تویوتا

تویوتا کراون کروک؛ معرفی شاسی بلند تک ساخت و متفاوت

تویوتا در حرکتی سورپرایز کننده از پروژه تک ساخت کراون کانورتیبل شاسی‌بلند رونمایی کرد.

شاید ژاپنی‌ها در سبد محصولات جهانی خود خودرویی کانورتیبل را نداشته باشند اما این امر باعث نمی‌شود که پروژه‌های متفاوت و تولید محدودی را در این هفته‌ها نبینیم. پس از معرفی شاسی‌بلند تویوتا سنچوری کانورتیبل که برای مراسم رژه کشتی گیران سومو تولید شده بود، تویوتا یک محصول روباز دیگر را بر اساس کراس اور کراون معرفی کرده است.

کراون کانورتیبل اولین بار در ویدئوی رسمی تویوتا تایمز رؤیت شده است. بخش پایینی بدنه این خودرو نسبت به نسخه استاندارد تغییری ندارد اما سقف و ستون‌ها بریده شده‌اند که نتیجه آن تولید خودرویی کانورتیبل با چهار در است که البته درهای آن فاقد فریم هستند. بخش پشتی خودرو برخی تغییرات را به نمایش می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تریم مشکی سفارشی اشاره کرد که به منظور پر کردن جای شیشه عقب در نظر گرفته شده است. کابین پنج‌نفره تویوتا کراون کانورتیبل فضای سر نامحدودی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. البته با توجه به اینکه خودروی یاد شده فقط به تعداد یک دستگاه تولید شده بنابراین خبری از سقف تاشو برای آن نیست. ژاپنی‌ها اشاره‌ای به تغییرات فنی کراون کانورتیبل نکرده‌اند و حدس می‌زنیم نیروبخش خودرو قوای محرکه هیبریدی استاندارد باشد که شامل پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی و دو موتور برقی است که در مجموع قدرت ۳۴۴ اسب بخار را در تریم RS تولید می‌کنند.

کار تبدیل کراون استاندارد به نمونه روباز توسط مهندسان تویوتا انجام شده و آن‌ها می‌گویند سطح بالایی از توجه به جزئیات و کیفیت را در این پروژه بکار برده‌اند. هیروکی ناکاجیما نایب‌رئیس این خودروساز مشهور اذعان می‌دارد تولید خودروهای کانورتیبل بسیار سخت است اما استایل و حس بودن در فضای آزاد باعث شده‌اند چنین خودروهایی در بازار آمریکا و دیگر کشورها محبوبیت بالایی داشته باشند. سیمون هامفریز مدیر طراحی تویوتا نیز خاطرنشان می‌سازد خودروهای کانورتیبل باید ظاهری زیبا و رضایت‌بخش داشته باشند. او همچنین می‌افزاید سرنشینان نیز بخشی از طراحی این خودروها هستند.

در ابتدا تصور بر این بود که کراون کانورتیبل به عنوان خودروی مخصوص قهرمانان کشتی سومو طراحی شده اما این کمیته نسخه روباز سنچوری را برای مراسم خود انتخاب کرد. صرف‌نظر از این موارد، هر دو خودرو تنها به تعداد یک دستگاه تولید شده‌اند و برنامه‌ای برای تولید انبوه آن‌ها وجود ندارد. البته باید دانست تویوتا در حال توسعه نسخه‌ای آفرود از کراون کراس اور است و شایعاتی نیز درباره تولید مدل پرفورمنس GR و معرفی در آن در اواسط سال جاری میلادی به گوش می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (119 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 35
    مخالفم 14
    1. net

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3473 ديدگاه)

      تویوتا باید رابطه اش با تروریست های خاورمیانه قطع کند و ماشین به تروریست های خاورمیانه نفروشد

      موافقم 27
      مخالفم 55
      1. ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (5005 ديدگاه)

        اونا دسته دوم تویوتا میخرن به تویوتا ربطی نداره اونا از مردم بومی ماشین میخرن

        موافقم 29
        مخالفم 2
      2. مهدی

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (21 ديدگاه)

        شما وقتی بعنوان مشتری میری تویوتا میخری مشخصه که ایا تاجری آدم عادی هستی یا تروریست.خوب از کجا بفهمه تو ذهن خریدار چی میگذره ، یا مگه نمیشه از طریق واسطه خرید ،صحبت شما هیچ منطقی نداره

  2. MehdiTurbo

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2403 ديدگاه)

    این کلاس مصداق همین جمله است
    چرا قیمه ها را میریزی تو ماستا

    موافقم 38
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      داره تست میکنه
      هنوز انبوه تولید نمیخواد بکنه

      موافقم 17
      مخالفم 1
  3. Piero Ferrari

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    از تویوتا بعیده ماشین به این زشتی

    موافقم 10
    مخالفم 29
    1. net

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3473 ديدگاه)

      رینگ خاکستریش قشنگه

      موافقم 11
  4. Taha Ayoobi

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4695 ديدگاه)

    عقبش قشنگه ولی جلوش یه جوریه
    انگار چراق های کی ام سی J7 و موستانگ و ترکیب کردی

    موافقم 8
    مخالفم 16
  5. ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (5005 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/Toyota-Crown-Crossover-Convertible-2-1536×864-1.webp
    چه خوشگل گوگولی مگولی این خوشگلترین چیزی بود که تویوتا معرفی کرد تو امسال (۲۰۲۴)وای چقدر گوگولی مگولیه 🥰🥰🥰😍😍😍

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. Gabriel

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (141 ديدگاه)

    کراون میدونید نماد چیه دیگه؟نماد امپر%اطوری ژاپن تو قرنی که گذشت و جو لِفت گرایی جم/ه^^وری طلبی دنیا رو گرفته بوده ژاپنیا روی سنن خودشون ایستادگی کردن و امروز اینی هستن که میبینید!

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (5005 ديدگاه)

      😢

  7. SHAPOr

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جلوشو انگار از kmc j7 کپی زدن

    موافقم 1
    مخالفم 6
  8. مجتبی .

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1218 ديدگاه)

    نمای جلوش خیلی ملو هستش وحس خشن بودن رونداره امابا ماهیت کراون کاملا همخوانی داره چون قرار نیست خشن باشه.فکر میکنم این سایز که نه سدانه ونه کراس اوور خیلی مناسب میانسالها به بالاوافراد چاق ه ست چون نه اونقدر بلنده که سوار شدنش سخت باشه ونه اونقدر پایینه که پیاده شدن ازش به زانوها فشار بیاره ومن خیلی دوستش دارم چون هم اضافه وزن دارم وپنجاه سالمه.

  9. مملی

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جک جی 7 نیست 😐

  10. قدرت طهماسبی

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    چرا ایران تنوع محصول ندارد ، جیپ ، پیکاپ ، کروک ، دو در ، سه در ، وانت جدید پر قدرت کم مصرف و ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا