تویوتا

تویوتا bZ3C برقی؛ پریوس شاسی‌بلند با تجهیزات بی وای دی!

تویوتا bZ3C جدیدترین محصول برقی این خودروساز ژاپنی برای بازار چین است که از طراحی مشابه پریوس استفاده می‌کند اما یک سورپرایز به همراه دارد!
تویوتا bZ3C

وزارت صنعت و فناوری ارتباطات چین جزئیات و تصاویر اولیه از نسخه تولیدی تویوتا bZ3C را منتشر کرده است. بر این اساس، قوای محرکه و باتری خودروی موردبحث توسط بی وای دی تأمین شده است. bZ3C سومین خودروی برقی ژاپنی‌ها محسوب می‌شود و همین امر میزان عقب‌ماندگی آن‌ها در بازار محصولات بدون آلایندگی را نشان می‌دهد.

کانسپت تویوتا bZ3C

قرار است فرایند تولید خودروی جدید تویوتا از سه‌ماهه پایانی امسال در کارخانه جوینت ونچر فاو تویوتا در تیانجین شروع شود. احتمالاً می‌دانید که همه خودروها در چین قبل از عرضه به بازار باید مجوزها و تأییدیه‌های لازم را از سازمان‌های دولتی دریافت کنند و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نیز لیست خودروهایی را که در آینده نزدیک راهی بازار این کشور خواهند شد هر ماه منتشر می‌کند. خودروسازان اصلاً از این روند راضی نیستند چراکه اکثر جزئیات و تصاویر خودروهای جدید آن‌ها قبل از رونمایی رسمی لو می‌رود هرچند رسانه‌ها به این موارد اهمیتی نمی‌دهند.

با این تفاسیر، اولین تصاویر و مشخصات اصلی تویوتا bZ3C جدید منتشر شده است. این خودرو یک شاسی‌بلند چهار در و پنج نفره است که طراحی مشابه پریوس را دارد. طول/عرض/ارتفاع سومین خودروی برقی تویوتا به ۴۷۸۰/۱۸۶۶/۱۵۱۰ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۸۰ میلی‌متر است. وزن ۱۹۲۰ کیلوگرم و رینگ‌های ۱۸ و ۲۱ اینچی جزو دیگر ویژگی‌های bZ3C محسوب می‌شوند. همچنین مشتریان می‌توانند با پرداخت مبلغ بیشتر رادار لیزر را روی سقف خودرو سفارش دهند.

همان‌طور که گفته شد بی وای دی قوای محرکه خودروی تویوتا را تأمین می‌کند. موتور برقی این خودرو ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. این موتور برقی توسط فودی پاور به عنوان زیرمجموعه بی وای دی تولید می‌شود. باتری لیتیوم آهن فسفات نیز توسط فین دریمز بی وای دی تولید شده و اگرچه ظرفیت آن مشخص نیست اما انتظار می‌رود توان پیمایش تویوتا bZ3C برقی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر باشد. شاسی‌بلند برقی تویوتا چندی پیش در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. پلتفرم bZ3C توسط فاو و تویوتا توسعه یافته و باتری، موتور و سایر اجزای قوای محرکه نیز توسط بی وای دی تأمین شده‌اند. باید دانست فاو یک شرکت دولتی است که دومین خودروساز بزرگ چین به شمار می‌رود. در پایان باید خاطرنشان ساخت ژاپنی‌ها قبلاً دو خودروی برقی bZ4X و bZ3 را در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا عرضه کرده‌اند و انتظار داریم bZ3C جدید نیز تا پایان سال جاری میلادی راهی بازار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (297 ديدگاه)

    یه زمانی byd پلتفرم و حتی اتاق لکسوس RX دو نسل قبلو میگرفت که ماشین بسازه
    دائما یکسان نماند حال دوران

    موافقم 47
    مخالفم 6
    1. رضا

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (223 ديدگاه)

