کراس اور کوچک تویوتا رِیز در تستهای تصادف نتایج ضعیفی کسب کرده و این موضوع انتقادات زیادی را در پی داشته است.
وقتی اولین بار تویوتا رِیز Raize را مشاهده کنید شاید آن را یک راو ۴ کوچکتر بدانید اما هیچ ارتباطی بین این دو خودرو وجود ندارد. رِیز نسخه مخصوص تویوتا از دایهاتسو راکی محسوب میشود، کراس اور ساب کامپکتی که از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون در بازار حضور دارد. اخیراً لاتین انکاپ تستهای تصادف خود را روی این خودرو انجام داده هرچند که نتایج به دست آمده رضایتبخش نبودهاند.
تویوتا رِیز که با نام سوبارو رکس و پرودوا آتیوا هم عرضه میشود در تستهای تصادف ناامید کننده ظاهر شده و تنها یک ستاره به دست آورده است. ما در سال ۲۰۲۴ حضور داریم اما این خودروی حاضر در بازار اندونزی بهصورت استاندارد با دو کیسه هوای جلو عرضه میشود؛ اما برای مثال در بازار مکزیک، رِیز دارای شش کیسه هواست. این خودرو نه تنها به خاطر نبود کیسههای هوای اضافی در تستها موفق نبوده بلکه مشکلات دیگری نیز داشته است. بر اساس گزارش کارشناسان لاتین انکاپ، تویوتا رِیز ساختار ناپایداری در تست تصادف از جلو داشته است. این کراس اور کوچک همچنین محافظت ضعیفی از سینه راننده به عمل میآورد. باید دانست تست برخورد از جلوی لاتین انکاپ با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت انجام میشود. در تست تصادف جانبی با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، کراس اور تویوتا با نفوذ به داخل کابین و بخش سرنشینها مواجه شده و بنابراین ریسک جراحت آنها را افزایش داده است.
خودروی موردبحث در تست تصادف جانبی هیچ ستارهای به دست نیاورده زیرا فاقد حفاظ سر استاندارد است. لاتین انکاپ میگوید رِیز با سیستمهای دستیار راننده پیشرفته در دسترس است اما این سیستمها در منطقه لاتین عرضه نمیشود و حتی بهصورت آپشن هم وجود ندارد. خودروی تویوتا رِیز GR اسپرت در اندونزی با بستهایمنی سیفتی سنس ارائه میشود، بستهای که شامل هشدار خروج از مسیر، هشدار پیشگیری از برخورد، ترمز قبل از برخورد، کروز کنترل تطبیقی و… است.
این نسخه پرچمدار همچنین به شش کیسه هوا، هشدار ترافیک عقب، دستیار شروع به حرکت در سربالایی و کنترل عملکرد نادرست پدال مجهز است که این سیستم آخری از فشردن ناگهانی پدال گاز بجای پدال ترمز در زمان پارک خودرو جلوگیری میکند. البته خودروی حاضر در تستهای لاتین انکاپ هیچکدام از این تجهیزات ایمنی را نداشته و به همین دلیل عملکرد ضعیفی را بر جای گذاشته است. کراس اور ژاپنیها در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال فقط ۴۱ درصد امتیازات را کسب کرده درحالیکه امتیازهای بخش حفاظت از سرنشینان خردسال، حفاظت عابران پیاده و دستیار ایمنی به ترتیب ۷۲، ۵۹ و ۵۸ درصد بوده است. مدیر لاتین انکاپ میگوید:
این موضوعی ناامید کننده است که تویوتا یکبار دیگر درگیر فروش خودروهای ناایمن در کشورهای خاص میشود. ما میدانیم که این برند میتواند عملکرد بهتری در زمینه ایمنی وسایل نقلیه داشته باشد بنابراین قویاً از تویوتا میخواهیم تا درباره استراتژی تجهیزات ایمنی محصولات خود بازنگری کرده تا مشتریان عملکرد واقعی این خودروها را ببینند
یکی دیگر از مدیران لاتین انکاپ میافزاید:
لاتین انکاپ از تویوتا میخواهد تا روش خود را تغییر داده و تجهیزات ایمنی محصولات خود را بهبود بخشد. چنین عملکردی یکبار دیگر ثابت میکند باید استانداردهای جهانی در زمینه ایمنی خودروها وجود داشته باشد
تویوتا رِیز تنها یکی از چندین خودرویی است که در تستهای تصادف نتایجی ضعیف ثبت کردهاند. اواخر سال قبل بود که استرالیا انکاپ هیچ ستاره ایمنی را به ام جی ۵ و ماهیندرا اسکورپیو اختصاص نداد. اواسط سال ۲۰۲۳ نیز سیتروئن C3 صفر ستاره را از لاتین انکاپ کسب کرد. چندی قبلتر نیز همین موسسه جک E10x را تست کرد که آنهم دستخالی تستها را ترک نمود.
Car love
۱۵ شهریور ۱۴۰۳نتیجه گند کاری و تقلب تو تست های ایمنی شرکت داره رو میشه 😂😂😂
پیام
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اشکال نداره به جاش امنیت داریم 😂😂😂😂
ALI A
۱۵ شهریور ۱۴۰۳تویوتا دیگه اون تویوتا قدیم نیست…نه بخاطر ایمنی این ماشین… کیفیت افسانه ای قدیم رو هیچ مدلی از تویوتا نداره…کافیه رسانه های خارجی و تست کننده های خارجی رو درباره تویوتا های جدید ببینید…
amirkhanzadeh
۱۶ شهریور ۱۴۰۳🤣🤣
M.j.r
۱۷ شهریور ۱۴۰۳دوستان واقعا نمیدونم ما ایرانیا چرا اینقدر الکی تعصب داریم یکی میگه مشکلات تسلا برای پراید قفله یکی میگه کابین ۲۰۷ از کل ماشینای تویوتا بهتره یکی میگه خرج ۲۰۶ از آلمانیها کمترع و واقعا نظرات خنده دار دیگه ولی در کل توجه داشته باشید که
کره ای ها به نسبت قیمتشون آپشن و تجهیزات خیلی تولی دارن ولی از لحاظ دوام و کیفیت به ژاپنیها نمیرسن
ژاپنی ها اصطحلاک شون از آلمانی ها کمتره و با دوام تره ولی لوکس بودن و لذت رانندگی شون به آلمانی ها نمیرسه
آمریکایی ها قدرتشان مثل آلمانی ها عالیه از آلمانی ها کم خرج تر ولی در عوض در برندینگ و تجهیزات و آپشن ها آلمانی ها بهترن و اینکه آلمان برند های اشرافی مثل بنتلی و میباخ و رولزرویس رو هم کاملا مالکشونه
در کل پرفروش ترین خودرو های متوسط و یا آفرودر ها و پیکاپ ها میشن ماشین های ژاپنی و آمریکایی و پرفروش ترین خودرو های لوکس دنیا چه در بازار آمریکا و چه بازار روسیه و اروپا و چین میشن آلمانی
حتی همون کره ای هاو چینی ها هم در حد خودشون واقعا خوبن و مزیت هایی دارن
M.j
۱۷ شهریور ۱۴۰۳آلمان =لوکس ،رانندگی عالی ،خرج و اصطحلاک از ژاپنی و آمریکایی بیشتر
آمریکایی =قدرت عالی از لحاظ آپشن و تجهیزات از آلمانی کمتر
ژاپنی از لحاظ قدرت از آمریکایی و آلمانی پایین تر ولی از هردو کم خرج تر
البته ممکنه بعضی جاها قدرت ژاپنی و آلمانی یکی باشع ولی خوب فولکس واگن دارع موتور ۱۶ سیلندر بوگاتی رو طراحی میکنه
از تعصبات خنده دار دست برداریم و سعی نکنیم به بقیه کشور ها و شرکت ها توهین کنیم
یکی میگه خرابی های تسلا برای پراید قفله،یکی میگه دخترا سوار ۲۰۷ میشن ولی سوار ماشین ژاپنی نمیشن،یکی هم میگه خرج ۲۰۶ و پراید از آلمانی ها کمترع،به ماشین های کره ای میگن افسانه ای از سرزمین بادها و خیلی نظرات مسخره دیگه🤣🤣🤣
Killer
۱۵ شهریور ۱۴۰۳رونمایی از فیس لیفت آیونیک ۵( کابوس جاپون فنا) و این خبر سوژه در فاصله یک روز چقدر میتونه بد باشه واسشون
:(
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳متنفرم از این مربا فن هایی که به زور و اصرار میخوان بیان بین آمریکا و ژاپن و آلمان خودشونو جا کنن و بگن اره ما هم هستیم کره توانایی رقابت با شما رو داره
کره همت کنه بتونه با چین رقابت کنه پس زور الکی نزنید
پیام
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اسم ژاپن رو کنار کشورایی نیار که بوگاتی میسازن!!! دست ازین توهمتون بردارید!!! لابد میخواید سنچوری آشغال رو با میباخ مقایسه کنید؟!! از کی تا حالا ژاپن کنار آلمان و آمریکا اومده؟!!! شاسی بلند آمریکایی صفر تا صدش سه ثانیه هست! بعد اون وقت ژاپن شاید ۱۰ سال دیگم از کنار چنین شتابی رد نشه! کره هم که داره دونه دونه بدپرندای راپنی رو عقیم میکنه!
Galant.VR4(JDM)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اینا اثرات جهل و نادانیه
JAPAN
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ما سنچوری رو با میباخ مقایسه نکردیم شماها دارید جنسیس رو با میباخ مقایسه میکنید
که آشغالی بیش نیست
در ضمن ژاپن هم ماشینای اسپرت داره در نتیجه میتونه با چندتا کشور رقابت بکنه
اما کره چی داره؟ بمب متحرک؟!😂
Galant.VR4(JDM)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳کابوس؟
کابوس ژاپن فورد و فولکس و شورولت هستن نه کره ای که درحدش نیست
پیام
۱۵ شهریور ۱۴۰۳اتفاقا کره کابوس ژاپن هست. دیگه بهتره چیزی در مورد برندایی مثل سوزوکی، میتسوبیشی و … نگم!!!
JAPAN
۱۷ شهریور ۱۴۰۳کابوس ژاپن آمریکاس نه کره که حتی توانایی رقابت با چین رو هم نداره😂 ته خندهای
SMS
۱۵ شهریور ۱۴۰۳والا همین از ایرانیا باکیفیت تره
Ben
۱۵ شهریور ۱۴۰۳هر کشوری که بی عرضه باشه بقیه کشورهای قدرتمند میکنن تو پاچش
قانون جنگل فعلا در جهان حاکمه
احسان
۱۵ شهریور ۱۴۰۳من یکبار گفتم به برند بیش از اینکه توجه کنید به خود مدل خودرو توجه کنید. تویوتا برند معتبری هست اما از همه برند های معتبر هم چند مدل ماشین ضعیف هم ممکنه باشه در حالی که شاید از برند نه چندان مطرح چند نمونه ضعیف باشه اما در یک نمونه بهتر باشه.
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳قربون دهنت حرف حق گفتی
منم میگم این یه ماشین ۱۵ هزار دلاریه و نباید انتظار بیجا ازش داشت
چرا اگه مثلا ۵۰ هزار دلار قیمتش بود بایدم ازش انتظار داشت ولی داریم درمورد خودروی ۱۵ هزار دلاری صحبت میکنیم
Kiarash
۱۵ شهریور ۱۴۰۳الان ژاپنی فنا و کره ای فن هم دیگر رو له می کنن
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳کره در برابر ژاپن عددی نیست که مثلا ما بخوایم فکرمون رو درگیر کنیم و با مربا فن ها درگیر بشیم
شاید افرادی مثل پیام و کیلر و کار لاور که پشت همه این اکانت ها یک نفر هست بخواد درگیر بشه ولی ما اهمیتی بهش نمیدیم هرچی میخواد بگه بزار خودشو خالی کنه
توهم الکی جو سازی نکن
مردیم از خوشی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳فکرت را درگیر نکردی ولی ۲۰ تا کامنت دادی تو این پست
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳مثلا اگه یه آمریکایی فن یا آلمانی فن بیاد با ژاپنی فن درگیر بشه منطقیه ولی آخه کره ای فن بخواد بیاد این وسط کل کل کنه واقعا خنده داره😂
د آخه مشتی چرا این حرفو میزنی آدمو عصبی میکنی
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳کاری ندارم ولی خب از یه ماشین ۱۵ هزار دلاری کاملا اقتصادی چه انتظاری دارید دیگه؟
ولوو هم بخواد یه ماشین ۱۵ هزار دلاری بسازه قطعا ایمنی زیادی نخواهد داشت
اما مثلا یه ویدئو دیده بودم تویوتا لند کروز با ۲۴۰ تا سرعت تصادف میکنه چپ میکنه دویست متر اونور تر میره ولی هیچ آسیبی به سر نشین ها نرسیده
کلی دارم میگم از ماشین های خیلی ارزون نباید زیاد انتظار داشت این کاملا طبیعیه
nima.jdm
۱۵ شهریور ۱۴۰۳مثل اینه که پول پراید بدی بعد انتظار آپشن های لکسوس و بنز رو داشته باشی
پس ایراد الکی به ماشین ۱۵ هزار دلاری نگیرید این یه خودروی اقتصادیه فرقی هم نمیکنه هر کمپانی بیاد ماشین ۱۵ هزار دلاری بسازه قطعا نباید از اون ماشین انتظار داشت
jalopy
۱۵ شهریور ۱۴۰۳باشه داداش آروم باش دویست تا کامنت گزاشتی با دشمن فرضی
Galant.VR4(JDM)
۱۵ شهریور ۱۴۰۳متاسفم بابت این عملکرد
اینجور انتقادات باعث تضعیف هر برندی میشه حالا چه تویوتا چه بقیه
خوبه روی این خودرو ضرر بخوره تا از خواب بیداربشه
JaMsHiD_R1988
۱۶ شهریور ۱۴۰۳حالم نه تنها از کامنتای پدال ( پیام و اراذل اوباش ) بهم میخوره ، بلکه از اون افراد هم حالم بهم میخوره
نمیدونم پیام چرا موقعی اسم اکانتت رو میبینم گوشیرو خاموش میکنم سه ساعت بعد میام تو پدال
آخه یه آدم چقدر میتونه ترو.ل و بی سواد باشه . جالبه عوامل پدال هم هیییییچ کاری نمیکنن
فکر نکنم کامنت من رو ببینید . دلیلشم که دیگه خودتون میدونید