تویوتا

نبرد خانوادگی بین SUVهای تویوتا: هایلندر، پرادو و فورچونر

ما همیشه از فروش بالای SUVهای تویوتا شگفت‌زده می‌شویم اما دلایل خوبی برای این امر وجود دارد زیرا مردم کاملاً این برند را می‌شناسند، از شهرت و اعتبار آن آگاهی دارند و می‌دانند که کدام‌یک از محصولات آن‌را برای خرید انتخاب کنند. با در نظر گرفتن این موارد، ما تصمیم گرفتیم سه SUV هفت‌نفرهٔ تویوتا را گرد هم جمع کرده و آزمونی را با آن‌ها انجام دهیم. این سه SUV عبارت‌اند از فورچونر، لندکروزر پرادو و هایلندر (این خودرو در استرالیا با نام Kluger عرضه می‌گردد). سال گذشته تویوتا بیش از ۳۰ هزار دستگاه از این سه SUV را در استرالیا به فروش رساند که به‌راحتی از کل فروش شرکت‌هایی چون آئودی، ب‌ام‌و، لندروور و سوزوکی در این کشور بیشتر است.

خریداران شهری بیشتر به سراغ هایلندر می‌روند تا جایی که تعداد زیادی از آن‌را می‌توان در شهرهای استرالیا دید. این کراس‌اوور تنها با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 بنزینی به همراه یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک عرضه می‌گردد.

فورچونر هم صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل عرضه می‌گردد اما می‌توان برای انتقال نیروی آن از بین یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک یکی را انتخاب نمود درحالی‌که در تمامی تیپ‌ها مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک است.

لندکروزر پرادو اما تنها خودروی این مقایسه است که برای آن دو پیشرانه شامل یک نمونهٔ ۴ لیتری V6 بنزینی و یا یک واحد ۲.۸ لیتری توربودیزل قابل انتخاب است. برای پیشرانهٔ دیزل می‌توان یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک را سفارش داد درحالی‌که نسخهٔ بنزینی فقط با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌شود. تمامی مدل‌های پرادو نیز مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند.

در میان این سه خودروی اصطلاحاً شاسی‌بلند، پرادو و فورچونر SUV بوده و از شاسی نردبانی و ساختار بدنه روی شاسی استفاده می‌کنند درحالی‌که هایلندر کراس‌اوور است و ساختاری یکپارچه دارد؛ اما بااین‌وجود در نگاه اول ممکن است این سه SUV ژاپنی تا حد زیادی نزدیک و شبیه به هم به نظر برسند اما وقتی لیست قیمت مدل‌های مختلف آن‌ها را بررسی می‌کنیم تفاوت‌هایی میان این سه آشکار می‌گردد (قیمت‌ها به دلار استرالیا هستند).

تویوتا فورچونر

GX: قیمت دستی ۴۷,۹۹۰ دلار و اتوماتیک ۴۹,۹۹۰ دلار

GXL: قیمت دستی ۵۲,۹۹۰ دلار و اتوماتیک ۵۴,۹۹۰ دلار

Crusade: قیمت دستی ۵۹,۹۹۰ دلار و اتوماتیک ۶۱,۹۹۰ دلار

تویوتا هایلندر

GX: قیمت دیفرانسیل جلو ۴۳,۵۵۰ دلار و چهارچرخ محرک ۴۷,۵۵۰ دلار

GXL: قیمت دیفرانسیل جلو ۵۳,۵۵۰ دلار و چهارچرخ محرک ۵۷,۵۵۰ دلار

Grande: قیمت دیفرانسیل جلو ۶۵,۹۳۵ دلار و چهارچرخ محرک ۶۹,۹۰۶ دلار

تویوتا لندکروزر پرادو

GX: قیمت دیزلی دستی ۵۴,۰۵۰ دلار و دیزلی اتوماتیک ۵۶,۰۹۰ دلار

GXL: قیمت دیزلی دستی ۶۱,۱۹۰ دلار، دیزلی اتوماتیک ۶۳,۲۳۰ دلار و بنزینی ۶۲,۲۱۰ دلار

VX: قیمت بنزینی ۷۴,۱۷۰ دلار و دیزلی اتوماتیک ۷۵,۱۹۰ دلار

Kakadu: قیمت بنزینی ۸۴,۸۸۰ دلار و دیزلی اتوماتیک ۸۵,۹۰۰ دلار

ما برای این مقایسه بالاترین تیپ از هریک از این خودروها را انتخاب کرده‌ایم که شامل فورچونر Crusade اتوماتیک، پرادو Kakadu دیزلی اتوماتیک و هایلندر Grande چهارچرخ محرک می‌شود.

هر سهٔ این SUVها به‌صورت استاندارد مجهز به سه ردیف صندلی هستند اما ردیف سوم صندلی‌های آن‌ها چندان راحت نیست. دراین‌بین پرادو بزرگ‌ترین خودرو است، هایلندر ساده‌ترین ورود و خروج را دارد و در فورچونر نیز به لطف استفاده از مکانیسم عجیبی، صندلی‌های عقب در هنگام خواباندن بیشتر از دو خودروی دیگر پایین می‌روند. هر سه خودرو از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مشابهی استفاده می‌کنند که هیچ‌کدام قابلیت پشتیبانی از کارپلی اپل یا اندروید اتو گوگل را ندارند. همچنین در هیچ‌یک از این SUVها امکان برقراری تماس تلفنی در هنگام رانندگی وجود ندارد که این ویژگیِ معمول ساخته‌های تویوتا بوده و البته ناراحت‌کننده است.

سواری فورچونر نیز ناراحت‌کننده است بخصوص در مسیرهای آفرود درحالی‌که سیستم تعلیق پویای پرادو موجب شده که تا حد قابل‌توجهی بیشتر برای مسیرهای خشن مناسب باشد. هایلندر اما تنها خودروی این جمع است که فاقد شاسی نردبانی و ساختار بدنه روی شاسی بوده و به همین دلیل در بین اعضای گروه بهترین راحتی سواری را در جاده‌های معمولیِ آنرود ارائه می‌کند. همچنین مرکز ثقل پایین بدنهٔ مونوکوک این کراس‌اوور نه‌تنها موجب شده که ورود و خروج به آن آسان‌تر صورت گیرد که همچنین کمک نموده به‌طور قابل‌توجهی احساس یک خودروی سواری را داشته باشد.

اما درنهایت کدام‌یک از این سه SUV انتخاب بهتری خواهد بود؟ در جواب می‌توان گفت اگر به مسیرهای آفرود و خارج جاده‌ای می‌روید باید فورچونر یا پرادو را انتخاب کنید اما اگر از خودرو بیشتر در مسیرهای شهری استفاده می‌کنید قطعاً هایلندر گزینهٔ بهتری محسوب می‌شود؛ بنابراین درنهایت این نیازها و انتخاب شما خواهد بود که بهترین خودروی این رقابت خانوادگی را مشخص می‌کند.

مشخصات فنی

  تویوتا پرادو تویوتا فورچونر تویوتا هایلندر
پیشرانه ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر ۳.۵ لیتری V6
نوع موتور توربودیزل توربودیزل بنزینی
قدرت ۱۷۵ اسب بخار ۱۷۵ اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت ۸ لیتر (ترکیبی) ۸.۶ لیتر (ترکیبی) ۹.۵ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۱۵۰ لیتر ۸۰ لیتر ۷۲ لیتر
وزن خالص ۲۴۳۵ کیلوگرم ۲۱۳۵ کیلوگرم ۲۰۶۰ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۲.۵ تن ۲.۸ تن ۲ تن
طول ۴.۹۳ متر ۴.۷۹ متر ۴.۸۶ متر
قیمت ۶۴,۰۷۰ دلار آمریکا ۴۶,۲۳۰ دلار آمریکا ۵۲,۱۴۰ دلار آمریکا

 

منبع: CarAdvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    مشخصات هایلندر ک بهتره چرا پرادو گرونتره ؟؟؟

    1. MehdiTurbo

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      البته منظورم قدرتش بود به گشتاورش دقت نکرده بودم

  2. محمد

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    باک پرادو چرا اینقد حجیمه؟لامصب اندازه یه کامیونت ظرفیت داره،عاشقشم

    1. فيصل

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (348 ديدگاه)

      ۲تاس ۸۷ و ۶۳ لیتری جمعا ۱۵۰ لیتر

  3. Landscape

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    چرا تو استرالیا اسم همه ی ماشین ها فرق می کنه؟واقعا چرا؟؟

  4. samurai

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (601 ديدگاه)

    پرادو گولاخ !

  5. فيصل

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (348 ديدگاه)

    الان یکی میاد میگه بجای ۶۵۰۰۰ دلار پرادو ۳۰ هزارتا روش میزارم کاین میخرم، ? ارزششو داره ?
    این – اینم نشون ء

    1. sina

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      :))))))))))))))))

    2. #ali.m#

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1826 ديدگاه)

      ??نه دیگه الان که گفتی ئمیاد بگه

    3. علي رضايي

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دلار استرالیاس خیلی کمتره از ماله امریکا

    4. علی آقا

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (586 ديدگاه)

      اینا قیمت این ماشینا به دلار استرالیا و تو خود استرالیا هستش و دقت کنید که قیمت ماشین تو استرالیا خیلی گران تر از اروپا و امریکاست. لذا اگر قیمت پرادو 65000 دلار تو استرالیا باشه مطمئنا قیمت کاین کمتر از 150 یا 200 هزار دلار نخواهد بود. ضمن اینکه اصلا کاربرد این دو خودرو هم متفاوته.

  6. BENZ&BMW

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (181 ديدگاه)

    فورچونر و هایلندر خیلی قشنگن

  7. Amir

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    من عاشق تویوتا هستم ولی همیشه برام جای سواله ک چرا تمام ماشینای تویوتا با حداقل امکانات عرضه میشن ما خودمون کرولا داریم هم قیمتش تقریبا لنسر و النترا هستش تو هردوش نشستم و روندم شاید بگم انکاناتشون دوبرابر کرولای ماس(فول آپشنه ماشینمون ) البته بگم نرمی رانندگی راحتی تویوتا خیلی بهتر بود ولی میگم آپشن تویوتا همیشه جای سواله برام

    1. ROHAM

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (756 ديدگاه)

      تویوتا به نسبت اونا برند معتبر تر و گرونتریه
      از طرفی بازار هدفش متفاوته، شما اگه دقت کنید میبینید که کرولا و کمری تو اکثر کشورا نقش ماشینای کار و خدمات رو انجام میدن – مثل تاکسی – و خب راننده تاکسی ترجیح میده ماشینش آپشنایی مثل گرمکن صندلی و HUD و کروز کنترل تطبیقی نداشته باشه ولی هزار دلار ارزونتر باشه، از اونجا هم که تویوتا ترجیح میده به جای سفارشی سازی و قیمت بندی متفاوت ( که تو خودروسازای کره ای زیاد شاهدش هستیم) چند سطح امکانات مشخص تولید کنه و خودش و مشتری رو از سردرگمی دربیاره.
      عوضش وقتی سراغ سطح بالاتری از امکانات و کیفیت رو بگیری، تویوتا برند خوش ساخت لکسس رو بهتون پیشنهاد میده

    2. فیصل

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (348 ديدگاه)

      امیر جان همون النترا هم ببیسیک 2 ایربگ با صندلی پارچه و بدون کیلس و هیچ آپشن خاصی موجوده تو دبی اما چون عمده ترین دلیل خرید ماشینهای کره ای آپشن و ظاهر بهترشونشونه بنابراین هیچ واردکننده ای مدلهای بیسیک کره ای رو وارد نمیکنه اما تویوتا رو چون خریداران خاص خودش رو داره خیلیها بدون توجه به آپشن خریداری میکنند. مثلا اینجا لندکروز و حتی پاترول 190000 درهم هست با صندلی مخمل و بسیار مشتری داره. حالا خودت بگو تا حالا تو ایران suv کره ای با صندلی پارچه دیدی؟
      البته تویوتا از 2017 دیگه رو اکثر ماشیناش پکیج کامل آپشنها شامل رادار هم میذاره اما قیمت بالاتر از کره ایها که تو ایران استقیال زیادی نخواهد شد ازش

  8. DYBALA

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (479 ديدگاه)

    مرسی اقای دهقان
    منتظر و دنبال همچنین مقایسه ای بودم
    بنظرم باید ببینی برا چ کاری suv میخوای.. هرکدوم مزایا و معایب خاص خودشونو دارن..

    1. عطا

      ۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      فقط اینو میتونم بگم هر که طوری هستند که کدومشو بخری نباختی و هر کدوم رو بخری بردی :)

  9. Mohamad

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (811 ديدگاه)

    باور کنید هرچی از تویوتا بخری اشتباه نکردی!
    تویوتا چیزی داره که هیچ خودروسازی قادر نبوده اونو خلق کنه اونم برند کردن اکثر محصولاتشه
    توجه کنید :
    لندکروز
    پرادو
    کمری
    کرولا
    هایلوکس
    هایلندر
    و..
    اینا دیگه نیاز نیست صرف تویوتا بودنشون شناخته بشن بلکه اسمشون تبدیل به فلسفه کیفیت شده و همین کافیه واسه تضمین فروششون

  10. #ali.m#

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    تویوتا بعنی بهترین suv ساز و افرودر دنیا .
    واقعا یه سبد کامل ارایه میده تو این بخش .
    لندکروزر ،هایلندر،پرادو،فرچونر،سکویا ،هایلوکس ،تاندرا ،تاکوما.
    دمش گرم .

    1. power active

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (171 ديدگاه)

      پس فورد چی ؟ f 150 f 250 اینارو میتونی مقایسه کنی با پرادو. اول تحقیق کن بعد نظر بده

      1. #ali.m#

        ۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1826 ديدگاه)

        دوست عزیز اینکه من میگم تویوتا بهترینه جایی نوشته نشده که تحقیق کنم طبق اخباری ک خوندم و مطالب پدال و علاقه ی خودم میگم اینو .و امار و ارقام هم اینو میگن که تویوتا بهترین و با دوام ترین suv ساز دنیاست .حالا اینکه شما به فورد علاقه داری مئ احتذام میذارم .

        1. power_active

          ۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (171 ديدگاه)

          چند مدت پیش دیدم که هایلوکس و داشتن تست مانور میدادن دور کله قندی پیچید داشت چپ میکرد اما دوج و فورد و… حتئ از جدا نشدن. تویوتا خیلی چیزا ضعف داره اما این تعصب نیمیزاره ببینیم

      2. #ali.m#

        ۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1826 ديدگاه)

        میشه چنتا از ضعف هاشو بگید ?
        پس این همه ادم که تویوتا میخرن احمقن . من رو تجربه شخصیم میدونم تویوتا یعنی چی حالا شما رو فیلم نظر میدی برام جالبه?

        1. power_ active

          ۴ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (171 ديدگاه)

          طراحی تکراری و کسل کننده. سیستم صوتی و تصویری قدیمی. قیمت بالا مثل کمری ۲۰۱۶ که ۱۸۱ اسب بخار تولید میکنه. به نظر من خودروهای کره ای چیزی کم ندارن از ژاپنی ها. ژاپن ژاپن قدیم نه الان. الان خودت بین راو فور و ای ایکس ۳۵ ۲۰۱۷ دو دف کودوم و انتخاب میکنی ؟

  11. یاس ی

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    واسه دوستمون که پرسیدن که چرا تویوتا از آپشنهای کمی استفاده میکنه ؟ بگم که تویوتا یکی از هدفهاش توی تولید خودرو دوام بالا و نگهداری کم دردسر و کم خرج هستش، در غیر اینصورت میدونیم که لکسوس یکی از برندهای آپشنال دنیاست، پس تویوتا هم میتونه این آپشنها را داشته باشه ولی هم قیمت ماشین میره بالا و هم هزینه نگهداریش، در نتیجه تویوتا بخش لوکس را به لکسوس واگذار کرده در عوض ماشینهای خودش قیمت رقابتی دارن و هزینه نگهداری پایینتر از رقبا.
    یکی از دوستان ما یدونه هایلوکس 2008 داره که چند دست گشته تا به ایشون رسیده، توی این دو سالی که این ماشین را داره غیر از بنزین و روغن هزینه دیگه ای نداشته، ضمنا یکی از صاحبای قبلیش با ماشین توی مسیر مرز کار میکرده.

  12. Mohammadreza

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    مدتی پیش تو یکی از مقالات تلاش شده بود تمام suv های حال حاضر معرفی بشن ولی اسمی از فورچونر نبرده بودن. البته من زیرش گفتم که فورچونر رو یادشون رفته

  13. hamed

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    درود آیا خودرو تویوتا فورچونر با توجه به پیشرانه 2.8 لیتری 4 سیلندر امکان وارد شدن به کشور را دارد؟؟

    1. Mohammadreza

      ۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      نه داداش فورچونر و هایلوکس ماشین لوکس ان نمیتونن بیان ولی
      بی ام سری 7 و پورشه باکستر میتونه بیاد

  14. ford

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    خوب جای سوال تعجی وجود نداره پرادو سر تره مخصوصا با موتور دیزلی که سال 2015,امد روخت تولید به قدری قوی هست با 2.7 اگه اشتباه نکنم یا 2.8,لیتر 450 نیوتن گشتاور داره که خیلی عالی هست قیمت بالاش هم سر زیر بندی شاسیش هست پرادو خیلی راحت ترنرم تر از لندکروزه ولی در عوض لندکروز شاسی قویتر گردن کلفت تری داری مناسب افرود‌سنگینه راحتی پرادو به خاطر سیستم فنر پنوماتیکش هست که خیلی نرمه عاشق پنو پرادو هستم و بدون شک پرادو هم قدت استقامت ایمنیش .‌. از فورچونر هایلندر بهتره راجب حجم لیتر باک‌ صحبت بود در مدل نسل قبل پرادو j120 مدل دو باکش 150 لیتر هست اما نسل j150 کنونی مدل دو‌باکش حجم‌دقیقش 247 لیتر هست بهتر رند کنیم بگیم 250 لیتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا