شرکت تویوتا از سیستم فیلتر هوای جدید روی پیشرانه هیدروژن سوز GR کرولا پروتوتایپ رونمایی کرده است. در واقع این پیشرانه میتواند کربن هوا را تصفیه کند.
تلاشهای تویوتا برای حفظ پیشرانههای درونسوز منجر به معرفی برخی تکنولوژیهای جالب و جدید شده است. این خودروساز ژاپنی در حال تست سیستم فیلتر جدیدی است که میتواند کربن دیاکسید هوا را بگیرد اما باید دانست این سیستم راه زیادی تا رسیدن به خط تولید در پیش دارد. تویوتا تکنولوژی موردبحث را روی پیشرانه درونسوز هیدروژن GR کرولا مسابقهای نصب و تست کرده است. سیستم فیلتر یاد شده با گرفتن کربن دیاکسید هوا و آزاد کردن آن در مایع با استفاده از گرمای پیشرانه کار میکند و نیازی به دریافت انرژی اضافی ندارد. متأسفانه چندین سال با ورود چنین سیستمی به نسل بعدی محصولات تویوتا فاصله داریم اما باید گفت فیلتر جدید تویوتا کربن کمی را جمع میکند تا آلایندگی متوسط یک پیشرانه بنزینی را خنثی کند. همچنین این فیلتر را باید بهصورت مداوم تعویض کرد.
خودروی مسابقهای تویوتا GR کرولا در بیش از ۲۰ باری که یک دور پیست را طی کرده تنها حدود ۲۰ گرم کربن را تصفیه کرده که البته خیلی به چشم نمیآید. این در حالی است که یک خودروی بنزینی میتواند با مصرف حدود ۴ لیتر بنزین حدود ۸۹۰۰ گرم دیاکسید کربن آزاد کند. زمانی که آکیو تویودا رئیس این خودروساز چند هفته قبل اعلام داشت یک پروژه توسعه پیشرانه مهم را در دست دارد نظر همه کارشناسان به اظهارات او جلب شد. این سخنان زمانی بیان میشوند که رقبا در حال سرمایهگذاری سنگین روی خودروهای برقی است.
ژاپنیها اما هنوز تمام تخممرغهای خود را در سبد خودروهای برقی قرار ندادهاند و پیشبینی میکنند این خودرو روند همهگیری کندی داشته باشند و سهم پایینی از بازار را به خود اختصاص دهند. تویوتا معتقد است پیشرانههای بنزینی، هیبریدی و سلول سوختی همچنان وجود خواهند داشت. این برند به همراه برخی شرکتهای دیگر در حال کار روی پیشرانههای درونسوز هیدروژنی است که تقریباً کربن خنثی هستند. افزودن فیلتر یاد شده به چنین پیشرانهای میتواند آن را پاکتر هم بکند اما تویوتا میگوید امکان استفاده از چنین سیستمی روی پیشرانه بنزینی نیز وجود دارد.
پیام
۱۰ اسفند ۱۴۰۲این راهکارا خوب هستن ولی بازم با هیدرورنی و برقی خیلی فرق دارن. واقعا کره زمین گرم شده و نیاز داره تا جدیتر روش کار بشه! فرصت زیادی وجود نداره.
JDM
۱۰ اسفند ۱۴۰۲کره زمین گرم شده به هزار دلیل ولی برات عجیب نیست فقط دارن روی صنعت خودرو تمرکز میکنن؟
چیزایی تغیر میکنه تو دنیا که به سود بعضی آدم های راس قدرته وگرنه صنعت خودرو اخرین مورد برای ضرر زدن به زمینه
پیام
۱۰ اسفند ۱۴۰۲فقط برو تعداد خودروها و موتورسیکلتهایی که بنزین و گازوئیل مصرف می کنن از سدان تا ماشین سنگین و تراکتور و بیل مکانیکی حساب کن ببین چه حجمی از آلودگی وارد کره زمین میشه!!! خیلی جالبه که بعضی انسانها با دونستن اینکه ماشین بحزینی باعث سرطان ریه و خسارت به کشاورزها و … میشه بازم علاقه مند به این حجم از فلاکت هستن! بنده خداها اگه انسان زنده نمونه ماشینی هم وجود نداره!!! چرا اینو نمی فهمید؟!!! البته این از عشق ماشین بودن نمیاد و از بی سوادی هست.
احسان
۱۰ اسفند ۱۴۰۲فقط روی صنعت خودرو نیست، از اندازه گیری میزان انتشار کربن توسط خیلی از شرکت ها در موضوعات مختلف توسط اتحادیه اروپا هست که اگر اعتبار کربن رو سرچ کنی میفهمی. من نمیدونم چرا اینقدر هنوز با توهم توطئه سعی دارید مسائل رو تحلیل کنید؟ صنعت خودرو که با خودش هزاران صنعت آلوده کننده مثل استخراج و توضیع سوخت های فسیلی هست رو به جلو میکشه اگر اول نباشه جزو فهرست اولین هایی هست که باعث انتشار آلودگی و انتشار کربنه. و اگر مثل شما توهم توطئه بزنم من هم می تونم بگم شرکت های چند میلیاردی نفت ضرر هنگفتی از جایگزین شدنشون توسط منابع انرژی دیگه میشن و شما خواسته یا ناخواسته درگیر پروپاگاندای اونها هستید.
amirboss
۱۰ اسفند ۱۴۰۲تویوتا عادت به تقلید از برند های پیشرو داره و هیچوقت بیگدار به آب نمیزنه.
🌏🌎🌐🌍🌍
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ایول ژاپن چقدر دلسوز مردم و هوای کره زمین هستن و چقدر آدم شدن آفرین بهشون
BMW
۱۰ اسفند ۱۴۰۲دمش گرم که حداقل برای مردم خودش ارزش قائل هست🥲👍
Ahmad
۱۰ اسفند ۱۴۰۲تو متن نوشته شده خودروی بنزینی با مصرف 4 لیتر بنزین ۸۹۰۰ گرم دی اکسید کربن تولید میکند که احتمالا اشتباه شده چون امکان نداره از نهایتا 4 کیلو مادهی اولیه 8کیلو فراورده تولید بشه