌دادند که این یک لندکروزر عادی نیست. در جدول زیر می‌توانیم مشخصات فنی تویوتا لندکروزر رکوردشکن را مشاهده کنیم.

پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری 3UR-FE بازسازی شده
قدرت تولیدی (اسب بخار) ۱۹۷۲
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ویزمن با کلاچ خیس چندصفحه‌ای گریز از مرکز
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۳۷۰
شاسی رینگ‌های ۲۰ اینچی مومو به همراه لاستیک‌های میشلن سوپر اسپرت، جذب‌کننده‌های شوک فاکس و فنرهای ایباخ
کابین فاقد صندلی‌های استاندارد، نصب رول کیج سفارشی، صندلی اسپرت مومو، سیستم آتش‌خاموش‌کن

علاوه بر کاهش ارتفاع سیستم تعلیق و استفاده از لاستیک‌های دیواره کوتاه، سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا تغییرات دیگری را نیز تجربه کرده است. اگرچه شکل کلی بدنه یک چالش برای آیرودینامیک است اما دو بهینه‌سازی کلیدی در این زمینه دیده می‌شود. اولین مورد کاهش ارتفاع خودرو به خاطر نصب شوک‌ها و فنرهای سفارشی است. همچنین آینه‌های بزرگ لندکروزر استاندارد جای خود را به دوربین داده‌اند که درگ را کاهش می‌دهد. استفاده از دوربین در خودروهای کانسپت امری متداول است که باعث بهبود آیرودینامیک آن‌ها می‌شود.

این موارد به همراه استفاده از متریال سبک‌وزن و… باعث شده‌اند لندکروزر یاد شده نسبت به نمونه‌های عادی زمین تا آسمان متفاوت باشد. واضح است که پروژه موردبحث یک چالش بزرگ برای مرکز فنی تویوتا موتور اسپرت به شمار می‌رود و چاک وید مدیر این مرکز می‌گوید:

همین چالش باعث شد که لندکروزر ما بسیار خاص باشد. هر بخش از خودرو ارتقا یافته و هدف ما نصب بدنه روی فریمی کاملاً اصلاح شده بوده است

تبدیل یک شاسی‌بلند بزرگ و سنگین‌وزن به محصولی رکوردشکن و قابل‌رقابت با بسیاری از سوپرکارها چالشی بود که در نهایت به ثمر نشست. تیم چاک وید توانستند رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا را ارتقا دهند. به همین منظور کارل ادواردز راننده مسابقات در مسیری ۴ کیلومتری در پایگاه هوافضای موهاوی نشست. ادواردز دوم می ۲۰۱۷ اقدام به رکوردشکنی کرد و توانست به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت برسد هرچند او به دلیل محاسبات اشتباه در تخمین فاصله توقف موردنیاز کمی زودتر پایش را از روی پدال گاز برداشت؛ اما در بار دوم بود که رکورد موردبحث به دست آمد. ادواردز می‌گوید:

در سرعت ۳۶۲ کیلومتر در ساعت خودرو از یک سمت به سمت دیگر می‌رفت اما ما به چیزی که کریگ استانتون گفته بود فکر می‌کردم: هر اتفاقی بیفتد، پدال گاز را تا انتها فشار بده! و این‌گونه بود که به سرعت ۳۷۰ کیلومتر در ساعت رسیدم.

سرانجام تویوتا توانست سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا را بسازد و رکورد قبلی را بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت ارتقا دهد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. ARMAN سابق

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (490 ديدگاه)

    به نظر من ارزشش به اینه که موتور خودش رو تیون کردن و به همچین رکوردی رسیدن و موتورش رو عوض نکردن

    موافقم 187
    مخالفم 8
    1. reza342

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (216 ديدگاه)

      این 5.7 هم مال تویوتاست استاد

      موافقم 31
      مخالفم 53
      1. net

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3396 ديدگاه)

        کمی شبیه شوتینگ بریک شده

        موافقم 30
        مخالفم 15
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        😂😂😂😂👋🏻
        اینم ۲۰۰۰ اسبی‌مون ، نبود !
        پس سکوت ، هیس ، یواش ، تند جلو نرید که دره‌ی عمیقی در انتظارتان هست!!!
        وقتی میگم سلطان تویوتا ، حرف بزرگترتون رو گوش بدید فقط بگید چشم ، فقط ، چششششم!!!

        موافقم 82
        مخالفم 57
        1. حسین

          ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          یجوری حرف میزنی انگار سازنده تو بودی

          موافقم 15
          مخالفم 1
      3. ARMAN سابق

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (490 ديدگاه)

        خب منم دارم میگم ارزش کارش به همینه که موتور فابریک خودش رو تیون کردن.
        واقعا چجوری تفسیر می کنی بگو ما هم یاد بگیریم

        موافقم 56
        مخالفم 8
        1. علی

          ۹ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          خوابیده کردن بیش از حد جذاب شده

          موافقم 11
    2. اسد

      ۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (839 ديدگاه)

      شاهکار ! دمت گرم تویوتا

      موافقم 36
      مخالفم 3
  2. RIO

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    یا خود خدا.
    انصافا لذت بردم خیلی زیباست❤❤

    موافقم 76
    مخالفم 4
  3. محمد

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یه ویدیو میذاشتین صداشو بشنویم :(

    موافقم 56
    مخالفم 5
  4. amir

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    عربا در بهشت

    موافقم 100
    مخالفم 13
  5. زیزیگولو

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    لندکروز یه ماشین اصل و نسب دار که قابلیت اطمینان و طول عمر بالاش باعث محبوبیت بیش از حدش خصوصاً تو کشورای خاورمیانه شده❤️❤️

    موافقم 80
    مخالفم 9
  6. بهنام

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (904 ديدگاه)

    نمیدوستم تیونینگ ، ارتقاء و رکوردشکنی کار خوده تویوتا بوده . اون زمان فکر میکردم مثل اون پاترول معروف که ۹۱۸ رو تو شتاب شکست داده بود ، کار شرکت های متفرقه هست . جالب بود

    موافقم 63
    مخالفم 4
  7. جرمی کلارکسون

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (977 ديدگاه)

    یه عرب هم تو دبی پاترول رو تیون کرده بود از ریچارد هموند با پورشه ۹۱۸ جلو زد

    موافقم 73
    مخالفم 6
  8. Mosi

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    ترمزاش چقدر خاصه
    کسی میدونه چرا اینطوریه؟

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (333 ديدگاه)

      تا تو سرعت بالای ۳۰۰تا بتونه ماشین با این وزن زیاد رو نگه داره
      فکر کنم دیسک ترمز های سرامیکی باشه

      موافقم 23
      مخالفم 4
  9. ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    🤩یه مانیتور تسلایی بزار روش 🤩🤩🤩🤩🤩

    موافقم 8
    مخالفم 74
  10. parhamiof

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    300 اسب بخار بیشتر داشت رقیب کونیگزگ جمرا v8 میشد😂.

    موافقم 42
    مخالفم 1
  11. Hamid

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    ماشینی که یدونه صندلی داشته باشه دیگه اسمش ماشین نیس

    موافقم 13
    مخالفم 67
    1. جرمی کلارکسون

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (977 ديدگاه)

      بستگی داره اون یه صندلی رو کجا بزارن

      موافقم 30
      مخالفم 5
  12. ایلیا

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    انگار هر چرخش ۵ تا ترمز داره 🤨

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      اره چون تو سرعت بالا با اون وزن به راحتی واینمیسته 😂

      موافقم 15
  13. Lone boy

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسی میتونه بگه ترمزهاش چرا اینطوری هست؟

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4323 ديدگاه)

      یه لنت برا هر چرخ فک کنم جواب نمیده
      برا هرکدوم 4 تا گذاشتن فک کنم

      موافقم 11
  14. سید صادق حسینی

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کی گفته ، سریع ترین شاسی بلند جهان ، دوج درانکو هست

    موافقم 6
    مخالفم 38
    1. آرین

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (338 ديدگاه)

      لندکروز :
      ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ۳UR-FE بازسازی شده
      قدرت تولیدی (اسب بخار) ۱۹۷۲
      گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ویزمن با کلاچ خیس چندصفحه‌ای گریز از مرکز
      حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۳۷۰
      شاسی رینگ‌های ۲۰ اینچی مومو به همراه لاستیک‌های میشلن سوپر اسپرت، جذب‌کننده‌های شوک فاکس و فنرهای ایباخ
      کابین فاقد صندلی‌های استاندارد، نصب رول کیج سفارشی، صندلی اسپرت مومو، سیستم آتش‌خاموش‌کن

      اینم دورانگو :
      پیشرانه‌ی مشهور دوج با حجم ۶/۲ لیتر، روی دورانگو SRT هلکت نصب می‌شود. این موتور V8 سوپرشارژ، ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. دورانگو SRT هلکت ، همراه با جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک ۸HP95 از سری تورک فلیت (TorqueFlite) و ۷ حالت رانندگی تولید می‌شود. این خودروی دو دیفرانسیل، ۲۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند ۳/۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. میانگین مصرف سوخت دورانگو SRT هلکت ، ۱۵ تا ۱۸ لیتر در صد کیلومتر است و نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر برساعت ارائه می‌دهد

      موافقم 40
      مخالفم 6
      1. Taha Ayoobi

        ۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4323 ديدگاه)

        آخ آخ دوج بیاد دورانگو رو اینجوری کنه چی میشه

        موافقم 14
        مخالفم 3
        1. آرین

          ۸ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (338 ديدگاه)

          دورانگو خودش یه شاسی بلند با موتور یک خودروی اسپرته …. مثل همین لندکروزه

          موافقم 1
          مخالفم 4
  15. yaghoub

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    شگفت انگیز به معنای واقعی کلمه.

    موافقم 17
    مخالفم 4
  16. Farhan

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    شاهکار

    موافقم 10
    مخالفم 3
  17. Siyavash

    ۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    اینو همون سال که درست کردن تویه اینستا دیدم فکر نمیکردم واقعی باشه.تا آلان دیگه باورم شد..عجب‌هیولایی هست..مشکی رنگ عشقی…

    موافقم 9
    مخالفم 1
  18. Taha Ayoobi

    ۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    عجب چیزی شده ماشالا
    همین که موتور فابریکشو نگه داشتن فوق‌العاده است
    تویوتا دوباره قدرت خودش رو یه رخ کشید

    موافقم 19
    مخالفم 1
  19. ALI.S

    ۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    خیلی جذاب شده، بعد این سال‌ها هم برام جذابه!

  20. BMW

    ۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    استایلش رو گنگ شده🥰🥲

  21. حامد

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط یکی بهم بگه اگ یه صندلی داره و یه نفر میتونه برونه چرا 4تا در داره خب دوتای در دیگه رو در بیارن سرعتش بشه 400وزنش کمتر شه و سرعتشم روند بشهッ

    موافقم 6
    مخالفم 3
  22. ابوالفضل

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    ویدیو اینو رو دیده بودم
    خوب چیزی شده
    دوج دورانگو که همین الان حدود ۳۰۰ سرعتشه
    رو همچین کاری روش بکنن ببین اون چی میشه

  23. حمید

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تویوتا چند سروگردن وتنه بالاتر از خودروهای دیگر ژاپنی ظاهر شده. بازار فروش کشور آمریکا و کشورهای عرب رو خوبی شناخت و تکنولوژی ژاپنی رو با توجه به فروش وارد بخش آر اند دی شعبات خود کرد و در میان محصولاتش لندکروزر یکی از گلهای سرسبد بوده.تویوتا هیچوقت فرم بدنه کلاسیک در این مدل را رها نکرد و بیشتر به ارتقا کیفیت موتور و تجهیزات فنی پرداخته.چیزی که خلاف اون در خودروهای کره جنوبی الان میبینیم و طراحی بدنه مدلهای پر فروش مثل اپتیما النترا وشاسی های معروفش در حال تغییر سال به سال ودر حد سپر تا سپر هست.البته متاسفانه در حال بدتر شدن. مدلهای جدیدش رو اصلا از نظر ظاهر بعضی ها نمیپسندن وخودروهای کره ای از حالت طراحی مهیج بدنه که برانگیزاننده هیجان و احساس بود دورشده. طراحی بدنه هیجان برانگیز خودروهای کره ای به تجهیزات جانبی و لامپهای ال ای دی زیاد روی بدنه خالی از احساس در حال تغییر هست و دور نیست روزی که خودروهای چینی بازار فروش رو از دست این رقیب خارج کنن و این فاصله به سرعت از دو طرف در حال کم شدن هست. و اینجا کاملا یک نتیجه گیری ساده شاید بشه کرد یا باید به کیفیت موتور و سیستم تعلیق و….فنی دقت کرد یا هیجان برانگیز بودن طرح بدنه و یا درفقدان این دو به قیمت نهایی محصول.لند کروزر سمبل پرستیژ تویوتا بر مبنای تکنولوژی موتور وفنی و بازاریابی هست و تقریبا در حد خودروهای مرسدس بنز دارای ابهت کیفیت ومعرف فناوری هست.امیدوارم داشتنش قسمت همه هوادارهای اون بشه چون تویوتا یک دوست موندنی و قابل اعتماد برای یک عمر هست .یادتویوتا کارینا بخیر….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا