خودروها معمولاً در بازه زمانی مشخص که بین ۵ تا ۷ سال است وارد نسل جدید میشوند اما گاهی اوقات هم استثناهایی وجود دارد. خودروها بین این بازههای زمانی تغییراتی را تجربه میکنند که ما آن را با نام فیس لیفت میشناسیم. هماکنون نوبت به تویوتا کمری رسیده، خودرویی که جدیدترین نسل آن در سال ۲۰۱۸ معرفی شده و اکنون در میانه عمر خود قرار دارد اما تغییرات آن لزوماً فیس لیفت نیست.
تویوتا نیازی به اعمال تغییرات زیاد در این خودرو نداشته چراکه کمری سالهای اخیر جزو بهترینهای تاریخ این خودرو بوده و یکی از پرفروشترین خودروهای سواری بازار میباشد. کمری هماکنون با ۱۸ ترکیب قوای محرکه و انتقال نیرو عرضه میشود که چنین انتخابهایی در حد پورشه پانامرا است.
این سدان ژاپنی برای مدل ۲۰۲۲ خود پذیرای رنگ بدنه جدید و برخی تجهیزات رفاهی همچون سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای استاندارد و آینههای جانبی گرم شونده در تریم های LE و SE شده است. مدل جدید SE نایت شید هیبرید نیز در دسترس قرار گرفته است. این مدل دارای دستگیرههای درب، آینههای جانبی، آنتن بال کوسهای و رینگهای ۱۸ اینچی تیره است.
رنگ آیس اِج کمری از مدل TRD گرفته شده است. مدل TRD هماکنون دارای سقف مشکی بوده و البته بدنه دو رنگ در مدل اسپورتتر XSE ظاهر متفاوتی دارد. از دیگر گزینههای دو رنگ میتوان به نقرهای متالیک و قرمز سوپرسونیک اشاره کرد.
در کابین کمری ۲۰۲۲ میتوان شاهد نمایشگرهای لمسی ۷ یا ۹ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی بود. مدلهای فول XLE و XSE از هدآپ دیسپلی رنگی ۱۰ اینچی نیز سود میبرند. صندلیهای کمری ۲۰۲۲ دارای طراحی جدیدی بوده و تریم های چوب تیره یا فلز الگودار را نیز میتوان برای کابین انتخاب کرد. همچنین برای اولین بار سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای استاندارد در مدلهای چهار سیلندر بنزینی نصب شده است.
پیشرانههای کمری ۲۰۲۲ تغییری نداشته و بنابراین میتوان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۳۰۱ اسبی، پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۰۳ اسب بخاری و نمونه ۴ سیلندر هیبریدی ۲۰۸ اسبی را انتخاب کرد. مدلهای بنزینی به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز بوده درحالیکه نسخههای هیبریدی از گیربکس CVT استفاده میکنند. قیمت کمری SE نایت شید از ۲۷۵۳۵ دلار برای مدل ۴ سیلندر شروع شده و برای خرید سیستم چهار چرخ محرک باید ۱۴۰۰ دلار پرداخت کرد. گرانترین نسخههای کمری ۲۰۲۲ نیز مدل V6 TRD با بهای ۳۲۳۶۰ دلار و XLE هیبرید با قیمت ۳۲۲۷۰ دلار هستند.
Sina
۲۴ آبان ۱۴۰۰دمش کرم آپشن دو دیفرانسیلم داره
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۵ آبان ۱۴۰۰جلوش منو میگیره عاشقشم. ماشین خیلی خوبیه تمامی نسل هاش عالی بوده
IMAN99
۳ آذر ۱۴۰۰گزینه مناسبی هست بخصوص واسه قشر متوسط جامعه البته با این شرایط کنونی ایران واسه داخل ایران نه ولی اگه شرایط کشور عادی بشه بله
یه سدان سایز متوسط که اقتصادی هم هست البته گزینه های بهتری هم هست مثل آلمانی ها و امریکایی ها که البته اونها بیشتر واسه ماشین باز ها مناسب هستن نه افراد عادی ولی از لحاظ مقایسه ای و فنی و مهندسی بهتر هستن
زیزیگولو
۲۴ آبان ۱۴۰۰تویوتا کمری جدید با تریم های مختلفی که به بازار عرضه میکنه میتونه نیازای هر علاقه مندیو برآوورده کنه
net
۲۴ آبان ۱۴۰۰کمری ۲۰۰۷ glx در زمان خودش طراحی بیرونی جالبی داشت و خیلی فروش کرد
احمدرضا
۲۵ آبان ۱۴۰۰کسی هست از تویوتا بدش بیاد؟
تویوتا
واسه هر سلیقه ای توی هر کلاسی ماشین داره
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۴۰۰اتفاقاً همین امروز یکیش را با پلاک دیپلمات از نزدیک خوب برندازش کردم که اولین چیزی که به آن رسیدم احساسی هست که از پهن بودن عرض آن میگیرید و کمتر از آن چیزی هست که به چشم میآید و گویی خودرو روی زمین میخزد !
کیفیت رنگش مثل تمام تویوتاها به شدت بالاست که قشنگ چشم را وارد عمق متالیکیَش میبرد !
اما باز هم به نظر من کمری گرند مدل ۲۰۰۶ یه چیز بدونِ مانند دیگست !
هیف که دیگر وارد نمیشود و ایرانیها از خوب ماشین معرکهای دور شدهاند که ای کاش در خیابانها جولان میدادند و بودند تا خیابانها را زیبا میکرد مثل گذشته !
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ آبان ۱۴۰۰نه تنها کمری ، ایکاش میتونستیم انقد آزادی خرید داشته باشیم که بین کمری و ۲۰ تا رقیب ژاپنی و کره ای و آلمانی و آمریکاییش میموندیم ( مثل اروپا و آمریکا )اما صد حیف که حتی آزادی خرید یکی از اینارم نداریم
میثم
۲۵ آبان ۱۴۰۰هر نسل بهتر از نسل قبل
هیبرید دو دف واقعا عالیه
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۵ آبان ۱۴۰۰در یک جمله
زیبا ، باصرفه ، مردمی
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۵ آبان ۱۴۰۰تکنولوژی خیلی بالایی دارند مثلاً گرم کردن شیشه صفحه نمایش که میتونی باهاش زنگ بزنی نقشه وارد کنی میتونیم پیام بدیم و تکنولوژی ماشین های تسلا که نقشه وارد میکنیم و بعد خودشون میرن همون جایی که می خوایم تکنولوژی جدید مرسدس بنز که راه سبقت رو بهت نشون میده و …….
ما آرزومون فقط یک دفعه بشینیم توی این ماشین ها و از تکنولوژی شون استفاده کنیم و با تمام سرعت گاز بدیم و حال کنیم
ماشین های ما هیچ کدوم این امکانات رو ندارند
حتی دنده اونها ۲۰ برابر بهتر از دنده ماست
آقایی که گفته بودی ماشین آفرود کلاسیک داری و عکس پروفایلت هم آفرود هست لطفا مشخصات ماشینت رو بگو و این رو بگو که ۰ تا ۱۰۰ چند ثانیه طول میکشه و حداکثر سرعت چنده و مال چه سالی هست و الآن چند تومان است
و میخواستم بدونم چطور برنامه پدال رو نصب کنم که اطلاعاتم از بین نره آخه اینجا عکس پروفیل نمیاد
و ماشین من هم ال ۹۰ هست که خیلی بهتر از ۲۰۶ و ۲۰۷ هست من خریدمش ۳۰ تومان ۶ سال پیش ولی الآن ۳۰۰ تومان حیف که در به داغونه
Reza Waffen SS
۲۵ آبان ۱۴۰۰کمری همیشه محبوب بوده
Clean Energy
۲۵ آبان ۱۴۰۰من باشم به شخصه هیبریدی این ماشین چهار چرخ محرکشو میخرم👍
به دو دلیل: ۱. قدرت ۲۰۰ اسبی عالیه برای این ماشین که برای شهر درست شده و یه چیز عادیه و قاعدتا نیازی هم نداره به ۳۰۰ اسب ۲. باتری هم داره میتونه مصرف بنزینو بشدت کاهش بده که چیز خیلی خوبیه! چون کسی که اینو میخره قاعدتا انتظار مصرف بنزین زیر ۱۰ لیتر داره اما بعضی ها (مثل خودم) هیبریدی رو میپسندن دلیل اصلیشون هم اینه که قطعا با وجود باتری میتونن مصرف بنزینو تا ۷.۸ لیتر پایین بیارن!
واقعا تویوتا ماشین هاش عالین… تویوتا چیش بد بوده این دومی باشه؟وقعا زیباست… مخصوصا بیرونش، احساس خشمگین بودن و با کلاس بودن و زیبایی رو یک جا داره! داخلش هم زیباست… قطعا این ماشین رو کسی بخره اگه خوب استفاده کنه حداقل ۵ .۶ سال براش بدون مشکل کار میکنه! ۶ سال راحت فقط روغن بنزین…
Karl Benz
۲۵ آبان ۱۴۰۰ماشین مردمی اونا رو
ماشین مردمی ما رو
پرایدی که دیگه مردمی نیست انقدر گرون شده ….
ARMAN
۲۵ آبان ۱۴۰۰من TRD V6 رو انتخاب می کنم.
کلا قدرت بالا رو به همه چی ترجیح میدم.
Ali
۲۵ آبان ۱۴۰۰اینقدر خوبه این طراحی که تویوتا تا ده سال دیگه هم عوضش نکنه همینجوری میفروشه!
کار سختی داره تویوتا واسه بهبود این طرح برای نسل جدید
آریا
۲۶ آبان ۱۴۰۰حتی تصور اینکه اگر پول ریال با ارزش بود ایت ماسین میشد 35 میلیون منو دیوانه میکنه!
Afg
۱۳ اسفند ۱۴۰۰تویوتا کمری خودرویی جاودانه است در کنار حیلی از خودروهتی دیگه