تویوتا کراساوور الکتریکی bZ4X را با تجهیز به باطریهای جدید و تغییرات بزرگی در داخل برای مدل ۲۰۲۶ مورد بهروزرسانی قرار داده است.
bZ4X قرار بود پاسخ تویوتا به تسلا مدل Y باشد ولی این خودرو در بازار هرگز آنطور که تویوتا انتظار داشت نفروخت. بااینحال، شرکت ژاپنی هنوز از کراساوور الکتریکی خود ناامید نشده و نسخهٔ بروز شدهٔ آن را برای مدل ۲۰۲۶ معرفی کرده که وعدهٔ بهبود در همهٔ زمینهها را داده است. مهمترین تغییر bZ4X در بخش باطری رخ داده و این کراساوور الکتریکی حالا در نسخهٔ پایه به باطری ۵۷.۷ کیلووات ساعتی جدیدی مجهز شده است.
این همان پکیج باطری مورداستفاده در کراساوور الکتریکی جدید C-HR پلاس است که یک موتور الکتریکی ۱۶۵ اسب بخاری را تغذیه میکند و با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۴۴۵ کیلومتر را فراهم خواهد کرد. تویوتا اما دو نسخهٔ دیگر را هم برای bZ4X مدل ۲۰۲۶ تدارک دیده که هردو به پکیج باطری جدید ۷۳.۱ کیلووات ساعتی مجهز هستند. نسخهٔ اول که محرک جلو است و ۲۲۱ اسب بخار قدرت دارد، میتواند با هر بار شارژ تا ۵۷۳ کیلومتر را طی کند درحالیکه نسخهٔ پرچمدار از نوع چهارچرخ محرک دو موتوره با ۳۳۸ اسب بخار قدرت و برد ۵۲۰ کیلومتری است. این نسخه ظرف ۵.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
به گفتهٔ تویوتا، در هردو پکیج باطری جدید bZ4X، چگالی انرژی افزایش پیدا کرده و تعداد سلولها بیشتر شده است. علاوه بر این، در موتورهای الکتریکی هم بهبودهایی صورت گرفته و برای باطریهای این خودرو سیستم پیشتهویه هم تدارک دیده شده است که باعث شارژ کارآمدتر باطریها در هوای سرد میشود. در همین حال، شارژر ۱۱ کیلوواتی AC خودرو هم با نمونهٔ ۲۲ کیلووات ساعتی جایگزین شده ولی حداکثر سرعت شارژ سریع همچنان همان ۱۵۰ کیلووات است. بااینحال، همین شارژر سریع هم میتواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریها را ظرف نیم ساعت شارژ کند.
در ظاهر bZ4X مدل ۲۰۲۶ اما بهجز تغییراتی جزئی برای بهبود آیرودینامیک در جلو، تغییر دیگری صورت نگرفته است ولی در داخل شاهد بهروزرسانیهای بزرگی با صفحه آمپر دیجیتالی سادهتر و یک نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی جدید هستیم که کنترلهای تهویهٔ قبلی را در خود جای داده است. نسخهٔ جدید bZ4X در اواخر سال جاری با مدل ۲۰۲۶ راهی بازار اروپا خواهد شد ولی زمان عرضهٔ آن در آمریکا هنوز اعلام نشده است.
همایون
۲۳ اسفند ۱۴۰۳از نگاه کلی بگم هنوز موندخ تا به رقبا برسه این مدل نه ظاهر جذابی داشت نه باطن قوی درسته با این بروزرسانی داخلش اوکی شده ولی این خودرو فقط خریدارانش میتونن طرفداران سنتی تویوتا باشند که برند دیگهای رو قبول ندارند وگرنه حتی هیوندای تو الکتریکی از تویوتا جلوتره ولی از نظر شخص خودم تویوتا بهترین استراتژی رو انتخاب کرد که یدفعه و شتابزده همه تخم مرغهاشو تو سبد الکتریکیها نذاشت الانم درسته فروشش یه کوچولو نسبت به قبل از اومدن تسلا افت داشته ولی هنوزم عالیه تو فروش و آینده فروشش حداقل تا پنج سال آینده ربطی bz4 نداره و این نسل جدید راوفور کهمیتونه تعیین کنه که فروشش تویوتا بالاتر میره یا پایینتر میاد
AMANTE
۲۳ اسفند ۱۴۰۳این ماشین هرچقدر فنی ایش خوب باشه ولی مشکل قیافه داره هم بیرونی و هم داخلی.
شما این پایینی رو ببین، این فقط یک نمونه از رقباش هست.
https://www.pedal.ir/chevrolet/chevrolet-blazer-ev-specs-price/
𝐀𝐥𝐢
۲۳ اسفند ۱۴۰۳اون قسمت مشکی گلگیر جلو نبود به مراتب طراحیش بهتر میشد