      بله بی وای دی شرکت گردن کلفتی شده در حوزه خودرو های تمام برقی به خاطر اینکه تو چین برقی سازی فراگیر شد. اگر مابقی دنیا همتراز چین برقی شدن رو پیش میگرفتن مطمئن باش که بقیه خودروسازها هم به همین میزان چینی ها پیشرفت میکردن. الان هم تازه این نقطه رسیدن که وقتش نیست یکی یکی پروژه هاشون لغو و روند برقی شدن رو کند کردن. ولی چینی ها لغو نکردن. آیا کل دنیا عقب مونده شده و چینی ها خیلی غول بی شاخ و دم؟ خیر. همه چیز به زمان بندی ربط داره. تو نوعی راجع به برقی ها فقط بازار چین رو میبینی. در صورتی ترند دنیا هیبریدی رو فعلا سرلوحه خودش قرار داده. چند شرکت مرسوم بنزینی ساز تو دنیا وجود داره که بشه گفت فلان محصول برقیش خوبه و خیلی در حد سایر محصولات بنزینی فروش داره؟ واقعیتش هیچکدوم حتی کره ای ها.

      موافقم 2
      مخالفم 21
      1. MehdiTurbo

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2362 ديدگاه)

        از لحاظ فروش چرا دقیقا بوده خیلی بیشتر بنزینی ها تو اون بازه زمانی هم از یه سری هاشون بوده
        اولیش تسلا بود دومیش اگه اشتباه نکنم هیوندای بود
        اینا را سرچ بزنید میاره مقایسه مدل های الکتریکی فروخته شده با بنزیمی ها و تعداد امارش تو هر سال مقایسه پرفروشترین مدل های الکتریکی با بنزیمی همه را نموداری جدول بندی شده مرتب میاره فقط باید به انگلیسی سرچ کنید من قبلا دیدم خیلی فروش یه سری الکتریکی ها از یه سری حتی بنزینی هام بیشتر بود البته الان حضور ذهن ندارم
        یه سری ساینا بود خیلی جدولای باحالی داشت حتی درصد سودشم نوشته بود ولی باید بگردید متاسفانه به فارسی نمیاره

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. Car love

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (700 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂😂
        قیافشون دیدن داره الان

        موافقم 4
        مخالفم 11
    2. amirkhanzadeh

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      ماشین جذابی برای من نبود
      هر چند این سلیقه ایه

      موافقم 4
      مخالفم 2
    3. پیام

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      یه تعداد یه جوری از ماشین برقی بد می گفتن که انگار تویوتا نمیزنه و رو به انهدام هست! الان قرضی شده!

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. amir

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        میگم میدونستی فروش bz4x از آیونیک ۶ بیشتره واقعا خیلی مضحکه😂😂😂🤣🤣
        محصول شکست خورده از محصول جایزه دار فروشش بیشتر شده🤣🤣

        موافقم 12
        مخالفم 6
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1159 ديدگاه)

          امیر اینا اصلا درحد ژاپن نیستن بزار طرفداراشون فشاری بشن

          موافقم 2
          مخالفم 1
  2. MehdiTurbo

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    یه سری دوستان میگفتند سیاست تویوتاست وارد برقی نشدن مشکلش توانایی تولید موتور برقی نیستا سیاستش اینا همه سال درست بوده
    بعد کلی لینک گذاشتیم که چقدر خودرو هایی که برقی تولید کردن طی اون پنج شیش سال فروشش سود داشته براشون تو یه سری مدلا از بنزینیا به شدت بالا تر بوده
    الان که بحث اینه تولید برقی کم بشه تویوتا با موتور بی وای دی داره وارد حوزه برقی میشه
    تویوتا اگه مشکلش عدم توانایی تولید نبود همون سالها وارد میشد هر چند اون تایم گذاشت روی هیدروژنی و هیبریدی نه اینکه تو وضعیت الان که الکتریکی ها رو به افت وارد الکتریکی بشه
    علت این کارشم بیشتر شاید این باشه که داره احتمالاتی برای اینده الکتریکی در نظر میگیره اگه نه کسی که اینقدر مخالف الکتریکی بود تو این برهه وارد نمیشد

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. Saeed Boroomand

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (537 ديدگاه)

      چقدر پیچیده میبنید ماجرا رو. قیمت باتری توی چین هر کیلو وات ساعت حدود هفتاد دلاره و باتری مشابه رو بقیه دو برابر قیمت میخرن. بجژ این قوای محرکه بی وای دی هم بازدهی اش بیشتره و ارزون تر. از طرفی این کشور ها هنوز تکلیفشون مشخص نیست که به چه سمتی میخوان بچرن، و یکم واسشون هضم شکست طول میکشه واسه همین ریسک استفاده از بی وای دی و چسبوندن برچسب آدامش تویوتا نشون روی بدنه و فروختشن به هوادار ها به صرفه تره.

      موافقم 5
      مخالفم 2
  3. حسین

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (404 ديدگاه)

    البته در زمینه خودروهای پلاگین هیبریدی هم بی‌وای‌دی از تویوتا جلو افتاده، خبرش اومده که تویوتا میخواد از پلتفرم پلاگین هیبرید بی‌وای‌دی استفاده کنه.

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1159 ديدگاه)

      BYD تو اینجور زمینه ها از تیوتا جلو بیفته یعنی از کل صنعت خودروسازی جلو افتاده

      موافقم 1
      مخالفم 2
  4. قنداق

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (722 ديدگاه)

    آقای احمدزاده لطفا درباره
    همچنین مشتریان می‌توانند با پرداخت مبلغ بیشتر رادار لیزر را روی سقف خودرو سفارش دهند.
    توضیح بدید ممنون میشم

    1. شاهین

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام این یه آپشن برای رانندگی نیمه خودکار هست که تجهیزات مربوط به سنسور و لیدار اون معمولا روی سقف و نزدیک شیشه جلو نصب میشه.

      1. قنداق

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (722 ديدگاه)

        ممنون از پاسخ شما

      2. قنداق

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (722 ديدگاه)

        لئوناردو داوینچی طرح سوپرشارژر یا زیردریایی و خودرو بنزینی و بخار رو داشته؟؟؟؟ یا جنگنده

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. F134

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (9 ديدگاه)

          یچیزی هست به اسم گوگل . برو اونجا ‌ کم اسپم کن

    2. Saeed Boroomand

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (537 ديدگاه)

      چشم ما فاصله ی اجسام از ما و موقعیت نسبی رو با استفاده از اختلاف زاویه دید بین چشم ها انداز ه میگیره و تفسیر تصویر دوبعدی که چشم ثبت میکنه با درک قبلی مون از فواصل توی مغز.
      این پردازش به شکل کلاسیکش اما خیلی توان زیادی نیاز داره. برای مدت ها تسلا تنها شرکت بزرگی بود که محاسبات بین تصاویر دوربین های مختلف و فاصله ها رو واسه نرم افزار های خودرانش انجام میداد. پارسال متوجه شدن که این روش واسشون عیر ممکنه به جواب خوب برسه.
      الان از هوش مصنوعی استفاده میکنه تسلاو مثل مغز. به جای محاسبه ی عددی اجازه میدن شبکه ساختار خودش رو متناسب با تصاویر و فواصل شکل بده، و بعد از این مرحله آموزش، اگه به شبکه تصویر جاده نشون دادیم و سرعت رو گفتیم خروجی اش سرعت مطلوب و ترمز و غیره باشه.
      شرکت های دیگه اما عمتا از لایدار استفاده میکنن، لایدار یه تکنولوژی مشخص نیست، هر چند و از آی آر تا تراینگولیشن تا روش های لیزری و پالسی و نوری رو در برمیگیرن.
      اون چیزی که رایجه اما گرونه این هست که یه باریکه لیزر در حال قطع و صول شدن رو با شدت زیاد که خوب بتونه از سطوح مختلف منعکس شه رو بلرتسیم به سمت اجسام ، وقتی برگشت ترجیب کنیم شکل موج رو با موج در حال فرستادن که بهش میگن کانولوشن، خروجی کانولوشن میتونه مسافت رو به ما بده. تابنده لیزر رو روی یه موتور در حال چرخش نصب مسکنن تا تصویر خروجی مثل رادار ها همه ی جهت ها رو پوشش بده. خوبیش اینه که پردازشش راحته. بدی هر دو تکنولوژی اینه که توی شرایط مختلف جوی و غیره جواب خوب گرفتن سخته. بر عکس چشم ما…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا