تویوتا سدان الکتریکی جدیدی بنام bZ3 را برای رقابت با تسلا مدل ۳ معرفی کرده است. البته این خودرو فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده است و در این کشور تولید میشود. bZ3 بهعنوان برادر کوتاهقامت کراساوور bZ4X، از طریق همکاری با بیوایدی توسعه داده شده و در چین از طریق شبکه نمایندگیهای تویوتا فاو عرضه خواهد شد. ظاهر زاویهدار bZ3 شباهت زیادی به bZ4X دارد و هردو خودرو روی پلتفرم e-TNGA تویوتا ساخته شدهاند. تویوتا اما در این سدان الکتریکی جدید از باطریهای لیتیوم یونی بیوایدی استفاده کرده است.
این شرکت هنوز اندازه باطریها و قدرت bZ3 را اعلام نکرده اما از بردی بیش از ۶۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ خبر داده است. همچنین به سرعت شارژ هم اشارهای نشده اما یکی از اطلاعات جالب در مورد این خودرو، ادعای عجیب تویوتا است مبنی بر اینکه باطریهای bZ3 پس از ۱۰ سال استفاده همچنان ۹۰ درصد ظرفیت خود را حفظ خواهند کرد. کسی میداند که آیا مردان تویوتا و بیوایدی تاکنون با گوشیهای هوشمند کار کردهاند؟!
این سدان الکتریکی جدید ژاپنی از لحاظ ابعاد به رقیب اصلی خود یعنی مدل ۳ نزدیک است اما با ۴,۷۲۵ میلیمتر طول، ۱,۴۷۵ میلیمتر ارتفاع و فاصلهٔ محوری میلیمتری، کمی بزرگتر از رقیب آمریکایی بزرگتر است. ضریب آئرودینامیک ۰.۲۱ این ماشین نیز هرچند رقم رکوردشکنی نیست ولی بااینحال هنوز هم چشمگیر به نظر میرسد و از bZ4X با ۰.۲۹ کمتر است. در داخل، هرچند bZ3 هم مثل همتای کراساوور خود مقابل راننده یک نمایشگر دیجیتالی دارد که دیدن آن از بالای غربیلک فرمان صورت میگیرد نه از داخل آن، اما در این سدان جدید در میانۀ داشبورد بجای نمایشگر لمسی افقی که در کراساوور الکتریکی تویوتا دیده بودیم، از یک نمایشگر عمودی بزرگ استفاده شده است.
به گفتهٔ تویوتا، این سدان الکتریکی مخصوص بازار چین طراحی شده و فعلاً هیچ اشارهای به عرضهٔ آن در بازار آمریکای شمالی نشده است. همچنین ازآنجاییکه در ایالاتمتحده فقط خودروهای ساخت آمریکای شمالی مشمول دریافت مشوقهای مالیاتی خودروهای الکتریکی میشوند، عرضهٔ bZ3 در این کشور خیلی بعید به نظر میرسد. بااینحال، انتظار میرود این ماشین در چین به میزان قابلتوجهی از مدل ۳ ارزانتر باشد. البته هنوز قیمت رسمی bZ3 اعلام نشده اما به گزارش رویترز، تویوتا قصد دارد آن را با قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار یوآن معادل ۲۸ هزار دلار به فروش برساند درحالیکه ارزانترین نسخهٔ تسلا مدل ۳ در چین ۲۷۹ هزار یوآن معادل ۳۸,۶۶۰ دلار قیمت دارد.
Archi KHAN
۳ آبان ۱۴۰۱سلام دوستان
مدتی بود میخواستم نظرم را در مورد خودروهای برقی بگم
به نظرم خودروهای برقی الزاما پاک تر و تمیزتر نیستن.البته نکته ایی که حائز اهمیته خصوصا برای کشورها جهان اول
اینِ که :
آلودگی اونا در جایی بغیر از کشور مصرف کننده ایجاد میشه!
مثلا خودروی بنزینی هر چقدر هم پاک باشه بازم هوا محلی که داره استفاده میشه آلوده میکنه
ولی یه خودروی برقی ؛ باطریهاش که بحث انگیزترین بخش آلوده کننده اش هستن در یه کشور بدبختی تولید میشه
و شسته رفته میاد در خیابانهای پاک اونا تردد میکنه
و مطمئنا بعدها صداش در میاد که زباله های سمی شامل این باطری ها را باز در یه کشور بدبخته دیگه دفن میکنن
Powered by 2jz
۳ آبان ۱۴۰۱الان کدوم کشور بدبخت توانایی تولید باتری رو داره ؟ به غیر کشور های توسعه یافته کدوم کشور تکنولوژی تولید باتری رو داره ؟ اگه منظورتون مواد معدنی اولیه هستش خب همه کشور ها از معادن خودشون استخراج میکنن میزان استخراج لیتیوم در آلایندگی هوا و گاز های گلخانه ای به مقداری که فکر میکنید نیست همچنین باتری ها کاملا بازیافت میشن
Farimani
۳ آبان ۱۴۰۱دوستان یادمون باشه وقتی میگن بازیافت میکنن ، منظورشون اینه که باطری خودرو رو میدن به سیستم ذخیره سازی برق خورشیدی اما بعدش رو دیگه نمیگن ( تا اینجا از نگاه خودروساز بازیافت شده ) اما بعدش مثلاً بعد از جمعا دوازده سال پس از تولید ، این زباله های سمی هستند که با دانش امروز بشر هم راهی برای دفعشون نیست . یادمون نره امروز دستور براستفاده از باطری هست . باید دید بعدها دستور چی باشه .
آینده از آن خودروهای برقی با بیس سوخت فسیلی کمتر و سپس سوخت جایگزین خواهد بود .
Archi KHAN
۳ آبان ۱۴۰۱الان کدوم کشور بدبخت توانایی تولید باتری رو داره ؟
+++ منظور توانایی اون کشور نیست! سایت اون کشور برای تولبد هست (همونطور که اپل و تسلا و… مراکز تولید باطری شون غالبا در آسیای شرقی
به غیر کشور های توسعه یافته کدوم کشور تکنولوژی تولید باتری رو داره ؟
+++ اونا تکنولوژی و سرمایه گذاری میکنن صرفا. سایت و نیروی کار ارزان در کشورهای مورد بحث به وفور هست
از طرفی اون کشورها اغلبا مسرور هستن از این پیشنهاد جهان اول ، چونکه رونق اقتصادی به نسبت خوبی + رفاه و حتی وجود این سایتهای برندهای بزرگ و معروف امنیت را براشون تامین میکنه. هر چند میوه تلخی به نام آلوده گی صنعتی در دراز مدت داره
اگه منظورتون مواد معدنی اولیه هستش خب همه کشور ها از معادن خودشون استخراج میکنن میزان استخراج لیتیوم در آلایندگی هوا و گاز های گلخانه ای به مقداری که فکر میکنید نیست
+++اگه منظور موارد بالا بود که حتما خودم میگفتم! البته همه کشورها از منابع خودشون استخراج نمی کنن. کشورهای مترقی فعلا دست به غارت منابع سایر کشورها بردن (همون اتفاقی که در ایران داره میوفته)
همچنین باتری ها کاملا بازیافت میشن
+++هر کی اینو بهت گفته مطمئن باشه کل حقیقت رو بهتون نگفته
راجب به امحاء باطری های خانگی سبک (موبایل، اسباب بازی، رادیو و… یه سرچی بکنین)
حسین
۳ آبان ۱۴۰۱سلام،اولا که برق راههای تولید پاک زیاد داره خورشیدی و هسته ای ….وقتی میگی آلودگی بنزینی در محل هست مثل اینکه بگی من داخل خونه دودکش نمیزارم تا آلودگی در محل بمونه!
Archi KHAN
۳ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز
دنیا به این نتیجه رسید که تولید برق به روش هسته ای لااقل توجیه زیست محیطی و تمیز و سالم گونه ایی نداره، من متعجب میشم بعضی افراد با این سهولت جستجو و سرچ کردن مطالب به این راحتی توی گوگل و سایر منابع نسنجیده یه حرف میزنن!
در مورد قسمت دوم کامنت تون ” وقتی میگی آلودگی بنزینی در محل هست مثل اینکه بگی من داخل خونه دودکش نمیزارم تا آلودگی در محل بمونه! ”
اصلا منطق و معنی و ربطی درش نمیبینم ! شایدم من از درکش ناتوانم
datsun
۳ آبان ۱۴۰۱فقط موضوع باتری نیست معمولا تو بقیه موارد همینه
miladzm
۳ آبان ۱۴۰۱دمت گرم تویوتا که روزمون رو ساختی . حتی توی این روز های پر از غم و اندوه هم دست از طنازی بر نمیداری ما رو دم به دیقه میخندونی . رقابت با تسلا 3 ؟ :)))))))))) جالبه همین سه ماه پیش بود خبر اومد که تویوتا چون دیده دیگه هشدار هایی که به تسلا و اپل و مردم دنیا و سیاستمدارا و … مشکلش رو حل نمیکنه و از طرف دیگه آشپز خونه مجهز هم دیگه ظرفیت استخدام موتوری نداره و مهم تر از همه متاسفانه فناوری الکتریکی نداره رفته دست بوسی چینی ها یه تعداد کلاس آموزشی ببینه ماشین برقی ساختن یاد بگیره :)))) الان هم که این ماشین کل سیستم های حیاتی و فنی ش از باتری ها بگیر تا کلی اجزای دیگه مال بی وای دی هستش :)))) خب طرف میره اصل جنس یا همون بی وای دی رو میخره دیگه مگه مریضه به خاطر لوگوی نخ و سوزن منتظر این بمونه .
علی
۳ آبان ۱۴۰۱دم تویوتا گرم . عاشقشم .
datsun
۳ آبان ۱۴۰۱میلاد زم حالا روزت رو قشنگ تر میسازم جدید ترین گندی که شرکت مورد علاقت هیوندا زده استفاده از کودک کار در کارخانه های قطعه سازیشه که گندش در اومده و الان با پرداخت پول و گرفتن جوایز از مجلات داره با تلاش فراوان ماله کشی میکنه.
ADAK
۳ آبان ۱۴۰۱گور بابای خودروسازی و کیا و هیوندای هم
اما کره جنوبی کشورهای با ساختار قانونی بسیار قوی و سیستم اجتماعی فوق العاده سالمی هستش
لطفا منبع اصلی صحبت تون را بگذارید تا ما هم مطالعه کنیم
datsun
۳ آبان ۱۴۰۱موتور وان
ADAK
۴ آبان ۱۴۰۱لینک شو اگه ممکنه بزار لطفا 🙏
علی
۳ آبان ۱۴۰۱دم تویوتا گرم ، عاشقشم
miladzm
۳ آبان ۱۴۰۱آمار فروش و سرنوشت این هم بهتر از BZ4X نمیشه . درسته یه مقدار از تسلا ارزونتره ولی بازار نشون داده برند هایی که حتی خیلی از تویوتا در حوزه الکتریک بهتر و بالاتر و پیشرفته تر هستن وقتی به جنگ تسلا میرن چیزی جز شکست در انتظارشون نیست . دو تا دلیل اینجا مطرحه یکی شبکه گسترده سوپر شارزر های تسلا در سراسر دنیا و دو اون ذهنیت از عقبه و پیشینه هستش که مصرف کننده از محصولات تسلا داره . آخه یکی نیس بگه جاپون و کلا تویوتا تو اول یه محصول الکتریک بساز که در حد گرد لاستیک کیا EV6 باشه حالا تسلا پیشکش :))))) تویوتا سریع تر از هر زمان دیگری داره رو به انحطاط میره و این خیلی خوشجال کننده س . بالاخره شوخی که نیس بزرگترین کمپانی حامی تروریسم بین الملل و خاورمیانس .
MASOUD 0099
۳ آبان ۱۴۰۱زیبا 👌 جذاب 👌⚡
amir1400
۳ آبان ۱۴۰۱هنوز اولش هست ، تویوتا قصد داره ۳۰ محصول الکتریکی تا ۵ سال دیگه عرضه کنه و تا ۱۲ سال دیگه به برندی تمام الکتریکی تبدیل بشه
Hamilton1970
۳ آبان ۱۴۰۱خدا نکنه
زبونتو گاز بگیر
تویوتا همه محصولاتش برقی بشه من میمیرم
تویوتا گفته روی سوخت های مصنوعی کار میکنه که درون سوز ها زنده بمونن برقی نشن تو میگی برقی بشه استغفرالله 📿🤲🏽😐
پیام
۳ آبان ۱۴۰۱رقابت با تسلا؟! اونم تویوتای نوپا تو ماشینای الکتریکی! 😂😂😂😂😂😂 جالب اینجاست که رئیسش سال قبل میگفت ماشبنای الکتریکی به درد ننیخورن و رفتن سمتش اشتباهه!!!
پیام
۳ آبان ۱۴۰۱تا تویوتا بخواد وارد این عرصه بشه هیوندای چند تا ماشین الکتریکی درست حسابی دیگه معرفی میکنه.
علی
۳ آبان ۱۴۰۱مقایسه کردن هیوندای با تویوتا ، توهین به تویوتا است . خود هیوندای بچه ناخلف میتسوبیشیه!!!!
miladzm
۳ آبان ۱۴۰۱میستوبیشی !!!! همونی که هر یکی دو سال یه بار واسه پیک سلامتی یه ماشین معرفی میکنه !!!!!! توهین اینه که اسم یه برند بازنده و با آمار فروش پایین تر از تاتا موتورز هند رو کنار اسم چهارمین گروه خودروسازی پرفروش دنیا بیاری !!!!!!!
datsun
۳ آبان ۱۴۰۱میتسوبیشی همونیه که الان جنگنده نسل ۶ داره میسازه و همونیه که انواع پرتابگر فضا میسازه چیزی که در تخیلات هیوندا هم نمیکنجه
phonix
۳ آبان ۱۴۰۱کشتی جنگی میسازه
کاری که خود گروه هیوندا بدون حضور دوو انجام نمیده
miladzm
۳ آبان ۱۴۰۱داستون جان هواپیما جت جنگی و کشتی کروز و ناو هواپیمابر رو ول کن . اینجا سایت ماشینه عزیزم . اگه اینه که هیوندای هم هواپیمای عمود پرواز الکتریکی سوپرنال با کلی ویژگی های لوکس میسازه که میتسوبیشی که سهله شینزو آبه توی تابوتش هم نمیتونه تصورش کنه :)))))
دیگه از این به بعد هیچ وقت اسم یه برند فلک زده بدبخت رو کنار یه برند مطرح با کلی جوایز نیار :))
چون ممکنه ازت تست الکل بگیرن !
کیانوش
۳ آبان ۱۴۰۱اولا که بزرگوار امار فروش اصلا نشون دهنده سطح مهندسی در جریان تو ی شرکت نیست. همون تاتا موتور از نود درصد خودرو ساز های اروپایی هم فروش بیشتری داره بزرگوار. پس شر و ور نگو خواهشا
کیانوش
۳ آبان ۱۴۰۱خوشبخال چه ذوق و شوقی داری واسه حمایت از هیوندایی والا به خدا ما اینجوری از بنز و بی ام و هم طرفداری نمیکنیم ،خب که چی الان اره هیوندای چهار تا جایزه بیشتر اورده میتسوبیشی از همون اول هم سیاست کاریش مثل هیوندای نبوده که ده تا شاسی بلند و ده تا سدان و پنج تا هاچ بک بسازه و همینقدر هم با ی برند دیگه بسازه ،اصلا قابل قیاس نیستن با هم
phonix
۳ آبان ۱۴۰۱هواپیمای عمود پرواز الکتریکی
منظورت کواد کوپتره؟
حتی مدیر بازاریابی لاکهید هم نمیگه ما عمود پرواز داریم که تو میگی
همین رو بدون که اف 35 های مورد استفاده کره در تاسیسات میتسوبیشی ساخته شدن
Muty
۳ آبان ۱۴۰۱بعد آوردن اسم چهارمین خودروساز پرفروش دنیا (که ادعای شماس) کنار برند اول و گاهی سالها دوم جهان توهین نیس ؟!!
kamranmz
۳ آبان ۱۴۰۱فونیکس
https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-supernal-evtol-electric/
کافیه ؟
phonix
۴ آبان ۱۴۰۱kamranmz
اره ایران هم هواپیمای شیش نفره تولید میکنه
ضمن اینکه این سیستم کواد کوپتره اسمش نه هواپیما اگر ناراحت نمیشی و در وصف سواد ناشرین مجله حرف نمیزنی گفتن هواپیمای عمود پرواز از روی بی سوادیه aircraft به هر وسیله پرنده بجز هلیکوپتر گفته میشه که خودش اسم خاص داره گفته میشه
هواپیمای عمود پرواز هم تا امروز ساخته نشده صرفا دو جت جنگنده ساخت امریکا عمود پرواز بودن به علاوه هواگرد مخصوص نیروی عملیات ویژه امریکا وی-۲۲ آسپری اولین تیلت روتور نظامی تاریخ هست هنگام برخواستن و نشستن مثل هلیکوپتره با فاصله گرفتن از زمین تبدیل به هواپیما میشه این محصول کانسپت هیوندا هم مثل همینه
لازم به ذکره حالا که خیلی به خود مینازی باید بدونی میتسوبیشی هواپیمای مسافربری تولید میکنه به علاوه ترابری و اواکس و…
پیام
۳ آبان ۱۴۰۱یه زمانی پیرمردها هم میگفتن تا پاناسونیک هست کی سامسونگ میخره! مرد اون دوران!
phonix
۳ آبان ۱۴۰۱بله اون زمان تمام شد ولی چی باعث شده فکر کنی سامسونگ بهترینه؟
در موبایل که بهترین نیست
در دوربین هم نیست
تلوزیون هم نیست
لوازم خانگی هم مثل یخچال یازم اول نیست
تولید تراشه هم اول نیست
تکنولوژی هم اول نیست
در صنایع نظامی هم که حضور داره بازم اول نیستو…
در بهترین حالت دومه دمش هم گرم موبایلاش عالیه خیلی هم از ما ایرانیا جلو تره ولی دلیل نمیشه بخاطر دوم شدن کره ای ها بیا و به ژاپنی ها توهین کنن
اون طرفدار ژاپنی حرف های زیادی برای گفتن داره با ژاپنی ها بزرگ شده ما هیچ وقت ال اف ای و اسکای لاین و سوپرا ندیدیم ولی دوستشون داریم حداقل در یک زمان اولین بودن دلیل برای مسخره کردن کسایی که اول بودن ارزوشونه نسبت به کسایی که اول شدن براشون خاطره شده رو نمیفهمم
خود کره داره سیستم ژاپن رو پیش میره بعد عده ای نفهم میان کره رو بالا تر از ژاپن قرار میدن اگه کره انقدر خفنه پس چرا در هیچ معادلاتی حسابش نمیکنن چرا در ایسگاه فضایی سهیم نیست و چرا هنوز به ژاپن وابستس همه قابل احترام هستن اما تا زمانی که احترام رو حفظ کنن
من خودم هم ژاپنی داشتم و کره ای هیچ فرقی هم با هم نداشتن هیچ وقت هم کره ایه نه اتیش گرفت نه منفجر شد نه تو جاده گذاشتم ازاون طرف هم هیچ وقت چرخ ماشینم در نیومده.
پس دیگه عقده هاتون رو ول کنید و تو حال و واقعیت زندگی کنید
ما از همه دنیا 50 سال عقب افتادیم
datsun
۳ آبان ۱۴۰۱۲۸ هزارتا واقعا برای خودرو الکتریکی ارزونه
پیام
۳ آبان ۱۴۰۱با اون طراحی مضحک جلوش همون ۲۸ تا هم واقعا زیاده! یه زمانی ولوو در مقابل به روزترین طراحیها مقاومت میکرد ولی در نهایت مجبور شد فکری به حال این قضیه کنه! تویوتا به مزخرف بودن طراحی شهرت داره. نمونش اون گندی بود که چند سال پیش به چراغ عقب کمری زد و یه ذوزنقه مسخره ازش درآورد!!!
datsun
۳ آبان ۱۴۰۱باشه
حسین
۳ آبان ۱۴۰۱مطمئن باش طراحی های تویوتا از طراحی های عجیب هیوندا خیلی بهتره. اون از نسل جدید آزرا، اون از النترا که شبیه سوسکی هست که کوبیدن توی سرش، اون از اسپرتیج جدید که شبیه عقربی هست که زیر لاستیک ماشین پلاسیده شده
پیام
۳ آبان ۱۴۰۱مخصوصا اون طراحی مضحک تویوتا یاریس!!! معلوم نبود کیلومترشمارش کجا بود!!!
کیانوش
۳ آبان ۱۴۰۱الان واقعا از نظر تو این طراحی تویوتا قدیمی هستش ؟!؟! دیگه فکر نکنم لازم باشهبحث و ادامه بدیم اگه نتوستنی تفاوت طراحی سری bZ رو با تویوتا های بنزینی تشخیص بدی و میگی طراحی قدیمیه که دیگه خیچ
شاعر
۳ آبان ۱۴۰۱بنظرم ارزش خرید بالایی داره 28 هزارتا برای ماشینی که 600 کیلومتر برد داره و اگر حرفی که در مورد دوام باتری ها زدن صحت داشته باشه واقعا می ارزه
سروش
۳ آبان ۱۴۰۱با این قیمت گذاری کاملا برتر از تسلاست ولی این طراحی داشبورد رو هضم نمیکنم. همون داشبورد قدیمی کمری و کرولا رو بذارن قشنگ تره
phonix
۳ آبان ۱۴۰۱به ماشین برقی نمیخوره اون طراحی
کلا بعضی ها دوست دارن کاری کنن انگار برقی ها اوج کهندسی هستن و از اینده اومدن مثلا تریم ابی داخل بعضی از ماشین ها که وقتی دیدیش از دور داد بزنه برقیه
در کل اون طراحی به اندازه کافی مفهوم الکتریکی بودن ماشین رو نمیرسونه
ماشین برقثی شده یه باتری با یک مانیتور به اندازه وجود خریدار
meysam
۳ آبان ۱۴۰۱bZ4X که کلا زایید
ولی این هم طراحی داخلی و خارجی خوبی داره
هم برد خوب و هم قیمت مناسب
احتمالا بازار بعدیش اروپا باشه
phonix
۳ آبان ۱۴۰۱قیمتش کمه چون برای چینه هم تولید بالاس هم فروش بالاس و هم سطح درامد پایین تره
حتی اگه بخواد همینو تو اروپا بفروشه دیوانه که نیست مفت بفروشه به قیمتش اضافه میکنه که سود بیشتری ببره
SLR _ 722
۳ آبان ۱۴۰۱تویوتا خیلی شرکت محتاطی بنظر میاد و فکر میکنم داره با این ماشین ها خودش رو در زمینه الکتریکی امتحان میکنه و شاید واسه همین عرضه جهانی نداره
حیف تویوتا هست که بلایی که سر نوکیا اومد سرش بیاد و امیدوارم هیچوقت اینطور نشه
مهدی
۳ آبان ۱۴۰۱تویوتا که بیاد تسلا میره خونش
حرف اول و آخر را کیفیت و قیمت پایین و نمایندگیهای تعمیرات میزنه که ظاهرا تویوتا برنده بی چون و چرای این خودرو میشه
Alan.r
۳ آبان ۱۴۰۱طراحی و کابین بسیاااااار زیبا و خوبی داره بردشم خوبه قیمتشم عالیه
❤BMW❤
۳ آبان ۱۴۰۱زیباست
برد بیش از ۶۰۰ هم خیلی خوبه
Hadi
۳ آبان ۱۴۰۱طراحیش زیباست بردش هم خیلی خوبه اگه قیمتش هم منطقی باشه و زمان شارژ مناسب باشه موفق میشه…
اگه بتونه تو چین موفق بشه احتمال موفقیتش تو بقیه بازار هام بالاس…
کیانوش
۳ آبان ۱۴۰۱اگه واقعا ده هزار تا با تسلا ۳ اختلاف قیمت داشته باشه پس خیلی ارزش خرید بالایی داره از داشبوردشم خیلی خوشم اومد خصوصا اون نمایشگر بالای فرمون چرا خدایی از اول طراح ها به این فکر نی افتادن که دیدن کیلومتر شمار از داخل فرمون سخته و اون بالا نزاشتنش