تویوتاخودروهای چینیگریت وال

نبرد تانک 300 و تویوتا پرادو، تازه‌وارد چینی یا کهنه‌کار ژاپنی؟

آیا یکی از اولین شاسی‌بلندهای ۴×۴ جالب و قابل‌توجه چینی می‌تواند برای رقابت با آفرودر نمادین تویوتا امیدوار باشد؟

با دیدن تیتر این مطلب شاید تعجب کنید زیرا اختلاف قیمت، اندازه و سن زیادی بین تانک ۳۰۰ و تویوتا پرادو که به‌زودی با نسل جدید جایگزین خواهد شد وجود دارد اما تانک می‌خواهد همان چیزی باشد که پرادو هست یعنی یک شاسی‌بلند قابل‌احترام و محبوب با توانایی‌های آفرود عالی و کیفیت بی‌نظیر. حال در ادامه خواهیم دید تانک چینی که قرار است در کشورمان هم عرضه شود خواهد توانست به هدف خود برسد یا نه.

همچنین بخوانید: تانک ۳۰۰ در ایران؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند آفرود وارداتی

قیمت

تانک ۳۰۰ آزمایشی ما از تیپ اولترا با قیمت ۳۳,۲۰۰ دلار آمریکا است درحالی‌که تویوتا پرادو از تیپ پرچم‌دار کاکادو با قیمت ۵۷ هزار دلار است. تانک در چهار تیپ با پیشرانه‌های ۲ لیتری بنزینی و ۲ لیتری هیبریدی عرضه می‌شود که گران‌ترین آن‌ها تیپ لوکس هیبریدی با قیمت ۳۹,۷۰۰ دلار است. تمام تیپ‌های پرادو هم با یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل عرضه می‌شوند و قیمت ارزان‌ترین آن‌ها از ۴۱ هزار دلار آغاز می‌شود. به‌زودی طی سال جاری هم نسل جدید پرادو راهی بازار خواهد شد. پرادو و تانک هردو از شاسی نردبانی سنتی با گیربکس اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل دائمی با ضریب سنگین استفاده می‌کنند اما درحالی‌که تویوتا با سه ردیف صندلی ظرفیت حمل هفت نفر را دارد، تانک پنج‌نفره است.

تجهیزات و تکنولوژی

تانک ۳۰۰ ارزش بالا در برابر قیمت را با لیست تجهیزات خود نشان می‌دهد که شامل مواردی مثل سانروف برقی، تودوزی چرمی ناپا، تنظیم برقی، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، ماساژور صندلی راننده، گرم‌کن فرمان و سیستم تهویه دو منطقه‌ای می‌شود. البته پرادو هم خودروی فقیری نیست و از مواردی مثل صندلی‌های چرمی، گرم‌کن صندلی‌های ردیف اول و دوم، کول باکس و کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای بهره می‌برد. در نگاه اول، تانک ۳۰۰ با برخورداری از شارژر بی‌سیم گوشی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، از لحاظ تکنولوژی نسبت به پرادوی قدیمی برتری دارد اما در عوض تویوتا سیستم صوتی قوی‌تر JBL با ۱۴ بلندگو را در مقابل سیستم صوتی ۹ بلندگوی اینفینیتی تانک ارائه می‌کند. علاوه بر این، نمایشگر لمسی تانک هم گاهی هنگ می‌کرد. گریت وال برای شاسی‌بلند خود گارانتی هفت‌ساله بدون محدودیت پیمایش را در نظر گرفته درحالی‌که گارانتی تویوتا پنج‌ساله است.

پیشرانه

تانک ۳۰۰ از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است. سیستم دو دیفرانسیل با ضریب سنگین و قفل دیفرانسیل در جلو و عقب هم تکمیل‌کنندهٔ این ترکیب هستند. پرادو به یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل آشنا مجهز است که در هایلوکس و فورچونر هم می‌بینیم. این موتور ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر را به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی تحویل می‌دهد تا به سیستم دو دیفرانسیل با ضریب سنگین و قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب انتقال دهد. گریت وال برای تانک مصرف سوخت ترکیبی ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر را اعلام کرده است اما در دنیای واقعی با مقدار کمی آفرود این رقم با افزایش چشمگیری به ۱۴ لیتر رسید درحالی‌که پرادو مصرف ۱۰.۸ لیتر را ثبت کرد. مصرف سوخت اعلامی این شاسی‌بلند ژاپنی هم ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

رانندگی

هنگام رانندگی، تانک به دلیل وزن سبک‌تر، اندازهٔ کوچک‌تر و پیشرانهٔ شاداب‌تر، نرم‌تر و کم‌صداتر، قابلیت مانور بیشتری دارد اما به دلیل تأخیر در پاسخ پدال گاز و ترکیبی از کیفیت سواری ضعیف، فرمان برقی بدون احساس و دایرهٔ چرخش بزرگ‌تر (۱۲ متر در مقابل ۱۱.۶ متر پرادو)، نمی‌تواند از مزیت‌ها و برتری‌های خود بهره ببرد. همچنین شاسی‌بلند چینی‌ها روی جاده‌هایی که پرادو سواری نرمی را ارائه می‌کند، گاهی سواری خشن و ناراحتی را به نمایش می‌گذارد. تویوتا نیز به دلیل فرمان مبهم و بادی‌رول، حس زمخت و سنگینی دارد اما چهارده سال تنظیم و بهسازی پیشرانه و سیستم تعلیق مطمئناً پرادو را به بهترین حالت پویایی ممکن رسانده است. این خودرویی آرام، راحت و توانمند است که برای پیمایش‌های طولانی شگفت‌انگیز خواهد بود و به راننده اعتمادبه‌نفس می‌دهد حتی اگر رانندگی چندان لذت‌بخشی نداشته باشد. هردو خودرو دید بیرونی خوبی دارند اما اندازهٔ کوچک‌تر تانک باعث می‌شود در فضاهای شهری مثل پارکینگ‌ها عملکرد بهتری داشته باشد.

آفرود

تویوتا پرادو و تانک ۳۰۰ هردو در آفرود خودروهای توانمندی هستند و می‌توانند قوای محرکهٔ خود را متناسب با مسیر تنظیم کنند اما درحالی‌که شاسی‌بلند چینی از قابلیت نمایش زیر خودرو بهره می‌برد، تویوتا آنتی‌رول بار قطع شونده را ارائه می‌کند که در آفرود قطع می‌شود تا انعطاف چرخ‌ها بیشتر شود و روی جاده وصل می‌شود تا بادی‌رول را کاهش دهد و باعث بهبود هندلینگ شود. تانک به لطف ۲۲۴ میلی‌متر فاصله از زمین و اوورهنگ‌های کوتاه، زاویهٔ حمله ۳۳ درجه، زاویهٔ شکست ۲۳.۱ درجه و زاویهٔ فرار ۳۴ درجه را ارائه می‌کند درحالی‌که به خاطر فاصلهٔ کمتر ۲۲۰ میلی‌متری پرادو از زمین، این زوایا به ترتیب ۳۰.۴ درجه، ۲۱.۱ درجه و ۲۳.۵ درجه هستند.

داخل

اختلاف سن دو خودرو در داخل بیشتر خود را نشان می‌دهد. داشبورد تانک ۳۰۰ تحت سلطهٔ دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است درحالی‌که پرادو صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر لمسی بسیار کوچک‌تر ۹ اینچی را ارائه می‌کند. در تانک همچنین شاهد ویژگی‌های چشمگیر دیگری مثل دریچه‌های تهویهٔ مشابه مرسدس و نورپردازی داخلی قابل‌تغییر هم هستیم اما تویوتا بجای زرق‌وبرق، بیشتر روی کارایی تمرکز دارد و هرچند تودوزی چرمی آن خیلی خاص به نظر نمی‌رسد اما راحت است. این ماشین همچنین با تعداد زیادی دکمه و سوئیچ فیزیکی روی داشبورد سن بالای خود را نشان می‌دهد. بااین‌حال، در تویوتا دسترسی به کنترل‌های سیستم تهویه آسان‌تر است.

در صندلی‌های ردیف دوم، فضای پای پرادو حتی زمانی که صندلی‌ها در عقب‌ترین حالت خود قرار گیرند کمتر از رقیب چینی خواهد بود اما به‌طورکلی هردو خودرو در صندلی‌های عقب فضای سخاوتمندانه‌ای را برای دو نفر ارائه می‌کنند اما اضافه شدن نفر سوم می‌تواند فضا را محدود کند. همچنین صندلی‌های ردیف سوم پرادو هم فقط برای کودکان مناسب خواهد بود. صندوق بار تانک فضایی ۴۰۰ لیتری دارد درحالی‌که در پرادو هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی این فضا تنها ۱۲۰ لیتر خواهد بود که با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم به ۶۲۰ لیتر افزایش میابد.

نتیجه‌گیری

احتمالاً افراد بسیار کمی بجای تویوتا پرادو سراغ تانک ۳۰۰ خواهند رفت اما این هنوز هم مثال ارزشمندی از موج جدید خودروهای چینی محسوب می‌شود. این ماشین پکیجی وسوسه‌برانگیز و درعین‌حال ناقص است که اگر درست تنظیم شود یکی از گزینه‌های ارزان‌قیمت و مناسب بخش شاسی‌بلندهای آفرودی خواهد بود. برای دستیابی به این مهم، گریت وال باید از شر تأخیر توربو خلاص شود و مشکل سواری ناراحت را برطرف کند. در این صورت، تانک ۳۰۰ با توجه به توانایی‌های آفرود، قیمت و تجهیزات قابل‌توجهی که دارد، این شانس را خواهد داشت که مثل سوزوکی جیمنی جایگاه خاصی برای خود دست‌وپا کند. برای این کار، تانک ۳۰۰ لازم نیست بی‌نقص باشد، فقط این‌قدر ناقص نباشد. از سوی دیگر، پرادو هرچند به آخر خط رسیده اما هنوز هم پکیجی کاملاً قانع‌کننده محسوب می‌شود که استانداردی را نه‌تنها برای تانک ۳۰۰ بلکه برای نسل جدید خود تعیین می‌کند.

مشخصات فنی

تانک ۳۰۰ تویوتا پرادو کاکادو
پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو بنزینی ۲.۸ لیتری I4 توربودیزل
قدرت (اسب بخار) ۲۱۷ ۲۰۵
گشتاور (نیوتن متر) ۳۸۰ ۵۰۰
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت (لیتر اعلامی) ۹.۵ ۷.۹
مصرف سوخت (لیتر واقعی) ۱۴.۰ ۱۰.۸
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴,۷۶۰ / ۱,۹۳۰ / ۱,۹۲۷ ۴,۸۲۵ / ۱,۸۸۵ / ۱,۸۸۰
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۲,۷۵۰ ۲,۷۹۰
فاصله از زمین (میلی‌متر) ۲۲۴ ۲۲۰
زاویه حمله/شکست/فرار (درجه) ۳۳.۰ / ۲۳.۱ / ۳۴.۰ ۳۰.۴ / ۲۱.۱ / ۲۳.۵
وزن خالص (کیلوگرم) ۲۱۵۵ ۲۳۵۵
ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) ۲۵۰۰ ۳۰۰۰
ظرفیت سرنشین (نفر) ۵ ۷
حجم صندوق بار (لیتر) ۴۰۰ ۱۲۰ تا ۶۲۰
قیمت (دلار) ۳۳,۲۵۰ ۵۷,۰۰۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۷ رای
منبع
carsales.com.au

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    همین که دارن بهترین محصول تویوتا با یه محصول معمولی چینی قیاس می کنن‌ خودش اعتراف به پیشرفت صنعت چین هستش البته اگه افراد بی ار تی سوار ناراحت نشن

    موافقم 25
    مخالفم 10
    1. زیزیگولو

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      👎👎👎👎👎

      موافقم 11
      مخالفم 10
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        تویوتا چی زده لامصب که پرادو ۱۴ ساله باز از بهترین‌های به اصطلاح این دوره‌ باز بهتر و یه جورایی ناتمام ادامه میدهد!!!

        بهتره بدونید اگر گارانتی ۷ ساله داره از طرفی مشتری اول آخرشم خریدارش هست!!!

        موافقم 15
        مخالفم 7
        1. زیزیگولو

          ۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          خیلیا تصور میکنن اصالت خودرویی فقط به یه سری زلم و زیمبو و آپشنای مسخره یکبار مصرف که زود خراب میشن و ظاهر خودرو هستش درحالیکه اینجوری نیستش چون واسه اصالت داشتن و جذاب بودن مثل ماشینای ژاپنی یا آمریکایی به صفات دیگه ای نیاز هستش ……. مردم ماشینای اصیل و جذاب رو که نگاه میکنن با خودشون میگن واسه چی اینا اینجوری هستن و همه دوستشون دارن؟؟ دلیلش اینه که اینا هر روز تلاش میکنن تا ویژگیای مطلوبشون رو ارتقاء بدن تا خود واقعیشون رو بسازن و مهمترین موضوع این هستش که مردم جذب همین صفات و ویژگیاشون میشن

          موافقم 19
          مخالفم 2
        2. net

          ۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3410 ديدگاه)

          نوید😀
          ژاپن خاکم کنید

          موافقم 14
          مخالفم 6
        3. Muty

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          من نه چینی فنم و کره ای دوست
          اما جنابعالی وقتی میخوای ماشین کره ای رو بکوبی حتی به چینی ها متوسل میشی! و حتی دیده شده عاجزانه پیشنهاد جک j4 میدی!!!
          اما وقتی بحث ژاپن باشه عنان از کف میدی …
          :-)

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. javad-bmw

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (219 ديدگاه)

      علی آقا احتمالا چیزی مصرف کردی که این پیامو نوشتی ، چون تو حالت نرمال هیچ کس نمیتونه یه همچین کامنتی بزاره.
      مقایسه تانک ۳۰۰ با یه محصولی که حدود ۵۰ سال هست که جواب پس داده توی تمام دنیا ، حتی شوخیشم زشته.
      اون یدونه لایک رو هم خودت زدی احتمالا ، برای خودت

      موافقم 19
      مخالفم 8
    3. Amir

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (155 ديدگاه)

      در جواب کاربر علی :
      وقتی چین بهت یه تانک ۳۰۰ رایگان میده 😂
      نمیدونم الان تعریف کردن از چین اشغال ساز که جز منافع خودش چیزی براش مهم نیس چه سودی برای تو و امثال تو داره که اینجور احمقانه فکر میکنین و کامنت میزارین

      موافقم 17
      مخالفم 5
      1. سینا

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        هیچ کشوری دنبال منافع کشور دیگه نیست
        مثلا ژاپن میخاد بیاد به ایرانیا سرویس دوبله بده
        همشون واسه اقتصاد خودشون زور میزنن

        موافقم 12
        مخالفم 2
    4. MC20

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2348 ديدگاه)

      علی جان از قدیم گفتن گوینده هرچی بگه ، شنونده باید عاقل باشه …

      بلا نسبت تو ، در کشور ما بعضی ها عقلشون به چشمشونه …

      تویوتا که تویوتاست ، با نبوغ و پشت کار ژاپنی ها ، یه شبه نشد تویوتا ، اون وقت بعضی از مردم ما اینجا خیال میکنن توپ و تانک و مسلسل ، یه شبه با نبوغ و پشتکار نداشته چینی ها ، میشه هم ارز تویوتا …

      شما هم هرچی رو دیدی باور نکن …
      از ما گفتن …
      کار رسانه ، تبلیغ کردنه تا یه جنس فروش بره …

      هر وقت توپ و تانک و مسلسل ، به کارکرد های میلیون کیلومتری رسیدن و در 200 تا کشور برای خریدشون تقاضا ( و صف خرید ) وجود داشت ، سوار تانکت بشو ، بیا اینجا از جماعت BRT سوار ایراد بگیر …

      آدم BRT سوار بشه اما تفاوت خوب و بد رو تشخیص بده ، بهتر از اینه که سوار تانک باشه و به هر تازه به دوران رسیده مدعی ، کورکورانه و از روی ظاهر ، اعتماد کنه …

      موافقم 18
      مخالفم 6
    5. yaghoub

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (346 ديدگاه)

      فقط افراد نابینا پیشرفت خودروسازی چین رو نمی‌بینند.
      ولی دوست عزیز با این همه پیشرفت یه کهکشان با معمولی ژاپنی ها فاصله دارند. اسطوره هایی مثل پرادو که دیگه جای خود داره
      در ضمن آدم اتوبوس سواربشه. خیلی بهتر از اینه که یه متعصب فخر فروش بشه .که به فقیر تر از خودش توهین می‌کنه .

      موافقم 17
      مخالفم 6
    6. Taha Ayoobi

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      علی درسته چین پیشرفت کرده، همین که از دوچرخه رسیده به اینجا خودش پیشرفته، ولی پیشرفت به چه قیمتی؟
      اولا نه نوآوری ای داشته.
      دوما همه پیشرفت هایی که داشته به واسطه دزدی و جاسوسی توی تکنولوژی و نوآوری های بقیه بوده
      فیلماش هست که با متر و گونیا میوفتن به جون یه وسیله و از روش کپی میکنن

      موافقم 17
      مخالفم 5
      1. سینا

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        فقط کافیه از تکنولوژی کمی سر رشته داشته باشی تا متوجه بشی با متر و گونیا نمیشه کپی کرد وگرنه هر کشوری میتونست این کارو بکنه
        وقتی حرف از تکنولوژی میشه ، ساخت دستگاه مورد نیاز برای تولید قطعه مد نظره نه خود قطعه

        موافقم 4
        مخالفم 10
        1. Taha Ayoobi

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4399 ديدگاه)

          سینا نمیگم با متر و گونیا میسازن.
          با این ابزار ها، از روی وسیله هایی که کشور های دیگه ساختن کپی میکنن.
          یعنی خودشون انقدر چیزی ندارن که هرچی میسازن از روی بقیه اس.

          موافقم 3
          مخالفم 5
      2. سینا

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        این درسته👍

        موافقم 2
        مخالفم 2
      3. ماهان MJ

        ۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        راست میگی بخدا.اگه اینا میخواستن سرشون توی لاک خودشون باشه و کپی نکنن ،الان از بنز و بی ام و جلو زده بودن که.الان همین تانک که والا سه چرخه هم نیست ، از لندرور های قدیمی کپی شده
        دیگه (اگه دقت کنید شبیه لندرور شده)
        من دیگه حرفی ندارم
        افرین خوشم اومد چینی هارو بردی زیر سوال👍😆

        موافقم 3
        مخالفم 2
    7. MR.JD

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (328 ديدگاه)

      به عنوان یک مرسدس باز قهار بدون هیچ تعصبی به تویوتا باید اضافه کنم که :
      پرادو اتاق j120 مدل 2005 >>> کل چینی های یکبار مصرف

      موافقم 13
      مخالفم 5
    8. فورد

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (891 ديدگاه)

      اگه نفر هم بیاد مثلا باقالی پلوبا ماهیچه رو با فلافل مقایسه کنه و شک داره بین انتخابش دلیل بر کیفیت فلافل نیست …

      موافقم 6
      مخالفم 3
    9. اسد

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (839 ديدگاه)

      آقایون پدال نکنین این کارها را!!!! مقایسه یه چینی با پرادو یه حنایته !!! نکنین زشته

      موافقم 7
      مخالفم 6
    10. علی جردن

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      خودروهای چینی پیشرفت کردند دلیل نمیشه که خودروسازان اروپایی پیشرفت نکنن چون اروپایی ها همیشه توی اوج هستند پیشرفت روز افزونشون به چشم نمیاد چینیا چون -0- بودن با یک ذره پیشرفت تفاوتشون به چشم میاد

      *اینطوری نیست چین پیشرفت کنه آلمان بی حرکت بمونه نه داش…

      موافقم 9
      مخالفم 4
    11. محمد

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز این ماشین موتور ۲۸۰۰ روش بوده و این پرادو رو تویوتا برای استفاده شهری و خیلی کم قرار داده روی این ماشین وگرنه الان میشه گفت اگه بخوای یه ماشین لوکس افرودی بگیری که مثل یه پاترول برات کار کنه و زاویه خروج عالی و خروجی موتپر عالی تو ایران هنوزم پرادو vx شش سیلندر اس اسپیشیال حرف اولو میزنه
      شما پرادورو با چینی که هر دو ماه کل چیزاش عوض میشه مقایسه نکن خودم سابقه داشتم مثلا با رادیات سوراخ ۲ ۳ دفعه مسافرت رو رفتم اومدم و کل درگیریش هر روز یه ۱.۵ لیتری اب میریختم ولی راحت رسوند منو نه دما اب کم شد نه چیزی

      موافقم 6
      مخالفم 3
    12. کامران

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چینی سواران کلا مثل ماشینشون هستن شناسنامه ندارن ماشین بی‌کیفیت بدون لوازم یدکی کهتوی 3 سال مثل درشکه به صدا میوفته قابل مقایسه با ماشینی که توی دنیا برای مناطق جنگی طراحی شده و امتحان پس داده مثل یه شوخی میمونه تویوتا 1970 هنوز داره 3 تن بار تو مناطق مرزی جا به جا میکنه تویوتایی که کاتیوشا تو جنگ حمل می‌کرد و دوشیکا رو با یه آهن پاره چینی مقایسه نمیکنن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    من فقط تیتر رو دیدم و اصلاً متن خبر رو نخوندم چون این دوتا به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستن و در کل مقایسه خنده داریه

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      خنده دار نیست مضحکه

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. زیزیگولو

        ۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        دقیقاً

        موافقم 11
        مخالفم 2
  3. JaMsHiD

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2818 ديدگاه)

    یه فرد با شخصیت و چشم و دل سیر و جهان دیده پرادو رو میخره ، یه کسی هم که عقده جی کلاس کرده و میخواد به فامیل پز بده که نگاه کن چقدر ماشینم لوکسه اون ابولبیهویت چینی رو میخره

    موافقم 12
    مخالفم 10
    1. B

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (884 ديدگاه)

      داش چرا انقدر فلسیش میکنی 😂😂

      موافقم 5
      مخالفم 3
  4. محمدرضا

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    ضربه ای که این سایت استرالیایی با این مقایسه به تویوتا زد آمریکا نتونست به هیروشمای ژاپن بزنه.
    آخه مقایسه گریت وال با تویوتا🤣

    موافقم 12
    مخالفم 14
    1. جومونگ

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه سوال از شما کره فن عزیز . یک خودروی افرودی ساخت کره نام ببر که بتونه با همین چینی تازه به دوران رسیده رقابت کنه . ( ۲۰ نمره )

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4399 ديدگاه)

        جومونگ چه ربطی داره؟

        موافقم 2
        مخالفم 13
        1. ۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4961 ديدگاه)

          آقا طاها
          دیسلایک زن کامنتا پیدا شد (جومونگ)

          موافقم 2
          مخالفم 10
      2. حمید

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        صحبت درباره کره نبود ولی موهاوی این چینی رو میخوره

        موافقم 3
        مخالفم 7
    2. جومونگ

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مگه وقتی byd تانگ با سانتافه مقایسه شد ( که حتی تو مواردی برتری هم پیدا کرد) ما چیزی گفتیم ؟
      تازه این مقاله مال ۶ سال پیشه . الان که byd خیلی بیشتر رشد کرده :)

      https://www.pedal.ir/chinese/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-byd-%D8%AA%D8%A7%D9%86%DA%AF-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%87/

      موافقم 11
      1. Taha Ayoobi

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4399 ديدگاه)

        چرا دوتا جومونگ داریم؟

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. Taha Ayoobi

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4399 ديدگاه)

        آره داداش پیدا شد😂

        موافقم 4
        مخالفم 3
  5. مهردادکمال

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    من یکی لندکروزر 1996تمیز رو به صفر تانک ترجیح میدم چه برسه به این پرادو

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      من جنازه لندکروز 1996 رو هم ترجیح میدم.

      موافقم 11
      مخالفم 4
    2. ۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4961 ديدگاه)

      من لندکروز ۱۹۹۹ رو ترجیح میدم به صنعت خودروسازی چین ♥️

      موافقم 7
      مخالفم 4
  6. Amir

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    این چه مقایسه چرت و بی معنی هست ؟
    هر کسی بی چون و چرا سلطان پرادو رو انتخاب میکنه
    مصرف مناسب
    ظاهر خشن و زیبا
    قابلیت اطمینان
    قابلیت تیونینگ
    سه ردیفه بودن
    گیربکس دستی
    آفرود بی نظیر
    با این تفاسیر نمیدونم کدوم احمقی اون چینی اشغال رو انتخاب میکنه

    موافقم 16
    مخالفم 9
  7. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    این مقایسه از بیخ اشتباه هست

    دوستانی که میگن اون تانک آشغال و زباله س و …
    والا صنعت ما یک صدم همون آشغال هم نیست ! ( ۹۰ درصد همون دوستان هم متاسفانه ماشین شون نصف همون آشغالم نیست )
    شاید ۱۰ درصد شون خیلی خوب باشه ( که تو فضای مجازی همه اون ۱۰ درصد هستن 😄 )

    بعد اون اختلاف رنج قیمتی شما نگاه کنید

    بله اگر رنج قیمتی شون یکی بود بی غید و شرط پرادو رو انتخاب میکردم چون واقعا ماشین کامل تر و مطمئن تری هست نسبت به تانک

    ولی توی اون رنج قیمتی پایین تر ، تانک هم واقعا گزینه خوبیه و تو آفرود هم عملکرد خوبی داشته .

    میگم این مقایسه واقعا نادرسته

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      من نمیفهمم چرا هرچیزی میشه می‌آید با صنعت خودمون مقایسه میکنین؟

      این که قیمت هارو داری مقایسه میکنی، تا حدی میشه همون مقایسه رباتی، چون کسی که باهوش باشه، اینجا میدونه اگه پرادو رو بخره فقط آب و روغن عوض میکنه ولی تانک رو 1 سال به بالا استفاده کنی، اندازه پرادو خرجش کنی.

      موافقم 5
      مخالفم 8
      1. ( سلام داداش چطوری سابق )

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (96 ديدگاه)

        مقایسه میکنم با صنعت خودمون تا باد سر اون دوستان تعصبی بخوابه و با عقل و منطق جلو برن نه صرفا با دیدگاه های کوچه بازاری و دلالی !

        درضمن دوست عزیز این ۲ تا ماشین حداقل ۲۴ هزار دلار اختلاف قیمت شونه مگه کمه !

        اندازه پول یه ماشین دیگه با هم اختلاف قیمتی دارن

        بعد شما مگه تجربه استفاده از پرادو و اون گریت وال رو داشتید که انقدر با قطعیت کامل میگید ؟

        پرادو که همیشه ثابت شده بوده و هست و خواهد بود ( همیشه سربلند بوده )

        ولی اون تانک هم اگه بد بود انقدر فروش بالایی ( نسبت به بقیه چینی ها ) نداشت خصوصآ تو کشور هایی مثل استرالیا و … که مهد ماشین های تویوتا هستن

        تعصب چیز بدی هست ، با عقل و منطق نگاه کنیم به جفت شون

        اگه پول بیشتر داری تویوتا میخری
        اگه نه هم که‌ اون یکیه

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4399 ديدگاه)

          من باز نفهمیدم چرا با صنعت خودمون مقایسه میکنی. فهمیدم ولی ربطشو نفهمیدم.

          من تجربه استفادشونو ندارم ولی به قول خودت پرادو همیشه شده بوده و هست و خواهد بود.

          تانک هم فروش بالایی که داره به واسطه تبلغ های گسترده ایه که انجام داده.

          از کجا با قاطعیت میگم؟ از روز تجربه ها و شواهد.
          تجربه ثابت کرده ماشین چینی مهمون چند سالته.

          موافقم 2
          مخالفم 6
  8. Taha Ayoobi

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4399 ديدگاه)

    مسخره ترین مقایسه ای بود که دیدم 😂

    من خودم به شخصه اسم اینجور مقایسه ها رو میذارم مقایسه رباتی.
    یعنی اینکه مثلا مشخصات دوتا رو بذاری جلوی هوش مصنوعی، بگه کدوم بهتره.

    الان تو مقیاسه این دوتا اگه رباتی برخورد کنیم، با اینکه پرادو برنده شد ولی مثلا فرض محال بگیم تانک برنده شد، این برنده شدن تانک فقط با اعداد و اطلاعات روی کاغذ.

    حالا توی این مقاله تست درایو هم داشتیم که خب یکم سطح رو میاره بالا.
    ولی باز یه خلا هایی هست.
    تست درایو این دوتا تو شرایط عادی و تهش یکم آفرود تست شده.
    چینی ها به ظاهر ماشینشون خوب میرسن.
    ولی اگه 3 ماه هر دوی این ماشین هارو ببری آفرود سنگین، ماه دوم دیگه چیزی از تانک نمونده.
    برای اینکه مقایسه رباتی نباشه، باید سابقه و تجربه ها و شواهد رو برسسی کنیم.
    حتی اگه با فرض محال تانک می‌برد این مقایسه رو، ولی همه میدونن که دوامش پایینه
    الان با تویوتا های 30 سال پیش قاچاق میکنن، این پرادو که دیگه جای خود داره.
    یه پارامتر دیگه برای این ماشینا توی آفرود میشه به جامپ اشاره کرد
    الان با این ها توی آفرود هفت هشتا جامپ پشت سر هم بزن
    پرادو سالم میاد بیرون ولی تانک سر جامپ شیشم گیر میکنه
    خودتونو گول نزنید، مقایسه های سطحی ملاک نیست…
    تیتر مقاله رو که دیدم حالم به هم خورد، به نظرم تبلیغاتی هم بود.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  9. Hadi

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (343 ديدگاه)

    بخام خیلی کلی و رک بگم باید بگم که
    اگه کسی واقعا هدفش آفرود هست باید فقط به ژاپنی فکر کنه مگر تو آمریکایی ها اونم فقط رانگلر، برانکو و چروکی
    تازه آمریکایی ها هم معمولا نرمی پرادو لندکروز و پاترول رو ندارن مگر فقط تو آفرود استفاده بشن
    ماشین چینی کسی بخاد آفرود سخت باهاش انجام بده دوام چندانی نداره علت اولش اینکه حجم موتوراشون پایینه و فشار روشه و دلیل دوم اینکه کیفیت ساخت چین حتی با کره ای ها اختلاف زیادی داره چه برسه به ژاپن که استاد استهلاک پایین و دوام زیاده

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. Taha Ayoobi

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      آفرود فقط آمریکا و ژاپن.

      موافقم 4
      مخالفم 3
  10. FY

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    آخه آشغال قدیمی مثل تویوتا اونم پرادو لو آپشن با یه ماشین بدرد نخور و حال بهم زن چینی رو باهم مقایسه میکنن
    مقایسه یعنی این : بی ام و سری ۵ VS بنز s کلاس

    موافقم 1
    مخالفم 17
    1. Taha Ayoobi

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      داداش محض اطلاعت سری 5 رو با E کلاس مقایسه میکنن و S کلاس رو با سری 7

    2. 𝐀𝐥𝐢

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1556 ديدگاه)

      هنوز سگمنت بین ماشین ها رو نمیدونی سری۵ چه ربطی به s class داره؟

      1. FY

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        همون E کلاس……..

  11. ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4961 ديدگاه)

    فکر کنم افرادی که ماشین چینی رو انتخاب میکنن مغزشون رو با دمپایی عوض کردن

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      عوض نکردن خالی کردن

      موافقم 3
      مخالفم 5
  12. باشو

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مضحک ترین چیزی که آدم میبینه، جمعیتی هستش که فقط غر زدن بلدن و چی تو چنته دارن هیچ، همین چین با گونیا نقاله افتاده ب جون محصولات بقیه کشورها داره صعود می‌کنه ب پله های بالایی ک بزرگانی همچون تویوتا رسیدن. تا جایی که پرفروشترین شده byd تو دنیا دارن شخصیت پیدا میکنن، همیکنه دارن مقایسه میشن نشون دهنده پیشرفته، بعد ی عده چرندیاتی میگن که انگار طرف سازنده پرادو هست اینطور تعصب میکشن،

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      BYD پرفروش‌ترین تو دنیا؟ مطمئنی؟

      یه بار دیگه هم گفتم، اینکه از دوچرخه رسیدن به اینجا پیشرفته، درست.
      ولی پیشرفت به چه قیمتی؟ آمریکا و آلمان و ژاپن با خودشون پیشرفت کردن و به اینجا رسیدن ولی چین چی؟
      خودت گفتی تو کامنتت:(همین چین با گونیا نقاله افتاده ب جون محصولات بقیه کشورها داره صعود می‌کنه ب پله های بالایی ک بزرگانی همچون تویوتا رسیدن.)
      چین نه نوآوری داره نه تکنولوژی از خودش.
      یه مشکل دیگه بعضی از ماها اینه که وقتی داریم پیشرفت چین رو می‌بینیم، با خودمون نمیگیم که اگه چین داره پیشرفت میکنه، بقیه کشور ها بی کار نشستن نگاه کنن چین رو، شاید ده برابرش دارن جلو میرن.

      الان شما بیشتر داری سنگ چین رو به سینه میزنی، نمیدونم چرا ولی دیگه چیکار میشه کرد.

      الان کسایی که میگن پرادو بهتر از تانکه دارن چرندیات میگن؟
      یعنی تانک بهتره؟
      این تازه پرادو نسل قدیمی بود.

      این مقایسه استاندارده که میگی نشون دهنده پیشرفته؟
      مثال خوب برای این موضوع رو همون دوستمون گفت
      اینکه یکی بیاد فلافل رو با چلو گوشت مقایسه کنه به این معنی نیست که فلافل در حد چلو گوشته

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. ماهان MJ

        ۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        این میشه سو استفاده از هنر دیگران.
        ببین چینی ها پیشرفت نمیکنن(پیشرفت میگیرن یا پیشرفت میدزدن)اینو بدون اقای طاها

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4399 ديدگاه)

          ماهان جان کامان رو کامل مطالعه بفرمایید

      2. محمد

        ۳ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (71 ديدگاه)

        چی میگی واسه خودت ؟ اینکه چین این ماشینو ساخته چیز چندان خاصی نیست. اینکه با چه قیمتی و شرایطی میفروشه که فروش جهانیش از پرادو بیشتر شده اون مهمه ؟ بعد کلا اگه بهت بر نمیخوره چطور ژاپن آشغال ساز عقب مونده را با سلطان خودروسازی دنیا چین مقایسه میکنی . پرادو. پرادو …… والف سر لاستیک بی وای دی یانگ وانگ یو ایت هم نیست.. بریز دور این عقده ای بازیارو .. ژاپن پنج سال از چین عقبه

  13. 𝐀𝐥𝐢

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1556 ديدگاه)

    چشم بسته پرادو رو برمیدارم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. heshmat021

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    الان همه میان میگن پرادو فلان و بیساره, باید انتخاب پرادو باشه

    پرادو رو طلا هم گرفته باشن، من وقتی بودجم اندازه تانکه، تانک میخرم

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      بعد یه سال اندازه پرادو باید خرج تانک کنی

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. ماهان MJ

        ۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        راست میگه اقا ماشین های چینی مثل تیگو یا اریزو یا چری اشغال که توی ایران هستن رو ببینید.هر دقیقه باید بره گیر بکسشو عوض کنه.
        ولی یسری ماشینا توی ایران،حداقل یه ذره کیفیت بدنه یا قطعات رو که دارن.مثل همین اکستریم VX
        که یکی از با کیفیت های چینیه.اگه بحث کیفیت ماشین های چینیه،بنظرم از نظر کیفیت بدنه ،سانگ یانگ تیوولی خیلی محکمه.یا اکستریم VX و یا هونگچی خودمون.از نظر فنی یا همون قطعات و خرابی ها،واقعا هایما با جک شاسی بلند (نمیدونم چرا اسم جک شاسی بلند رو یادم رفت.)داشتم میگفتم،هایما یا جک شاسی بلند یا اکستریمVX
        رو میپسندم.

  15. shetab-car

    ۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    کلیپ آفرود تانک رو دیدم احساس می کنم ماشین نرم نمی رفت بالا حالت جهش داشت نمی دونم چطور بگم متوجه بشید

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. رضا

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    وقتی بعد از ۱۰۰ هزار کیلومتر چینی تعمییر موتور خواست و تویوتا با یک میلیون کیلومتر هنوز مشگلی نداشت میشه مقایسه کرد،،،آخه این چه مقایسه غلطیه،،،

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      دقیقا
      مقایسه های سطحی به درد نمیخوره

      موافقم 5
      مخالفم 3
  17. Taha Ayoobi

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4399 ديدگاه)

    https://www.instagram.com/reel/C3q6RGaRdvn/?igsh=azc2NndybnlzbXJ1

    باز بیاید تانک 300 رو با پرادو مقایسه کنید…

    موافقم 2
    مخالفم 2
  18. حسن

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    نکته جالب کامنتهایی که خوندم اینکه طرف اصلا از نزدیک تانک رو ندیده بعد میگه بعد ی سال خراب میشه. درسته صنعت چین پای المان و ژاپن نمیرسه اما این مدلی هم نیست که سوار نشده خراب بشه. ی زمانی این موج انتقادات در مورد خودرو های کره ای و ژاپنی هم بود اما با تلاش و پشتکار تونستن به این جایگاه برسن. چینی ها هم قطعا به این جایگاه میرسن. اما خودمونو زیاد پاره نکنیم . جون های این مملکت باید تلاش کنن در اینده دنیا در مورد خودرو ما های ایرانی کامنت بزارن

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. datsun

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      داش ظاهرا شما پول تبلیغ دادین به پدال واسه این پست که خودتو اینطور پاره میکنی واسه تانک،

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4399 ديدگاه)

      حسن آقا خودم اینجام به خودم بگو.

      بله از نزدیک ندیدم ولی تجربه و شواهد ثابت کرده ماشین چینی سر یه سال خرج میذاره رو دستت.
      من گفتم بعد یه سال. نگفتم سوار نشده.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2916 ديدگاه)

        ماشین چینی جدید که الان در ایران صفر کیلومتر فروخته می‌شه تا ۵۰ هزار کیلومتر هیچ خرجی نداره، مگر دو دیفرانسیل‌های آفرودی که طبیعتا برای کاربری خشن، ضعیف هستند
        بارها در این سایت گفتم فکر نکنین هزاران ایرانی که ماشین چینی صفر می‌خرن همه احمقن و دیوانه شدن، خیر عزیزان هر کسی برای یک دو میلیارد پولی که می‌خواد خرج کنه تحقیق داره
        دوستای من X33 و جک S5 الان به ۱۲۰ هزار کیلومتر رسوندن و خرج غیرعادی نداشتن

        1. Taha Ayoobi

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4399 ديدگاه)

          آقای اشتری والا نمیشه گفت هیچ خرجی نداره
          دایی من جک J4 خرید، قبل 10 هزار کیلومتر گیربکسش عوض شد به قیمت 80 میلیون
          شانس آورد ماشین هنوز گارانتی داشت.

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. Hadi

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (343 ديدگاه)

          یکی از اقوام جک s5 برد نمایندگی برای سرویس کامل و تعویض تسمه تایم براش 25 تومن فاکتور درست کرده بودن
          چرا اطلاعات غلط میدین به مردم آقای اشتری واقعا کارتون درست نیست
          این 25 تومن که گفتم هزینه مصرفی بود تازه اگه به تعمیر بخوره ماشین اون موقع معلوم میشه چقدر پرخرجن
          مردم ایران فقط خوشحالن با پول کم تونستن شاسی بلند سوار بشن ولی فکر هزینه هاشو نمیکنن

          موافقم 3
          مخالفم 3
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2916 ديدگاه)

          @taha
          پس گارانتی پاسخگو بوده و مالک j4 هزینه پرداخت نکرده
          @hadi
          یعنی توقع دارین تسمه تایم ۲۰۰ هزار کیلومتر کار کنه یا تعویضش مجانی باشه؟
          کسی که 1/5- ۲ میلیارد تومن ماشین سوار می‌شه، هر ۵۰ هزار کیلومتر ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومن هم خرج لوازم مصرفی می‌کنه، مردم عادی حدود سالی ۱۵ تا ۲۰ هزار کیلومتر رانندگی می‌کنن و ۲ تا ۳ سال یک‌مرتبه خرج ماشین ۱/5 میلیاردی فشار اقتصادی نداره
          اینها خرج عادی ماشین هست و به نظر من اصلا زیاد نیست، درآمدهای عامه مردم کمه

          موافقم 5
          مخالفم 1
        4. Taha Ayoobi

          ۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4399 ديدگاه)

          بله آقای اشتری
          خداروشکر پاسخگو بوده گارانتی
          ولی میترسم از روزی که گارانتی این ماشین تموم بشه و استهلاکش رفته باشه بالا…

        5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2916 ديدگاه)

          کسی که ماشین چینی می‌خره، حدود ۴ تا ۵ سال سوار می‌شه و قبل ۶۰ هزار کیلومتر می‌فروشه، به نظر من کار درست انجام داده و تورم مملکت هم باعث می‌شه ضرر نکنه.
          به همین دلیل خرید ماشین صفر کیلومتر چینی بسیار بهتر از خرید ماشین کره‌ای ۱۰ – ۱۵ ساله ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار کیلومتر کار کرد هست

          موافقم 3
          مخالفم 1
  19. گات

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    مقایسه این دو مثل مقایسه عقاب و کلاغه
    همینو کم داشتیم ماشین چینی با لند کروز پرادو افسانه ای مقایسه بشه

    موافقم 4
    مخالفم 6
  20. هوشنگ بایی

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    دوستان اگه تعصب رو کنار بگذارید باید قبول کرد که سرعت پیشرفت چینی ها حیرت‌انگیزه ،به قول دوستمون که گفت همین مقایسه‌ی بین این دو نوعی پیروزی برای تانکه مطمئن باشید که فقط چند سال دیگه مقایسه های تعجب برانگیز دیگری هم خواهیم دید ،دیر نیست!!!

    موافقم 2
    مخالفم 3
  21. حسین

    ۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (404 ديدگاه)

    آقای دهقان بی‌وای‌دی leopard 5 رقیب قدرتری از تانک ۳۰۰ هست و باید با پرادو مقایسه بشه.

  22. Mahan mjp

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من الان داشتم یه مقاله راجب ماشین های امریکایی میخوندم و خیلی خوشحال بودم و داشتم با دیدن روی تک تک اون قلدر ها عشق میکردم که یهو اینو دیدم و حالم بهم خورد.(اگه بخوام صادقانه بگم انتخاب من پرادو هست )

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا