هرچند سدانهای خانوادگی مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد برای مسابقهٔ درگ ساخته نشدهاند اما دیدن رقابت این سدانهای ژاپنی در ۴۰۰ متر خالی از لطف نخواهد بود.
ازآنجاییکه بازار سدانها کوچکتر شده و فروشی بسیار کمتر از گذشته دارند، بسیاری از خودروسازان سدانهای خود را کنار گذاشتهاند. هوندا و تویوتا نیز هرچند همچنان به این بخش پایبند هستند و هردو بهتازگی نسل جدید آکورد و کمری را به بازار فرستادهاند اما از تنوع پیشرانهٔ این خودروها کاسته و قویترین موتورهای آنها را حذف کردهاند. این یعنی درحالیکه قبلاً برای کمری پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 جذابی قابل انتخاب بود، هماکنون فقط با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر هیبریدی ارائه میشود که در نسخهٔ قویترِ چهارچرخ محرک تنها ۲۳۲ اسب بخار قدرت دارد. تویوتا مجموع گشتاور این خودرو را اعلام نکرده است اما موتور بنزینی بهتنهایی ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور دارد.
از سوی دیگر، موتور ۲ لیتری توربوشارژ آکورد هم حذف شده و قویترین پیشرانهٔ این خودرو یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر هیبریدی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور است. حال برای اینکه ببینیم کدامیک از این دو سدان ژاپنی هیبریدی سریعتر است، تراتل هاوس آنها را در برابر هم قرار داده است. هرچند در این رقابت کمری از لحاظ قدرت برتری دارد اما با ۱۶۵۵ کیلوگرم وزن، حدود ۵۰ کیلوگرم سنگینتر از رقیب هموطن است. البته سدان تویوتا از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد درحالیکه در آکورد نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود.
به همین دلیل، بهمحض آغاز درگ، کمری چهارچرخ محرک جلو افتاد و هوندا هیچ شانسی برای رسیدن به رقیب نداشت. در مسابقهٔ رولینگ اما دو خودرو بسیار نزدیکتر بودند و حتی برای چند ثانیه به نظر میرسید آکورد برنده خواهد شد ولی در نیمهٔ راه، کمری بازهم جلو افتاد و پیروزی دیگری کسب کرد. پسازاین، کمری در برابر نسخهٔ TRD نسل قبلی قرار گرفت. پیشرانهٔ V6 این خودرو با ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور، بسیار قویتر از کمری هیبریدی جدید است. هرچند در TRD نیروی موتور فقط به چرخهای جلو منتقل میشود اما این کمری نسل قبل در مسابقهٔ درگ کاملاً نسل جدید را تحقیر میکند و به همین دلیل است که خیلیها به خاطر حذف موتور V6 در نسل جدید ناامید شدند.
مقایسه مشخصات فنی
تویوتا کمری | هوندا آکورد | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هیبریدی | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هیبریدی |
قدرت | ۲۳۲ اسب بخار | ۲۰۴ اسب بخار |
گشتاور | – | ۳۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | CVT |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
وزن | ۱۶۵۵ کیلوگرم | ۱۶۰۶ کیلوگرم |
قیمت | ۳۶,۰۲۰ دلار | ۳۹,۹۸۵ دلار |
.
۱ خرداد ۱۴۰۳آکورد…خاص و بس
پیام
۱ خرداد ۱۴۰۳واقعا آکورد زیبایی بیشتری داره و جذاب تره
NAVID۰۰۹۸
۱ خرداد ۱۴۰۳پیام به آغوش جاپن بازگشت
پیام جان ، آکورد باشه کمری باشه مهم نیست ، مهم اینه مادین جاپن باشه داداشی😉
۲ خرداد ۱۴۰۳اگه هایما هم مال ژاپن بود مردم سراغ مزدا و تویوتا و هونداو نیسان و این آشغالا نمیرفتن
کاش یه ژاپنی هایما رو بخره
آرین
۲ خرداد ۱۴۰۳مرد حسابی هایما اصلش ماله مزداعه
۲ خرداد ۱۴۰۳خداروشکر
yaghoub
۱ خرداد ۱۴۰۳هر دو همه چیز تمام
ولی من آکورد رو میپسندم.
Boss 429
۷ مرداد ۱۴۰۳آکورد واقعا زیباست
محمد
۱ خرداد ۱۴۰۳اتفاقاً حذف مدل های پرفورمنس آکورد و کمری کاملا قابل انتظار بود مدل های کم فروشی بودن کسی که ماشین هیجان انگیز بخواد معمولاً کمری و آکورد آخرین چیزیه که بهش فکر میکنه توی نسل های پیش مدل های کوپه هم داشتن هردو که خودرو که حذف شد تو این نسل هم که مدل های قوی تر کلا حذف شد
amir
۱ خرداد ۱۴۰۳طراحی هوندا رو بیشتر دوست دارم
𝐀𝐥𝐢
۱ خرداد ۱۴۰۳هردوشون فوق العادن اما هوندا منو بدجوری جذب خودش کرده
محمدهادی
۲ خرداد ۱۴۰۳اگه هوندا یه موتور نیرومند تر هم داشت که دیگه محشر بود
ولی انصافا چقد کابین جفتشون ایزوله و بیصداست
لذت بردم از گوش دادن به صدای کلیپ
Taha Ayoobi
۱ خرداد ۱۴۰۳این چراغ های دو شاخه تویوتا رو خیلی دوست ندارم ولی هردوشون واقعا تو کلاس خودشون عالین.
با دوام،کم استهلاک، خوب، مطمئن و…
Alireza
۱ خرداد ۱۴۰۳هوندا آکورد vs تویوتا کمری
بنظرتون کدوم بهتره
Taha Ayoobi
۱ خرداد ۱۴۰۳کدوم لایک کدوم دیس لایک؟
خودم کمری
۱ خرداد ۱۴۰۳تویوتا باید یکم رو طراحیش بیشتر دقت میکرد هوندا هم کلا صاف کرد جلوی ماشینو 🤦
JaMsHiD
۱ خرداد ۱۴۰۳قشنگ معلومه هوندا به اصالتش پایبند بوده . موقعی میبینمش قشنگ منو یاد نسل چهار آکورد میندازه که تو ایرانه .
RIO
۲ خرداد ۱۴۰۳آکورد عالیه.
aradkhodaverdi
۲ خرداد ۱۴۰۳نظر شما چیه در مورد گیربکس cvt که روی اکثر خودرو های ژاپنی هست ؟ من فکر میکنم به خاطر دوام و استهلاک بالاتری نسبت به at و دوکلاچه داره میزارن تا ماشینای سگ جونی بسازن
آرین
۲ خرداد ۱۴۰۳س وی تی با اینکه رو مخه ولی استهلاک خیلی کم تری داره
Spooke
۷ مرداد ۱۴۰۳رو محصولات شهری و اقتصادی جوابه
رانندگی یکنواخت و بدون هیجانی رو فراهم میکنه
Ali
۲ خرداد ۱۴۰۳واقعا کمری نسل قبل رو دوس داشتم حیف که نیومد ایران
Spooke
۷ مرداد ۱۴۰۳هر دو خوبن
بهنام
۲ خرداد ۱۴۰۳کمری با این که چهار چرخ هست و قدرت بیشتری داره باز از اکورد ارزونتره. خرید کمری به نظر خیلی اقتصادی تر میاد. ولی خب اکورد زیباتره.