طبق گزارشی به نقل از یک منبع موثق، تویوتا قصد ساخت پیکاپ کامپکتی بر اساس کرولا را دارد تا با فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز رقابت کند.
بازار پیکاپها در آمریکا بسیار داغ است و به نظر میرسد تویوتا میخواهد نهایت استفاده را از این رونق ببرد زیرا پس از معرفی نسل جدید تاندرا و تاکوما، گزارش جدیدی به نقل از یک منبع موثق به ساخت وانت کرولا اشاره کرده است. به گفتهٔ اتو نیوز، تویوتا در حال بررسی ساخت یک پیکاپ کوچک بر اساس کرولا است. البته این پروژه فعلاً در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز تصمیم نهایی در رابطه با آن گرفته نشده است زیرا اتو نیوز میگوید پیکاپ کرولا همچنان یک احتمال است اما ظاهراً تویوتا روی این پروژه کار میکند.
اما حتی اگر کرولا وانت چراغ سبز تولید را دریافت کند، تا پیش از سال ۲۰۲۷ راهی بازار نخواهد شد. اگر این زمان که برای فروش پیکاپ کامپکت تویوتا اعلام شده درست باشد، احتمالاً باید بر اساس نسل بعدی کرولا ساخته شود. این وانت پایینتر از تاکوما و هایلوکس قرار میگیرد و با فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز رقابت میکند. مثل این رقبا، وانت کامپکت تویوتا هم بجای شاسی نردبانی، ساختار یکپارچه خواهد داشت. به گفتهٔ اتو نیوز، این خودرو در میسیسیپی در کنار کرولای معمولی تولید خواهد شد درحالیکه کرولا کراس هماکنون در آلاباما در کارخانهای متعلق به مزدا تولید میشود.
اما کرولا وانت تنها پیکاپ کوچک و ارزان تویوتا برای آینده نخواهد بود زیرا این شرکت اواخر سال گذشته پروتوتایپی از یک خودروی تجاری سبک بنامIMV 0 را به نمایش درآورد که قرار است در سال ۲۰۲۴ برای فروش به بازار عرضه شود. این یک پیکاپ تک کابین با عناصر ظاهر برگرفته از کانسپت الکتریکی کامپکت کروزر است. البته احتمال عرضهٔ این پیکاپ در ایالاتمتحده کم است زیرا در درجهٔ اول برای بازارهای نوظهور در نظر گرفته شده است.
AMANTE
۱۳ مرداد ۱۴۰۲همین جوری سبد محصولات تویوتا شلوغ شده و به نظرم ساخت وانت بر اساس کرولا اضافه کاریه و بود و نبود اش فرقی نمیکنه. اما خوب تویوتا خودش بهتر میدونه چیکار کنه.
NAVID۰۰۹۸
۱۳ مرداد ۱۴۰۲جو دنیا و تورم اون داره به سمتی میره که فاصلهی فقیر و غنی زیاد داره میشه و مباحث امنیتی و برخورد با اون داره شدت میگیره و اگر یه روزی حوادث دزدی و خفتگیری را در مانیتور و روزنامهها میخواندیم ، دیگر امروز با چشم داریم میبینیم و حتی سر خودمان هم اومده !
تازه در کشورهای دیگر شدیدتر از ایران هست مثل ترکیه !!!
بحث آمریکا جداست از تمام دنیا و این کرولا ساخته میشه برای کشورهایی مثل برزیل یا آسیای شرقی در حالی که به نظر شخصی من بهترین انتخاب در این دوره زمونه حتی در ایران ، ونهای کوچک هست مثل همینی که بهمن خودرو داره عرضه میکنه و زمانی که در پدال مقالهاَش گذاشته شد من کامنت گذاشتم و گفتم نسبت به قیمتش ارزش خرید بالایی داره و دیدید که چطور مردم استقبال کردند چون واقعاً هم قیمت یه پژو ۲۰۷ دنده دستی هست ولی با این تفاوت که هم ظاهر پسندیدهای داره هم کاربردیه هم در شهری مثل عسلویه بالای ۳۰ میلیون در ماه درآمد خالص داره !
دنیای وانتهای کاری دیگر فقط به درد روستاها میخوره که محیط کوچکه برای شهرها ونها کارآمدتر هستند بخصوص در ایران خودمان با این وضع امنیت که من سال ۹۷ و ۹۸ مدام گفتم منتظر ناامنی باشید و مسخره میکردند و امروز تحویل بگیرید نوستراداموس زمانهاِتان داش نوید را !!!
از کرهمربا هم زیاد گفتم و امروز به حرفم رسیدید ، راستی سانتافهای که دیروز در اهواز در آتش میسوخت را دیدید ؟؟؟!!!
کسرا
۱۳ مرداد ۱۴۰۲صحبت های شما الان چه ربطی داشت به وانت کرولا
NAVID۰۰۹۸
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ربطش به رابطشه !
بحث سر مورد استفاده بودن وانتهای اینچنینی در این شرایط برای مشتری هست که به جای این ون بخره کاربرد بیشتری داره !
Car love
۱۳ مرداد ۱۴۰۲موقعی که هیوندای سانتاکروزو ساخت ۳ چرخ فنا میگفتن این سایز وانت به چه درد میخوره اصلا کی این سایزی میسازه،بعدش فورد با ماوریک یه نیمچه ضربه زد بهشون الانم تویوتا میخواد این کلاسی بسازه 😂😂
کرگدن باواریا
۱۳ مرداد ۱۴۰۲من نمیدونم پدال چطور صریح و مستقیم اینو رقیب سانتاکروز کرده ، چشم بسته معلومه کی برندس کی بازنده خصوصا از لحاظ فروش و دوام
کیا هیوندای محصولات زیادی داره که خیلی وقته مردن فعلا همش نمیزنن که گندش در نیاد
جنسیس جی ۷۰ رفت چون توهم داشت سدان بنجلش رقیب سری ۳ و آئودی آ ۴ و لکسوس es عه…
پا لیسیدش و سانتاکروزش هم همین بلا در انتظارشه.
Killer
۱۳ مرداد ۱۴۰۲جی ۷۰ رقیب es بود؟ سری۳ رقیب es؟ تو توی دونستن کلاس ماشینا که یه چیز پایه هست موندی بعد ادعات هم میشه!
همون جنسیس جی ۷۰ فروش سالانش ۷ برابر فروش لکسوس rc بود خخخ
لامصب چطور بعد از این همه نمیتونه بیشتر از سالی ۲ هزارتا بفروشه،از تحقیر و گند زدن هم یه چی اونور تره این
حسین
۱۳ مرداد ۱۴۰۲الان تو مالتی اکانت از کلاس ماشینا سر در میاری؟ سر اون خبری که g70 به علت فروش شرم آور شوت شد بیرون اینقدر فشار آورد که نمی دونی فروش g70 باید با is مقایسه بشه نه rc!! جنسیس اصلا رقیب واسه rc نداره :) کاربر مورد حمایت هم هستی کسی جوابتو بده کامنتش پاک میشه!!!
فروش g70 :
سال 2021 : 10718 دستگاه
سال 2022: 12649 دستگاه
سال 2023 تا اینجای کار : 7538 دستگاه
فروش is
سال 2021 : 21998 دستگاه
سال 2022: 21386 دستگاه
سال 2023 تا اینجای کار: 13156 دستگاه
تحقیر اینه که با اون همه پول دادن به مجلات واسه جایزه های الکی آخرش فروش دو سالت از فروش یک سال لکسوس is کمتر باشه. حالا فهمیدی چرا اوت شد از بازی؟هر وقت هم توان فنی و مهندسی هیوندا اجازه داد واسه rc رقیب بسازه اونوقت اسم rc رو بیار چون انجین هشت سیلندر یکی از ویژگی هاشه فقط 😁 فعلا هرچی هیوندا اسپرت ساخته یا جزغاله شده یا رفته قاطی یونجه ها.
حسین
۱۳ مرداد ۱۴۰۲حالا هزار تا خخخخخخخخخ بذار :)
NAVID۰۰۹۸
۱۳ مرداد ۱۴۰۲بلاخره تویوتا هم سم نیازه دیگه ، اینم سمِ تویوتا !!!
amirmohammad
۱۳ مرداد ۱۴۰۲تصمیم درستی گرفته.این کلاس اتفاقا کاربردیه.چون خیلی ها هستن که به ماشین باری نیاز دارن ولی اندازه مثلا هایلوکس و رنجر هم واسشون زیاده.این کلاس گزینه مناسبی هست.مردم هم استقبال کردن
مانی
۱۳ مرداد ۱۴۰۲به نظر من تویوتا تصمیم بسیار درست و عاقلانه ای گرفته و نیازهای بازار رو به خوبی تشخیص داده.الان هم بازار پیکاپ های کوچک رو به رونق است.به احتمال زیاد این پیکاپ کوچک تویوتا می تونه موفقیت خوبی رو در بازار های جهانی بدست بیاره و ضربات سختی رو به رقبا وارد کنه.
shetab-car
۱۳ مرداد ۱۴۰۲پلت فرم کرولا باشه مسئله ای نیست اما ای کاش طراحی اش باکسی باشه وانت با طراحی مثل سانتاکروز زیاد جور در نمیاد مثلا فورد ماوریک واقعا زیباست
blackwing
۱۳ مرداد ۱۴۰۲BRUHHHH
18:45
۱۳ مرداد ۱۴۰۲یه حرکت هوشمندانه دیگه از جانب بزرگ خاندان دنیای خودرو💯👑
Arshia m3csl
۱۴ مرداد ۱۴۰۲این وانت های کوچیک درحد حمل لوازم خونگی و باربیکیو و میز و صندلی کوچیکه وگرنه به درد حمل بار هایی مثل گاو و گوسفند و گوشت و پوست نمیخوره