کشور کاستاریکا یکی از کشورهای مشهور در آمریکای مرکزی بوده و بیشتر به خاطر قهوه، موز و توریسم شناخته میشود. اخیراً یکی از خبرنگاران حوزه خودرو سفری به کاستاریکا داشته و تجربیات خود را در اختیار ما گذاشته است. او میگوید اگرچه نمیتوان درباره کل این کشور اظهارنظر کرد اما خیابانها و جادههای برخی استانهای این کشور بهجز بخش مرکزی سن خوزه وضعیت اسفباری داشته است.
او میگوید تور لیدر توصیه اجاره کردن یک خودروی چهار چرخ محرک را داشته چراکه مسیرهای حرکت بسیار وضعیت بدی داشتهاند اما ظاهراً یکی از افراد اجاره دهنده به دنبال اجاره دادن یک آئودی Q3 غیر کواترو بوده و البته تأکید داشته که این مدلی چهار چرخ محرک است! این خبرنگار میگوید مجبور شده به زیر خودرو برود تا نبود دیفرانسیل را به فرد اجاره دهنده نشان دهد و بعد از آن بتواند یک دستگاه نیسان ایکس تریل چهار چرخ محرک را سفارش دهد.
حالا بقیه ماجرا را از زبان خود این فرد میشنویم. ایکس تریل دارای سیستم چهار چرخ محرک درگیر بوده و کاملاً با مسیرهای ناهموار و سربالاییهای کاستاریکا آشنایی داشته است؛ اما اگر من بخواهم چنین جایی زندگی کنم چیزی شبیه این تویوتا ۴ رانر را انتخاب میکنم.
این تویوتا ۴ رانر 2017 که در حال حاضر توسط یک فروشنده عرضه شده خودرویی کاملاً ارتقا یافته بوده تا در روی جاده و خارج از آن عملکرد بینقصی داشته باشد. پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری این خودرو هماکنون به سوپرشارژر مجهز بوده و از طریق یک اسنورکل سفری ARB تنفس میکند. ارتفاع بدنه از سطح زمین نیز افزایش یافته و رینگهای ۱۸ اینچی به همراه لاستیکهای ۳۵ اینچی بی اف گودریچ جزو دیگر شاخصههای ۴ رانر هستند.
از دیگر تجهیزات این خودرو میتوان به وینچ کارا، نوار نورانی باجا، تانک آب ۲۰ گالنی با بخاریبرقی، کمپرسور باد، یخچال، اجاقگاز و آشپزخانه کامل کمپ اشاره کرد. آنچه باعث جذابیت این خودرو شده عبارت LOL SNOW روی پلاک بوده که احتمالاً اشاره به تواناییهای فوقالعاده ۴ رانر، چه در زمستان و چه در تابستان دارد. اگر درباره وضعیت آب و هوایی فصل زمستان نگران هستید و یا اینکه میخواهید در ترافیک ناشی از برف و یخبندان گیر نکنید، این تویوتا گزینهای ایده آل خواهد بود.
viper
۱۹ دی ۱۴۰۰عشششششققققققققق
به به چقدر خوشگل شده
جون میده واسه آفرود بلند مدت مثل برادر بزرگترش جی ۸۰ 💪
ehsan.fa
۱۹ دی ۱۴۰۰اگه همه این تجهیزات که نوشته بود رو سوار این ماشین بکنی باید دو نفری برین آفرود چون وزن بیشتر رو نمیکشه نه اینکه نکشه ولی خیلی فشار میاد روش مگر اینکه اون تانک آب خالی باشه
Nima
۱۹ دی ۱۴۰۰موتور رو سوپرشارژ کرده و از طرفی داخل عکس پیداس که شوک هاش با نمونه کینگ عوض شده
صدر
۱۹ دی ۱۴۰۰تویوتاست دقت کنید تویوتاست مرگ نداره آخ نمیگه این تجهیزات مثل لباس برای آدمه تو قدرتش تاثیری نداره
من ۱۸ ساله تویوتاسوارم بهتر از تویوتا نیست
Iman99
۱۹ دی ۱۴۰۰بیا پایین بابا دقت کردیم
تویوتا مرگ داره
بهتر از تویوتا هم هست
حرفی دیگه بود بگو تا بگم که گیر کارت کجاست
NAVID۰۰۹۸
۱۹ دی ۱۴۰۰مشخصه هیچ تجربهای از خودروهای آفرودی و پیکاپی ندارید شما که فکر میکنید با چنین تجهیزاتی تنبل میشوند !!!
قدرت چنین خودروهایی در ضرایب دنده و گشتاور بالایشان در دورهای پائین هست که برای همینه با خودروهای سدان و… تفاوت دارند و وزن زیاد تاثیرگذار نیست و همه دنبال تجهیز تا دندان مسلح هستند !
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۹ دی ۱۴۰۰همیشه عاشق دوتا چیز بودم ، اینکه اول یه ماشین اسپرت معمولی و کلاسیک دوس داشتنی بگیرم و خودم بشینم و با زحمت تیونش کنم و یه هیولا ازش بسازم چه ظاهری و چه فنی ( ماشینایی مثل موستانگ boss نسل اول و دوج چارجر ۶۹ ، یه مرسدس بنز sl r129 یا c کلاس نسل سه و یا تویوتا سوپرا اصلی و مزدا rx7 و 350z یا بی ام و سری سه e46 و سری پنج e36 و e60 و ماشینایی از این دسته البته منظورم از ارتقا ارتقای اصولی و درست و حسابی و نه فقط یه درگستر یعنی بجز موتور دوست روی بحث سیستم تعلیق و ترمز و وزن و ایمنی هم کار کنم تا برم توی پیست ۹۱۱ هارو شکار کنم و توی درگ چلنجرارو بزنم ، منظورم ساخت یه همچین هیولایی که البته متاسفانه فعلا رویاس ) دومین چیزی هم که همیشه دوست داشتم خرید یه آفرودر معمولی و تبدیل اون به یه هیولا بوده ، اونم با لذت نصب تک تک قطعاتش توسط خودم ( ماشینایی مثل هامر ها ، همین فوررانر و اف جی کروزر ، جیپ و برانکو ، دیفندر نسل قبل و g واگن کلاسیک و ….. البته تو کشور خودمونم با وجود رونیز و پاترول و fj و اینجور ماشینا میتونستیم اینکار رو انجام بدیم ولی من یه بار خواستم سمتش برم دیدم حتی اگر ۲۰۶ امو که تقریبا صفره هم بفروشم بازم پول واسه یه تیون کامل کم میارم ولی خب به هر حال اینکار هم دوست دارم و بعدش برم کوه و کمر چادر بزارم و از تا سر حد مرگ ترسیدن بخاطر صدای گراز ها و گرگ ها لذت ببرم ) بله این دوتا کار واقعا برای من رویایی تر از خرید یه ماشین کامل مثل فراری و پورشن و همه تلاشمو توی زندگیم میکنم تا یه روز بالاخره به این رویای نه چندان بزرگم برسم
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۱۹ دی ۱۴۰۰احیانا تویوتا قصد نداره از تولید این بکشه بیرون
محمد مختاری آذر
۱۹ دی ۱۴۰۰یک ابزار کاملا مناسب هم از نظر قیمت و هم از نظر توانایی آفرودی ولی به نظر من ground clearance یک مقدار زیاد شده البته شاید هم به توانایی آفرودش بیافزاید.من تصور میکنم با یه جیپ رانگلر بیای چی میشه
حیدر
۱۹ دی ۱۴۰۰یکی از بهترین خودرو ها واسه آفرود . والسلام نامه تمام.
حجی
۱۹ دی ۱۴۰۰سلام من به آفرود سواران صفا پاترول سواران
رسول
۲۰ دی ۱۴۰۰من دارم ولی مصرغش بالاس و صرایب دنده هاش خیلی بده ۲۰۲۳ منتظر موتور حدید باشید