تویوتا از کانسپت های جدید و بازتولیدی خود با نام AE86 رونمایی کرد. این خودروها از قوای محرکه هیدروژنی و برقی استفاده میکنند.
همانطور که میدانید تبدیل خودروهای قدیمی به نمونههای بدون آلایندگی محبوبیت فزایندهای پیدا میکند زیرا روشی هوشمندانه برای حفظ خودروهای کلاسیک برای نسلهای آینده محسوب میشود. تویوتا با معرفی کانسپت های AE86 خود میخواهد ظرفیتهای انجام این کار در کارخانه را به نمایش بگذارد. دو خودروی موردبحث بر پایه خودروی AE86 قدیمی بنا شدهاند اما از قوای محرکه متفاوتی استفاده میکنند.
کانسپت AE86 H2 از استایل بدنه ترونو استفاده میکند و از جمله ویژگیهای بصری آن میتوان به چراغهای مخفی شونده و بدنه دو رنگ سفید/مشکی اشاره کرد. این خودرو از نظر ظاهری کاملاً استوک به نظر میرسد اما تغییرات اصلی در زیر پوست خودرو رخ دادهاند. در این بخش تویوتا دو بخش ذخیرهای هیدروژنی برگرفته از میرای را نصب کرده است. ژاپنیها تا حد امکان نسخه اصیل پیشرانه ۴ سیلندر درونسوز را حفظ کردهاند اما تغییراتی در انژکتورها، لولههای سوخترسانی و شمعها اعمال شده تا مناسب استفاده از سیستم هیدروژنی شوند. تویوتا میگوید کانسپت AE86 H2 به گونهای توسعه یافته که از نظر صدا و لرزش پیشرانه کاملاً قابلقبول عمل میکند.
دومین کانسپت که در نمایشگاه توکیو حضور دارد با نام AE86 BEV شناخته میشود و مشخصه ظاهری آن استایل بدنه لوین و چراغهای جلوی ثابت است. در این خودروی مفهومی همان پوشش بدنه کانسپت H2 دیده میشود ولی زیر پوستش قوای محرکه جالبتری دیده میشود. قوای محرکه برقی این مدل از یک پیشرانه برگرفته از تویوتا توندرا هیبرید، باتری گرفته شده از پریوس پلاگین هیبریدی و قطعات دیگر محصولات تویوتا و لکسوس تشکیل شده است. اما بزرگترین سورپرایز کانسپت BEV به گیربکس دستی آن مربوط میشود که طبق گفته تویوتا باعث ایجاد توازن وزنی مشابه مدل کلاسیک خواهد شد. این برند مدعی شده کانسپت موردبحث تجربه سواری بسیار منحصربهفردی را ارائه کرده که ترکیبی از جذابیتهای خودروهای گیربکس دستی با گشتاور آنی خودروهای برقی است. آنچه بیش از پیش بر ماهیت سبز این کانسپت ها تأکید میکند صندلیهای داخل کابین هستند. این صندلیها اگرچه جدید نیستند اما برخی بخشها همچون کمربندهای ایمنی از متریال بازیافتی ساخته شدهاند. همانطور که انتظار میرود تویوتا برنامهای برای تولید کانسپت های AE86 خود ندارد.
Souls_Master
۲۵ دی ۱۴۰۱شبیه ماشین های بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ شده،من که خوشم اومد👍
Souls_Master
۲۵ دی ۱۴۰۱ولی من ی چیز رو متوجه نمیشم وقتی گیرباکس برای ماشین برقی میزارن چ کمکی میکنه؟و اینکه باعث میشه ی قطعه بیشتر برای انتقال قدرت وجود داشته باشه پس اون گشتاور انی خودرو های برقی رو از بین نمیبره؟
رافائل
۲۵ دی ۱۴۰۱ماشین های برقی شتاب اولیه عالی ولی ثانویه متوسطی دارن ، برای رفع این مشکل دنده ی ۲ براشون در نظر میگیرن تا در سرعت های بالا تر هم شتاب خوبی داشته باشن
پرهام+و+رهام
۲۵ دی ۱۴۰۱خیلی جذابه ظاهر خوبی داره
زیاد از اینکه خودرو های قدیمی رو باز تولید می کنن خوشم نمیاد ولی این خوبه.
MASOUD 0099
۲۵ دی ۱۴۰۱NFS 🔥🔥
Mercede kaviani
۲۵ دی ۱۴۰۱یا سلام به دوست عزیز شاهین احمدزاده
وتشکربی کران از مطلب فوق عاب در مورد ساحت مجدد از هیچ
بسیار عالی افرین برتویوتا مدل سنتری ان زیباترین سدان فوق لوکس در حال تولید است همراه با کادیلاک سی تی 4 و 5
کاش رواز-رویس هم این کاری ساحت مجدد از هیچ روی مدل های کلاسیک فانتوم 4 و5 وسبیلور کلود وکادیلاک هم روی مدل فیلت وود مخصوصا سری 75 یصورت هیدروژنی امجام می دادند
با احترام وتشکر مجدد
مرسده داینا کاویانی
boost10
۲۵ دی ۱۴۰۱کاش سوپرای قدیمی رو هم دوباره تولید کنن
Alpan
۲۵ دی ۱۴۰۱نکه به ما میرسه اینا همشون مال بازار جهانیه نه ایران که از کل دنیا جداس
Afg
۲۶ دی ۱۴۰۱واقعا خوشحال کننده است
مهدی
۶ بهمن ۱۴۰۱ما نهایتا میتونیم عکسهاشون رو ببینیم زنده باد پراید حلبی و دنای زشت
RNRN
۲۰ بهمن ۱۴۰۱Fujiwara Tofo Shop Cars is back🔥🔥🔥