اگرچه تویوتا bZ4X بهطورکلی با بازخوردهای مثبتی روبرو شده اما مجله Elbil24 نروژ تلاش داشته این خودرو را بهصورت دقیقتر بررسی کند و برخی مشکلات را در آن پیدا کرده است. جالب اینکه تویوتا تلاش داشته وارد میدان شود و دلیل این مشکلات را توضیح دهد. مجله یاد شده میگوید با اینکه محصول الکتریکی تویوتا نقاط قوت زیادی داشته و آن را میتوان دوست داشت اما در چندین نقطه کلیدی پشت سر رقبا قرار میگیرد.
همهچیز به ظرفیت باتری مربوط میشود. در ابتدا برخی افراد از جمله کارکنان تویوتا اظهار داشتند bZ4X از باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی استفاده میکند. البته باید گفت ظرفیت قابلاستفاده و خالص باتری این خودرو کمی بالاتر بوده اما تویوتا هرگز بهصورت رسمی این موضوع را اعلام نکرده و همان رقم ۷۱.۴ کیلووات ساعت را به عنوان ظرفیت کل باتری معرفی کرده است. در سیکل تست WLTP که برای تخمین شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی در اروپا بکار میرود، تویوتا bZ4X شعاع حرکتی ۴۷۰ کیلومتری را برای حالت دو موتوره و چهار چرخ محرک و شعاع حرکتی ۵۱۶ کیلومتری را برای حالت دیفرانسیل جلو ثبت کرده است؛ اما Elbil24 میگوید شما در دنیای واقعی هرگز به این ارقام نزدیک هم نخواهید شد.
برای مقایسه باید دانست EPA آمریکا تستهای واقعیتر و واقعبینانهتری را انجام میدهد و شعاع حرکتی ۴۰۵ و ۳۵۷ کیلومتر را برای نسخههای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک bZ4X اعلام کرده است. شایان ذکر است دو نسخه تست شده توسط مؤسسات یاد شده از مجموعه باتریهای مختلفی استفاده کردهاند بنابراین اطلاعات ارائه شده توسط مجله نروژی شاید با مشخصات واقعی bZ4X دو موتوره هماهنگ نباشد. باتری مدلهای چهار چرخ محرک این خودرو توسط CATL تولید میشود درحالیکه مدلهای دیفرانسیل جلو از باتریهای پاناسونیک استفاده میکنند و سرعت شارژ آنها تا ۵۰ درصد بیشتر است.
اما حالا به یافتههای Elbil24 برسیم. این مجله میگوید نسخه دیفرانسیل جلو از محصول الکتریکی تویوتا میزان زیادی از ذخیره باتری را بهصورت دستنخورده نگه میدارد. آنها این تست را دو بار انجام داند و به این نتیجه رسیدند که باتری از حالت فول کامل تا خالی شدن تنها از حدود ۶۳ کیلووات ساعت ظرفیتش استفاده میکند و حدود ۱۰ کیلووات ساعت را به حالت دستنخورده نگه میدارد. آنها تخمین میزدند در روز تست مسافت ۴۰۷ کیلومتری را با این خودرو طی کنند اما زمانی که سیستم تهویه مطبوع را روی دمای ۲۰ درجه تنظیم کردند شعاع حرکتی بهصورت تیز به ۲۹۷ کیلومتر کاهش یافت. در نهایت خودرو اندکی از تخمین اولیه بهتر عمل کرد و برد ۳۰۷ کیلومتری را در مسیر تست استاندارد شامل ۷۰ درصد جادههای شهری، ۲۵ درصد بزرگراهها و ۵ درصد داخل شهر ثبت کرد.
AMANTE
۲۹ آبان ۱۴۰۱وقتی یک ماشین حالا از هر شرکتی باشه یک ایراد یا خرابی و…. براش پیش میاد، اول در صفحه های مجازی درباره اش بحث میشه و بعد یوتیوبر ها و مجله های مختلف سعی میکنن هی به اون ایراد و خرابی اشاره کنن و نقض های بیشتری ازش پیدا کنن حتی اگه نقض الکلی آنچنان مهمی نباشه.
تویوتا BZ4X هم دقیقا همینجوری هست، همه شرکت ها ممکنه به دلایل مختلف فراخوان بدن ( بجز سایپا و ایرانخودرو ) و اون ایراد در محصول شون رو برطرف میکنن.
اینکه BZ4X نتونسته به اون میزان برد اعلامی تویوتا برسه به خیلی از موارد مختلف میتونه ربط داشته و باشه و اگه سیستمی باشه با آپدیت حل میشه.
اگه هم نه و خیلی جدی شد دوباره فراخوان میده.
من قبلا گفتم بعضی از شرکت ها زیاد فراخوان میدن و باعث میشه آدم به اون شرکت حسی خوبی نداشته باشه ولی اینکه فراخوان میدن خوبه.
علی
۲۹ آبان ۱۴۰۱البته همینه که اونایی که هدیه و رشوه نمیدن به مجلات ، کارشناسای اون مجلات برای ماشیناشون مو را از ماست میکشن!!! باید تویوتا هم مثل بعضی از شرکتها ، هدیه دادن را اولویتش قرار بده تا زیرسبیلی نقاط منفی رد بشه و …
4wheeled
۲۹ آبان ۱۴۰۱ماست مالی 🤣🤣
تا یه جایی خوبه ولی از یه جایی به بعد دیگه خودتو میبری زیر سوال. خب کمتر به کانسومر ریپورتز پول میداد تا برای اینا هم میموند یه چیزی
MILADZM
۲۹ آبان ۱۴۰۱توی افسانه ها نقل شده این شاهکار بی بدیل تویودا قرار بود بازار تسلا مدل Y رو تصاحب کنه .
چه رویاپردازی هایی که طرفداران تویودا قبل از اومدنش به بازار میکردن :(
MILADZM
۲۹ آبان ۱۴۰۱والا توی شهر ما یه روز اومدیم بیرون دیگه از اون به بعد خوابیده
اعتصاب هم که ماشالا فقط یک ساعت مغازه ها رو بستن بعد باز کردن
خوی که سه روز قشنگ داره مقاومت میکنه
ببینیم از شهر ما هم بخار بلند میشه یا نه
محمد
۲۹ آبان ۱۴۰۱یعنی راه برگشت نیست.
البته تعداد بالا برتری مطلقه معترضاست.
پیام
۲۹ آبان ۱۴۰۱اوه اوه! پس اون هیولای ژاپنیها چی شد؟! میبینم که تو سرازیری افتاده!
پیام
۲۹ آبان ۱۴۰۱بعد جالب اینجاست که رئیس تویوتا میگفت که باتریها تا ده سال افتی نمیکنن!!! شما اگه راست میگید چهار تا تست رو رد کنید!
حسین
۲۹ آبان ۱۴۰۱*** اون واسه باتری های حالت جامد گفته شده
مدیرعامل
۲۹ آبان ۱۴۰۱قابل توجه جاپونی فن ها😂😂😂😂
محمد
۲۹ آبان ۱۴۰۱الان ماله کشانی میان و میگن تویوتا از عمد جوری ساخته که مشکل داشته و خراب بشه و گرنه تویوتا نامیراست
حسین
۲۹ آبان ۱۴۰۱نه هیوندا عالیه که هنوز یک اختراع نداشته تو صنعت خودرو
سپهر
۲۹ آبان ۱۴۰۱طرفداران متعصب تویوتا فقط از قدیم یه چیز شنیدن و یاد گرفتن بگن خراب نمیشه🤣کلا تویوتا هر کاریش کنی برند بی کلاسیه
phonix
۲۹ آبان ۱۴۰۱بهشت کره ای فنا
بهنام
۲۹ آبان ۱۴۰۱تیتر با چیزی که تو متن نوشته همخوانی نداره . من که متوجه نشدم بابت چی ناامید شده ؟
شاهین
۲۹ آبان ۱۴۰۱اما حالا به یافتههای Elbil24 برسیم. این مجله میگوید نسخه دیفرانسیل جلو از محصول الکتریکی تویوتا میزان زیادی از ذخیره باتری را بهصورت دستنخورده نگه میدارد. آنها این تست را دو بار انجام داند و به این نتیجه رسیدند که باتری از حالت فول کامل تا خالی شدن تنها از حدود ۶۳ کیلووات ساعت ظرفیتش استفاده میکند و حدود ۱۰ کیلووات ساعت را به حالت دستنخورده نگه میدارد. آنها تخمین میزدند در روز تست مسافت ۴۰۷ کیلومتری را با این خودرو طی کنند اما زمانی که سیستم تهویه مطبوع را روی دمای ۲۰ درجه تنظیم کردند شعاع حرکتی بهصورت تیز به ۲۹۷ کیلومتر کاهش یافت. در نهایت خودرو اندکی از تخمین اولیه بهتر عمل کرد و برد ۳۰۷ کیلومتری را در مسیر تست استاندارد شامل ۷۰ درصد جادههای شهری، ۲۵ درصد بزرگراهها و ۵ درصد داخل شهر ثبت کرد.
حسین
۲۹ آبان ۱۴۰۱دست پدال رد نکنه به خاطر این مطلب فوق معتبر از مجله فوق معتبر. ممنون که گندکاری های کره ای ها رو سانسور می کنین و اینا رو میذارین. ارزش خودتون پایین نیارین
شهاب
۲۹ آبان ۱۴۰۱جناب شاهین احمد زاده !!!!! ای کاش از اون جوابهایی که به من دادین اینجا هم میدادین !!!! البته مطمئناً چون خود شما هم ژاپنی فن هستین هیچوقت چنین کاری نمیکنین !!!
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آبان ۱۴۰۱ایشون فن bmw هستند .
شهاب ، خودت یه نگاه به تمام کامنتهای قبلی و فیکهات بنداز تا جواب سوال خودت دستت بیاد !
شما خودتی ، نقش بازی نکن ، خیلی وقته دوران چهره دیدن تو ماه و جو دادناش گذشته !!!
datsun
۲۹ آبان ۱۴۰۱شما ببین چقدر از الکتریکی شدن تویوتا میترسن که اینطور رسانه ها رو به جون تویوتا اندختن
4wheeled
۲۹ آبان ۱۴۰۱تویوتا اینو ساخته واس خنده،امار و ارقام تست شده با اعلامی از طرف تویوتا به کل متفاوته! چرخشم که در رفت سری قبل
اقا نمیتونی خب نساز الکتریکی چه اجباریه،به همون هیبرید بچسب