تویوتا

تویوتا 86 و نسخه بهینه‌شده تادا

در همان ابتدا باید اذعان داشت که “GT86” دقیقاً همان خودرویی است که شما در رؤیاهایتان تصورش را می‌نمودید.
این همان جمله ایست که ۱۲ ماه قبل ما در رابطه با اولین حضور این خودرو اسپرت اقتصادی بیان کردیم که به محض ورود به بازار خودرو به یکی از جذاب‌ترین داستان‌های موفقیت در دوره خود مبدل گردید.

Toyota 86 Tetsuya Tada prototype
Toyota 86 Tetsuya Tada prototype
پس از گذشت یک سال از ورود، GT86 هم‌اکنون به عنوان یک خودرو اصیل با جمعیت زیادی از هواداران دوآتشه می‌باشد که در نوع خود یک پدیده نادر است. آمار و ارقام مربوط به این خودرو به ویژه در استرالیا (کشور محل تهیه گزارش)، تحسین‌برانگیز است. بر اساس این آمار، بیش از ۶۰۰۰ دستگاه فروخته شده که بیش از ۴۰۰۰ دستگاه از آن در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۳ به فروش رسیده است. استرالیا پس از ایالات‌متحده و ژاپن در جایگاه سوم پرفروش‌ترین بازار GT86 قرار دارد.
Toyota 86 Tetsuya Tada prototype
Toyota 86 Tetsuya Tada prototype
من پیش از فرا رسیدن مراسم جشن تولد یک سالگی این کوپه دوست‌داشتنی در پیست آموزش رانندگی “Sutton Road” در کانبِرا پایتخت استرالیا، کمی بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر را با آن رانندگی کرده بودم. در این مراسم که سرپرست تیم مهندسی این کوپه آقای “تتسویا تادا” نیز در آن حضور داشت، یک نسخه بهینه‌سازی شده “نوزاد” یک ساله آقای تادا نیز معرفی شد. بر روی این مدل مفهومی که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، یک سری تغییرها و بهینه‌سازی‌های سبک صورت گرفته است مانند: رینگ‌های فورج کاری شده ۱۸ اینچی (یک اینچ بزرگ‌تر از سایز رینگ مدل GT) متعلق به کمپانی معروف BBS که با لاستیک‌های “دیرتزا” از سری پرفورمانس کمپانی دنلوپ روکش شده‌اند و بسیار عملکرد بهتری نسبت به لاستیک‌های استاندارد موجود در مدل فعلی از نوع میشلن مدل ” پریماسی اچ پی” را دارا می‌باشند. سیستم تعلیق این کوپه نیز مورد بازبینی قرار گرفته است.
Toyota 86 Tetsuya Tada prototype
Toyota 86 Tetsuya Tada prototype
چه نمایندگی تویوتا در استرالیا و چه کمپانی مادر هیچ‌کدام تأیید نکرده‌اند که آیا قرار است این تغییرات در مدل فعلی این کوپه اعمال شود، یا در مدل آینده 86GT شاهد این بهینه‌سازی‌ها خواهیم بود و یا اصولاً قرار است به عنوان یک آپشن به خریداران و صاحبان فعلی این خودرو ارائه شود.
 Toyota 86 GT tada prototype climate control
Toyota 86 GT tada prototype climate control
به هر حال از ما فقط درخواست شده است که این تنها دستگاه مدل مفهومی جدید را تست فنی کرده و آن را با مدل GTS فعلی با گیربکس منوال مقایسه نموده و نقطه نظرات خود را به آقای تادا منعکس نماییم.
Toyota 86 "boxer" engine
Toyota 86 “boxer” engine
ابتدا کار خود را با GT86 استاندارد شروع می‌کنیم. کماکان این خودرو از حالت سکون با شتاب اولیه معمولی شروع به حرکت می‌کند. بهترین رکورد شخصی نگارنده از سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۹ ثانیه می‌باشد. اما در عین حال با هرزگردی لاستیک‌های عقب و تمایل زیاد برای افزایش سرعت در دنده ۳ و سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت وارد اولین پیچ کوتاه پیست شده که در انتهای آن یک پیچ خیلی تیز (شیکِین) نیز تعبیه شده است. با فشردن پدال ترمز نسبتاً نرم این کوپه معلوم می‌شود که در طول روز فشار زیادی بر روی ترمز آن وارد شده است و این مطلب بیانگر آن است که تنها فشار کمی بر روی ترمز کافی است تا کمبود توان در پایین آوردن سرعت ماشین، خود را نشان دهد.
Toyota 86 GT Instrument Cluster
Toyota 86 GT Instrument Cluster
داستان GT86 بدین گونه است که این خودرو نه یک اتومبیل مسابقه‌ای و نه جزو سریع‌ترین های جاده و اتوبان است. البته کوپه دوست‌داشتنی ما تلاشی هم برای نقض این ادعا نمی‌کند!
در ادامه شما به راحتی داخل پیچ تند می‌لغزید و تمام انحناهای پیست را بی‌دغدغه پشت سر می‌گذارید و GT86 به طرز باورنکردنی کماکان سرزنده و چابک است. البته این سرزندگی از همان دقایق اولیه رانندگی با این کوپه خود را نشان می دهد و دلیل آن نیز تلفیق بی‌همتایی از تعادل دینامیکی حیرت‌انگیز با چابکی مثال‌زدنی و تایرهایی با چسبندگی اندک می‌باشد. مشابه این ویژگی‌ها را (آن هم با کیفیتی پایین‌تر) فقط در دو خودرو دیگر سوبارو BRZ و مزدا MX-5 می‌توان یافت.
Toyota 86 Tetsuya Tada prototype
Toyota 86 Tetsuya Tada prototype
اوج لذت رانندگی با GT86 هنگامی است که محور عقب آن در حال رقصیدن (بخوانید: سُر خوردن) بر روی جاده است، که البته اتفاق نادری هم نیست و در سرعت‌های معقول و قابل کنترل همچون هنرپیشه‌های هالیوود بر روی فرش قرمز خودنمایی می‌کند. اطلاعات دقیقی که خودرو از شرایط جاده منتقل می‌کند و ارتباط راننده با جاده خصوصاً از طریق فرمان بی‌همتای این خودرو که حتی سوپراسپرت های میلیون دلاری را نیز شرمنده می‌کند، فاکتورهایی هستند که باعث ایجاد یک حس لذت و هیجان دائمی می‌شوند و در کنار تعهد و القای حس اطمینان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای راننده به ارمغان می‌آورند.
2013-Toyota-86-GTS-Tada-prototype-rear-suspension-Sachs
Toyota 86 GTS-Tada prototype rear suspension Sachs
به دلیل وزن سبک ۱۲۷۵ کیلوگرمی مدل GTS، حتی در مانورهای سنگین نیز هیچ‌گاه فشار بیش از اندازه به ترمز و تایرهای آن احساس نمی‌شود و در نتیجه شما هیچ‌گاه نمی‌خواهید با این خودرو توقف کنید و خودرو نیز همین را از شما می‌خواهد!
Toyota 86 GT interior
Toyota 86 GT interior
تمام مطالب بالا را در ذهن خود حلاجی کنید، به آن فاکتور مجهول که همانا دلیل تولید این خودرو بوده می‌رسید!
و حالا نوبت به نشستن داخل مدل مفهومی “تادا” می‌رسد.
Toyota 86 GTS dashboard
Toyota 86 GTS dashboard
علیرغم بهینه‌سازی‌های سبک شخصیت، این کوپه به‌گونه‌ای تغییر کرده است که سلاح اصلی آن (بخوانید: هندلینگ) پیشرفته‌تر و قابل اطمینان تر شده است! ضربه‌گیرهای سیستم تعلیق ارتقا یافته‌اند و کیفیت سواری نرم‌تر شده است و از طرف دیگر هندلینگ بهبود یافته است. بدنه بر روی جاده کمی تخت‌تر به نظر می‌رسد و به دور از هرگونه حالت گهواره‌ای می‌باشد.
2013 Toyota 86 GTS rear seats
۲۰۱۳ Toyota 86 GTS rear seats
تایرهایی با فاق کوتاه‌تر و چسبندگی بیشتر باعث بخشیدن جانی دوباره در هنگام حرکت می‌باشد و این حس خوب از طریق شاسی و فرمان به راننده که در صندلی بی نقص این کوپه آرمیده است منتقل می‌گردد.
Toyota 86 GT pedals
Toyota 86 GT pedals
نکته ای که می‌توان به صراحت نتیجه گرفت این است که ذات این کوپه درخواست فشار هر چه بیشتر در زمینه هندلینگ است و به راحتی نیز از پس آن بر می‌آید!
لاستیک‌های “دیرتزا” در عقب به فشار کمتری برای لغزاندن محور عقب نیاز دارند و راننده باید حواسش کمی جمع‌تر و عکس‌العمل‌هایش سریع‌تر باشد که البته پاداش آن عبور از پیچ با آن‌چنان سرعت بالایی است که تایرهای استاندارد “پریماسی” حتی رویای آن را هم نمی‌توانند ببینند.
 Toyota 86 GT tada
Toyota 86 GT tada suspension Sachs
از لحاظ تعادل تغییرات اعمال شده در نسخه مفهومی باعث شده‌اند قسمت عقب این کوپه کمی تمایل به انحراف بیشتری داشته باشد اما ورود به داخل پیچ‌ها به اسرعت بالاتر، چسبندگی بیشتر در میانه و خروج با نیرو و سرعت بیشتر همگی دست به دست هم داده‌اند تا در تمام شرایط سرعت بیشتر و هندلینگ بهتری را به ارمغان آورند.
به طور عجیبی نیز ترمزها قوی‌تر به نظر می‌آیند که البته این موضوع از عوارض جانبی چسبندگی بیشتر تایرها است.
Toyota 86 GTS boot
Toyota 86 GTS boot
در حالی که بر کسی پوشیده نیست که علاقه‌مندان این کوپه منتظر ورود اجتناب‌ناپذیر نسخه توربوشارژر دار آن هستند، اما نسخه مفهومی تادا نشان داد که قابلیت‌های فراوانی در DNA این خودرو نهفته است که هنوز به طور کامل به نمایش گذاشته نشده است!

2013 Toyota 86 GTS Tada prototype BBS wheels
۲۰۱۳ Toyota 86 GTS Tada prototype BBS wheels
نقاط قوت: دینامیک بالای رانندگی، فاکتور لذت، بازخورد مناسب حین رانندگی، ارزش غیرقابل رقابت در مقابل مبلغ پرداختی
نقاط ضعف: لیست انتظار طولانی برای دریافت خودرو، عدم وجود نسخه توربوشارژر دار تا لحظه نگارش، بهینه‌سازی‌های مدل “تادا” هنوز در دسترس عموم قرار ندارد.
Toyota 86 GTS-Tada prototype boxer logo
Toyota 86 GTS-Tada prototype boxer logo

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پژمان

پژمان فاطمیان، کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات و هم‌اکنون نیز در رشته مهندسی مدیریت اجرایی مشغول به تحصیل می باشد. عاشق اتومبیل، تکنولوژی شکلات و تیم بارسلونا !

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. Sadjad97

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    اون قسمتی که گفته بودید:”محور عقب آن در حال … (بخوانید: سُر خوردن)” خیلی جالب بود

    1. slr722

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      خدایی باید پشت هر ماشین نشست تا فهمید…

      خوبی های Gt86…

      طراحی خوب و جذاب.
      هندلینگ خیلی خیلی خیلی عالی.
      ترمز های خیلی خوب.
      اندازه مناسب.

      بدی های Gt86…

      داخل ماشین خیلی تنگه…قدت بالا 180 باشه میفهمی چی میگم.

      با توجه به شکل و اسپرت بودن و پولی که میدی موتورش خیلی هم قوی نیست…

      صدا از زیر ماشین زیاد بالا…

      1. mds

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (219 ديدگاه)

        فقط هیوندای و کیا و طرفدارانشان و Slr 722 عزیزم

        1. slr722

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1342 ديدگاه)

          یکی جا گذاشتی و MDS عزیزم…
          دلم برای کادو دادنت تنگ شده…

          Mds جان جنسیس کوپه اولین تجربه هیوندای بوده…
          خب 100% هم ایراد و نقاط ضعفی هم داره.اما با این وجود که جنسیس طراحیش برای سال 2010 هستش …

          از یه موتور و طراحی با قیمت عالی برخورداره…

          پس شک نکن نسل بعدی جنسیس خیلی خیلی بهتره و حرف برا گفتن هم زیاد داره…
          مثل جنسیس سدان

      2. انزو

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (365 ديدگاه)

        این چرا تو کشور خودش کمتر از امریکا و استرالیا فروش داره

        1. فرهاد

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (375 ديدگاه)

          داداش یه بار دیگه با دقت بخون
          “استرالیا پس از ایالات‌ متحده و ژاپن در جایگاه سوم پرفروش‌ترین بازار GT86 قرار دارد.”
          ژاپن دومه که خوب طبیعیه آمریکا یکی از بزرگترین بازار های ماشینه

        2. انزو

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (365 ديدگاه)

          یه بار دیگه ب دقت خوندم و به این اشتباه بزرگ پی بردم. :D

        3. mds

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (219 ديدگاه)

          درسته داداش
          منطقی ترین کامنتای سایتو تو میذاری

          منم دلم برا تو و لوگوی اواتارت خیلی تنگ شده بود

          من تو رو اندازه داداش و کره و مردم سخت کوش و مهربان کره جنوبی و تیم ملی کره و تیم ملی ایران و جام جهانی 2014 و هیوندای و کیا و سامسونگ و الجی و گلکسی اس 5 (-: و مک لارن دوست دارم داداش پویای گلم

        4. مک میسل

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2687 ديدگاه)

          یه بار دیگه بخونی متوجه میشی چرا

  2. Sadjad97

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    من اگه میلیاردر هم بودم و میخواستم ماشین دو در اسپرت بخرم، میرفتم تویوتا GT86 میخریدم، نه مک لارن P1 .

    1. میلاد

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (220 ديدگاه)

      این حرف رو می زنی دقیقا به خاطر این که میلیاردر نیستی و نمیدونی آدم وقتی پولدار شد نیازای زنگیشم تغییر می کنه و سطحش می ره بالاتر.

      1. Sadjad97

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (255 ديدگاه)

        نه جانم اینطور نیست، بله هر چیزی اندازه داره ولی با اختلاف قیمتی که این ماشینا با هم دارن میشه هزار و یک کار بزرگ و کوچک دیگه انجام داد که توضیحش از حوصله بیشتر دوستان خارجه.

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          سجاد جان هر گل یک بویی داره . مکلارن بوی خودشو میده .

          تویوتا بوی خودش رو .

      2. Sadjad97

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (255 ديدگاه)

        منظور شما حتماً برای خارج از ایرانه، چون هیچ عاقلی در ایران از P1 به عنوان ماشین روزمره اش استفاده نمیکنه.

        1. انزو

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (365 ديدگاه)

          من اگه میلیاردر بودم میرفتم 458 میخریدم.حالا ک نیستم مجبورم اینو بخرم.

    2. slr722

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      مرسی MDS جان

  3. سام*

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (218 ديدگاه)

    حس یکرانندگی اسپرت با حداقل هزینه و البته انتظارات معقول.

  4. علي

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم اگه کسی یه بار پشت این ماشین بشینه دیگه سراغ هیوندا 6 سیلندر هم نمیره :)

    1. hamid3x

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (415 ديدگاه)

      علی جان چرا مگه؟
      تفاوت خیلی زیاده؟

      1. Japan & Germany

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        خدایی سگش می ارزه به جنسیس کوپه

        1. masoud 68

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (18 ديدگاه)

          قبول ندارم حرفت شما رو . جنسیس این رو می خوره . و اینم جز ماشینایه درجه بک تویوتا فکر نکنم باشه

        2. بهنام

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (44 ديدگاه)

          خدا کنه یه بار پشت یه چراغ قرمز قرار بگیری که یه جنسیس کوپه با جی تی 86 پشت خط عابر پیاده هستن بعدش اینه ک بخان با هم دیگه کل بندازن…این صحنه پشت چراغ قرمز 4راه پارک وی برا من اتفاق افتاده…ببین جنسیس لهش کرد,نابودش کرد…تمام

        3. امیر

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (231 ديدگاه)

          شک نکن جنسیس میخورش.جفتشونو امتحان کردم.جی تی جون نداره موتورش.صدا ناهنجارم زیاد میده کارکردش که میره بالا.جدی میگم من خودم تویوتا بیشتر دوست دارم ولی جن بهتره از حق نباید گذشت

  5. امیرحسین

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خداییش یه توربوشارژ به اون موتور boxer اضافه کنه حداقل ۳۰۰ اسب بخار قدرت خروجی میده اونوقت من خودم براش جون میدم

    1. فرهاد

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      داداش چیزی که زیاده واسه این ماشین همین چیزاست
      توربو 5000 دلاری مارک (گِرِدی) هست که 67 اسب بهش اضافه میکنه
      اکثر کارشناسا هم این مارکو تایید کردن
      همین مارک یه مدل دیگه توربو داره که قدرتو به 330-350 میرسونه (دقیق عددش یادم نیست) ولی خوب این یکی یه خورده گرونه

      60-70 اسب میتونه این ماشینو خیلی وحشی تر بکنه چون وزنش خیلی کمه

      1. امیرحسین

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (24 ديدگاه)

        داداش این که خود تویوتا براش توربو بزاره یه چیز دیگس

  6. mds

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (219 ديدگاه)

    جنسیس اینو مثل یه بدبخت لهش میکنه

    آدم مگر عقلشو از دست داده باشه این لگنو به جنسیس ترجیح بده

    زوزول زابنی

    فقط جنسیس

    1. فرهاد

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      شما اول برو اختلاف قیمتو نگاه کن تنها نکته ی برتری جنسیس موتور قوی ترشه

      جنسیس اگه راست میگه بره حریف z370 نیسان بشه که تو پیست اختلافشون وحشتناکه

    2. Japan & Germany

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      بچه جون تو ماشین بازی؟؟؟؟ جنسیست رو بیار با همین GT86 لولت کنم ، جنسیس مال این حرفها نیست ، این ماشین مخصوص حرفه ای هاست ، جرمی یه ایراد هم از نتونست بگیره از این ماشین ، این ماشین رکورد دار سریع ترین دریفته و ماشین سال 2012 تو جهان شد

      فقط لوگوی تویوتاش می ارزه به 10000 تا هیوندا و کیا

      منتظر بازگشت سوپرا با کانسپت FT1 هستیم ، اونوقت دیگه تویوتا له و لورده میکنه جنسیس کوپرو

    3. mds

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (219 ديدگاه)

      چقدر کیف میکنم وقتی میبینم مردم عزیز ما ماشینهای کره ای رو به زوزول های زابنی ترجیح میدن

      درورد بر شما هیوندای و کیا اگر شما نبودید الان افراد ثروتمند ایران با این وضع تحریم ها باید فوق لوکس های داخلی رو سوار میشدن

      1. Japan & Germany

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        مردم ما هم بدلیل گرون بودن ژاپنیا نمیرن سراغشون چون مثلا میگن مگه دیوونه ایم که 130تومن بدیم به کرولا؟؟؟ یا 90 تومن بدیم به یاریس؟؟؟؟ حق هم دارند چون ایرتویا خداتومن سود میکشه رو ماشین

        ولی تو بازار های جهانی مجموع فروش کیا و هیوندای به اندازه ی تویوتا نمیشه

        1. زیگما

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          قیمت های ایرتویا کاملا منطقیه و این شرکت سود زیادی روی محصولاتش نمیکشه
          کرولا فول حدود 22 هزار دلاره
          قیمتش در ایران حدود 110 تومنه
          که با دلار 3200 میشه
          70 میلیون
          50 درصد گمرک
          میشه 105 تومن
          مالیات و عوارض جانبی و هزینه حملش از کشور ثالث و هزینه حمل تا تهران هم در نظر بگیرید
          متوجه میشید که سود زیادی درش نیست
          باید قبول کرد ژاپنی ها در ایران شکست سنگینی خوردند

        2. فرهاد

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (375 ديدگاه)

          زیگما کرولا 2014 ایرتویا قیمتش تو ایران 117 تومنه تازه
          بدون مالیات بر ارزش افزوده که باید 10 تومن هم برای مالیات بهش اضافه کنی
          تازه فکر کنم این مدل 22 هزار دلاریش نیست چون گیربکس cvt و 6 دنده نیست.(اینو شک دارم)
          یا مثلاً یادمه 3-4 ماه پیش همین ایرتویا gt86 رو 180 میلیون قیمت گذاشته بود(تازه تحویل فوری نبود) اما تو بازار همون مدل 130-135 بود.
          پس نتیجه می گیریم ایرتویا سود بالایی دریافت میکنه
          تازه تاخییر های ایرتویا در تحویل ماشین هم که معروفه

      2. فرهاد

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        داداش من mds این قدر واسه آنلایک دادن مودمتو خاموش روشن میکنی میسوزه
        نکن این کارو
        چرا آخه این قدر تابلو بازی درمیاری

      3. mds

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (219 ديدگاه)

        هیوندای و کیا از لحاظه (سود)در جهان بزرگترین هستند

        mds متنفر از متحسد

        1. Japan & Germany

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1674 ديدگاه)

          چیزی از ماشین میدونی؟؟؟؟ ههههه میلاد این جملت رو ببینه میتونم هدس بزنم قیافش چجوری بشه

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          اول بهتره بگم که mds جان شما بوی اشنا میدی !!!!!!!

          دوم بهتره بگم فولکس واگن بیشترین سود رو در بین

          کارخانه ها داره .

          مدرک معتبر برای این حرفت بیار .

        3. ali reza

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (39 ديدگاه)

          ام دی اس..شما چند سالته که الان هم نمی دونی باید هوایی حرف نزد

          طبق آمار معتبر دنیا (چند تا پیج قبلی پدال هم اومده بود) تویوتا ارزش سودش 7 برابر (600 درصد )بیشتر از هیوندا و کیا هست

          یعنی کیا و هیوندای باهم پیش تویوتا و لکسوس عددی نیستن

      4. داوود

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (130 ديدگاه)

        منم یکی از اون عدم که کره ای رو به ژاپنی ترجیح دادم و هر روز دارم حسرت داشتن یه خودروی ژاپنی رو میخورم.

        همون عده ای که ژاپنی رو به کره ای ترجیح دادن، یا پول ژاپنی نداشتن، یا نمیدونستن ژاپنی یعنی چی، یا که مثل من آپشنهای رنگارنگ هیوندای گولشون زد.

        فاصله خودروسازان کره ای با ژاپنی ها هنوز خیلی اختلاف داره

      5. شاهین

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (37 ديدگاه)

        چون ژاپنی با کیفیت تره و لذا گرونتره

        توی آمریکا و کانادا و استرالیا و کل دنیا تویوتا رکورد دار فروشه

        و اصلا هیوندای و کیا عددی به حساب نمیان

    4. ali reza

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (37 ديدگاه)

      mds!
      شما احتمالا قبلا چینی سوار بودی و حالا کره ای

      چه میدونی ماشین ژاپنی یعنی چه…

      ماشین بلد ها یه رینگ تویوتا و لکسوس و هوندا و مزدا و … رو به کل هیکل هیوندا و کیا ترجیح می دن

    5. ali

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      پس gtr و LFA وبقیه ی مدل ها ی شاخ ژاپنی جنسیس را ………….. عزیزم هیچ وقت ژاپن با کره مقایسه نکن از همه لهاظ چون اگه یدون بمب اتم سیل زلزله وبقیه ی حوادث بسیار بد اینجوری تو کره می امد کره ……… می شد بعدش هم این رو بدون که تویوتا پر طرفدار ترین تو دنیا

  7. بهزاد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2563 ديدگاه)

    با توجه به پروژه آینده ی تویوتا (احتمالا سوپرا) فکر نمیکنم مدل خیلی قویتری از gt86 رو روانه ی بازار کنه و یک دلیل اساسی دیگه هم هست:
    تویوتا روی این مدل کمترین سود رو از خریدارانش میگیره تا خریداران به سمت ارتقاء و خرید قطعات تیونینگ از بخش TRD سوق داده بشن و از این بخش درآمد خوبی نسیب تویوتا میشه همین الان هم اگر دوستان سری به TRD بزنن با انبوهی از قطعات تیونینگ روبرو میشن تا این کوچولوی دوست داشتنی تبدیل به یک هیولا بشه!
    http://www.toyotaracing.com/trd/

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود . دقیقا .

      اما از نظر طراحی خیلی زیباست .

  8. ermiya

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    MDS تو چی از ماشین میدونی کلا؟؟؟
    مجموعه اطلاعاتتو لیست کن لطفا

  9. فرهاد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    کاش مدل دنده ایش هم به ایران می اومد.

    1. رضا

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      مدل بی دنده شم میومد باز بحال بیشتر ماها فرقی نداشت

  10. خودم

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    فقط میگم زیباست.
    اما داخل کابینش قشنگی خاصی نداره.

  11. mahdi

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود

    از دوستان میخوام ((((((( یه مقایسه جامع و کلی بین دو ماشین)))))))))

    GT 86 و جنیسیس کوپه داشته باشند

    من خودم از GT 86 خوشم اومد
    شنیدم کیفیت رانندگیش خیلی بالاست
    در مورد جنیسیس فقط میدونم قدرت بالایی داره
    تقریبا 300 اسب بخار
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

  12. Ehsan

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    خیلی از این GT86 خوشم میاد ، هم طراحی خوبی داره هم عملکرد خوبی

  13. مهدی ف

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    از کی تا حالا ماشین کره ی با ژاپنی مقایسه میشه یک پیچ تویوتا مساوی است با کل شرکت هیوندا و کیا

  14. مجتبی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    به نظرم این مقاله خوب ترجمه نشده همش ضد و نقیضه
    یه جا میگیه ماشین زود سور میخوره و محور عقبش منحرف میشه یه جا میگه چسبندس و هندلیگش خوبه در صورتیکه ماشینی که چسبندس که زود سر نمیخوره ماشین ها قدیمی امریکایی هم چون سر پیچ ها عقبش در میرفت و فرمانپزیریش خوب نبود میگفتن هندلینگش خوب نیست

  15. آماتور

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    ظاهرشو دوست ندارم اصلا زیبا نیست !

  16. ساسان.م

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    موتور ماشین یا باید بوکسر باشه یا V8 خورجینی
    عاشق ماشینایی هستم که موتورشون بوکسر هست ♥

    1. فرهاد

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      آره داداش
      واسه همین منم عاشق سوبارو و پورشه هستم

  17. Sadjad97

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    تا وقتی که اوولوشن های 4 سیلندر با 400 اسب بخار قدرت و ایمپرزا های WRX-STI که مدل پایه شون 305 اسب بخار قدرت دارند و فورد فیستا مخصوص مسابقات WRC هستند کی میره سراغ جنسیس.
    مثلاً شما باید بدونید که شتاب صفر تا صد فورد فیستای کن بلاک 1.8 ثانیست.

  18. شهروز

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    تویوتا…یعنی:

    کم استهلاکترین

    پر فروشترین

    با ارزش ترین برند

    سبز ترین

    و مطمئن ترین

    ماشین دنیا.

    یعنی رتبه 1 توی همشون .(نه 2)!!!!!!!!!!!!!!

    من و همسایه م و بچه محلام نمی گم.. آمار رسمی دنیا که تو همین پیج های قبلی پدال هم اومده بود می گن

    حالا هی عشق سوسول های کره ای قصه بگن

  19. امید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    خیلی خوب حیف که ما نمیتونیم داشته باشیمش اینم یکی دیگه از نقاط ضعفش

  20. انزو

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    این چرا چهار تا پدال داره؟

    1. فرهاد

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      4 تا پدال نیست
      اون آخری foot rest یا محل استراحت پاست.

  21. camaro

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (808 ديدگاه)

    تویوتا ترکونده.
    انصافا” تویوتا از قدرترین شرکت های ساخت اتومبیله.ژاپنم دست کمی از خودروهای اروپایی و آمریکایی نداره.هرچند من خودم با تیپ ماشینای یوقور آمریکایی بیشتر حال میکنم.

  22. رویا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی نازه

  23. رامتین

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    اتومبیل خوبیه ولی در تقابل مدل کروک gt86 که بزودی وارد میشه، بنظرم لکسوس ISC مدل 2014 و یا RCF Convertible که سال دیگه وارد بازار خواهد شد، گزینه های وصف ناپذیری هستند.
    البته تفاوت قیمت وجود داره ولی زیبایی و کیفیت فوق العاده ای میشه از اینها دید و بهتره پول را برای اتومبیل بهتر خرج کرد.

    1. فرید

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (786 ديدگاه)

      رامتین جان یه سوالی ازت داشتم…شما از ورود لکسوس RC convertible مطمینی؟؟؟؟؟چون واقعا دوست دارم که یروزی لکسوس کانورتیبل این مدل رو بزنه…اگه میدونی منبعش رو بهم بگو…

      1. رامتین

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3253 ديدگاه)

        والا فرید جان LEXUS ENTHUSIAST این موضوع را تایید کرده. ضمن اینکه در سایت خود LEXUS.COM در بخش اخبار این موضوع مورد نظر بوده و گفته شده سال آیتده مدلی کانورتیبل از RC وارد بازار میشه. البته IS نیز مدل کروکش وارد میشه که بر اساس IS2014 هست و خیلی زیباست و همچنین میدونید که RC ارتقا یافته IS هست.
        همچنین صحبت از موتورهای توربو در مدلهای کروک هست که مدل 2 لیتری 4 سیلندر قدرت 241 اسب و مدل 3 لیتری 6 سیلندر قدرت 335 اسب را دارا هستند که واقعا بینظیره.

        1. فرید

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (786 ديدگاه)

          اااااااا چقر خوووووووب…خیلی عالی میشه که بیاد آرسی کانورتیبل…
          نه بابااااااااااااااا IS convertible 2014 هم توراهه؟؟؟؟؟؟من وسایت lexus enthusiast هر ۳-۴ ساعت یبار توشم ولی خبری نشنیدم…ممنون از اطلاعاتت عزیز…ممنون میشم ازت لینکاشم بزاری….در ضمن ایمیلتم بهم بده…
          شما مثل من عشق لکسوسی؟؟؟؟؟

    2. Germany & Japan

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1674 ديدگاه)

      LF-cc رو بگو ، جایگزین سلطان LFA در راه است ، منتظر باشید

      1. فرید

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (786 ديدگاه)

        خدمتت عرض کنم جایگزین LFA میشه LF-LC ولی LF-CC پشتش شبیه به آی اس ۲۰۱۴ بود…که جایگزین آی اس شد….

    3. Mother arooooos

      ۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حاجی مطمعنی که gt86کروک وارد میشه؟میشه منبع خبرش رو بهم معرفی کنی؟؟؟

  24. زیگما

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    داخلشو که دیدم برای اولین بار، احساس کردم سوار ماشینای 5 6 سال پیش شدم.

    1. sahand

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      من یاد ماشینایه ژاپنیه اوایل دهه 90 افتادم,داخلش خیلی شبه لنسر 92 هست

  25. امین

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    این دوستانی که 86 را با جنسیس کوپه مقایسه میکنن نمیدونم مقایسشون بر چه اساسی هست؟
    اخه یه نیگا به اختلاف قیمت ها بندازید به اختلاف حجم موتور و قدرت..
    مثل اینه که جنسیس را با فراری 458 مقایسه کنی.
    جنسیس نسبت به قیمتش ماشین خوبیه ولی نباید با فراری مقایسه شه و ازش نتیجه گیری کنی که جنسیس ماشین اشغالیه چون تو شتاب از 458 عقب میمونه.
    صد البته ک 86 با قیمت و حجم موتوری ک داره واقعا یه شاهکار مهندسی به شمار میاد و بیشتر به درد این میخوره که در کنار یه سدان راحت تو پارکینگ خونت پارکش کنی فقط واسه لذت مقطعی از رانندگی اسپرت(البته واسه کسایی که امکان مالی داشته باشن).

    1. فرهاد

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      خدا از دهنت بشنوه

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      بیشتر مقایسه های ما اشتباه است . ازین به بعد دونه به دونه اعلام میکنم .

      1. Sadjad97

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (255 ديدگاه)

        درود،
        واقعاً چرا بعضی از دوستان کُری خونی بیجا میکنند. این مقاله مخصوص GT86 تویوتاست، چه ربطی داره به ماشینای دیگه. این بچه بازی ها دیگه چیه؟

  26. سعید از بوشهر

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    فقط و فققط جنسیس اونم مدل2012

  27. saeids

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    قابل توجه ام دی اس با اون اطلاعات نادرست.

    در پیج 4 خرداد پدال به نقل از رفرنس معتبر اومد:

    “تویوتا عنوان با ارزش‌ترین برند خودرو در سال ۲۰۱۴ را برای دومین سال پیاپی از آن خود کرده است. مهم‌ترین تعقیب‌کننده این برند ژاپنی، ب‌ام‌و است و فورد نیز با بهتر کردن شرایطش توانسته بر برندهایی مانند فولکس‌واگن و نیسان فائق آید و به جمع پنج برند با ارزش خودرو در جهان برسد.”

    هیوندای با فاصله زیاد دهم بود و خبری هم از کیای بی مصرف نبود

  28. esi

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا GT86 تو ایران کمه؟

  29. SINA NASERI

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    این یک طوفان عظیمه

  30. امید طحان بیدهندی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بچه ها اصلا 86 و با جنسیس مقایسه نکنید، جنسیس یه کوپه است با یه موتور قدرتمند که بدون هیچ مهندسی روی این بدنه قرار داده شده برای گول زدن کسانی که از ماشین اطلاعات خوبی ندارند، جنسیس بدرد یه ماشینباز نمیخوره بدرد کسی میخوره که همه اش بخواد درگ کنه و تایم خوبی بزنه اونم تو مسیر مستقیم، استهلاک جنسیس خیلی بالاست مصرف سوخت لاستیک و …. ولی 86 یه ژاپنی سگ جون و مهندسی سازه، همه اونایی که جنسیس دارن بعد از یکی دو سال خسته میشن چون هزینه این ماشین زیاده ولی 86 درسته شاید شتابش کمتر از جنسیسه ولی قابلیت هایی داره که فقط یه ماشینباز میتونه درک کنه، بنده 6 ماهه 86 دارم و قبل اون هیوندای کوپه و سراتو کوپ داشتم واقعا این ماشین دوست داشتنیه، باید حتما پشتش بشینید که بفهمید چی میگم. اون موقع دیگه 86 و با هیچ ماشینی عوض نمیکنید، جنسیس که عددی نیست منظورم ماشین های خوبه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا