سدان محبوب ژاپنی پس از ۱۰ سال کار در ایران، به قیمت ۳/۵ تا ۴ میلیارد تومان معامله میشود. تویوتا کمری، سدان خوشنامی است که در بازار کشورمان بهخوبی شناخته شده و هنوز هم میتوان مدلهای کارکرده و دستدوم آن را با شرایط خوب پیدا کرد. نگاهی داریم به مدل ۲۰۱۴ کمری وارداتی و مزایا و معایب آن و در نهایت ارزش خرید آن در برابر رقبای جدید و قدیمی.
تاریخچه تویوتا کمری
تویوتا کمری یکی از محبوبترین و پرفروشترین خودروهای سدان میانسایز در جهان است. این خودرو اولین بار در سال ۱۹۸۲ به بازار عرضه شد و از آن زمان تا به امروز نسلهای مختلفی از آن ارائه شده است. اولین نسل کمری در سال ۱۹۸۲ معرفی شد و تا سال ۱۹۸۶ تولید شد. این نسل اولیه کمری به دلیل ظاهر ساده، پایداری و قابلیت اطمینان بالا به محبوبیت زیادی دست یافت. نسل دوم کمری در سال ۱۹۸۷ عرضه شد و تا سال ۱۹۹۲ تولید آن ادامه یافت. این مدل بهبودهای قابل توجهی در زمینه طراحی، راحتی و کیفیت ساخت داشت که به محبوبیت آن افزود. نسل سوم کمری در سال ۱۹۹۲ به بازار آمد و تا سال ۱۹۹۷ تولید شد. این نسل از کمری به دلیل ظاهر متفاوت و بهبود در خصوصیات رانندگی به موفقیت بزرگی دست یافت. از آن زمان تاکنون چندین نسل دیگر از کمری معرفی شده که هر یک با توجه به نیازهای روزبهروز مشتریان، بهبودهای قابل توجهی داشتهاند. امروزه کمری به یکی از محصولات پرطرفدار تویوتا در جهان تبدیل شده است.
نسل هفتم تویوتا کمری در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و تا سال ۲۰۱۷ تولید شد. این نسل از کمری شاهد تغییرات قابل توجهی در طراحی و مشخصات فنی بود. از نظر ظاهری، نسل هفتم کمری دارای طراحی جدیدتر و مدرنتری بود. بدنه خودرو کشیدهتر و روانتر طراحی شده بود و جلوپنجره بزرگتر و پهنتری داشت. همچنین چراغهای آن نیز به شکل جدیدتری طراحی شده بود. در بخش فنی نیز پیشرفتهای مهمی اتفاق افتاد. این نسل از کمری با موتورهای چهار سیلندر ۲.۴ لیتری و ۲.۵ لیتری عرضه میشد که قدرت و راندمان بهتری نسبت به نسلهای قبلی داشتند. همچنین یک گزینه هیبریدی با موتور ۲.۵ لیتری و الکتروموتور نیز در دسترس بود. از نظر ایمنی نیز تویوتا تجهیزات ایمنی متعددی شامل کیسه هوا و سیستمهای کنترل پایداری را در این نسل از کمری تعبیه کرده بود. به طور کلی نسل هفتم کمری با ظاهر جذابتر، پیشرفتهای فنی و امکانات ایمنی بیشتر توانست استاندارد جدیدی را در بازار خودروهای سدان میانسایز ایجاد کند.
در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال سراغ تویوتا کمری ۲۰۱۴ رفتهایم. در این مقاله قصد داریم از جنبههای مختلف این خودرو را بسنجیم و آن را با رقبا مقایسه کنیم. با پدال همراه باشید.
همچنین بخوانید: تست و بررسی تویوتا کمری ۲۰۰۷ بازار ایران
همچنین بخوانید: بررسی و راهنمای خرید تویوتا آریون گرند ۲۰۱۱
طراحی ظاهری تویوتا کمری
برخلاف نسل قبلی که طراحی ساده و شکیلی داشت؛ تویوتا در این نسل از کمری کمی چاشنی اسپرت به طراحی خودرو اضافه کرده و همین موضوع باعث شده تا بعضی از افراد طراحی آن را نپسندند. در نمای جلو چراغ بزرگ پلهای کمری که گرافیک زیبایی هم دارد بیش از هرچیز به چشم میخورد. این چراغ هماهنگی خوبی با جلوپنجره و قاب مهشکن کرومی خودرو دارد. البته در برخی از نسخههای کمری طراحی جلوپنجره، پنل زیر سپر و مهشکنها متفاوت است و کمی اسپرتتر جلو میکند. کاپوت کشیده و عریض کمری یکی دیگر از عناصری است که چهره زیبا و شکیلی به کمری بخشیده.
در نمای جانبی کرومکاری پایین درها همراه با نوشته کمری، باعث القای حس لوکس بودن در نگاه بیننده میشود. رینگهای آلومینیومی ۱۷ اینچی به زیبایی هرچه بیشتر این قسمت کمک کرده.
متاسفانه در نمای عقب، چراغهای دو تکه بزرگ آن کمی تناسبات طراحی را در خودرو به هم زده. همچنین سپر پف کرده و بزرگ آن در تضاد کامل به سپر خوش تراش جلویی است. البته زمانی که از دور به پشت این نسل از تویوتا کمری نگاه میکنید ممکن است کمی یاد طراحی محصولات لکسوس بیفتید.
در کل همانطور که در ابتدا نیز گفته شد طراحی این نسل از کمری نسبت به نسل قبل و فیس لیفت بعدیاش از محبوبیت پایینتری برخوردار است. اما کروم کاریهای بسیار و ظرافت در طراحی بعضی از قسمتها باعث شده این نسل از کمری طرفداران پر و پا قرص خودش را هم داشته باشد.
کابین تویوتا کمری
برخلاف طراحی ظاهری، تویوتا با طراحی جدید کابین این خودرو سعی کرده تا ترکیبی از فضای داخلی وسیع، جزئیات دقیق و امکانات خوب را به مشتریان ارائه دهد. طراحی داخلی کابین کمری ۲۰۱۴ با هدف ارائه محیطی لوکس و راحت برای سرنشینان طراحی شده است. داشبورد این خودرو دارای خطوط ساده و پیراسته است که به همراه پوشش چرم طبیعی آن، جلوهای مدرن و اسپرت به کابین میبخشد. همچنین طراحی کنسول میانی با استفاده از تریمهای چوبی، چرمی و پلاستیک نرم، ظاهری لاکچری و جذاب به این بخش داده است. پنلهای دربها نیز با بهرهگیری از این مواد تزئینی طراحی شدهاند. چرم صندلیها نیز مانند دیگر قسمتها کیفیت بسیار خوبی دارد و بعد از گذشت ۱۰ سال و پیمایش بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر نسبت به محصولات هیوندای و کیا هنوز بسیار نو و با کیفیت مانده است (البته در نمونه مورد تست ما به دلیل کارکرد بسیار بالا و نگهداری نادرست چرم صندلی راننده و فرمان دچار افت کیفیت شده). تریم کرمی کابین نیز کمک شایانی به لوکستر جلوه دادن کابین کمری کرده است. تنها نقطه ضعف کابین این خودرو پشت آمپر بسیار ساده آن است که چندان با قسمتهای دیگر کابین همخوانی ندارد.
در نقاط مختلف کابین از جمله پنل درها فضاها بسیاری برای قرار دادن اشیا ریز و درشت قرار داده شده که در سفرها بسیار کاربردی است. یکی از تقاط ضعف طرایح کابین این خودرو کلیدهای بسییار زمخت و ساده شیشه بالابر است که بسیار ارزان جلوه میکنند.
در مورد فضای کابین و صندوق عقب این خودرو باید گفت که با فضای بسیار بزرگ و وسیعی رو به رو هستیم. جالب است بدانید برای دسترسی به انتهای صندوق عقب این خودرو باید تا کمر داخل صندوق بروید تا به سختی دستتان به پشتیهای صندلی عقب برسد! اگر بخواهیم فضای کابین تویوتا کمری را با سدانهای هم کلاس خود نظیر تویوتا آریون، لکسوس ES، هیوندای آزرا و… مقایسه کنیم باید گفت با فضای بزرگتری رو به رو هستیم.
امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا کمری
داستان کمبود امکانات رفاهی در محصولات تویوتا را همه شنیدهایم و از آن مطلع هستیم. در این نسل از کمری نیز تویوتا با همان سیاست همیشگی عمل کرده. سیستم تهویه اتوماتیک دوال، دریچه تهویه صندلیهای عقب، کامپیوتر سفری، سنسور جلو و عقب، دوربین عقب، آینه وسط الکتروکرومیک، پرده عقب برقی، حالت رانندگی اکو، کروزکنترل و صندلی برقی راننده (قابل تنظیم در ۸ جهت) تنها امکاناتی هستند که میتوان به آن اشاره کرد. مانیتور ۸ اینچی کمری کمی قدیمی و ازکار افتاده به نظر میرسد اما با وجود این میتوان برخی از تنظیمات خودرو را از روی آن انجام داد. اگر آینههای جانبی تاشو برقی، گرمکن صندلیهای جلو و صندلی برقی شاگرد نیز به لیست امکانات این خودرو اضافه میشد قطعا ارزش خرید بیشتری پیدا میکرد. هرچند امکانات رفاهی رقیبی همچون هیوندای آزرادر هرصورت بسیار بیشتر از کمری است.
در بخش ایمنی کمری با امکاناتی نظیر کنترل پایداری، ۸ ایربگ ده نقطهای، پشت سریهای فعال هنگام تصادف، ترمزهای دیسکی عقب و جلو با قابلیتهای ABS-EBD-BAS پا به عرصه گذاشته است. همچنین کمری توانسته ۵ ستاره کامل ایمنی را در تستهای تصادف کسب کند.
مشخصات فنی
مشخصات فنی این نسل از کمری تقریباً مشابه نسل قبلی خودش است با این تفاوت که ۱۰۰ سیسی به حجم موتورش اضافه شده و گیربکس آن نیز از پنج دنده به شش دنده ارتقا یافته است. در جدول زیر میتوانید به طور کامل مشخصات فنی تویوتا کمری را مشاهده کنید:
حجم موتور | ۲۵۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۸۱ اسببخار |
گشتاور | ۲۳۵ نیوتنمتر |
شتاب صفر تا صد | ۹.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر برساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۸ لیتر به ازای صد کیلومتر |
گنجایش مخزن سوخت | ۷۰ لیتر |
جرم خالص | ۱۴۷۵ کیلوگرم |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک |
ابعاد (طول. عرض. ارتفاع) | ۴۸۰۵.۱۸۲۵.۱۴۰۷ میلیمتر |
تجربه رانندگی تویوتا کمری
مهمترین قسمت بررسی یک تویوتا رانندگی با آن است زیرا هیچگاه نمیتوان یک تویوتا را از روی کاغذ قضاوت کرد! یکی از لذت بخشترین ویژگیهای کمری درهای سنگین و با کیفیت آن است که هنگام باز شدن بسیار نرم و بی صدا هستند و زمانی که بسته میشوند صدای بسیار بم و زیبایی تولید میکنند که حس بسیار خوبی را به سرنشینان منتقل میکند. در حین استارت زدن موتور کمی لرزش دارد اما بعد از روشن شدن در حال سکون تقریباً هیچ صدا و لرزشی به کابین وارد نمیشود. شروع به حرکت کمری بسسار نرم و روان است. دندههای به نرمی هرچه تمامتر تعویض میشوند و تقریباً غیرممکن است که متوجه تعویض آنها بشوید. تقریباً تا سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت هیچ صدا و لرزشی به کابین وارد نمیشود و ممکن است فکر کنید خودرو خاموش در حال حرکت است! البته در سرعتهای بالاتر نیز صدای چندانی به کابین وارد نمیشود و منافذ ورودی هوا تقریباً کیپ هستند. بعد از این کارکرد اکثر ادوات کابین بیصدا و محکم ماندهاند و فقط کمی صدا از کنسول میانی به گوش میرسد که آن را هم میتوان با یک صداگیری جزئی حل کرد.
مصرف سوخت کمری در معابر شهری با کولر روشن و حالت اکو بعضاً به زیر ۸ لیتر هم میرسد اما اگر کمی پرجنب و جوش برانید مصرف آن به راحتی به بیش از ۱۰ لیتر میرسد. بهترین مصرف سوخت در این نسل از تویوتا کمری دقیقاً روی سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت قابل دستیابی است. جالب است بدانید در این حالت با کولر روشن و چهارسرنشین (البته با صندوق خالی) مصرف به زیر ۵ لیتر میرسد! البته همانطور که گفته شده این مصرف در حالت رانندگی کاملاً اقتصادی به دست میآید. در این نسل از کمری دکمهای برای فعال یا غیر فعال کردن حالت اکو وجود ندارد. نحوه روشن و خاموش شدن این حالت رانندگی به این صورت است که اگ راننده بیش از حد معمول گاز بدهد خاموش و اگر در حالت معمولی و اکو رانندگی کند خود به خود روشن میشود.
عملکرد سیستم تعلیق این نسل از تویوتا کمری مانند تمام نسلهای قبلی بسیار خوب و لذت بخش است. تعلیق این خودرو حتی در بدترین شرایط جاده نیز هیچگاه ضربه و کوبش به کابین وارد نمیکند. زمانی کیفیت سیستم تعلیق این خودرو را متوجه میشوید که از پشت فرمان یک سونوتا یا اپتیما به پشت فرمان کمری نقل مکان کنید! صندلیها نیز در برگیرندگی و راحتی خوبی دارند اما به دلیل چرمی بودن و عدم وجود سیستم تهویه صندلی ممکن است در تابستان کمرتان عرق کند.
شتاب تویوتا کمری حقیقتاً چنگی به دل نمیزند اما کشش آن در سرعتهای بالا عالی است. گیربکس معکوسهای بسیار خوب و به موقعی میکشد و دور موتور به راحتی و سرعت به محدوده ردلاین و کاتاف میرسد. این دورگیری عجیب پیشرانه را پیشتر فقط در تویوتا آریون دیده بودم.
هندلینگ کمری در سرعتهای بالا برای یک سدان خانوادگی مناسب است اما عملکرد ترمزهای آن جا برای بهتر شدن دارد. دید به اطراف در این خودرو به واسطه شیشه و آینههای بزرگ مناسب است؛ هرچند به دلیل ابعاد بزرگ رانندگی با آن در شهرهای شلوغ کمی سخت است. هرچند فرمان هیدرولیکی کمری بسیار نرمتر از تویوتا آریون است اما نسبت به فرمانهای برقی در رده پایینتری قرار میگیرد. نکتهای که بنده بعد از چندین ساعت رانندگی با این خودرو در بزرگراهها و ترافیکهای شهری متوجه شدم بسیار جالب و قابل توجه است. زمانی که در سرعتهای زیر ۸۰ کیلومتر پای خود را از روی پدال گاز برمیدارید خودرو همچنان به حرکت ادامه میدهد و سرعت آن تقریباً تا ۲۰ ثانیه ثابت میماند. این ویژگی کمک میکند تا در ترافیکهای سبک و سنگین لازم نباشد دائماً پای خود را روی پدال گاز بگذارید و بردارید و کافیست همان اول کمی پدال گاز را بفشارید و سپس فقط روی ترمز گرفتن تمرکز کنید.
مزایا و معایب تویوتا کمری ۲۰۱۴ وارداتی
در جدول زیر میتوانید برخی از مزایا و معایب تویوتا کمری ۲۰۱۴ را مشاهده کنید:
مزایا | معایب |
کیفیت و دوام بالا | طراحی ظاهری نه چندان جذاب |
کابین زیبا و جادار | بازار خرید فروش کم رونق نسبت به رقبا و حتی نسل قبلی و بعدی خود |
القای حس لوکس بودن و کیفیت هنگام رانندگی | امکانات رفاهی پایین |
جمعبندی
همانطور که پیشتر نیز گفته شد هیچگاه نباید یک تویوتا را از روی اطلاعات کاتالوگ و… قضاوت کرد و حتماً باید یکبار پشت فرمان آن نشست. کمری طراحی جذاب و امکانات اغواکننده ندارد. همچنین بازار خرید فروش آن مانند رقیبی همچون آزرا پر رونق نیست؛ اما در عوض کیفیت و حسی که هنگام رانندگی به شما القا میکند را بههیچعنوان نمیتوان با رقبای هم قیمت یا حتی گرانتر کرهای یا چینیاش مقایسه کرد. در بحث دوام و کیفیت در طولانیمدت تویوتا خود را ثابت کرده و نیازی به ذکر آن نیست. البته مطمئناً کمری برای کسانی که بیشتر در معابر شهری تردد دارند خودروی مناسبی نخواهد بود؛ زیرا امکانات رفاهی و ابعاد مناسبی برای رانندگی داخل شهر ندارد. در پایان میخواهم مقاله را تنها با یک جمله به پایان برسانم: تنها زمان، کیفیت واقعی یک محصول را مشخص میکند!
علی جردن
۹ تیر ۱۴۰۳جدیدا FMC511 بخاطر توانایی فنی و استهلاک پایین تر از تویوتا کمری در ناوگان تاکسی ایران شروع به فعالیت کرده میخوام بگم کسی که ژاپنو قبول داره چینو هم باید قبول کنه جفتشون کشورهای همسایه جهان اولی هستن بماند که وسعت چین چندبرابر ژاپنه
Anti BTS
۹ تیر ۱۴۰۳ژاپن جواهر آسیاست و چین سالهای نوری فاصله داره باهاش . حتی همین خودرو برقی و پلاگین هم که یه عده بی سواد و بچه سال میگن ژاپن عقبه ، دهه ها تجربه و دانش داره . از خودروسازی تراز یک دنیا تا موتورسیکلتای محشر و ماشین آلات سنگین با کیفیت. چین با لایسنس موتور ۱/۵ لیتری میستوبیشی تونست بفهمه خودروسازی چیه
همین الان میخان برای یه چینی تبلیغ کنن میگن موتور میتسوبیشی روشه که البته درست نیست
درواقع موتور چینیه فقط آرم میتسو خورده
دقیقا مثل کره که کیا و هیوندای با کمک مزدا و هوندا و میتسوبیشی تونستن کم کم خودروسازی یاد بگیرن
کیا اون اوایل فقط دوچرخه بلد بود بسازه حتی ۳ چرخه هم بلد نبود
علی جردن
۹ تیر ۱۴۰۳رنجروور پلت فرمهاشو میده چین میسازه تویوتاهایی که در سامانه یکپارچه به ایران صادر شدن تو چین ساخته شدن بنز و بیامو مدل لانگ رو اختصاصی برای چینی ها و تو کشور چین مونتاژ میکنه و هزاران همکاری ماشین سازی چین با بزرگان دنیای خودرو میشه مثال زد…
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۰ تیر ۱۴۰۳آخه fmc511 رو با کمری مقایسه میکنن
ولی جدا از این موضوع مرسی از آقای اشتری
بابت این جواب دندان شکن
net
۱۰ تیر ۱۴۰۳هنوز هم در دسته سدان های نیمه لوکس هیوندای آزرا گرنجور نسل پنجم مدل ۲۰۱۶ زیباترین هست . این تویوتا کمری نیمه لوکس چراغ عقبش زیرش دندانه داره بد شده و اگر بال روی صندوق عقب نداشت قشنگتر میشد.دو اگزوز دایره ای زیر سپر در سمت چپ و راست گذاشته خوبه
سهروردی
۹ تیر ۱۴۰۳خودرویی در ناوگان تاکسی رانی استفاده میشه که سگ جون باشه
KAIZEN
۹ تیر ۱۴۰۳در ایران اینطور نیست
مثلا پژو ها و سمند ها خیلی سگ جونند؟
امیر
۹ تیر ۱۴۰۳علی آقا جوک خوبی بود بزار FMC 511 هم اندازه تویوتا کمری 2014 عمر بکنه و سالی حداقل 80 هزارتا ازش کار کشیده بشه بعد بیا بشینیم حرف بزنیم همانطور که آخر مقاله گفته شده گذر زمان کیفیت رو مشخص میکنه نه ظاهر نه آپشن
مهران
۱۰ تیر ۱۴۰۳موافقم.آپشنها اگر دوام لازم را نداشته باشند بعد از مدتی یکی پس از دیگری مستهلک شده و هر روز باید تعمیرگاه باشی قطعه آپشن خوبه ولی باید دوام و کیفیت لازم را هم داشته باشند نه اینکه بزک کنن بدن مردم
۹ تیر ۱۴۰۳کجا فعالیتشو شروع کرده میشه بگید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ تیر ۱۴۰۳یک ماشین کوچک و تازه وارد چینی با سدان بزرگ ژاپنی مقایسه کردی و قطعا خودت هم می دونی که حرفت غیر منطقی و تبلیغاتی هست
تنها نتیجهای که من گرفتم، شما از فردا موتور حقوق میگیری
اگر مجانی براشون تبلیغ میکنی که واقعا عجیب هستی
محمد
۹ تیر ۱۴۰۳درود آقای اشتری عزیز ، درحال حاضر قیمت یه تویوتا کمری ۲۰۱۴ مشابه مدل موجود در مقاله تقریبا با قیمت تیگو ۸ هیبریدی صفر کیلومتر برابره ، ترجیح خودتون به عنوان مهندس و خبرنگار خودرو اگه بخواین برای استفاده روزمره یکی از این دوتا رو انتخاب کنید کدومه؟ هرچند قبلا اشاره کرده بودید که خودروی صفر رو ترجیح میدید ولی از طرفی تویوتا هم سال های سال بدون خرج های اساسی میتونه کارکنه ، شما بودید کدوم خودرو رو انتخاب میکردید ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ تیر ۱۴۰۳لطف دارید شما
من تحت تأثیر برند و جلب توجه دیگران به یک ماشین نگاه نمیکنم
حرفی نمی زنم که لایک بگیره و برام فالوئر جلب کنه 😄
خودرو یک وسیله است برای انجام کارهای مورد نیاز ما و باید در خدمت ما باشه نه اینکه باعث اتلاف وقت در تعمیرگاه یا اضطراب و ترس از خرابی برای راننده بشه
حالا اگر علاوه بر بحث فنی و کاربردی، خودرو ظاهرش جذاب باشه یا یک شرکت معروف بسازتش، عالی می شه
در کشور ما، غالب افرادی که طرفدار یا مخالف یک سبک خودرو هستند، مطلقا تجربه رانندگی با اون وسیله رو ندارن، مثلا کسی که روی خودروی آلمانی تعصب داره، ۹۰ درصد موارد هرگز برای مدت طولانی بنز یا بی ام و فولکس پورشه آئودی نداشته و رانندگی نکرده
همین طور، هواداران تویوتا، مخالفان سرسخت ماشین چینی، عاشقان کره و غیره
………….
اینها رو گفتم که ذهنتون روشن بشه اگر من راجع به خودرویی نظر میدم، یا خودم مدت طولانی با هاش رانندگی کردم، یا دوستان نزدیکم و افراد پرشماری که در بازار خودرو میشناسم تجربه مالکیت فلان ماشین رو داشتن
اگر الان بگم ماشین ژاپنی قدیمی شرف داره به چینی آَشغال، خیلی لایک میگیرم اما این حرف من چرت و مزخرف ریاکارانه برای جلب توجه هست
………….
راجع به کمری ۱۰ سال کار باید بگم که قطعا ماشین خوبیه و فرض می گیریم شما آنقدر خوششانس باشی که یک مدل کمکار سالم به قیمت چهار میلیارد تومان بخری که هرگز قرارنیست خراب بشه و یک میلیون کیلومتر برات کار میکنه
نکته ای که احتمالا نمیدونید، لذت بسیار زیاد رانندگی با یک خودروی مدرن صفر کیلومتر با امکانات بسیار مهم و کاربردی هست به علاوه گارانتی و خدمات پس از فروش شرکتی که در سراسر ایران موجوده
افرادی که مخالف ماشین چینی هستند، هیچکدام هرگز با یک ماشین چینی مدرن مثل تیگو ۸ یا حتی جک S5 جدید مسافرت نرفتن
توضیح بیشتری نمیدم، چون قطعا انتخاب من بین کمری ۱۰ ساله ۴ میلیارد تومنی و تیگو ۸ که ۳ میلیارد تومنه، تیگو ۸ هست به دلیل اینکه هر دو تجربه کردم و امکانات مدرن الکترونیک در یک ماشین صفر کیلومتر گارانتی دار برام جذابتره
محمد
۱۰ تیر ۱۴۰۳زنده باشید آقای اشتری بزرگوار 🙏🏻
قطعا همینطور که شما میفرمایید هست ، متاسفانه بسته بودن بازار ایران و مسموم کردن جو خودرویی کشور توسط یه سری بلاگر های خودرویی و رسانه های سطح پایین برای جلب توجه و پیش فرض های ذهنی ما باعث شده بازار رفتار غیر منطقی داشته باشه و گرنه به هر شکلی نگاه کنیم بعضی خودرو ها علیرغم خوب بودن واقعا با قیمت های غیر عقلانی و غیر منطقی دارن معامله میشن و مردمی هم وجود دارن که این قیمت هارو میپذیرن و به طور مثال میلیاردی پول دادن برای خودرو های کارکرده ده یا بعضاً نزدیک به بیست سال پیش ژاپنی و آلمانی کاملا عادی شده
پیرمرد قدیمی
۱۰ تیر ۱۴۰۳آقای اشتری !
دیدن این کامنت مفید بین کامنت هایی که آغشته به توهین و تعصب هست که باعث میشه تا خواننده خاموش باشیم واقعاً رضایت بخش و خوشحال کنندست ، متشکرم از ذکر واقعیت آقای اشتری ؛ از نظر شما با بودجه 1.200 در این وضعیت فعلی چه خودروی صفری ( نهایت ۲ ساله ) برای استفاده روزانه مناسبه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏
علی جردن
۱۰ تیر ۱۴۰۳از لحاظ ابعدادی شاید در یک کلاس نباشن اما هردو در ناوگان تاکسی رانی زرد رنگ ایران استفاده میشن من فقط تاکسی های زرد ایرانو باهم مقایسه کردم چون هردو در کلاس تاکسی هستند عرض کردم :|
بازم قبول ندارین FMC لوکس ترین تاکسی زرد ایرانه ؟
RIO
۱۰ تیر ۱۴۰۳نه اصلا قبول نداریم
عباس مسعودی عارف
۱۰ تیر ۱۴۰۳سالهاست تویوتا سوارم البته ۲۰۶ تیپ چهار هم دارم برای کارهای روزمره که از صفر دست خودم بوده . من تویوتا سواری رو با کارینای مدل ۷۶ که متعلق به مرحوم پدرم بود اغاز کردم خودم هم به ترتیب کرولای۲۰۰۷ کمری SE ۲۰۰۷ هایلوکس ۲۰۱۲ و در حال حاضر کمری ۲۰۱۳ دارم که همگی رو غیر از کارینا کار کرده خریداری کردم . در تمام این سالها هیچ وقت مجبور به رفتن تعمیرگاه نشدم در حال حاضر هم یک حسی باعث میشه که نتونم به برندهای دیگه اعتماد کنم . با این حال فکر میکنم که در اینده نه چندان دور بازار خودرو توسط برندهای چینی که روز به روز بر کیفیتشان افزوده میشه تسخیر خواهد شد .
NAVID@@98
۱۰ تیر ۱۴۰۳پس تا به اینجای کار شانس آوردی چون اتفاقا من خراب شدن تویوتا رو مثل اب خوردن زیاد دیدم طی سالها که تویوتا داشتم و اتفاقا به همین تویوتا اعتماد ندارم
من هم تویوتا سواری رو با کارینای مدل ۷۶ که متعلق به پدرم بود اغاز کردم خودم هم به ترتیب کرولای۲۰۰۷ کمریSE ۲۰۰۶ هایلوکس ۲۰۱۳ و در حال حاضر هم کمری ۲۰۱۳ دارم که همگی رو غیر از کارینا کار کرده خودم خریداری کردم . در تمام این سالها بارها بعلت خرابی های موتوری و بدنه تویوتا هایی که داشتم مجبور به رفتن تعمیرگاه شدم هم خراب شدن موتور و هم خراب شدن های مختلف گیربگس و سیستم تعلیق و بدنه تویوتا که خراب شدن در حال حاضر هم یک حسی باعث میشه که اصلا اعتماد نکنم به برند تویوتا اصلا دیگه اعتماد نکنم البته هرچند که که در اینده نه چندان دور شاید بازار خودرو اسیا تسخیر بشه توسط برندهای بد چینی و بزنن برند های ژاپنی وکره ای رو بد و بازار اسیا توسط آنها تسخیر خواهد شد .
ولی به گرد پای هرچیز اول ها یعنی اروپا و آمریکا که هر چیز اول هستن کلا از پس اونها برنمیان چون فقط به اینها اعتماد کرده ام و اعتماد میکنم و میتونم اعتماد کنم به ضرس قاطع قطع به یقین
در حال حاظر هم
خودروهای بد صفر چینی رو به ژاپنی و کره ای بد دیگه ترجیح میدم
هرچند که به قول معروف میگن تف به این لعنت به اون هرکدوم از اون یکی بد تر اند و کارکرده ژاپنی الان دیگه یه اشغال لگن متحرک شده ولاغیرررررر!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
مهران
۱۰ تیر ۱۴۰۳۱۰۰٪مخالفم
NAVID@@98
۱۰ تیر ۱۴۰۳۱۱۰%مخالف مخالفتتم
۱۱۰% موافق درست من
A
۱۵ تیر ۱۴۰۳بنده صحبت شما رو اصلا قبول ندارم .
از سال ۹۲ تا به امروز یک دستگاه تویوتا کمری ۲۰۰۹ دارم که تقریبا تمام ایران و کشورهای همسایه رو با این ماشین من سفر کردم و آنروز با طی مسافت ۲۰۰ هزار کیلومتر بجز روغن و روغن گیربکس و یک بار تعویض لاستیک هیچ هزینه دیگه ای نداشتم .
راحتی و اطمینانی که این ماشین به شما و خانواده میده من در ماشین دیگه ای تجربه نکردم .
ناخدا
۹ تیر ۱۴۰۳ژاپنیهای با کارکرد بالا هنوز هم مثل ساعت کار میکنن 💪اما کره ای های مدل ۲۰۱۴ یا رنگ بدنه شون پوست شده یا یاتاقان زدن یا فرستاده شدن به اوراقی 🤭
۹ تیر ۱۴۰۳🤡🤡🤡
رومانی>چین>فرانسه
۹ تیر ۱۴۰۳سانگ یانگ موسو ها هنوز مثل اسب دارن کار میکنن
تیوولی هم مشکلی نداشته
۹ تیر ۱۴۰۳فقط میخوان الکی ایراد بگیرن و کل سایت رو به هم بریزن
ناخدا
۱۰ تیر ۱۴۰۳خرجهای سنگین که روی دست مالکینشون گذاشتن رو هگ بگو دکتر جان
علی شلبی
۹ تیر ۱۴۰۳ماشالا تویوتا
محمد
۹ تیر ۱۴۰۳یکی از اینا بخری و درست استفاده کنی یک میلیون کیلومتر و چه بسا بیشتر برات کار میکنه و فقط مصرفی هاشو باید عوض کنی اگه خودت از تویوتا خسته نشی یا دنبال محصول بهتری نباشی سخته که دلیلی برای تعویضش پیدا کنه ، بیشتر از ۵۰۰ هزارتا کارکرده وضعیت رنگ و کابینش مثل ماشین ۵۰ هزارتا کاره ای کاش مردم ماهم مثل بقیه دنیا یه زندگی نرمال داشتن تا این ماشین به جای سمند و پژو های عهد عتیق زیر پای مردم و توی ناوگان تاکسیرانی بود
امیر
۹ تیر ۱۴۰۳آقا نیما عذر میخواهم همچین خودرویی هنوز ارزش خرید داره نسبت به کره ای ها و آلمانی هم سنش ؟
نیما شیرازی
۱۰ تیر ۱۴۰۳درود
وقت شما بخیر
مالک این ماشین خود پدر من هستند و تقریبا دو سال میشه که ما همه جور استفاده ای از این ماشین کردیم.
برای کسی که بیشتر در شهر تردد میکنه و بیشتر برای مسافرت از شهر خارج میشه خودروهای چینی یا کره ای هم قیمت مناسبتر هستند چون امکانات بیشتر و گارانتی دارند و از همه مهمتر صفر کیلومتر هستند. اما اگر کسی بیشتر در جاده های خارج از شهر تردد کنه مطمئنا کمری یا آریون خودروی مناسبتری هست.
البته یک نفر مثل پدر بنده که برای برند تویوتا احترام خاصی قائل هستند فرقی نمیکند که در داخل شهر یا خارج از شهر ما این خودرو رانندگی کنند.
در کل باید بیشتر به دنبال خودرو و برند مورد علاقتون برید. اینطوری اگه اون ماشین ماهانه چندین میلیون هم روی دستتون هزینه بگذاره باز دوستش دارید. اما اگه یه ماشینی که علاقه چندانی بهش ندارید را فقط به خاطر مسائلی بازار خرید و فروش خوب یا توصیه اطرافیان و… بخرید مطمئنا کوچکترین عیب آن خودرو برای شما بزرگ جلوه میکند و در نهایت از خرید اون خودرو احساس رضایت نمیکنید.
۹ تیر ۱۴۰۳خیلی ماشین خوبیه ولی من آریون رو ترجیح میدم مخصوصا مدل ۲۰۱۳ با یکم کارکرد بیشتر
به این دلیل
کابین خوشگل تر
کمی آپشن بیشتر
طراحی و کلاس زیبا تر
و اینکه وقتی توش میشینی حس لاکچری تری میکنی
ولی اینکه ماشین ۱۰ سال پیش تو کشور ما الان لوکسه منو اذیت میکنه که پول یه خونه رو دارم میدم واسه یه ماشین ده سال پیش که آپشن های خاصی نداره و معمولیه
ولی همین که میتونی تا یک میلیون کیلومتر باهاش راه بری ارزشش رو داره
از کره ای های رنج خودش نمیدونم بهتره یا نه ولی ماشین خوبیه
۹ تیر ۱۴۰۳من نظر خودمو گفتم مگه آریون چشه شما دیسلایک دادید؟!
علی جردن
۱۰ تیر ۱۴۰۳استاد آریون دو برابره کمری قیمت داره و همینطور دو برابر قدرت موتور بیشتر… بازم خودروی کارکرده ارزش نداره حتی بوگاتی ویرون پونزده سال کارکرده مثل روز اولش نمیشه و بوی چرم کابینش عوض شده و بوی تاناکورا میده
اصلا اما پراید باشه صفر باشه.
۱۰ تیر ۱۴۰۳شما سرچ کن تو دیوار کمری ۲۰۱۴ قیمتش همون حدود آریون ۲۰۱۳ هست یعنی آریون حدود ۳ میلیارد و ۹۰۰ هست بعد شما میگی دو برابر هیچکی دو برابر بهش پول نمیده دوم اونی که ماشین صفر میخواد با این پول میره وارداتی های چینی یا اون کره ای های لو آپشنو میخره
عبدالله محمدی
۹ تیر ۱۴۰۳من مدل ۲۰۱۳ این ماشینو دارم، نه آپشن داره، نه قیافه ،نه نقص فنی، نه استهلاک و نه چیزی که دلت رو بزنه، جمع تناقضاته لامصب، نه دلت میاد بفروشی، نه دلت میاد از آپشن ها و زرق و برق های ماشینای روز چشم پوشی کنی، قدرت ، شتاب ، هندلینگ و دوام و استهلاک در حد عالی، آپشن و قیافه در حد صفر
Anti BTS
۹ تیر ۱۴۰۳اگر مملکت ما دلسوز و خیرخواه داشت ، این ماشین باید به عنوان تاکسی درون شهری و بین شهری و همچنین ماشین اقتصادی عامهی مردم در دسترس بود
نسلای بعدش طراحیای زیباتر و آپشنال پیدا کردند. اما من خود عاشق هوندا آکورد جدید هستم . تو سگمنت سدان های میانسایز واقعا جذاب و بی نظیره . ظاهر ساده و اتوکشیده در عین حال زیبا و ماندگاری داره
البته یادی کنیم از کمری TRD که با انجین ۶ سیلندر ۳۰۰ اسبی و بهبود تعلیق و ترمز و قیمت تنها ۳۰ هزار دلار واقعا جذاب بود
https://www.pedal.ir/toyota/honda-accord-vs-toyota-camry-comparison-keeping-the-sedan-alive/
عمارت
۱۰ تیر ۱۴۰۳کاش پول داشتیم سوار می شدیم آنگاه نظر میدادیم پس خوب وبدش هیچ اثری نداره
۱۰ تیر ۱۴۰۳انشالله یه روز سوارش میشی
احسان
۱۰ تیر ۱۴۰۳سلام من تاکسی کمری ۲۰۱۴دارم از صفر دست خودم بوده ی الان یک بار کیلومتر صفر شده و دوباره هفتصد هزار کار کرده و تا حالا موتور باز نشده فقط گیربکس رو یک میلیون و چهارصد تعمیر شد و اصلا از لحاظ دوام با ماشینهای چینی و کره ای قابل مقایسه نیست ولی خوب از لحاظ آپشن ضعیف هستش ولی باز هم مزایای دیگه ای مثل کولر بسیار عالی داره که تو بدترین شرایط که به طور مثال سمت بندر عباس تا درب ماشین رو باز نکنید متوجه گرمای هوا نمیشوید حتی در جا و بدون حرکت
ممنون از شرکت تویوتا
۱۰ تیر ۱۴۰۳داش از اونموقع تا الان چند میلیارد ازش در اوردی؟
مهران
۱۰ تیر ۱۴۰۳فقط یه ژاپنی مثل ژاپنی کار میکنه