کراون قدیمیترین سدان تویوتا محسوب میشود که از سال ۱۹۵۵ در سبد محصولات این شرکت حضور دارد و هرچند در سال ۱۹۷۲ از بازار ایالاتمتحده خارج شد اما در ژاپن همچنان به حیات خود تا به امروز ادامه داده است. حال این خودرو قصد بازگشت به بازار آمریکا را دارد اما این کراون جدیدی چیزی نیست که انتظار داشتیم زیرا تویوتا تصمیم گرفته سدان فول سایز خود را برای عصر کراساوورها از نو تصور کند.
ازآنجاییکه آوالون تا پایان امسال کنار گذاشته خواهد شد، تویوتا قصد دارد آن را با کراون جدید که از کراساوورها الهام گرفته است جایگزین کند. این رویکرد قبلاً توسط برخی خودروسازان امتحان شده است اما مدلهایی مثل هوندا کراستور و ولوو S60 کراس کانتری چندان موفق نبودند. هنوز مشخص نیست که کراون جدید هم به همان سرنوشت دچار خواهد شد یا نه اما چیزی که هماکنون میبینیم سدانی با ارتفاع زیاد از زمین است که نمای جلویی آن با چراغهای باریک و ورودی هوای بزرگی که بخش عمدهای از آن مسدود است، از کراساوور الکتریکی bZ4X الهام گرفته است.
در پروفیل جانبی خودرو روکشهای پلاستیکی بدنه، سقف شیبدار، خط شانهٔ سیال و رینگهای ۱۹ یا ۲۱ اینچی جلبتوجه میکنند و در عقب نیز چراغ باریک سراسری به همراه سپر سادهای به چشم میخورد. این طراحی مطمئناً بحثبرانگیز خواهد بود و طرح دورنگ بدنه نیز بیشتر میتواند به این موضوع دامن بزند. در این طرح که در تیپ بالا ردهٔ پلاتینوم ارائه میشود، رنگ مشکی از کاپوت تا صندوقعقب کشیده شده و با رنگ اصلی بدنه که قرمز، سفید یا برنزی خواهد بود تضاد خواهد داشت.
کراون جدید ۴,۹۲۸ میلیمتر طول، ۱,۸۳۹ میلیمتر عرض و ۱,۵۳۹ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۸۵۰ میلیمتر است. این یعنی سدان جدید تویوتا ۴۸ میلیمتر کوتاهتر، ۱۰ میلیمتر باریکتر و ۱۰۴ بلندتر از آوالون است و فاصلهٔ محوری آن ۲۰ میلیمتر کمتر است.
هرچند ممکن است نظرات در مورد طراحی بیرونی کراون متفاوت باشد اما این سدان جدید ژاپنی در داخل با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر، احتمالاً نظر اکثریت را جلب خواهد کرد. همچنین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو از قابلیت بهروزرسانی از راه دور برخوردار بوده و به دستیار هوشمندی مجهز است که با گفتن کلمهٔ هی تویوتا فعال میشود. ازآنجاییکه کراون خودروی لوکسی است، مهندسان تویوتا روی به حداقل رساند ارتعاش، لرزش و سروصدا در آن کار کردهاند و تمام تیپهای با شیشههای آکوستیک و عایقهای صوتی فراوان ارائه میشوند.
کراون در سه تیپ مختلف بنامهای XLE، لیمیتد و پلاتینوم به بازار عرضه خواهد شد که پایینترین آنها بهصورت استاندارد به تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلیهای جلو با گرمکن، کنترل تهویهٔ دو منطقهای، شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند و سیستم صوتی با شش بلندگو مجهز است. در تیپ لیمیتد، صندلیهای چرمی با تهویه در جلو و گرمکن در عقب، سنسور باران، سقف شیشهای پانوراما و سیستم صوتی پریمیوم JBL با ۱۱ بلندگو ارائه میشود و تیپ پلاتینوم هم از تعلیق تطبیقی، رینگهای ۲۱ اینچی منحصربهفرد مشکیرنگ و سیستم پارک خودکار پیشرفته بهره میبرد.
قوای محرکۀ استاندارد کراون یک نمونهٔ هیبریدی است که از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، دو موتور الکتریکی، یک گیربکس CVT و یک پکیج باطری نیکل متالی جدید تشکیل شده است. تویوتا هنوز خروجی این سیستم را اعلام نکرده اما گفته است که انتظار میرود مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر باشد. در تیپ پلاتینوم اما یک قوای محرکهٔ کاملاً جدید بنام Hybrid Max ارائه میشود که شامل یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو، یک موتور الکتریکی در جلو برای افزایش گشتاور و یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک با کلاچ تر چندصفحهای میشود. این سیستم مجموعاً ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده شده است.
همهٔ مدلهای کراون از سامانهٔ چهارچرخ محرک الکترونیکی مجهز هستند که از یک موتور الکتریکی در عقب استفاده میکند اما تیپ پلاتینوم از سیستمی بنام E-Four Advanced AWD هم بهره میبرد که میتواند تا ۸۰ درصد از نیرو را به چرخهای عقب بفرستد. دو تیپ XLE و لیمیتد از حالتهای رانندگی معمولی، اقتصادی و اسپرت برخوردار هستند درحالیکه در تیپ پلاتینوم حالتهای راحت، سفارشی و اسپرت پلاس هم به آنها اضافه میشود. کراون روی پلتفرم TNGA ساخته شده که در مدلهای آوالون، کمری، هایلندر، رافور و ونزا هم استفاده شده است. این خودرو در جلو از تعلیق مکفرسون و در عقب از نوع چند اتصالی استفاده میکند.
کراون به جدیدترین سیستمهای کمکرانندهٔ تویوتا هم مجهز شده است که ازجملهٔ آنها میتوان به نوربالای خودکار، کروز کنترل پویا، دستیار خواندن علائم جاده، سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابرین پیاده، هشدار خروج از خط، یادآور صندلی عقب، پایش نقاط کور و… اشاره کرد. تویوتا کراون جدید اواخر امسال راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد.
phonix
۲۴ تیر ۱۴۰۱رو درش جیر کا کردن؟
از تویوتا بعیده
در کل فضای داخلی ماشین برای یه تویوتا خیلی به روزه که خبر خوبیه
کاش تحریم نبودیم
TML BN
۲۴ تیر ۱۴۰۱البته قبل از تحریم ها هم کراون خیلی کم وارد شد ولی این سدان لعنتی نسل ها قبلش واقعا جذاب بود
حمید
۲۴ تیر ۱۴۰۱شترگاو پلنگ تویوتا … الان یه عده میگن چون تویوتاست حتما خوبه!
phonix
۲۴ تیر ۱۴۰۱تک رنگ هم داره منم یه لحظه گفتم چرا دو رنگه
تک رنگش قشنگ تره فقط یه مشکل داره اونم گریل گندس که همه دارن
Reza Waffen SS
۲۴ تیر ۱۴۰۱تویوتا خداست
TML BN
۲۴ تیر ۱۴۰۱بله چون تویوتاست حتما خوبه شما تویوتا بد تاحالا دیدی؟؟؟؟
کیانوش
۲۵ تیر ۱۴۰۱میشه بی واقعا کراس اور ها چه مزیتی نسبت به همین سدان با ارتفاع بیشتر دارن ،،کاش به جای کراس اور ها همین شتر گاو پلنگای اینجوری همه گیر میشدن باز قابل تحمل تر بودن ،بدون شک هندلینگ و راحتی بیشتری هم تو جاده داره به نسبت کراس اور های حتی اسپورت بازتر هرچند کراس اور اسپورت کلا چیز بی معنی هستش دو تا عبارت رو کنار هم اوردن که فرسنگ ها با هم فرق دارن کراس اور اسپورت !!!!حالا اس یو وی یا کامیون اسپورت داریم تو داکار مسابقه میدن اما کراس اور اسپورت کاملا بی معنیه اگه قرار باشه بین کراس اور ها و این سدان ها کراس یکی رو انتخاب کنم قطعا انتخابم همینه یا نمونه های سایر برند ها سیتروئن پژو حتی ولوو هم مشابه این خودرو ساخت الان چون تویوتا ساخته شده شتر گاو پلنگ؟ این هرچی هم باشه تز باز از بی ام و ایکس شیش که سلطان بعضی از شما ودوستانتون هستش خیلی میلی منطقی تر و کارامد تر هستش
علی
۲۶ تیر ۱۴۰۱تو که ژاپنی دوست نداری نیا تو این پستها !!! منم از کره ای و چینی بدم میاد اصلا مطالبش را نگاه نمیکنم ! اگر هم میایی الکی نظر نده ، زمانی که RAV4 اومد خیلیا مسخره اش کردن ! اما به مرور زمان شد بهترین کراس اور اقتصادی دنیا ، محصولات تویوتا اینطورین
دکتر استاپ
۲۴ تیر ۱۴۰۱عجب چیزی شده،آشپزخونه تویوتا درحال ترکوندنه
دمش گرم
AMIR / ARMI
۲۴ تیر ۱۴۰۱شما هم میبینید شبیه لوسید شده
s6.uupload.ir/files/gridart_۲۰۲۲۰۷۱۵_۱۴۱۹۲۴۱۵۴_q0va.jpg
GMA
۲۴ تیر ۱۴۰۱منم تا دیدم ناخودآگاه یاد لوسید ایر افتادم…
meysam
۲۴ تیر ۱۴۰۱طراحی بیرونیش از 2 بایت جای کار بیشتری داشت:
1. نمیدونم چه اصراری به اون جلوپنجره بزرگ فیک و طرح دو رنگ داره
2. کراون همیشه یک سدان لوکس و کشیده بوده. باید در طراحی از المانهای لوکس بیشتری استفاده میکرد و حتی اگه کراس اوور هم می خواستن بکنن باید خیلی ظاهر لوکستری بهش میدادن جوری که درخور نام کراون باشه
مدنظر من یه سدان کشیده، ساده و باوقار مثل لکسوس LS یا ES یه چیزی تو اون مایه ها باید میبود نه این
اگر هم قرار بود کراس اوور بشه بهتر بود رو هایلندر کار بیشتری میکردن، فیس جدیدی براش طراحی میکردن و اونو بعنوان کراون کراس معرفی میکردن
بهزاد
۲۴ تیر ۱۴۰۱نویسندگان گرامی اگر خبرهای تکمیلی را در مورد کراون میزاشتن بهتر بود.
محصولات جدید کراون تویوتا شامل ۴ عضو هست که این فقط یکی از اونها تلقی میشه و مابقی شامل یک کراس اوور متوسط و یکی هم کراس اوور بزرگتر و محصول چهارم یک سدان با شمایل طبیعی.
محصولات جدید کراون از نظر طراحی چه داخلی چه بیرونی یک فلسفه ی جدید از آینده ی تویوتا خواهد بود.
کیانوش
۲۵ تیر ۱۴۰۱عزیز این یکی از مدل هاش هستش فک کنم چهار نسخه دار ی استیش و ی سدان هم داره انگار و اینکه همین هم از نظر من به نسبت کراس اور های دیفرانسیل جلویی که بازتر رو قبضه کردن خیلی خیلی خرید منطقی تری هستش و تو جاده هندلینگ و رامندگی خیلی بهتری داره
T
۲۴ تیر ۱۴۰۱ارتفاش۲ سانتی متر بالاتر نرفته اسمشو گذاشتن کراس اوور
آرم@ن
۲۴ تیر ۱۴۰۱شبیه ماشین چینی یا حتی به مقدار شبیه لوسید شده
imperial
۲۴ تیر ۱۴۰۱نگاهی به نسل اول تویوتا کراون. گوگولی ژاپنی!
تویوتا سال 1955کراون رو برای سهولت کردن حمل نقل در ژاپن رونمایی کرد ماشین موتور جلو دیفرانسیل عقب با درهای انتحاری همچو امپریال لینکلن کانتینانتال رولزرویس!بابابزرگ لکسس درواقع همون تویوتا کراون محسوب میشه و از سال 1955 تا قبل از رونمایی لکسس LS در 1989 پرچمدار تویوتا بوده. این ماشین در 3صورت متفاوت 4در و 4در استیشن و 2 در استیشن تولید میشده. این ماشین 3 پیشرانه متفاوت داشته که عبارت اند از موتور 1453 سی سی سری موتور R14 تویوتا و موتور 1897 سی سی سری موتور R3تویوتا و سری موتور دیزل C تویوتا حجم 1491 سی سی. قدرت این موتور ها به ترتیب 59 اسب بخار و 79 اسب بخار و 39 اسب بخار بود. گشتاورشون هم ترتیب 108 نیوتون و 140نیوتون و 83نیوتون بود. این موتورها سالهای مختلف روی کراون نصب شد.قیمت کراون سال 1958حدود2100دلار بود که میشه 21هزار دلار در سال 2022 اگر تبدیل کنیم.
http://www.autovehicle.info/Yonetim/Urunler/Urunler/Auto-Vehicle-Urun-Resim_25-05-2019-8394-800X600.jpg
http://www.autovehicle.info/Yonetim/Urunler/Urunler/Auto-Vehicle-Urun-Resim_25-05-2019-9726-800X600.jpg
بیرون☝ داخل👇
http://www.autovehicle.info/Yonetim/Urunler/Urunler/Auto-Vehicle-Urun-Resim_25-05-2019-12713-800X600.jpg
اهان راستی این ماشین4,285میلی متر طول و1,679میلی متر عرض داره و فاصله محوریش2,530میلی متر هست و وزنش 1,152کیلوگرم هست ارتفاعش هم 1524میلی متر هست. از آپشن های این ماشین میتونم به شیشه بالا بر دستی اشاره کنم و درهای انتحاری یا برعکس بازشو😄
.
.
دیدن این 4 تا عکس اصلا خالی از لطف نیست.
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1954/54Brochure/Page02-03-reg.jpg
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1954/54Brochure/Page10-11-reg.jpg
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1954/54Brochure/Page13-reg.jpg
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1954/54Brochure/Page16-17-reg.jpg
اصلا هیچی نمیگم. شما عکس هارو ببینید.خودشون حرف میزنن.همینو بدونید دنده اتومات بود چوپ چرم داشت کولر داشت(!)شیشه برقی داشت فکر کنم کافی باشه.عشق است لعنتی🦅
البته هیچ ربطی به کراون نداره امپریال،صرفا خواستم فرق ماشین اقتصادی و لوکس رو در اون دوران درک کنید.
کیان
۲۴ تیر ۱۴۰۱یه آشپزخونه مجهز بازم توانایی خودشو نمایش داد، با توجه به اینکه ارتفاع ماشین کمتر شده پس طراحیش حس کراس و میده فقط
Narrator
۲۴ تیر ۱۴۰۱از بغل خیلی شبیه پژو 408 جدید و سیتروئن همزادش به نظر میرسه که البته چون اونا هم تازه اومدن بعیده از اونا ایده گرفته باشن. در کل جذابیت سدان نسل قبل یعنی 2018 رو نداره. البته چند نسخه کانسپت هم از کراون با کلاسبندی های متفاوت معرفی شده که اونا شاهکارن تو طراحی و ای کاش تولید بشن.
Carlover
۲۴ تیر ۱۴۰۱اگر اون آرم تویوتا برداشته بشه از روش،هر ماشینی میشه حدس زد واسش جز تویوتا
مهدی
۲۴ تیر ۱۴۰۱من طراحی نسل قبل رو خیلی خیلی خیلی دوست داشتم… صد حیف
JDM lover
۲۴ تیر ۱۴۰۱طراحی نسل های قبلی دلنشین تر بود
ولی این یکی داخلش خیلی خوبه
محمد
۲۴ تیر ۱۴۰۱طراحیش عالی و قشنگ شده فکر میکنم موفق باش تو فروش .
فقط حیف که ما تو ایران زندگی می کنیم.
Behnam1012
۲۴ تیر ۱۴۰۱ای کاش از اسم کراون استفاده نمی کرد و یا یک سدان سنتی بود
الان مابین سدان و کراس اور بودن مونده
خدای ماشین
۲۴ تیر ۱۴۰۱چهار مدل داره یا اطاق داره سدان هم داره کلا همه سلیقه ها رو پوشش میده
behnam-84
۲۴ تیر ۱۴۰۱نسل قبلی کراون،اونی که تو ژاپن فروش میره،خیلی زیبا و جذابه اما این نه زیاد.با این روندی که هست،همه اسم های معروف اعتبار خودشون رو از دست میدن.اون از موستانگ که اسمشو روی یک کراس امور برقی گذاشتن،این از کراون که حالا اسم یک سدان کراس اوور شده.بلیرز هم که از یک شاسی بلند آفرودی تبدیل شده به یک کراس اوور شهری.
ARMAN سابق
۲۴ تیر ۱۴۰۱الان این کراون نه می تونه آفرود بره نه هندلینگش در حد یه سدانه.
پس به چه درد می خوره؟
تف به هر چی کراس اووره
خدای ماشین
۲۴ تیر ۱۴۰۱عزیز چهار مدل داره سدان . کراس اوور . اسپورت که همون شبیه هاچبکه و استیشن واگن که بیشتر شبیه شاسی بلنده .
خدای ماشین
۲۴ تیر ۱۴۰۱یه ماشین عالی دیگه از تویوتا
احمدرضا
۲۴ تیر ۱۴۰۱یه جوریه
Hadi
۲۴ تیر ۱۴۰۱تویوتا مدل سدان کراون هم معرفی کرده برای بازار داخلی ژاپن لطفا اونو پوشش بدید…
اون خیلی بهتره👌🏼
Hadi
۲۴ تیر ۱۴۰۱اینو کف خواب کنی چیز خفنی میشه 👌🏼
Dian
۲۵ تیر ۱۴۰۱راستشو بخواین یکم شبیه ماشینای چینی شده
Afg
۲۵ تیر ۱۴۰۱تویوتا تو این سبک اتاق نداشت فکر کنم
این کراون فروش بدی نخواهد داشت
علی
۲۶ تیر ۱۴۰۱خیلی زیباست . عاشق برند تویوتا هستم . برندی که بزرگه ولی مغرور نیست ، کاربردی برای همه قشرهای جامعه با محصولات باکیفیت اقتصادی و طول عمر بالا
دوچرخه سوار
۲۷ تیر ۱۴۰۱اینکه شبیه کیا اپتیما شده!!
car lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۳این همه خوب کار کردید این فرمون زاقارت چیه😑