تویوتا با اعلام برنامههای سال جدید میلادی خود اظهار داشت به دنبال تولید ۱۰.۶ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۳ خواهد بود. این خودروساز ژاپنی سال پیش را با فراز و نشیبهای زیادی پشت سر گذاشت.
تویوتا در سال ۲۰۲۲ عذرخواهیهای فراوانی داشت زیرا هر ماه برنامه تولید خود را به خاطر کمبود نیمهرساناها و گسترش بیماری کرونا تغییر میداد. سال جدید نیز همانند سال پیش شروع شده و تویوتا از خریداران محصولات خود به خاطر انتظار طولانیتر برای تحویل خودرو عذرخواهی کرده است. این غول خودرویی میگوید در سال ۲۰۲۳ نیز با مشکلات زنجیره تأمین و بیماری کرونا دست به گریبان خواهد بود.
لحن بیانیه خبری امروز تویوتا نشان میدهد اگر همهچیز طبق برنامه اولیه پیش برود این خودروساز ۱۰.۶ میلیون دستگاه خودرو را در سال ۲۰۲۳ تولید خواهد کرد. البته این رقم با خوشبینی خاصی برای ۱۲ ماه پیش رو اعلام شده و قبلاً به سهامداران و تأمینکنندگان درباره آمادگی برای ۱۰ درصد تولید پایینتر نسبت به خروجی ایده آل اطلاعرسانی شده است. این برند در ماه ژانویه به دنبال تولید ۷۰۰ هزار دستگاه خودروست و ۲۰۰ هزار دستگاه از آنها قرار است در خود ژاپن و ۵۰۰ هزار دستگاه دیگر در کارخانههای خارج از این کشور تولید شوند. در چندین روز از این ماه میلادی تولید لندکروزر پرادو، ۴ رانر و لکسوس GX در ژاپن تعلیق شده است. تولید جهانی تویوتا برای سال ۲۰۲۳ با حداقل نوسان پیش بینی شده اما خروجی نهایی میتواند تا حدی دستخوش تغییر شود.
تویوتا برخلاف اکثر خودروسازان معتبر جهانی علاقه چندانی به خودروهای برقی نشان نداده است. این شرکت با ایده تولید پیشرانههای درونسوز هیدروژنی وارد گود شده است. آکیو تویودا رئیس این خودروساز ژاپنی اخیراً اظهار داشته حفاظت از محیطزیست باید چیزی فراتر از خودروها باشد زیرا او معتقد است خودروهای درونسوز کنونی با استفاده از قوای محرکه کربن خنثی شانس زندگی دوباره را خواهند داشت. تویوتا برای برجسته ساختن این ادعاها از نسخه بازتولیدی AE86 با قوای محرکه هیدروژنی و برقی در نمایشگاه توکیو رونمایی کرده است.
alireza206
۲۸ دی ۱۴۰۱۱۰ ملیون دستگاه خیلی ولی چون تویوتا به شدت خودرو روی خط تولید داره محصولات متنوعی داره ممکنه ۱۰ خودرو بفروشه
علی
۲۸ دی ۱۴۰۱درود بر فرهنگ غنی ژاپن ، دم تویوتای دوستداشتنی هم گرم که قهرمان طبقه متوسط هست .
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۱بیخود نیست که به تویوتا لقب سلطان 👑 ❤ خودروسازی دادهاند !
سلطان ، حالا حالاها جایگاه یکِ دنیا را دارد بخصوص در بحث کیفیت و اعتماد که شده عقده برای رقبا !!!!
👋🏻👋🏻👋🏻🍼
Iman99
۲۹ دی ۱۴۰۱نه اتفاقا بیخود هست حالا هرکسی ممکنه هرچیزی بگه و هر لقبی بده ولی در واقع این اشتباهه و از روی ندانستنه
تا وقتی که به اصل موضوع پی نبرده باشید این تصورات اشتباه راحت باعث اشتباه نظر دادن شما هم میشه
چون میزان فروش ربطی به سلطان بودن نداره
اگه یه خودروساز خودروهای زیادی بفروشه دلیل نمیشه که به این بهونه به اون هرلقب بیخودی بدن
مثلا اگه خواسته باشیم مثالش رو در زمینه موبایل ها بگیم شیائومی هم کلی گوشی موبایل میفروشه ایا باید لقب بهش بدن؟ نه این کار حماقته چون شیائومی عددی نیست در برابر اپل و مهندسی های بینظیر گوشی های موبایل اپل که بایک سنسور دوربین ۱۲ مگا پیکسل کاری میکنه که از سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل شیائومی کیفیت بالاتری داشته باشه
خود سنسور ساده مهم نیست مهم مهندسی و ارتقاء خروجی اونه که مهمه
اینجا هم بحث همینه میزان فروش ملاک و معیار مقایسه ای واقعی و فنی و مهندسی نیست و مهم نیست چون مهم تکنولوژی و مهندسی و برتری در پارامتر ها و ملاک های برتری هست که تعیین کننده برتری هستن
الان ما این رو در نظر بگیریم تیوتا فروشش ۱۰ میلیونه
آیا مثلا هیوندای رو که من اصلا به حسابش نمیارم هم فروشش بیش از ۷ میلیون بوده
آیا الان هیوندای کره مربا دربرابر برتری های مثلا مرسدس بنز آلمان یا جنرال موتورز و فورد امریکا با اینهمه دستاورد از انواع سوپر اسپرت و و خودروهای فوق لوکس بگیرید تا فرمول یک و انواع خودروی برتر آفرود عددی حساب میشه؟ نه اصلا
پس برتری تو میزان فروش ملاک و معیار نیست
تو کیفیت و اعتماد هم زمانی که اعتماد و دوام و کارکرد در تاریخ خودروسازی جهان یک اولویت بود یعنی در حوالی دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی بهترین و بالاترین کیفیت و اعتماد و دوام رو خوروهای آلمانی از اروپا و خودروهای امریکایی داشتن چیزی که هنوزم شده عقده برای رقبا چوندرکورد دار دوام و کیفیت بودن و همچین بهترین در همه چیز و شماره یک همه چیز و هرچیزی کلا خودروسازان و شرکتهای
👑❤ آلمانی از اروپا و خودروساز هایی از امریکا👑❤ بودن که یکه تاز و شماره یک و برتر های اعتماد و دوام و همه چیزای دیگه بودن و بادوام ترین خودروهای جهان رو میساختن و رکورد دار بادوام ترین خودروهای جهان هم دستشونه و در همه چیز هم بهترین و اول و شماره یک هستن همه چیز هم از خودشونه
و الانشم این برتری ها رو در همه چیز با توجه به شرایط و تغییر سیاست های تولید خودشون دارن و در همه چیز بهترین و اول و پادشاه و یکه تاز و سلطان و پرچمدار هستن
ولی🍼تویتا🍼 در مقایسه با اونها در ملاک ها و فاکتور ها و معیار های مقایسه ای به گرد پای اونها هم نمیرسه و کلا کره و زاپن نوچه و پادوی اونها حساب میشن و دارو و ندارشون از اروپا و امریکاس که همینشم به گرد پای اونها نمیرسه الان همین تیوتا بیشتر فروشش برای یه سری کشور های جهان سومی بدبخت بیچارس که مجبورن هر خودرویی رو بخرن وگرنه لیاقتشون میتونست خیلی بیشتر از اینها باشه
پس چشاتون رو وا کنید ببینید دارید چی میگید و الکی حرف نزنید
و بر اساس یه آمار بیخود که هیچی رو اثبات نمیکنه تا وقتی که به واقعیت ها پی نبردید یک نتیجه گیری کلی برای همه نکنید
با عرض سلام خدمت سردبیر محترم متن اصلاح شد مشکلی نداره لطفا تأیید کنید.
Iman99
۳۰ دی ۱۴۰۱پس دراقع خداییش 👑 ❤ مرسدس بنز و فورد و جنرال موتورز از اروپا و امریکاهست که بهشون لقب سلطان خودروسازی دادهاند !
سلطان خودروسازی و و شماره یک همه چیز هر چیزی اروپا و امریکا 👑 ❤ خداییش ، حالا حالاها همیشه جایگاه یکِ دنیا را دارند بخصوص در بحث کیفیت و اعتماد که شده عقده برای رقبا !!!!
👋🏻👋🏻👋🏻🍼
blackwing
۲۸ دی ۱۴۰۱سطح فرهنگ و سواد اجتماعی ژاپنیها واقعاً ستودنیه !
مخصوصاً برای ما ایرانیها که میگیم ۲۵۰۰ سال فرهنگ غنی داریم اما تو صف نانوایی حتی حق تقدم رو رعایت نمیکنیم یا برای حلب روغن نباتیهایی مثل ۴۰۵ و پژو پارس سرو کله میشکونیم ، احتمالاً کشورهایی مثل ژاپن ،سوییس ،نروژ ، بلژیک و… میلیونها سال فرهنگ و تمدن دارن !!
phonix
۲۸ دی ۱۴۰۱ژاپن هم خیلی قدیمیه ولی خوب تاریخ تمدنش اندازه ما و میان رودان و مصر نیست ( این مناطق گهواره تمدن خونده میشن و مرکز حلال کشت هستن(اولین مردمانی که شروع به کشاورزی کردن)) تاجایی هم که یادم میاد ندیدم کسی تو صف دیگه از اینکارا کنه خیلی هم اوضاعمون خراب نیست یه ماشین هست که اونم تلاش مردم برای حفظ ارزش دست رنجشونه چه کنن اگر یک بازار ازاد داشتیم شاهد دیدن این رفتار هم نبودیم
blackwing
۲۸ دی ۱۴۰۱خیلی خوشبینی رفیق ، ماها خیلی خیلی از دنیا عقبیم
از نظر اجتماعلی و فرهنگی ، اینو میتونی توی رانندگی افراد ببینی.. بقیهش نیاز به توضیح نیس
آریا منش
۲۸ دی ۱۴۰۱ما ۲۵۸۰ سال تاریخ شاهنشاهی است ، ۷۷۰۰ سال تمدن و ۱۳۰۰۰ هزار سال سابقه حضور در این سرزمین رو داریم .
GMA
۲۸ دی ۱۴۰۱آریامنش
در حال حاضر چه برتری به دیگران داریم؟؟؟
یاور
۲۹ دی ۱۴۰۱طبق تحقیقی که من انجام دادم تنها برتری ما نسبت به خارجی ها اینه که ما میریم سرویس خودمون رو با آب جوری می شوریم صدای نعلبکی میده در صورتی که اونها با دستمال خودشون رو پاک میکنند تو باقی موارد برتری نداریم
Ehsan
۲۸ دی ۱۴۰۱به شرطی که این مشکل رو حل کنه اول
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-subaru-recall-bzrx-solterra/
روز بخیر
SEPEHR
۲۸ دی ۱۴۰۱https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2022/10/06/business/toyota-bz4x-wheel-fix/index.html
خبر برای ۱۴ مهر ۱۴۰۱ که گفته تویوتا مشکل رو حل کرده 🤣 یعنی بیش از ۳ ماه پیش
خیلی وقته از دنیا عقبی 😂 تویوتا که مشکلی نداره برای رسیدن به این فروش فعلا باید نگران این باشی که هیوندا توسط چینیا بلعیده نشه 🤣🤣
Ehsan
۲۸ دی ۱۴۰۱تا اخرین خبر پدال راجع به این شاهکار تاریخی(تنها ماشینی در تاریخ که تولیدش باعث سقوط سهام برندش شد) مربوط به آذر ماه تویوتا هنوز این مشکلو حل نکرد و در حال مکاتبه با سایپا و غیره هست برای حلش
از طرفی این مشکل سال ۹۷ برای chr هم وجود داشت (لینکشم میزارم) که اگه تویوتا توان حل کردنشو داشت دوباره امسال شاهدش نبودیم تو یه محصول دیگش
ولی درست هم میگی چین و کره دارن رقابت میکنن سر الکتریکی،ژاپنم اصلا تو بازی نیست اندر خم التماس به چانگان برای ساخت موتور الکتریکی هست طبق خبر پدال و دنبال راه حل برای جلوگیری از تبدیل ۴ چرخ به ۳ چرخ🤣
تنها برندی که امسال بلعیده شد هوندا بود که هیوندای بدجور کشیدش زیر تو فروش،لینکشو دارم ولی میخوام خود پدال خبرشو کار کنه اون موقع جذاب تر میشه 🤣🔥
Ehsan
۲۸ دی ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/toyota/%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-chr/
SEPEHR
۲۸ دی ۱۴۰۱حالا باز تویوتا مشکل و حل کرده مثل هیوندا نیست که بگه ماشینو تو بیابون پارک کنید آتیش گرفت زنده زنده نسوزید واسه کابل usb قفل فرمون بزنید با ماشینتون رانندگی نکنید یه وقت یاتا.قان نزنه 🤣🤣
phonix
۲۸ دی ۱۴۰۱اولین خودرویی که باعث سقوط سهام شرکتش شد؟
ایلن ماسک تو رادیو سیگار گل کشید سهامش کم شده
بماند که خود گروه هیوندایی بخاطر موتورش چندبار این اتفاق براش افتاد نمیتونم بگم مطالعت کمه یا اینو نمیدوسنتی
فقط میتونم بگم انقدر ابله هستی که حتی ترول خوبی هم نیستی
علیرضا
۲۸ دی ۱۴۰۱شما نگران نباش پسر جان با شروع کامل خودرو های برقی تو نگران این باش گه اون وقت تویوتا توسط سایپا بلعیده نشه هر چه خودروسازان سمت برقی میرن و پیشرفت میکنن تولوتا به سمت لاستیک در رفتن میره و با تکنولوژی پیمایش مسافت ۱۲۵ کیلومتر🤣🤣🤣 اینم بگم که تولوتا هنوز از سال ۲۰۱۷ درگیر در رفتن محور عقبه باید اونو اول حل کنه