تویوتا کمری همچنان محبوب است، اما آیا بهترین گزینه است؟
در حالی که در کلاس سدانهای متوسط تنها شش مدل برای انتخاب باقی مانده است، همچنان تنوعی از ویژگیها و شخصیتهای متفاوت وجود دارد. با اینکه محبوبیت سدانهای متوسط در حال کاهش است، اما تویوتا کمری همچنان پرفروشترین سدان در آمریکا محسوب میشود و این عنوان را به مدت ۲۲ سال حفظ کرده است.
بررسی تویوتا کمری ۲۰۲۵
مشخصات فنی و عملکرد
تویوتا کمری مدل ۲۰۲۵ با طراحی بهروزشده بازگشته و در بازار آمریکا فقط با یک پیشرانه هیبریدی (متفاوت با نسخه وارد شده در ایران) عرضه میشود:
- موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر
- دو موتور الکتریکی که در مجموع ۲۲۵ اسب بخار قدرت را به چرخهای جلو منتقل میکنند
- امکان سفارش نسخه چهارچرخ محرک، که با افزودن یک موتور الکتریکی سوم، ۷ اسب بخار بیشتر تولید میکند (مجموعاً ۲۳۲ اسب بخار)
در مقایسه با سایر سدانهای متوسط، کمری از نظر مصرف سوخت بهینهتر است و بسته به نسخه، مصرف ترکیبی آن بین ۵.۱ تا ۵.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر متغیر است.
همچنین بخوانید:
- تویوتا کمری هیبرید وارداتی جدید؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۵ در ایران
- تویوتا کمری یا هوندا آکورد ۲۰۲۵؛ مقایسه بهترین سدان هیبرید وارداتی
فضای کابین و امکانات داخلی
- فضای داخلی: ۲۸۳۲ لیتر (۱۰۰ فوت مکعب)
- فضای صندوق عقب: ۴۲۵ لیتر (۱۵ فوت مکعب)
- صفحه نمایش مرکزی: ۸ اینچ (در نسخههای بالاتر ۱۲.۳ اینچ)
- امکانات استاندارد: اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم، شارژر بیسیم
- آپشنها: نمایشگر سربالای ۱۰ اینچی
تجربه رانندگی
- نسخههای SE و XSE اسپرتتر از مدلهای LE و XLE هستند، اما فرمان همچنان حس اسپرتی زیادی ندارد.
- برای شتابگیری، باید کاملاً پدال گاز را فشار دهید، اما نسخه چهارچرخ محرک به لطف موتور الکتریکی اضافه، رانندگی جذابتری ارائه میدهد.
با این حال، سدانهای دیگری نیز در این کلاس وجود دارند که برخی از آنها در بخشهایی از کمری برتر هستند.
مقایسه کمری با رقبای همرده
هوندا آکورد ۲۰۲۵
مزایا:
✅ طراحی کلاسیک و مدرن
✅ فضای داخلی بزرگتر از کمری (۲۹۹۳ لیتر فضای کابین، ۴۷۲ لیتر فضای صندوق)
✅ پیشرانههای متنوع و کممصرف
مشخصات فنی:
- موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر با ۱۹۲ اسب بخار (مصرف ترکیبی: ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
- موتور ۲.۰ لیتری هیبریدی با ۲۰۴ اسب بخار (مصرف ترکیبی: ۴.۸ تا ۵.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
- گیربکس CVT، دیفرانسیل جلو (AWD ندارد)
امکانات داخلی:
- مدلهای عادی: نمایشگر ۷ اینچی
- نسخههای هیبریدی: نمایشگر ۱۰.۲ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم
- نکته منفی: نسخههای هیبریدی لاستیک زاپاس ندارند
تجربه رانندگی:
- فرمان پذیری دقیق و هندلینگ جذابتر از کمری
- کمی صدای جاده و تایر بیشتر از رقبا
هیوندای سوناتا ۲۰۲۵
مزایا:
✅ قیمت پایه کمتر از کمری
✅ امکانات فراوان بهصورت استاندارد
✅ سه گزینه پیشرانه متفاوت
مشخصات فنی:
- موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۹۱ اسب بخار، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (مصرف ترکیبی: ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
- موتور ۲.۰ لیتری هیبریدی با ۱۹۲ اسب بخار، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (مصرف ترکیبی: ۵.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
- نسخه اسپرت N Line با موتور ۲.۵ لیتری توربو، ۲۹۰ اسب بخار، گیربکس دوکلاچه ۸ سرعته (مصرف ترکیبی: ۸.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
امکانات داخلی:
- صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم
- فضای کابین مشابه کمری (۲۸۳۲ لیتر)، فضای صندوق کمی بزرگتر (۴۵۳ لیتر)
تجربه رانندگی:
- نسخههای استاندارد راحت و مناسب برای خانواده
- نسخه N Line شتاب بالا با هندلینگ بهتر از کمری و آکورد
کیا K5 ۲۰۲۵
مزایا:
✅ طراحی اسپرت و تهاجمی
✅ امکانات زیاد نسبت به قیمت
✅ نسخه اسپرت GT با ۲۹۰ اسب بخار
مشخصات فنی:
- موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۹۱ اسب بخار (مصرف ترکیبی: ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
- نسخه GT با موتور ۲.۵ لیتری توربو، ۲۹۰ اسب بخار، گیربکس دوکلاچه ۸ سرعته (مصرف ترکیبی: ۸.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
امکانات داخلی:
- نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم
- فضای کابین: ۲۹۸۱ لیتر
- فضای صندوق: ۴۴۲ لیتر
تجربه رانندگی:
- نسخه استاندارد هندلینگ معمولی، اما نسخه GT عملکرد بسیار اسپرتی دارد
نیسان آلتیما ۲۰۲۵
مزایا:
✅ طراحی جذاب
✅ مصرف سوخت مناسب
✅ آپشنهای خوب در نسخههای بالاتر
مشخصات فنی:
- موتور ۲.۵ لیتری با ۱۸۸ اسب بخار (۱۸۲ اسب بخار در مدل AWD)
- گیربکس CVT، مصرف ترکیبی: ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
امکانات داخلی:
- نمایشگر ۸ اینچی (مدلهای بالاتر ۱۲.۳ اینچ)
- فضای کابین: ۲۸۶۲ لیتر
- فضای صندوق: ۴۳۷ لیتر
تجربه رانندگی:
- سواری نرم اما هیجان خاصی ندارد
سوبارو لگاسی ۲۰۲۵
مزایا:
✅ قیمت پایه پایینتر از رقبا
✅ سیستم چهارچرخ محرک استاندارد
✅ راحتترین صندلیها در این کلاس
مشخصات فنی:
- موتور ۲.۵ لیتری با ۱۸۲ اسب بخار (مصرف ترکیبی: ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
- نسخه اسپرت با موتور ۲.۴ لیتری توربو، ۲۶۰ اسب بخار (مصرف ترکیبی: ۸.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
- گیربکس CVT، سیستم AWD استاندارد
امکانات داخلی:
- نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با رابط کاربری ساده
- فضای کابین: ۲۸۶۲ لیتر
- فضای صندوق: ۴۲۵ لیتر
تجربه رانندگی:
- سواری راحت و پایدار، اما کمتر هیجانانگیز از رقبا
جمعبندی: بهترین سدان متوسط ۲۰۲۵ کدام است؟
مدل | مزیت اصلی | نقطه ضعف اصلی |
---|---|---|
تویوتا کمری | مصرف سوخت عالی | قیمت بالا |
هوندا آکورد | فضای داخلی بزرگتر | صدای جاده بیشتر |
هیوندای سوناتا | قیمت مناسب، امکانات بالا | شتاب متوسط در نسخه استاندارد |
کیا K5 | طراحی اسپرت، نسخه GT قدرتمند | نسخههای پایه کند هستند |
نیسان آلتیما | طراحی جذاب | تجربه رانندگی کسلکننده |
سوبارو لگاسی | سیستم AWD استاندارد | هیجان کم در رانندگی |
در نهایت، اگر مصرف سوخت و دوام اولویت شماست، کمری انتخابی بیرقیب است. اگر اسپرت بودن را ترجیح میدهید، هوندا آکورد یا کیا K5 GT گزینههای بهتری خواهند بود.
کوشا
۵ فروردین ۱۴۰۴تا حالا تو زندگیم جایی رو ندیده بودم که بگن سواری سوبارو هیجان کمی داره..
سهیل
۵ فروردین ۱۴۰۴ایمپرزا نیستا!
javad-bmw
۵ فروردین ۱۴۰۴گیربکسش cvt هست ، طبیعیه که هیجان انگیز نباشه
عارف
۵ فروردین ۱۴۰۴ولی awd هست که هیچ کدومشون نیست
Yaghoob
۵ فروردین ۱۴۰۴با انجین 2500 مصرف 5 لیتری داره
من دیگه حرفی ندارم
Siyavash
۵ فروردین ۱۴۰۴تنها اگه یه جایگزین برا کمری باشه اون آکورد هست
Arash Kashani
۵ فروردین ۱۴۰۴خیلیه بتونی 9 نسل ماشینی رو تولید کنی که هنوز جذابه
بقول دوستمون با موتور 2.5 لیتری صدی 5 میسوزنه
و از همه مهم تر
تویوتا بمونه ، یعنی بتونه حس کیفیتو تو همه این نسل ها مستمر ارائه بده
تو رقیباشم به نظرم Sonata نا حقیه رقیبشون باشه تو تریم N لاین قیمنش تا نزدیک 63000 دلارم میرسه در حالی کمری نهایت 42000 تاست قیمت پایه سوناتا هم 35000 در حالی که این برای کمری 28000 تاست
کلم به نظرم رسته این دو تا با هم فرق میکنه
Souls_Master
۵ فروردین ۱۴۰۴هوندا آکورد بنظرم تنها ماشینی در این لیست هست که از کمری بهتره.
۵ فروردین ۱۴۰۴اینهمه ماشین مدل بالا برای کی آوردین ما اینهمه پولدار تو مملکت نداریما؟
رامتین
۵ فروردین ۱۴۰۴والا همه خوبند اما کمری کار رو خراب کرد با گیربکس جدیدش. نسل قبل گیربکس 8سرعته اتومات داشت الان شد cvt. هوندا هم که اخیرا همه محصولاتش شده cvt. مشکل اینه تویوتا قشنگ روی محصولات خودش و لکسوس تمایز قائل میشه. بهترین گربکس و امکانات را میاره روی لکسوس. اخیرا موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو داره برای IS توسعه میده با 400 اسب! در کل بین همه این موارد K5 ورژن GT را میپسندم.
Nismo
۵ فروردین ۱۴۰۴تمام رقباش رو ترجیح میدم
رامین
۵ فروردین ۱۴۰۴تویوتا و هوندا و نیسان ودر درجه دوم کیا k5 GT
پارسا
۵ فروردین ۱۴۰۴بعد از ۳_۴ سال عضویت در مجموعه پدال بالاخره یه اکانت ساختم ( هر چند که دوتا اکانت دیگه هم دارم که نه نام کاربری و نه رمزشون یادم نیست😅) تا بگم لطفا تو این روزها بیشتر مقاله بزارید تا فامیل کم سرشو بکنه تو زندگیمون و وقتی اومدن خونه مون بیایم دو تا مقاله بخونیم بجا حرف زدن با اونا😂
راوی
۵ فروردین ۱۴۰۴سوبارو از نظر کیفیت ساخت از تویوتا بالاتره اما چون قیافه نداره کمتر سراغش میرن
حسین دهمرد
۵ فروردین ۱۴۰۴طراحی سوناتا از این رده بالاتره منتهی نام تویوتا سایه ی سنگینی روی باقی برند ها میندازه.
جای مزدا خالیه اینجا