با سختتر شدن قوانین آلایندگی در ایالاتمتحده آمریکا، تویوتا و اکسون موبیل در حال کار روی سوخت های جدید هستند که ظرفیت کاهش ۷۵ درصدی آلایندگی پیشرانههای درونسوز را دارند.
تویوتا که تا همین چندی پیش علاقه زیادی به برقی سازی محصولاتش نشان نمیداد در حال توسعه ترکیبات سوخت مصنوعی جدیدی است که از اتانول در آنها استفاده میشود. اگرچه این سوخت جدید هنوز در مرحله تست و بررسی قرار دارد اما نایبرئیس بخش استراتژی و برنامهریزی اکسون موبیل میگوید کمپانی یاد شده پیشرفتهای محسوسی در این زمینه داشته است. البته بهرهگیری از این ترکیب سوختی جدید نیازمند حمایتهای دولتی خواهد بود. اندرو مادن نایبرئیس بخش استراتژی و برنامهریزی اکسون موبیل میگوید:
یافتن راهحلی برای سوختهای مایع که بتوانیم از آنها در ناوگان کنونی خودروها استفاده کنیم نیازمند سیاستگذاری جدیدی خواهد بود که به ما اجازه دهد تا با کمترین هزینه به سمت حملونقل پاکتر و بدون کربن حرکت کنیم
تویوتا میگوید تحقیقاتش نشان دادهاند این سوخت میتواند در خودروهای جدید و قدیمی مجهز به پیشرانههای درونسوز مورد استفاده قرار گیرد. ژاپنیها همچنین خاطرنشان ساختهاند تولید خودروهای برقی با آلایندگی کربنی بالایی همراه است و مشخص نشده که برق موردنیاز آنها از کجا تأمین میشود. به همین خاطر خودروهای برقی ضرورتاً خودروهایی با آلایندگی صفر نیستند. تویوتا میگوید سوختهای مصنوعی میتوانند به عنوان راهی برای کاهش قابلتوجه آلایندگی کربنی مطرح شوند.
سوختهای مصنوعی در اروپا نیز طرفداران خاص خود را دارد و فشار گروههایی از صنعت خودروی آلمان باعث شد اتحادیه اروپا لحن خود درباره سیاستهای منع فروش خودروهای درونسوز پس از سال ۲۰۳۵ را تغییر داده و تبصرههایی را برای سوختهای مصنوعی در نظر بگیرد. همچنین باید دانست EPA آمریکا پیشنهاد جدیدی برای کاهش آلایندگی خودروها مطرح کرده و امیدوار است تا سال ۲۰۳۲ دوسوم خودروهای جدید به فروش رفته از نوع برقی باشند. به همین خاطر زمان اعلام برنامههای تویوتا در این زمینه معنیدار به نظر میرسد. البته EPA فروش خودروهای برقی را الزامی نکرده و فقط به دنبال کاهش آلایندگی خودروهاست بنابراین باید دید آیا تویوتا و اکسون خواهند توانست با سوختهای مصنوعی خود راه به جایی ببرند یا خیر.
Hamilton1970
۲۷ فروردین ۱۴۰۲امیدوارم به نتیجه برسه چون میتونه گام های بزرگی در نجات خودروهای درونسوز و البته کاهش آلایندگی برداره
سالار فصل
۲۷ فروردین ۱۴۰۲رسیدن به تکنولوژی سوخت مصنوعی به زودی مثل رقابت سر تکنولوژی باطری فراگیر میشه
و برنده میتونه خیلی خیلی متحول کنه مسیر کمپانی خود و حتی دنیا رو
نباید از هیدروژن هم قافل موند
ولی همیشه پشت پرده زد و بندهایی هست و اخبار به ماها نمیرسه مثل این که هنوز حرف ها در مورد آلایندکی باطری های لیتیومی و بازیافت اون ها پر از ضد و نقیضه
در کل در دنیای سرمایه داری ، سرمایه دران تعریف میکنند که دنیا باید به حهت منافع اون ها حرکت کنه و ما ها هیچ کاره و نظاره گر های بدون اطلاعی هستیم
مازیار
۲۷ فروردین ۱۴۰۲اما گاهی وقتا بنظر میرسه که همون نظاره گر هم نیستیم چون یه نظاره کوچیک کافیه تا مسلم بشه آینده بدون تردید از آن برق و باتری هست و سوخت مصنوعی و هیدروژن و امثالهم فقط دوراهی هایی کوچیک در این مسیر مشخص
MAJking2
۲۷ فروردین ۱۴۰۲مگر اینکه معدن لیتیوم داشته باشی اینطوری حرف بزنی!
مازیار
۲۷ فروردین ۱۴۰۲یا اینکه اونچه شما از کمبود لیتیوم میدونی دیگران ندونن!!
عشق ماشین بودن یه چیزه واقعیت روز یه چیز دیگه و قاطی کردنشون هم یه چیز عجیب تر
بروسلی
۲۷ فروردین ۱۴۰۲تویوتادمتگرم بازم عشق تمام نشدنی زاپن مگه به داد دنیابرسه
sina
۲۷ فروردین ۱۴۰۲بنظرم قبل اینکه تغییر بزرگی در حجم باتری یا پیمایش خودروهای برقی رخ بده تغییر بزرگی تو موتورهای احتراق داخلی اتفاق میفته.
حالا یا همین سوخت جدید تویوتا یا موتور وانکل مزدا و…
❤BMW❤
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ینی اگه این طرحشون به موفقیت برسه ، خیلی خوب میشه ،
مث اینکه بعضی از خودرو ساز ها مث بیامو و پورشه و الان هم تویوتا از موتور های درون سوز نمیتونن دل بکنن ، مث من :)
محمد
۲۷ فروردین ۱۴۰۲معدن سوخت های الکلی برزیله باید اونجا کمپانی بزنه
حسن
۲۸ فروردین ۱۴۰۲تحقیقات به ثمر برسه ایران میشه قطب قاچاق کیشمیش دنیا یه لیوان هم گیر خودمون نمیاد
امین
۲۸ فروردین ۱۴۰۲اتانول با متانول قاطی نکن.
هر گردی گردو نیست
حسن
۲۸ فروردین ۱۴۰۲((در حال توسعه ترکیبات سوخت مصنوعی جدیدی است که از اتانول در آنها استفاده میشود))
اتانول یا الکل اتیلیک یا اتیل الکل یا الکل میوه با فرمول شیمیایی C۲H۵OH الکل خوراکیه این نوع سوخت هم از اتانول بدست میاددر ضمن. اینم نگفتم که علم شما را بسنجم یه طنز تلخ در مورد رفتارهای ناهنجار بعضی از هم وطنهای عزیزمون بود.
JaMsHiD
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲خدا یه نیم نگاهی هم به ما انداختی