تویوتا تصمیم گرفته سدان پریمیوم اندازه متوسط خود را برای ورود به دههی هفتم دوران حیاتش دستخوش تغییراتی کند که ازجملهی آنها میتوان پیشرانه توربوی جدید با پاشش مستقیم سوخت، رنگبندیهای تازه و بسته امنیتی ITS (برای اولین بار در دنیا) را نام برد. کراون که از سال ۱۹۵۵ در ژاپن عرضه میشود در نسل کنونی سه نوع مختلف به نامهای سری اَتلِت (Athlete)، سری رویال (Royal) و سری ماجِستا (Majesta) دارد. بهروزرسانی جدید بیشترین تغییر را در اَتلِت و رویال ایجاد میکند، گرچه ماجِستا هم از آن بیبهره نخواهد بود.
ویژگیهای کراون اَتلِت فیسلیفت به شرح زیر است: پیشرانه جدید ۲ لیتری که مجهز به سامانه تزریق مستقیم سوخت و توربو شارژر با اِسکرول (Scroll) دوقلو است و سر سیلندرش از منیفولد اگزوز یکپارچهی خشکشونده توسط آب سود میبرد. جلوپنجره طرح مِش (Mesh) دارد و تا انتهای سپر جلو کشیده میشود که خود این از عناصر طراحیِ تازهی سپر است. چراغهای جلو و روز تاب از نوع LED هستند و چراغهای عقب طرح حلقهای دارند. داخل اتاق نوارهای تزئینی از جنس عقیق دیده میشود و برای مدلهای دارای توربو رنگ اختصاصی آبیِ پراشا (Prussia) هم قابل سفارش خواهد بود. پیشرانه مذکور ۲۳۲ اسب بخار در ۵,۲۰۰ تا ۵,۸۰۰ دور بر دقیقه و ۳۵۰ نیوتونمتر بین ۱,۶۵۰ تا ۴,۴۰۰ دور بر دقیقه تحویل میدهد. در ادامهی آن جعبهدنده ۸ سوپر ایسیتی (۸ Super ECT) و سامانه استارت/استاپ (بهصورت استاندارد) قرار میگیرد. مصرف سوخت هم بر اساس آزمایش JC08 به میزان ۷.۴۵ لیتر در یکصد کیلومتر است. بعد از اَتلِت نوبت به سری رویال فیسلیفت میرسد. سپر بازطراحی شده، جلوپنجره پایینتر آمده و نوار کرومی از مرکز تا کنارههایش ادامه پیداکرده و مه شکنها را در بر گرفته است. درون اتاق پنلها طرح مشبک دارند و در کنار چوب کاریها و جزئیات سیاه و قهوهای حس خوبی القا میکنند. تویوتا این بار هنر بیشتری به خرج داده و ۱۲ رنگ مختلف با پوشش خود بازیاب (Self-Restoring) ارائه میکند که دارای فناوری خود ترمیمی (Self-Repair) برای خط و خشهای کوچک هستند. برای اتاق هم سه رنگ جدید سفید، سیاه و طلایی بهمنظور ترکیب شدن با رنگ بدنه در نظر گرفتهشده است. تویوتا کراون فیسلیفت اولین خودروی تولید انبوه دنیاست که سامانه کمکی رانندگیاش از فرکانس اختصاصی ITS استفاده میکند. این بسته که با نام ITS Connect شناخته میشود از فرکانس مرسوم ITS کشور ژاپن (۷۶۰ مگاهرتز) برای دریافت و اشتراکگذاری دادههای مخابره شده توسط سازمانها یا خودروهای دیگر بهره میبرد؛ همچنین شامل یک سری فناوریهایی میشود که بنایشان بر پایه ارتباط بین خودرو و سازمانها (V2I) و نیز ارتباط خودرو با خودروهای دیگر (V2V) نهاده شده است.۴۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
علی
۱۸ مهر ۱۳۹۴عالی و شیک معرکست
فواد
۱۸ مهر ۱۳۹۴من قدیمیه اینو سوار شدم اون موقع غولی بود برا خودش حساب اینو بکنین. موندم چرا فقط برا ژاپن؟
علی
۱۸ مهر ۱۳۹۴عالیییییییییییییییییی
امین
۱۸ مهر ۱۳۹۴این مارکش فرق میکنه
برند جداییه آیا ؟ مثل لکسوس یا چیز دیگه ای؟
جریان چیه دقیقا
یوسف
۱۸ مهر ۱۳۹۴تویوتا کراون انحصارا برای بازار داخلی ژاپن تولید میشه و از جنگ جهانی دوم به این طرف خودروی رسمی امپراتور ژاپن و خانواده سلطنتی محسوب میشه و بسیاری از دولتمردان برجسته ژاپن از این خودرو به عنوان خودرو رسمی و تشریفات استفاده میکنند.
نشان تاج هم به این علت در این خودرو استفاده میشه و البته این خودرو برای مردم عادی هم قابل خریداریه.
امین
۱۸ مهر ۱۳۹۴مرسی از توضیحات کامل
استفاده کردیم.
Archi KHAN
۱۹ مهر ۱۳۹۴بازم به ژاپن
یعنی خودروی امپراتور و خانواده سلطنتی و دولتمردان برجسته شون یکیِ
و خودروی تشریفات شون برای مردم عادی هم قابل خریداریه
قابل توجه بعضیا ………………………………………………………………
javid
۱۸ مهر ۱۳۹۴لوگوی قبلی تویوتا همین تاجه بوده که هوز هم روی کروان میشه دید اگه به کرولا های قدیمی هم نگاه کنید جلشون تاج هست
یه سوام واسه خودم
مگه ین ماشین انحصاری واسه ژاپن نیست پس چرا تو عراق پره از کروان
luis
۱۹ مهر ۱۳۹۴دوستان عزیزان دلبندان تویوتا کروان برای عموم جهان بوده اگر چه الان فقط در ژاپن تولید میشه تویوتا سنتری یا ترجمه اون تویوتا قرون یا قرن ها مخصوص خانواده سلطنتی هست که یک کلاس فوق لوکس هست مثل رولز رویس و بنتلی و مدل رویال اون بالغ بر 500 هزار دلار قیمت داره لطفا به ویکیپیدیا مراجعه کنید کراون یک سدان لوکس معمولیه و خط مرز بین تویوتا و لکسوسه و در واقع لکسوس ال اس 400 در سال 1989 ادامه دهنده و پدچم دار تویوتا کراون و الهام گرفته از تویوتا کراون بود برای بازار جهانی.
سامان اذری
۱۸ مهر ۱۳۹۴خداییش خیلی خوشگله
پرستیژش هم خیلی بالا هستش
امیر
۱۸ مهر ۱۳۹۴ضایع.صد رحمت به النود
ali ayat
۱۸ مهر ۱۳۹۴به شدت زشت هست هیچ زیبایی داخلش نمیبینم حالا کار ندارم توش میشینی حال میکنی
تویوتا جان سونی یه برند ژاپنیه که از خیلی وقت پیش تو بازار هست یه زمونی جوری کار میکرد که رقیب ندااشت الان تو سال پیش شد برند چهل و پنجم از لحاظ ارزش برند اونوقت سامسونگ کره ای داشت دستگاه شیرینی میزد شد هفتم آره خلاصه اینجور هست
فواد
۱۸ مهر ۱۳۹۴گلم تویوتا 4 سال بهترین برند خودروسازی (به لحاظ فروش) هستش
ali ayat
۱۸ مهر ۱۳۹۴چهار سال بعدش؟!
mohammad_boss429
۱۸ مهر ۱۳۹۴شبیه خودروهای چینی شده
احسان(احسان)
۱۸ مهر ۱۳۹۴معمولا خودروی لوکس یا اسپرت برندهای متوسط و ارزان قیمت با لوگوی خاص خودش ساخته میشه.برای مثال کروت واسه شورولت و فورد جی تی برای فورد و سنتنیال برای هیوندای و …
اینکار برای این هست که مشتری بدونه برای خودرویی مثلا 60 هزار دلار پرداخت می کنه که لوگوی یک خودروی 20 هزاردلاری روش نیست.
ظاهرا که تویوتا کراون رو توی چین و ژاپن میفروشه و موتورهای قابل سفارش این خودرو مشترک با سدان های متوسط لکسوس هست
datsun
۱۸ مهر ۱۳۹۴رقیب ژاپنیش نیسان فوگا هستش
احسان
۱۸ مهر ۱۳۹۴تو ایران هم قدیمیاش هست با این که ماشین مدل ۱۳۶۸ هستن خیلی اپشن داره مثل کیلومتر دیجیتال! دو کولر با قابلیت تنظیم مجزا برای جلو عقب دوتا یخچال صندلی های جلو اینه ها چهار شیشه برقی گیربکس اتوماتیک اور دار و….درکل ماشین کم نظیریه
sina
۱۸ مهر ۱۳۹۴کراون های قدیمی که هنوزم ترو تمیزشون یلیه واسه خودشون نرم و پرشتاب این دیگه جدیدشه عجوبس!
Ali Reza
۱۸ مهر ۱۳۹۴بالاخره یه طراحی دلچسب از تویوتا دیدیم
m.elecworld
۱۸ مهر ۱۳۹۴تویوتا چند تا مدل داره؟
dawood
۱۸ مهر ۱۳۹۴N تا!
امیرحسین
۱۸ مهر ۱۳۹۴دوستی از برتری کره ای ها در مقابل ژاپن گفته و از سونی مثال آورده.فکر میکنم گذاشتن دو دستگاه تلویزیون سونی و سامسونگ در کنار هم و کیفیت برتر سونی جواب این دوست هست
سایت پدال بررسی تویوتا 2005 رو گذاشته،شما تشریف ببرید و بخوانید تا برتری دستتان بیاد
برای هزارمین بار،در هیچ کجای دنیا فروش بالا دلیل بر کیفیت و قابلیت فنی نیست.برای مثال فیلمهایی که در آمریکا مورد تمسخر قرار میگیرن و بهشون “تمشک طلایی” میدن اکثراً فیلمهایی پرفروش بازار هستن.در ایران هم بررسی ها نشون داده اغلب محصولات پرفروش کیفیت و استاندارد پایینی دارن
dawood
۱۸ مهر ۱۳۹۴اینی که میگی در همه موارد صادق نیست مثلا آیفون چون پرفروشه بده ؟
فواد
۱۸ مهر ۱۳۹۴لطفا از لفظ ” هیچ کجای دنیا” استفاده نکنید. خداییش چند جای دنیا رفتی و چند جا کار تحلیلی انجام دادی و اصلا منبعت برا این حرفا چیه؟ خدارو شکر همه کارشناسن
کیارش
۱۹ مهر ۱۳۹۴برای هزارمین بار،در هیچ کجای دنیا فروش بالا دلیل بر کیفیت و قابلیت فنی نیست
کسایی که این حرفو میزنن، دقیقا کسایی هستن که وقتی با سند و مدرک و بحث کارشناسای ماشین ثابت میشه که مثلا فلان مدل فولکس از فلان مدل تویوتا یا بنز و بی ام و از لکسوس خیلی بهترن، سریع میرن سراغ امار فروش و میگن تویوتا پرفروشه
luis
۱۹ مهر ۱۳۹۴بله عزیزم و فقط کارشناسای دنیا ت سایت کار اند درایور هستن و دوستان عزیز در سایت جی دی پاور یه مشت بقال هستن که با رشوه گرفتن به لکسوس هر ساله رای میدن هیچی ملاک نیست نه ارزش برند نه فروش برند نه اول بودن در ثبت اختراع در سال گذشته نه ….. فقط کار درایور ملاکه چون اون میگه همه دنیا باید خفه شن و بگن چشمکار درایوری که 11 همین سایت پر بیننده دنیاست و فقط چارتا مهندس از خاور میانه میرن روش و حال میکنن
کیارش
۱۹ مهر ۱۳۹۴لوییس جان کاملا مشخصه که از اینکه لکسوس همواره تو کار اند درایور شکست میخوره به شدت ناراحتی
الان کی از کار اند درایور حرف زد ؟؟
ali ayat
۱۸ مهر ۱۳۹۴هه تو الانو میبینی تویوتا سال ۲۰۰۵ببین دستت بیاد؟؟!!!؟
تویوتا خداییه اصلا همیشه خوبه ببین مدل۲۰۱۰رو نچ نچ آخ چه چیزیه آشغاله کره ای چیه اونا
برای منی که مکانیکم و رشتمم مکانیکه میفهمم این حرفا چیه و پایش چیه
اصلا هیچی در مورد همین کاربراتور پراید میدونی مداراشو دیدی مقایسه کردی الان کارشناس غرب شدی؟!
real
۱۸ مهر ۱۳۹۴برادر من قبول کن که کره ای ها خیلی پیشرفت کردن و سرعت پیشرفتشون هم خیلی زیاده و ادامه داره ولی فعلا در کل مخصوصا تو خودروسازی از ژاپنیا عقبن!
ali ayat
۱۸ مهر ۱۳۹۴آفرین حرف منم همینه پیشرفت بالاس اما هنووز عقبه
نوید جهرمی
۱۸ مهر ۱۳۹۴اولش ک تیترش رو ندیده بودم فک کردم یه ماشین چینی دیگس.
چرا همون لکسس رو نمیان یه نسخه ویژه برای ژاپن بزنن؟ هم قیافه بهتری داره هم جافتاده و شناخته شدس.
ب هر حال ماشین جالبیه. از بیرونش خیلی خوشم نیومد. اما داخل خودرو از بقیه تویوتاها بهتره. اگه از این مدل الگو بگیرن خوبه.
mds
۱۸ مهر ۱۳۹۴طراحیش در مقابل جنسیس و سنتینیال مثل جکه
RETOLEX
۱۸ مهر ۱۳۹۴در زمینه تکنولوژی که حرفی برای گفتن نذاشته .
از نظر طراحی هم باید بگم یکی از با اصالت ترین تویوتا ها هست حتی طراحی داخلی ماشین مثلا اون دوتا مانیتور .
طراحی هیوندای ازرا و سنتیال کاملا کپی از دو نسل مختلف این ماشین هست . حتی جناب اس کلاس جدید یه کپی از این ماشین هست اینم از مدرک ( چون میخوام هر چه زود کامنتم رو بخونید لینک مدرک رو در یه کامنت دیگه مینویسم که برای تائید میره . منتظرش باشین :) )
راستی خواهشن زودددد جوش نیاین که مدرک رومیفرستم الان .
راستی نویسنده های عزیز عکسهای بهتری از این ماشین بذارین اینکه شد جریان همون لندکروز جدید اول گفتن زشته بعد گفتن خوشکله . عاشق نمای عقب این ماشینم بااون اگزوزاششششش :)
RETOLEX
۱۸ مهر ۱۳۹۴https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ab/2004_Toyota_Crown-Majesta_02.jpg
کیارش
۱۹ مهر ۱۳۹۴جک سال
اس کلاس کپی از تویوتاس :)))))
برادر من فعلا که لکسوس داره خودشو به اب و اتیش میزنه تا بتونه یه کم از تکنولوژیای اس کلاس رو کپی کنه واسه نسل بعدی ال اس
luis
۱۹ مهر ۱۳۹۴http://www.pedal.ir/متفرقه/اختراعات-و-نوآوریهای-صنعت-خودرو/comment-page-1/#comment-319308
جک سال کامنت های توهه خوب این مقاله رو بخون نه یه بار بلکه 10000 بار اولین در ثبت اختراع در دنیای خودرو تویوتا موتور کورپریشن بوده و هست اینم دلیلش و لینکش و …. نرو لینک از کار درایور بزار و بگو این دلیلش کره از پنیر گرون تره ربطی به کار درایور نداره گل پسر اگه تو کار درایور بنز سره تو جی دی پاور 8 پله عقب تره لکسوسه تویوتایی که تو ثبت اختراع در خودرو همیشه اوله به استناد لینکی که برااااااات دادم هیچ نیاز به کپی از هیشکی نداره صد بار گفتم دو باره هم میگم ترویج و توسعه یه اپشن کپی نیست اگه کپیه پس بنز جون شما هم کولر و شیشه برقی و اینه برقی و قفل مرکزی و…..رو از امریکا تقققققققققلید کرده جی پی اس و سلول سوختی رو از تویوتا قلیییییییید کرده و…….
کیارش
۱۹ مهر ۱۳۹۴لکسوس تو ثبت اختراع اوله ؟؟
:))))
اره برا همینه که تکنولوژی بنز اس از مجموع تکنولوژی کارخونه های ژاپنی بیشتره
الان مثلا همه تکنولوژی های بنز اس ایده لکسوسه
ولی نمیدونم چرا هنوز لکسوس داره خودشو به اب و اتیش میزنه که تکنولوژی بنز اس 2015 رو بتونه نصفش رو تو ال اس 2030 بذاره
کیارش
۱۹ مهر ۱۳۹۴لوییس جان چرا اون جا که لینک گذاشتم لکسوس ال اف ای در برابر بنز اس ال اس هیچ حرفی نداره جواب ندادی؟؟ اونا که دیگه لینک کار اند درایور نبود
نکنه اونا هم نا معتبرن؟؟
اها راست میگی همه سایتای ماشین نا معتبرن فرمایشات تو معتبره
:))))))
کیارش
۱۹ مهر ۱۳۹۴اره بنز از تکنولوژی لکسوس استفاده میکنه
مثلا بنز تو مدل اس کلاس 2014 تکنولوژی های لکسوس ال اس 2050 رو به کار برده
RETOLEX
۱۹ مهر ۱۳۹۴خوبه حالا عکس رو فرستادم .
چشم های من مشکل داره یا شما !!!؟؟؟
نه تنها چراغها بلکه فرم شیشه های بغل
RETOLEX
۱۹ مهر ۱۳۹۴مث اینکه خبر نداری مرسدس بزرگوار تکنولوژی از همین لکسس کپی میکنه و به اسم خودش هم به ثبت رسونده !!
dawood
۱۹ مهر ۱۳۹۴دادش RETOLEX اگه می خوای اسم کپی رو بیاری حرف از بنز نزن حالا چرا اینو می گم چون بنز مخترع ماشینه پس نتیجه می گیریم کل شر کتا دنیا از رو بنز کپی کردن حتی تیوتا.بنز فقط از یه چیز کپی کرده اونم چیه معلومه یه موتور رویه درشکه گذاشته ینی از رو درشکه کپی کرده وی درکل خالق موتوره وسلام
RETOLEX
۱۹ مهر ۱۳۹۴مشکل اینجاس این تکنولوژی به اسم بنز جایزه گرفته .
مثه اینکه به تویوتا بگی مخترع ماشین !!
احمد باقری
۱۸ مهر ۱۳۹۴با اینکه طراحی خیلی خوب و درست و حسابی داره، نمیدونم چرا در خیلی از بازارها عرضه نمیشه.
dawood
۱۹ مهر ۱۳۹۴RETOLEX حرفت منطقی بنظر میرسه ! تسلیم
Miki
۶ آبان ۱۳۹۴اونی ک لینک عکس فرستاده از کراون قدیمی ک گفته شبیه اس کلاس هستش
برو یکم تحقیق کن لااقل ی جستجو کن آیا اس کلاس های قدیمی هم این شکلی نبودن منظورم؟؟
اون چراغا هم زاویه ها چراغ کلا فرق میکنه
اگ اونجوری ک تو میگی باشه بنتلی و آستون مارتین هم بود فک کنم از بنزای قدیمی کپی کرده :’) چراغ دوقلوهاش
خلاصه اینجا نمیشه خوب ثابت کرد تا بفهمی لکسوس الان یکم ب خودش هویت داده قبلا کلا اسکی از بنز بود!
ebrahim
۲۹ آبان ۱۳۹۵من عراق سوار یکیشون شدم مدل 2000 بود حجم موتورش 2200یا 2400 .
الله اکبر به این ماشین . به والله اصلا صدای بیرون و موتور تو ماشین نمیومد و اصلا متوجه نمیشدی که ماشین رو دست انداز رفته . شتابش هم فوق العاده بود پا که رو گاز میزاشت راحت 160 پر میکرد . ماشین مدل 2000 بود ولی 2 تا ایربک و شیشه ها برقی و …. داشت .
مدل جدید در عراق وجود نداشت مانند 2010 به بالا .