تویوتا در سال ۲۰۲۴ برای پنجمین سال پیاپی، بالاتر از گروه فولکسواگن، بزرگترین خودروساز جهان بود.
هرچند تویوتا هنوز آمار فروش تفکیکی خود در سال ۲۰۲۴ را منتشر نکرده ولی بااینوجود، میتواند تاج پادشاهی پرفروشترین خودروساز جهان را بر سر بگذارد. این شرکت تا نوامبر ۲۰۲۴ طی ۱۱ ماه، موفق به فروش ۹,۸۵۷,۹۳۸ دستگاه خودرو در سراسر جهان شده است که این عدد شامل فروش برندهای زیرمجموعهٔ تویوتا یعنی هینو، دایهاتسو و لکسوس هم میشود.
فروش گروه فولکسواگن طی ۱۲ ماه سال ۲۰۲۴ با ۲.۳ درصد کاهش به ۹,۲۳۹,۵۰۰ دستگاه رسیده است. یعنی تویوتا حتی بدون احتساب فروش ماه دسامبر، طی یازده ماه سال ۲۰۲۴ با اختلاف قابلتوجه ۶۱۸,۴۳۸ دستگاه بیش از فروش ۱۲ ماه گروه فولکسواگن، تحویل خودرو داشته است.
غول ژاپنی برای پنجمین سال متوالی، عنوان بزرگترین خودروساز جهان را کسب کرده، درحالیکه فروش تویوتا از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳.۶ درصدی داشته است. هرچند تلاشهای تویوتا برای ساخت خودروهای الکتریکی شروع موفقی نداشت ولی عرضهٔ طیف گستردهٔ خودروهای درونسوز و هیبریدی باعث شد این شرکت به هر گوشهای از جهان راه پیدا کند. از خودروهای کوچک کیکار برای بازار شرق آسیا گرفته تا شاسیبلندهای بزرگ برای بازار آمریکا، در سبد محصولات تویوتا هیچ کاستی نمیتوان یافت. این شرکت در حال حاضر انواع مختلفی از سدان، استیشن، پیکاپ، مینیون، شاسیبلند و حتی چند مدل کوپه را به بازار عرضه میکند، پس تعجبی ندارد که پادشاه فروش خودرو در جهان باشد.
از سوی دیگر، یک بار دیگر گروه فولکسواگن با وجود داشتن چندین برند مختلف زیر چتر خود، نتوانست در فروش حریف تویوتا شود. این غول آلمانی همچنین طیف گستردهای از خودروهای الکتریکی و پلاگینهیبریدی را به بازار عرضه میکند ولی این برای به زیر کشیدن تویوتا کافی نبوده است. گروه هیوندای شامل برندهای هیوندای، کیا و جنسیس هم با فروش ۷.۲۳ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۴ که یک درصد کمتر از سال قبل است، در جایگاه سوم جهان قرار میگیرد.
Hamid
۲۸ دی ۱۴۰۳سلام. تصور کنید برند تویوتا، ایرانی بود. از وزیر تا تک تک نمایندگان گوش دنیا را با آمار تولید آن، کر می کردند. شما یک فرد دولتی ژاپن را نمی تواند پیدا کنید که در خصوص آمار تولید خودروی ژاپن صحبت کند. هیچ نماینده ای مجلس این کشور را نمی تواند پیدا کنید که از این غول بازدید کند. در ایران هر فرد با اطلاع و بی اطلاعی، روزانه از یک تولید کننده که در سال های اخیر با رانت به یک تولید نسبی رسیده بازدید و چتر حمایتی خود را بی توجه به حقوق مصرف کننده می گسترانند. این یک نمونه از تفاوت یک کشور توسعه یافته با یک عقب مانده است.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ دی ۱۴۰۳خودستایی در فرهنگ ژاپنی، بی اخلاقی هست
دیگه الان برای ژاپنیها عادی شده که در زمینههای بسیار متنوع، بهترین یا نزدیک به بهترین جهان باشند
طبلهای توخالی داد و هوارشون زیاده
فرهاد
۲۸ دی ۱۴۰۳برخی از دوستان تویوتا رو برند پیرمرد پسند و بدرد نخور میدونن
نمیدونم این همه خریدار توی دنیا همه بی عقل هستند یا همه پیر مرد هستند
یا نظرات بدون مطالعه و منطق
م
۲۸ دی ۱۴۰۳خیلی از نمایندگان مجلس بخاطر زد و بندهای انتخاباتی کلی افراد به کارخانجات خودروسازی دولتی برای استخدام معرفی کردن! ظاهرا یکی از علل ضرر ده بودن خودروسازان ایرانی تعداد بیش از نیاز کارگران و افرادی هست که استخدام کردن و باید بهشون حقوق بدن.
صامورایی
۲۸ دی ۱۴۰۳صنعت خودروی کره از لحاظ قدمت خیلی از ژاپن و آلمان کم سابقه تره اما میبینیم که جزو ۳ تای برتره.
سرعت رشد صنعت خودروی کره به ویژه این اواخر واقعا عالی بوده. در روزگاری که حتی بزرگان ژاپن مثل نیسان و میتسوبیشی به در بسته میخورند، کره روز به روز قدرتمندتر میشه و بازار رقباشو میگیره
هاشمی
۲۸ دی ۱۴۰۳https://companiesmarketcap.com/automakers/largest-automakers-by-revenue/ هر چند که تویوتا پرفروشترین و پردرآمد ترین خودروساز دنیاس ولی پردرآمد ترین فولکس واگن هست چون به نسبت تویوتا محصولات گران قیمت تری داره اون بخش earning سود خالص و revenue درآمد رو نشون میده