تویوتا

تویوتا، سنچوری را به برندی فوق لوکس بالاتر از لکسوس تبدیل می‌کند

طبق گزارشات غیررسمی، تویوتا در حال بررسی امکان تبدیل سنچوری به برندی فوق لوکس برای عرضهٔ خودروهایی گران‌تر و لوکس‌تر از لکسوس است.

هرچند تویوتا برند لوکس لکسوس را دارد که با خودروسازان لوکس آلمانی رقابت می‌کند اما ممکن است خیلی از خریداران تمایلی نداشته باشند که بیش از ۲۰۰ هزار دلار را برای خرید یک لکسوس بپردازند. تویوتا اما مدل سنچوری را با قیمتی نزدیک به این به بازار عرضه می‌کند و ظاهراً در حال بررسی امکان تبدیل سنچوری به یک برند فوق لوکس است. البته سنچوری در حال حاضر فقط در ژاپن به‌عنوان یک خودروی لوکس واقعی شناخته می‌شود و در دیگر بازارها خریداران آشنایی چندانی با این نام ندارند اما طبق گزارش‌ها، تویوتا قصد صادرات شاسی‌بلند جدید سنچوری را به بازارهای سراسر جهان مثل اروپا، خاورمیانه و آمریکا دارد.

انتظار می‌رود این شاسی‌بلند فوق لوکس وظیفهٔ معرفی نام سنچوری را به خریداران بین‌المللی داشته باشد و پس‌ازاین مرحله، سنچوری به یک برند مستقل تبدیل خواهد شد که چندین خودروی لوکس را به بازار عرضه خواهد کرد. این اطلاعات را یکی از مدیران اجرایی تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیو در مصاحبه‌ای با فوربس اظهار داشته است. ظاهراً قرار است سنچوری خودروهای لوکس‌تر و گران‌تری از لکسوس تولید کند. تویوتا اما فعلاً در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

هرچند این حرکت می‌تواند ریسک بزرگی برای تویوتا به همراه داشته باشد اما این اولین باری نیست که غول خودروسازی ژاپن سعی در ایجاد برند جدیدی دارد و قبلاً با لکسوس تجربهٔ موفقی داشته است. علاوه بر این، سنچوری نام بسیار باسابقه‌ای است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۶۷ بازمی‌گردد یعنی زمانی لیموزین لوکسی با این نام معرفی شد. سدان باشکوه سنچوری ابتدا با پیشرانهٔ V8 به بازار عرضه شد اما تویوتا بعداً موتور V12 را برای آن ارائه کرد و جدیدترین نسل آن‌ امروزه از پیشرانهٔ V8 هیبریدی استفاده می‌کند. سنچوری هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد و برای اولین بار یک شاسی‌بلند بزرگ هم به خانوادهٔ آن اضافه شده است.

تویوتا برای برند سنچوری برنامه‌های ویژه‌ای دارد و محصولات این برند صرفاً برخی مدل‌های لکسوس با کروم و چرم بیشتر نخواهند بود. در حال حاضر نیز سنچوری شاسی‌بلند توسط گروهی متشکل از ۴۰ کارگر به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود. این کارگران برای ورود به تیم تولید باید امتحاناتی را پشت سر بگذارند. وظیفهٔ هرکدام از این کارگران در خط تولید ۱۲ برابر بیشتر از دیگر کارگران تویوتا طول می‌کشد تا به‌طور دستی تمام پیچ‌ها را سفت کنند و قطعات را به‌درستی مونتاژ کنند. همین توجه به جزئیات باعث شده قیمت پایهٔ سنچوری شاسی‌بلند به حدود ۱۷۰ هزار دلار برسد درحالی‌که این رقم در نسخهٔ GRMN به حدود ۲۲۰ هزار دلار افزایش میابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    می تونم بگم تقریبا محاله

    موافقم 25
    مخالفم 107
    1. مازیار

      ۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (850 ديدگاه)

      محال شاید نه اما خیلی خیلی سخته
      تغییر ذهنیت خریدار نسبت به سگمنت فوق لوکس به سمتی غیر از رولزرویس و بنتلی کاری هست که تابحال صورت نگرفته و ریسک خیلی بزرگی هست بخصوص برای مدلی که در سطح جهانی چندان آشنا نیست

      موافقم 62
      مخالفم 13
      1. بابک

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        با توجه به سابقه بسیار مثبت و قوی و اعتماد بسیار بالایی که در تمام این دهه ها در کل جهان از تویوتا ایجاد شده،و سبب شده تا بالاترین فروش رو در طی دو دهه اخیر داشته باشه، براحتی امکان پذیره مه یک برند لوکس هم در دنیا معرفی کنه

        موافقم 22
        مخالفم 5
        1. مازیار

          ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (850 ديدگاه)

          اشتباه میکنی که به اعتماد متوسل میشی
          چون تو سگمنت فوق لوکس کسی به اعتماد و اطمینان کاری نداره
          گذشته از اون کلاس لوکس در سال مجموعا نزدیک به یک میلیون خریدار رو شامل میشه اما فوق لوکس نهایتا به ده هزار برسه و معیارهای خریداراتش با تمام کلاس های دیگه متفاوت هست

      2. علی

        ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش چرا بیخودی بحث می کنیم اونیکه میتونه این ماشینو بخره ! نمی آد در وب جستجو کنه یا حتی تلویزیون هم تماشا نمی کنه؛ برای اسم در کردن میخره …والسلام

    2. پیام

      ۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      این از همون سیاست‌های اشتباه هست. امکان داده بعد از یکی دو سال فروشش چند برابر بشه ولی این بر میگرده به اون مساله که همیشه یه تعداد شیفته یه برند هستن که تو مدت کوتاهی برای خریدنش حمله می کنن ولی آیا این برند میتونه با بزرگا رقابت کنه؟!!! فعلا که طراحیش به یه برند دیگه‌ای میزنه و مال خودش نیست. من همیشه گفتم مگه کسی دیوانه باشه پول S و میباخ رو به این بده.

      موافقم 13
      مخالفم 60
      1. amir

        ۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        خودت رو زیاد اذیت نکن
        لکسوس قرار بود توسط جنسیس له بشه ولی الان میبینی که تصمیم گرفته بره با بنتلی و رولزرویس کل بندازه البته سطح جنسیس بالاتره از بنتلی کپی میکنه یه روزم لکسوس ال اس میخواست با بنز اس کلاس کل بندازه اون روزم یکی مثل تو بود گفت نمیشه ولی دیدی که همون سال اول ۴۰ هزارتام فروخت

        موافقم 59
        مخالفم 7
      2. حسین

        ۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        باز خوبه گفتن میخوایم برند فوق لوکس بسازیم نه مثل مدیرای متوهم چیوندا که یه کانسپت مجازی با اسم برند بی ارزش جنسیس ساختن و گفتن مشتری های رولزرویس و بنتلی میان سمت ما 😂 با یه دونه کانسپت رولزرویس و بنتلی رو ورشکسته کردن مدیرای متوهم چیوندا 😄

        موافقم 38
        مخالفم 10
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      سنچوررررررررررری😍😍😍😍😍

      موافقم 17
      مخالفم 3
  2. net

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3395 ديدگاه)

    تویوتا می خواد مثل رولزرویس و بنتلی (لوکس اشرافی) تولید کند.لکسوس در دسته (لوکس) قرار دارد

    موافقم 70
    مخالفم 6
  3. یوسف

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    بهتره با بنزین زرشک ها رو پاک کنن مخصوصا اون 40 تا کارگر……

    موافقم 9
    مخالفم 33
  4. Taha Ayoobi

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    ببینم چی میشه
    آروزی موفقیت دارم براش

    موافقم 31
    مخالفم 3
  5. مجتبی .

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    فکر میکنم تویوتا بتونه باتوجه به خوشنامی برند مادر وموفقیت لکسوس کارش خیلی سخت نیست وحداقل دربازارهای داخلی و خلیج فارس نظر ثروتمندان زیادی روجلب می کنه

    موافقم 32
    مخالفم 4
  6. Taha Malek

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (916 ديدگاه)

    امیدوارم بتونه پرستیژ و خاص بودنش رو حفظ کنه و هرکاری واسه فروش بیشتر نکنه.
    شخصا خیلی دوست دارم v12 اش رو حفظ کنه و رو همه محصولاتش عرضه کنه که البته با شرایط الان سخته.

    موافقم 15
  7. sina

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    ایده عالیه
    حتی اگه جواب نده

    موافقم 41
    مخالفم 5
  8. Car love

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    فعلا کپی نکن از جنسیس طراحیو حالا مراحل بعد پیشکش
    اسکی به این ضایعی اخه 😂

    موافقم 6
    مخالفم 44
  9. Piero Ferrari

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    باید تو ظاهر سنچوری کار کنه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  10. مهدی

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    خیلی وقت پیش باید این کارو انجام می‌داد
    خدایش از همون مدل های قدیمیش اشرافیت و کیفیت میباره

    موافقم 20
    مخالفم 1
  11. مجتبی .

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    بنظر من جواب میده اعتبار شرکت مادر ولکسوس کمک بزرگیه بشرطیکه در متریال وکیفیت داخلی هم کم نگذارن واونو به طراحههای این سطح بسپرن. بتونه بازار داخای خودش و کشورهای حاشیه خلیج فارس رو بدست بیاره برد بزرگیه.

    موافقم 15
  12. مجتبی .

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    بیشترازدوساعته کامنتم رفته برا تایید. شورای نگهبانم بود تاحالا جواب داده بود.

    موافقم 26
  13. علی جردن

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    می‌باخ ژاپنی

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. net

      ۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3395 ديدگاه)

      بنز میباخ و بی ام و الپینا نمیشه در دسته لوکس اشرافی قرار داد چون ماشین های بنز و بی ام و رو از حالت لوکس کمی تغییرش میده و تبدیل به لوکس اشرافی میکنه ولی رولزرویس و بنتلی از اول تا اخر ساخت برای دسته لوکس اشرافی ساخته میشه

      موافقم 15
      مخالفم 5
      1. علی جردن

        ۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        اولا ذات مرسدس بنز لوکسه وقتی هم می‌باخ می شه میشه اشرافی
        دوما شاید بنز AMG اشرافی نباشه اما لوکسه ولی می باخ اشرافی شیش دانگه با گیلاس های استیل کنسول وسطش

        موافقم 12
        مخالفم 13
        1. net

          ۹ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3395 ديدگاه)

          ماشین بنز (لوکس) هست و تیونینگ لوکس اشرافی شده و اسمش گذاشتند میباخ و مثل رولز رویس و بنتلی نیست که از اول در کارخانه لوکس اشرافی ساخته میشه.بنز amg هم مثل بقیه ماشینهای بنز دیگر در دسته لوکس هست و ماشین های بنز و میباخ لوکس اشرافی نیست

          موافقم 12
          مخالفم 3
  14. BMW

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    من طراحی های بالایی رو بیشتر دوست داشتم انگار آخری شبیه جنسیس کره ای هست🥲😁

    موافقم 6
    مخالفم 4
  15. samurai

    ۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    به من اون مدل 60 سال پیششو بدن بسه :))))))))) البته با موتور وی 12 :)) و با یه دست لباس اصیل ژاپنی :))
    و یه دونه کاتانا :)) و…….:))

  16. دانیال

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (606 ديدگاه)

    این نشون میده لکسوس‌ها نماد بالاترین توان مهندسی و کیفیت ساخت شرکت تویوتا نبودن ، باید منتظر سنچوری‌های تولید انبوه باشیم ببینیم چطورن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. همایون

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    امیدوارم حالا که دارند یه برند لوکس تر از لکسوس بوجود میارند بیان و محصول لکسوس ال اف ای که بعد از توقف تگلیدش نه از پلتفرمش نه از انجینش هیچ جا هیچ استفاده ای نکردند رو بروزرسانی کنند و با برند سنچوری به بازار بیارند دوباره واقعا ال اف ای از سطح ژاپن زیادی زیاد بود نیفه که تویوتا فراموشش کرده اوت انجین ده سیلندر خوش صدا و اون هندلینگ استثنایی حیفه که فراموش شده من قدیم ها فکر میکردم حداقل حداقل لکسوس یه سدان فول سایز با انجین ال اف ای به بازار عرضه کنه ولی بعد توقف تولیدش انگار اصلا وجود نداشته

  18. phonix

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    به زودی شاهد کرولا سنچوری هم خواهیم بود یا حداقل شاسی و موتورش …

    موافقم 1
    مخالفم 3
  19. Saeed

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    چرا رولز رویسارو ریخته تو‌ تویوتاها خخخ. نیسان و مزدا بهترین برند خودرو تو ژاپن هستن بقیشون فایده ای نداره

    موافقم 1
    مخالفم 7
  20. رضا

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    جالب بود،😍😍👍

  21. حسین

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قطعا سنچوری میتونه تنها یه دلیلش اینه که من هم لکسوس رو خوب میشناسم هم این تیپ رو چون خودم ژاپن رفتم و از نزدیک دیدم و سوار شدم . قابل مقایسه حتی با لکسوس هم نیست خیلی سرتر و لوکستر هست این ماشین

  22. JaMsHiD

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2762 ديدگاه)

    جاپونیا توسط جنسیس با کانسپت له میشن😡
    جاپونیا :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا