این شاسیبلند خانوادگی از یک پیشرانه تمام برقی ۲۲۱ اسب بخار استفاده میکند.
بازار چین بهخاطر تقاضای بالا برای خودروهای الکتریکی و نوآورانه، به میدان رقابت برای شرکتهای خودروسازی تبدیل شده است. تویوتا هم بهعنوان یک خودروساز قدرتمند از این فرصت غافل نمانده و با ارائه محصولات جدید سری bZ در تلاش است تا سهم خود را از چین به دست آورد. جدیدترین محصول این خانواده برقی، bZ3X نام دارد.
مقالات مرتبط:
- رونمایی از خودروهای برقی تویوتا BZ در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
- تویوتا bZ3 در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان برقی وارداتی برساوش
این شاسیبلند جدید که با همکاری خودروسازی چینی GAC تولید شده، در تلاش است تا با عرضه امکانات مناسب و قیمت استثنایی، توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کند. شرکت مشترک تویوتا-گک تمام تلاش خود را کرده تا قیمت نسخه پایه bZ3X را به ۱۳,۸۰۰ دلار برساند. نمونههای بالارده این خودرو با قیمت ۲۷,۵۰۰ دلار به دست مشتریان چینی میرسند. تویوتا برنامه دارد که نخستین نمونههای bZ3X را تا ماه مارس سال آینده میلادی به دست خریداران برساند.
نسخه پایه شاسیبلند برقی تویوتا که با پسوند ۴۳۰ ایرپلاس شناخته میشود از یک بسته باتری ۵۰.۰۳ کیلووات ساعتی لیتیوم-آهن-فسفات استفاده میکند. هر چند به نظر میرسد که این باتری برای یک شاسیبلند خانوادگی کوچک باشد اما به ادعای تویوتا، ۴۳۰ ایرپلاس با هر بار شارژ کامل مسافتی ۴۳۰ کیلومتری را میپیماید؛ رقمی که برای این خودرو و باتری قابلتقدیر است. باتری یادشده نیروی موردنیاز موتور برقی ۲۲۱ اسب بخاری تامین میکند.
مشتریان میتوانند دو نسخه ردهبالاتر ۵۲۰ پروپلاس و ۶۲۰ مکس را با قابلیت پیمایش مسافتی ۵۲۰ و ۶۲۰ کیلومتری تهیه کنند. بهاینترتیب خودروهایشان به باتریهای بزرگتری مجهز میشود.
شاسیبلند تویوتا bZ3X با طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری ۴,۶۰۰، ۱,۸۷۵، ۱,۶۴۵ و ۲,۷۶۵ میلیمتری تولید میشود. وزن دستگاه برابر ۱,۸۳۵ کیلوگرم اعلام شده که برای یک شاسیبلند سایز متوسط، رقمی معمولی به شمار میرود.
تویوتا از زمان معرفی نخستین مدل خانواده bZ یعنی کراساوور bZ3C درحال کار روی bZ3X است. بههمین دلیل، میتوان دلیل طراحی مناسب و بهرو کابین و حجم درخور تجهیزات آن را بهخوبی درک کرد. فضای داخلی bZ3X میزبان یک نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی شده که درکنار نمایشگر اطلاعاتی ۸.۸ اینچی روبهروی راننده، انجاموظیفه میکند. فرمان دو پره این خودرو از طراحی مدرن و همان مواد اولیه داشبورد سود میبرد.
ازجمله امکانات جانبی کابین bZ3X میتوان به شارژر بیسیم گوشی هوشمند و ۱۱ بلندگوی برند یاماها اشاره کرد. تویوتا به این امکانات بسنده نکرده و شاسیبلند خود را به مجموعهای از امکانات ایمنی هم تجهیز کرده است که از جمله آنها میتوانبه ۱۱ دوربین باکیفیت، رادارهای متکیبه امواج میلیمتری، یک لیدار، ۱۲ حسگر اولتراسونیک و سیستمهای کمکراننده اشاره کرد. نظر شما درباره bZ3X چیست؟ آیا تویوتا به بازیگر نقش اول بازار خودروی چین بدل خواهد شد؟
Absurd Hero
۲۲ آذر ۱۴۰۳هم قیمت پارس tu5 بازار
پیام
۲۲ آذر ۱۴۰۳چهره امیر و absurd و … دیدنیه وااااااا 😂😂😂😂
ناخدا
۲۲ آذر ۱۴۰۳به امید خدا در روزهای آینده زیر اخبار مربوط به گندکاریهای چپوندای میبینمت 🤭 اینجور مواقع قیافه ت خیلی دیدن داره 🤭
۲۲ آذر ۱۴۰۳حالا بچه سالا هیچکدوم نه ماشین کره ای دارن نه ژاپنی حالا خوبه من یه پراید کره ای دارم شما که تو عمرتون هیچوقت ماشین کره ای ژاپنی سوار نشدید حرف نزنید بهتره بدبختا!
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده هه
پول ندارن ماشین کره ای ژاپنی سوار شن ایراد میگیرن
Cehx
۲۲ آذر ۱۴۰۳یدونه (نیازمند توجه) هم میزاشتی تهش مشتی دیگه اینکه بیای رو کامنت اول ریپلای بزنی قدیمی شده من خودم موافق رفتن برخی خط تولید ها توی کشور هایی مثل چین و هند هستم تا قیمت تمام شده بیاد پایین ولی برای کسی که پول بیشتر داره مدل های دیگری از همون کارخونه های جاپونی بگیره که کیفیت بالاتری دارند ولی بازم تویوتا با چینی ها همکاری کنه خوبه چرا چون چینی ها باتری های ارزون قیمت و خوبی تولید می کنند که برای برقی ها مناسبه ولی خب اگه برای بنزینی ها همکاری کنن جالب نیست
ممد ژانگولر
۲۲ آذر ۱۴۰۳به نظرم خیلی جذابه . دمشون گرم با این قیمت صحاب ی ماشین خوب میشی
MehdiTurbo
۲۳ آذر ۱۴۰۳ارم تویوتا نبود میگفتم صد در صد یه خودروی چینی
تویوتا نباید دنباله رو چین بشه با اون اصالت
کابنش قشنگ چینی چینیه
MehdiTurbo
۲۳ آذر ۱۴۰۳طراحی پشتش خیلی خوبه
البته برای بازار چین احتمالا واسه همین تم چینی گرفته امیدوارم برای بقیه بازار طراحی کبین و جلوش که چینی ترند نکنه
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۳دیگه داداش مهدی دنیای رقابته هر کی ارزونتر و با کیفیت تر بده سرپا میمونه . مهم اینه برای مصرف کننده نهایی عالی میشه. اونی هم دوست نداره میره پورشه لامبو میخره حالشو میبره
🇰🇷
۲۲ آذر ۱۴۰۳حالا از بحث پلتفرم و باتری و این چیزا کلا بگذریم. اصلا همینم عالیه دستشم درد نکنه آفرین به تویوتا. ولی اون خط آخر … آیا تویوتا به بازیگر نقش اول بازار خودروی چین بدل خواهد شد؟
😄
Absurd Hero
۲۲ آذر ۱۴۰۳از فروش هیوندا تو بازار چین برامون بگو
Galant.VR4(JDM)
۲۲ آذر ۱۴۰۳چه ربطی به فروش هیوندای داره توی چین
چیزی بدی هم نگفتن بنده خدا
Galant.VR4(JDM)
۲۲ آذر ۱۴۰۳فک نکنم نقش اول چین باشه بخصوص وقتی به پیشرفت برقیهای تویوتا و فقدان خودروهای برقی در سبد محصولاتش فکر کنی میبینی تویوتا نیازمند یه همراه قوی در این زمینه هست
در ضمن رقبای سرسختی مثل BYD توی چین پادشاهی میکنن
JaMsHiD-B
۲۲ آذر ۱۴۰۳قطعا تویوتا بخاطر کمتر شدن هزینه های تولید خودروی برقی مناسب و خوب و قطعا نداشتن توانایی در حال حاضر و سرمایه و وقت رفته سراغ چین و چون دیده فروش ماشین های چینی ریبج شده چینی توی آمریکا آنچنان هم بد نیست ( مثل لینکلن) بنظرم تصمیم مناسبی بود
الان بعضی از دوستان میان میگن اگه کره ای ها اینکار رو میکردن بهشون میگفتید گدا و حالا که به تویوتا رسید شده همکاری ثمر بخش ، بهتره بگم که تویوتا هیچ استعداد و توانایی توی بخش برقی ها نداشته و رفته پیش اوستا کارش
ولی خیلی برای کره ای ها زشته که با این همه ادعا بره از چین وسایل برای خودروی برقی بگیره . شرکتی که توی برقی سازی یه خروار ادعا داره و کل تمرکزش روی اونه زشته
و قطعا بخاطر این همکاری تویوتا میتونه راحت تر توی بازار چین ماشین بفروشه
KAIZEN
۲۲ آذر ۱۴۰۳خیلی خوبه
مفته با این قیمت
hosen
۲۲ آذر ۱۴۰۳علنا مفته قیمتش
Galant.VR4(JDM)
۲۲ آذر ۱۴۰۳توی چین از این مفت تر هم هست تازه از لحاظ عملکرد بهتر هستن
Galant.VR4(JDM)
۲۲ آذر ۱۴۰۳با توجه به قیمت برد کاربردی داره ظاهر و طراحی جالبی داره اما من که در نگاه اول یه طراحی ژاپنی ندیدم
مورد قابل توجه رقابت شدید توی چین هست و خودروسازی های زیادی با تکنولوژی و طراحی های حرفهای و همینطور قیمت قابل های بسیار معقول،تویوتا باید خیلی متمایز و کاربردی تر در کلاس های مدنظر خودش باشه تو این مورد هیوندای میتونه توی برقی ها بهش کمک کنه با توجه به توافق به همکاری و پیشرفت زیاد در زمینه برقی
در کل برای رسیدن به جایگاه درست در چین ،تویوتا باید برای طراحی،آپشن و همینطور قوای محرکه خودروهاش سر کیسهرو حسابی شل کنه
۲۲ آذر ۱۴۰۳داداش عکس پروفت چقدر قشنگه
Galant.VR4(JDM)
۲۲ آذر ۱۴۰۳عشق منی چشات قشنگ میبنه
همین ماشین پروفم که میبینی بهترش قسمت شما داداش
۲۳ آذر ۱۴۰۳همچنین داش♥️
محمد ۱
۲۲ آذر ۱۴۰۳کاری ندارم اصلا لوکس نیست.. اما تدایی گر ex90 هست… حالت اونا داره.. تو یه نیگا…
هم داخلی هم خارجیش….
طرحش خوبه…
قاسم ولی الهی روشن
۲۲ آذر ۱۴۰۳همواره قیمت خودروهای دمو شده، مناسب وبا قیمتهای زیر یک میلیارد ملت بازدید کننده را خوشحال می کنه و وقتی وارد بازار که میشه با شیادی دولت و مافیای خودرو بالای دو میلیارد دست مردم میرسه، شیادی تا چه حد، آخه بیشرف ها درآمد مردم ۱۰درصد درآمد عرف جهانی ولی خودرو هزینه زندگی ۵برابر قیمت جهانی، اگر این روند شیادی و شارلاتان نظام نیست پس چیه، به امید روزی که ملت خلاص بشه
Dariush
۲۲ آذر ۱۴۰۳عالیه اما غیر از طراحی جلو بقیه قسمتها از لحاظ طراحی کپی شدست
سهیل گل آزاد
۲۲ آذر ۱۴۰۳همین تا چند ماه دیگه میره تو سامانه فروش معین خودرو صفحات و پیچ های خودرویی هم دورش جمع میشن و تبلیغ میکنن و مثلا میگن با قیمت سه میلیارد تو سامانه فروش قرار گرفته موقعی که تو بازار آزاد میاد میشه بالای پنج میلیارد در صورتی که نسخه های بالاردش ۲۷ هزار دلاره تو چین از یه طرف ما با دلار ۷۳ ۷۴ تومنیی سرکار داریم که بعدها هم معلوم نیست چقدر میشه از یه طرف دیگه هم گمرک و عوارض و دلال بازی و اینا واقعا ماشینی وارد نشه بهتره در کل با این شرایط
Dariush
۲۲ آذر ۱۴۰۳کاش یه کمپانی بیاد تو بخش طراحی داخلی یه مانیتور چهارده یا پونزده اینچی بزاره و قسمت پایینش تمام دکمه های کاربردی و کنار یه دسته دهنده گرد خوشگل جا بده دکمه های فیزیکی نه لمسی
از دکمه کنترل پایداری تا حالتهای رانندگی و گرم کن سرد کن و سیستم تهویه تا روشن روشن چراغ و برف پاک کن
اینطوری هم از سبک جدید پیروی کرده هم سبک قدیم
الان تو معرفی ماشین ها میبینیم واس روشن کردن مثلاً چراغ خودرو باید بری تو تنظیمات بگردی اونم بصورت لمسی حالا این وسط داری رانندگی میکنی خوب خطرناکه و برای یه عشق ماشین خوشایند نیست
البته تو قسمت طراحی بیرونی این سبک چراغ دو تیکه رو بیخیال میشدن خیلی خوب میشد
ماشینها کلا دارن شبیه هم میشن