تویوتا

تویوتا فورانر تا بن دندان مجهز، محصولی ایده آل برای زمستان!

کشور کاستاریکا یکی از کشورهای مشهور در آمریکای مرکزی بوده و بیشتر به خاطر قهوه، موز و توریسم شناخته می‌شود. اخیراً یکی از خبرنگاران حوزه خودرو سفری به کاستاریکا داشته و تجربیات خود را در اختیار ما گذاشته است. او می‌گوید اگرچه نمی‌توان درباره کل این کشور اظهارنظر کرد اما خیابان‌ها و جاده‌های برخی استان‌های این کشور به‌جز بخش مرکزی سن خوزه وضعیت اسف‌باری داشته است.

او می‌گوید تور لیدر توصیه اجاره کردن یک خودروی چهار چرخ محرک را داشته چراکه مسیرهای حرکت بسیار وضعیت بدی داشته‌اند اما ظاهراً یکی از افراد اجاره دهنده به دنبال اجاره دادن یک آئودی Q3 غیر کواترو بوده و البته تأکید داشته که این مدلی چهار چرخ محرک است! این خبرنگار می‌گوید مجبور شده به زیر خودرو برود تا نبود دیفرانسیل را به فرد اجاره دهنده نشان دهد و بعد از آن بتواند یک دستگاه نیسان ایکس تریل چهار چرخ محرک را سفارش دهد.

حالا بقیه ماجرا را از زبان خود این فرد می‌شنویم. ایکس تریل دارای سیستم چهار چرخ محرک درگیر بوده و کاملاً با مسیرهای ناهموار و سربالایی‌های کاستاریکا آشنایی داشته است؛ اما اگر من بخواهم چنین جایی زندگی کنم چیزی شبیه این تویوتا ۴ رانر را انتخاب می‌کنم.

این تویوتا ۴ رانر 2017 که در حال حاضر توسط یک فروشنده عرضه شده خودرویی کاملاً ارتقا یافته بوده تا در روی جاده و خارج از آن عملکرد بی‌نقصی داشته باشد. پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری این خودرو هم‌اکنون به سوپرشارژر مجهز بوده و از طریق یک اسنورکل سفری ARB تنفس می‌کند. ارتفاع بدنه از سطح زمین نیز افزایش یافته و رینگ‌های ۱۸ اینچی به همراه لاستیک‌های ۳۵ اینچی بی اف گودریچ جزو دیگر شاخصه‌های ۴ رانر هستند.

از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به وینچ کارا، نوار نورانی باجا، تانک آب ۲۰ گالنی با بخاری‌برقی، کمپرسور باد، یخچال، اجاق‌گاز و آشپزخانه کامل کمپ اشاره کرد. آنچه باعث جذابیت این خودرو شده عبارت LOL SNOW روی پلاک بوده که احتمالاً اشاره به توانایی‌های فوق‌العاده ۴ رانر، چه در زمستان و چه در تابستان دارد. اگر درباره وضعیت آب و هوایی فصل زمستان نگران هستید و یا اینکه می‌خواهید در ترافیک ناشی از برف و یخبندان گیر نکنید، این تویوتا گزینه‌ای ایده آل خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. viper

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1143 ديدگاه)

    عشششششققققققققق
    به به چقدر خوشگل شده
    جون میده واسه آفرود بلند مدت مثل برادر بزرگترش جی ۸۰ 💪

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. ehsan.fa

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1948 ديدگاه)

      اگه همه این تجهیزات که نوشته بود رو سوار این ماشین بکنی باید دو نفری برین آفرود چون وزن بیشتر رو نمیکشه نه اینکه نکشه ولی خیلی فشار میاد روش مگر اینکه اون تانک آب خالی باشه

      موافقم 1
      مخالفم 27
      1. Nima

        ۱۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1651 ديدگاه)

        موتور رو سوپرشارژ کرده و از طرفی داخل عکس پیداس که شوک هاش با نمونه کینگ عوض شده

        موافقم 5
        مخالفم 2
      2. صدر

        ۱۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (8 ديدگاه)

        تویوتاست دقت کنید تویوتاست مرگ نداره آخ نمیگه این تجهیزات مثل لباس برای آدمه تو قدرتش تاثیری نداره
        من ۱۸ ساله تویوتاسوارم بهتر از تویوتا نیست

        موافقم 14
        مخالفم 3
        1. Iman99

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          بیا پایین بابا دقت کردیم
          تویوتا مرگ داره
          بهتر از تویوتا هم هست
          حرفی دیگه بود بگو تا بگم که گیر کارت کجاست

          موافقم 4
          مخالفم 11
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        مشخصه هیچ تجربه‌ای از خودروهای آفرودی و پیکاپی ندارید شما که فکر میکنید با چنین تجهیزاتی تنبل میشوند !!!
        قدرت چنین خودروهایی در ضرایب دنده و گشتاور بالایشان در دورهای پائین هست که برای همینه با خودروهای سدان و… تفاوت دارند و وزن زیاد تاثیر‌گذار نیست و همه دنبال تجهیز تا دندان مسلح هستند !

        موافقم 14
        مخالفم 2
  2. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    همیشه عاشق دوتا چیز بودم ، اینکه اول یه ماشین اسپرت معمولی و کلاسیک دوس داشتنی بگیرم و خودم بشینم و با زحمت تیونش کنم و یه هیولا ازش بسازم چه ظاهری و چه فنی ( ماشینایی مثل موستانگ boss نسل اول و دوج چارجر ۶۹ ، یه مرسدس بنز sl r129 یا c کلاس نسل سه و یا تویوتا سوپرا اصلی و مزدا rx7 و 350z یا بی ام و سری سه e46 و سری پنج e36 و e60 و ماشینایی از این دسته البته منظورم از ارتقا ارتقای اصولی و درست و حسابی و نه فقط یه درگستر یعنی بجز موتور دوست روی بحث سیستم تعلیق و ترمز و وزن و ایمنی هم کار کنم تا برم توی پیست ۹۱۱ هارو شکار کنم و توی درگ چلنجرارو بزنم ، منظورم ساخت یه همچین هیولایی که البته متاسفانه فعلا رویاس ) دومین چیزی هم که همیشه دوست داشتم خرید یه آفرودر معمولی و تبدیل اون به یه هیولا بوده ، اونم با لذت نصب تک تک قطعاتش توسط خودم ( ماشینایی مثل هامر ها ، همین فوررانر و اف جی کروزر ، جیپ و برانکو ، دیفندر نسل قبل و g واگن کلاسیک و ….. البته تو کشور خودمونم با وجود رونیز و پاترول و fj و اینجور ماشینا میتونستیم اینکار رو انجام بدیم ولی من یه بار خواستم سمتش برم دیدم حتی اگر ۲۰۶ امو که تقریبا صفره هم بفروشم بازم پول واسه یه تیون کامل کم میارم ولی خب به هر حال اینکار هم دوست دارم و بعدش برم کوه و کمر چادر بزارم و از تا سر حد مرگ ترسیدن بخاطر صدای گراز ها و گرگ ها لذت ببرم ) بله این دوتا کار واقعا برای من رویایی تر از خرید یه ماشین کامل مثل فراری و پورشن و همه تلاشمو توی زندگیم میکنم تا یه روز بالاخره به این رویای نه چندان بزرگم برسم

    موافقم 16
    مخالفم 2
  3. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    احیانا تویوتا قصد نداره از تولید این بکشه بیرون

    موافقم 5
    مخالفم 13
  4. محمد مختاری آذر

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    یک ابزار کاملا مناسب هم از نظر قیمت و هم از نظر توانایی آفرودی ولی به نظر من ground clearance یک مقدار زیاد شده البته شاید هم به توانایی آفرودش بیافزاید.من تصور میکنم با یه جیپ رانگلر بیای چی میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. حیدر

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (87 ديدگاه)

    یکی از بهترین خودرو ها واسه آفرود . والسلام نامه تمام.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. حجی

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام من به آفرود سواران صفا پاترول سواران

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. رسول

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دارم ولی مصرغش بالاس و صرایب دنده هاش خیلی بده ۲۰۲۳ منتظر موتور حدید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا