تویوتا

اولویت اصلی مدیرعامل جدید تویوتا اعلام شد؛ تمرکز بر خودروهای برقی

کوجی ساتو مدیرعامل جدید تویوتا در کنفرانس خبری خود اعلام کرد استراتژی تولید خودروهای برقی شرکت را کاملاً تغییر خواهد داد و تیم مدیریتی جدید تویوتا به دنبال تبدیل کردن غول خودروسازی ژاپن به یک کمپانی حمل‌ونقل خواهد بود.

ساتو در خلال برنامه‌های جدید خود اظهار داشته است تسریع در تولید خودروهای برقی بر پایه پلتفرمی جدید جزو برنامه‌های اصلی‌اش خواهد بود. انتظار می‌رود پلتفرم جدید تویوتا برای خودروهای بدون آلایندگی‌اش سال ۲۰۲۶ معرفی شود. اتخاذ استراتژی جدید تویوتا در شرایطی اعلام می‌شود که برخی سرمایه‌گذاران، فعالان محیط‌زیست و طرفداران خودروهای برقی انتقاداتی را در زمینه عقب افتادن خودروساز موردبحث از رقبا در زمینه تولید چنین محصولاتی مطرح کرده بودند. ساتو که قبلاً سکان‌داری لکسوس را در دست داشت می‌گوید:

لکسوس برای تحقق اهداف جدید ما نقشی پیشرو خواهد داشت

تیم مدیریتی جدید تویوتا برخی مدیران رده میانی را حفظ می‌کند و به مدیران جوان‌تر میدان بیشتری می‌دهد زیرا می‌خواهد انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد. ساتو ۵۳ ساله می‌گوید پس از تحویل گرفتن میز مدیریت تویوتا از دستان آکیو تویودا ۶۶ ساله یک استراتژی سه‌جانبه را در نظر خواهد گرفت که شامل موارد زیر است:

  1. تسریع در استراتژی تولید خودروهای برقی
  2. تقویت ابتکارات نرم‌افزاری
  3. تمرکز روی تحقق هدف کربن خنثی در آسیا

مدیرعامل جدید تویوتا می‌گوید تویوتا همچنان به استراتژی تنوع قوای محرکه پایبند خواهد بود و علاوه بر خودروهای برقی اقدام به توسعه محصولات هیبریدی، پلاگین هیبریدی و هیدروژنی خواهد کرد. او اظهار می‌دارد:

من فکر نمی‌کنم که تنها یک نوع راه‌حل برای رفع مشکلات وجود داشته باشد.

البته ساتو قول تغییرات بزرگی را نیز داده است. او خاطرنشان می‌سازد تمرکز بیشتر روی خودروهای برقی واکنشی به تغییرات رقابتی بازار و ظهور برخی رقبا از سیلیکون ولی و چین نیست بلکه تویوتا می‌گوید زمان مناسب برای توسعه نسل بعدی خودروهای برقی که بتوانند هویت برند خود یعنی هزینه‌های کم و راندمان بالا را به نمایش بگذارند فرا رسیده است. مدیرعامل جدید تویوتا تصریح می‌کند:

رقابت‌پذیری و هزینه‌های خودروهای برقی یک چالش بسیار بزرگ بوده است.

ساتو که هم‌اکنون سکان‌دار برند لوکس لکسوس و بخش موتور اسپرت گازو ریسینگ است اولویت اصلی خود را بازنگری در برنامه‌های تولید خودروهای برقی تویوتا می‌داند:

اولین چیز اصلاح کسب‌وکار تویوتا با تولید نسل بعدی خودروهای برقی است. برای تحویل محصولات بدون آلایندگی جذاب به مشتریان باید ساختار تفکرات تولید خود را بهبود بخشیم و تغییرات قابل‌توجهی در مدل کسب‌وکار خود به وجود آوریم.

ساتو اظهار می‌دارد در ماه آوریل و پس از تحویل گرفتن پست مدیرعاملی تویوتا جزئیات بیشتری از استراتژی خود را منتشر خواهد کرد؛ اما او گفته که لکسوس به هدف خود یعنی برقی شدن تا سال ۲۰۳۵ و فروش ۱ میلیون خودروی برقی در سال ۲۰۳۰ پایبند خواهد بود. تویوتا نیز به دنبال فروش جهانی ۳.۵ میلیون خودروی بدون آلایندگی تا زمان یاد شده است. البته رسیدن به این اهداف نیازمند تسریع در توسعه محصولات جدید است. تویوتا در سال ۲۰۲۲ فقط ۲۴,۴۶۶ دستگاه خودروی برقی را به فروش رسانده است درحالی‌که فروش خودروهای هیبریدی در همان سال ۲.۶۰ میلیون دستگاه بوده است. ماسانوری کوواتا که هم‌اکنون مدیر ارشد ریسک و نایب‌رئیس اجرایی تویوتاست مسئول برقی سازی لکسوس خواهد بود. او یک اقتصاددان کارکشته است که مدیر منابع انسانی بوده و در رده مدیریتی ارشد لکسوس حضور خواهد داشت. وظیفه کوواتا بازنگری در ساختارهای کلی به منظور تولید محصولات برقی خواهد بود. ساتو گفته است:

بازنگری و اصلاح فرایندهای ساخت و تولید امری اجتناب‌ناپذیر است.

استراتژی جدید مدیرعامل تویوتا شامل تمرکز روی مهندسی و فرایند ساخت جدید خودروها خواهد بود تا این دسته از محصولات بتوانند کاراکتر خاص برند تویوتا را داشته باشند و از نظر قیمت و هزینه رقابتی عمل کنند. مدیریت گرمایی، برقی و آیرودینامیک جزو بخش‌هایی خواهند بود که می‌بایست بهبود یابند. مدیرعامل جدید تویوتا در ادامه اظهارات خود می‌گوید:

ما تلاش می‌کنیم شخصیتی منحصربه‌فرد برای تویوتا پیدا کنیم. ما باید قدم بعدی را برداریم. می‌خواهیم فعالیت‌های خود را متمرکز کنیم و تسریع ببخشیم.

تویودا در ماه پیش و هم‌زمان با اعلام تغییرات جدید مدیریتی تویوتا گفته بود:

تیم جدید تویوتا به رهبری ساتو مأموریت مهمی دارد و آن تبدیل تویوتا به یک کمپانی حمل‌ونقل است. او همکارانی جوان با تفکراتی جدید داشته است و ما انتظار داریم تیم مدیریتی ساتو فراتر از محدودیت‌ها حرکت کند.

تیم جدید مدیران تویوتا شامل افرادی جوان با افکاری متفاوت است. دیگر مدیران جدید تویوتا نیز همانند ساتو در دهه ۵۰ از عمر خود قرار دارند و با استانداردهای کشور ژاپن افرادی جوان محسوب می‌شوند. از جمله مدیرانی که با ساتو همکاری می‌کنند می‌توان به سیمون همپشایر ۵۵ ساله اشاره کرد که مدیر ارشد برندینگ خواهد بود. کوواتا هم جزو دیگر مدیران جوان تویوتاست. البته تیم مدیریتی ارشد این خودروساز همچنان ژاپنی و اکثراً نیز مرد باقی خواهد ماند. تنها یک مدیر ارشد خانم در تیم رهبری تویوتا دیده می‌شود که یومی اوتسوکا نام دارد. او همچنان مدیر ارشد پایداری خواهد بود اما پست او با نام همکار ارشد شناخته خواهد شد نه مدیر عملیاتی. از دیگر اعضای کلیدی تیم جدید مدیریت تویوتا می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

تتسو اوگاوا ۶۳ ساله که هم‌اکنون مدیرعامل تویوتا در آمریکای شمالی است و نقش خود را حفظ می‌کند اما در سطح کمپانی به عنوان مدیر عملیاتی شناخته خواهد شد. یوئیچی میازاکی ۵۹ ساله هم‌اکنون مدیر ارشد رقابتی است. او نیز پست خود را حفظ خواهد کرد و درعین‌حال به مدیر ارشد مالی نیز منصوب می‌شود. هیروآکی ناکاجیما ۵۹ ساله در حال حاضر رئیس بخش خودروهای سواری میان سایز و تجاری تویوتاست و علاوه بر حفظ سمت‌های خود پست مدیر ارشد تکنولوژی را نیز بر عهده خواهد گرفت. دیگر عضو جدید تیم ساتو کازوآکی شینگو ۵۳ ساله است که هم‌اکنون مسئول بخش خودروهای کامپکت تویوتاست و او نیز با حفظ سمت به عنوان مدیر ارشد تولید انجام‌وظیفه خواهد کرد. ساتو اما چالش‌های زیادی را نیز پیش رو خواهد داشت. او گفته است:

تیم جدید ما که با پس‌زمینه وراثت و تکامل کار خواهد کرد تیمی متمرکز بر تولید و منطقه خواهد بود و درعین‌حال ارزش‌های مؤسس کمپانی را حفظ خواهد کرد. ما می‌خواهیم تویوتا به یک کمپانی حمل‌ونقل تبدیل شود.

از جمله چالش‌های مدیرعامل جدید تویوتا می‌توان به تخمین میزان “کمپانی حمل‌ونقل” بودن اشاره کرد. او همچنین می‌بایست در مسابقه تولید خودروهای برقی مزیت رقابتی تویوتا را حفظ کند. به این موارد باید رفع مشکلات نرم‌افزاری، توسعه تکنولوژی خودران و ارتباطی و همچنین مقابله با رقبای سیلیکون ولی و چینی را اضافه کرد. او در کنفرانس خبری خود تیم مدیریتی تویوتا را به تیم فوتبال تشبیه کرده است:

تیم مدیریت تویوتا شبیه یک تیم فوتبال است. ما بسته به چالش‌هایی که با آن مواجه می‌شویم باید انعطاف نشان دهیم. نقش من به عنوان رئیس شرکت این خواهد بود که استحکام تیم را به عنوان کاپیتان به حداکثر برسانم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    بالاخره تسلیم شد

    موافقم 47
    مخالفم 3
    1. Amiro

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (397 ديدگاه)

      نظرم اینه که این دوستان با توجه به زیر ساخت هایی که در همه بلاد های کفر دیدن به این نتیجه رسیدن
      و هم تلاشیه برای کم تر آلوده کردن هوا 🇯🇵🌍♥️🤍

      موافقم 27
      مخالفم 6
      1. Reza Waffen SS

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        یکم مونده به ما برسن

        موافقم 22
        مخالفم 2
    2. علی

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      اومدی که نسازی!!!! بعنوان یه طرفدار تویوتا ( خودم تا باحال نداشته ام ) اونم بخاطر کیفیت محصولات ، قابل خرید بودن برا طبقه متوسط ، و از همه مهمتر احترام به حقوق مشتری ، اصلا با طرز تفکرت حال نمیکنم !!!

      موافقم 11
      مخالفم 13
  2. AMANTE

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    من احتمال میدم که تویوتا به برندی هیبرید و لکسوس به برندی الکتریکی تبدیل بشه و از طریق قانون مسخره ی خرید ( حق آلایندگی ) تویوتا همچنان محصولات بنزینی ایش رو تا وقتی که موتور های برقی ارزان و تولید پاک بشه حفظ کنه و فقط دو یا سه مدل برقی داشته باشه.

    موافقم 26
    مخالفم 2
  3. sina

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    نباس هیبریدها رو به حاشیه ببرن :(

    موافقم 21
    مخالفم 4
  4. یوسف

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    ۴_ سفت کردن پیچ چرخ ها

    موافقم 30
    مخالفم 41
    1. Car love

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (700 ديدگاه)

      ویرانگر ترین کامنت 🤣

      موافقم 22
      مخالفم 29
    2. Ahmad

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (45 ديدگاه)

      ۵_ کمک به لندروور برای ساخت ماشینی که بتونه یه هفته دووم بیاره

      موافقم 15
      مخالفم 8
  5. زیزیگولو

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    احتمال این هستش که شرکت ایرتویا، تویوتا راش ۲۰۲۳ و تویوتا یاریس ۲۰۲۳ و تویوتا کرولا ۲۰۲۳ و تویوتا رایز ۲۰۲۳ وارد کنه

    موافقم 20
    مخالفم 8
    1. زیزیگولو

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      یه خبر دیگه هم امروز اومده بیرون که دولت گفته ماشینای وارداتی فقط تو بورس عرضه نمیشن و تو بازار آزاد هم عرضه میشن

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. حسن

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        چه فرقی میکنه دولت ابتدا خودروها را در بورس مزایده میذاره بالاترین قیمت را تعیین میکنه همون قیمت میشه ملاک قیمت خودروی وارداتی در بازار ازاد

  6. قاسم

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ضایعات آهن یا همون آهن قراضه یک ماده ای هست که از محصولات آهنی دیگه که به پایان عمر خودشون رسیدن به دست میاد و این آهن قراضه ها در تولیدات ژاپنیها و در صنایع مختلف کشور ژاپن از جمله صنعت خودروسازی ژاپن کاربرد خیلی زیادی دارن و به همین دلیل مصرف آهن قراضه در ژاپن بسیار بالا هست و خودروهایی هم که از آهن قراضه تولید میشن بهشون میگن ابوقراضه و به همین دلیل هست که وقتی سوار خودروهای ابوقراضه ژاپنی میشوید اولین چیزی که توجه شما رو معطوف میکنه بوی آهن قراضه و آهن زنگ زده و پوسیده هست

    موافقم 19
    مخالفم 42
    1. حسن

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      هرچند منظورت متلک زدن بوده اما یکی از بزرگترین تجارتهای جهان بازیافت ضایعات اهن و فولاده و در اروپا به علت تفکیک زباله ها هم عینا همینطوره . خالص سازیه سنگ اهن و تولید اهن و فولاد بسیار گرانتر از استفاده از ضایعات اهن و فولاد است و تمام دنیا ازش استقبال میکنه واز بازیافت استفاده میکنه وارد ذوب اهن شده باشی میبینی روزانه چندتا کامیون ضایعات تخلیه میکنن .

      موافقم 23
      مخالفم 15
      1. قاسم

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (222 ديدگاه)

        باشه شما ژاپنی فن ها با همین حرفها دلتون رو خوش کنین 😁😁 اما نمیدونم چرا مقصد هرچی آهن قراضه در دنیا هست به سمت ژاپن هست😉😉 ابوقراضه هایی که با آهن قراضه ساخته میشن نتیجه اش میشه آتشسوزی و انفجار و در رفتن چرخ و فراخوان میلیونی 🤭🤭

        موافقم 14
        مخالفم 23
        1. حسن

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          قاسم جون من ژاپنی فن نیستم اما خودروسازهایی که با قیمت منصفانه وسایل اسایش و راحتی را دست مشتری میدن و گران فروشی نمیکنن را دوست دارم برعکس برخی برندها که خودرو از دم نمایندگی که استارت خورد 60 هزار دلار افت قیمت میخوره .
          امابرعکس نظر شما و طبق امار معتبرترین سایتها و مجلات خودرویی دانش محور و اگاه و مطلع دنیا خودروهای ژاپنی در رده ی با دوامترین خودروهای دنیا هستند. با جیغ بچه هم گزمه خبر نمیکنن

          موافقم 12
          مخالفم 9
        2. MohammaD

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          حتی اگه میخ آهنی تو سنگ فرو بره ، بازم منطق تو کله شما کره ای فنا فرو نمیره

          موافقم 15
          مخالفم 10
        3. قاسم

          ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (222 ديدگاه)

          حسن جان منظورت اون پروپاگاندا و تبلیغات دروغین رسانه ها هست ؟؟؟ اگر ژاپنیها با دوام ترین هستن پس چرا ایربگهاشون منفجر میشه و یا بخاطر آتشسوزی و ایرادات دیگر میلیونها فراخوان میخورن و این اواخر هم چرخهاشون در میره ؟؟؟

          موافقم 12
          مخالفم 9
  7. Car love

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (700 ديدگاه)

    همین دو هفته پیش بود که ژاپنی فنا میگفتن نه اینکه تویودا رو انداختن بیرون ربطی به برقی نداره و تویوتا با مدیر عامل جدید هنوز نظرش رو هیبریدی و راه درست همینه و فکر نکنین تویوتا وا داده 🤣

    موافقم 26
    مخالفم 20
  8. Ehsan

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (627 ديدگاه)

    بستگی داره که چقدر بتونن تو کلاس های اموزشی چینی ها که ثبت نام کردن واس یادگیری ساخت الکتریکی به درس گوش بدن!
    قبلش هم باید قراردادشون با آپاراتی ها رو لغو کنن سر همون جریان که همه میدونن

    موافقم 15
    مخالفم 28
    1. بهنام

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (904 ديدگاه)

      کره مربا فن داره تویوتا رو مسخره میکنه ؟!!!
      الان این جدیه ؟؟؟ خدایا شکرت.
      به قول مازندرانی ها شمه کش کف بکرده ؟؟
      آخه کره مربا چی داره که فن هم داشته باشه ؟
      کشور قحطی بود ؟😂

      موافقم 20
      مخالفم 12
  9. بهنام

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    سال گذشته نزدیک به ۲۵۰۰۰ خودروی برقی فروخت ؟ فقط با یک مدل ؟ اونم مدلی که آنچنان درخشان هم ظاهر نشده . من که فکر میکردم با این حجم تبلیغات منفی که در مورد مدل bz4x شده حتی هزار تا هم فروش نره . حالا میفهمم چرا بعضی ها از ورود تویوتا به عرصه ی برقی سازی وحشت دارن .
    تویوتا بیا که وقت ترکوندنه.

    موافقم 9
    مخالفم 12
    1. Car love

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (700 ديدگاه)

      که البته اون ۲۵ هزار تا فراخوان داده شدن و هنوز تو نمایندگی هستن :))
      اتفاقا تویوتا اومد،ترکید چرخش برگشت،همه بخاطر ایمنی خودشون وحشت دارن درست میگی
      قوی تری ورود به عرصه الکتریکی سازی رو ثبت کرد :)))
      هر وقت فکر کردی ۲۵۰۰۰ تا زیاده یادت بیوفته کیا EV6 ۱۱۲۰۰۰ هزارتا فروخت !

      موافقم 14
      مخالفم 13
      1. SEPEHR

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (95 ديدگاه)

        EV6 دو ساله تو بازاره BZ4X دو سه ماه :))
        در مورد مشکل از کار افتادن باتری دو شاهکار کره ای EV6 و آیونیک تو هوای سرد شنیدی هیوندای هنوز هیچ راهکاری براش نداره که البته عادیم هست تا ۱۰ سال دیگم از زیرش در میره
        قبلا باتری شاهکار های کره مربایی مشتری ها رو زنده میسوزوند ایندفعه این شرکت معظم خواست مشتری های گول خورده رو با باتری فریز شونده سورپرایز کنه 😂😂

        موافقم 6
        مخالفم 11
    2. حسین

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (404 ديدگاه)

      ۲۵۰۰۰ تا میشه معادل فروش یک ماه یکی از مدلهای کم فروش بی وای دی :) بدون فراخوان البته

      موافقم 11
      مخالفم 7
      1. SEPEHR

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (95 ديدگاه)

        آها تو بازار انحصاری چین منظورتونه؟

        موافقم 5
        مخالفم 4
  10. TESLA

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    کاش زودتر مدیرعاملش عوض میشد ، اون قبلیه میخواست تویوتا رو تا مرز ورشکستگی پیش ببره و اولین محصول برقیش یعنی bz4x اصلا در حد یه تویوتا ظاهر نشد ، ولی من امید دارم این رئیس جدید اوضاع رو خیلی بهتر از قبل میکنه ، از حالا به بعد باید آماده معرفی موج عظیمی از برقی های تویوتا باشیم

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. مجتبی .

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      البته اون قدیمیه به مقام بالاتری رفت رءیس هیات مدیره شد

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (404 ديدگاه)

        رئیس هیئت مدیره مقام اجرایی نیست.

  11. TESLA

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    دوست دارم شرکت های اقتصادی مثل : تویوتا ، هیوندا ، کیا ، فولکس واگن و … یه خودرو برقی زیر ۳۰ هزار دلار معرفی کنن ، چون بیشتر مردم جهان حداکثر تا همین مقدار حاضرن برای ماشین پول بدن ، تسلا که گفته برنامه ساخت یه هاچبک ۲۵ هزار دلاری رو داره امیدوارم تویوتا هم به عنوان یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان خودرو های مقرون به صرفه هر چه زود تر همچین چیزی رو به بازار عرضه کنه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. JaMsHiD

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2772 ديدگاه)

    درسته که تویوتا اگه برقی نشه ورشکست میشه
    ولی تنها امید به زندگی من ماشین درون سوز بود و مدیر عامل قبلی گفت برقی ها آینده ای ندارن و امید من همون بود که …. بفرما اینم از این
    جهان ماشیناش برقی بشه دیگه نیازی به این زندگی ندارم خود کشی میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 2
  13. JaMsHiD

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2772 ديدگاه)

    درسته که تویوتا اگه برقی نشه ورشکست میشه
    ولی تنها امید به زندگی من ماشین درون سوز بود و مدیر عامل قبلی گفت برقی ها آینده ای ندارن و امید من همون بود که …. بفرما اینم از این
    جهان ماشیناشون برقی بشه دیگه نیازی به این زندگی ندارم خود کشی میکنم

    موافقم 4
    مخالفم 4
  14. fordglx2008

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ژاپن تو اکثر زمینه ها پیش گام بوده حالا چرا سر مورد برقی سازی اینقد تلاش داشته به تعویق بندازه جا تعجب داره

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. Iman1199

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      تو همه زمینه‌ها پیشگام و اول همیشه اروپا و امریکا بودن و هستن تو همه زمینه ها پیشگام و اول هستن و بودن با در نظر گرفتن فاکتور ها و ملاک ها و معیار های تعیین کننده قطعا متوجه میشید چون اونی که شما فکر میکنی فقط تصور شمایت واقعیت همونی هست که گفتم که با اثبات مشخص میشه

      موافقم 8
      مخالفم 1
  15. حسین

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (404 ديدگاه)

    تا همین دو هفته پیش تو این سایت کارشناسان خبره ای بودن که میگفتن اینده برقی نیست و تویوتا یک چیزی میدونه سمتش نمیره :)

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. SEPEHR

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (95 ديدگاه)

      ۵ ساله مدیران تویوتا دارن میگن تمرکز فقط روی یه نوع نیروی محرکه نیست و سعی می کنیم کنار برقی روی هیدروژن و هیبرید و غیره کار کنیم ولی هنوزم آدمایی پیدا میشن که همچین حرفی بزنن
      تویوتا byd و چنگال و بنگال و از این دسته شرکتای مورد علاقه شما نیست که فقط تو چین به لطف انحصار فروش داشته باشه و بتونه با خیال راحت موتور درون‌ سوز رو حذف کنه

      موافقم 3
      مخالفم 3
  16. علی

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    خدایا این کره ای فن ها را به راه راست هدایت کن ، میدونم که خواسته خیلی زیادی ه ، ولی هرکاری از تو برمیاد حتی کارهای نشدنی!!!!

    موافقم 10
    مخالفم 7
  17. homayoun

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (782 ديدگاه)

    نمیدونم طرز فکر چقدر درست یا غلطه ولی حسی که ازین جابه جایی ها بهم دست داده اینکه مافیایی که پشت اجبار خودروسازان به ساخت برقیها هست و کمرنگ کردن مشکلات برقیها کارشه.موفق شد بزرگترین مخالفش رو کنار بزنه چون مدیرعامل بزرگترین تولید کننده خودرو که داشت نسبت به برقی سازی تمام سبد تولیدات شرکتش در آینده نزدیک(مثل اکثر خودروسازان) مقاومت نشون میداد حالا از قله قدرت تویوتا کنار رفته در اثر فشارهای وارده که انداختن گردن طرفداران محیط زیست.جالب اینه هرجا به نفع این مافیاها نباشه جواب طرفداران محیط زیست یا بی تفاوتیه یا گاز اشک آور

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. فرامرز

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      homayoun عالی گفتی داداش 👍👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا