تویوتا از نسل جدید C-HR مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. یکی از مهمترین تغییرات این خودرو به قوای محرکه پلاگین هیبریدی جدید با ۲۲۳ اسب بخار مربوط میشود.
در دسامبر ۲۰۲۲ بود که ژاپنیها با معرفی کانسپت پرولوگ پیشنمایشی از نسل دوم C-HR داشتند و حالا نوبت به ملاقات با نسخه تولیدی رسیده است. این خودرو از طراحی متفاوتی نسبت به قبل سود برده و البته همچنان استایل نسبتاً عجیب مدل قبلی را به نمایش میگذارد، استایلی که نشان داد بین خریداران این کلاس رقابتی محبوب بوده است. دومین نسل C-HR در اروپا توسعه یافته و در همین قاره نیز تولید خواهد شد.
یکی از ویژگیهای خاص خودروی موردبحث پروفایل جانبی “سوپر کوپه” به همراه رینگهای ۲۰ اینچی و بدنهای دو رنگ است. تویوتا برای ارائه حداکثر شعاع حرکتی اقدام به کاهش میزان خطوط تیز بدنه کرده و یکپارچگی بهتری را بین دوربینها، حسگرها و شویندههای چراغ جلو به وجود آورده است تا حاصل نهایی ارائه ظاهری یک دستتر و نرمتر باشد. از نظر ابعاد باید گفت نسل جدید تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۴ طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۳۶۰/۱۸۳۰/۱۵۵۸ میلیمتری خواهد داشت. البته ارتفاع برخی مدلها به ۱۵۶۴ میلیمتر نیز میرسد. فاصله بین محوری خودرو نیز ۲۶۴۰ میلیمتر خواهد بود.
با ورود به کابین متوجه پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی لمسی با همان ابعاد خواهید شد. نسخههای فول این خودرو دارای هدآپ دیسپلی، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، سقف پانورامیک و سیستم صوتی JBL هستند. تویوتا برخلاف دیگر برندها هنوز آماده وداع با دکمههای فیزیکی برای عملکردهای اصلی محصولاتش نیست هرچند نمایشگرهای محصولات جدید این برند ابعاد بزرگتری پیدا کردهاند. عناصر قرمز رنگ و نشان GR نیز به نسخه جدید و سفارشی GR اسپرت پریمیر تعلق دارند. این مدل از ویژگیهای اسپرت در بدنه و کابین سود میبرد.
همانطور که انتظار میرفت نسل جدید تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۴ فقط با قوای محرکه هیبریدی در اروپا عرضه خواهد شد. دو پیشرانه هیبریدی ۱.۸ و ۲ لیتری پلاگین هیبریدی در دسترس خریداران خواهند بود و البته نمونه ۲ لیتری را میتوان به سیستم چهار چرخ محرک نیز سفارش داد. از نظر قدرت باید گفت مدل پایه قدرت ترکیبی ۱۴۰ اسب بخار دارد درحالیکه قدرت مدل ۲ لیتری به ۱۹۸ اسب بخار میرسد و نسخه پلاگین هیبریدی نیز قدرت ۲۲۳ اسب بخار خواهد داشت.
مدل مجهز به پیشرانه ۱.۸ لیتری در عرض ۹.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. نسخه دیفرانسیل جلو ۲ لیتری این کار را در ۸.۱ ثانیه انجام میدهد و اگر سیستم چهار چرخ محرک نیز وجود داشته باشد زمان به ۷.۹ ثانیه کاهش خواهد یافت. هر دو مدل ۲ لیتری هیبریدی سقف سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی دارند؛ اما نسخه پلاگین هیبریدی صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۴ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی دارد. این مدل میتواند ۶۶ کیلومتر را فقط با استفاده از نیروی پیشرانه برقی بپیماید. تویوتا قبلاً پیشفروش آنلاین C-HR جدید را در اروپا شروع کرده و علاوه بر مدل GR اسپرت پریمیر ادیشن یاد شده یک مدل دیگر با نام های پریمیر ادیشن نیز وجود خواهد داشت که از تجهیزات نسخههای فول سود میبرد. اگرچه نسل اول C-HR در بازار آمریکا نیز عرضه میشود اما نسل دوم آن راهی به این کشور نخواهد یافت.
امیرحسین
۶ تیر ۱۴۰۲سلام به پدال سحرخیز و جناب احمدزاده سحرخیز
تشکر از جناب احمدزاده
واقعا روزمون چقدر خوب شروع شد با تویوتا.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ تیر ۱۴۰۲سلامت باشید
آقایان احمدزاده و دهقان معمولا از ۳-۴ صبح شروع به نگارش میکنن
دیجی
۶ تیر ۱۴۰۲پس کی میخوابن
شاهین
۶ تیر ۱۴۰۲انجام وظیفه هستش
ارادت 🌷♥️
R/T
۶ تیر ۱۴۰۲ظاهرش خوبه از لحاظ موتوری هم خوبه
Hamidreza
۶ تیر ۱۴۰۲این یه سوپر ماشین اقتصادیه…
بهنام
۶ تیر ۱۴۰۲تویوتای قدرتمند. هر هفته داره یه مدل جدید معرفی میکنه . تازه نسل جدید کمری ، راوفور ، پرادو هم در راهه .
MehdiTurbo
۶ تیر ۱۴۰۲از لحاظ کابین طراحیش بهتر شده هر چند با این طراحیایی که الان چینیا میدن مثل کابین فونیکس و ونوسیا و … دیگه کمتر این میداد از تویوتا بد بود صرفا از لحاظ طراحی ولی طراحی بیرونش افتضاحه نسبت به نسل قبلش هم جلو و به خصوص عقب جلوش که مثل کرولا شاسی عقبم نسل قبلش خیلی زیبا بود نسل قبلش جز تویوتاهایی بود که اومد از لحاظ طراحی حرف برای گفتن داشت چشم را به سمت خودش جلب میکرد و از اون تویوتای پیرمردانه فاصله گرفته بود
الان فاصله ی چین با ژاپن خیلی کمتر قبل شده تویوتا همینجور ادامه بده از لحاظ طراحی چین از لحاظ کیفیت بهش برسه حتی کره تو این چند نسل کیفیتش خیلی بهبود داشته و خیلی نزدیک ژاپن و چینم که الان تو وضعیت باتری الکتریکی از جمله بی وای دی وضعیت خوبی داره
تویوتا همینجوری تو الکتریکی سازی و طراحی ادامه بده تو جایی که هست نمیمونه تو همین چند سالم افت داشته رقباش خیلی بهش نزدیکتر شدن
شاخه لوکسشم این چندتا خودروی اخیرش طراحی جالبی نداشت من لکسوسای نسل قبل خیلی دوست داشتم مثل ال ایکس ان ایکس
ولی این نسلش تا اینجا جالب نبود
به نظرم اگه مزدا سرمایه ی تویوتا را داشت اینقدر شرکت کوچیکی نبود خدمات پس از فروشش در حد تویوتا بود و شاخه لوکسم داشت شاید شرایط خیلی خوبی میداشت در حدی که شاید تویوتا رو هم میگرفت
این نسل طراحیش شبیه پریوسی شد که اومد تو ایران یا ازش متنفر میشی یا عاشقش میشی ولی نسل قبلش برا همه جذاب بود نکته مثبتش دو رنگ بودنش جذابش کرده بد بودن طراحیش اگه یه رنگ بود کامل تو چشم میومد دو رنگی یکم پوشوندن خرابکاریشو
آرش
۷ تیر ۱۴۰۲متعجبم با این مقایسه ات داداش
میترسم چیزی بگم ازم ناراحت بشی…
انصافا تو میخوای دیگنیتی رو با سی اچ ار و راو ۴ قیاس کنی
MehdiTurbo
۶ تیر ۱۴۰۲یه چیز دیگه که هست طراحی داخلیش خیلی شبیه نیسانای نسل جدیده وحشتناک شباهت داره مثل ایکس تریل نسل جدید حالت سر دنده کپ نیسانه مانیتور دکمه ها حالت قرار گیری مانیتور دریچه کولرا خیلی شبیه نیسان شده
MehdiTurbo
۶ تیر ۱۴۰۲دوستانی که دیس دادن الان تفاوت این
https://www.anyauto.com.au/wp-content/uploads/2022/12/TI4WD-ThomasWielecki-030-1-scaled-e1670532398895.jpg
با این
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/foto-toyota-c-hr-2023-immagini-photogallery-17.jpg
چقدر
تفاوت این
https://cdn.khodrobank.com/Gallery/61976_2017-Toyota-CHR-17.jpg
با این
https://car-images.bauersecure.com/wp-images/2152/nissan_x-trail_17_03.jpg
چقدره ؟؟؟بدون تعصب و قضاوت یا هر سگمنت دیگه ای مثلا
https://platform.cstatic-images.com/xlarge/in/v2/stock_photos/e18b1af8-8d67-4380-844f-0c7c27dc3b30/df9adf83-9a57-46d4-a874-0594712425e5.png
و
https://media.toyota.co.uk/wp-content/uploads/sites/5/2011/11/T_7934-scaled.jpg
کیان
۶ تیر ۱۴۰۲شما یه زحمتی بکش سلکتور دنده لکسوس ال سی 500 ک 8 سال پیش اومده رو ببین بعدش بگو چی شبیه چی هست !!!
بهزاد
۶ تیر ۱۴۰۲اومدی کلمات درهم برهم را همینجوری زدی تا مثلا نقدی کرده باشی.
این کجاش شبیه کرولا کراسه؟! مگه مجبوری بی دلیل تایپ کنی.
این خودرو از نسل قبل خودش بهتره و همین بهتر شدن باعث میشه در بازار حداقل برای چند سال موفق باشه و فعلا در کلاس خودش یکی از بهترین هاست.
تویوتا در سال ۲۰۱۶ حدود ۹.۷ میلیون دستگاه و در بالاترین حدش در ۲۰۱۹ حدود ۱۰.۷ میلیون و پارسال هم ۱۰.۵ میلیون فروش داشته و امسال هم همین مقدار خواهد بود و به جای جفنگ بافی که میگید چندین ساله افت فروش داشته حداقل از چیزی که نمیدونید خیال بافی نکنید.
هیچ خودروسازی فعلا نتونسته با این سرعت چندین خودروی خودشو به روز کنه یا نسل جدید بده؛
پریوس
تاکوما
سکویا
تاندرا
یاریس کراس
کرولا کراس
لندکروز
گرند هایلندر
کراون و کراون اسپرت
لکسوس gx و lx
لکسوس rx , nx , lbx , tx
و چندین مدل که برای بازارهای شرق آسیا وجود داره و همچنین مدلهای اسپرت که از قلم افتاد.
بازهم چند مدل دیگه در لیست بروزرسانی هستند و این توانایی با ورود چند شرکت نوپا از پا در نمیاد.
YOTA
۶ تیر ۱۴۰۲ولش کن هر کسی میخواد فاز غیر تعصبی بودن بگیره فوری میاد به ژاپن میپره و طرفداری چ.ی.ن رو میکنه جالبه ۱۰ ساله دارن همینا رو میگن ولی هیچ اتفاقی نیوفتاده و ژاپن همچنان پیش تازه
MehdiTurbo
۶ تیر ۱۴۰۲تو همین ده سال برو فروش ژاپن و بقیه رقباش نگاه کن
تو شاخه لوکسشم وضعیت همینه
حالا این تو بازار امریکاعه تو بازار چینم بزن میاره همینه
صد در صد اینم یه شبه نیس بحث کم شدن اختلافه پایین اومدن منم گفتم اگه همینجور ادامه بده
تو هر سالیو بزنی برات میاره خودت بزن ببین دیگه
https://www.statista.com/statistics/204354/us-light-vehicle-sales-in-september-2011-by-company/
من براساس امار حرفاما دارم میزنم تو الکتریکیا که کاملا مشهود
بهزاد
۶ تیر ۱۴۰۲دوست گرامی شما درگیر قیاس های متناقص و اشتباه شدید مثل برخی از منتقدین و ژورنالیست های وال استریت.
هر وقت مثلا آماری در فروش چ ین ی ها و حتی کره ای ها میاد معلوم نیست چرا در نقطه ی مقابل برندهای ژاپنی را قرار میدید!
الان چ ین ی ها رشد میکنند فقط با برندهای ژاپنی درگیرند!؟
فورد و هیوندای در چ ین چند سال پیش هر کدام نزدیک ۱ میلیون فروش داشتن الان رسیده به محدوده ۲۵۰ هزارتایی و این یک و نیم میلیون کجا رفته؟
زبان طراحی بخش جلوی محصولات تویوتا بر اساس کانسپت هایی که قبلا ارائه شده بود مسیرش مشخصه و نمیدونم نشان دادن عکس پریوس و chr جدید چجوری قراره باعث تضعیف این شرکت بشه!؟
فضا برای تولید و فروش هم غربی ها هم شرقی ها به اندازه ی کافی وجود داره و زمان کافی هم برای جبران بخش های ضعیف کاملا وجود داره و به خاطر طول عمر بالای یک محصول در صنعت خودرو و ظرفیت تولید، رقبا میتونن براحتی با تغییرات به وجود آمده تطبیق پیدا کنند.
وقتی برندهای نوظهور تونستن خودروهای برقی را به این راحتی بفروشند بزرگان هم به زودی رهبری این بخش از بازار را در اختیار گرفته و رقابت برای شرکت های نوپا به زودی دچار تغییر و تحول میشه.
MehdiTurbo
۶ تیر ۱۴۰۲ببین من واقعیت از دید خودم میگم جلوش کاملا پریوس پشتشم شبیه یاریس کراس اشتباه کرولا کراس زدم الان پایین عکسش میفرستم و واقعا هم از لحاظ بدنه هم خونی دارن باهم
ولی این الان دیگه متاسفانه مد شده تو دنیای خودرو اول بنز بی ام و ها همه مدلاش شکل هم شدن الانم اقتصادیا جا افتاده فقط مربوط به تویوتا نیس هیوندا کیا ام تو نسلا جدید همینجور شدن الان که داره معرفی میشه ولی نسل قبلشان هر کودوم شخصیت و طراحی جدای خودشان داشتن
جلوش کاملا پریوس
https://www.google.com/search?client=ms-android-xiaomi-rvo3&sxsrf=APwXEdffgHzVi9ftGyDbQzFGVwGzoAxI0A:1687875667655&q=%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B3+%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B3&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj5tOHs0uP_AhWoi_0HHdhjB28Q0pQJegQIHhAB&biw=509&bih=954&dpr=2.83#imgrc=4y6HgIyQVMu99M&imgdii=JfdpjOO7vUoTiM
یاریس کراس
https://www.google.com/search?q=%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3+%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B3+%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B2&oq=%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3+%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B3&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCQgBEAAYExiABDIGCAAQRRg5MgkIARAAGBMYgAQyCggCEAAYExgWGB4yCggDEAAYExgWGB4yCggEEAAYExgWGB4yCggFEAAYExgWGB4yCggGEAAYExgWGB4yCggHEAAYExgWGB4yCggIEAAYExgWGB4yCggJEAAYExgWGB4yCggKEAAYExgWGB7SAQg0MTI0ajBqOagCALACAA&client=ms-android-xiaomi-rvo3&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=aP-qHyIrNxLW2M&imgdii=Lc4seQDj_HH8JM
لینکایی که فرستادم باز کن بعد قضاوت کن
هر چند پریوس این نسل جدیدش چند جهش رو به جلو بود ولی برای این مدل chr رو به عقب بود
این حقیقته حالا یه عده متعصب بدشان میاد مشکل خودشان من این مدل کامنت فقط درمورد ژاپن نزاشتم در مورد موستانگ لامبورگینی سری ۷ بی ام و سوناتا النترا و … ام گذاشتم ولی جبه گیری ژاپنیا خیلی شدید تر بقیه موارد بوده
MehdiTurbo
۶ تیر ۱۴۰۲بهزاد من فرستادم تو گوگلم به انگلیسی بزنی برات میاره
سایت ولوم کلا مقیاسا را میزنه در صد رشد افت
تو هر بخشی
https://www.google.com/search?q=sales+amount+economic+cars+in+usa+by+brands&tbm=isch&ved=2ahUKEwiPm_3m1eP_AhWasCcCHXbNCkgQ2-cCegQIABAD&oq=sales+amount+economic+cars+in+usa+by+brands&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzoECCMQJzoFCAAQogRQ-SZY_zhg4DtoAHAAeACAAasDiAHZG5IBBzItMy43LjGYAQCgAQHAAQE&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=bPOaZI-1MprhnsEP9pqrwAQ&bih=954&biw=509&client=ms-android-xiaomi-rvo3#imgrc=Y9ZIwWseo0_iRM
خود سایتش قند شکن میخواد الان تو این بخش تویوتا ۱۳ درصد افت داشته بیشترین رشد بی وای دی داشته ۲۱ درصد تو هر بخشی بزنی برات میاره بیشترین رشد چه شرکتی داشته
از رو هوا که یه چی نمیپرونم
متاسفانه قبلا یه سری لینک فرستاده بودم کامنتم نشر نشده بود تو پدال کامنتام یکی در میون میاد تمام لینکا رو یه جا فرستاده بودم ولی پدال نشر نداد
بهزاد
۷ تیر ۱۴۰۲شما بزار سال به پایان برسه بعد ببین افت و خیز چقدر بوده.
جبهه گیری در کار نیست.
میگن فلانی یدونه سنگ میندازه تو چاه که ۱۰۰ عاقل نمیتونن بیرون بکشن الان مصداق پیدا کرد.
کامنتی میزاری فی البداهه بعد ۱۰ تا کامنت میزاری که ثابت کنی کامنت اولیه درست بود.
بازار جهانی آزاده و هیچ نهادی رو شقیقه فردی تپانچه نزاشته که به زور و اجبار چیزی بخره و اگر شما از یک مدلی خوشت اومد از هر برندی میخری و با اون سر کیف میشی اما اینجا لذت تنها در انتخاب نیست و مکملی داره به نام تنفر.
مثلا شما اگر از mvm x33 خوشت اومد یا میاد حتما باید لیست تنفراتی که مثلا شامل rav4 و… هست وجود داشته باشه و هدفی برای کوبیدن.
MehdiTurbo
۷ تیر ۱۴۰۲نه اتفاقا دقیقا برعکس
بحث کوبیدن چین و کره است اونم کسایی که اصلا ماشین زیر پاشون یا پراید پژو تولید داخل داستان همون گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده است و گرنه قیمت کره ای ژاپنی تو ایران یکیه
اگه بحث منم تو ایران باشه من برعکس باید از ژاپنی طرفداری کنم چون ماشین زیر پام ژاپنیه اونم الان ۷ سال میشه بنابراین باید از ژاپنی طرفداری میکردم
خواستی عکسا پروفایلم تلگرام اینستامم میدم فکر نکنی دروغ میگم اگه حرفت داشته خودم بود باید از ژاپن طرفداری میکردم
اینی که گفتم واقعیته چه خوشتون بیاد چه نیاد لینکشم فرستادم میگی وال استریت مگه من پدر کشتگی دارم من تویوتا شاید پیرمردانه باشه برام ولی عاشق مزدا و نیسانم همان تویوتام عاشق اف جی و پرادوشم البته نه تو ایران الان تو ایران پرادو ۱۲ میلیاردی تنظیمات صندلیش دستیه
MehdiTurbo
۶ تیر ۱۴۰۲واقعا از دید تو بدون تعصب
این
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/foto-toyota-c-hr-2023-immagini-photogallery-9.jpg
بهتر از اینه
https://preview2.netcarshow.com/Toyota-C-HR-2020-1600-4f.jpg
؟؟؟!!!!
من حرفی برای گفتن ندارم واقعا
زیزیگولو
۶ تیر ۱۴۰۲در کُل تویوتا C-HR یه شاسی بلند با ابعاد جمع و جوره که هر سال کاهش قیمتم داره و این در حالی هستش که هرسال از نظر ایمنی بروز ترم شده و آپشنای بهتریم نسب به سالای قبلش داره …….. طراحیشم نسبت به بقیه محصولای تویوتا متفاوته و حال و هوای دیگه ای داره و میشه گفت طراحی بروز و مدرنی داره
دیا
۶ تیر ۱۴۰۲خوب شده. اگه همین زبان طراحی رو تو سدان ها و اس یو وی ها به کار ببرن میتونن فروش رو بالا ببرن.
mojtaba mashadi
۶ تیر ۱۴۰۲ماشین اولترا لوکس ایرانیا
ماشین کارگرای کانادا
پدرام
۶ تیر ۱۴۰۲66 کیلومتر کاملا برقی
یعنی من میتونم هر روز فقط از برقیش استفاده کنم
نه اینکه هر روز نگران واشر زدن ماشینم تو گرما باشم
رامتین
۶ تیر ۱۴۰۲طراحیش خوبه. بهتر از نسل قبل. موتورها واقعا ارتقای خوبی داشتند البته با مشارکت موتور برقی به این توان رسیدند. شتاب معقول ولی تاپ اسپید تقریبا ناامیدکننده هست. شاید بخاطر طراحی و ابعادش باشه.
F 11
۶ تیر ۱۴۰۲مهمتر از ابعاد و طراحی بخاطر « نیازه » .
تو این رده ی قیمت و کاربری این خودرو ، همین سرعت و شتاب کاملا کافی و حساب شده هستش و نیازی به سرعتای بالا نیست .
*ALI*
۶ تیر ۱۴۰۲این ماشین تویتا هم عالیه چقدر ترکیب رنگش رو جالب انتخاب کردن عقب ماشین همیشه مشکی بیشترش هر رنگی که دلت بخواد بیشتر شرکتا هم دارن میزنن تو کار هیبریدی
Arian razmi pedal
۶ تیر ۱۴۰۲لامصب خیلی قشنگه
چشممو گرفت
BMW
۶ تیر ۱۴۰۲این رنگ و قیافه طلاست طلا نه هااا طلللااااااا
sina
۶ تیر ۱۴۰۲نسل قبلش قشنگ تر بود
این دو رنگ کردن ماشین ایده بیخودیه بنظرم