لکسوس ES و تویوتا کمری ۲۰۲۵ ابعاد و پیشرانه مشابه دارند. مدل جدید کمری با بهرهمندی از امکانات مدرن، بیش از همیشه به لکسوس نزدیک شده است.
هم کمری و هم ES سدانهای سایز متوسط برندهای خود هستند که یکی خودرویی اقتصادی و دیگری بهعنوان یک خودروی لوکس شناخته میشود. هر چند همین مسئله باعث میشود قیمت این دو سدان تفاوت بسیاری داشته باشد اما با گذر زمان، میبینیم که کمری پیشرفتهتر و پر زرقوبرقتر از گذشته میشود؛ گویا قصد دارد پا در کفش محصولات لکسوس بگذارد. نسخه ۲۰۲۵ این سدان خانوادگی به چهره تازه، پیشرانه بهینه هیبریدی و کابین بهروز مجهز شده است اما آیا این بهبودها میتواند جایگاه مطمئن لکسوس را تهدید کند؟
مقالات مرتبط:
- چرا تویوتا کمری ۲۰۲۵ فقط با پیشرانه هیبریدی عرضه میشود؟
- مقایسه نسل جدید و قدیم تویوتا کمری، بررسی ویژگیها و تغییرات
پیشرانه و مصرف: یک خودرو در دو لباس
نسل نهم کمری که بر پایه پلتفرم GA-K توسعه پیدا کرده است، به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تخت هیبریدی مجهز شده است که اتفاقا همان موتور بهکاررفته در لکسوس ES محسوب میشود. هر چند لکسوس ES تنها بهصورت دیفرانسیل عقب به فروش میرسد اما آپشن سیستم چهار چرخ محرک برای کمری دیفرانسیل جلو وجود دارد. قدرت نسخه چهارچرخ محرک کمری برابر ۲۳۲ اسب بخار است و احتمالا مانند ES، گشتاوری ۳۰۰ نیوتن متر دارد (تویوتا رقم اصلی را منتشر نکرده است).
مصرف سوخت همه مدلهای کمری برابر ۴.۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است؛ لکسوس ES در بهترین حالت ۵.۳ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند که دستیابی به آن، تنها در نسخه هیبریدی ممکن است. مشخصات فنی کمری در برابر ES رقابتی به نظر میرسند و از تمام مدلهای ES بهجز ES 350 قدرتمند هستند. جعبهدنده هر دو خودرو را یک واحد سرعتی خودکار تشکیل میدهد درحالیکه پیشرانه لکسوس ES 350، یک واحد ۳.۵ لیتری V6 است. بنابراین تنها مدل بالارده لکسوس ES میتواند با کمری رقابت کند.
قیمت و کیفیت کابین: جایی که تویوتا به لکسوس نزدیک میشود
کمری هیبریدی تنها در چهار نسخه عرضه میشود که با توجه به نیاز خریدار، با سیستم دیفرانسیل جلو یا با سامانه ۱,۵۹۵ دلاری چهار چرخ محرک همراه خواهد شد. نسخه پایه LE دیفرانسیل جلو برابر ۲۹,۴۹۵ دلار قیمت دارد. خوشبختانه حتی مدل پایه کمری هم با افزایش کیفیت مواداولیه بهکاررفته در کابین، رنگبندی و طرح و الگوی روی پنلها برای ایجاد حس لوکس بیشتر عرضه شده است.
نسخههای بالاردهتر SE و XLE و پرچمدار XSE به چرخهای ۱۸ و ۱۹ اینچی مجهز میشوند و دو نمایشگر را در اختیار راننده و سرنشینان قرار میدهد. خریداران دو نمونه بالارده میتوانند از آپشن خریدنی نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات-سرگرمی هم استفاده کنند. این مدلها به فنربندی اسپرت، چراغهای LED و گرمکن و تهویه صندلی مجهز میشوند. بهترین نسخه کمری XSE چهارچرخ محرک ۳۸,۱۴۵ دلار قیمت دارد.
داستان نسخههای متفاوت لکسوس ES کمی پیچیدهتر است و هر نوع تجهیزاتی بسته به تصمیم لکسوس برای یک نسخه خاص عرضه میشود. نمونههای پایینرده این خودرو با قیمت ۴۳ هزار دلار از همان نمایشگر کمری استفاده میکنند اما خریدار میتواند با پرداخت مبلغ اضافه، نمونه ۱۲.۳ اینچی را تهیه کند. پرتجهیزاتترین نمونه لکسوس ES حدود ۵۲ هزار دلار قیمت دارد و امکاناتی را در اختیار کاربران قرار میدهد که کمری برای عرضه آنها تنها ۳۵ هزار دلار از جیب خریدار کم میکند.
تفاوت لکسوس در المانهای لوکس مانند چرم باکیفیت، صندلیهای تنظیم شونده ۱۴ حالتی، چوبکاری درون کابین، نورپردازی محیطی، فنربندی تطبیقپذیر و… است که در کمری پیدا نمیشوند یا با کیفیت و تعداد کمتری تعبیه شدهاند. بنابراین بهنظر میرسد لکسوس بر مواردی تاکید دارد که زرقوبرق اضافه به خودرو میبخشند و حس لوکسبودن واقعی را در ذهن خریدار تداعی میکنند اما کمری همچنان با قیمت بسیار کمتر خود میتواند به یک خودروی لوکس نزدیک شود و حجم خوبی از امکانات باکیفیت را در اختیار خریدارانش قرار دهد.
دو خودرو: دو هدف
تویوتا با معرفی نسل نهم کمری موفق شده تا این خودرو را بدون دورکردن از هدف اصلی خود یعنی اقتصادیبودن، قابلدسترس بودن و ارزش خرید بالا، بهبود ببخشد. کمری ۲۰۲۵ ظاهر و باطن جذابی دارد و با تکیهبر پیشرانه هیبریدی جدیدش میتواند از نظر فنی با رقیب لوکسی چون لکسوس ES برابری کند. تویوتا ویژگیهای لوکس خودروهای بالاردهتر و سیستم چهار چرخ محرک را هم در نسخههای گرانتر کمری قرار داده تا بتواند مشتریان سختپسند را هم راضی نگه دارد. هر چند فنربندی تطبیقپذیر ندارد اما با چنین قیمتی نمیتوان انتظاری غیر از این داشت.
لکسوس بهعنوان شرکتی که به نیاز خریدارانش واقف است، محصول خود را با المانهای لوکس داخلی و خارجی مانند طراحی منحصربهفرد، مواد باکیفیت و آپشنهای گوناگون پر کرده است. درست است که گرانترین نسخه این خودرو ۱۸ هزار دلار گرانتر از بهترین کمری بازار قیمتگذاری شده است اما امکاناتی چون نمایشگر روی شیشه، دستیار پارک خودکار با دید پانورامیک، آفتابگیر شیشههای عقب، میراگرهای تطبیقپذیر مدل F اسپرت و… را در خود گنجانده است.
نتیجه گیری
هر چند لکسوس محصولی با ارزش خرید منحصربهفرد است اما اگر کسی بخواهد بدون در نظر گرفتن نشان تجاری و موقعیت اجتماعی که خرید لکسوس بههمراه میآورد از امکانات خوب و پیشرانه کارآمد بهرهمند شود میتواند با خرج بسیار کمتر، یک دستگاه کمری ۲۰۲۵ را تهیه کند؛ چراکه این سدان اقتصادی چگالی امکانات و ارزش خرید بیشتری دارد. نظر شما چیست؟
BlackWing
۲۷ تیر ۱۴۰۳هر دوتا فوق العاده جذاب و باکیفیت هستن ، انتخاب بینشون سخته
ولی طراحی لکسوس به نظرم زیباتره
NAVID۰۰۹۸
۲۷ تیر ۱۴۰۳دیروز داشتم یه پیج اینستاگرامی فروش خودرو در کشور عمان رو چِک میکردم ، یه نکتهای در کامنتهای مردمشون جذبم کرد و اونم این بود که مثلاً ماکسیما یا کمری قدیمی مدل ۲۰۰۳ با حدود ۵۰۰ هزارتا کارکرد گذاشته بودن ولی تمام کامنتها مثبت و انرژی دادن به فروشند بود!!!
سریع ذهنم مقایسشون کرد با کامنتهای مردم ما و دَریوَریهایی که در مقابل فروشندگان مینویسند و انگاری فروشندهها مشکل اصلی این وضع وحشتناک هستند نه اونایی که با اعمالشون دلار را گران و مافیا رو قدرتمندتر میکنند!!!
قیمت خودرو در ایران چند برابر بیشتر از ارزش واقعیش هست ولی این قیمت بالا چه ربطی به فروشنده و خریدار داره!!!
اگر گرانِ ، نخرید تا ارزان بشه!!!
ولی لطفاً کمی با هم مهربانتر باشیم ، بخدا تنها چیزی که با خودمون تو قبر میبریم دو متر کفنِ و بس!!!
کرگدن باواریا
۲۸ تیر ۱۴۰۳نوید برو یکی از آگهی های فروش ماشین چینی رو اینستاگرام باز کن
اونوقت ملتتو بیشتر از اینی که هستن میشناسی ، یارو اونقدر نداره با رانا عکس افتخاری گرفته آپلود کرده پیجش؛ اومده آگهی فروش ماشین چینی اموجی عن گذاشته
NAVID۰۰۹۸
۲۸ تیر ۱۴۰۳بله
برای همینه میگم ما ایرانیها سواد خودرویی نداریم و به ظاهر آپشن نگاه میندازیم هنگام خرید تا کیفیت ذاتی یک خودروی اصیل!!!
و دقیقاً شرکتها از همین بیسوادی دارند استفاده میبرند و پول یامفت پارو میکنند که تازه در آینده یه شغل نونآبدار هم فروش قطعات و خدمات تعمیراتیشون هست که وقت برای سر خاروندن ندارند و از مطب دکتر هم شلوغتر میشه سرشون!!!
Taha Ayoobi
۲۷ تیر ۱۴۰۳لکسوس طراحی هاش واقعا منحصر به فرده، سامورایی واقعیه.
car lover
۲۷ تیر ۱۴۰۳شماها یه نفرید یا دو نفر؟
Taha Ayoobi
۲۷ تیر ۱۴۰۳دو نفرن.
افسانه ها میگه یکی شون ژاپنی بازه، اون یکی ضد ژاپن، دقت کنی هم هی میگه که: اول آمریکا و اروپا…
Tired
۲۷ تیر ۱۴۰۳نوید که بیش از ۱۰ هزار تا کامنت داده تو سایت شناخته شدست . اون یکی هم ایمانه که کلا به غیر از اروپا و امریکا جایی رو نمیشناسه
NAVID۰۰۹۸
۲۷ تیر ۱۴۰۳آقای سردبیر پدال
مسئول و بروبچههای پدال
بارها و بارها گفتم این ترول از عمد اومده جهت تخریب و مسخرهبازی اما گوش ندادید و با لذت نگاه کردید!!!
همین ابتدای کامنتش کافی بود جهت اینکه برای همهی شماها متاسفم ، همین ، تمام!
NAVID@@98
۲۷ تیر ۱۴۰۳در بحثِ طراحی که قطعاً لکسوس ترجیحه من انتخابش میکنم
ولی تویوتا کمری تر زده ..ده با این طراحی جدیدِش بَده!!!!!!
امیدوارم تو لکسوس نرینن دیگه هرچند که تا اَلانم چند مدلشو گَند زدن ولی این خِیلی بَد نیست
منم امروز داشتم تو یوتیوب یه کانال تخصصی تحلیل مسائل خودرویی در بازار های جهان بررسی میکردم داشت درمورد خودرو کارگرده حرف می زد
یارو خارجی بود به ماشین فولکس واگن گلف و شورلت کروز مدل ۲۰۰۶ با ۶۰۰ هزارتا کار به دید لگن نگاه میکرد میگفت
طرف باید خیلی احمق و بیسواد باشه تا به این مدلا نگا کنه که البته درست هم میگفت چون درستشم همینه!!!!!!
اونایی که چیزی سرشون میشه و بهتر میدونن حرفشون همینه!!!!!!
مگر در جاهایی که چیزی از خودرو سرشون نمیشه
و اونقدر ساده اند که تو دنیای کوچیکشون گم شدن و به به چه چه هم میکنن !!!!!!
از اونا ساده ترر و احمق تر و بیسواد تر اونایین که اینها رو میبینن و باور میکنند و تعریف اشتباهم میکنند!!!!!!
چرا؟!
چون خدایی یک زمانی خودرو ها برای کارکرد و دوام بالا ساخته میشد همش آهنی بودن و بالاترین دوام هم دلاشتن یک میلیون کیلومتر به بالا روشاخشون بود رکورد هم میزدن هر چیز اول مثل خودروهای خوب آمریکایی و اروپایی خوب مثل فورد مرسدس بنز و شورلت های کلاسیک که هنوز هم که هنوزه برتری دارن و رکورد دوام و کارکرد رودارن هر چیز اول ولی الان دیگه خدایی خیلی پارامتر ها و متغیر ها اضافه شدن و طیف محصولات هم گسترده و تخصصی خودش شده
اون اقتصادی هایی هم که هنوز خودروسازایی که راهشون ادامه دادن با اینکه بازم مثل خودشون نشدن و نمیشن ولی اینم نباید درنظر گرفت !!!!!!
Navid_A.J
۲۸ تیر ۱۴۰۳از نزدیک دیدمش. ظاهر جذابی داره. کیفیت داخلیش خیلی پیشرفت کرده. میزان رشدش خوب بوده و به نظرم رشد فروش خوبی رو در امریکای شمالی تجربه خواهد کرد. اینم در نظر بگیر ک بیشتر کسایی که کمری میخرن، یا پا ب سن گذاشتن یا میخوان با ماشینشون کار کنن. این ماشین، ماشین کاره.
NAVID@@98
۲۷ تیر ۱۴۰۳اینم بگم الان در اکثر کشور ها خودرو مصرفی شده
و کسی که دنبال
خرید کارکرده بد ژاپنی یا نو چینی بین بَد
و بَده تره چینی ژاپنی کره ای بین بَد و بَد تره
حتی در کشور خودمون!!!!!!
نکه اینکه بگیم بَده منظور اینه که باید مشکلات وضع خودرو کشور حل بشه
تقاضا در بازار زیاد….
عرضه کم….
بازار انتخابی و دست چین……
اعمال نفوذ خودروسازان داخلی در انتخاب مردم……
مردم خیلی هاشون هم چیزی از خودرو نمیدونن
ولی خیلی از انتخاب ها هم از سر ناچاری بوده به دلایل مختلف
بعضیا از نادانی و بیسوادی
بعضیا از اشتباه
وبعضیا هم از ناچاری به دلایل تقاضای زیاد و…
به قول معروف میگن تف به این لعنت به اون… شرایط بازار خودروی کشور، رو به اضمحلال و نابودیه
تا زمانی که یه فکر اساسی نشه بد تر هم میشه!!!!!!
ولی این وسط فقط تِز دادن و دَری وَری گفتن مسخرِه کردن مردم هم بَد و اشتباهه و اینم نشون میده که چیزی نمیدونید چون خودشان هم تکه ای از پازِل اند وَلاغیرررررر!!!!!!
صبر هم نکنید اگه ماشین لازمید شرایط و وضعیت خودتون رو نگاه کنید و متناسب با همون بخرید بالطبع با توجه به موارد مختلف متفاوت میشه و صرفا یک نوع شامل نمیشه همونطور که گفتم درستش همینه گول دیگران و دلال های کثیف دَری وَری گو که همش دنبالِ افزایش قیمتن رو هم نخورید!!!!!!
الان حتی با اینکه بحثِ ارزش خرید سرِجاشه ولی بازم طراحی مهمه و خاک توسرت تویوتا با این طراحی نسل جدید کمری هنوز قبلی رو میپسندم وَلی اینو نه
بینِ این دو لکسوس ترجیح میدم خیلی بَد نیست!!!!!!
NAVID@@98
۲۸ تیر ۱۴۰۳تازه من از فن هایِ ژاپنم البته از نوعِ واقع بین و درست !!!!!!
نه مثل یه عدِه که عینِ سرسیلَند تراش آخَر سنگِشو به سینه میزنن و حساسن،!!!!!! نه اینطور نه بلکه واقِع بین !!!!!!
دُرستشم همینه!!!!!!
مثلا من خودم مزدا میاتا دارم، دَر آیَنده،
ولی نمیام با فِراری مُقایسه اش کنم و اَول به بَرتری فراری واقف هَستم …….
پس با همون که دارَم حال میکنم مَگه چِشه هَمینم دوس دارَم!!!!!!
phonix
۲۸ تیر ۱۴۰۳شما x6 ضد تعصبی عزیزم .
بله یه ۲۰۰۰ بار درباره علاقت به میاتا گفتی .
ممد ژانگولر
۲۸ تیر ۱۴۰۳نظر بنده به تویوتا نزدیکتره .پول برای ماشین لوسک اشتباه بزرگیه.
car lover
۲۷ تیر ۱۴۰۳بنظرم واقعا ارزش داره چون جلوپنجره این تویوتا رو اصلا نمیشه تحمل کرد😐
nissan skyline
۲۷ تیر ۱۴۰۳این کمری 2015 اونور سدان اقتصادیه اینجا مدل 005 رو به عنوان ماشین لوکس میلیاردی میفروشن…
پیمان
۲۸ تیر ۱۴۰۳تو کشور ما دنا وتارا لوکس به حساب میان اقتصادی پراید ۸۵هست
nissan skyline
۲۷ تیر ۱۴۰۳2005
NAVID۰۰۹۸
۲۷ تیر ۱۴۰۳این دو قابل مقایسه نیستند چرا که یکی اقتصادی یکی لوکسِ!!!
به من باشه قطعاً پولِ بیخود برای لکسوس نمیدم با اینکه عاشق لکسوس هستم و ترجیهم اینه کمری بگیرم چرا که سواری و هندلینگ همونِ فقط لکسوس سُس قارچ خیارشورش بیشترِ!!!
تنها چیزی که من در لکسوس تجربه کردم اونم تمام لکسوسها بخصوص سدان ES و GS و LS ، اینه که به شدت اتاق کیپ و جَذبو جُفتی دارند که در کمتر خودرویی شاهدش هستیم مگر بنز و bmwهای لاکچری ، چنان معرکه که حتی میشه در رانندگی صدای ضربان قلب را شنید و جا خورد!!!
یه نکتهای که امروز باید کامنت میذاشتم در مورد وارد خودرو و جوی که رسانهها دوباره دامن زدن و همون بازی همیشگی یعنی اُمید کشکی دادن به مردم!!!
کاری به مافیا چینی ندارم!!!
کاری لگنسازیهای داخلی هم ندارم!!!
یکی جواب من رو بده ، با اینکه قطعاً ترامپ اومدنی هست و فروش نفت پائین میاد و وضعیت دلاری بدتر میشه ، یا از اون بدتر مجلس بارها مثبت داد و مجلس خبرگان رد کرد و بارها این قضیه ادامه پیدا کرد ، یا بدتر از اون وضعیت دلار نیمایی که از دی ماه پارسال حتی برای موبایل هم ندادند و این در صورتی بود که هر دو ماه یکبار ارزپاشی میکردند اونم نیمایی یعنی سالی حدود ۲ میلیارد دلار و و و ……!!!!؟
دوستان ، لطفاً ساده نباشید ، به نظر من بهترین موقعیت خرید برای کسانی که خودرو واجب هستند همین دوران هست که در رکود به سر میبریم ولی اگر خودرو جهت نیاز نمیخواهید و فقط جنبهی تعویض داره به نظر من کمتر از یکسال صبر کنید به جهت تنوع بیشتر در بازار صفر کیلومترها و البته فکر ارزانی نکنید چون تا حالا در مملکت ما چیزی جز جان ما ارزان نشده و نخواهد شد!!!
هر زمانی دولت اومد جو داد ، فقط دیدیم که بعدش برعکس عملی شده و این وسط فقط افرادی گول خوردن که میخواستند دناشون رو بفروشند یک میلیارد و بعدش سانتافه بخرند ۵۰۰ میلیون!!!
هر وقت دیدی پرادو جدید اومد پلاک ملی پشت ویترین نمایشگاهها اونم به تعداد بالا ، بعد میشینیم با هم اِختلاط میکنیم از اینکه آیا واقعاً راست میگن یا نه!!!!
دوستانِ من ، میدونم کامنت من ناراحتکنندست ولی حقیقت تلخ بهتر از دروغ شیرین یا اُمید واهیست!!!
منم تو این مملکتم با خوب و بدشم میسازیم و عاشق کشورمونیم اما تجربه به من میگه هرچی اینها تا حالا گفتند فقط به ضرر مردم بوده و نفعش برای عدهای بوده که در سیستم هستند و میدونند که بخرند کی بفروشند و البته اونم با وامهایی که برای خودشان میبرند و میدوزند و برای بقیه خار داره!!!
این روزها یکی از بهترین شغلها در کشور ما کارمند بانک و اداره بازرگانی بودن هست که در ظاهر حقوق دولتی بگیرند ولی در اصل …. ، بازترش نمیکنم ولی اونی که بِشناس باشه میدونه من چی میگم!!!
NAVID@@98
۲۷ تیر ۱۴۰۳در بحثِ طراحی که قطعاً لکسوس ترجیحه من انتخابش میکنم
ولی تویوتا کمری تر زده ..ده با این طراحی جدیدِش بَده!!!!!!
امیدوارم تو لکسوس نرینن دیگه هرچند که تا اَلانم چند مدلشو گَند زدن ولی این خِیلی بَد نیست
منم امروز داشتم تو یوتیوب یه کانال تخصصی تحلیل مسائل خودرویی در بازار های جهان بررسی میکردم داشت درمورد خودرو کارگرده حرف می زد
یارو خارجی بود به ماشین فولکس واگن گلف و شورلت کروز مدل ۲۰۰۶ با ۶۰۰ هزارتا کار به دید لگن نگاه میکرد میگفت
طرف باید خیلی احمق و بیسواد باشه تا به این مدلا نگا کنه که البته درست هم میگفت چون درستشم همینه!!!!!!
اونایی که چیزی سرشون میشه و بهتر میدونن حرفشون همینه!!!!!!
مگر در جاهایی که چیزی از خودرو سرشون نمیشه
و اونقدر ساده اند که تو دنیای کوچیکشون گم شدن و به به چه چه هم میکنن !!!!!!
از اونا ساده ترر و احمق تر و بیسواد تر اونایین که اینها رو میبینن و باور میکنند و تعریف اشتباهم میکنند!!!!!!
چرا؟!
چون یک زمانی خودرو ها برای کارکرد و دوام بالا ساخته میشد همش آهنی بودن و بالاترین دوام هم دلاشتن یک میلیون کیلومتر به بالا روشاخشون بود رکورد هم میزدن هر چیز اول مثل خودروهای آمریکایی و اروپایی مثل فورد مرسدس بنز و شورلت های کلاسیک که هنوز هم که هنوزه برتری دارن و رکورد دوام و کارکرد رودارن هر چیز اول ولی الان دیگه خیلی پارامتر ها و متغیر ها اضافه شدن و طیف محصولات هم گسترده و تخصصی خودش شده
اون اقتصادی هایی هم که هنوز خودروسازایی که راهشون ادامه دادن با اینکه بازم مثل خودشون نشدن و نمیشن ولی اینم نباید درنظر گرفت !!!!!!
Absurd Hero
۲۷ تیر ۱۴۰۳اون رخ واقعاً ارزش خرج کردن داره
مگه سیر میشی از نگاه کردن بهش؟
علیزاده
۲۷ تیر ۱۴۰۳از طراحی کمری و گیربکس cvt خوشم نمیاد انتخابم لکسوس که امیداورم نسل عوض نکنه چون خیلی خوبه
محمد
۲۷ تیر ۱۴۰۳لکسوس es خیلی وقته تو بازاره ، احتمالا به زودی نسل جدیدش معرفی میشه و فاصله بیشتر میشه ، لکسوس ها همیشه مهندسی شده تر از همتایان تویوتای خودشون بودن هرچقدرم تویوتا ها خوب باشند ولی همیشه تویوتا فوت آخر کوزه گری رو برای لکسوس ها خرج میکنه
samurai
۲۷ تیر ۱۴۰۳چند ماه صبر و خریدن لکسوس بهترین کاره :)))
رخ لکسوس و پرستیژ لکسوس دهن ادمو اب میندازه :))))
SS
۲۷ تیر ۱۴۰۳جدای از نشان لکسوس، بیشترین تفاوت در میزان عایق بودن اتاق و فنربندی هست که لکسوس همیشه خیلی بهتر از تویوتا بوده
معمولا کیفیت کابین و ساخت لکسوس هم بهتر است
البته کمری هم برای یک ماشین اقتصادی!! خیلی خوب هست و سیستم هیبریدش هم امتحان خودش رو پس داده
هیروهیتو
۲۷ تیر ۱۴۰۳نسل جدیدش دیگه اون ابهت قدیم رو نداره
بخاطر همین لکسوس انتخابم هست
علی Shelby
۲۷ تیر ۱۴۰۳لکسوس هم برا تویوتاست
ولی لکسوس خیلی رخ جذابی داره لامصب
Mon
۲۷ تیر ۱۴۰۳کمری xv80 که همین پارسال معرفی شد اما لکسوس es حدود ۵ – ۶ سالیه تولید میشه . در حال حاضر ارزش کمری بیشتره اما لکسوس نسل جدید es رو بده اوضاع تغییر میکنه و فاصله دوباره بیشتر میشه
در کل جای هر دو در ایران خالیه
Taha Ayoobi
۲۷ تیر ۱۴۰۳انتخاب خیلی سخته هر دو رو دوست دارم.
کرگدن باواریا
۲۷ تیر ۱۴۰۳چقدر این کمری خوب و پخته تر شده , به جرات میشه گفت سدان اول تو سگمنت خودشه قبلا این مقام دست ماکسیما بود قبلا منظورم ۳ سال پیشه.
گات
۲۸ تیر ۱۴۰۳قطعا لکسوس
حجت اله براهنی
۲۸ تیر ۱۴۰۳از کی تاحالا لکسس ES دیفرانسیل عقب شده؟؟ موتور عرضی و دیفرانسیل عقب؟
امیر حسین
۲۸ تیر ۱۴۰۳لکسس دیفرانسیل جلو هست و موتور کمری هم تخت نیست بلکه خطی هست
زیزیگولو
۲۸ تیر ۱۴۰۳خودروهای لوکس فقط گرون نیستن …….. خودروهای لوکس پیچیده هستن و طیف وسیعی از ویژگیا و مزایایی رو ارائه میدن که اونا رو از خودروهای دیگه متمایز میکنه و همیشه هم مشتریای خاص خودشونو دارن
Eros Matouri
۲۸ تیر ۱۴۰۳نظر منه ممکنه که تضاد فاحش با نظر شما دوستان داشته باشه ،پس به بزرگی خودتون ببخشید ونظرات همه در جای خود مثمر ثمر وارزنده ومحترمند ،منی که پراید یا پژو سوار شدم به نظر من بهترین گزینه برای من کمری هست وبا همون امکانات به ظاهر کم برای من خودروی لوکس محسوب میشه ،چون حتی توخواب هم صاحب یه کمری دولفینی سال ۲۰۰۰ هم نخواهم شد چه برسه به ۲۰۲۵ ،
Eros Matouri
۲۸ تیر ۱۴۰۳عموم عمان زندگی میکنه ،یه سانتافه ۲۰۲۰ ساخت ۴سال پیش رو چند روز پیش به پول تومن خرید ۸۰۰ میلیون، ماشین این کمری بیاد ایران فقط مایه دارا میتونن بخرنش بالای ۴ میلیارد مافیا قیمت گذاری میکنن جدا در جهنم زندگی میکنیم ،حالا کشورای دیگه راحت میتونی یه مدل پایین ترشویک سال یا شش ماه کارکرد صبر کنی با قیمت ۴۰ یا ۵۰ بخری لذتشو ببری
آریا
۲۸ تیر ۱۴۰۳تویوتاجی۸۶ و سوبارو هردو یک ماشین تولید میکنند تویوتا بیش از۳۷۰۰۰ فروخته ازش ولی سوبارو ۸۰۰۰هزارتا
واما کمری و لکسوس هر دو یک شرکتند اگر حس لاکچری و کلاس میخوایی باید پول برندش بدی مثل بی ام و و رولرویزس مثل پورش ماکان اس و لامبورگینی اوروس ودر چینی ها مثل فیدلفیتی و تیگو هشت پرو مکس پرمیوم لاکچری باکتری میکروبی…
پول لاکچری بودن و کلاس گذاشتن
DinosaurDana
۲۸ تیر ۱۴۰۳جدا از بحث مقاله
اسم سایت باید از پدال به نوید ها تغییر کنه
اینقدر تو سایت نوید ریخته🤣
k-jafaee
۲۹ تیر ۱۴۰۳چرا جلو پنجره لکسوس شبیه قسمت پایین سماوره؟🤭
چرا واقعاً؟😒