تویوتا 2000GT زیبا که در دهه ۶۰ میلادی تولید شده است نقشی مشابه شلبی کبرا در صنعت خودروی آمریکا دارد. حالا تصور کنید این دو شرکت برای تولید یک خودروی مشترک با یکدیگر همکاری کرده باشند! این دقیقاً همان چیزی است که با تصمیم تویوتا برای حضور در رقابتهای SCCA آمریکا رخ داده است. این خودروساز میخواست در بین مصرفکنندگان آمریکایی به خوبی شناخته شود و به همین خاطر سه دستگاه شلبی-تویوتا 2000GT را تولید کرد. حالا یکی از این سه خودرو که برای فصل ۱۹۶۸ مسابقات ساخته شده بود آماده حراجی میشود.
2000GT قبلاً هم در مسابقات موتور اسپورت ژاپن خوش درخشیده است. در اولین حضور در سال ۱۹۶۶ در گرندپری ژاپن که علیرغم نامش یک مسابقه برای خودروهایی با چرخ های پوشانده شده بود، این خودرو رتبه سوم را کسب کرد. یک ماه پس از آن نیز این خودرو در سوزوکا یک دو کرد و در فصل ۱۹۶۷ مسابقات نیز پیروزیهای مختلفی به دست آورد.
تویوتا میگوید پیت براک طراح کبرا دیتونا فست بک قرار بود این خودرو را برای مسابقات SCCA آماده کند اما در دقیقه آخر شلبی قرارداد را از آنِ خود کرد و براک هم از طرف دیگر به خاطر همکاری با داتسون و تولید خودروهایی همچون سدان ۵۱۰ و 240Z موفقیت زیادی به دست آورد.
شلبی متریال ضد صدا و ایزوله 2000GT را حذف نمود و از لاستیکهای دیواره کوتاه و پهن به همراه رینگهای منیزیمی استفاده کرد. این شرکت همچنین سیستم تعلیق را با میلههای ضد لغزش جدید و فنرها و شوکهای کانی ارتقا داد. پیشرانه ۶ سیلندر ۲ لیتری خطی این خودرو نیز ارتقا یافت و قدرت ۱۴۸ اسبی آن به حدود ۲۰۰ اسب بخار رسید.
با توجه به اینکه سال ۱۹۶۸ اولین فصل حضور این خودرو در مسابقات بود بنابراین نتیجه به دست آمده قابلقبول جلوه میکرد هرچند تویوتا نتوانست به محصولات پورشه برسد. متأسفانه این خودرو در پایان همان سال عطای حضور در مسابقات را به لقایش بخشید و ما هرگز نتوانستیم بفهمیم که در سال ۱۹۶۹ چه اتفاقاتی میتوانست رخ دهد.
خودرویی که در حراجی عرضه شده است طبق ادعاها اولین 2000GT تولید شده است و از سال ۱۹۸۰ تاکنون در تملک یک فرد بوده است. فعلاً تخمین قیمتی برای این خودرو اعلام نشده است اما احتمال فروش آن با بهای حدود ۱ میلیون دلار وجود دارد.
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۴۰۰فقط به استایل طراحی خودرو و سال ساختش نگاه کنید تا ببینید تویوتا چطوری امروز به جایگاهی رسیده که تمام رقبا و تمام شرکتها با حسرت نگاهش میکنند که اول جدول فروش و کیفیت را برای خودش تصاحب کرده !
اصالت خریدنی نیست ، اصالت پروپاگاندا نیست ((( اصالت ساختگیست )))
مردیم از خوشی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اغراق هم حدی داره
«« تمام شرکت ها با حسرت نگاهش میکنند »»
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۴۰۰پس اگر با حسرت نگاهش نمیکنند و اغراق را با حقیقت فرقی نمیگذاری ، باید برای دوم شدن تو سر و کلهی هم بزنند چون فعلاً پرچمدار تویوتاست و قبول حقیقت سخته !
شما بگو حقیقت را تا بدانیم اغراق چیست ، حقیقت چیست ؟!
مردیم از خوشی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰حقیقت ؟ شما گفتی یک جدول کیفیت ! دلیلی داری که کیفیت تویوتا از بنز و فراری بهتره ؟
این شمایید که واقعیت درک نمیکنید
در خوب بودن تویوتا هیچ شکی نیست ولی در اغراق آمیز بودن صبحت های شما هم همینطور
رقبا خیلی خطرناک ترند از چیزی که در تصورات شماست آمریکا داره به اوج خودش بر میگرده تو عصر الکتریکی ها و کره ای ها هر سال افزایش فروش دارند و چین داره تو برقی ها عالی عمل میکنه
حقیقت اینه تویوتا عالیست ولی رقبا هر سال نزدیک تر از پارسال از لحاظ از تکنولوژی و کیفیت (البته برا برند های اقتصادی گفتم نه بنز و آئودی و… )
1123
۱۷ بهمن ۱۴۰۰تو چه زمینه ای تویوتا پرچمداره؟
تکنولوژی؟
پرستیژ برند؟
ارائه بالاترین عملکرد؟
فعلا فقط تو فروش بالاتره اونم بخاطر میل شدید vw به تمام برقی شدن هست و اینکه تسلا هنوز به اندازه کافی رشد نکرده
کیانوش
۱۷ بهمن ۱۴۰۰این مدل از نظر من زیبا ترین خودروی تاریخه
تویوتا هم تو دنیای خودرو برند محترمی هستش خیلیا از انبوه ساز ها هم حسرت جایگاه تویوتا رو دارن اغراق نیست
AMIR / ARMI
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اصالت خریدنی نیست ??
اینو حداعقل در مورد ماشینی نگو که اساسش با کپی از e تایپ جگوار و کوروت و sl بنز ساخته شد
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۴۰۰کپی
نمردیمو معنی کپی هم فهمیدیم !
عمو ، تا وقتی در ایران زندگی میکنی و پوشاک با کپی برندهای جهانی میخری و به تَن میکنی ، توقعی هم نمیره که بدانی کپی چه مجازاتی در بازارهای جهانی دارد !
اینقدر کلکسیونرها نفهم هستند که رقم میلیون دلاری جهت خرید این اعجوبهی ژاپنی میدهند و این برای شما که متعصب آمریکاییها هستی ( فن و طرفدار نیستی ) خیلی سخته قبول حقیقت !
1123
۱۷ بهمن ۱۴۰۰خیر میفهمند که به مرسدس اس ال کمیاب 9 میلیون دلار میدن به تویوتای کمیاب یک میلیون دلار
راستی مقایسه 300 اس ال شهری و 2000 جی تی مخصوص ریس رو با قدر هاشون تموم میکنم
300sl: 240HP
Shelby Toyota 2000gt: 200HP
AMIR / ARMI
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اعجوبه ژاپنی کجا بود مرد حسابی
اصلا یه نگاه به ویکیپدیای این ماشین بندازی نوشته
وقتی تویوتا دید جنال موتورز کوروت داره برای نمایش بنز sl داره جگوار e تایپ داره
با الهام از e تایپ این ماشین ساخت هرچند کابینش که کلا کوروت هستش
تازه این ماشین اصلا تو موتور اسپورت هیچ جایی هم نرسید و اگه کارول شلبی نبود اصلا امریکا هم کسی نمیشناختش
اگه کسی بخواد از ماشین اسپورت ژاپنی به افتخار یاد بکنه اون gtr هستش
تویوتا هنوزم یه مقلد باور نداری تاندرای جدید و سکویا و ببین که چطور هیچ زحمتی نمیکشه و فقط منتظر بقیه یه کاری بکنن که کپی بکنه
mos
۱۷ بهمن ۱۴۰۰AMIR / ARMI
این چند روز بدجوری داری گل به خودی میزنی 😂
بنده خدا تو ویکیپدیا کوروت هم نوشته شده یکی از مدیران جنرالموتورز به نام Harley Earl که علاقه به خودروهای اسپورت داشت بعد از دیدن این که آمریکایی ها ماشینهای اسپورت جگوار، آلفارومئو و امجی رو میخرن جنرالموتورز رو قانع کرد که یه ماشین اسپورت دو نفره برای رقابت با اونا بسازه!! و اینجوری شد که کوروت به وجود اومد.
تو چقدر سطحت پایینه که فکر میکنی ساختن رقیب کپی محسوب میشه.
به این نکته هم اشاره کنم ۲۰۰۰جیتی در بدترین حالت نزدیک به ۱ میلیون دلار ارزش داره در حالی که کوروت C2 در بهترین حالت ۱۲۰ هزار دلار.
همین به تنهایی ارزش این ۲ تا ماشین رو نشون میده.
mos
۱۷ بهمن ۱۴۰۰کامنت هایی که ۲-۳ ساعت پیش منتشر شدن ۵ تا لایک دارن
این کامنت در عرض چند دقیقه ۱۱ تا لایک
پسر خوب لایک و دیس لایک چیزی رو عوض نمیکنه همه هم میدونن قابل دستکاریه
کی میخوای اینو متوجه بشی
mos
۱۷ بهمن ۱۴۰۰کسی انقدر بدبخت نیست که بیاد از کوروت کپی کنه
کوروتی که هر نسلش با کپی از ده ها ماشین ساخته شده.
AMIR / ARMI
۱۷ بهمن ۱۴۰۰نه بابا همین چند روز پیش بود z06 نسل هشت 3.6 میلیون دلار فروش رفت که
شما بیا بگو کوروت از کدوم ماشین و چه زمانی کپی کرده
تا من یه چیزایی برات بیارم که باز عکس پوفایلت رو عوض کنی و سوییچ کنی رو یه ماشین دیگه مثل دفعه قبل
AMIR / ARMI
۱۷ بهمن ۱۴۰۰تازه یادم رفت بگم کوروت وقتی ساخته شد که هیچ سوپرکاری وجود نداشت
حتی قبل از sl
mos
۱۷ بهمن ۱۴۰۰یعنی اینم نمیدونی هر ماشینی با شماره شاسی ۰۰۱ چند برابر قیمت اصلی فروش میره و اکثرا هم برای خیریه هست.
فرقی نداره کوروت باشه یا هر چیز دیگه
من ۳-۴ باری گفتم لینک منبعش رو هم گذاشتم میتونی بری همون جا ببینی
حالا تو بیا بگو از حالا هم میگم اگه حرفی داری منبعش رو بفرست مثل همیشه نیای از رو هوا حرف بزنی.
mos
۱۷ بهمن ۱۴۰۰الان میاد ۱۰ تا دیس لایک فیک میده بعد به خودش افتخار میکنه
کیانوش
۱۷ بهمن ۱۴۰۰خخخخخ پس اینطور که معلومه هر خودرویی تو کلاس اسپورت ساخته شده تو اون دهه ها کپی مرسدس اس ال بوده به غیر از مرسدس بقیه بی اصالتا
خخخخخ
عزیز تو کلتسن خودرو ها اصالت خودشونم دارن هم یی تایپ هم اس ال هم تویوتا 2000
1123
۱۷ بهمن ۱۴۰۰بنظرم که استایل طراحیش شباهت فراوان به شلبی دیتونا و فراری های برلینتینای اون دوران داره
از نظر عملکرد هم که “تویوتا نتوانست به محصولات پورشه برسد. متأسفانه این خودرو در پایان همان سال عطای حضور در مسابقات را به لقایش بخشید ” برای اینکه بتونیم تویوتا رو ستایش کنیم میتونیم لکسس LS نسل یک شروع کنیم که رقبا رو از میدان بدر کرد یا تویوتا جی تی 86 که با قیمت بسیاااار پایین لذت رانندگی یه اسپرت رو ارائه میده
کیانوش
۱۷ بهمن ۱۴۰۰هر ادم عاقلی اگر تویوتا رو تو گوگل بزنه می فهمه چند جا تویوتا اوله
شمایی که ابدا هیچ منطقی تو حرفاتون نیست و نمیتونی واقعیت رو بپذیری حالا اینکه از طراحی ی برند یا سیاست کاریش بدت بیاد دلیل نمیشه واقعیت هارو انکار کنی همین امسال تویوتا بازار امریکا رو از جنرال موتورز گرفت و برند اول امریکا شد چند سالیه هم میشه که برند اول دنیاست
حالا میشه توصیح بدی منظورت از اول بودن چیه دقیقا چون تویوتا هم تو رالی و داکار و لمانز درخشیده یعنی تو موتور اسپورت کارنامه داره هم تو تولید انبوه هم تو نواوری تو بازار اولین هیبرید تولید انبوه کی تصور میکرد ی روزی تویوتا تو محصولات لوکس تو بازار امریکا با مرسدس و بنز رقابت کنه
یا تو بازار امریکا برند اول بشه تو فروش
و جنرال موتورز رو جا بزاره
بحثم فقط تویوتا نیست
بیست سال پیش هیوندای و کیا کجا بودن الان کجان
برند ششم و هفتم امریکا
بعد امثال تو به چشم حقارت ب موفقیت بقیه نگاه میکنید
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۰هر آدم عاقلی میدونه تویوتا تو هیچ زمینه ای اول نیست.
متاسفم برای سایت که هر روز سطح نظراتش پایین تر میاد.
استاد معظم حضرت mahdi لطف کرده بفرمایید کدوم برند بر اساس نظرات مجلات معتبر بیشترین ابداع و نوآوری رو داره؟ همچنین لطف کرده جایگاه برندها از نظر سرمایه گذاری بر روی تحقیق و توسعه رو هم مرقوم کنید جناب عاقل. لیست قابلیت اعتماد رو هم بفرستید و همچنین آمار فروش. دقیقا دوست داری در چه زمینه ای اول باشه؟ اینجاست باید بگم شما لیاقتت دقیقا پراید دویست میلیونی هست دوست عزیز
حسین
۱۷ بهمن ۱۴۰۰نکنه دوست داری تو زمینه پرفورمنس بالاتر از فراری باشه؟
هر آدم عاقلی می دونه؟ تو اگه عاقل بودی میفهمیدی در منطق به این جمله بندی میگن مغالطه. ولی به توی عاقل میگم مطمئن باش تویوتا در قیاس با رقبای خودش در اکثر زمینه ها اول هست به همین دلیل پر فروش ترین برند هست و بارها هم به عنوان ارزشمندترین برند انتخاب شده و یکی از محبوب ترین ها هم هست. اینا تو بازار رقابتی بین المللی کشکی به دست نیومده چه عقلایی مثل تو بخواین قبول کنین چه نکنید. امیدوارم اکانت های فیک مثل تو که عین علف هرز دارین پخش میشین تو سایت پشت همتون هم دو سه نفرن یه جوری باهاتون برخورد بشه.
Mahdi
۲۳ بهمن ۱۴۰۰کاربر حسین شما چیزی جز تعصب در ذهنت وجود نداره بنابراین هر نظری هم از شما پوچ و بی پایه و اساسه
چون همین سیستم گیمینگی که من با اون کامنت قبلی رو نوشتم خودش پول یک پرایده
ولی ظاهرا شما تعصب وجودتون رو فرا گرفته که همه رو به یک چشم میبینی
شما اگه پراید داری ولی آواتار لکسس زدی دلیل نمیشه فکر کنی دیگران مثل تو باشن همون لکسسی که من قابل نمیدونم اون رو
نه ما خیلی بالاتر از لکسس رو داریم
ماشین آلمانی و امریکایی از همه نظر خیلی بالاتر و بهتر هستن
همین ژاپن یا کره هم چیزی از خودشون ندارن هرچی دارن با تکنولوژی و مهندسی و طراحی اروپا بخصوص آلمان و امریکا بوده تو همه چیزشون که همینم به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها نمیرسه چون همیشه اصل تکنولوژی و طراحی و مهندسی ها همش متعلق به اروپا و امریکا بوده و هست و خواهد بود که مسلما هم همینطوره چون ما میبینیم که آلمان ( اروپا و امریکا تو همه چیز همیشه بهترین هستن از همه نظر
Hamid
۱۷ بهمن ۱۴۰۰داداش برای حمایت از تویوتا نیاز نیست اینقدر به بقیه تیکه بندازی !
این تعریف هایی که میکنی بیشتر بر ضدش هست تا به سودش!!!!
شاهنامه که نیس اینقدر اغراق میکنی!!!
میتونستی به جای این ستایش نامه چارتا اطلاعات در مورد این ماشین به ما بدی !
این ماشین هم راحت ارزش ۱ میلیون دلار رو داره …
is that a.........Supraaaa
۱۷ بهمن ۱۴۰۰نوید این بار خیلی اغراق کردی
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۴۰۰همکاری های تویوتا – فورد در طول تاریخ به نتایج درخشانی ختم شده و آخرین نمونش همکاری در سیستم های هیبرید برای پیکاپ ها.
البته الگو برداری از محصولاته هم دیگه هم همیشه بوده و منجر به ساخته محصولاته قابل ستایشی شده.
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۱۷ بهمن ۱۴۰۰رامین جان اوج همکاری آمریکایی ها و ژاپنی ها توی بحران نفتی دهه ۸۰ و ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ بود که دیگه باعث شد برخی از همکاری های این دو کشور با هم باقی بمونن ، البته من بین همکاری های صنعت خودروسازی دو کشور ، همکاری های انگلیسی و آلمانی رو برترین همکاری ها میدونم
F1 , slr , DB11 , , DBS , VANTAGE, DBX ، رولز رویس ، بنتلی و …….. اصلا هر جا این دو کشور همکاری کردن چیزهایی رو ساختن که هیچ وقت تو کل تاریخ تکرار نمیشن
mos
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ممنون شاهین جان مطلب خوبی بود، خیلی ها از این موضوع خبر نداشتن.
۱۰ سال پیش یکی دیگه از این ۳ نمونه ساخته شده به قیمت ۱.۷ میلیون دلار فروخته شد، این یکی با توجه به این که اولین نمونه هست احتمال داره به قیمت ۲ میلیون دلار و بیشتر هم فروش بره.
Amir
۱۷ بهمن ۱۴۰۰یا خدااا تویوتا شلبی با هم یا خداااااا حداقل یه میلیون دلار میارزه !!!!
GMA
۱۷ بهمن ۱۴۰۰یه مدل ۱۹۶۷ با قیمت یک میلیون دلار به حراج گذاشته شد که یه رنگ قرمز خاص داشت، من عاشق طراحی اینم
علی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰کاربر مردیم از خوشی
شما میگی دلیلی داری برا اینکه بگی کیفیت تویوتا بالا تر از بنز و فراری هست
خب برادر من ،از اول گفتن هر جقدر پول میدی ،همون قدر اش میخوری ،شما واقعا داری یه ماشینی مثل کمری ۲۲ هزار دلاری رو بل مدل هلی فراری که میانگین قیمت ش حداقل ۲۲۰ هزار هست مقایسه میکنی ؟نه لابد کیفیت فراری پایین تر هم بلشه !!!
و اگه تویوتا رو با رقبا ی مستقیم خودش ببینی ،میبینی که بله واقعا از همه لحاظ از همه جلو تره ،چه فولکس واگن چه هیوندای و چه کیا
1123
۱۷ بهمن ۱۴۰۰خب مشکل اینه که تویوتا نمیتونه ماشینی در حد فراری و پورشه رو بسازه ولی طرفدارانش در همون حد ( یا بالاتر) خوب میدونن تویوتا رو
کیانوش
۱۷ بهمن ۱۴۰۰جدا الان فراری و تویوتا رو داری مقایسه میکنی خخخخخخخ
نمیدونم دلیل این نفرت شماها نسبت به تویوتا چیه
تویوتا بین انبوه سازها اوله نیازی هم به طرفداری نداره بازار اینو میگه همین که به فراری متوسل شدی که تویوتا رو بکوبی خودش نشون میده که کارش درسته تویوتا
جناب ایکس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰من جای تو بودم بعد این حرف دیگه کامنت نمیدادم😂😂😂
اگه شرکتایی مث فولکس و تویوتا و… خودرو نسازن، تمام خودرو گیر قشر پولدار میومد…😑😑😑😑
is that a.........Supraaaa
۱۷ بهمن ۱۴۰۰دست به دامن فراری شدی؟؟؟
خوبه خوبه
به زودی اونم زمین میخوره
مردیم از خوشی
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ایشون تو کامنش گفت همه خودروساز ها در حسرت هستند ! نه اقتصادی ها آیا فراری و بنز جزو همه نیستند ؟
ایشون گفت یک جدول کیفیت ! نگفت نسبت به قیمت ، آیا بنز و فراری تو جدول کیفیت نیستند ؟
من با توجه به کامنت ایشون جواب دادم نه چیزی که شما الان نوشتید (نسبت به قیمت )
درضمن دلیلی دارید که محصولات اقتصادی فولکس واگن کیفیت کم تری دارند ؟ یا حتی پژو (از لحاظ موتور نمیگم از لحاظ کیفیت میگم )
جناب ایکس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اینو واقعا قبول دارم، تویوتا تازه اول شده، حداقل اگه ۱۰ سالی از اول شدنش میگذشت مث فراری مثلا (تو کلاس خودش) بقیه حسرتش رو میخوردن، چون واقعا اکثر سوپر اسپورت ساز ها حسرت فراری رو میخورن، (خواهشا نیاین بگین نه اینطوری نیست و مثلا پورشه حسرت نمیخوره و… (میگم اکثر نه همه))
کیانوش
۱۷ بهمن ۱۴۰۰عزیز تو حوزه برند هایی مثل فراری و لامبورگنی اصلا معیار اول بودن فروش نیست چی داری میگی واسه خودت فراری از بقیه خوشنام تر هست بله سابقه بی نظیری هم تو موتور اسپورت داره اما بعضی از رقباش ماشین هایی بهتر از فراری میسازن منظورم رقبای محصولات فراری تو یک رده قیمتی هست سوپر اسپورت های بهتر از فراری هم داشتیم
خلا
صه بهتر بودن و اولین بودن تو همه بازار ها معیار های یکسانی نداره
کامنت هارو میبینه ادم فکر میکنه اینستا اومده نه پدال دارن فرارری رو با تویوتا مقایسه میکنن
هیچ شباهتی به هم ندارن
تویوتا فقط یک خودرو ساخت که رقیب محصولات فراری بود اونم lfa بود ک هتودروی بی نظیری بود اگر بهترین سوپر اسپورت نسل خودش نبود یکی از بهترین ها بود
درکل هدف تویوتا و یا حتی لکسوس رقابت تو بازار فراری و لامبورگی نبوده و نخواهد بود
کیانوش
۱۸ بهمن ۱۴۰۰میشه بگی بهترین پیکاپ میان سایز چیه از هایلوکس بهتر داریم تو میان سایز ها ؟
این حرفت اصلا معنی نداره تو هر زمینه از ژاپنی ها بهتر هست اولا قرار نیست که ژاپن یا هر کشور دیگه ای تو همه رده های قیمتی بهترین باشن دو اینکه کپانی های بزرگ الان همه چند ملیتی هستن نمیشه ی خودر تولید انبوه رو صرفا به یک کشور نسبت داد
اکثر خودرو ها تولید شده تو امریکای شمالی فارغ از برند .بیشتر قطعاتشون رو از ی کمپانی کانادایی میگیرن و فرایند طراحی و توسعه رو هم تو خود امریکا طی میکنن یا بازار های دیگه هم تا حدودی همینطوره
در کل برند های امریکایی تو پیک اپ های فول سایز حرف اول رو میزنن ژاپنی ها تو میان سایز و سدان های غیر لوکس و کراس اور ها که راو فور تو کراس اور ها حرف اول رو میزنه شاید باب میلت نباشه اما فروشش که این رو میگه تو کراس اور های لوکس هم سری ار ایکس لکسسوس نمیگم بهترینه اما جز بهترین هاست سدان های لکسوس هم بهترین نیستن اما رقابتی ظاهر میشن همیشه
تو اسپورت ها هم که به غیر از ارزون قیمت ها که موستانگ و ژاپنی ها بازار رو گرفتن تو رده بالاتر المانی ها حرف اول میزنن و سدان های لوکس هم المانی ها
پس اینطور نیست که بگیم ژاپنی ها تو هم کلاس های بازار حرفی واسه گفتن نداشته باشن بر اساس نظر شما
Mahdi
۲۱ بهمن ۱۴۰۰کیانوش دیدگاه و نظر شما خیلی ساده و سطحی و کودکانه هست دلایلی هم که میارید اصلا درست نیست و بدرد بچه گول زدن میخوره
برتری به این سادگی نیست که شما میگی یا اونهایی دیگه هم که مثل تو گفتن نه اینطور نیست
برتری تو آمار فروش و اینها نیست
برتری تو مهندسی و علم و هنری هست که درمجموع برایند اونها میشه نتیجه کار
برتری ملاکهایی داره واسه خودش
وقتی این ملاک ها رو بزاریم کنار هم متوجه میشم که آلمان یا بعبارتی اروپا و امریکا تو همه چیز بهترین هستن
راحت تر بگیم که کره و ژاپن هم هم چیزی از خودشون نداره همونم همش از اروپا و امریکا هست که همینم به گرد پای خود اروپایی و امریکایی ها نمیرسه
MOHAMMAD.n.r
۱۷ بهمن ۱۴۰۰رنگ قرمز رو carwow بررسی کرد، خیلی زیباست.