تویوتا

معرفی نسل جدید مینی‌ون‌های تویوتا آوانزا، ولوز و زنیا در اندونزی

تویوتا و دایهاتسو سه مینی‌ون جدید را در اندونزی معرفی کرده‌اند. این خودروها نسل جدید تویوتا آوانزا، تویوتا ولوز و دایهاتسو زنیا هستند که در اصل مینی‌ون‌های یکسانی با تفاوت‌های جزئی هستند. هر سهٔ این مینی‌ون‌ها بر اساس پلت‌فرم DNGA دایهاتسو ساخته شده‌اند که نسخهٔ اقتصادی از پلت‌فرم TNGA تویوتا محسوب می‌شود و در کراس‌اوورهای کوچک تویوتا رایز و دایهاتسو راکی هم استفاده شده است. این پلت‌فرم اما در اینجا کمی کشیده‌تر شده است زیرا این مینی‌ون‌ها که به سه ردیف صندلی مجهز هستند، ۴,۳۹۵ میلی‌متر طول و ۲,۷۵۰ میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارند.

برای این خودروها دو پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی در نظر گرفته شده که اولی ۱.۳ لیتری با ۹۸ اسب بخار قدرت است درحالی‌که دومی ۱.۵ لیتری قوی‌تر بوده و ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد. نیروی هردو موتور از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این در حالی است که نسل قبلی آوانزا، ولوز و زنیا مینی‌ون‌هایی محرک عقب با شاسی نردبانی بودند و بنابراین این پلت‌فرم جدید قطعاً هم در فضای داخلی و هم در دینامیک رانندگی آن‌ها تغییر ایجاد خواهد کرد.

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، این مینی‌ون‌های جدید در بسیاری از پانل‌های بدنه باهم مشترک هستند. دراین‌بین، تویوتا آوانزا و دایهاتسو تقریباً به‌طور کامل یکسان به نظر می‌رسند و تفاوت‌های آن‌ها صرفاً به سپر جلو، جلوپنجره، نشان‌ها و تریم بین چراغ‌های عقب و دیفیوزر تزئینی محدود می‌شود. از سوی دیگر، تویوتا ولوز به لطف سپرها و چراغ‌های جدید اختصاصی، خود را به‌عنوان مدلی اسپرت‌تر نشان می‌دهد.

در داخل خودروها فضای زیادی برای حداکثر هفت نفر در سه ردیف صندلی وجود دارد. صندلی‌های ردیف دوم نیز تا می‌شوند تا تختی راحت را برای خانواده‌ها فراهم کنند. داشبورد خودرو هم طراحی مدرنی داشته و بسته به تیپ، یک نمایشگر ۷ یا ۹ اینچی در بالای آن قرار می‌گیرد. این سه مینی‌ون در داخل هم با تزئینات و تجهیزات از هم متمایز می‌شوند. ولوز کامل‌ترین لیست تجهیزات را داشته و از تودوزی پارچه‌ای/چرمی، نورپردازی داخلی، نمایشگر روی سقف برای سرنشینان عقب، کنترل تهویهٔ اتوماتیک، پد شارژ بی‌سیم، سنسورهای پارک و مجموعهٔ ایمنی کامل تویوتا بهره می‌برد.

قیمت این مینی‌ون‌های جدید در اندونزی از ۱۹۱ میلیون روپیه معادل ۱۳,۴۰۰ دلار برای دایهاتسو زنیا، ۲۰۶ میلیون روپیه برای تویوتا آوانزا و ۲۵۱ روپیه برای تویوتا ولوز آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    ظاهر جلوش خیلی جذابه قدرتش کمه واس یه مینی ون

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      کم که چه عرض کنم ، نسبت قدرت به وزنشش به معنای واقعی کلمه افتضاحه

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

        ۲۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (203 ديدگاه)

        بعید بدونم از پس وزنش بربیاد

        موافقم 3
        مخالفم 3
    2. امیر

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      قدرتش واقعا فاجعه است این مینی ون ها اگر مثلا چند نفر توش بشینن که
      خیلی چاق باشن 95 اسب بخار با گیربکس cvt می تونه ماشین رو راه بندازه ؟ به سختی
      این حداقل نزدیک 220 اسب قدرت می خواد.

  2. میثم

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    قدرتشون بخاطر حجم پایینشونه چون اونجا سوخت گرونه و مالیات بالاست
    نمای عقبشون انگار شکلک اه اه پیف پیف درآورده
    😖😖😖😖
    با اینکه هر سه یه چیز هستن، این اختلاف قیمت چیه؟؟؟
    طرف رو چه حساب ارزونه رو ول می‌کنه میره گرونه رو می‌خره؟؟؟😂😂😂

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    این یکی از ماشینایی که با ۱۳ هزار دلار چینیا رو بهش ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 6
  4. امیرعلی

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    من اگه به جای تویوتا بودم برای پایین نگه داشتن قیمت و همخوانی مشخصات فنی با وزن ماشین یک کراس اوور یا یک سدان با حدود ۱۳ هزاردلار می‌ساختم که واقعا فروش میرفت چون توی محدوده قیمت چینی ها است و کسی وقتی میتونه تویوتا با مشخصات و قیمت یکسان با چینی ها بخره نمیره سمت ماشین چینی

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. میثم

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      تو اندونزی و کشورهای جنوب شرق آسیا این مدل مینی ون با همین محدوده حجم و قدرت عجیب خواهان داره و پرفروشه
      مطابق نیاز اونجا ساختن دیگه طبیعتا با سلایق ما زیاد جور نیست

  5. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ همه مدل ها لایک
    شورلوت کوروت همه مدل ها دیس لایک

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    قشنگ ولی قدرتش واقعا فاجعه است این مینی ون ها اگر مثلا چند نفر توش بشینن که
    خیلی چاق باشن ۹۵ اسب بخار با گیربکس cvt می تونه ماشین رو راه بندازه ؟ به سختی
    این حداقل نزدیک ۲۲۰ اسب قدرت می خواد
    مینی ون دیگه از کلاس افتاده

  7. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ همه مدل ها لایک
    شورلوت کوروت همه مدل ها دیس لایک
    آ

  8. حسین دهمرد

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    آقا این مینی ونه چقدر کراس اوره.البته تا اومدن عکسای واقعی باید صبر کرد. من یکی از فرمش خوشم اومد. به تویوتا ورسو نمیرسه ولی نسبت به قیمتش خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا