تویوتا

تویوتا کرولا 1.2 لیتری وارداتی؛ قیمت، مشخصات و بررسی کامل

آیا تویوتا کرولا وارداتی معین خودرو با پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری ۱۱۶ اسب بخاری و قیمتی نزدیک به ۳ میلیارد تومان ارزش خرید دارد؟
تویوتا کرولا 1.2 لیتری

تویوتا کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان است که در کشورهای سراسر جهان عرضه می‌شود. در ایران نیز اولین حضور جدی کرولا با نسل نهم رقم خورد و طی نسل‌های بعدی هم ادامه پیدا کرد. حال با آزادسازی واردات، این سدان محبوب ژاپنی دوباره به کشورمان بازگشته و شرکت معین خودرو اقدام به واردات جدیدترین نسل کرولا کرده است. این شرکت کرولا را با پیشرانه‌های مختلفی وارد کرده است که یکی از آن‌ها، ۱.۲ لیتری توربوشارژ است. در ادامه به بررسی کرولا ۱.۲ لیتری وارداتی معین خودرو خواهیم پرداخت.

معرفی اجمالی تویوتا کرولا

کرولایی که معین خودرو وارد کرده، درواقع نسخه‌ای از این خودرو است که با نام کرولا پرستیژ شناخته می‌شود. این نسخه در بازارهای چین، تایوان، بازارهای اروپای شرقی، خاورمیانه، آفریقا، آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود و در طراحی جلو و عقب نمای متفاوتی با نسخه بین‌المللی کرولا دارد. کرولاهای وارداتی به ایران تولید چین هستند و توسط جوینت ونچر تویوتا فاو در این کشور به تولید می‌رسند.

تویوتا کرولا 1.2 لیتری

طراحی تویوتا کرولا

همان‌طور که اشاره شد، کرولا پرستیژ ظاهر متفاوتی با نسخه بین‌المللی کرولا دارد که این تفاوت‌ها در قسمت جلو بیشتر است. در اینجا، کرولا پرستیژ با چراغ‌های متفاوتی که توسط نواری کرومی به هم متصل شده‌اند به همراه ورودی هوای بزرگ روی سپر با خطوط افقی و دهانه‌های عمودی در طرفین سپر، تا حدودی شبیه نسل قبلی تویوتا کمری به نظر می‌رسد زیرا طبق تحقیقات تویوتا، خریداران بازارهای مذکور ظاهر سطح بالاتر و باوقارتری را برای کرولا می‌پسندند. در عقب نیز هرچند کرولا پرستیژ از چراغ‌های افقی شبیه نسخه بین‌المللی استفاده می‌کند اما شکل کلی این چراغ‌ها و همین‌طور طراحی سپر و جا پلاک متفاوت است.

تویوتا کرولا 1.2 لیتری

مشخصات فنی تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری

نسل قبلی یا یازدهم کرولا که در مدل‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ توسط شرکت ایرتویا در کشورمان عرضه می‌شد، به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با خروجی قابل‌توجه ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور مجهز بود. در نمونه‌های وارداتی جدید اما متأسفانه خبری از آن پیشرانهٔ قدرتمند نیست و معین خودرو سراغ ضعیف‌ترین پیشرانه‌های کرولا رفته است که شامل ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۲۰ اسب بخار قدرت، ۱.۸ لیتری هیبریدی و ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربو می‌شود. نسخهٔ ۱.۲ لیتری که در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم، ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد که اعدادی بسیار اقتصادی و معمولی هستند و وقتی در کنار وزن ۱۳۴۰ کیلوگرمی کرولا قرار می‌گیرند، نباید انتظار شتاب چندان بالایی را داشته باشیم. همچنین انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد تا پکیج اقتصادی قوای محرکهٔ کرولای وارداتی تکمیل شود.

تویوتا کرولا 1.2 لیتری

عملکرد، رانندگی و مصرف سوخت تویوتا کرولا

همان‌طور که اشاره شد، کرولای وارداتی معین خودرو تولید چین هستند و به همین دلیل، انتظار کیفیت تویوتاهای تولید ژاپن یا آمریکا را نباید از آن داشت و این موضوع در کیفیت پایین‌تر برخی قطعات داخلی به چشم می‌خورد هرچند که درمجموع، این خودرو هنوز هم یک تویوتا است و از لحاظ کیفیت و متریال شرایط بهتری نسبت به خودروهای چینی دارد. به لطف قوای محرکهٔ اقتصادی با پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری و گیربکس CVT، کرولا خودروی بسیار کم‌مصرفی است و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی تنها ۵.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. همچنین باک ۵۰ لیتری هم به‌خوبی جوابگوی این مصرف خواهد بود.

تویوتا کرولا 1.2 لیتری

بااین‌حال، از کرولای ۱.۲ لیتری نباید انتظار رانندگی هیجان‌انگیز و درگیر کننده‌ای را داشته باشید. شتاب گیری‌های سریع با این خودرو به صبر نیاز دارد و با تحت‌فشار قرار دادن پیشرانه، سروصدا را به اوج می‌رساند ولی وقتی به سرعت‌های بالا برسید، موتور بسیار ساکت‌تر خواهد شد. در این سرعت، کمی سروصدای باد از اطراف آینه‌های جانبی به گوش می‌رسد اما سروصدای بیشتر، آوای لاستیک‌ها است که به کابین وارد می‌شود. بااین‌حال، این صداها آزاردهنده نیستند و کرولا هنوز هم یک خودروی ساکت در پیمایش‌های طولانی محسوب می‌شود.

تویوتا کرولا 1.2 لیتری

در جاده‌های پرپیچ‌وخم اما تجربهٔ رانندگی با کرولا خیلی لذت‌بخش نخواهد بود زیرا هرچند خودرو در پیچ‌ها بسیار پایدار است ولی گویی در برابر پیچیدن مقاومت می‌کند. علاوه بر این، اگر بخواهید پیچ‌ها را سریع‌تر طی کنید، با محدودیت‌های گیربکس CVT مواجه خواهید شد. در داخل کابین، صندلی‌های جلو فضای کافی برای دو بزرگ‌سال را ارائه می‌کنند درحالی‌که فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متری، فضای زانو و پای مناسبی را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد ولی خط سقفی که شیب ملایمی به سمت پایین دارد، می‌تواند فضای سر عقب را برای سرنشینان بلندقد محدود کند.

تویوتا کرولا 1.2 لیتری

امکانات و تجهیزات تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری

لیست امکانات کرولای ۱.۲ لیتری وارداتی معین خودرو عبارت است از:

  • ۹ ایربگ شامل جلو، جانبی، پرده‌ای، زانو
  • کنترل کشش و کنترل پایداری
  • هشدار خروج از خط
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • سانروف
  • کروز کنترل تطبیقی
  • نمایشگر لمسی ۸ اینچی
  • سنسور نور
  • نوربالای خودکار
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سیستم پایش باد تایرها
  • رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی

مزایا و معایب تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری

ازجمله مزیت‌های کرولای ۱.۲ لیتری وارداتی می‌توان به قوای محرکهٔ اقتصادی کم‌مصرف، کابین جادار، برند معتبر تویوتا، سواری نرم و صندوق بار بزرگ اشاره کرد. از سوی دیگر اما توان پایین پیشرانه که شتاب گیری کندی را به دنبال دارد و رانندگی کسل‌کننده هم ازجمله معایب این سدان وارداتی هستند. علاوه بر این، کرولای وارداتی معین خودرو از لحاظ امکانات و تجهیزات هم حرف چندانی برای گفتن ندارد و هرچند از آپشن‌های ضروری خودروهای امروزی بهره می‌برد اما در بازار آپشن پسند ایران خصوصاً با توجه به قیمتی نزدیک به سه میلیارد تومان، کاستی‌های بزرگی مثل تنظیم برقی صندلی‌ها، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته و دوربین ۳۶۰ در آن به چشم می‌خورد.

مزایا

  • برند مطمئن
  • مصرف سوخت پایین
  • کابین جادار

معایب

  • امکانات محدود
  • پیشرانهٔ ضعیف
  • رانندگی کسل‌کننده

قیمت، رقبا و جمع‌بندی

آخرین قیمتی که معین خودرو برای کرولا ۱.۲ لیتری اعلام کرده، ۲ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان است. درحالی‌که در ابتدای عرضهٔ این خودرو قیمت آن در بازار حتی به ۴ میلیارد تومان هم رسید ولی پس از فروکش کردن جو اولیه، قیمت بازار کرولا بسیار پایین آمد و هم‌اکنون در مدل ۲۰۲۴ به حدود ۲.۷ میلیارد تومان رسیده که اختلاف چندانی با قیمت نمایندگی ندارد. اصلی‌ترین رقبای کرولا در بازار کشورمان، هیوندای النترا وارداتی کرمان موتور و کیا سراتو وارداتی کوشا خودرو هستند یعنی سدان‌هایی که در بازارهای جهانی هم با کرولا به رقابت می‌پردازند. بااین‌حال، سراتو که از پیشرانهٔ ۲ لیتری بهره می‌برد، با قیمت بازار حدود ۴ میلیارد تومان بسیار از کرولا گران‌تر است ولی النترا که امکانات بسیار محدودی دارد و از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند، با قیمت بازار ۲.۶ میلیارد تومان دقیقاً در مقابل کرولا ۱.۲ لیتری قرار می‌گیرد. همچنین به‌زودی رقبای هم‌وطن کرولا یعنی هوندا سیویک و مزدا ۳ هم در بازار کشورمان عرضه خواهند شد تا رقابت در بخش سدان‌های کامپکت وارداتی داغ‌تر شود.

برای اطلاع از آخرین قیمت خودرو داخلی و خارجی در بازار ایران این صفحه اختصاصی از پدال را دنبال کنید.

تویوتا کرولا 1.2 لیتری

جدول مشخصات فنی تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری

پیشرانه ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۱۶ اسب بخار
گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر
گیربکس CVT
محور محرک جلو
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۵.۶ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۰ لیتر
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم
طول ۴,۶۳۵ میلی‌متر
عرض ۱,۷۸۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۵۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (690 ديدگاه)

    فکر کنم روشون نشده وگرنه اصلا داخل این ماشین موتور نمیزاشتن! اخه دیگه موتور از این قوی تر نبود؟

    موافقم 49
    مخالفم 8
    1. هراکلیوس

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (281 ديدگاه)

      چند دیگه با موتور سی جی 125 وارد میکنن البته توربو

      موافقم 26
      مخالفم 6
      1. Iman

        ۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        این شخص مقاله نوشته تا حالا تویوتا دیده ، سوار ماشین شده ، چرندیات نوشته
        خودم همین ماشین رو دارم ، سرعت ،نرمی ، شتاب و کم صدایی ماشین حرف اول را میزند
        امکانات خط خوان و ضد تصادف و … لذت رانندگی را بالا میبرد
        ترمز اضطراری که برای من اتفاق افتاد و خود ماشین ترمز گرفت
        اگه هرکسی خواست بخرد معطل نکند و
        من خودم خریدم که بفروشم ولی پس از استفاده و مقایسه با سایر خودروهای دیگری که داشتم دیدم این یه چیز دیگس

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. حمید رضا نادری فر

          ۸ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          بنده هم فرمایش شما را تایید می کنم من لوین ۱۲۰۰ توربو دارم ماشین فوق العاده است .
          بنده قبلا کمری و پرادو هم داشتم از نظر کیفیت رانندگی ، شتاب و سرعت باور نکردنی است این حجم موتور!
          کارشناس محترم در این مقاله بنظرم اشتباه می کنند از نظر کیفی با خودروهای تولیدی کشورهای دیگر هیچ فرقی نمی کند
          تویوتا تویوتا است ، ضمنا” ماشین های چینی با کیفیت جدید هم ماشین های بسیار خوبی هستند بنده بستیون تی ۷۷ شرکت فاو هم دارم بسیار عالی است

    2. Galant.VR4(JDM)

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1177 ديدگاه)

      مخاطب اینجور ماشینا دنبال هیجان نیستن ولی قبول دارم حداقل یه موتور 1600 که حداقل 130 اسب توان بده خیلی بهتر بود چون رانندگی همش تو شهر نیست و توی موقعیت های متفاوت توان ماشین به چالش میوفته جدا از اون بازم 116 اسب براش کافیه و بی دردسره

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. علی

        ۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بینوا کارمندان و کارگران که تو خوابم نمیتونن تصور کنند اینه بخرن !! 😢😢 نمیشه خودرو با گمرکی. زیر ۵۰۰ میلیون وارد کنید بدین دست ملت محروم‌یا این قانون و ورادات ها فقط برا پولدارا هست

        موافقم 14
        مخالفم 4
    3. amirkhanzadeh

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      از اینکه پلتفرم یکی با لوین داره خوشم نمیاد
      من دوست دارم ماشین ها روح منحصربفرد خودشونو داشته باشند

      موافقم 6
      مخالفم 11
  2. بهروز

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    نقل قول از پدال: آخرین قیمت معین خودرو برای کرولا ۱.۲ لیتری، ۲ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان است و هم‌اکنون در مدل ۲۰۲۴ به حدود ۲.۷ میلیارد تومان رسیده که اختلاف چندانی با قیمت نمایندگی ندارد!!! یعنی 455 میلیون تومن اصلاً پشم

    موافقم 39
    مخالفم 8
    1. Absurd Hero

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (308 ديدگاه)

      منظورش نسبت به بقیه خودرو های وارداتی هست

      موافقم 21
      مخالفم 5
  3. Sara

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    اگه پول داشتن حتما میخریدم بعنوان ماشین دوم
    افسوس که حتی پراید هم ندارم

    موافقم 37
    مخالفم 10
  4. 90s culture

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    تویوتا کرولا این تیپی بدرد آدم هایی می خوره که از ماشین و رانندگی بیزار هستند!
    بدور از هیجانات، سرو صدا، دنبال تعمیرات نرفتن، دم به دم نرفتن به پمپ بنزین،… خوراک همون عزیزان هست

    موافقم 20
    مخالفم 21
    1. پیرمرد قدیمی

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (195 ديدگاه)

      درستش هم همین هست
      خودرو وسیله نقلیه هست چرا انقد درکش سخته

      موافقم 36
      مخالفم 5
      1. C4

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (59 ديدگاه)

        دقیقا . همین پرفروش بودنش نشون میده خیلی از مردم دنیا ، تویوتا و برندهای مشابه رو به چشم اسب کاری میبینن نه شریک و یار و همسر !

        موافقم 33
        مخالفم 5
  5. I99

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    جالبه کرولا اومده حوالی ۲.۵ اما سراتو ۴ تومن !

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. Saji

      ۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (97 ديدگاه)

      کرولا و چانگان جزو پرتیراژترین وارداتیان جدای از اون سراتو موتور ۲۰۰۰داره امکاناتشم به نسبت الانترا و کرولا بیشتره طبیعیه گرونتر باشه همین کرولاهم مدل هیبزیدش ک ۱۴۰اسبیه ۳۳۰۰ خرید فروش میشع ک بازم چون آپشن کمتر دارع قیمتش از سراتو پایین‌تره

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. C4

        ۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (59 ديدگاه)

        درسته . یه زمان مردم به برند نگاه میکردن و چون تویوتا بود ، هر چقد طرف دلش میخواست قیمت میداد . اما وضع امروز نشون میده خودرویی که اپشنال نیست و امکانات رفاهی مناسبی نداره ، قیمتش افت میکنه . حتی اگه تویوتا باشه
        البته هنوزم دوستان برند پرست دیده میشن اما تعدادشون داره کم میشه

        موافقم 16
        مخالفم 7
        1. عباس

          ۶ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          بحث برند پرستی نیست شما از چندتا تعمیرکار راجع به ماشینهای چینی بپرس نظرت عوض میشه!

          موافقم 8
          مخالفم 4
    2. رضا

      ۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تعصب نداشته باش سراتو خیلی بهتره از این ماشینه یک هفته پیش تجربه رانندگی با تویوتا رو داشتم فقط باید پات تا آخر رو گاز باشه تا دلش میخواد راه بیفته کیفیت داخل اتاقم کاملا معمولی نسبت به قیمت اصلا نمی ارزه

      موافقم 5
      مخالفم 4
  6. محمد ۱

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (640 ديدگاه)

    شیشه عقبش که شبیهه دوران مدلهایی مثل کمری ۲۰۰۷ و….

    کلا تویوتا انگار هدفش بیشتر ارائه تصویر بعدی هست…

    انگار اینکه با سمبل کردن هم طراحی بشه براش مهم نیست…

    تو این زمینه … (مخصوصا اقتصادیهای تویوتا) کلاسش داره میاد پایین…

    داخلشم شبیهه خودروهای اقتصادی نه چندان به روز هست…

    از تویوتا توقع بسیار بالاتری میره… حتی به نام خودروی اقتصادی…!!!

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. C4

      ۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (59 ديدگاه)

      قیمت کرولا پرستیژ با موتور ۱.۲ لیتری و سایر مشخصاتی که تو جدول زده رو در یکی دو سایت چینی دیدم . نهایتا چیزی حدود ۱۵ هزاردلاره !
      شما با این قیمت در همین حد هم بدست میاری . تازه خیلی خوب هم هست

      موافقم 6
      مخالفم 3
  7. حقیقت

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    معین خودرو فقط پول میگیره ماشین تحویل نمیده
    الان یکسال هست پول گرفته و خبری از ماشین نیست

    موافقم 9
    مخالفم 2
  8. سعید

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان تویوتا ها کلا به سمت موتور GDI (تزریق مستقیم سوخت) با قابلیت توربو می رود(موتورهای NR)و همین موتور ۱۲۰۰ گشتاوری اندازه سراتو۲۰۰۰داره.
    دوما تویوتا در ۳۷ تا کشور تولید میشه، یکی ش هم چینه.. همه باید استاندارد۱۳۶ تویوتا رو پاس کنند، موتورها همه ساخته تویوتا موتورز هست ش.
    سوما هدف تویوتا از سال ۲۰۲۰، برای ۵۰۰ هزار کیلومتر طراحی شدند)چینی و ژاپنی و … فرق نداره…اما تویوتا های قبلا از ۲۰۲۰ بیشتر برلی کیلومتراژ ۱میلیون طراحی شده بودند.
    تویوتا یک ماشین کم نقص و کم مصرف و ایمن هست ش

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. فقط سری ۳

      ۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (130 ديدگاه)

      بله حرف درستی میزنی ولی در ایران با این کیفیت بنزین .همه ماشینها چه تویوتا چه چینی که البته این تویوتا هم چینیه با بنزین اینجا مشکل میخورن وخراب میشن .کیفیت متریال داخلی ورنگ این تویوتا هارو با ۲۰۱۶ مقایسه کنی میبینی که فاجعه شده

      موافقم 5
      مخالفم 2
  9. رامتین

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3262 ديدگاه)

    کلا تنها ماشین قابل قبول وارد شده به کشور همینه. ولی خب موتور واقعا ضعیفی روش هست. کرولا یک موتور 2 لیتری 170 اسبی تنفس طبیعی هم داره که نتونستن اونو بیارن. برای یک سدان کامپکت واقعا یک موتور تنفس طبیعی با توان خوب 170 یعنی 10-15سال بدون مشکل کار میکنه برات!

    موافقم 15
  10. mickeyy

    ۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    این ماشین ضعفش موتور کم توانش هست بقیه مواردش اوکیه

  11. مصطفی

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    رانندگی با دنا و کوئیک حتما لذت بخشه جمع کنید و ببندید در دهنتون ، کل دنیا داره از همین خودرو لذت میبره

    موافقم 8
    مخالفم 4
  12. سام

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اسمش بزرگ ولی اندازه اش نسبت به اسمش خیلی کوچیک. لااقل اسب بخار و کشتاورش دوبرابر این چیزی که گفته باشه تا بتونه نام تویوتا رو یدک بکشه🤔🤔

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. محمد

    ۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تویوتا وقتی قابل اعتماد بود که ژاپن می‌ساخت نه تویوتای‌ چینی با موتور جارو برقی و گیربکس موتور گازی

    موافقم 5
    مخالفم 2
  14. ماهان

    ۱۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، به همه دوستان من سال1401 تو سامانه ثبت نام کردم با رتبه حدود18 هزار موفق شدم تو اسفند پارسال یه کرولا 1200توربو برنده و در نهایت تو مرداد امسال تحویل گرفتم. من قبلا با نسخه‌های قدیمی تر کرولا، النترا و سراتو رانندگی کردم، و قبل از این که کرولا بیاد زیر پام جک s5 زیر پام بود. موقعی که میخواستم پول و واریز کنم به حساب معین خودرو خیلی ذهنم بابت همین حرفهایی که تو این گزارش اومده و مشابهش آمده بود درگیر شده بود. ولی وقتی تحویل گرفتم نظرم عوض شد، اگر به قول شما شتابش کسل کنندست چرا بعدش میگی البته راضی کنندست،من واقعا میخوام سعی کنم با تجربه چند ماهه سواری با این ماشبن یه توضیح کامل بدم تا یه دوست و هموطنی که میخواد این ماشینو بخره واقعا درست راهنمایی بشه. اول در مورد شتاب که دقدقه همه شده خود نویسنده نوشته گشتاور کرولاهای قبلی که 1800 بودن 187 بوده و این کرولای ما 185 هستش خوب دوست عزیز الان تمام شرکت‌های خودروسازی بزرگ دنیا دارن میرن به سمت مصرف سوخت کمتر و بالطبع آلایندگی کمتر ولی با حفظ و ارتقای کیفیت سواری، کرولا اینطوریه شما وقتی گشتاور و حساب کنید به خاطر توربو بودن با حجم موتور کمتر و سوخت مصرف کمتر همون شتاب و بهتون میده به خدا من مدتها کارم و رفت و آمدم تو کیش بوده پشت صد جور کرولا و ماشین کره‌های جور واجور نشسته بودم اصلا شتاب این ماشینی که دارم کمتر از آنها نیست برعکس به نظرم ماشبن چابکتره تو این مدتی که زیرپام هست دوبار رفتیم شمال برگشتیم یه بار از هراز یه بار از چالوس و آزادراه والا من که تو سربالایی ها با 3 تا سرنشین و اون باری که تو که صندوق داشتیم اصلا از کسی جا نموندم خیلی راحت با کمی لگی که همه توربو ها دارن ماشین خیلی نرم و بی‌صدا سینه کش سربالایی میرفت بالا اصلا پشت کسی نموندم، دوما میگن چینیه بابا یه نگاه به دورو ور خودتون بندازین اگر تلویزیون سونی دارین ساخت ژاپنه؟ حتما ساخت مالزی و چینی و تابوانه اگر آیفون دارین پشتشو باز میکنین نوشته اسمبل شده در کالیفرنیا من داییم آمریکا زندگی میکنه وقتی میاد ایران به خدا همون آیفونی که من دستمه و نوشته ساخت چین دست اونم هست نوشته ساخت چین تو کالیفرنیا تو سنت خوزه زندگی میکنه همون جا خریده بابا این حرفا فقط واسه فضای مجازیه، پس من جون تلویزین سونیم ساخت مالزی برم بزارم دم در، بندازمش دور یا بفروشم برم یه تلویزین شیائومی بخرم چون هرو ساخت چینیه اصلا به نظر شما کیفیت اینها باهم فرق نداره؟ بابا به خدا کیفیت زمین تا آسمون فرق داره اگر تویوتا کرولا میبره تو چین تولید میکنه واسه اینه که دستمزد کارگر توچین پایین‌تر کلا هزینش پایین تره نه اینکه مهندس و پلتفرم و طراحیش و خلاصه صفر تا صد شو بده دست چین تو دنیا بهشت میگن تحت لیسانس، هیچ وقت وقتی نشان تجاری یک برند معتبر رو دیدین و اصل بودنش براتون محرز شد دیگه اینقدر فکرتون درگیر اینکه ساخت کجاست درگیر نکنید ما تو مملکتمون فکر می‌کنیم دنیا هم مثل ما تو نشان تجاری میتونن سر همدیگه کلاه بزارن نه آقا اینطوری نیست. تویوتا وقت کارگر تو ژاپن رو میزاره واسه نشان لوکسش که همون لکسوس باشه و تولید خودروهای اقتصادی ترش میبره تو کل دنیا انجام میده تا بتونه به بازارهای هدف نزدیک تر باشه الانم چون ما تحریم هستیم و فقط چینی ها با ما مراودات مالی دارن از چین وارد کردیم و اگر این داستان‌ها نبود مثلا نزدیک برزیل بودیم حتما تولید مثلا برزیل وارد می‌شد ولی همون کرولا بود نه یه ذره کمتر نه یه ذره بیشتر، خلاصه واقعا ماشبن خوبیه شتابش خوبه خیلی بی‌صدا کار میکنه واقعا سیستم تعلیق عقبش بی‌نظیره چون مولتی لینک استفاده شده بینهایت ماشبن نرمیه اصلا کویش نداره من تو تمام ماشینهایی که داشتم ابن از همه نرم‌تر و بی‌سروصدا ترکار میکنه خیلی جاداره مخصوصا صندوق فضای سرنشین عقب چه جای پا چه جای سر عالیه برادرم قدش 1.85 تو صندلی عقب تو مسیر شمال اصلا اذیت نشد، با جک که قبلا داشتم از نظر ایمنی سرتره، مخصوصا ایربگ های فراوان و مخصوصا این ایربگ زانو داره دو تا آپشن گمرکن صندلی و تنظیم برقی نسبت به جک نداره که اصلا برام مهم نیست چون من یادم نیست آخرین باری که اصلا تو جک صندلی رو تنظیم کرده بودم کی بو لازم نمیشه آخه مگه چند تا راننده مختلف میخوان هرروز تو ماشین بشینین که هی بخوان جابجا کنن من روزی که کرولا و تحویل گرفتم تا الان یکی دوبار همون روزهای اول تنظیم کردم تا الان که دیگه لازم نشده جابجا کنم حالا میخواد برقی نباشه وگرمکن، هرکی ماشینش گرمکن داشته یا داره میدونه من چی میگم واقعا یه آپشن بیخودی و اضافیه ما تو کانادا که زندگی نمی‌کنیم که وقتی میخوایم بشینیم رو صندلی پاهامون از سرما درد بگیره اولا ماها همه ماشینمون اکثرا تو پارکینگه پس فضای کابین با بخاری زود گرم میهشه شاید اون ماشینهایی که صندلی عقبش گرمکن داشته برای بچه مفید باشه ولی تاجایی که من اطلاع دارم یا تو ایران نیست یا خیلی کمه بهرحال آن دو تا آپشن خیلی برای من جاش خالی نیست البته دوست داشتم که دوربین 360 داشت چون خیلی کاربردی البته برای شاسی ها بشتر لازمه من تو جک دوربین 360 نداشتم الانم جاشو تو این ماشبن خالی نمیبینم ولی مطمئنم اگر این محدودیت نرخ سقف خرید ماشن و واسه وارداتی ها نمیذاشتن میشد با این آپشن هم بیاد البته بگم همین رادارهایی که داره و شمارو تو لاین خودتون نگه میداره میتونه بجای اون قلمداد بشه، دوربین داره پس کافیه با رادارهای حفظ لاینی که داره از نظر ایمنی حرف اول و میزنه، مصرف سوختش خیلی پایینه من باکو پرکردم از تهران رفتیم شمال عباس آباد و برگشتیم کلی هم اونجا رفیتم این و اونور تازه موقع برگشت وسط راه بنزین زدم اونم واسه ابن که نخواستم حتی نزدیک به ته باک بشه اشغال بگیره وگرنه مطمئن بودم تا تهران میرسه بهرحال من خیلی محاسبه دقیق نکردم فکر میکنن صدی حدود 6 میسوزونه وقتی بنزین گرون بشه اونوقت میشه بیشتر ازش راضی بود اصلا رانندگی باهش خسته کننده نیست خیلی صندلی‌های راحتی داره ساعتها پشت فرمون تو ترافیک شمال بودم اصلا از خود ماشبن خسته نشدم کنترل و دید ماشبن به بیرون خیلی خوبه کنترل پایداری خیلی نرمو بدون استرس ماشبن و کنترل میکنه من هیچ ایرادی تا حالا تو ماشین ندیدم و خیلی راضی و خوشحالم که این انتخاب و کردم گرچه گفتم قبل از اینکه بیاد دستم بخاطر همین مطالبی که همه جا خونده بودم کمی استرس داشتم ولی الان تا حداقل 8 یا نه سال دیگه نگهش میدارم چون کرولا به عمری بودنش معروفه، امیدوارم برای کسی که میخواد این ماشین بخره راهنمایی درستی کرده باشم.

  15. کامران

    ۱۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که این ماشین رو دارم و سوارش می شم اصلا با نظر شما موافق نیستم.
    ۱- قدرت موتورش عالی و قویه و وقتی شتاب می گیره می چسبم تو صندلی.
    ۲- کاملا بی صدا و کم استهلاک.
    ۳- آپشن هم به اندازه داره رانندگی ببین خطوط، تصادف از جلو دوربین دنده عقب و سانروف و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا