تویوتا در تلاش برای ایجاد تنوع برای محصولات، نسل جدید کراون را معرفی کرده است. این مدل، در اروپا و خصوصا امریکا عرضه میشود؛ اما از نظر کلاس قیمتی تفاوتی چشمگیر با دیگر تولیدات تویوتا دارد.
کراون (Crown) یکی از قدیمیترین محصولات تویوتا است. این خودرو اولینبار در سال ۱۹۵۵ تولید میشود و معمولا مخصوص بازار بود. پیش از آنکه برند لکسوس تاسیس شود، مدلهای مختلف کراون با ساختار سدان، دو در کوپه و استیشنواگن، محصولی لوکستر و البته گرانتر نسبت به دیگر تولیدات تویوتا محسوب میشدند.
از ابتدای تولید، کراون سدان در بازار ژاپن محبوبیت ویژه داشت و مشابه تویوتا سنچوری که سال ۱۹۶۷ معرفی شد، مورد استفادهی افراد متمول و شخصیتهای سیاسی بود. در دههی ۷۰ و ۸۰ میلادی، این خودرو در خارج ژاپن و خصوصا بازار خاورمیانه به محبوبیت رسید اما با ظهور لکسوس به تدریج فراموش شد.
طی ۶۷ سال، تویوتا هرگز تولید کراون را متوقف نکرد. البته عرضهی نسخهی دو در کوپه، از سال ۱۹۷۴ پایان یافت تا صرفا مدلهای سدان و استیشن فروخته شوند. تولید نسل دوازدهم به بعد، از سال ۲۰۰۳ تا امروز نیز، منحصر به کلاس سدان با تجهیزات فنی مشابه لکسوس است.
مدیران و طراحان تویوتا در اقدامی عجیب، تصمیم به ساخت نسل جدیدی از کراون برای بازار جهان گرفتند. این رویداد، با تحول در ساختار بدنه نیز همراه شد تا نهایتا، نسل ۱۶ کراون، حالتی ترکیبی از سدان کوپه و کراساور داشته باشد.
تویوتا کراون ۲۰۲۲ یک خودروی کاملا ژاپنی است. نهتنها خط مونتاژ این مدل، منحصر به کشور سازنده خواهد بود؛ بلکه طراحان اصلی شامل سه نفر سرپرست گروه، طراح کابین و بدنه نیز، ژاپنی هستند. تویوتا برای کراون جدید، بالاترین سطح فناوریهای خود از نظر پیشرانه، ایمنی و رفاهی را ارائه کرده است.
طراحی بدنه و نمای بیرونی تویوتا کراون
ظاهرا هدف از تولید کراون جدید، جذب مشتری از بازار امریکا است. احتمالا به همین دلیل، سبک طراحی خودرو تفاوتهایی با دیگر محصولات تویوتا دارد و شباهتهایی بین کراون و لوسید ایر دیده میشود. حتی چرخهای ۱۹ تا ۲۱ اینچ خودروی ژاپنی، ترکیب سیاه و نقرهای دارند.
دیگر موضوع جالب که پیشتر نیز اشاره شد، حالت خاص بدنه با ترکیب سدان اسپرتبک و کراساور است. تویوتا تلاش میکند با این نوع طراحی، علاقهمندان سدانهای خانوادگی و شاسیبلند اسپرت را همزمان جذب کند. از سویی دیگر، توجه به ادوات لوکس در نمای جلو و پشت خودرو دیده میشود.
تویوتا در طول تاریخ نشان داده از طرحهای خلاقانه و جسورانه در مدلهای جدید، استقبال میکند. مثلا پریوس نسل چهارم ساخت ۲۰۱۶ و کراساور C-HR که با فروش بسیار خوب در بازار جهانی مواجه شدند، سبک طراحی عجیب و ساختارشکن داشتند. احتمالا با همین طرز فکر، ادوات سیاهرنگ بخش بزرگی از نمای جلو تا سقف و پشت کراون پلاتینیوم را پوشاندهاند. فرم کلی شیشههای نصب شده روی درهای ورود به کابین و سپر جلو نیز، تفاوتی چشمگیر نسبت به دیگر تولیدات تویوتا دارند.
طراحی کابین و فضای داخلی تویوتا کراون
محصول جدید در مقایسه با آوالون که سدان پرچمدار تویوتا در سالهای اخیر بوده است، ۹ سانتیمتر فضای بیشتر بالای سر ارائه میکند؛ درحالیکه سرنشینان عقب، فاصله جلوی زانوی مشابه دارند. این شرایط نشان میدهند افراد در کراون ۲۰۲۳، راحتی شبیه به آوالون خواهند داشت.
صندوق عقب کراون، ۴۳۰ لیتر فضای استاندارد دارد که در مقایسه با صندوق ۴۵۵ لیتری آوالون، چندان متفاوت نیست. همچنین برخلاف آوالون، امکان جمع کردن صندلیهای کراون و افزایش حجم صندوق پیشبینی شده است.
میان داشبورد، نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ وجود دارد که در میان دیگر خودروهای ساخت تویوتا، وضوح تصویر و سرعت عمل بالاتر ارائه میکند. این شرایط برای پنل دیجیتال ۱۲/۳ اینچی پشت فرمان نیز فراهم شده است. طرح کلی داشبورد، صندلیها و ادوات داخل نیز، چشمنواز و شبیه به خودروهای مدرن بیامو دیده میشود.
برای چرم صندلیها و پوشش کابین حق انتخاب چندانی وجود ندارد و ظاهرا، فقظ رنگهای سیاه و خاکستری و کرم روشن قابل سفارش هستند. مشتری میتواند نسخهی پلاتینیوم با جزئیات طلاییرنگ را خریداری کند.
پیشرانه و توانایی فنی تویوتا کراون
تویوتا کران ۲۰۲۳، در تمام مدلها با پیشرانهی هیبرید و سیستم دو دیفرانسیل عرضه میشود. جعبهدنده برای نسخهی پایه CVT است اما مدل پلاتینیوم گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته خواهد داشت.
برای مدل پایه، ترکیب پیشرانهی توربوشارژ بنزینی ۲/۵ لیتر با دو موتور برقی، مجموع قدرت ۲۳۶ اسب بخار فراهم میکند. دو مدل دیگر قدرتهای ۲۶۴ و ۳۴۰ اسب بخار (مدل پلاتینیوم) دارند. قویترین نمونه با ۵۴۲ نیوتنمتر گشتاور، در زمان ۵/۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد؛ اما در نسخهی پایه، این زمان برابر با ۷/۵ ثانیه است.
باوجود انواع پیشرانه و تفاوت در قدرت خروجی، مصرف سوخت مدلهای مختلف کراون تفاوت چندانی ندارد. نسخهی پایه میانگین مصرف ۵/۵ تا ۶ لیتر در صد کیلومتر دارد که باتوجه به شرایط فنی، شتاب و وزن خالص ۱۹۳۰ کیلوگرمی، قابل قبول به نظر میرسد. مدل پلاتینیوم با قویترین پیشرانه، ۵۰ کیلوگرم سنگینتر است و تقریبا ۶ تا ۶/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر، مصرف میکند.
قیمت تویوتا کراون ۲۰۲۳ و مقایسه با رقبا
آستانه قیمت کراون در بازار امریکا، ۴۲ هزار دلار خواهد بود و نسخهی پلاتیونیم برای خریدار، ۵۴ هزار دلار هزینه خواهد شد.
از دیدگاه کارشناسان، قیمت مهمترین سد راه کراون برای فروش چشمگیر در سال ۲۰۲۳ است. البته احتمال زیادی وجود دارد که خریداران سدانهای نیمه لوکس، مثل تویوتا آوالون جذب کراون شوند. همچنین توقف تولید خودروهای مهم این گروه، شامل نیسان ماکسیما، فولکس واگن آرتئون و کرایسلر ۳۰۰ طی ماههای آینده، فرصت مناسبی در اختیار کراون میگذارد تا جذب مشتری کند.
در سمت دیگر، شاسیبلندهای پرفروش ژاپنی یا امریکایی با قیمت ۴۲ تا ۵۴ هزار دلار وجود دارند. مثلا هزینه خرید تویوتا هایلندر به عنوان شاسی بلند خانوادگی با ابعاد بزرگ و کابین جادار، در نسخهی پایه ۳۷ هزار دلار و در مدل هیبرید ۴۵ هزار دلار است. جیپ گرند چروکی و گرند چروکی L نیز به ترتیب، آستانه قیمت ۴۰ و ۴۴ هزار دلار دارند.
Royal Driver UK 70
۴ آبان ۱۴۰۱خیلی ماشین خوبیه میتونه فروش بالایی کسب کنه، تاجه سر تویوتا.
kamranmz
۴ آبان ۱۴۰۱واقعا از یه سردرگمی شدییییید طراحی رنج میبره . فرم اون قسمت جلو پنجره مانند جلوش من رو یاد تویوتا آوالون میندازه . تویوتا توی معرفی محصولات جدیدیش خواسته یه مقدار طراحیش رو از روی محصولات چینی مثل nio , byd , … تقلید کنه که اینجا هم تشابه نما و فرم چراغ عقب با محصولات چینی کاملا مشهوده . سیستم هیبرید هم که یه فناوری شکسته بسته و صرفا تبلیغاتی برای شیره مالیدن سر مشتری هستش که کمک آنچنانی به کاهش آلایندگی نمیکنه ( به خاطر همون قضیه دمای انجین و کاتالیزور و … ) . به نظرم اینه از الان یه محصول به حاشیه رونده شده و شکست خورده ای مثل bz4x هستش . کلا تویوتا بدجور زده جاده خاکی :))
Royal Driver UK 70
۴ آبان ۱۴۰۱حالا خب سودش به حال تو چیه Miladzm? جز راه انداختن بحث های بچه گانه و الکی کار دیگه ای بلد نیستی یعنی؟
بابک
۵ آبان ۱۴۰۱چه سودی ؟ ایشون با ذکر دلیل داره عقیده شو مطرح میکنه . چرا فکر میکنی هرکس نظرش موافق با نظرت نباشه یا چیزی را که دوست داری به نقد بکشه میشه بحث الکی و بچگانه ؟
متاسفانه خیلی از ما ایرانی ها یک دیکتاتوری یکنفره داخل وجودمون هست که سریع میخواد با برچسب زدن به مخاطب ساکتش کنه اونوقت ادعای روشنفکری و طلب آزادی بیان هم داریم
کاراکتر
۴ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز تویوتا از اول هم زبان طراحی نداشته مگر اولین بار هست در زندگیتون سایت خودروئی باز میکنید؟
دوم اینکه مردم از این ماشین صدرصد از این ماشین استقبال میکنند چون تویوتاست دومین برند خودروئی با ارزش جهان مردم بی شک میخرند مثل استینگر از خودروسازی بی اعتبار نیست که مثل همیشه دربرابر GM شکست بخوره:))
در آخر هم ممنون از آقای اشتری
حمزه آجرلو
۵ آبان ۱۴۰۱به شما چه ربطی داره ، آقای کاراکتر !؟
M
۵ آبان ۱۴۰۱زبان طراحی نداره قبول اما باید به عنوان ماشینی که یک سر و گردن از سایر محصولات تویوتا بالاتره ظرافت داشته باشه.
تیپ پلاتینیوم 54 هزار دلاره ولی به آیینه سمت راننده دقت بکنید
آخرین ماشینی که یادمه اینطوری بود crv مدل 2016 بود که برای 5 سال پیش بود
انصافا به دور از انصاف هست ماشین سال 2023 اینطوری باشه
یا مثل lx ها و crv ها دوربینش هست که واقعا عجیبه که ماشین 2023 اینطوری باشه
یا مربوط به سیستم autonomous هست که اون رو یا جلوی ماشین میگذارند یا مثل eye sight سوبارو رو شیشه هست
واقعا برام جالبه چی هست و چرا وی آینه هست
مرتضی تاجیک
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ببخشید اولین خودرو هستش برند تویوتا 😘
Porsche 911
۴ آبان ۱۴۰۱کسی حرف از سردرگمی در طراحی میتونه بزنه که طرفدار کره نباشه که سلطان تناسبات طراحی هست!
علی
۵ آبان ۱۴۰۱چرا هی اسم عوض میکنی؟ بالاخره چه صدات کنیم miladzm , kamranzm یا هرچی!!!!
کیانوش
۵ آبان ۱۴۰۱بعضی ها مثل اونی که تو پست bZ3 تویوتارو به ارائه طراحی های قدیمی و تکراری متهم میکنن که احتمالا خودت بودی بعد اگر اینجا میگید طراحی جدید و سردرگمه طراحی جدید هم بده اینی میشه که شما میگید ،بعدشم کی فرمایش کرده که سیستم هیبرید شکست خورده و غیر کاربردی هستش الان که اکثر خودروهای بنزینی بازار با سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولت ارائه میشن و اکثر مدل ها دارای نسخه های هیبرید و پلاگین هیبرید هستن کی گفته کارایی نداره
کاراکتر
۴ آبان ۱۴۰۱شکوه در طراحی موج میزند
به به
چشم را نوازش میکند
دل را با خود میبرد
کارگرهای چوسان را به بیکار شدن نزدیک تر میکند
علی
۵ آبان ۱۴۰۱از طراحی اش خیلی خوشم اومد ، درود بر تویوتا ، دمش گرم
حافظ
۵ آبان ۱۴۰۱آزرا گرنجور ۲۰۲۳ هم ارزان تره هم شیک تره هم کوچیکترین تقلیدی از هیچ خودرویی در جهان نکرده است و کاملا در این سگمنت و برای اولین باره که کره خودرویی زده که هیچ ژاپنی تو این قیمت رو دستش نیست از ۱۰۰ کیلومتر ترمز بگیری ظرف ۳۱ متر وا میسته با ۱۸۰۰ کیلو گرم وزن بزرگترین رقیب کراون ۲۰۲۳ با قیمت کمتر
کیانوش
۵ آبان ۱۴۰۱اره آزرا اصلا چهار تا چرخم نداره اصلا چرخ نداره ازرا چون به قول شما کوچیک ترین تقلیدی نکرده اره منتهی تویوتا همین که خودرو هاش چهار تا چرخ دار خودش نشان دهنده تقلیدش از بقیه هست بابا جمع کنید… هنوز ده سالم مشده که کره ای ها شروع کردن به طراحی های مخصوص خودشون ارائه دادن بعد ومدین دم از اصالت میزنین که چی تویوتا تقلید میکنه از بقیه ولی هیوندای اصیله آره خندیدیم
من خودم طرح های جدید هیوندای و کیا رو دوست دارم اما چرت و پرت هایی که شما میگید رو نمیتوم قبول کنم
قاسم
۴ آبان ۱۴۰۱به چه اعتبار و اعتمادی بریم تویوتا بخریم اون هم وقتی که اگر داخلش بشینیم به هیچ وجه امنیت فکری و روانی و جانی نداریم ؟؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آبان ۱۴۰۱نخرین
جگوار لندرور هست، کادیلاک و فورد هست
یوسف
۴ آبان ۱۴۰۱قابل توجه آقای اشتری…..
مردم با وجود اینکه میدونن تکنولوژی های پیچیده لندرور باعث نارضایتی شون در آینده میشه….. اما باز هم میرن لندرور و رنجرور میخرن….. واقعا چرا…..
کسی میدونه…. چرا…..
قاسم
۴ آبان ۱۴۰۱ممنون جناب اشتری حتماً 😂😂👏👏✌️✌️
MOHAMMAD.n.r
۴ آبان ۱۴۰۱هیوندا بخر قاسم!
کراون رو کسی سوار میشه که دنبال اصالت باشه! این ماشین به هر کسی نمیاد! مثل نسل های قبلش آدمای درست و حسابی سوار میشن، تازه به دوران رسیده پشت فرمون این ماشین بشینه جالب نیست.
MOHAMMAD.n.r
۴ آبان ۱۴۰۱نسل های قدیمی این خودرو که در ایران هستن امکانات جالبی داشتن، الان ۴۰ سالی کار کردن ولی هنوز اپشن ها کار میکنه
شیشه های فریم لس
کول باکس
صندلی های برقی
جعبه پران
آنتن مخفی پشت شیشه عقب
اینه و شیشه برقی، سانروف، اوردرایو، کروز کنترل(سیستمش با کروز های جدید فرق داره) و…
ashkan
۵ آبان ۱۴۰۱ممد ان آر
داداش تویوتا های ۲۰۲۲ هم این آپشن ها که گفتی رو ندارن 😂😂
MOHAMMAD.n.r
۶ آبان ۱۴۰۱نکته جالب اینجاست نود درصد عشق کره ها به واسطه کیا پراید عاشق کره شدن😂😂
نکته جالب تر اینجاست که اون ماشین اصلا ساخت کیا نیست!!! اولش مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا بوده! مزدا و فورد با همکاری این ماشین رو ساختن!! چند سال تولید کردن بعد امتیازش رو فروختن به کیا😂
شهاب
۵ آبان ۱۴۰۱به عقیدهدمن اگر کسی در چیزی غنی باشه و اون چیز اصیل باشه هیچوقت اون چیز رو به رخ نمیکشه !!!! چون احتیاج به معرفی و پروپاگاندا نداره !!!! حالا تو هی بیا اینجا بال ، بال بزن و خودت رو پر ، پر کن و توضیح بده و توجیح کن
MOHAMMAD.n.r
۶ آبان ۱۴۰۱باریکلا بهت که خودت جواب خودتو دادی
تویوتا طی چند سال اخر چقدر برای کراون تبلیغ کرده؟؟؟ نیاز به معرفی داره؟؟؟
کیا برای اسباب بازی استینگر چقدر تبلیغ کرد؟؟؟ هر روز جایزه هر روز تعریف و تمجید الکی، حضور در برنامه هایی مثل گرند تور و…
آخرش چی شد؟؟ چند مقال قبل تر جوابت هست به تاریخ پیوست! نیومده رفت!
...
۴ آبان ۱۴۰۱اگه جرأت داری توش امنیت نداشته باش ؛ داری درباره تویوتا حرف میزنی ها🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬
.
.
.
در وصف تویوتا ، همین بس که خلاصه شده در یک کلام : امنیت و دوام !😎😎😎
قاسم
۴ آبان ۱۴۰۱به اضافه در رفتن چرخ😂😂
قاطر فروش
۴ آبان ۱۴۰۱داش اون ولوو هست
شهاب
۵ آبان ۱۴۰۱ژاپن خلاصه شده در اون لیست و طومار فراخوانهای اشکان😂😂😂
علی
۵ آبان ۱۴۰۱شما تویوتا نخر ،،، برو همون کره ای جونت را بخر ،، کسی جلوتو نگرفته
کیانوش
۵ آبان ۱۴۰۱نخر برو جک بگیر نیا اینا چرت و پرت نم بگو
گلاب
۴ آبان ۱۴۰۱نسل قبلیش چه زیباست
kamranmz
۴ آبان ۱۴۰۱شبیه پیکان جوانانه
کجاش زیباست ؟
Royal Driver UK 70
۴ آبان ۱۴۰۱پیکان جوانان چش بود مگه؟ توی زمان خودش یعنی دهه ۷۰ از کم دردسر ترین و محبوب ترین ماشین بین مردم ایران بود.
کاراکتر
۴ آبان ۱۴۰۱حرفات جالبه
کپی کاری سوناتا و جنسیس نسل قبل از کراوان نسل ۱۵ رو درنظر بگیری کل صنعت خودروسازی کره شبیه پیکان جوانان میشه😂
برای پیکان جوانان با ۵۰۰ تا اکانت کامنت میذاشتی؟
علی
۷ مهر ۱۴۰۲چشاتو بمال بعد نگا کن
مازیار
۴ آبان ۱۴۰۱دوستان ژاپنی فن
آیا کراون بعد از سنچوری قرار میگیره یا بینشون مدل دیگه ای هم هست؟
datsun
۴ آبان ۱۴۰۱سنچوری فوق لوکسه اشرافیه
مازیار
۴ آبان ۱۴۰۱درسته میخوام بدونم بعد یه رده پائین تر از سنچوری کراونه؟
سجاد افشار
۵ آبان ۱۴۰۱سلام
سگمت سدان های تویوتا
سنچوری فول سایز تشریفاتی
کروون فول سایز
آوالون لارج ساز
کمری میدسایز
کرولا کامپکت
پیریوس کامپکت
یاریس ساب کامپکت
مینی سایز هم قطعا داره که من نمی دونم اسمشو
مینی سایز میشه هم سایز
مازیار
۵ آبان ۱۴۰۱متشکرم
NAVID۰۰۹۸
۴ آبان ۱۴۰۱سلطانِ جانان👑🧡
قاسم
۴ آبان ۱۴۰۱👎👎👎👎👎
شهاب
۴ آبان ۱۴۰۱تویوتا = سلطان فرخوان و در رفتن چرخ !!
علی
۵ آبان ۱۴۰۱کره ای ها هم سلطان رشوه دادن و جایزه گرفتن!!!
mehran376
۴ آبان ۱۴۰۱به نظر من طراحی خیلی عالی داره و کابین قشنگی هم داره امیدوارم فروش خوبی کنه.
بی خیال اسم
۴ آبان ۱۴۰۱نسل پنجش چه زیباست…
ferimia
۴ آبان ۱۴۰۱به طرز عجیبی از طراحیش خوشم اومد. عرضه کنه ببینیم چی ساخته! با قیمت ۵۰k ۵۵k باید متریال خوبیم به کار برده باشه
M
۴ آبان ۱۴۰۱چرخ هاش در نره🤣🤣🤣
MOHAMMAD.n.r
۴ آبان ۱۴۰۱میشد مثل نسل های قدیمی به جای آرم تویوتا آرم تاج باشه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آبان ۱۴۰۱در ژاپن با نشان تجاری تاج / Crown فروخته می شه
اگر دقت کنین تصاویر همین مطلب با رنگ بدنه زرد، نسخه پلاتینیوم هست و روی کاپوت، لوگوی تاج داره
MOHAMMAD.n.r
۴ آبان ۱۴۰۱درسته👌🏻
مرسی🌹🌹 دقت نکرده بودم
پیام
۵ آبان ۱۴۰۱آقای اشتری ولی این خیلی جالبه که طراحش یه شیطونی ریزی کرده و از جلوی اوپتیما طراحی رو کش رفتهها!
حمزه آجرلو
۵ آبان ۱۴۰۱اون آقایی که بجای من کامنت میده ، الان از اسم محمدرضا مرشدلو استفاده میکنه ، دقت کنین تعداد دیدگاهش کمه ، دو تا اکانت به نام من داره ، خودش میگه ، خودشم میخنده ، من مطلقا حرفی باهاش ندارم .
حمزه آجرلو
۵ آبان ۱۴۰۱دوستان دقت کنین ، من هفتاد و سه دیدگاه دارم ، نه یکدونه حتی کمتر نه بیشتر
حمزه آجرلو
۵ آبان ۱۴۰۱آقای محمد ، در جواب چند تا ویدیو قبلی ، اینکه ال اف ای خاک میخوره ، مطلقا شایعه است ، هر مدلشو که بفرمایین ، قانون بازار اینه که اگه حتی یک ماشین بدون خریدار بمونه ، قیمتش میشکنه و بالاتر نمیره ، وقتی قیمت از اورجینال بالاتر بره ، یعنی تقاضا بیشتر از عرضه است ، قانون بازار آزاد اینو میگه . بلز هم تکرار میکنم ، تقاضا برای ال اف ای و کاررا جی تی پورشه ، چندین برابر ، مدل های موجوده ، یعنی همین الان اگه هزار تا ال اف ای ، بناگاه مثلا در انباری پیدا بشه مثله و عرضه بشه ، با توجه به تقاضا برای ال اف ای که به جد دنبال میکنم اخبارشو ، در کمتر از یک ساعت ، به فروش میره . ضمنا یک مطلب جانبی برای جناب اشتری میخواستم بنویسم ، ولی اینجا ذکر میکنم ، عزیزی ، گویا سر شوخی با بنده گذاشته و از طرف من متاسفانه کامنت میده و خودشم جواب میده ، فقط میتونم خیلی خیلی تاسف بخورم و به اون شخص بگم ، آقای محترم چهار نفر منو میشناسن و شما که با اسم من کامنت میدی ، خیلی خیلی منو ناراحت کردی ، ببخشید آقای محمد زیر اسم شما ، مطلب خارج از موضوع مطرح شد ، سپاس ، شب همگی خوش ، انشاالله همه شاد و تندرست و خوشحال باشن ، برای من هم ، انشاالله چنین باشه .
MOHAMMAD.n.r
۶ آبان ۱۴۰۱موافقم باهاتون👌🏻👌🏻
پیام
۴ آبان ۱۴۰۱طراحیش یه نوع دزدی از کیا اوپتیما هست!
MOHAMMAD.n.r
۶ آبان ۱۴۰۱کدوم نسل اپتیما رو میگی؟؟؟
هرچند الان زبان طراحی اغلب خودرو ها مثل هم شده ولی:
اگر منظورت نسل فعلی کیا اپتیما هست با مدل ۲۰۲۲ و اسم کیا k5 باید بگم اون خودش دزد سر گردنه هست😂😂😂!!!!
از میتسوبیشی گالانت نسل ۸ کپی زده اونم چه کپی! برابر اصل!
MOHAMMAD.n.r
۶ آبان ۱۴۰۱زشت نیست از ماشین ۲۶ سال پیش کپی میزنن؟ شاید گفتن کسی یادش نیست بزار بزنیم بره!!
Mitsubishi galant 8th gen
۷۷۸۸
۴ آبان ۱۴۰۱ای کاش زه بغل نداشت
حمزه آجرلو
۵ آبان ۱۴۰۱قشنگیش به همون زه بغله ، عجب سلیقه ای داریااا !
ADAK
۵ آبان ۱۴۰۱موارد اینجوری را لطفا اجازه بدید کاربر net تشریف بیارن بخوبی حلاجی و توضیح خواهند داد
:-)
net جان دوستت داریم…
محمدرضا
۴ آبان ۱۴۰۱تنها خودروی این کلاس که به صورت جهانی عرضه میشه.
چند تا تو چین هست.
آزرا هم فقط برای بازار داخلیه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ آبان ۱۴۰۱واقعا خسته نباشید
بعید می دونم در تمام آمریکا و آلمان، مشابه کینه شما نسبت به خودرو ژاپنی پیدا بشه 😄
واقعا ایران ما سرزمین ناشناخته هاست
Moro
۴ آبان ۱۴۰۱نه آقای اشتری
این ها ناشناخته های ایران هستن
datsun
۴ آبان ۱۴۰۱باشه تو راست میگی
بهزاد
۴ آبان ۱۴۰۱نوع کینه شما با همان اسم اصلیت(یانکی) کاملا نمایان بود و این سقوط روحی و روانی از یک اتفاق ناشی میشه و سالهاست با اسامی مختلف مشغول تخلیه ی خشم و نفرت بابت همان اتفاقات هستید.
البته اسامی قبلیت که تعدد نظراتت به بیش از ۱۰ هزارتا هم رسیده بود فراموش نمیشه و شما مصداق بارز یک سرخورده و بازنده هستید که تبدیل به یک جامعه ستیز شدید.
MOHAMMAD.n.r
۴ آبان ۱۴۰۱مثال هایی که زدی رو ایمیل کن برای آمریکایی جایی😂 خدا بزرگه یبار دیدی گرین کارت صادر شد برات رفتی اونجا، از شما برای ساخت واکسن استفاده کردن و نسل های بعدی بشر رو نجات دادن با این واکسنه. حداقل نسل های بعدی بشر از این مثال های پر مفهوم و پر بار نزنن😂😂
محمدرضا
۵ آبان ۱۴۰۱ای بابا اینم مثل شاهین ژاپنی بازه🤣
آقای اشتری چرا زمانی که نوید ۲برابر این و بی منطق کره ای ها رو میکوبید چیزی نمیگفتی
Mz , مدافع حریم کره و آلمان
۵ آبان ۱۴۰۱ضعف طراحی دوباره خودشو نشون میده ، تا کی این جاپنیا به همین روش میخوان ادامه بدن !!!!!؟؟؟ .
مدافع کره ای آلمانی ژاپنی ، حمزه قلی
۵ آبان ۱۴۰۱آقای شهاب ، تحلیلت بر مبنای نقاط قوت بیشتر باشه ، نکات منفی ای که گفتی وجود نداره ، من خودم یک عمره حرفای تو رو میزنم ، تو گوش این جماعت نرفت ، چون اشتباهه ، ژاپن ماشینای خوبی میسازه ، از امروز راه منو هیترای جاپن از هم جداست ، با عرض ارادت MZ و درود بر کره و آلمان .
علی
۵ آبان ۱۴۰۱آقای اشتری ، این جور افراد را آدم شک میکنه بهشون که نکنه از کره ای ها پول میگیرن تا بد ژاپن را بگن !!! شما نمیدونی کره ای ها چقدر از ژاپن نفرت دارن
aryan 25
۴ آبان ۱۴۰۱الان این کراس اور یا سدان چرا اینقدر ارتفاعش زیاده ؟!
طراحیش خیلی عجیبه اصلا تناسب نداره
phonix
۴ آبان ۱۴۰۱من همین جا اعلام میکنم تا زمانی که سایت پدال شرایط چت رو سامون نده
دیگه داخل چت فعالیت نمیکنم
بالاخره باید از یه جا شروع شه چقدر گدایی کنیم التماس کنیم
به شما هم پیشنهاد میدم یه پیام این شکلی بدید و همین کارو بکنید با یه جمع صد نفره اگه نتونیم اوضاع چت پدال رو درست کنیم کی میتونیم ایران رو به درجات بالا برسونیم
خدافظ
ferimia
۵ آبان ۱۴۰۱الان که دقیق تر خوندم از یه قسمتیش بدم اومد.
گیربکس ۶ سرعته و cvt برای ماشین ۵۰ هزار دلاری؟ تویوتا بکش بیرون از این جعبه دنده های قدیمی خداوکیلی.
Muty
۵ آبان ۱۴۰۱الحق و الانصاف وقتی این 40هزار دلاره
کی میره ماشین های 80-40 هزار دلاری ایی که چین صادر کرده به اروپا را بخره ، حالا هرچند برقی باشن !!!
مگه اینکه کسی عشق و شوق برقی سواری داشته باشه
بهزاد
۵ آبان ۱۴۰۱این طرحو یه شرکت چینی میزد با مسخره کردن ابرشو میبردیم …واقعیت
Hadi
۵ آبان ۱۴۰۱امیدوارم موفق بشه هر چند که ارتفاع کراس اوور مانندش و ترکیب دو رنگش تو بعضی مدل ها سلیقه من نیست…
ولی تویوتاس کابینش عالیه و حرف نداره 👌🏼
قدرتش هم عالیه…
مدل فوق لوکس سدان هم داره این نسل
امپراطوری خورشید
۵ آبان ۱۴۰۱واقعا که ماشین زیبا و باابهتی هستش . البته من بیشتر عاشق مدلهای 2010 و … هستم اگر اشتباه نکنم نسل چهارم میشه
شهاب
۵ آبان ۱۴۰۱شما ژاپنی فنها وقتی ما کره ای فن ها رو میبینین فوری زورتون میگیره و شروع میکنین به چرند گویی و فحاشی 😂😂😂 عزیزای من بخاطر خودتونم که شده و بخاطر اینکه تعادل روحی و روانیتون بهم نریزه به ما کره ای فن ها نزدیک نشین تا اون حسادت و کینه های درونتون فعال نشه و ذات خودتون رو نمایان نکنین
بی خیال اسم
۵ آبان ۱۴۰۱بدکی نیست
سامان اذری
۵ آبان ۱۴۰۱از لحاظ فنی و قیمتی خوبه ولی یه موردی هست که
نام کراون خیلی بزرگ بود
به نظرم باس یکم رو قیافه و استایل ماشین کار میکردن
نسل اول کراون کجا این کجا
اون موقع رولزرویس ژاپنی میگفتن الان شده یه ماشین خیلی ساده
مهدی
۵ آبان ۱۴۰۱داداشا تیوتا هر چی باشه عشقه این که دیگه خوابه خواب
- A M I R -
۵ آبان ۱۴۰۱بدون در نظر گرفتن اسم “کراون” طراحیش به تویوتا نمیخوره، انگار یه استارتاپ اروپایی طراحیش کرده که البته اینو نه به عنوان ضعف بلکه به عنوان نقطه قوتش میگم. جسارت در طراحیش مشهوده و این قدم قابل احترامی برای تویوتای به نسبت محافظه کاره.
خدای ماشین
۶ آبان ۱۴۰۱من تویوتا کراون داشتم دلیل خرید من هم این بود که تو مجله ماشین مطلبی در موردش نوشته نشده بود البته اینم بگم که اون زمان نه اینترنت بود نه هیچ مجله ای دیگه . مطالبی که نویسنده نوشته مقداری اشتباه هست و نشان از عدم آگهی از این ماشین دارد به هر حال با توجه به حذف لکسس جی اس و آوالون این محصول به تنهایی جایگزین خوبی برای این مدلها در سطح جهانی هست . هر دو تیپ کراون هیبرید هستن در در قویترین مدل ۳۷۰ اسب قدرت داره که یک هیولا به معنای واقعی هست .
مصطفی
۹ آبان ۱۴۰۱فقط ژاپن تمام
Dariush saadat
۲۰ بهمن ۱۴۰۲نظر همه دوست داران این مدل قابل احترامه
اما بنظر من اصلا طراحی زیبایی نداره
بنظرم تویوتا پریوس از این مدل هزار برابر زیباتره
در کل ما ایرانی ها فقط میتونیم در مورد طراحی داخلی و طراحی بیرونی یه ماشین نظر بدیم که اینم سلیقه آیه چون تمام برند ها از لحاظ فنی کارشون ثابت شدست و ما در حدی نیستیم که بتونیم نظر بدیم
حالا هی خودتون و جر بدین مگه مهمه چون ما بازار این کمپانی ها نیستیم و اگر باشیم بیشتر از نود درصد از ما توان خرید این برندهارو نداریم حتی خودروی داخلی نمیتونیم بخریم فقط تو اینترنت خودمون در حد یه کلکسیونر نشون میدیم