طبق گزارشات غیررسمی، تویوتا در حال بررسی امکان تبدیل سنچوری به برندی فوق لوکس برای عرضهٔ خودروهایی گرانتر و لوکستر از لکسوس است.
هرچند تویوتا برند لوکس لکسوس را دارد که با خودروسازان لوکس آلمانی رقابت میکند اما ممکن است خیلی از خریداران تمایلی نداشته باشند که بیش از ۲۰۰ هزار دلار را برای خرید یک لکسوس بپردازند. تویوتا اما مدل سنچوری را با قیمتی نزدیک به این به بازار عرضه میکند و ظاهراً در حال بررسی امکان تبدیل سنچوری به یک برند فوق لوکس است. البته سنچوری در حال حاضر فقط در ژاپن بهعنوان یک خودروی لوکس واقعی شناخته میشود و در دیگر بازارها خریداران آشنایی چندانی با این نام ندارند اما طبق گزارشها، تویوتا قصد صادرات شاسیبلند جدید سنچوری را به بازارهای سراسر جهان مثل اروپا، خاورمیانه و آمریکا دارد.
انتظار میرود این شاسیبلند فوق لوکس وظیفهٔ معرفی نام سنچوری را به خریداران بینالمللی داشته باشد و پسازاین مرحله، سنچوری به یک برند مستقل تبدیل خواهد شد که چندین خودروی لوکس را به بازار عرضه خواهد کرد. این اطلاعات را یکی از مدیران اجرایی تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیو در مصاحبهای با فوربس اظهار داشته است. ظاهراً قرار است سنچوری خودروهای لوکستر و گرانتری از لکسوس تولید کند. تویوتا اما فعلاً در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.
هرچند این حرکت میتواند ریسک بزرگی برای تویوتا به همراه داشته باشد اما این اولین باری نیست که غول خودروسازی ژاپن سعی در ایجاد برند جدیدی دارد و قبلاً با لکسوس تجربهٔ موفقی داشته است. علاوه بر این، سنچوری نام بسیار باسابقهای است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۶۷ بازمیگردد یعنی زمانی لیموزین لوکسی با این نام معرفی شد. سدان باشکوه سنچوری ابتدا با پیشرانهٔ V8 به بازار عرضه شد اما تویوتا بعداً موتور V12 را برای آن ارائه کرد و جدیدترین نسل آن امروزه از پیشرانهٔ V8 هیبریدی استفاده میکند. سنچوری هماکنون در نسل چهارم خود قرار دارد و برای اولین بار یک شاسیبلند بزرگ هم به خانوادهٔ آن اضافه شده است.
تویوتا برای برند سنچوری برنامههای ویژهای دارد و محصولات این برند صرفاً برخی مدلهای لکسوس با کروم و چرم بیشتر نخواهند بود. در حال حاضر نیز سنچوری شاسیبلند توسط گروهی متشکل از ۴۰ کارگر بهصورت دستساز تولید میشود. این کارگران برای ورود به تیم تولید باید امتحاناتی را پشت سر بگذارند. وظیفهٔ هرکدام از این کارگران در خط تولید ۱۲ برابر بیشتر از دیگر کارگران تویوتا طول میکشد تا بهطور دستی تمام پیچها را سفت کنند و قطعات را بهدرستی مونتاژ کنند. همین توجه به جزئیات باعث شده قیمت پایهٔ سنچوری شاسیبلند به حدود ۱۷۰ هزار دلار برسد درحالیکه این رقم در نسخهٔ GRMN به حدود ۲۲۰ هزار دلار افزایش میابد.
محمد
۹ بهمن ۱۴۰۲می تونم بگم تقریبا محاله
مازیار
۹ بهمن ۱۴۰۲محال شاید نه اما خیلی خیلی سخته
تغییر ذهنیت خریدار نسبت به سگمنت فوق لوکس به سمتی غیر از رولزرویس و بنتلی کاری هست که تابحال صورت نگرفته و ریسک خیلی بزرگی هست بخصوص برای مدلی که در سطح جهانی چندان آشنا نیست
بابک
۱۰ بهمن ۱۴۰۲با توجه به سابقه بسیار مثبت و قوی و اعتماد بسیار بالایی که در تمام این دهه ها در کل جهان از تویوتا ایجاد شده،و سبب شده تا بالاترین فروش رو در طی دو دهه اخیر داشته باشه، براحتی امکان پذیره مه یک برند لوکس هم در دنیا معرفی کنه
مازیار
۱۱ بهمن ۱۴۰۲اشتباه میکنی که به اعتماد متوسل میشی
چون تو سگمنت فوق لوکس کسی به اعتماد و اطمینان کاری نداره
گذشته از اون کلاس لوکس در سال مجموعا نزدیک به یک میلیون خریدار رو شامل میشه اما فوق لوکس نهایتا به ده هزار برسه و معیارهای خریداراتش با تمام کلاس های دیگه متفاوت هست
علی
۱۲ بهمن ۱۴۰۲داداش چرا بیخودی بحث می کنیم اونیکه میتونه این ماشینو بخره ! نمی آد در وب جستجو کنه یا حتی تلویزیون هم تماشا نمی کنه؛ برای اسم در کردن میخره …والسلام
پیام
۹ بهمن ۱۴۰۲این از همون سیاستهای اشتباه هست. امکان داده بعد از یکی دو سال فروشش چند برابر بشه ولی این بر میگرده به اون مساله که همیشه یه تعداد شیفته یه برند هستن که تو مدت کوتاهی برای خریدنش حمله می کنن ولی آیا این برند میتونه با بزرگا رقابت کنه؟!!! فعلا که طراحیش به یه برند دیگهای میزنه و مال خودش نیست. من همیشه گفتم مگه کسی دیوانه باشه پول S و میباخ رو به این بده.
amir
۹ بهمن ۱۴۰۲خودت رو زیاد اذیت نکن
لکسوس قرار بود توسط جنسیس له بشه ولی الان میبینی که تصمیم گرفته بره با بنتلی و رولزرویس کل بندازه البته سطح جنسیس بالاتره از بنتلی کپی میکنه یه روزم لکسوس ال اس میخواست با بنز اس کلاس کل بندازه اون روزم یکی مثل تو بود گفت نمیشه ولی دیدی که همون سال اول ۴۰ هزارتام فروخت
حسین
۹ بهمن ۱۴۰۲باز خوبه گفتن میخوایم برند فوق لوکس بسازیم نه مثل مدیرای متوهم چیوندا که یه کانسپت مجازی با اسم برند بی ارزش جنسیس ساختن و گفتن مشتری های رولزرویس و بنتلی میان سمت ما 😂 با یه دونه کانسپت رولزرویس و بنتلی رو ورشکسته کردن مدیرای متوهم چیوندا 😄
NAVID۰۰۹۸
۹ بهمن ۱۴۰۲سنچوررررررررررری😍😍😍😍😍
net
۹ بهمن ۱۴۰۲تویوتا می خواد مثل رولزرویس و بنتلی (لوکس اشرافی) تولید کند.لکسوس در دسته (لوکس) قرار دارد
یوسف
۹ بهمن ۱۴۰۲بهتره با بنزین زرشک ها رو پاک کنن مخصوصا اون 40 تا کارگر……
Taha Ayoobi
۹ بهمن ۱۴۰۲ببینم چی میشه
آروزی موفقیت دارم براش
مجتبی .
۹ بهمن ۱۴۰۲فکر میکنم تویوتا بتونه باتوجه به خوشنامی برند مادر وموفقیت لکسوس کارش خیلی سخت نیست وحداقل دربازارهای داخلی و خلیج فارس نظر ثروتمندان زیادی روجلب می کنه
Taha Malek
۹ بهمن ۱۴۰۲امیدوارم بتونه پرستیژ و خاص بودنش رو حفظ کنه و هرکاری واسه فروش بیشتر نکنه.
شخصا خیلی دوست دارم v12 اش رو حفظ کنه و رو همه محصولاتش عرضه کنه که البته با شرایط الان سخته.
sina
۹ بهمن ۱۴۰۲ایده عالیه
حتی اگه جواب نده
Car love
۹ بهمن ۱۴۰۲فعلا کپی نکن از جنسیس طراحیو حالا مراحل بعد پیشکش
اسکی به این ضایعی اخه 😂
datsun
۹ بهمن ۱۴۰۲https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bb/1999-2000_Peugeot_406_%28D9%29_SV_sedan_02.jpg/311px-1999-2000_Peugeot_406_%28D9%29_SV_sedan_02.jpg
یه 406 فیس لیفت معذرت جنسیس خودش کپی کار عالمه
Piero Ferrari
۹ بهمن ۱۴۰۲باید تو ظاهر سنچوری کار کنه
مهدی
۹ بهمن ۱۴۰۲خیلی وقت پیش باید این کارو انجام میداد
خدایش از همون مدل های قدیمیش اشرافیت و کیفیت میباره
مجتبی .
۹ بهمن ۱۴۰۲بنظر من جواب میده اعتبار شرکت مادر ولکسوس کمک بزرگیه بشرطیکه در متریال وکیفیت داخلی هم کم نگذارن واونو به طراحههای این سطح بسپرن. بتونه بازار داخای خودش و کشورهای حاشیه خلیج فارس رو بدست بیاره برد بزرگیه.
مجتبی .
۹ بهمن ۱۴۰۲بیشترازدوساعته کامنتم رفته برا تایید. شورای نگهبانم بود تاحالا جواب داده بود.
علی جردن
۹ بهمن ۱۴۰۲میباخ ژاپنی
net
۹ بهمن ۱۴۰۲بنز میباخ و بی ام و الپینا نمیشه در دسته لوکس اشرافی قرار داد چون ماشین های بنز و بی ام و رو از حالت لوکس کمی تغییرش میده و تبدیل به لوکس اشرافی میکنه ولی رولزرویس و بنتلی از اول تا اخر ساخت برای دسته لوکس اشرافی ساخته میشه
علی جردن
۹ بهمن ۱۴۰۲اولا ذات مرسدس بنز لوکسه وقتی هم میباخ می شه میشه اشرافی
دوما شاید بنز AMG اشرافی نباشه اما لوکسه ولی می باخ اشرافی شیش دانگه با گیلاس های استیل کنسول وسطش
net
۹ بهمن ۱۴۰۲ماشین بنز (لوکس) هست و تیونینگ لوکس اشرافی شده و اسمش گذاشتند میباخ و مثل رولز رویس و بنتلی نیست که از اول در کارخانه لوکس اشرافی ساخته میشه.بنز amg هم مثل بقیه ماشینهای بنز دیگر در دسته لوکس هست و ماشین های بنز و میباخ لوکس اشرافی نیست
BMW
۹ بهمن ۱۴۰۲من طراحی های بالایی رو بیشتر دوست داشتم انگار آخری شبیه جنسیس کره ای هست🥲😁
samurai
۹ بهمن ۱۴۰۲به من اون مدل 60 سال پیششو بدن بسه :))))))))) البته با موتور وی 12 :)) و با یه دست لباس اصیل ژاپنی :))
و یه دونه کاتانا :)) و…….:))
دانیال
۱۰ بهمن ۱۴۰۲این نشون میده لکسوسها نماد بالاترین توان مهندسی و کیفیت ساخت شرکت تویوتا نبودن ، باید منتظر سنچوریهای تولید انبوه باشیم ببینیم چطورن
همایون
۱۰ بهمن ۱۴۰۲امیدوارم حالا که دارند یه برند لوکس تر از لکسوس بوجود میارند بیان و محصول لکسوس ال اف ای که بعد از توقف تگلیدش نه از پلتفرمش نه از انجینش هیچ جا هیچ استفاده ای نکردند رو بروزرسانی کنند و با برند سنچوری به بازار بیارند دوباره واقعا ال اف ای از سطح ژاپن زیادی زیاد بود نیفه که تویوتا فراموشش کرده اوت انجین ده سیلندر خوش صدا و اون هندلینگ استثنایی حیفه که فراموش شده من قدیم ها فکر میکردم حداقل حداقل لکسوس یه سدان فول سایز با انجین ال اف ای به بازار عرضه کنه ولی بعد توقف تولیدش انگار اصلا وجود نداشته
phonix
۱۰ بهمن ۱۴۰۲به زودی شاهد کرولا سنچوری هم خواهیم بود یا حداقل شاسی و موتورش …
Saeed
۱۰ بهمن ۱۴۰۲چرا رولز رویسارو ریخته تو تویوتاها خخخ. نیسان و مزدا بهترین برند خودرو تو ژاپن هستن بقیشون فایده ای نداره
رضا
۱۱ بهمن ۱۴۰۲جالب بود،😍😍👍
حسین
۱۱ بهمن ۱۴۰۲قطعا سنچوری میتونه تنها یه دلیلش اینه که من هم لکسوس رو خوب میشناسم هم این تیپ رو چون خودم ژاپن رفتم و از نزدیک دیدم و سوار شدم . قابل مقایسه حتی با لکسوس هم نیست خیلی سرتر و لوکستر هست این ماشین
JaMsHiD
۱۱ بهمن ۱۴۰۲جاپونیا توسط جنسیس با کانسپت له میشن😡
جاپونیا :