تویوتا در حرکتی سورپرایز کننده از پروژه تک ساخت کراون کانورتیبل شاسیبلند رونمایی کرد.
شاید ژاپنیها در سبد محصولات جهانی خود خودرویی کانورتیبل را نداشته باشند اما این امر باعث نمیشود که پروژههای متفاوت و تولید محدودی را در این هفتهها نبینیم. پس از معرفی شاسیبلند تویوتا سنچوری کانورتیبل که برای مراسم رژه کشتی گیران سومو تولید شده بود، تویوتا یک محصول روباز دیگر را بر اساس کراس اور کراون معرفی کرده است.
کراون کانورتیبل اولین بار در ویدئوی رسمی تویوتا تایمز رؤیت شده است. بخش پایینی بدنه این خودرو نسبت به نسخه استاندارد تغییری ندارد اما سقف و ستونها بریده شدهاند که نتیجه آن تولید خودرویی کانورتیبل با چهار در است که البته درهای آن فاقد فریم هستند. بخش پشتی خودرو برخی تغییرات را به نمایش میگذارد که از جمله آنها میتوان به تریم مشکی سفارشی اشاره کرد که به منظور پر کردن جای شیشه عقب در نظر گرفته شده است. کابین پنجنفره تویوتا کراون کانورتیبل فضای سر نامحدودی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. البته با توجه به اینکه خودروی یاد شده فقط به تعداد یک دستگاه تولید شده بنابراین خبری از سقف تاشو برای آن نیست. ژاپنیها اشارهای به تغییرات فنی کراون کانورتیبل نکردهاند و حدس میزنیم نیروبخش خودرو قوای محرکه هیبریدی استاندارد باشد که شامل پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی و دو موتور برقی است که در مجموع قدرت ۳۴۴ اسب بخار را در تریم RS تولید میکنند.
کار تبدیل کراون استاندارد به نمونه روباز توسط مهندسان تویوتا انجام شده و آنها میگویند سطح بالایی از توجه به جزئیات و کیفیت را در این پروژه بکار بردهاند. هیروکی ناکاجیما نایبرئیس این خودروساز مشهور اذعان میدارد تولید خودروهای کانورتیبل بسیار سخت است اما استایل و حس بودن در فضای آزاد باعث شدهاند چنین خودروهایی در بازار آمریکا و دیگر کشورها محبوبیت بالایی داشته باشند. سیمون هامفریز مدیر طراحی تویوتا نیز خاطرنشان میسازد خودروهای کانورتیبل باید ظاهری زیبا و رضایتبخش داشته باشند. او همچنین میافزاید سرنشینان نیز بخشی از طراحی این خودروها هستند.
در ابتدا تصور بر این بود که کراون کانورتیبل به عنوان خودروی مخصوص قهرمانان کشتی سومو طراحی شده اما این کمیته نسخه روباز سنچوری را برای مراسم خود انتخاب کرد. صرفنظر از این موارد، هر دو خودرو تنها به تعداد یک دستگاه تولید شدهاند و برنامهای برای تولید انبوه آنها وجود ندارد. البته باید دانست تویوتا در حال توسعه نسخهای آفرود از کراون کراس اور است و شایعاتی نیز درباره تولید مدل پرفورمنس GR و معرفی در آن در اواسط سال جاری میلادی به گوش میرسد.
علی
۲۰ بهمن ۱۴۰۲زیباست
net
۲۰ بهمن ۱۴۰۲تویوتا باید رابطه اش با تروریست های خاورمیانه قطع کند و ماشین به تروریست های خاورمیانه نفروشد
۲۰ بهمن ۱۴۰۲اونا دسته دوم تویوتا میخرن به تویوتا ربطی نداره اونا از مردم بومی ماشین میخرن
مهدی
۲۱ بهمن ۱۴۰۲شما وقتی بعنوان مشتری میری تویوتا میخری مشخصه که ایا تاجری آدم عادی هستی یا تروریست.خوب از کجا بفهمه تو ذهن خریدار چی میگذره ، یا مگه نمیشه از طریق واسطه خرید ،صحبت شما هیچ منطقی نداره
MehdiTurbo
۲۰ بهمن ۱۴۰۲این کلاس مصداق همین جمله است
چرا قیمه ها را میریزی تو ماستا
Taha Ayoobi
۲۰ بهمن ۱۴۰۲داره تست میکنه
هنوز انبوه تولید نمیخواد بکنه
Piero Ferrari
۲۰ بهمن ۱۴۰۲از تویوتا بعیده ماشین به این زشتی
net
۲۰ بهمن ۱۴۰۲رینگ خاکستریش قشنگه
Taha Ayoobi
۲۰ بهمن ۱۴۰۲عقبش قشنگه ولی جلوش یه جوریه
انگار چراق های کی ام سی J7 و موستانگ و ترکیب کردی
۲۰ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/Toyota-Crown-Crossover-Convertible-2-1536×864-1.webp
چه خوشگل گوگولی مگولی این خوشگلترین چیزی بود که تویوتا معرفی کرد تو امسال (۲۰۲۴)وای چقدر گوگولی مگولیه 🥰🥰🥰😍😍😍
Gabriel
۲۰ بهمن ۱۴۰۲کراون میدونید نماد چیه دیگه؟نماد امپر%اطوری ژاپن تو قرنی که گذشت و جو لِفت گرایی جم/ه^^وری طلبی دنیا رو گرفته بوده ژاپنیا روی سنن خودشون ایستادگی کردن و امروز اینی هستن که میبینید!
۲۰ بهمن ۱۴۰۲😢
SHAPOr
۲۰ بهمن ۱۴۰۲جلوشو انگار از kmc j7 کپی زدن
مجتبی .
۲۰ بهمن ۱۴۰۲نمای جلوش خیلی ملو هستش وحس خشن بودن رونداره امابا ماهیت کراون کاملا همخوانی داره چون قرار نیست خشن باشه.فکر میکنم این سایز که نه سدانه ونه کراس اوور خیلی مناسب میانسالها به بالاوافراد چاق ه ست چون نه اونقدر بلنده که سوار شدنش سخت باشه ونه اونقدر پایینه که پیاده شدن ازش به زانوها فشار بیاره ومن خیلی دوستش دارم چون هم اضافه وزن دارم وپنجاه سالمه.
مملی
۲۳ بهمن ۱۴۰۲جک جی 7 نیست 😐
قدرت طهماسبی
۲۳ بهمن ۱۴۰۲چرا ایران تنوع محصول ندارد ، جیپ ، پیکاپ ، کروک ، دو در ، سه در ، وانت جدید پر قدرت کم مصرف و ..