کانال یوتیوب TFL قبلاً آزمایش یدک کشی بسیار سختی را روی ریویان R1T انجام داد اما حالا آزمایش معمولتری با این پیکاپ الکتریکی انجام داده که احتمالاً به کارهایی که خریداران انجام میدهند نزدیکتر است. در این آزمایش که در هوای کمی سرد انجام شده، تویوتا تاندرای جدید هم حضور دارد تا مقایسهای بین یک پیکاپ الکتریکی با نمونهٔ بنزینی سنتی انجام شود. در اینجا تریلر کوچکتری به R1T متصل شده که آئرودینامیکتر است و کمتر از ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد اما لاستیکهای آن ۳۵ اینچی هستند که درگ زیادی را به همراه دارند.
سؤال اصلی این است که ریویان چقدر میتواند این تریلر را با سرعتهای بزرگراهی یدک بکشد و در مقایسه با یک پیکاپ فول سایز معمولی چگونه عمل میکند. برد تخمینی ریویان طبق اعلام سازمان EPA آمریکا ۵۰۵ کیلومتر است اما برآورد برد آن در حالت یدک کشی تنها ۲۲۰ کیلومتر یعنی کمتر از نصف برد کلی است. البته به گفتهٔ ریویان، برد R1T با لاستیکهای آلترین ۲۰ اینچی ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر است و بنابراین رقم ۵۰۵ کیلومتری را باید چیزی بین ۴۳۰ تا ۴۵۵ کیلومتر در نظر گرفت. بااینحال، در آزمایش TLF برد این پیکاپ در حالت یدک کشی ۲۵۰ کیلومتر تخمین زده شد.
نتایج این آزمایش برای یک پیکاپ الکتریکی بسیار جالب بوده و اصلاً بد نیست. R1T در این آزمایش ۲۴۶ کیلومتر را با ۹۱ درصد از شارژ باطریهای خود طی کرده که این یعنی برد کلی آن با تمام شارژ باطریها ۲۷۰ کیلومتر یا ۵۳.۵ درصد از برد اعلامی EPA خواهد بود. در این آزمایش، سرعت متوسط پیکاپ ریویان ۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده، سیستم گرمایش روشن بوده، آزمایش ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول کشیده، مصرف انرژی ۵۰۰ وات ساعت در هر کیلومتر بوده و شارژ باقیماندهٔ باطریها ۹ درصد معادل پیمودن ۲۴ کیلومتر تخمین زده شده است.
بهطورکلی همانطور که گفته شد، این عملکرد R1T بسیار قابلتوجه است زیرا برد خودروهای الکتریکی معمولاً بدون توجه به یدک کشی اعلام میشود اما این پیکاپ حتی با وجود بکسل کردن تریلر هم خوب عمل کرده است. بااینحال، کسانی که بردی بیش از این میخواهند میتوانند بهزودی باطریهای بزرگتری را سفارش دهند زیرا ریویان در حال توسعهٔ یک پکیج باطری ۱۸۰ کیلووات ساعتی است که باید برد کلی را با تریلر به بیش از ۳۲۰ کیلومتر و بدون تریلر بیش از ۶۴۰ کیلومتر برساند.
از سوی دیگر، تویوتا تاندرا با همان تریلر، در همان مسیر و اساساً در شرایط یکسان با R1T توانست مسافت ۲۴۶ کیلومتری را با استفاده از حدود ۳۲ درصد از ظرفیت بنزین خود معادل ۴۰ لیتر طی کند که ۴۰ دلار هزینه خواهد داشت. با ریختن حدود ۸۰ لیتر بنزین در باک این پیکاپ ژاپنی میتوان به برد ۷۶۰ کیلومتری دست پیدا کرد که ۲.۸ برابر از برد ریویان بیشتر است. بهعبارتدیگر، R1T برای رسیدن به برد تاندرا به دو بار شارژ سریع نیاز خواهد داشت. اگر این پیکاپ الکتریکی به باطریهای ۱۸۰ کیلووات ساعتی هم مجهز شود تویوتا تاندرا همچنان بیش از دو برابر آن برد خواهد داشت.
بهنام
۲۳ بهمن ۱۴۰۰بنظرم این برد برای پیکاپ الکتریکی اونم تو آمریکا کمه و هنوز مونده تا کسایی که با این خودرو ها کار میکنن مجاب به خرید این پیکاپ ها بشن
ولی برای مسافت های کوتاه خوبه بخصوص درون شهری یا شهر های نزدیک
زیزیگولو
۲۳ بهمن ۱۴۰۰هر چند پیکاپای آمریکایی همیشه حرف اول رو میزنن ولی من با پیکاپ برقی آبم تو یه جوب نمیره ….. من بین این دوتا تاندرا رو میپسندم
میثم
۲۳ بهمن ۱۴۰۰این برد در حالی حاصل شده که تریلری که پشتش بسته شده فقط برای خرده وسایل کوچک کاربرد داره
تریلرهای بزرگتر و کمپرها فکر کنم باعث بشن با این ریویان نهایت ۱۰۰ کیلومتر بیشتر نشه رفت
اما تاندرا هم با احتساب ارقامی که تو این تست بدست اومده صدی ۱۶.۲ لیتر مصرف کرده که بنظر من خیلی زیاده.
برای این ابعاد ماشین قطعا انجین دیزلی گزینه بهتریه
sound of silence
۲۳ بهمن ۱۴۰۰چند وقته tfl خیلی داره رو تویوتا مانور میده میرم تو کانال پشت سرهم تویوتا تویوتا تویوتا معلومه پول هنگفتی گرفتن تست و جوری جلوه بدن که تویوتا بهتر باشه چرا مثل قبل درگ نمیزارن چون میدونن ریویان با شتاب ۳ تویوتا رو تبدیل به نقطه در آینه میکنه یا چرا درباره امکاناته خاصه ریویان حرف نمیزنن مثل اون تونل وسط چون تویوتا اینارو نداره
Mad.z.Max
۲۳ بهمن ۱۴۰۰پیکاپ و درگ؟ زندگی واقعی درگ نیست که
sina7
۲۳ بهمن ۱۴۰۰چرا باید با پیکاپ درگ گذاشت؟
اصلا فلسفه این ماشین ها این کارا نیست که
من ریویان رو تحسین میکنم ولی تو زمینه کارایی با پیکاپ های درون سوز نمیتونه رقابت کنه
شاید اصلا هزینه بنزین یا دیزل این ماشینا بیشتر از شارژ ریویان باشه ولی تو زمینه حمل و نقل زمان بسیار مهمه
پس تو این مورد توندرا خیلی کاربردی تره
نهایت سرعت جفتشونم تقریبا یکیه
پس مهم نیس کی زودتر میرسه به ۱۰۰ یا ۱۵۰ تا
شما حساب کن که همون زمانی که ریویان داره شارژ میشه تویوتا چند ده کیلومتر جلو افتاده!
فکر نکنم شتاب ۳ ثانیه ای بتونه جبران کنه این داستان رو
slatanat JDM
۲۳ بهمن ۱۴۰۰خیلی ممنون از نویسنده عزیز و دوست داشتنی اهل حال خودمون اقا امیر دهقان
عجب
۲۳ بهمن ۱۴۰۰باشه باشه الکتریکی بهتر ، ا
حالا بیا پایین
ارین صاحب جمعی
۲۳ بهمن ۱۴۰۰واقعا پیکاپ برقی معنی نمیده چون هر لحظه امکان یک اتفاق هست تازه اونم از یک برند نا اشنا حالا اگه تویوتا برقی بزنه یک چیزی این اصلا نمیشه بهش اعتماد کرد هم قطعات ریویان کمتره هم خدمات پس از فروش بشدت کمتری داره هم اون تویوتاس این ریویان در کل نه تنها تویوتا بهتره بلکه من باشم اصلا به یک سری برندا مثل لوسید و ریویان اعتماد نمیکنم نمیشه که بالاخره باید یک فرقی بین تویوتا که از جنگ جهانی دوم داره ماشین میزنه با یک مشت جوجه امریکایی تازهدبه دوران رسیده وجود داشته باشه حالا شما بگین تعصبی و این واژه شده بهانه شما تا خود واقعیتون را به هم نشون ندید و اگر نه همه ما تعصبیم فقط داریم برای هم هی نقش بازی میکنیم وقتی مثلا سایلنت هیچ ماشینی جز تسلا و امریکایی ها تو کتش نمیره تعصبیه وقتی ژاپنی فنها و کره ای فنها با هم بحث میکنن یعنی تعصبی وقتی امیر آرمی و یانکی هیچ ماشینی جز امریکایی نمی پسندن یعنی تعصبی یا خودمم جدن میگم هدفمم بحث کردن و ایجاد تفرقه نیست فقط خواست بگم تعصبی بودن هیچ ایرادی نداره خودتونو بزنین به راهی که همه فکر کنن خیلی آینده نگری این ایراد داره و اگرنه اگه واردات باز بشه محال روزگاره یک تسلا فن بره تویوتا سوار بشه بازم ببخشید
تسلا
۲۳ بهمن ۱۴۰۰این شرکت سال ۲۰۰۹ تاسیس شده و برای یک شرکت نوپا این همه اسم در کردن خیلی هم خوبه و ریسک بزرگی هم داشته چیزی که می گی بی نام و نشون قبلا توییتا هم تازه کار بودا همه از اول که شرکت زدن معروف نشدن و اینکه جوجه آمریکایی که می گی باید بگم که ماشین های آمریکا قدمتشون بیشتره
MOHAMMAD.n.r
۲۳ بهمن ۱۴۰۰این تریلر های شیک و پیک چیه دیگه
به شیوه خاورمیانه دو تا رو از ته ببندین به هم و😂
ولی مصرف ها رو خیلی دقیق حساب کردن👏🏻
شهاب
۲۳ بهمن ۱۴۰۰مقایسه بنزینی و برقی مقایسه درستی نیست