تویوتا کمری به عنوان یکی از مشهورترین و پرفروشترین سدان های دنیا به پایان راه خود در وطنش ژاپن رسیده است. البته کمری همچنان در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.
میزان فروش سدان محبوب ژاپنیها در بازارهای جهانی به حدود ۶۰۰ هزار دستگاه در سال میرسد که نیمی از این میزان فروش به آمریکا ارتباط دارد جایی که کمری همواره جزو پرفروشترین سدان های بازار بوده است؛ اما تویوتا در ژاپن حتی نمیتواند ۲ درصد فروش جهانی کمری را داشته باشد و به همین خاطر با ارسال نامهای به نمایندگیها خاتمه عرضه کمری در ژاپن را اعلام میکند.
خریداران ژاپنی هم مانند دیگر بازارهای جهانی از سدان ها دست کشیده و روی به خرید شاسی بلندها و کراس اوورها آوردهاند و به همین خاطر تویوتا کمری نیز به سرنوشتی مشابه هوندا لجند و نیسان فوگا دچار شده و به خاطر فروش پایین به پایان راه خود در وطنش رسیده است. البته کمری همچنان در بازارهای جهانی قابل انتخاب خواهد بود. سدان محبوب تویوتا در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا عرضه میشود و طرفداران زیادی دارد.
تویوتا از زمان عرضه کمری در سال ۱۹۸۰ تاکنون بیش از ۲۱ میلیون دستگاه آن را برای بازارهای جهانی تولید کرده است. پرفروشترین بازار کمری کشور آمریکاست و از سال ۱۹۸۲ تاکنون بیش از ۱۳ میلیون دستگاه کمری راهی خانه آمریکاییها شده است. بازنگری اساسی کمری در سال ۱۹۹۲ بود که محبوبیت آن را به شدت بالا برد و باعث شد با پشت سر گذاشتن فورد تاروس به پرفروشترین محصول در کلاس خود بدل شود. از آن زمان تاکنون کمری همواره جزو پرفروشترین سدان ها بوده و حتی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۶ عنوان اول فروش را به کسی واگذار نکرده است.
کمری که در زبان ژاپنی به معنی تاج است قافیه را در سال ۲۰۱۷ به راو ۴ واگذار کرد و این کراس اوور توانست محبوبترین خودروی تویوتا در آمریکا لقب گیرد. افت فروش کمری در سایر بازارها نیز تکرار شد چراکه اکثر افراد خواهان شاسی بلندها هستند. با این وجود کمری و کرولا نقش مهمی در استراتژی جهانی تویوتا دارند. نسل فعلی کمری در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و از طراحی و دموگرافی مشتریان مشابهی با کراون بازار ژاپن سود میبرد. سدان مشهور تویوتا همچنین از پلتفرم مشترک با آوالون برخوردار است. ژاپنیها هماکنون در حال برنامهریزی برای عرضه نسل بعدی کمری در سال ۲۰۲۴ هستند.
کیان
۵ فروردین ۱۴۰۲واقعا این کراس اوور چی هست !!! سواری بدرد نخور در مقابل سدان
اصلا خیلی جاها اون جای بیشتر و ارتفاع بیشتر هم هیچ کاربرد یا مزیتی نداره، تکون زیاد؛ تو بعضی کراس اوورها میخوای بالا بیاری
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۴۰۲ژاپن اصلاً به درد سدان نمیخوره و کیکارها بهترین انتخابند به سبب نوع خیابانها و شهرسازی ، مثل اکثر کشورهای اروپایی که کوچهها تنگه و در هم پیچیده !
کمری ساخته شده برای کشورهایی مثل آمریکا و خاورمیانه یا روسیه کانادا که پهناور هستند !
البته انتخاب خودم در این کلاس خودرویی اول آکورد هست و سپس کمری با اینکه به نظر من کراساوورها به حق جای سدانها را گرفتهاند و وضعیت جامعهی امروزی به درد کراساوور داشتن میخوره نه سدان !
تنها مزیت سدان اینه که فقط برای بزرگراه و جادههای طولانی خوب هستند مثلاً از تهران بخوای بری شیراز و برگردی ، واقعاً خسته نمیشه سرنشین و بهتر از کراساوور هست !
RENAULT MEGANN
۵ فروردین ۱۴۰۲کمری؟ نام بزرگیست
ARIAN
۵ فروردین ۱۴۰۲این کراس اور لعنتی جون تموم ماشین های سدان رو گرفت. یه نفرت عمیقی از کراس اور ها دارم.
بهنام
۵ فروردین ۱۴۰۲در انتخاب صد خودروی محبوب برای خودم حتی یک شاسی بلند وجود نخواهد داشت.
Arshia m3csl
۵ فروردین ۱۴۰۲به جز بنز جی کلاس و بی ام و ایکس ۷ و پورشه کاین و کادیلاک اسکالید بقیه شاسی بلندا جالب نیستن اصلا
مجتبی .
۷ فروردین ۱۴۰۲اسکالید و gکلاس رو جا بده لطفا. با نود وهشت تای دیگه موافقم.
محمد
۵ فروردین ۱۴۰۲چه علاقه بیخودی هست که مردم به کراس اوور دارن ؟ مصرف بیشتر ، هندلینگ ضعیفتر و وزن بیشتر ، رانندگی سخت تر تو شهر ، اون فضای بیشتری هم که داره تو ۹۰ درصد اوقات استفاده نمیکنیم ، البته احتمالا در آینده با سخت گیرانه تر شدن قوانین مصرف انرژی دوباره مردم برن سمت سدان ها
sina
۵ فروردین ۱۴۰۲حس امنیت بیشتری میده چون بالاتره..
برای جاده های نا مناسب بهتره
جادارتره
محمد
۵ فروردین ۱۴۰۲اولا که حس امنیت هیچ ربطی نداره که تو چه ارتفاعی از سطح زمین نشسته باشی و سلیقه ای هست برای مثال تو پورشه و کوروت و جی تی ۸۶ که نزدیک زمین نشستی خیلی ها حس بهتری از تسلط به جاده دارن ، دوما این ماشین های توی شهر قراره استفاده بشن و برای افرود و خارج از جاده این ماشین ها به درد نمیخورن تنها مزیتشون ارتفاع بیشتره که زیر ماشین به زمین گیر نکنه ، راجب جادار تر بودنشون هم اینکه همین الان شما برید تو شهر یه دوری بزنید میبیند اکثرا تک سرنشین هستند خیلی از خانواده ها هم الان سه یا چهار نفره هستند برای خرید های روزانه هم صندوق عقب سدان ها کافیه ، یعنی شما داری خودت رو از تجربه بهتر سواری سدان ها محروم میکنی که شاید یه روزی اون جادار بودن بیشتر به کارت بیاد ، از خود تویوتا مثال میزنم شما یک هفته با راوفور تو شهر ، بزرگراه ها و جاده های پیچ در پیچ رانندگی کن و هفته بعد با کمری همون مسیر ها رو امتحان کن ، همه جوره تجربه رانندگی بهتری بهت میده
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۴۰۲باز دوباره شعر نواخت کاربر عتیقه محمد !
یکی از مزیتهای کراساوور نسبت به سدان راحتی و لذت بیشتر در رانندگی در شهر هست !
متاسفانه عید که میشه چون مدرسهها تعطیل میشه این مکافاتها را باید تحمل کنیم دوباره ، مثل تعطیلات تابستونهشون !
Behnam1012
۵ فروردین ۱۴۰۲تو کشور خودمون بخوای به این قضیه نگاه کنی
با این وضعیت جاده و سرعت گیر ها عملا با سدان نمیشه مسافرت رفت دائم باید نگران موانع ورودی هر شهر باشی که کف ماشین گیر نکنه یا دست انداز های تو جاده که لاستیک نترکه ، در شب این وضعیت بخاطر دید کم تر بد تر هم میشه
حداقل با کراس اور این دو نگرانی از بین میره
اینم بگم منم مثل شما علاقه بیشتری به سدان ها دارم تا کراس اور ها ولی خب محبوبیتشون خیلی هم بی راه نیست
❤bugatti
۵ فروردین ۱۴۰۲راس میگه
Speed-Hunter-007
۵ فروردین ۱۴۰۲من اگه بجای ژاپنی ها بودم ماشین های دهه نودشون رو میخریدم
رامتین
۵ فروردین ۱۴۰۲البته بازار ژاپن مملو از خودروهای خوبه. حذف کمری انچنان مهم نیست. یک ژاپنی میتونه بره سمت هوندا اکورد یا لکسوس. اونها مثل ما نیستند که 80% مردمش توان خرید پراید را نداشته باشند! اینقدر تنوع زیاده که دست ادم برای خرید بازه. البته کمری در نسخه 4 سیلندر قیمت خوبی داشت اما نسخه 6 سیلندرش که حدود 300 اسب هم هست، کاملا گزینه های هم سطح وجود داره که میشه گرفت.
مشتاقی
۵ فروردین ۱۴۰۲نسبت به سایر سدان ها، کمری ظاهر خوبی ندارد.
بابک
۵ فروردین ۱۴۰۲من یک شاسی بلند ژاپنی ، و یک سدان ژاپنی دارم.
اسم نمی آورم که تبلیغ نشود.
به نظرم در ایران با این شرایط جاده ها و ناایمنی جاده ها و خودروهای دیگر که رانندگی درستی انجام نمی دهند ، بهتر است از ماشین های شاسی بلند استفاده کرد…
در تصادفات ماشین های شاسی بلند واقعی بخاطر شاسی و طراحی شان ، صدمه کمتری به راننده و سرنشینان وخرد می شود…اگر یک وقت لازم به جابه جایی لوازم و وسایل شدید شاسی بلند بیشتر به کار می آید…در منطق ساحلی و جنگ و کوهستانی شیب دار ، شاسی بلند فقط امکان تردد ایمن و درست را ایجاد می کند…
برخی خلافکارها خفت کردن و زورگیری از سرنشینان شاسی بلند سخت تر از سواری و سدان است…
هزینه های نگهداری شامل روغن و بنزین و قطعات یدک ، شاسی بلند و سواری با یک برند مشابه خیلی اختلاف ندارد
امکان نرم تر شدن رانندگی با شاسی بلندها میسر است…مثلا کمتر کردن تعداد فنرتخت ها ،استفاده از کمک بادی ، انتخاب نوع رانندگی آفرود و آنرود در بعضی شاسی بلندها میسر است ، …
تمامی قطعات مصرفی مثلا لاستیک ها و قطعات زیرو بند و شاسی ، خودروهای SUV از خودرو های سدان ایمن تر و مقاوم ار هستند...
مهدی
۵ فروردین ۱۴۰۲تویوتا عشقه کمری که دیگه آخرشه هر مدلش به خصوص گرندv6نفسه
Hamilton1970
۵ فروردین ۱۴۰۲خداحافظ پای ثابت سفر…
امیدوارم زود برگردی…
Hamid3x
۵ فروردین ۱۴۰۲کراس اور یه هاچبک که ارتفاع بالاتری گرفته و لاغیر
اون چیزی که از شاسی بلند مزیت بیشتری داره suvها هستند با سیستم چهارچرخ متحرک و دفلاک و دنده های کمکی و قابلیت حرکت در مسیرهای افرود
فرامرز
۶ فروردین ۱۴۰۲تمام دوستانی که عشق ماشین هستن سدان رو بیشتر دوست دارن ولی متاسفانه اکثریت مردم عشق ماشین نیستن و چون شاسی بلند به نظرشون ابهت بیشتری داره و چون ارتفاع بیشتری داره و این ارتفاع بیشتر حس اعتماد به نفس بیشتری بهشون میده شاسی بلند انتخاب میکنن وگرنه لذتی که رانندگی سدان و هاچ بک و تورینگ داره هیچ شاسی بلندی نداره
❤bugatti
۶ فروردین ۱۴۰۲من دلم برای کمری تنگ میشه 😭😭😭😭
فرمونش خیلی راحت و خوب بود
❤bugatti
۷ فروردین ۱۴۰۲راستش من دیوانه ماشینم ولی ماشین سوپر اسپرت یا رودستر رو بیشتر از سدان دوست دارم