تویوتا از خودروی الکتریکی و مسابقهای GR86 با نام اسکیلر SCR1 رونمایی کرد. بخش گازو ریسینگ این خودرو تاکنون نشان GR را روی محصولات گوناگون و در کشورهای مختلف قرار داده است. مدلهای پرچمدار GR حتی از این دو حرف در نام رسمی خود استفاده میکنند که از جمله آنها میتوان به خودروهای GR سوپرا، GR کرولا، GR یاریس و GR86 اشاره کرد.
البته یک استثنا وجود دارد و آنهم خودروهای الکتریکی هستند که تاکنون با نشان GR همراه نشدهاند و برنامهای نیز در آینده نزدیک برای تولید چنین محصولاتی وجود ندارد؛ اما اگر به دنبال یک خودروی الکتریکی از تویوتا برای مسابقات هستید میتوانید با اسکیلر SCR1 آشنا شوید که اولین خودروی مسابقهای تمام الکتریکی است که بر پایه تویوتا GR86 شکل میگیرد.
جدای از نشانهای متفاوت و کیت بدنه لازم برای مسابقات، این خودرو با پیشرانه ۲.۴ لیتری مدل استاندارد وداع کرده و بجای آن پیشرانه الکتریکی روی اکسل عقب سوار شده است. این مجموعه میتواند تا ۱۲ هزار دور در دقیقه دوران کند و حداکثر قدرت ۳۲۸ اسب بخار و گشتاور ۴۶۸ نیوتون متر را تولید کند. پیشرانه یاد شده با یک باتری ۶۵ کیلووات ساعتی همراه میشود و به مدت ۴۵ دقیقه میتواند خودرو را در مسابقات یاری کند. با استفاده از شارژر ۱۵۰ کیلوواتی میتوان باتری را در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ کرد. وزن تویوتا GR86 الکتریکی یا همان اسکیلر SCR1 نیز به ۱۳۷۹ کیلوگرم میرسد. از نظر پرفورمنس باید گفت خودروی موردبحث در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۶۷ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
اسکیلر میگوید SC1 اولین خودروی مسابقهای تورینگ غیرحرفهای و تمام الکتریکی بوده و برای اولین بار تأییدیه انجمن ملی اتو اسپرت برای خودروی جادهای و مسابقهای تورینگ را دریافت کرده است. این خودرو از تابستان سال ۲۰۲۳ راهی مسابقات خواهد شد و هماکنون در نمایشگاه سما حضور دارد. تیمهای مشتاق برای خرید این تویوتا RG86 الکتریکی میتوانند نسخه سفارشی مدیران را با قیمت ۲۱۰ هزار دلار خریداری کنند.
مردیم از خوشی
۱۳ آبان ۱۴۰۱حرکت اشتباهیه
خودرو های اسپرت باید آخرین خودرو هایی باشند که الکتریکی میشند
باید تمرکز را میذاشت رو غیر اسپرت و در کل نمی دونم چرا تویوتا تو برقی ها اینقدر دست پاچه و غیر حرفه ای داره عمل میکنه
meysam
۱۳ آبان ۱۴۰۱۲۱۰ هزار دلار برای مدل الکتریکی خیلی بالاست
تسلا مدل اس رو مقایسه کنید با این
مهردادکمال
۱۳ آبان ۱۴۰۱چه جالب که تونستن یه ماشین الکتریکی با این ابعاد بسازن که جرم اش زیر ۱۴۰۰کیلو هست کار بزرگی انجام دادن چون با توجه به مرکز جرم پایین و جرم و ابعاد مناسب هندلینگش عالی بایست باشه شاید چیزی تو مایه لوتوس
Just toyota
۱۳ آبان ۱۴۰۱معرکه هست
مشتاقی
۱۳ آبان ۱۴۰۱تویوتا هیچ وقت در حد و اندازه مسابقات نبوده است.
M@M@DRZ
۱۳ آبان ۱۴۰۱یه نگا به برندگان للللللللمانز سه چهار سال اخیر بنداز دوست عزیز .
phonix
۱۳ آبان ۱۴۰۱لمانز و رالی ناسکار هم هست یا کمک فنی میفروشه
کرگدن باواریا
۱۳ آبان ۱۴۰۱اره اصلا دریفت توکیو سیخی چنده ؟ باید بگن دریف سوسول ببخشید سئول
Taha Malek
۱۳ آبان ۱۴۰۱در لیگ قهرمانان اروپا منظورتونه؟
datsun
۱۴ آبان ۱۴۰۱بوده تو نمیدونی
ناصر
۱۳ آبان ۱۴۰۱دنیای خودرو از زمانی ک بلوک جهان اول به بهانه آلودگی، سراغ الکتریکی سازی رفتن دیگه رو به مرگ هست، نه صدایی از اگزوز، یک تبلت وسط داشبورده انگار کنفرانس ویدیویی هست ماشین! آخرین داشبورد واقعی مربوط به W221 مرسدس Sبود، حالا چه برسه به ریس سازی الکتریکی ها چه شود، این وسط تویوتا کمی مقاومت کرده ولی اونم قافیه رو میبازه.
Just toyota
۱۴ آبان ۱۴۰۱تویوتا قراره تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل بشه ( هر چند که مدیر عامل این شرکت از این قضیه زیاد خشنود نیست ، ولی چیزی هست که براش برنامه ریزی کردن ) و همانطور که میدانید تویوتا حدود ۵ ماه پیش از ۳۰ کانسپت برقی که قراره آینده این غول خودروسازی باشن رونمایی و یکی از اون ها جانشین برقی gr86 بود که پلتفرمش دقیقا با نسخه بنزینی یکی بود ولی طراحی فضایی داشت ، از نظر من تویوتا فعلا این مدل مسابقه ای رو تولید کرده تا ببینه بازخورد ها نسبت بهش چطوری هست تا برای کوپه الکتریکی اقتصادی خودش در آینده برنامه ریزی کنه