تویوتاشورلت

10 چیز که تویوتا باید از شورلت اکوئناکس برقی یاد بگیرد

با مقایسهٔ bZ4X و شورلت اکوئناکس EV، به ۱۰ درس ارزشمند می‌رسیم که تویوتا می‌تواند از کراس‌اوور الکتریکی آمریکایی یاد بگیرد.

تویوتا و شورلت مسیرهای بسیار متفاوتی را برای حرکت به سمت آیندهٔ بدون کربن در پیش گرفته‌اند. میدانیم که تویوتا علاقه‌ای به حرکت سریع به‌سوی الکتریکی‌سازی کامل ندارد درحالی‌که جنرال موتورز به‌سرعت در حال توسعهٔ تکنولوژی‌های خود در این زمینه است. شورلت اکوئناکس EV و بلیزر EV نشان می‌دهند که این شرکت آمریکایی قصد ایجاد تحویلی بزرگ در سبد محصولات آیندهٔ خود دارد.

از سوی دیگر، تویوتا با مدل‌های هیدروژنی و هیبریدی مثل میرای و پریوس رویکرد محافظه‌کارانه و کندتری را در پیش گرفته است. همچنین اولین تلاش این شرکت ژاپنی برای ساخت خودرویی الکتریکی هم کم‌فروغ بود. کراس‌اوور bZ4X چیزی که از تویوتا انتظار می‌رفت نبود و ژاپنی‌ها باید محصولات الکتریکی آیندهٔ خود را به‌طور جدی ارتقاء دهند؛ بنابراین، در ادامه مواردی را بیان خواهیم کرد که تویوتا می‌تواند از شورلت اکوئناکس EV یاد بگیرد.

۱-افزایش نوآوری

اکوئناکس EV در بخش کراس‌اوورهای الکتریکی خودروی نوآورانه‌ای محسوب می‌شود درحالی‌که در مورد تویوتا bZ4X نمی‌توان چنین چیزی گفت. کراس‌اوور شورلت با نوآوری‌های تکنولوژیکی زیادی مثل نسل جدید قابلیت رانندگی با یک پدال ارائه می‌شود که رانندگی را بسیار آسان‌تر می‌کنند. از سوی دیگر، هرچند bZ4X لیست تجهیزات استاندارد قابل‌احترامی دارد اما هیچ ویژگی نوآورانه‌ای در آن دیده نمی‌شود و در مقایسه با رقبای خود کسل‌کننده احساس می‌شود.

۲-قیمت رقابتی

قیمت تویوتا bZ4X از ۴۲ هزار دلار آغاز می‌شود و از تجهیزات استاندارد نسبتاً زیادی بهره می‌برد اما محصولات تویوتا با قیمت مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شوند و به همین دلیل، قیمت پایهٔ ۳۰ هزار دلاری اکوئناکس برای ژاپنی‌ها نگران‌کننده خواهد بود. گران‌ترین تیپ کراس‌اوور شورلت با قیمت ۴۴ هزار دلار نیز تنها کمی از رقیب ژاپنی گران‌تر است. تویوتا می‌تواند با ارائهٔ یک نسخهٔ محرک جلوی ارزان‌تر برای کسانی که به سامانهٔ چهارچرخ محرک نیازی ندارند و همین‌طور حذف برخی آپشن‌های گران‌قیمت مثل سانروف پانوراما، قیمت bZ4X را کاهش دهد.

۳-افزایش مدل‌های الکتریکی

شورلت در حال ایجاد یک خانوادهٔ کامل از خودروهای الکتریکی است که از بولت شروع شد و با اکوئناکس EV، بلیزر EV و سیلورادو EV ادامه پیدا می‌کند اما bZ4X در جبههٔ الکتریکی تویوتا تنها است. ارائهٔ فقط یک مدل الکتریکی آن‌هم فقط در دو تیپ برای سلطه بر بازار الکتریکی‌ها کافی نخواهد بود و هرچند تویوتا علاقه‌ای به ساخت خودروهای تمام الکتریکی ندارد اما با توجه به رویهٔ بازار و افزایش فروش این خودروها، غول ژاپنی به‌وضوح به مدل‌های الکتریکی بیشتری نیاز دارد.

۴-ساده کردن نام‌ها

استفاده از نامی که فوراً قابل‌تشخیص باشد برای موفقیت یک خودرو بسیار مهم خواهد بود و تویوتا در این زمینه با نام‌هایی مثل کرولا، کمری، لندکروزر و… بسیار موفق بوده است اما از سوی دیگر، bZ4X نام بسیار پیچیده‌ای است و هرچند هرکدام از حروف آن به موضوعی اشاره دارد اما برای خریداران معنی خاصی نخواهد داشت. شورلت اما برای محصولات خود از همان نام‌های قبلی به همراه پسوند EV استفاده کرده است. این باعث می‌شود نسل مدل‌های درون‌سوز به‌آرامی ادامه پیدا کند و آشنایی بین خریداران و محصولات حفظ شود.

۵-افزایش تنوع رنگ‌ها

bZ4X فقط در پنج رنگ مختلف ارائه می‌شود که فقط یکی از آن‌ها بدون هزینه خواهد بود و بقیه سفارشی با قیمت ۴۲۵ دلار هستند. همچنین همهٔ این رنگ‌ها کسل‌کننده هستند که با طراحی بیرونی نه‌چندان جذاب همراه می‌شوند. شورلت اما اکوئناکس EV را با طراحی جسورانه و رنگ‌های جذاب مثل قرمز و دو نوع آبی ارائه می‌کند.

۶-ارائهٔ نمایشگرهای بزرگ‌تر

هرچند کابین bZ4X با نمایشگر لمسی استاندارد ۸ اینچی و ۱۲.۳ اینچی سفارشی، طراحی شیک و مدرنی دارد اما صفحه آمپر با نمایشگر متوسط که فقط اطلاعات مهم را به نمایش درمی‌آورد چندان چشمگیر نیست. تیپ‌های 2LT و 2RS اکوئناکس EV اما با نمایشگر لمسی اطلاعاتی-سرگرمی ۱۷.۷ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی ارائه می‌شوند که ویژگی‌های زیادی را در خود جای داده است. مدل‌های پایه نیز با نمایشگر ۱۱ اینچی ارائه می‌شوند که هرچند شاید کوچک باشد اما همچنان تجربهٔ دیجیتالی جامعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ بنابراین، تویوتا باید نمایشگرهای بزرگ‌تری را ارائه کند چون دیجیتال‌سازی کابین خودروهای مدرن به یک استاندارد تبدیل شده است.

۷-افزایش برد

اکوئناکس بسته به مدل بردی بین ۴۰۰ تا ۴۸۰ کیلومتر را ارائه می‌کند که هرچند در مقایسه با خودروهای الکتریکی بزرگ‌تر رقم شگفت‌انگیزی نیست اما به میزان قابل‌توجهی از برد ۴۰۵ کیلومتری bZ4X در نسخهٔ محرک جلو و ۳۹۰ کیلومتری در نسخهٔ چهارچرخ محرک بیشتر است. شعاع حرکتی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود زیرا نگرانی میزان برد هنوز مشکلی بزرگی برای خریداران محسوب می‌شود.

۸-بهبود پرفورمنس

تویوتا طی سال‌های اخیر از طریق بخش گازو ریسینگ خود در بازار مدل‌های پرفورمنس بسیار فعال بوده اما این بخش هنوز نسخهٔ سریعی از bZ4X را ارائه نکرده است. از سوی دیگر، اکوئناکس EV از پرفورمنس قابل‌توجهی برای این کلاس برخوردار است. نسخهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک این خودرو ۲۹۰ اسب بخار قدرت دارد که اختلاف زیادی را با قدرت ۲۱۴ اسب بخاری نسخهٔ چهارچرخ محرک bZ4X نشان می‌دهد. به گفتهٔ شورلت، این نسخه در کمتر از ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که فاصلهٔ چندانی با شتاب اعلامی ۵.۸ ثانیه‌ای کراس‌اوور تویوتا ندارد اما آزمایش‌های مستقل نشان داده‌اند که bZ4X برای انجام این کار در دنیای واقعی به ۶.۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

۹-افزایش فضای داخلی

bZ4X کابین نسبتاً جاداری دارد که تقریباً در حد فولکس‌واگن ID.4 است اما اکوئناکس به خاطر ابعاد بیرونی بزرگ‌تر، در داخل جادارتر خواهد بود. همچنین حجم صندوق بار این خودرو هم ۲۸ لیتر از رقیب ژاپنی بیشتر است. جاداری کابین در بخش کراس‌اوورها بسیار برای خریداران اهمیت دارد و اگر تویوتا می‌خواهد در دوران الکتریکی هم به سلطهٔ خود بر این بخش از بازار ادامه دهد باید مدل‌های جادارتری تولید کند.

۱۰-هیجان‌انگیزتر کردن محصولات

تبلیغات مدل‌های الکتریکی شورلت به لطف کمپین‌های بازاریابی هیجان‌انگیز جنرال موتورز بسیار قابل‌توجه است زیرا این خودروها نسل‌های جوان را هدف قرار داده‌اند. bZ4X اما فاقد احساس هیجانی است که در اکوئناکس می‌بینیم. یک کراس‌اوور الکتریکی باید هیجان خریداران را برانگیزد و بنابراین، تویوتا اگر واقعاً می‌خواهد در این بخش از بازار نفوذ کند باید از تصویر محافظه‌کارانهٔ خود فاصله بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای
منبع
TopSpeed

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1449 ديدگاه)

    با همه موارد موافقم غیر از گزینه ۶- صفحه نمایش بزرگ تر

    به نظرم تنها نکته مثبتش همون صفحه نمایشش هست که زیاد بزرگ نیست

    موافقم 10
    مخالفم 35
    1. MILADZM

      ۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (345 ديدگاه)

      تویوتا فعلا از چینی ها یه چی یاد بگیره حالا شورولت به کنار .
      تویوتا جان یه چیز معرفی کن فکمون ( در واقع یه چیز دیگه مون ) بیاد پایین .

      موافقم 9
      مخالفم 38
  2. فقط چین

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فعلا تویوتا سر کلاس BYD نشسته😉

    موافقم 20
    مخالفم 63
    1. محمد

      ۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (71 ديدگاه)

      بی وای دی اونقدر احمق نیست که به تویوتا کمک کنه هم تراز خودش بشه.. نهایت بهش باطری بفروشه و یا طراحی های ضعیف تر از محصولات خودش براش انجام بده

      موافقم 12
      مخالفم 25
  3. 18:45

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (657 ديدگاه)

    فقط تویوبارو، سوبایوتا! 💪😍
    ژاپنی فن ها میدونن چیه😁

    موافقم 10
    مخالفم 31
  4. محمد

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    یه زمانی اکوئناکس واقعا محصول حوصله سر بر و بی کیفیتی بود ، خداروشکر جنرال موتورز به رقابت برگشت اینطوری سایر کمپانی ها برای موفقیت تو آمریکا مجبورن یه تکونی به محصولاتشون بدن

    موافقم 40
    مخالفم 1
  5. Car love

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    11_ در نرفتن چرخ

    موافقم 12
    مخالفم 49
  6. TRD PRO

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تویوتا به علت سیاست گذاری های مدیران گذشته ش برای برقی شدن عجله ای نکرد و محافظه کارانه برخورد کرد با سونامی برقی شدن .
    مدل bz4x هم درس های خوبی به کمپانی داد اما از طرفی در مورد اون داره اغراق میشه
    bz4x زمانی تولید شد که بین تیم مدیریت تویوتا بر سر آینده ی شرکت اختلاف بود و از طرفی مقاومت در برابر برقی شدن و از طرف دیگه فشار بازار رو به رشد خودروهای برقی . طبیعتا نمیشه تو این وضع یه خودروی برقی کامل و در حد نام تویوتا تولید کرد .
    مدیریت قبلی ترجیح داد رو هیبرید و هیدروژن هم تمرکز کنه .
    اما مدیریت جدید ظاهرا برقی سازی رو اولویت داده بهش .
    در کل به مدل های آینده این کمپانی با توجه به پیشینه و اعتبارش و مسیری که در صنعت خودرو طی میکنه و تکنولوژی های آینده خیلی خوشبین و امیدوارم .
    کاش روزی هم بیاد تو مملکت ما هم نمایندگی پر فروش ترین خودروساز دنیا افتتاح بشه .

    موافقم 32
    مخالفم 7
  7. فرهاد

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    پدال جان مطمئن باش در آینده تویوتا پرچمدار برقی ها خواهد شد ! نسل بعدی برقی های تویوتا که سال ۲۰۲۶ میاد تو بازار ، با یکبار شارژ میتونه بیش تر از ۱۲۰۰ کیلومتر شعاع حرکتی بده و تویوتا هم وعده داده که این محصولاتش به هوش مصنوعی بسیار پیشرفته ای برای تعامل بیشتر با راننده و سرنشینان مجهز خواهند شد ، از طرفی electrify america و تویوتا با هم قرارداد بزرگی بستن مبنی بر این که : تا پایان سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۰ هزار ایستگاه شارژ مخصوص خودرو های تویوتا تو آمریکا تاسیس کنن و این یعنی تویوتا اطمینان داره که در آینده هم بازار خودرو آمریکا رو به تصرف خودش در میاره اما این بار با خودرو های الکتریکی !! محصولات هیجان انگیز و لوکس تویوتا با برند لکسوس تولید میشن ، لکسوس از همین الان وعده تجربه رانندگی شگفت انگیز رو با خودرو های برقیش داده و سر تیتر آینده این شرکت هم از amazing experience به fun to drive تغییر پیدا میکنه و این یعنی باید شاهد محصولاتی بسیار سریع و هیجان انگیز باشیم

    موافقم 16
    مخالفم 29
    1. سوشیانت

      ۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      فعلا که بازار آمریکا رو جنرال موتورز به تصرف درآورده

      موافقم 22
      مخالفم 18
      1. TRD PRO

        ۷ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        تو آمار فروش نیمه اول امسال برند ها که چند وقت پیش منتشر شد ، تویوتا از لحاظ فروش کمپانی فورد رو تو خاک خودش شکست داده .
        بعد از GM ، تویوتا پرفروش ترین بود .

        موافقم 7
        مخالفم 8
  8. Amirmohammad

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    چزایی که نوشته شده به این معنی نیست که مثلا تویوتا نمیدونست باید برد ماشین رو بیشتر کنه و حالا با این مطلب فهمید که باید این کار رو بکنه.اگر شورلت برد ماشیناش زیاده ولی تویوتا نه به معنی تونستن شورلت و نتونستن تویوتا هست که اونم باز برمیگرده به سیاست ها و تمرکز و تحقیق هر برند نه ندونستن. محصول اول خیلی مهمه و تو دید عمومی خیلی تاثیر میزاره،وقتی محصول اول اینقدر بد باشه کار برای ادامه سخت میشه و تویوتا باید روی محصولات بعدی خیلی بقولی برگ آس رو کنه تا بتونه این داستان رو بگذرونه از خودش

    موافقم 21
    مخالفم 4
  9. AMANTE

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    تویوتا مدل bZ4X بیشتر از اینکه یک ماشین باشه، پروژه ی آزمایشی هست و آزمایش کننده هاش هم مردم هستن.
    تویوتا و دیگر برند های ژاپنی در حال حاظر مدل های الکتریکی درخوری ندارن ولی در آینده مدل های زیادی میبینم، کلا سبک ژاپنی ها این جوری که آرام آرام میان.

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. مردیم از خوشی

      ۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      حرفتون درسته ولی اگه این اتفاق برا کره ای ها یا تسلا افتاده بود کاربر های پدال تا یک قرن ازش می‌گفتند و مسخره میکردند
      به این میگند تعصب تا برا برند محبوبه توجیه و همون مطلب برا برند غیر محبوب دست مایه تمسخره

      موافقم 14
      مخالفم 8
      1. AMANTE

        ۷ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1913 ديدگاه)

        اگه کره ای ها هم این مشکل رو داشتن من همین حرف رو میزدم ولی در حال حاظر کره ای ها در زمینه ی ماشین برقی از ژاپنی ها بهتر عمل کردن.
        ( نگفتم ژاپنی ها بدن گفتم ماشین الکتریکی خوب ندارن. )
        بقیه ی شرکت ها هم همینطور از آلمانی بگیر تا انگلیسی و ایتالیایی و… هنوز ماشین الکتریکی خوب و قابل قبول ندارن.

        موافقم 5
        مخالفم 5
  10. 18:45

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (657 ديدگاه)

    مطلب عالی بود آقای دهقان عزیز🌹💯💯

    موافقم 4
    مخالفم 3
  11. مانی

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (252 ديدگاه)

    شکی نیست که فعلا در زمینه تولید و عرضه ماشین های برقی برندهای آمریکایی مثل تسلا دست برتر رو تو بازار های جهانی دارند.اما برندهای ژاپنی از جمله تویوتا هم از مزیت هایی ذیل برخوردارند : 1) تویوتا و اغلب برندهای ژاپنی هنوز در تولید و عرضه مدل های هیبریدی خیلی شاخص و به صرفه هستند.مدل های مثل تویوتا پریوس،میتسوبیشی اوت لندر هیبریدی را میشه در این باب مثال زد که در بازارهای جهانی خیلی موفق هم هستند 2)خودروهای ساخت تویوتا و اغلب سازندگان ژاپنی در تمام پنج قاره دنیا و حتی در فقیر ترین کشورهای دنیا عرضه میشن در حالی که مدل های برقی آمریکایی اغلب در کشورهایی عرضه میشن که از درآمد سرانه بالا و زیر ساخت های صنعتی و خدماتی و ایستگاه های شارژ پیشرفته ای برخوردارند؛کشورهایی مثل نروژ و سوئد و غیره.مثلا الان عمده فروش برند تسلا در بازارهای ثروتمند و پیشرویی مثل آمریکای شمالی،اروپا و چین و استرالیا و بریتانیا هست و در اغلب کشورهای آسیایی،آمریکای جنوبی و آفریقایی برندهای برقی و حتی بنزینی آمریکایی چندان فروشی ندارن یا اصلا عرضه نمیشن.در این کشورها که اتفاقا اکثریت جمعیت کم درآمد دنیا در آنها ساکن هستند آنچه که برای مشتری مهم هست پایین بودن قیمت خودرو و همچنین،خدمات پس از فروش آسان و فراوانی لوازم یدکی یک ماشین هست.پس فعلا ماشین های برقی آمریکایی آنقدر ارزان نیستند که در بیشتر این کشورها برای مصرف کننده معمولی یک خودرو به صرفه باشند و از طرفی،نبود ایستگاه های شارژ هم این خودروها را به وسائل نقلیه ای با ریسک بالا برای تردد روزمره در این کشورها تبدیل می کنه.به نظرم تویوتا به عنوان یک شرکت محافظه کار و آینده نگر تمامی این مسائل رو در نظر می گیره و فعلا هم با احتیاط کامل و با گام های آهسته اما دقیقی داره وارد بازار خودروهای برقی میشه تا هم مهار بازارهای سنتی خودش رو در پنج قاره دنیا از دست نده و هم بازار خودروهای برقی رو هم کم کم تصاحب کنه.تویوتا همیشه تمام دنیا رو بازار خودش می بینه و نه فقط کشورهای ثروتمند و صنعتی رو.گذر زمان خیلی از مسائل رو در بازار خودرو روشن می کنه.فعلا باید منتظر موند و زود قضاوت نکرد.

    موافقم 27
    مخالفم 13
    1. amir-mr

      ۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (401 ديدگاه)

      بعد چند وقت یک کامنت درست حسابی تو پدال دیدیم👌

      موافقم 9
      مخالفم 7
  12. 🤡🤡🤡

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (292 ديدگاه)

    به نظر من خودرو های الکتریکی تولید بشن ولی خودرو های بنزینی هم تولیدش متوقف نشه و همچنان ادامه داشته باشه در کنار خودرو های الکتریکی

    موافقم 11
    مخالفم 3
  13. علی

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما هم اسممون در اومده برای دنا برا سال دیگه

  14. datsun

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3947 ديدگاه)

    طبق معمول تحلیل گرای آب دوغ خیاری تو این جور پستها جولان میدن بعد می‌بینی فردا تویوتا یه چیزی رونمایی میکنه که فکشون میفته و تو اون پستها کلا محو میشن،برخی نویسندگان هم که خوراکشون رو تهیه میکنن،

    موافقم 14
    مخالفم 12
    1. علیرضا ۷۷۱۴

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      بنام خدا. موضوع خودروهای غیر درون سوز چیزی نیست که به سادگی تلقی میشه در ضمن سالهاست که امریکاییها از المانها و ژاپنیها درس میگیرن . مساله تولید فقط جنبه فنی نداره مباحث مالی و اقتصادی و موضوعات فرهنگی واجتماعی بازار هدف مهمه .امریکا تازه بعد سالها با سیاستگذاریهای سیاسی واقتصادی و اومده داره بازار خودش رو پس میگیره توضیح مفصل میخواد و خواننده علاقه مند .

  15. BMW

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    من حالم از برقی بهم میخوره و نظر خاصی ام ندارم ولی دنیا همینه انگار باید با واقیعت کنار بیایم ولی نه هنوز

    موافقم 7
    مخالفم 4
  16. *ALI*

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    کاشکی خودرو ساز های خودمون هم این موارد رو یاد بگیرن

    موافقم 3
    مخالفم 2
  17. Hamid

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    سلام. هرچی باشه، تویوتا، تویوتاست. آنقدر تجربه، انگیزه، احترام و نقشه راه داره که ادامه بده و کم نیاره. اما باید بدانیم که اصرار و پافشاری تویوتا بر عدم شمولیت خودروهای برقی، خطرناک است. اگر خاطر دوستان باشه اصرار و پافشاری برند نوکیا بر سیستم عامل موبایلی سیمبین، باعث نابودی این برند خوشنام شد.

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. Amir Abbas

      ۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز. مدیریت تویوتا عوض شد و رسما آقای koji sato جایگزین akio toyoda شد و تیم مدیریتی جدید تویوتا به دنبال فروش 1.5 میلیون برقی در سال 2026 و 3.5 میلیون در سال 2030 است و خودرو های برقی آن در سال 2026 برد 1200 کیلومتر با ده دقیقه شارژ و برد 1500 کیلومتر در سال 2028 خواهند بود.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  18. بهرام

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگر تویوتا اینقدر که مغرضانه شمردین . ذلیل بود که بازار آمریکا را تصاحب نمیکرد بکوری چشم دشمنان تویوتا در همه جای دنیا از سیبری گرفته تا عربستان از استرالیا گرفته تا آمریکا وآلاسگا همه جا را تصاحب کرده. اگر چشم دارید ببینید. واگر ندارید الکی زور نزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا