تویوتا

تغییرات مدیریتی مهم در تویوتا؛ آکیو تویودا از مدیرعاملی کنار رفت

تویوتا ژاپن اعلام کرد آکیو تویودا مدیرعامل شرکت که نوه مؤسس تویوتا نیز هست از سمت مدیرعاملی کنار می‌رود تا راه برای ایجاد تغییرات در سطوح ارشد مدیریتی این کمپانی هموار گردد.

ژاپنی‌ها اعلام کردند تغییرات یاد شده برای همگام شدن با تغییرات کنونی صنعت خودرو یعنی برقی سازی خودروها صورت می‌گیرد. تویوتا می‌خواهد با تغییرات جدید در مدیریت خود به یک کمپانی حمل‌ونقل گسترده‌تر تبدیل شود. آکیو تویوتا رئیس و مدیر اجرایی تویوتا که نوه مؤسس کمپانی به شمار می‌رود به سمت ریاست هیئت‌مدیره گمارده می‌شود. اگرچه سمت تویودا عوض شده اما به نظر می‌رسد او هنوز هم قدرت زیادی را در تویوتا خواهد داشت. تویودا تأکید زیادی روی عبارت “حمل‌ونقل” داشته و همین موضوع منعکس کننده ایده‌های او برای تردد مردم بوده است. در واقع تویودا فقط به مالکیت خودروها فکر نمی‌کند. کوجی ساتو مدیر ارشد برندینگ تویوتا که مدیریت بخش لوکس لکسوس و بخش مسابقات خودرویی تویوتا را بر عهده دارد در سمت مدیرعامل و رئیس جدید تویوتا انجام‌وظیفه خواهد کرد. ساتو گفته است:

من تمامی تلاش خود را بکار خواهم بست. تیم جدید ما حرکت به سمت تبدیل شدن تویوتا به یک کمپانی حمل‌ونقل که بتواند آزادی تردد را برای تمامی مردم فراهم سازد هدایت خواهد نمود

ساتو ۵۰ ساله به همراه تویودا و تاکشی اوچیامادا در یک کنفرانس خبری آنلاین شرکت کردند. اوچیامادا که به عنوان پدر تویوتا پریوس هیبریدی شناخته می‌شود با حضور تویودا در سمت جدید از ریاست هیئت‌مدیره این خودروساز کنار خواهد رفت. البته باید گفت تغییرات یاد شده نیازمند تائید سهامداران هستند و قرار است در ملاقات بعدی سهامداران مطرح شود. تویودا می‌گوید تصمیم اوچیامادا برای ترک پست ریاست هیئت‌مدیره باعث شده در این پست حضور یابد و مدیرعاملی را رها کند. تغییرات ارشد مدیریتی تویوتا بدون هرگونه اطلاع‌رسانی قبلی صورت گرفته اما ژاپنی‌ها یک ویدئوی تبلیغاتی احساسی منتشر کرده‌اند و در آن علاقه تویوتا و ساتو به خودروهای برقی و سریع را نشان می‌دهند. تویودا که در سال ۲۰۰۹ مدیرعامل تویوتا شد علاقه زیادی به خودروهای مسابقه‌ای دارد و با توانایی مدیریتی خود توانسته تویوتا را از دردسرهای بزرگی همچون بحران مالی جهانی و رسوایی فراخوان محصولات در آمریکا به خاطر شتاب گیری ناخواسته نجات دهد.

اگرچه تویوتا از نظر ارزش بازاری بهترین خودروساز ژاپنی به شمار می‌رود اما در سال‌های اخیر به خاطر واگذار کردن میدان به سایر خودروسازان در زمینه تولید خودروهای برقی و نظرات خاص درباره تغییرات آب و هوایی با انتقادات زیادی روبرو شده است. به نظر می‌رسد تغییرات در سطح مدیریتی تویوتا تلاشی برای ارائه چهره‌ای جوان‌تر از مدیریت شرکت است و درعین‌حال فلسفه اصلی و دید کلی تویوتا به صنعت خودرو را حفظ می‌کند. تویوتا همانند دیگر خودروسازان با مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات اولیه و کمبود نیمه‌رساناها مواجه بوده و همین امر مشکلاتی را در زمینه تولید و تحویل خودروها به وجود آورده است. ژاپنی‌ها اخیراً تلاش‌های جدی‌تری را برای ورود به عرصه برقی سازی خودروها داشته‌اند و چندین پروتوتایپ را به نمایش گذاشته‌اند. این در حالی است که تویوتا قبلاً گفته بود کمبود زیرساخت‌های شارژ شاید باعث شود خریداران علاقه چندانی به خرید خودروهای برقی نشان ندهند.

آکیو تویودا نیز قبلاً گفته بود درباره جانشین خودش فکر می‌کند. او همچنین نگرانی‌های خود درباره آینده صنعت خودرو را ابراز می‌کرد. هیسائو اینوئه که کتاب‌هایی را درباره تویوتا منتشر کرده اظهار می‌دارد مدیریت این شرکت با چالش‌های زیادی روبرو بوده و احتمالاً چالش‌های موجود سخت‌تر از زمانی هستند که تویودا مدیرعامل بوده است زیرا صنعت خودرو در حال تجربه یک دگرگونی‌ای است که هر صد سال یک‌بار رخ می‌دهد. تویوتا نیز همانند دیگر خودروسازان با مساله افزایش قیمت‌ها به خاطر فشارهای تورمی اخیر مواجه شده است. بنا به گفته اینوئه، تویوتا با تولید و عرضه پریوس و دیگر محصولات هیبریدی به چنان موفقیتی دست یافته که به این راحتی‌ها نمی‌خواهد عقب نشسته و وارد عرصه خودروهای برقی شود. تویودا اما می‌گوید زمانی که پاسخ صحیحی برای سؤالات وجود نداشته با علاقه کامل تصمیم‌گیری کرده است. او می‌گوید تویوتا باید به نوعی مدیریت کند که زنده بماند…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3404 ديدگاه)

    ماشینهای تویوتا مثل گوشیهای میان رده هست و لوکس نیست.منظورم لکسوس نیست

    موافقم 20
    مخالفم 69
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      خداحافظ مرد بزرگ تاریخ ساز که دنیا مدیونت هست و تا ابد مدیونت میماند 👋🏻👑.

      موافقم 55
      مخالفم 14
      1. زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون

        ۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        بیشتر تروریست ها مدیون تویوتا هستند

        شوخیه جدی نگیرید

        موافقم 37
        مخالفم 23
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۸ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          بیشتر یا تمام ارتش‌ها ، نظامیان ، تیم‌های حفاظت ، سازمان‌ملل و حلال اهمر در تمام نقاط جهان مدیون تویوتا هستند !

          بستگی داره از چه دیدگاهی به بزرگی تویوتا بیندیشید !

          چاقو همانطور که میوه پوست میگیره و نوش جان میکنید ، آدم هم میکشه و قاتل میشوید !

          اگر این طوری باشه که میگویید ، پس بنز G و S ، سلطان مافیا‌بازی و فساد در دنیا هستند !

          کیفیت و مهندسی متریال چیزی هست که اکثر شرکت‌ها و بخصوص کره‌ای‌ها در آن دزدی میکنند و جالبه که محصول را نوعی میسازند که پس از دوره‌ی گارانتی از هم میپاشد و اوراق میشود و مدام نیاز به تعمیر و خدمات دارد ، چیزی که در هیچ مدل تویوتایی دیده نشده حتی در بدترین نوع نگهداری !

          تویوتا مرگ نداره و این را فقط مالکان این خودرو میفهمند !

          به نظر من ، تنها مشکل تویوتا اینه که وقتی داریدش دیگه نمیتوانید از اون دل بکنید و عاشقش میشید !

          موافقم 45
          مخالفم 8
        2. Hamilton1970

          ۸ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (541 ديدگاه)

          جدی گرفتیم🗿

          موافقم 8
          مخالفم 6
        3. Iman1199

          ۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          کدوم ارتش مدیونشه مگر ارتش افغانستان یا پادگان ارتش سرکوچتون یا ارتشهای آماتوری کشور های جهان سوم مدیونش باشن

          وگرنه در واقعیت تو حرفه ای ترین و بهترین ارتش های جهان که در سطح بالا هستن و حرف اول رو میزنن یعنی مثلا تو اروپا و امریکا از خود خودروهای آفرودر ارتشی اروپایی و امریکایی خودشون استفاده میکنن مثلا تو اروپا از مرسدس جی کلاس نسخه نظامی ( این مدل بطور اختصاصی و حرفه ای و تخصصی برای نیروهای نظامی طراحی و تولید شده و با جی کلاس تجاری متفاوته ) که لنکروزو رو میزاره تو جیبش یا تو امریکا الان جایگزین هاموی رو معرفی کردن یه غول بی شاخ دم هست که رودست نداره و اونقدر بزرگ و هیولا و خفنه که لنکروزو رو زیر چرخاش له میکنه میره و راننده حتی متوجه نمیشه که چی بود رد میشه میره برید سرچ کنید جی ال تی وی اینها برترین ها هستن و چیزی به گرد پاشونم نمیرسه بادوام ترین و با کیفیت ترین و بهترین آلیاژ ها رو هم دارن و مرگ هم ندارن و بهترین کیفیت و بهترین متریال و بهترین مهندسی سطح بالا رو هم دارن
          تو سازمان ملل و خودروهای هلال احمر ( هلال احمر رو هم اشتباه نوشتی چون تو جهان صلیب سرخ جهانی وجود داره که جهانی هست ) بازم از خودروهای توانا و همه فن حریف اروپایی و امریکایی تا دلت بخواد در انواع مختلف استفاده میشه همه جوره مثلا مرسدس جی کلاس و هاموی نسخه نظامی و نسخه آتش نشانی و نسخه امداد و نجات و نسخه آفرودر و نسخه یو ان سازمان ملل و… هستن که حرف اپل رو میزنن
          ولی شما استنادت مثل اینکه تصورت تا سرکوچتونه چون اینطور نیست اطرافت رو هرچی دیدی بگی کل جهانم همینه البته منکر اینم‌نیستم از محصولات توویتا تو جهان و در مواردی هم که گفتم استفاده میشه ولی اصلا به این صورتی که تو گفتی اصلا به این صورت نیست
          پس برای اینکه این جو دادنای شما اشتباهه و جهت دهی و تعصب بیخود تو حرفاتون موج میزنه برای همین اینها رو گفتم تا بدونید و کسی رو به اشتباه نندازید

          موافقم 9
          مخالفم 10
        4. phonix

          ۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          یه متن بلند براتون نوشتم منتشر نشد که نمیدونم اصلا چه بلایی سرش اومد
          خلاصش اینه که حرف شما اشتباهه
          حوصلشو ندارم ولی خوب به یکی از اشتباه های شما بخوام بپردازم نیروی زمینی المان از جی کلاس استفاده نمیکنه
          https://jangaavaran.ir/wp-content/uploads/2020/11/word-image-16.jpeg
          از اینا استفاده میکنه به علاوه یه سری نفر بر
          شما شاید ماشین تشریفات مقامات دفاع رو دیدید ولی اینکه میگید نسخه خاصی هست این حرف رو نقض میکنه

          موافقم 4
          مخالفم 3
        5. Iman1199

          ۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بازم که شما وکیل مدافعش شدی
          لطفا نگو که اینطور نیست چون کارت تابلوعه
          واقعا جای سواله چطور جواب حرفای متعصبانه و اشتباه اون رو نمیدید
          بگذریم ولی درکل اسم آلمان رو آوردم ؟
          اصلا کلمه آلمان رو شما پیدا کند بعد شروع کن به حرف زدن این مهمه که گفتم تو اروپا و امریکا از جی کلاس و هاموی و کلا از خودروهای نظامی مدرن خودشون و با کارایی بسیار بالاتری استفاده میکنن
          و اون سری هفتادی که ایشون میگه تو جنگ های مدرن جاگاهی نداره و اصلا یک وسیله نظامی نیست مگر اینکه تبدیل بشه و میشه تو بعضی کشور های جهان سوم ولی بازم قابلیت ها و کارایی خوروهای مدرن ارتش های مدرن و سطح بالا رو نداره

          موافقم 2
          مخالفم 5
        6. phonix

          ۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          دو سه بار گفتم قبلا نوید خیلی پیاز داغش رو زیاد میکنه
          ولی خو چی بگم بهش خودش هم میدونه بقیه هم بهش میگن
          مثل اینکه مثلا همه دنیا از تویوتا استفاده میکنن اینا در حالی که هرجا تویوتا هست سه چهار تا ماشین امریکایی هم هست معمولا اگر طرف ویدیو های مربوط رو دیده باشه
          سری هفتاد هم که تو جهان سوم که عربستان و … داخلش هستن هم کاربرد نظای انچنان نداره بجز ایران که برای جون سرباز هاش مثل اینکه خیلی ارزشی قائل نیست

          موافقم 3
          مخالفم 3
        7. Iman1199

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          باز خوبه که اینجا شما متوجه شدی که منظور ما چیه هدف ما خوب و درست نظر دادنه
          قبلا که شما نبودی بارها به روش های دیگه و منطقی تر اینها رو گوشزد میکردم تا الان که به اینجا رسیده که منم مجبور میشم به روش خودش جوابش رو بدم چون ظاهراً متوجه نمیشه پس بهتره یعنی به نفع خودتونه که در این مورد بحث نکنید

          درمورد جی کلاس هم
          این نکته رو هم بگم و خلاص من بی دلیل حرفی رو نمیزنم چیزی که میگم اول مطمئن میشم که درست باشه بعد میگم اگر غیر از اینم باشه بازم دلیلش مشخصه که بالا گفتم

          برای اثبات حرفای خودم و همچنین اشتباه بودن حرفای دیگه همین لینک پایین رو ببینید کافیه

          خلاصش اینه که حرفایی که جوابشو دادم اشتباهه و متعصبانست

          جالب اینکه این لینک رو تو ۳۰ ثانیه پیدا کردم یعنی فقط یک جستجوی سریع همین و نیاز به جستجوی دقیق و موشکافانه نبود
          https://autojosh.com/countries-millitary-mercedes-g-class-suvs/
          خوب همونطور که میبینید تو لینک بالا کشورهای مختلفی در اروپا جهان رو به اختصار و تفکیک نوشته و توضیح داده که از جی کلاس های نسخه نظامی در ارتش هاشون برای همه منظوری استفاده میشه و تو خود آلمان هم استفاده میشه ببینید تا دیگه از این حرفای اشتباه نزنید
          اینها شبیه ماشین تشریفات مقامات دفاع هستن یا ماشین سربازان جنگی؟ تازه این جی کلاس هست یعنی شروعش از اینجاست فکر کنید کلی خودروهای در کلاس های بالاتر و ابعاد بزرگتر هم دارن که در میادین جنگهای مدرن استفاده میشن
          که نیاز به گفتن نیست فعلا همون جی کلاس رو گفتیم و هاموی نسل جدیدش رو هم اخیرا معرفی کردن
          https://www.zoomit.ir/car-news/375357-military-mercedes-benz-g-class-w464/

          لینک بالامعرفی نسل جدید جی کلاس professional line w464 که جایگزین نسخه قبلی w461 شد که از دهه ۹۰ میلادی تا الان برای مصارف نظامی بطور انحصاری تولید میشد که البته حتی الانم تو یه نشریه استرالیایی گفتن که هنوزم نسخه قبلی w461 در حال تولید هست و استفاده میشه چه برسه به نسل جدیدش که خیلی بهتر هم شده
          اینها رو گفتم تا بدونید ما وقتی نظرات اشتباه و متعصبانه رو ببینیم حالا به هر دلیلی سعی میکنیم اصلاحش کنیم و یا درستش رو بگیم و یا جوابی بدیم بدلیل اینه اون نظر رو قبولش نداریم چون اشتباهه ولی باز یه عده هستن که بازم حرفای اشتباه خودشون رو میگن چون این جای سوال داره که وقتی خودتون دارید روز روشن رو میبینید ولی چرا بازم میگید شبه این چطور ممکنه ؟ ( هرکسی )

          همون لینک بالا گویای همه چیز هست
          جی کلاس نسخه نظامی یکی از وسیله های نظامی در ارتش های کشور های مختلف من جمله آلمان و اروپا کلا تو اروپا و حتی خارج از اروپا استفاده زیادی شده و برتریش به اثبات رسیده و الانم نسخه جدیدش بعد از سالها به روز رسانی شده با کد w464 که در دسترس بازار های عمومی نیست و بطور انحصاری و سفارشی برای ارتش های کشور های مختلف در جهان استفاده میشه ضمن اینکه همین مرسدس بنز جی کلاس در انواع کاربرد های رسمی و حرفه ای هم مثل یو ان سازمان ملل و یا صلیب سرخ جهانی و یا آتش نشانی و امداد و نجات و یا جنگلبانی و درکل در سازمان ها و ارگان های مختلف استفاده میشه حتی نسخه هایی از جی کلاس تو خود ارتش امریکا هم استفاده میشه البته در کاربرد هایی خاص چون اونجا خودشون خودروهایی مثل هاموی نظامی در ارتش استفاده میکنن مه اینها شروع ماجراست چون انواع مدل ها و کلاس های بالاتر و برتر و بزرگتر از اینها رو هم دارن که لازم به گفتن ا‌ونها نیست

          موافقم 2
          مخالفم 3
        8. phonix

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          هم یه متن نوشتم لینکاش زیاد شد پاک شد
          خلاصه میگم
          1. ارتش های سراسر دنیا خودرو هایی نظیر این دارند مثلا ژاپن:https://jangaavaran.ir/wp-content/uploads/2020/05/5nrq3btg3wq21.jpg
          این ماشین هم ممکنه همون طور که گفتید توسط نهاد های غیر نظامی و یا ارتش های خصوصی خریداری شده باشه
          اون ماشین تاکتیکی المانی که براتون عکسش رو لینک گذاشته بودم در حال حاضر پر کاربرد ترین خودور ارتش المانه
          2. با توجه به بیانیه پنتاگون جی ال تی وی اصلا جایگزین هامووی نیست که مدل و در یک سطح نیستن نسل کاملا جددی هست که قراره جایگزین هامووی بشه برای اینکه موضوع رو بهتر بفهمید
          https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fmedia.defense.gov%2F2017%2FMay%2F10%2F2001744918%2F-1%2F-1%2F0%2F170502-F-JC454-099.JPG&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.jble.af.mil%2FNews%2FArticle-Display%2FArticle%2F1178364%2Farmy-revs-up-new-tactical-vehicle%2F&tbnid=COkoEKvkkZcbiM&vet=12ahUKEwj4p6-ag-_8AhU4VaQEHR6BBlsQMygIegUIARDUAQ..i&docid=_h1UPWoVkHlRTM&w=7073&h=2792&q=jltv%20vs%20humvee&ved=2ahUKEwj4p6-ag-_8AhU4VaQEHR6BBlsQMygIegUIARDUAQ
          صدرصد خودروی جی کلاس از اونجایی که یک خودروی شهری هست اگر هزار نسخه هم براش درست کنند در برابر کالیبر های بالای گلوله و یا بمب های کنار جاده ای توان محافظتی پایینی در برابر نسخه هایی مثل امرپ و یا جی ال تی وی داره و یا اون خودروی المانی اسمش ایگل هست داره
          https://jangaavaran.ir/%d9%86%db%8c%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b4-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86/( این بخش مربوط به خودرو هاشو رو لطفا مطالعه کنید)

        9. Iman1199

          ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          همه اینهایی که گفتی رو از قبل خونده بودم
          نیازی نبود بگی
          ولی سوال اینه که شما چه علاقه داری به اینکه بحثو عوض کنی و لینک بیخود بزاری
          چون بحث اصلی این بود که قبل از شما نوید درمورد لندکروز حرفای متعصبانه و اشتباه زد ( با اینکه خودم طرفدار لنکروزم )
          که من در جوابش
          چیزی که درست و معادلش بود رو نوشتم و گفتم یعنی چیزی که اون گفت بیشترش رویاهای خودش بود ولی جوابی که من دادم واقعیتی که وجود داره بود

          یعنی جی کلاس نسخه نظامی و هاموی که در ارتش های مختلف جهان استفاده میشن من جمله اروپا و امریکا و حتی غیر از اینها

          قرار هم نیست در برابر بمب کنار جاده ای و یا آر پی جی و اینها مقاوم باشند لطفا اول فکر کنید بعد نظر بدید
          تو این کلاس اصلا اینها این کاربرد رو ندارن

          اونهایی که برای این منظور مقاوم هستن امرپ ها هستن که پایینتر میگم شما کلا اینها رو باهم قاطی کردی

          چون شما
          گفتی جی کلاس تو ارتش های جهان وجود نداره یار کاربرد نداره که این حرفو رد کردیم و گفتیم اشتباهه لینکش رو هم گذاشتم که نسخه نظامی داره و برای عملیات های نظامی هم در ارتش های کشور های مختلف استفاده میشه

          ولی در ادامه دیگه حرف شما در مورد یه موضوع دیگست پس دیگه یه حرفی رو اینقد کشش نده

          چون میدونیم که خودروهای زرهی تاکتیکی سبک و امرپ ها الان در کلاس و سگمنت بالاتری هستن که نوع اولش رو تو ارتش های اروپا و امریکا اخیرا به کار گرفتن و تا قبل از اینها نبودن و نوع دومش هم یعنی امرپ ها بزرگتر و سنگین تر از قبلی ها هستن هستن که اینها هم در کنار بقیه استفاده میشن اینها همه حدا از هم هستن
          پس جای سواله که چرا الکی لینک میزاری و حرف اضافه میزنید دلیلش چیه

          ولی چون حرفش پیش اومد دیگه اینم میگم
          تو خود امریکا هم طیف وسیعی از وسایل نقلیه آفرودی نظامی تو ارتششون استفاده میشه
          https://www.armadainternational.com/2019/05/ground-mobility-vehicle-employed-in-tactical-exercises/

          مثلا لینک بالا gmv یک خودروی تاکتیکی سبک هست که برای کار های شناسایی و یا ضربتی و سبک استفاده میشه
          که یک وسیله کوچکتر و سبک تر و در کلاسی قبل از jltv قرار میگیره چون jltv رو برای میدان اصلی نبرد و کارهای سنگین تر و سخت تر طراحی کردن
          اون نمونه آلمانی هم یه چیزی تو این مایه هاست و حتی بزرگتر و تو کلاس امرپ ها قرار میگیره
          یعنی این
          https://www.usatoday.com/story/nation/2013/08/08/humvee-mrap-ied-joint-light-tactical-vehicle/2632251/
          کاری به متنش نداشته باشید فقط میخوام ببینید بالا لینک m-atv هست که یک امرپ هست

          اون امرپ ایگل آلمانی هم که لیکش رو گذاشتی
          یعنی این
          https://www.dutchdefencepress.com/the-new-eagle-has-landed-in-the-netherlands/
          امرپ ایگل
          برای ارتش آلمان و چند کشور اروپایی هست
          جالب اینکه موتور و گیربکسش امریکایی هستن و فقط همینها نیستن کلی وسیله های نقلیه آفرودی نظامی تو ارتش هاشون دارن که تعدادشون زیاده ازجمله روسیه و آلمان و امریکا از بهترین هاشون هستن تانک و نفر بر و خودروهای تاکتیکی و …

          موافقم 6
          مخالفم 2
      2. RENAULT5

        ۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        دمت گرم🇯🇵♥️
        #تویوتا قهرمان طبقه متوسط

        موافقم 18
        مخالفم 5
      3. Amiro

        ۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (397 ديدگاه)

        بهتره بگی صاحب شرکت که سودش می‌ره توی جیبش بگی مدیونت بود نه دنیا

        موافقم 6
        مخالفم 5
    2. علی

      ۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      تویوتا قهرمان طبقه متوسط ، لکسوس یعنی لوکس کارامد و کم هزینه ، خسته نباشی مرد بزرگ ، امیدوارم جانشینت هم به کارامدی تو باشه

      موافقم 34
      مخالفم 4
    3. سپهر

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (388 ديدگاه)

      لکسس هم تو ماشین های لوکس حرفی نداره

      موافقم 5
      مخالفم 3
  2. کیان

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    یک آشپزخانه مجهز همیشه براحتی با عقلانیت حتی در بالاترین سطوح تغییرات مدیریتی انجام میده بخاطر هدف شرکت و نه اینکه فرد گرایی ارجحیت داشته باشه !!!
    این رفتار حرفه ای هرجا دنیا ک باشه باید ازش الگوبرداری بشه

    موافقم 63
    مخالفم 6
    1. زیزیگولو

      ۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      درسته …… یه الگوی مناسب واسه مدیریت و رهبری یه شرکت یا هر کسب و کار دیگه ای 👍👍

      موافقم 20
      مخالفم 4
  3. Sigma

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    خود تویوتا هم مدیر عامل رو بخاطر پیش نرفتن به سمت الکتریکی سازی زد کنار بعد کارشناس های پدال توی کامنت ها از آینده شوم الکتریکی سخن میگفتن و آیکیو داره کار درستی میکنه مینواختن آره شما راست میگفتین تا ابد باید v8 روی اتاق 70 با 200 اسب تولید بشه:)

    موافقم 48
    مخالفم 13
  4. بهزاد

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2548 ديدگاه)

    ژاپنی ها بخش تولید چیپ را به امان خدا سپرده بودن و فکر میکردن تولیدکنندگان تایوانی و کره ای در هر زمان میان سفارش هارو تحویل میدن و بعد از مشکلات پیش آمده و رایزنی شرکت tsmc با کلی تعارف قرار شد یک مرکز تولید پردازنده ۲۸ نانومتری در ژاپن بسازه و با چشم اندازی که جلوشون قرار گرفت دیدن نمیشه!
    در حالی که حدود ۵۰ درصد تجهیزات و ادوات ساخت صنعت نیمه رسانا توسط ژاپنی ها تامین میشه و با توجه به سیاست ها و جنگ های تجاری به این نتیجه رسیدن خودشون اقدام کنن و سال گذشته شرکت تولید نیمه رسانا RAPIDUS متولد شد که چندین شرکت از جمله تویوتا و دنسو و سونی و سافت بانک و… به عنوان سرمایه گذار پشتش قرار دارند و با توجه به مالکیت شرکت ARM توسط سافت بانک در آینده حداقل خللی در تامین قطعات چه کیفی چه کمی نداشته باشند.

    موافقم 29
    مخالفم 6
    1. Iman1199

      ۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      خوب گفتی بهزاد فقط به چند نکته اصلی اشاره نشد که اینها رو هم بگم
      اصل کار برای تولید چیپ های پیشرفته که در حال حاظر همه تراشه ساز ها بهش وابسته هستن شرکت asml هستش که هم سامسونگ و هم tsmc و هم جدیدا RAPIDUS اینها همشون مجبورن برای تولید تراشه از دستگاههای فوق پیشرفته asml برای تولید چیپ استفاده کنن چون تنها شرکتی که تکنولوژی تولید چیپ های پیشرفته رو داره همین شرکت asml هست که همشون بهش وابسته هستن جالبه که توسعه تکنولوژی های انحصاری و پیشرفته این شرکت بیش از ۳۰ سال طول کشیده و تازه به بلوغ رسیده یعنی asml درسته که هزاران تامین کننده قطعات و ادوات جانبی از شرکتهای جهان داره ولی اصل کار که مهم و انحصاری هست دو تکنولوژی لیزر الکترونیک فوق پیشرفته از امریکا و اپتیک الکترونیک فوق پیشرفته از زایس آلمان هستن که این توانایی و برتری و انحصار رو به شرکت ای اس ام ال که مقرش در هلند یعنی اروپا هستش داده
      و بقیه ادوات و تجهیزات و قطعات دیگه انحصاری نیستن یا مهم نیستن چون هر شرکتی میتونه بسازشون ولی بازم این همکاری ها لازمه تا در نهایت این دستگاه های فوق پیشرفته ساخته شن تا تراشه ساز هایی مثل اینتل و سامسونگ و rapidusو tsmc این دستگاه های فوق پیشرفته رو برای تولید تراشه استفاده کنن
      الان در حال حاظر هم همین شرکت rapidus مثل سامسونگ و tsmc قراره مثل اونها عمل کنه البته یه نکته هم هست که اونم اینه که شرکت معظم IBM امریکا قراره به همراه چند شرکت امریکایی دیگه و در همکاری با اونها کار طراحی و توسعه چیپ ها رو برای راپیدوس به دستش بگیره یعنی تکنولوژی و طراحی های آی بی ام برای کمک به طراحی چیپ های راپیدوس استفاده میشن که با دستگاههای ای اس ام ال هم قراره تولید شن و در ادامه هم برای کوتاه تر کردن زنجیره قطعات و ادوات مصرفی عادی در این کار از شرکت های موجود در همونجا استفاده بشه که این کار هزینه هارو کاهش هم میده در کل ولی همون اصل کار همون تکنولوژی های انحصاری لیزر الکترونیک فوق پیشرفته امریکا و اپتیک الکترونیک فوق پیشرفته آلمان از اروپا در قالب دستگاهای تولید چیپ ای اس ام ال هست که با طراحی و تکنولوژی های شرکت آی بی ام امریکا ترکیب میشه و شرکت راپیدوس رو راه اندازی میکنن

      موافقم 8
      مخالفم 4
  5. اشکان

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ژاپنیا در حد تویوتا کار میکنن و ایرانیا؟!!!!

    موافقم 11
    مخالفم 8
    1. mercedesbenz

      ۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      هی مرد ما هم روزای خوب داشتیم ، الانو نبین که ژاپنیا یه جوری فرهنگشونو بولد کردن که همه حسرت بخورن ، ما خودمون افتخارات تاریخی داریم که ژاپنیا تو خوابشونم اون زمان نمیدیدن ولی خب یه بحثی هست که خودت بهتر من میدونی ، با یکم تاریخ خواندن متوجه میشی که عظمت ما بیشتر از چیزیه که ما فکرشو میکنیم ، مردم این کشورو دست کم نگیر ، اینا تاریخی به عظمت ۵۰۰۰ سال که سراسر افتخاره ساختن ، تاریخی که چیزی فراتر از تصورمونه

      موافقم 11
      مخالفم 3
  6. (JONATHAN (TESLA

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (302 ديدگاه)

    بلاخره اتفاقاتی که پیش بینی میشد شروع شد و فهمیدن معادلات این صنعت دگرگون شده و نمیتونن تکنولوژی هیدروژنی رو بیشتر از این روش سرمایه گذاری بکنن
    تویوتا عملا به بن بست در تصمیمات رسیده بود و انتقادات کاملا تاثیر خودش رو گذاشت
    از این به بعد شاهد کاهش فعالیت های فرعی تویوتا و تمرکز بر روی کاهش هزینه ها باید بود

    موافقم 11
    مخالفم 14
  7. Car love

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (700 ديدگاه)

    همه چی از در رفتن چرخ bz4X شروع شد

    موافقم 14
    مخالفم 41
    1. کیان

      ۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      هیوندای اعلام کرده به هر خریدارش یک پارکینگ سقف باز به همراه اتش نشان 24 ساعته میده، پارکینگ خارج از حومه شهر قرار داره، تضمین داده بیمه جان هم در نظر میگیره بخاطر وقوع حتمی اتش سوزی !!!

      باز تویوتا حرکت میکنه شاید یه اتفاقی براش بیفته، هیوندای خود به خود بدون حرکت بدون استارت اتیش میگیره، تو فضای ازاد بذاریدش !!!
      تو خیلی رو داری، کی میخواین دست از خراب کردن سایت با این بچه بازیا بردارین !!!

      موافقم 36
      مخالفم 11
      1. Hope

        ۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (28 ديدگاه)

        فازتون چیه
        متوجه نمیشم؟؟؟

        موافقم 6
        مخالفم 12
    2. حسین

      ۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      پس ببین چه شرکت متعهدی هستش که به خاطر فراخوان چند عدد ماشین رده بالاترین و شخص اول شرکت شون به عنوان بزرگ ترین خودروساز جهان کناره گیری کرد. ولی اون کلاه بردار کره ای پونزده سال به دلیل نقص در طراحی پیشرانه که ناشی از مهندسی ضعیف و عقب مونده این شرکت هستش، موتورهاش آتیش گرفت و بیش از بیست میلیون فراخوان زد، صدها و صدها شکایت در دادگاه های مختلف جهان براش ثبت شد و تنها واکنشش به این افتضاحات و کلاه برداری ها افزایش میزان بزک و دوزک تابوت های متحرک بود بعلاوه سرمایه گذاری روی تبلیغات یوتیوب! اینم پاک کن پدال یه وقت به کاربر صد اکانت محبوبت بر نخوره

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. حسین

        ۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        نکته جالب تر در مورد این برند کلاه بردار محبوب مافیای قطعه فروشی ایران، این هستش که تو فراخوان هاش هم رفع عیب نمی کنه!!! تعداد زیادی از مدل ها دو بار فراخوان ریسک آتش سوزی به دلیل مشابه خوردن! سرمایه گذاری روی تحقیق و توسعه صفررررر!!! فقط چهار ماه یکبار یه فیس لیفت بده بیرون شکل چراغ ها رو عوض کن، مانیتور روی داشبورد بزرگ تر کن!!! اگه غیر از این هست طرفدار مالتی اکانت این برند بعد از چهار سال بیان گل واژه در سایت یکبار بیاد از چهارتا اختراع مهم و ماندگار این به ظاهر خودروساز اسم ببره!!!! فقط یک دونه محصول افسانه ای این خودروساز رو اسم ببره. میدونم چیزی نداری بگی:) واسه همین پدال هم هرکی برات کامنت بذاره پاک می کنه که ناراحت نشی و به گل واژه گفتن ادامه بدی. تا زمانی که بتونی چهارتا از اختراعات برند کلاه بردار مذکور رو اسم ببری قرص فشار واست تجویز می کنم :)

        موافقم 15
        مخالفم 5
    3. حسین

      ۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      خودروسازی وصل کردن چهارتا چرخ و موتور و گیربکس نیست پسر جون جون این کارو اصغر مکانیک سر کوچه هم بلده! شرکتی که تا حالا حتی یک دونه اختراع نداشته که تو طرفدارش بتونی اسم ببری، من این شرکت رو اصلا خودروساز حساب نمی کنم. بیشتر شبیه یک کارگاه بین المللی مونتاژ قطعات بی کیفیته:)

      موافقم 17
      مخالفم 6
    4. SEPEHR

      ۸ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (95 ديدگاه)

      فکر میکنم اون چرخی که در رفته به یکی از قسمت های بدن شما نفوذ کرده و باعث ناراحتی شده وگرنه این همه دادخواهی برای یک چرخ دلیل نداره. پدال منتشر کن لطفاً

      موافقم 21
      مخالفم 6
  8. عارف

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    آدمها و شرکتهای کوچک همیشه به نواقص دیگران میخندند و تمسخر میکنند ، آدمها و شرکتهای بزرگ تلاش برای پیشرفت . تویوتا بجای اینکه ضعف محصولات دیگر کمپانیها را تمسخر کند تلاش برای بهبود وضع موجود را شروع کرده . همیشه تلاش برای بهبود ستودنیست

    موافقم 25
    مخالفم 1
  9. sina

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2662 ديدگاه)

    عجب کامنتای خنده داری اخیرا تو سایت می بینه آدم.
    قدیم کلاس آموزشی بود کامنتا

    موافقم 19
    مخالفم 2
  10. phonix

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    بالاخره وقتش بود این پیرمرد بره رد کارش تا تویوتا جون بگیره و از تغییرات نترسه
    بقیه خودرو سازان ژاپنی هم باید تغییرات این مدلی رو در نظر بگیرن تا قابل ریسک پذیری شرکت هاشون رو زیاد کنن و منعطف تر ظاهر شن

    موافقم 2
    مخالفم 5
  11. Pa

    ۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    نیسان هم توی میان رده ها یادتون نره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا