تویوتا هایلوکس چمپ وانتی بسیار ساده و ارزان با پیشرانهٔ ۴ سیلندر ۱۳۷ اسب بخاری است که برای بازارهای درحالتوسعه مثل تایلند در نظر گرفته شده است.
میانگین قیمت پیکاپهای صفرکیلومتر سال گذشته در آمریکا ۵۹ هزار دلار بوده که مبلغ هنگفتی است. حتی قیمت ارزانترین وانت بازار آمریکا یعنی فورد ماوریک هم از حدود ۲۵ هزار دلار آغاز میشود و به همین دلیل است که وانت جدید تویوتا هایلوکس چمپ نظرات زیادی را جلب کرده است. این وانتی کاربردی با قیمت پایهٔ تنها ۱۰ هزار دلار است که میتواند با قیمتی کمتر از نصف ماوریک، بارهای مختلفی را حمل کند و یدک بکشد. تنها یک مشکل وجود دارد: هایلوکس چمپ در ایالاتمتحده عرضه نخواهد شد.
ژاپن سرزمین خودروهای کوچک و ارزان است که به آنها کی کار میگویند اما هایلوکس چمپ کی کار نیست و حدود ۳۰ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به ماوریک دارد. این وانت بر اساس پلتفرم هایلوکس ساخته شده اما ابعاد دقیق آن مشخص نخواهد بود زیرا هایلوکس چمپ وانت جمعوجوری است که میتواند طبق خواست خریدار با کاربریهای مختلفی ساخته شود. نمونهٔ پیشتولید نقرهایرنگی که من با آن رانندگی کردم اتاق بار بسیار بزرگی داشت و در کابین بهراحتی چند بزرگسال را جای میداد.
البته کابین خودرو خیلی راحت نخواهد بود زیرا صندلیها کاملاً عمودی و ثابت بوده و خبری از طرح دو کابین نیست. این صرفاً اتاقی با امکان نشستن دو نفر، داشبورد ساده و حداقل امکانات موردنیاز برای رانندگی است. اگر از نمایشگرها و کنترلهای لمسی متعدد در خودروهای جدید متنفر هستید، هایلوکس چمپ را دوست خواهید داشت زیرا این وانت در تیپ پایه اصلاً نمایشگر لمسی ندارد. در اینجا خبری از سیستم تهویه خودکار نیست و نسخهٔ پایه حتی از بخاری هم بیبهره است. هایلوکس چمپ در درجهٔ اول برای تایلند و دیگر بازارهای درحالتوسعه ساخته شده که انتظار نمیرود هوای آنها خیلی سرد شود. برای بهرهمندی از هوای تازه هم باید پنجرهها را بهصورت دستی پایین آورد.
با نشستن روی صندلی راننده، با صفحه آمپری ساده با حداقل ملزومات مواجه خواهید شد و هیچ نشانهای از سیستمهای ایمنی فعال نخواهید دید زیرا هایلوکس چمپ نه ABS دارد و نه ایربگ. در اینجا خبری از کامپیوتر سفری و دیگر ویژگیهای پیشرفته نیست. شما فقط یک سرعتسنج و چند چراغ هشدار دارید و بس. بین شما و پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر ۱۳۷ اسب بخاری زیر کاپوت هم چیزی برای عایق صدا نیست و بنابراین نیازی به دورسنج موتور نخواهد بود! هر جا را که نگاه میکنید فقط پلاستیک خشک است و تویوتا با تصمیمی عاقلانه، رادیو را هم ارائه نکرده است. به گفتهٔ یکی از مهندسان توسعهٔ این شرکت، سیستمهای صوتی افترمارک در تایلند آنقدر متداول است که تویوتا هر چیزی روی هایلوکس چمپ نصب میکرد توسط خریداران تعویض میشد.
با چرخاندن سوئیچ، آوای پیشرانهٔ چهار سیلندر بلافاصله بلند میشود. دستهدنده را حرکت دادم و همان عدم دقتی که از دستهدندهای به این بلندی انتظار میرود را حس کردم. برای بیرون آمدن از پارک، باید به عقب حرکت میکردم و طبیعتاً خبری از دوربین یا سنسور دندهعقب نیست ولی به لطف طراحی ستونهای A و B و ابعاد قابلکنترل هایلوکس چمپ، حرکت در محوطهای پر از پروتوتایپهای این وانت آسان بود. برای آزمایش راهی پیست آزمایشی صاف و عریض شدم و تصمیم به افزایش سرعت گرفتم. پدال گاز را تخته کردم و خودرو با صدای بیشتر از موتور اما عدم شتاب بیشتر از من استقبال کرد.
بااینحال، هنگام تغییر لاین، وانت اصلاً احساس بیثباتی نداشت و هرگز من را با خطر واژگونی یا از دست دادن کنترل تهدید نمیکرد. من با این وانت با سرعتی معقول رانندگی میکردم و کمترین احساس تلاطمی نداشتم. علیرغم امکانات بسیار اندک هایلوکس چمپ، این وانت جذابیت فوقالعادهای دارد. من حتی طراحی بیرونی ساده و هدفمند آن را هم دوست دارم. این بسیار زیباتر از پیکاپهای سنگینی به نظر میرسد که با کرومهای فراوان روی دماغه در جادههای آمریکا دیده میشوند.
تویوتا هایلوکس چمپ یادآوریِ کوچکی و لذتبخشی است از آنچه یک وانت ساده و کاربردی باید باشد. بااینحال، متأسفانه همانطور که در ابتدا اشاره کردم، نمیتوانیم در بزرگترین بازار پیکاپها این وانت را داشته باشیم زیرا هایلوکس چمپ نه با مقررات ایمنی ایالاتمتحده و نه با خواست خریداران آمریکایی همخوانی ندارد. بااینوجود، امیدوارم موفقیت ماوریک نشانهای برای دیگر خودروسازان باشد که تقاضا برای پیکاپهای کوچکتر و ارزانتر و حتی شاید چیزی شبیه به هایلوکس چمپ در آمریکا وجود دارد. ماوریک هرچند عالی است اما آن سادگی و خلوصی که از یک وانت کاری مثل این تویوتا میخواهیم را ندارد.
مشخصات فنی
Toyota هایلوکس چمپ ۲۰۲۴ | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 |
قدرت | ۱۳۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۸۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | عقب |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر |
ظرفیت بار | ۹۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۱۳۶۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۰ هزار دلار |
۲۶ آبان ۱۴۰۲کاش راننده ها به جای اریسان که از وسط نصف میشه و نیسان ۵۰ سال پیش اینو داشتن
سعید
۲۶ آبان ۱۴۰۲حالا خوبه؟ آریسان خیلی خیلی بهتر از این لگنه. این وانت تویوتا هیچی نداره اصلا.
AntiBTS
۲۶ آبان ۱۴۰۲این نسخه پایه و فقیر ترین مدلشه . برای ضعیف ترین مناطق ساخته شده که بتونن کار کنن و پول خرج ماشین ندن بخاطر همون هیچی نداره . البته همینم میرزه به وانتای ما . یکم خرج بیشتر کنی کلی تجهیزات بهش اضافه میشه .
نقطه قوت این ماشین چند منظوره بودنشه . از ماشین آتش نشانی تا حمل و نقل و کافه سیار و … میشه ازش کار کشید
P
۲۶ آبان ۱۴۰۲دوستان عزیز خواهشا برای دفاع هی قیمتشو به رخ نکشید ،مثل اینه که تویوتا شاسی و مونور این محصول بدون اتاق بفروشه ۵ هزارتا ،بعد بگی خیلی خوبه ۵ هزارتا که بیشتر نیست ، نه عزیزان این درست نیست ، دیگه اونا نباید مثل جهان سومیا عمل کنن که ،نباید چیز حیاتی مثل abs و … حذف بشه و همینطور خیلی چیزای دیگه که حذف شده
علی
۲۶ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز یه جوری میگی ارزانترین انگار اریسان محصول لوکسه😊
Dark Knight
۲۶ آبان ۱۴۰۲آریسان بهتر از تویوتا هست !!! حقا که با این مردم ایران هیچوقت به جایی نمیرسه 🤦♂️
۲۶ آبان ۱۴۰۲اریسان یا نیسان زامیاد چی داره؟
pezhman
۲۶ آبان ۱۴۰۲یه ضبط مریض و شیشه برقی و بخاری و کولر
با یه Abs و ایرگ که معلوم نیست کار کنه یا نه
محمد
۲۸ آبان ۱۴۰۲خوب وانت آریسان چی داره مثلا با اون شاسیه مزخرفش
سعید
۲۶ آبان ۱۴۰۲این حتی بخاری و رادیو هم هم نداره!
Anti BTS
۲۶ آبان ۱۴۰۲«به گفتهٔ یکی از مهندسان توسعهٔ این شرکت، سیستمهای صوتی افترمارک در تایلند آنقدر متداول است که تویوتا هر چیزی روی IMV 0 نصب میکرد توسط خریداران تعویض میشد.»
« IMV 0 در درجهٔ اول برای تایلند و دیگر بازارهای درحالتوسعه ساخته شده که انتظار نمیرود هوای آنها خیلی سرد شود»
گفتن چرا هزینه تولید رو زیادترش کنیم . رادیو و بخاری نمیزاریم عوضش از قیمت ماشین کم میشه .
اولویت ، هزینه تولید کمتر بوده ضمنا خواسته ی مردم اون منطقه هم در همین حده .
بله ، اگر برای اروپا و امریکا بخواد همینطوری عرضه بشه اصلا اجازه تردد نمیدن چه برسه به استقبال بازار . اما اون نواحی در همین حد انتظار دارن .
متن رو بخونید بد نیست . نه فقط عکس بعدش کامنت 🤭😄
سعید
۲۶ آبان ۱۴۰۲«…انتظار نمیرود هوای آنها خیلی سرد شود» همین جمله رو مهندسای یه شرکت ایرانی میگفتن، حقیرا با خودشون چیکاررر میکردن!
Sina
۲۶ آبان ۱۴۰۲فرض کنیم اون منطقه بخاری نمیخوان یه سری چیزارو هم حذف میکنن بخاطر جهان سومی
ولی اونقدر مغز ندارن که ببینن چرا abs نباشه چرا ایربک نباشه حد اقل امکانات ایمنی ضروری رو نذاشتن
این توهینه حتی از توهین هم بد تره دور از انسانیته جمع کنید بابا.
شهروند ایرانی
۲۷ آبان ۱۴۰۲استاد تایلند بخاری لازم نداره چون گرم مرطوب اونجا کولر لازمی من حاضرم بجای نیسان گاوی این بخرم خرجش کنم
محمد
۲۸ آبان ۱۴۰۲خوب همین وانت نیسانه تو حتی شیشه هاش هم برقی نیست و تا همین چند ساله پیش کولر نداشت اونوقت تو از این ایراد میگیری
قاضی
۲۶ آبان ۱۴۰۲رسما فرغون چار چرخه
چقدر باید دزد و شیاد باشه کسی که این ماشینو به مردم قالب کنه اونم جهان سومی که البته همین جهان سومی هام خریدارشن از سر بدبخت بیچارگی هم میخرن
بد بخت تر اون خود تحقیرایی که از این ماشین دفاعم میکنن
این فرغون ببخشید ماشین ( البته معذرت خواهی نمیخواد چون حق بود ) چیزی نمونده واسش که خراب شه بعد آدم چقدر کم عقل
باشه که پیش خودش فکر کنه که بعد ۵۰۰ هزار کیلومتر تازه آب بندی میشه 😂 خب این خودِ خودِ فرغونه چهار چرخه میخوای ۵۰۰ تا کار نکنه 😑😂
ماشینی که ABS نداشته باشه و هیچ نداره یعنی سازنده ژاپنی بیشرف بوده که اهمیتی به جون راننده نداده هیچ دفاعی هم نداره واقعیت همینه
Anti BTS
۲۶ آبان ۱۴۰۲ماشینایی که تو اون مناطق دارن استفاده میشن اکثرا در همین حدن و مردم هم همین توقع رو دارن . وگرنه تویوتا میتونه مثل هایلوکس و توندرا رو هم بسازه . همین ماشین ساده ببین چه استقبالی میکنن ازش .
کم عقلی اینه که فرق بازار کشور در حال توسعه رو بازارهای کشورای بزرگ توسعه یافته رو ندونی .
( اصلا هم معلوم نیست که میلاد مزمز ، پیام ، کار لاو ، کیلر ، یکی از ترولایی با اکانت فیک جدید )
parhamiof
۵ آذر ۱۴۰۲از ریپلای های بالا معلومه پیام چندتا جیمیل جدید از دوست و اشنا جمع کرده
حسین
۲۶ آبان ۱۴۰۲همون موتور این وانت به هزار تای اون لگن 90 هزار دلاری کره مربایی که زیاد اسمش رو میاری ( جی 90) ارزش داره چون منفجر نمیشه. پس جمع کن
شاپور
۲۷ آبان ۱۴۰۲تایلند تاهوما و هایلوکس و … هست هر چقد پول بدی آش میخوری
محمد
۲۸ آبان ۱۴۰۲تو میگی این وانت ABS نداره و شرکت سازنده اهمیتی به جون راننده نداده پس اونوقت لگنای ما رو چرا نمیگی که بدنه و شاسی هاشون از حلبه، هنوزم که هنوزه بیشتره لگنا مثل وانت نیسان ایربگ نداره و با اینکه ترمزاش ABS هست ولی بازم موقع ترمز کردن ترمزاش خوب عمل نمیکنه و هزارتا کوفت و زهر ماره دیگه ولی این ABS نداره و میگی جون راننده برای شرکت سازنده مهم نبوده
مانی
۲۶ آبان ۱۴۰۲برخی از کاربران پدال به نبود بعضی از امکانات جزیی و پیش پا افتاده مثل کولر و بخاری یا رادیو در نسخه پایه این وانت ژاپنی ایراد می گبرند،در حالی که این افراد به این نکته مهم و اساسی توجه ندارند که هدف تویوتا از عرضه این وانت بسیار ارزان قیمت در بازار تایلند،عرضه یک وسیله نقلیه تجاری با دوام و با کیفیت ساخت عالی و با کمترین قیمت برای فروش در بازارهای کشورهای در حال توسعه است.یعنی خودرویی توانمند که مأموریت اصلی خودش که همان حمل و نقل بار است را تا سالها با کمترین هزینه و دردسر و به نحو احس انجام دهد.بی شک تویوتا با عرضه این وانت زیبا و دوست داشتنی مجددا یک شاهکار را به بازارهای جهانی عرضه کرده است و احتمالا شرکت های رقیب هم برای رقابت با تویوتا به فکر عرضه چنین وانت های ارزان قیمتی خواهند افتاد که البته بعید هست به این زودی ها در این امر موفق شوند.به نظر من جای این وانت جذاب و ساده در بازار ایران بسیار خالی هست و بازار ایران تشنه حضور چنین وانت های با کیفیت و ارزان قیمت و قدرتمندی هست.بدون شک این خودرو در صورت واردات به ایران بسیار موفق و پر فروش خواهد بود.چون تویوتا ثابت کرده است که وانت های می سازد که یک عمر دوام می آورند و بسیار کم هزینه هستند.
ماکان
۲۶ آبان ۱۴۰۲ببیخشید مانی جان ولی خود تحقیری هم یه حد و اندازه ای داره.
اینکه شما اسم این لگن فرغون مانند رو اسمش رو می زاری شاهکار از اشتباه شماست ما این رو قبول نداریم.
با مغلطه هم توجیه نکنید چون شرکت های دیگه مثل این رو میتونن بسازن ولی خودشون نخواستند پس حرفتان خنده داره.
برای هر کمپانی بزرگ و مطرحی ساختن چیزی مثل این مثل آب خوردنه.
ولی اینجا بحث این بود که کارشون اشتباهه حرف شما هم عذر بد تر از گناه.
هیچ دلیلی هم پشتش نیست که مثلاً از ضروری ترین امکانات ایمنی راننده و سرنشین مثل ترمز ضد قفل و ایر بگ و… خبری نیست که کمترین میزان حد نصاب برای یک خودروست ژاپن بسازه یه هر چیزی هیچ فرقی نداره.
هیچ دلیل و منطقی و توحیهی هم پذیرفته نیست.
پس تعریف و تمجید بیخود رو بزارید کنار و دایه مهربان تر از مادر نشوید.
TRD
۲۶ آبان ۱۴۰۲تو هر کشوری اگر محصولی بخواد ساخته بشه باید با قوانین اون کشور مطابقت داشته باشه وگرنه اجازه تولید یا تردد بهش نمیدن .
وقتی مدل پایه این ماشین بدون ABS و ایربگ قراره ساخته بشه یعنی نهاد های ناظر و مقامات مسئول اون کشور ، موافقت کردند و مانعی نداشته . مردمشون هم ( مخصوصا همین تایلند ) به شدت طرفدار تویوتا و بقیه ژاپنیا هستند و استقبال میکنن .
تویوتا میسازه و میفروشه ، اونا سوار میشن و استفاده میکنند ، یه عده هم اینجا الکی هیت میکنند ! خیلی جالبه . دایه مهربان تر از مادر فعلا خود شمایی :)
ماکان
۲۶ آبان ۱۴۰۲قوانین کجا بود این فرغون با وجدان و انسانیت مخالفه قوانین برای خودت.
برفرض قوانین هم آزاد باشه
مطمئن باش با این قوانین مسئولین اون کشورا از مسئولین کشور ما هم بد ترن یا یکی مثل همینها هستن
وای به حال این مردمی با این طرز تفکر که همین مسئولان بیکفایت از سرتونم زیاده
خودشون به فکر خودشون نیستن
پس سازنده بی وجدان چرا اینو میسازه فقط که نباید به فکر سود خودش باشه که.
این به کنار هیچ اصلا طرفدار ژاپن یا هر طویله ای هم باشن هیچ کس نمیخواد مثل اینو بخره مگه از سر بدبختی بخرن جهان سومیا همینن بعضی جاها تو کشورای دیگه هست وضعشون بد تر از ایرانه من دیدم و مطمئنم.
اینا هم همش شوآفِ
شرط میبندم بوق هشدار دنده عقب هم نداره چه برسه به سنسور دنده عقب.
ماکان
۲۶ آبان ۱۴۰۲قوانین کجا بود این فرغون با وجدان و انسانیت مخالفه قوانین برای خودت.
برفرض قوانین هم آزاد باشه
مطمئن باش با این قوانین مسئولین اون کشورا از مسئولین کشور ما هم بد ترن یا یکی مثل همینها هستن
وای به حال این مردمی با این طرز تفکر که همین مسئولان بیکفایت از سرتونم زیاده
خودشون به فکر خودشون نیستن
پس سازنده بی وجدان چرا اینو میسازه فقط که نباید به فکر سود خودش باشه که.
این به کنار هیچ اصلا طرفدار ژاپن یا هر جهنمی هم باشن هیچ کس نمیخواد مثل اینو بخره مگه از سر بدبختی بخرن جهان سومیا همینن بعضی جاها تو کشورای دیگه هست وضعشون بد تر از ایرانه من دیدم و مطمئنم.
اینا هم همش شوآفِ
شرط میبندم بوق هشدار دنده عقب هم نداره چه برسه به سنسور دنده عقب.
ماکان
۲۶ آبان ۱۴۰۲برفرض قوانین هم آزاد باشه
مطمئن باش با این قوانین مسئولین اون کشورا از مسئولین کشور ما هم بد ترن یا یکی مثل همینها هستن
وای به حال این مردمی با این طرز تفکر که همین مسئولان از سرتونم زیاده
خودشون به فکر خودشون نیستن
پس سازنده بی وجدان چرا اینو میسازه فقط که نباید به فکر سود خودش باشه که.
این به کنار هیچ اصلا طرفدار ژاپن یا هر طویله ای هم باشن هیچ کس نمیخواد مثل اینو بخره مگه از سر بدبختی بخرن جهان سومیا همینن بعضی جاها تو کشورای دیگه هست وضعشون بد تر از ایرانه من دیدم و مطمئنم.
اینا هم همش شوآفِ
شرط میبندم بوق هشدار دنده عقب هم نداره چه برسه به سنسور دنده عقب.
مانی
۲۶ آبان ۱۴۰۲ماکان عزیز
لطفا به برچسب قیمت این ماشین و اهداف سازنده آن درساخت یک خودروی تجاری ارزان قیمت و اقتصادی توجه کن و قضاوت اشتباه نکن.مطمئن باش کمتر کمپانی معتبری الان می تونه وانتی با این ابعاد را با قیمت 10 هزار دلار بسازه و این شاهکاری هست که تنها از تویوتا بر می آید.اصلا شما مگه در کیفیت ساخت محصولات تویوتا شک داری؟هنوز هم وانت تویوتاهای ساخت دهه 70 و 80 میلادی دارند به صاحبان خودشان در گوشه و کنار دنیا سرویس می دهند.در ضمن،هر کشوری قوانین خاص خودش را در زمینه ایمنی داره و از آنجایی که من قوانین ایمنی کشور تایلند را مطالعه نکردم نمی تونم نظر قطعی در این مورد بدهم ولی به نظر می رسه که تایلند قوانین سهلتری را نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی در زمینه ایمنی داشته باشه.در ضمن،مطمئن باش که من هرگز از محصولی بیخودی تعریف نمی کنم و قبل از اینکه این کامنت را بنویسم چند ویدئو از این وانت در یوتیوب دیدم که باور من را به کیفیت بالای این محصول محکم تر از قبل کرد.فقط کافی هست که به فیلم مربوط به شاسی نردبانی و زیر بندی محکم و صلب این وانت یک نگاهی بندازی تا نظرت به این وانت کاملا عوض بشه.به نظر من این وانت ارزان قیمت و اقتصادی بهترین جایگزین برای نیسان آبی در کشورمان هست و اگر من به جای مسئولین بودیم واردات انبوه و حتی ساخت و مونتاژ این وانت را در ایران سریع تسهیل می کردم.
ماکان
۲۷ آبان ۱۴۰۲ببینید مانی جان شما فن متعصب این برندی دیگه دلیل نمیشه روی یه فرغون مانند که هیچی نداره اسم شاهکار بزاری خودروسازان بزرگ خواسته باشند خیلی بهتر از این رو میسازند پس حرف شما کلا اشتباهه.
بجای گفتن این حرفای بیخود و اشتباه که فقط از این برمیاد و بقیه نساختن و غیره که نشون دهنده متعصب بودنه باید این حرفارو رو بندازید دور و تز الکی ندید و این حرفای خنده دار نزنید چون باید منطقی و واقع بین باشید.
چون شما فن متعصب باشی دیگه قرار نیست هر آشغالی تولید کرد هم بیایی ازش دفاع کنی خود همین کمپانی تویوتا هم بارها اشتباه کرده و معذرت خواهی کرده و حرفشو پس گرفته شما کی باشی دیگه کاسه داغ تر از آش بشی.
خدارو شکر مسئولی چیزی نشدی که همین مسئو.لان بیکفایت از سرتونم زیاده.
این ماشین هم چه فروش بره چه نره باید با یه حد اقل های ایمنی و اجباری تولید میشد نه اینکه یه فرغون چارچرخه بسازن بعد بگن بیایید و حالشو ببرید مردمی که خریدارشن بدبخت بیچارن از ناچاری میخرند و بس
سازنده باید وجدان شرف داشته باشه که بدون ایربگ و ABS از خط تواید نده بیرون این هیچ ربطی به قیمت و نیاز و بازار و قانون و …. نداره
از پراید که کمتر نیست پس حرف شما اشتباهه.
Soltanemehr
۲۸ آبان ۱۴۰۲همینم از کل ماشینای چینی و ایرانی بهتره.
فقط آرم جلوش میارزه به کل سابقه آشغالسازای داخلی و چینی
محسن
۲۹ آبان ۱۴۰۲اریسان حداقل ۲ تا ایربگ ای بی اس ای بی دی کولر و بخاری داره تویتا به جایی رسیده تویتا چرخم نزاره رو ماشینش
جلال
۷ مهر ۱۴۰۳همینکه مثل خودروهای ایرانی کمرشون نمیکنه و آتیش نمیگیرند خوبه حقیقتا سپرش می ارزه به نیسان
اصلا نباید اسم نیسان و آریسان رو پیش تویوتا آورد
رضا
۲۶ آبان ۱۴۰۲مفت
خدایی اینو بیارن کی میره مزدا وانت موتور چینی یا نیسان وانت موتور چینی میخره
مهندسی و کیفیت تویوتا موتور دولیتری ده هزار دلار.
دیوانه وار ارزش خرید داره.
Anti BTS
۲۶ آبان ۱۴۰۲ABS و ایربگ رو دیگه چرا حذف کردی :/
فک کنم با ۲ هزار دلار اضافه بشه ABS و ایریگ و شیشه برقی و کولر و بخاری بهش اضافه کرد . ازون تویوتاهاست که بعد ۵۰۰ هزار کیلومتر تازه آب بندی میشه برای یه عمر کار .
حسین
۲۶ آبان ۱۴۰۲این بیاد ایران باید abs و … داشته باشه ، قیمتش میشه معادل ۲۰ هزار دلار یعنی پول ۳ تا اریسان۲ .
خیلی ها همون اریسان ۲ را هم قسطی میخرند .
ولی کاش بیاد ، بالاخره روزی ارزان میشه.
Anti BTS
۲۶ آبان ۱۴۰۲یه نکته جالب راجع به ABS اینه که تو کشورای جهان سومی ( مثل خود ما ) زمان زیادی از نصب ترمز ضد قفل نمیگذره . مثلا حوالی سال ۹۰ بود که اجباری شد خودروهای داخلی ABS داشته باشند یعنی همش ۱۲ ساله . حتی مسئولان کشور ما زمانی مقاومت میکردند و میگفتند ABS یک آپشنه و قرار نیست رو همه خودروها باشه !
( در کل در کشورای عقب افتاده این مسائل کاملا طبیعیه )
https://dolat.ir/detail/185249/%D8%AC%D8%AF%D9%88%D9%84-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%86%D8%AF%D9%89-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-abs-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF
سعید
۲۶ آبان ۱۴۰۲اصلا مقاومت نمیکردن، اتفاقا اجبار کردن که ABS نصب بشه و شد.
Anti BTS
۲۶ آبان ۱۴۰۲احمد نعمت بخش ، رییس انجمن خودروسازان در سال ۸۷ :
از سوی دیگر در هیچ کجای دنیا ترمز ABS به صورت اجباری نصب نمیشود و در حال حاضر نیز بر روی خودروهای سفارشی در حال نصب است!!!
https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-17/480943-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF
فکر کنم شما هم ازونایی که همیشه برعکس واقعیت نظر میدن :)
وحید
۲۷ آبان ۱۴۰۲به نظرم اتفاقا شما ازونایی که همیشه برعکس نظر میدید و اشتباه.
خودت داری میگی سال ۷۸ الان تو سال ۷۸ قرار داریم؟!
ما میدونیم قبلا اجباری نبوده ولی الان سال ۲۰۲۳ هستیم دیگه حتی ایرانخودرو و سایپا هم سالهاست که اجباریش کردن.
پس حرفاتون اشتباهه
الن ایرانخودرو و سایپا هم ،abs و ایربگ رو اجباری کردن فرغونم که میسازن با این حال با اینا میسازن
مغلطه نکنید توجیه الکی نکنید
یه خودروساز بزرگو با ایرانخودرو و سایپا مقایسه میکنید جایی که به ضررتون هست چه مقایسه های خنده داری میکنید !
یاد توجیهات بعضی مسئولا میفوتم.😂
حقارت بیماری عجیببیست.
سعید
۲۶ آبان ۱۴۰۲تیتر جالبه:«…ساده و کاربردی»
متن جالبتره:«…و تویوتا با تصمیمی عاقلانه، رادیو هم ارائه نکرده»
ولی اگر یه شرکت تو ایران تأسیس میشد و دقیقا همین وانت رو میساخت تیترها اینطوری میشد:«وانت ایرانی بدون کیسههوا و ABS!» یا «وانت ایرانی پلاستیکی!»
بعدم یکی مینشست تو کابین رو داشبورد دست میکشید میگفت پلاستیک خشکه، حتی رادیو نداره! ما چقدر عقبیم!
««حقارت بیماری عجیبیه!»»
HesamS500
۲۶ آبان ۱۴۰۲شما قیمت رو ببین بعد مقایسه کن ، بعدشم شما داری تویوتا رو با مونتاژی چینی مقایسه میکنی، تازه با اون قیمت ،
واقعا حقارت بیماری عجیبیه
Anti Tesla
۲۶ آبان ۱۴۰۲قیمت ۵۰۰ تومن ناقابل!
من هرچی قیمت رو مقایسه می کنم به ویژگی های شما پی می برم.
علی
۲۶ آبان ۱۴۰۲عزیز کاش ادامه مطلب هم میخوندین که اشاره میکرد در تایلند وجود رادیو ضروری نیست.
از اون طرف مصرف سوخت، صدای تولیدی و حتی دوام این وانت قابل مقایسه با اریسان و وانت نیسان نیست!!
حتما در نسخه فول هم امکانات بیشتری داره همانطور که در عکس های اولی دیدیم.
احمد
۲۶ آبان ۱۴۰۲وجود رادیو ضروری نیست
وجود کمترین امکانات ایمنی که ضروریه ABS و ایربگ که روی پرایدم هست اصلا نباشه اون اسمش دیگه ماشین نیست فرغونه
تو روستا هم که باشی نیم کیلومتر در ساعت که حرکت نمیکنی حد اقل ۵۰ تا سرعت رو داره پس حتما ایربگ و ترمز ABS ضروری بود.
حقارت بیماری عجیبیه
علی
۲۶ آبان ۱۴۰۲عزیز من
من نمیدونم شما دلت برا کی میسوزه؟
این خودرو بدون شک در ماه اول عرضه ش در بازار تایلند کلی میفروشه و استقبال میشه ازش.
شما مثل اینکه خبر نداری تو کشور های افریقایی یا شرق آسیا یا حتی هند چه خودرو های تردد دارن که همچین ایراد هایی از این ماشین میگیری.
و در ضمن قطعا با اندکی پول بیشتر، هم Abs و هم ایربگ رو میشه گرفت. هرچند بماند در وانت های داخلی هم تا چندی پیش خبری از ایربگ نبود!!!
احمد
۲۶ آبان ۱۴۰۲شما دلت برای وجدان خودت بسوزه که نمیدونید دارید چی میگید
من وجدان دارم که اینو میگم
اونهایی که میخرند از بیچارگی و بدبختیه.
اینجا سازنده بی وجدان و بیشرف بوده که ABS و ایربگ نذاشته.
احمد
۲۶ آبان ۱۴۰۲شما دلت برای کی میسوزه؟ باید بدونید دارید چی میگید
من وجدان دارم که اینو میگم
اونهایی که میخرند از بیچارگی و بدبختیه.
اینجا سازنده بی وجدان و بیشرف بوده که ABS و ایربگ نذاشته.
پس توجیه بیخود نکنید حرفاتون اشتباهه.
Anti BTS
۲۶ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز این برای بازاری ارائه میشه که در همین حد ازش توقع دارن . وگرنه تویوتا همون کمپانیه که هایلوکس هم زده که چندین میلیارد اینجا برای اسقاطیاش پول میدن . تو هر بازاری مطابق با سلائق مردم عمل کرده .
Esii
۲۶ آبان ۱۴۰۲اونی که چندین میلیارد میده بابت هایلوکس اوراقی چقدر باید احمق باشه که این کارو میکنه البته بخشی هم از بدبختی و بیچارگی و شرایط مملکتمون به این مرحله رسیدن وگرنه تو خارج جای اون هایلوکس تو اوراقی هاست.
بهنام
۲۸ آبان ۱۴۰۲کاربر احمد
بازار هدف این وانت ایران نیست که خودروسازانش هر چی تولید کردن و هر اشغالی رو درست کردن مردمش مجبور به خریدنش باشن که تو میگی سازنده اش بیوجدان و بیشرفه . بازار هدف همین وانت هم انقدر حق انتخاب با شرایط خوب برای مردمش داره که کسی مجبور به خرید هر اشغالی با چند برابر قیمت نیست. شما هم انقدر فشاری نشو یه چیزی به نام حق انتخاب هست که اونوریها دارن و اگر محصولی خوب نباشه شکست میخوره و از بازار حذف میشه.
محمد حسین
۲۶ آبان ۱۴۰۲تویوتا هایلوکسم تولید میکنه با اون کیفیت زیرشاخه لوکسش بهترین ماشینارو تولید میکنه اینم زده برا چند تا کشور عقب افتاده که کارشون راه بیفته خودشم یه سودی بکنه و هدفش خالی کردن و دزدی از جیب مردم نیست😀
Dark Knight
۲۶ آبان ۱۴۰۲تو مغز معیوب ( حقیر ) داری که اصلا هیچی از کلاس بندی ماشین ها و کاربرد اونها نمیدونی بعد میای تو سایت ماشینی اظهار نظر میکنی ! ایم وانت قرار نیست هم سطح هایلوکس ۳۰ هزار دلاری یا تاندرا ۷۰ هزار دلاری باشه و فقط برای بازار های فقیر و محدودی ساخته میشه اونم نه برای استفاده عموم بلکه مثل خیلی از هایلوکس ها و لندکروز های پایه فقط برای سازمان ملل و ارگان های دولتی ساخته میشه پس طبیعتا در ماموریت های امدادی کسی نیاز به گوش دادن به رادیو نداره ! اما اون لگن های داخلی همشون از اون کوئیک ۲۰۰ میلیونی گرفته تا دنا ۷۰۰ میلیونی که مثلا لوکس ایرانخودرو هست ، همگی کابین کاملا ساخته شده از پلاستیک خشک بازیافتی و تکنولوژی های ۵۰ سال پیش دارن ! اون تویوتا بخواد میتونه چنان لوکسی بسازه که فقط چرمش اندازه کل ایران قیمت داشته باشه و با رولزرویس و بنتلی رقابت کنه ! حالا برو ناله بکن و حرف از خود تحقیری بزن 🤣🤣
White kingdom
۲۶ آبان ۱۴۰۲کاربر dark knight تو خودت مغز معیوب ( فقیر ) که از این ماشین دفاع میکنی و به دیگران توهین هم می میکنی.
فرغون چهار چرغ برازنده این ماشینه و هرکه که این ماشینو دوست داره مغز معیوب فقیر و خود تحقیری داره.
شما فعلا خودت برو ناله بکن و از خودت تحقیری حرف بزن 🤣🤣
کامنت اینو تایید میکنید مال منم تایید کنید یا هردو رو حذف کنید
Dark Knight
۲۷ آبان ۱۴۰۲بد برو که ساندیستو میدن به یکی دیگه 🤣🤣
سعید
۲۶ آبان ۱۴۰۲و دقیقا مشخص شد که:«حقارت بیماری بسیار عجیبیه!»
Absurd Hero
۲۶ آبان ۱۴۰۲عرزشی ها از کلمه های خود تحقیر و حقارت و … زیاد استفاده میکنن
کسی که قدرت خرید هایلوکس رو نداره با ده هزار دلار سرمایه یا میره وانت چینی با کولر و رادیو میخره یا اینو. یا اولویتش دوام و هزینه نگهداری پایینه یا کولر و رادیو و اتاق بهتر
Absurd Hero
۲۶ آبان ۱۴۰۲اینم اضافه کنم برای دوستانی که حرف از ایربگ آریسان میزنن
ایربگ ماشین ایرانی مگه عمل میکنه اصلا؟
Dark Knight
۲۷ آبان ۱۴۰۲کاربر سعید یا white kingdom ، بهت پیشنهاد میکنم هر چه سریع تری از این صفحه اسکرین شات بگیری و برو به سران ویرانخودرو نشون بده و تو راه رسیدن برای اینکه بیشتر نتیجه بگیری مدام بگو : لبیک یا ساندیس 🤣🤣🤣 ( عرزشی ها انقدر پست هستن که حتی کلمه حقیر هم نمیتونه توصیفشون کنه و نیاز هست که یه کلمه جدید به فرهنگ براشون اضافه بشه )
علی
۲۷ آبان ۱۴۰۲کاربر Absurd Hero یا Dark Knight اتفاقا من بهت پیشنهاد میکنم هر چه سریع تری از این صفحه اسکرین شات بگیری و بری به سران ویرانخودرو نشون بده و تو راه رسیدن برای اینکه بیشتر نتیجه بگیری مدام بگو : ***
علی
۲۷ آبان ۱۴۰۲کاربر Absurd Hero یا Dark Knight اتفاقا من بهت پیشنهاد میکنم هر چه سریع تری از این صفحه اسکرین شات بگیری و بری به سران ویرانخودرو نشون بده و تو راه رسیدن برای اینکه بیشتر نتیجه بگیری مدام بگو : لبیک یا ساندیس 🤣🤣🤣 ( عرزشی ها انقدر پست هستن که حتی کلمه حقیر هم نمیتونه توصیفشون کنه و نیاز هست که یه کلمه جدید به فرهنگ براشون اضافه بشه )
آقایونی که کامنت تایید میکنید
اگه همین جملات رو برای Dark Knight تایید میکنید
برای منم تایید کنید این چه وضعشه
اگه سانسور میکنید یا هردو رو سانسور کنید این
چه وضعشه.
رضا THP
۲۶ آبان ۱۴۰۲یه پیشنهاد دارم براتون
پیکاپ baw رو سرچ کنید ببینید ، بعد به این بگید با ارزش …
Bagher
۲۶ آبان ۱۴۰۲احتمالا الان دوستان بفهمن با 10 هزار دلار تو دنیا فقط ماشینای کمی بهتر از خودمونو میدن
و فقیرترینا سوارشون میشن
این خودرو نیس که گرونه. کار و زحمت مردم ارزون شده
MPH
۲۶ آبان ۱۴۰۲حداقلی ترین امکانات رو نداره بعد نویسنده افسوس میخوره که حیف ما نداریمش تو آمریکا،آره خیلی از تکنولوژیهای جدید شاید هیچ مزیتی حداقل برای یک وانت که وسیله کاره نداشته باشن ولی آخه لامصب بخاری و کولر که دیگه نمیشه نباشه ، از همه چی زدن که قیمت حداقلی بتونه داشته باشه ولی کاش حتی در تیپ پایه هم کولر بخاری ایربگ و ترمز ضد قفل داشت نه بیشتر …..
نویسنده یکم در مورد این ماشین اغراق کرده ، این خیلی خوبه ولی میگه از وانتای کروم کاری شده خسته شدیم ، این یعنی جذابتره؟؟؟
من حاضرم ساعتها به عکس یک رم یا پیکاپ فورد نگاه کنم و تحسینش کنم
این نظر من بود بهر حال…..
amir
۲۶ آبان ۱۴۰۲دوستانی که میگن لگنه نمیدونم هیچی نداره
خب دقت کنید جزو ارزون ترین ماشین های بازار خارجه و با حداقل ملزومات برای کاهش هزینه تولید و قیمت خرید همین
مجتبی .
۲۷ آبان ۱۴۰۲آره فکر کردن قراره طرف بااین ماشین بره مسافرت ومهمونی. به اینا میگن ماشین کار مثلا از انبار به فروشگاه یا حمل و نقل داخل شهرپس مصرف کننده ازاین ماشین توقع کار بی دردسر داره اگر به امکانات نیاز داشته باشه بدون دردسر سفارش میده وگرنه پول اضافی خرج نمیکنه.
JaMsHiD
۲۶ آبان ۱۴۰۲این از هر تویوتایی که دیدم بیشتر تویوتا هست !
TRD
۲۶ آبان ۱۴۰۲کارگر ژاپنی اگه ماشین بود میشد همین .
کم خرج – ساده – بادوام و مطمئن
روغنشو هر ۲۰ هزار تا هم عوض کنی فکر نکنم مشکلی پیش بیاد . قیمت قطعات و تعمیر هم فوق العاده ارزون . همون چیزی که قشر کارگر از دنیا میخواد …
احسان
۲۶ آبان ۱۴۰۲این ماشین برای کشوری ساخته شده که باران های موسمی شدید داره و عدم وجوی ABS اصلا قابل دفاع نیست.ایربگ هم که نیاز واجب هست. اما عدم بخاری قابل قبوله. اگر با اضافه شدن اینها 13000 دلار باشه. ارزشش کاملا قابل قبول میشه. اما تیپ پایه خیلی خطرناکه.
MPH
۲۶ آبان ۱۴۰۲من هم همینو گفتم ولی چون این ماشینو تویوتا تولید کرده بعضیا مقاومت میکنن…..
درسته ارزون و خر کار هست ولی خب abs و ایربگ رو که حذف نکنید دیگه
TRD
۲۶ آبان ۱۴۰۲طبق رویه ی معمول دنیای خودرو ، با پرداخت کمی مبلغ بیشتر آپنشای بیشتری به ماشین اضافه میشه . حتی نمایشگر و جا لیوانی اضافه هم برای ماشین قابل سفارشه چه برسه به ABS و ایربگ . با یه سرچ ساده میشه دید . تویوتا اومده دست خریدار رو باز گذاشته . فقیر ترین حالت رو هم در نظر گرفته . این خود طرفه که تصمیم میگیره چی بخره .
بعدشم در همه جای دنیا هر ماشینی اگر با استاندارد ها و قوانین تردد اون کشور مغایرت داشت ، اصلا اجازه مونتاژ و تردد بهش نمیدن . اگر قراره در مدل پایه بدون ABS و ایربگ تولید بشه یعنی تونسته مجوز هاشو از نهادهای ناظر اون منطقه بگیره و مقامات مسئولش موافقت کردند .
Comodor
۲۶ آبان ۱۴۰۲واقعا چرا جواب این ارزشیا رو میدین؟ :))
دم تویوتا گرم ک تا فیها خالدون اینارو سوزونده😁
Enzo Ferrari 2008
۲۶ آبان ۱۴۰۲همین کوچولو 137 اسب داره یعنی از پژو پارس که یه سدان هست کمتره تازه این پرایدوانت و آریسان و زامیاد بهتره چون از اون تو دوزی و داشبورش میشه فهمید
حسین
۲۶ آبان ۱۴۰۲اون فیکی که با ده تا اسم مختلف اینجا کامنت گذاشته. اول بیاد بگه چرا لگن کره ای چهل هزار دلاری ایموبلایزر نداره…
احسان
۲۶ آبان ۱۴۰۲البته ضرب المثل ما ترک هاست.
ایت هوْرر کروان سوْرر
مهردادکمال
۲۶ آبان ۱۴۰۲خواستم چیزی بگم بیخیالش شدم انتشار پیدا نمیکرد..
فقط خدا خودش به کمکمون بیاد
ab0lf4zl
۲۷ آبان ۱۴۰۲سایت شبکه مستند یه مستند داره ب نام (( نبرد برای زندگی)) ک تو کشور های بوتان و سنگال ارمنستان و نواحی دور افتاده ی چین و هند و اندونزی و مالزی و این دست از کشور هاس.
مستند هاش رو ببین دلیل ساخت این وانت رو متوجه میشید
https://www.doctv.ir/Program/386878
شاپور
۲۷ آبان ۱۴۰۲چقد بحث این وانت داغ شده ، دوستانی که کمی اهل کشاورزی باشن اونم تو روستایی دورافتاده و باصفا، چنین وانت کاربردی ارزان یک هدیه بزرگ بهشون خواهد بود. کم استهلاک و بی خرج
Specialé 63
۲۷ آبان ۱۴۰۲دقیقا . بعضیا طوری کامنت گذاشتن انگار با این ماشین باید بری مهمونی های لاکچری و مسابقه و …
این یه هدیه ی بزرگ برای قشر کارگر و ضعیفه .
ماشینی که به راحتی میشه چندین کاربری مختلف ازش گرفت . کم خرج و ساده و ارزون و بی دردسر . فوقش وضعت بهتر بود میتونی اپشناشم اضافه کنی .
محمد
۲۸ آبان ۱۴۰۲سگش شرف داره به نیسان زامیاد
هرکی هم مخالف پشت نیسان ابی ننشسته بفهمه نه ترمز داری نه فرمون داری ن…
پرهام
۲۹ آبان ۱۴۰۲اگر درباره نیسان گاوی ما توی همون تایلند در مجله ای می نوشتن، اونا شاخ در میاوردن که این چیه کی اینو میخره و سوارش میشه… پس بهتره به شعور هم احترام بگذارید.
رافع
۲۹ آبان ۱۴۰۲این تویوتاست ،هیچی نداره ولی یک دنیا اصالت پشتشه ،درضمن داره میگه یک خودرو اقتصادیه با قیمت پایه ۱۰۰۰۰$ ارزانترین وانت دنیا خوب برای یک همچین ماشینی که از قیمت پایه ده هزار دلار شروع میشه تا بره بالا کولر دار بشه وبخاری بزارن شیشه ها برقی بشه وصفحه نمایش لمسی میره رو ۱۵۰۰۰ بازم قابل قبوله ،درضمن به نظرمن یه کولر وبخاری کافیه بقیه اپشنها به درد ماشین کار نمیخوره ،وهمین حالا تو ایران بیار زیر ۳میلیارد نمیدنش .خرابی نداره این ماشین ،آزار نداره همین کافیه
مستقل
۴ آذر ۱۴۰۲باور کنید این تویوتا آرزو مردم کشور ما هست داراترین مردم جهان هستیم ولی بدبخت ترین اینجور پیش بره لاستیک این ماشین را هم نمیتوانیم بخریم تویوتا واقعا میدونه بازار به چه احتیاج دارد این ماشین برای هند مناسبه نه آمریکا چون در آمریکا لندکروز هم خریدار نداره
Arash IV
۱ دی ۱۴۰۲ساده پرو مکس پلاس
رضا
۱۵ آبان ۱۴۰۳البته. در تایلند و کامبوج و لاوس و ویتنام ایربگ را فیوزش را درمی آورند .ای بی اس هم نیاز نیست . به زعم تویوتا چون سرعت بسیار پایین و محدود است