تویوتا

تویوتا هدف فروش خودروهای برقی خود را 40 درصد کاهش داد

تویوتا با اتکا به خودروهای بنزینی و هیبریدی، به سوددهی کم‌سابقه‌ای دست پیدا کرده و ازاین‌رو، هدف فروش سالانهٔ مدل‌های الکتریکی خود را به ۱۲۳ هزار دستگاه کاهش داده است.

تویوتا در گزارش مالی سه‌ماههٔ دوم خود اعلام کرده که هدف فروش خودروهای الکتریکی در سال مالی جاری را به میزان قابل‌توجه ۳۹ درصد کاهش داده و از ۲۰۲ به ۱۲۳ هزار دستگاه رسانده است. این رقم برای تویوتا که بزرگ‌ترین خودروساز جهان محسوب می‌شود بسیار اندک است. این یعنی غول ژاپنی صرفاً به خودروهای درون‌سوز و هیبریدی خود تکیه کرده و البته از این طریق سود بی‌سابقه‌ای کسب کرده است. پیش‌ازاین، تویوتا پیش‌بینی کرده بود سود عملیاتی آن تا پایان سال مالی جاری یعنی ۳۱ مارس ۲۰۲۴، به ۳ تریلیون ین معادل ۲۰.۱ میلیارد دلار برسد اما در جدیدترین گزارش مالی، این پیش‌بینی به ۴.۵ تریلیون ین معادل ۳۰.۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.

تا پایان سال مالی، تویوتا پیش‌بینی فروش ۳.۶ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی را دارد درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود کل فروش خودروهای الکتریکی‌شدهٔ این شرکت شامل مدل‌های تمام الکتریکی، هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و هیدروژنی سلول سوختی به ۳.۹ میلیون دستگاه برسد. این رقم نسبت به سال مالی قبل افزایش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد. بدین ترتیب، خودروهای الکتریکی‌شده حدود ۳۷ درصد از کل فروش تویوتا را به خود اختصاص خواهند داد. مجموعاً انتظار می‌رود برندهای تویوتا و لکسوس در سال مالی جاری به رکورد فروش ۱۰.۱ میلیون دستگاه برسند.

در سه‌ماههٔ مالی گذشته، تویوتا سود عملیاتی بسیار کم‌سابقهٔ ۱۲.۶ درصدی را به ثبت رسانده که بیش از دو برابر سود ۶.۱ درصدی سال قبل است. در حال حاضر، این شرکت ژاپنی خودروهای الکتریکی اندکی در سبد محصولات خود دارد که مهم‌ترین آن‌ها تویوتا bZ4X و لکسوس RZ هستند اما تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۱۰ خودروی الکتریکی جدید و یک سال بعد باطری‌های حالت جامد را به بازار عرضه کند که با هر بار شارژ کامل بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را ارائه می‌کنند. مدیر مالی ارشد تویوتا می‌گوید خودروهای هیبریدی به این شرکت کمک کرده‌اند تا پایهٔ مالی محکمی برای خودروهای الکتریکی در دست توسعه ایجاد کند:

نکتهٔ مهم دیگر، زمان‌بندی دقیق تصمیمات سرمایه‌گذاری ما است. ارزیابی جامع ما در مورد سرمایه‌گذاری روی خودروهای تمام الکتریکی و باطری‌ها با در نظر گرفتن وضعیت انرژی و زیرساخت‌های هر کشور، تکامل تکنولوژی و تغییرات در تقاضای خریداران، باعث شده به پایهٔ مالی قوی دست پیدا کنیم و بر اساس آن بتوانیم برای آینده سرمایه‌گذاری انجام دهیم.

علاوه بر تویوتا، فورد و جنرال موتورز هم هدف فروش و تولید خودروهای الکتریکی خود را کاهش داده‌اند. جنرال موتورز از هدف تولید ۴۰۰ هزار دستگاهی این خودروها صرف‌نظر کرده و فورد هم احداث یکی از کارخانه‌های تولید باطری خود را به تعویق انداخته و تیراژ تولید موستانگ Mach-E را کاهش داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4948 ديدگاه)

    خداروشکر

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      مرسی میلادز جان
      مشخصه شخصاً تجربه داریا 😂

    2. phonix

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      بار ها از عزیزان مجموعه پدال شنیدیم که علت طول کشیدن زمان ثبت نظرات دقت سایت برای تایید نظرات هست تا براشون مشکلی پیش نیاره جدا از مسئله ترول کردن که خود سایت گفته این نظرات رو ثبت نمیکنه ( که میبینید میکنه ) ظاهرا حضرات در سایت اطلاعی از موارد دیگه ندارن و شاهد نظرات بی ادبانه بعضی از کاربران هم خواهیم بود .
      نه احترامی نه ارزش علمی نه فرهنگی هیچی …

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (10478 ديدگاه)

    بله
    حالا بازم مسخره کنید !!!
    تفاوت تازه‌به‌دوران رسیده‌ها با اصیل‌ها در همین هست که تا مطمئن از موضوعی نباشند ، سریع نخود آش نمیشوند !
    تا به وقتش به حرف من برسید که مربایی‌ها چه ضرری روی همین دروغ‌های برقی شدن بدهند !

    اگر برقی شدن راحت بود ، مطمئناً ۵۰ سال پیش به اون میپرداختند با اینکه قدمت ۱۰۰ ساله داره !
    رسانه‌ها با قدرت تمام ، ایلان ماسک را بزرگ جلوه دادنش اما این گوری که سرش گریه میکردند اصلاً مُرده‌ای وجود نداشت جز نفع و پول کلان که ایلان ماسک را از پشت حمایت میکردند و این وسط هم مربا فکر میکرد زودتر دست بِجُنباند قافله را میبرد ولی خودش را در گرداب انداخت با سرمایه‌گذاری‌های کلان !

    برای همین تویوتا در دنیا قابل اعتماد هست ، که بی‌خودی محصولی را نمیسازد و اگر هم ساخت میشه چشم بسته خریدش !
    تویوتا یک اشتباه داشت و اون هم تویوتا brz بود که با عجله معرفیش کرد و چوبِ اشتباهش هم خورد اما فهمید بهترین راه ، همان راهی هست که درست تا الان پیش برده و آن هم محافظه‌کاری در ارائه‌ی تکنولوژی جدید هست !

    برای اینکه برقی‌ها فراگیر شوند ، نیاز به یک هماهنگی جمعی بین دولت‌ها و خودروسازان و ملت هست که حالا حالا‌ها این هماهنگی‌ها نشدنی هست !
    به کشورهای کوچک اروپای غربی و شمالی نگاه نکنید ، اون‌ها استثناء هستند و البته بسیار پیشرفته و ثروتمند ، بهتره دایره‌ی نگاهتون را گسترش بدهید به کل دنیا نه یک مکان کوچک که روی آن در خبرها مانور میدهند !

    موافقم 39
    مخالفم 60
    1. X

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      وضعیت تویوتا تاثیری بر قیمت مزدا1000 و 12 تا پوستر لکسوس نداره
      خواستم این حقیقت تلخ رو بهت یادآوری کنم

      موافقم 59
      مخالفم 14
    2. پیام

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      کم کنه یا زقپیاد کنه مهم اینه که هیوندای تو هر دو به خوبی داره پیش میره و هر سال تقاضای ماشین الکتریکی بیشتر میشه و اگر ابنطوری نبود طی ابپین سال‌ها ماشین الکتریکی محو شده بود!!! حالا گافاش تو ماشین الکتریکی مونده. صبر کنید.

      موافقم 4
      مخالفم 17
      1. amir

        ۱۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        پیام قبول دارم تو برقی ها هیوندای و جنسیس و کیا خوب پیش رفتن اما در عرصه بنزینی اینطوری نبود
        توقف تولید کیا استینگر و جنسیس جی هفتاد مشکلات موتور های درونسوز کره ای و ….چیزی که کره ای ها رو یهو در اواخر بلند کرده طراحی های جدیدشونه که با استفاده از افرادی مثل آلبرت بیرمن و پیتر شرایر بدست اومده و برقی سازی هاست

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. پیام

          ۱۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          این حرفت رو قبول ندارم. یکی از دلایل موفقیتشون، اینه که آپشنای زیادی ارائه میدادن. دوستم پدرش نیسان تینا داشت، به شوخی می‌گفت آپشناش مثل پیکانه! واقعا هم آپشن خاصی نداشت. مقایسه آزرا و کمری رو یادت بیار! آپشنلی آزرا بیشتر بود. واقعا کیفیت آزرا هم خیلی خوب بود. هیوندای خیلی چیزای دیگه،پ ارائه میده، زیبایی، بازاریابی، قیمت مناسب‌تر و … . یه جیز در مورد کیفیت الان ماشینای هیوندای بهت بگم. وقتی ۲۰۶ فرانسوی اصل که حدود ۱۸ سال مردم میخریدن و مشکلی نداشت و یارو تا سال‌هانمی‌دونست موتورش کجاست، انتظار داری کره اونم با تکنولوژی سال ۲۰۲۳ موتور ماشیناش ایراد داشته باشه؟!!! اصلا منطقی نیست. علت فروش بیشتر تویوتا کیفیت نیست! یعنی اون زمانی که فولکس واگن فروشش بیشتر بود، کیفیتش بیشتر بود؟!!! ربطی نداره اصلا. اون زمان خیلیا از جمله دوست من طرفدار فولکس واگن بودن، بعد وقتی تویوتا پر فروش‌ترین شد، اومدن سمت تویوتا! مثل حزب باد! از خودشون هیچ فکر و میشبینی ندارن!!! خب اینکه خیلی راحته تا برتدی بیشتر بفروشه، بیای سمتش! هنر نیست که!!! این یه رفتار پوپولیستیه

          موافقم 4
          مخالفم 16
        2. amir

          ۱۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          پس این همه آدم که دارن پیکان های بی آپشن ژاپنی ها رو میخرن همه اشون هم دلقک هستن و رفته تو پاچه اشون آمار فروش کمری هم دروغه همش اصلا هم ژاپنی ها ارزون فروش نیستن که لکسوس ال اس ۴۰۰ رو با نصف قیمت بنز و بیمر میدادن الانم تمام این خودرو هایی که میفروشن همشون بی آپشن هستش از دم و دارن دو تا سه برابر بقیه میفروشن بله بله درست میفرمایی دوست عزیز

          موافقم 10
          مخالفم 4
        3. پیام

          ۱۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          فروش بالا لزوما ربطی به کیفیت نداره! برو نیسان تینا و سوناتا رو مقایسه کن بعد ببینیم آپشناشون چطورن! تویوتا نسبت به قدمش باید فروشش خیلی بیشتر از هیوندای باشه! خودت خوب میدونی که این فاصله داره سال به سال کمتر میشه! الان خودت داری میبینی که اینفینیتی، سوزوکی، سوبارو، میتسوبیشی دارن نتیجه کاراشون رو میبینن! دیگه فکر کنم وضعیت این برندها به وضوح معلوم باشه!

          موافقم 1
          مخالفم 6
        4. amir

          ۱۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          والا من دیگه نمیدونم موتور کره ای ها و یا سیستم های ایمنیشون در چه حالیه فراخوان ۳.۳ ملیونی و چندین برابر شدن آمار دزدیده شدن در یه بازه زمانی کوتاه نشون دهنده اینه که آپشن های زیادی خودروهای کره ای ها دارن البته با اجازه از تایید کنندگان پیام اگر نمیگن کامنت لوس کذاشتم

          موافقم 5
          مخالفم 3
    3. نا اشنا

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      بابا تویوتا.
      خوب شد تویوتا ساخت ایران نیست وگرنه دنیا رو زیر ورو میکردیم ،پسر خوب کلی برند خوب در جهان هست ،ولی دولت ایران اجازه ورود نمی‌دهد، اگر اجازه می‌داد، تویوتا درایران اینقدر جولان نمی‌داد..
      تویوتا ماشین خوبی هست ولی خودروهای هم‌تراز و بهتر زیاد هستند والسلام

      موافقم 3
      مخالفم 8
      1. پیام

        ۱۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2138 ديدگاه)

        یعنی ایموبلایزر رو که رو هر ماشینی هست رو جز آپشن خاص میدونی؟!!! بعدشم ایموبلایزر رو دو ساله اضافه کرده گرچه از کار انداختنش کاری نداره. ۳.۳ فراخوان زده نه ۶.۵ !!! بعدشم تو همون ۳.۳ برو ببین فقط چند تا ماشین آتیش گرفته نه مثل ماشینای ژاپنی که تعداد زیادی پدال گاز میچسبوندن و فاجعه درست شده بود!!! تو کیلویی میبینی!!! هر فراخواتی رو میبینی، برو تعداد حادثه‌ها رو هم ببین!!! فقط تعداد فراخوان مهم نیست.

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. amir

          ۱۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          نخیر عزیزم ایموبیلایزر جزو استاندارد ایمنیه نه آپشن که کره ای های عزیز اصلا توجه نکردن به کار نگرفتن کودکان کار حداقل ارزش های انسانی هستش که رعایت نکردن عدم دردسر درست نکردن موتور دست کم ترین الزامات مهندسیه که رعایت نکردن بعله امروزه حتی چینی هام یه خروار آپشن میزارن رو لگناشون با قیمت نصف خارجی ها میفروشن اما این لزوم بر برتری اوناس؟؟ اگه امروزه در فروش بی وای دی داره رشد میکنه تو برقی ها حتما میخوای بگی از تسلا بهتره با اختلاف ؟

          موافقم 3
          مخالفم 1
    4. Navid A J

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      نویدجان تا حدودی حرفتو قبول دارم. اما مارکت این چیزا سرش نمیشه. تویوتا در هایبرید، دست بالا رو داره. مخصوصا در امریکای شمالی اگر تویوتای هایبرید بلافاصله موجود بود و نیاز نبود 9 ماه یا یک سال صبر کنی که به دستت برسه، همه ی تویوتاهای هایبریدی فروش میرفت. اما باید قبول کنیم در بحث الکتریکی ها تویوتا تا الان حرفی برای گفتن نداره. تغییرات مدیریتی هم که انجام دادن دقیقا برای همین بود. فهمیدن که خیلی دیر از خواب بیدار شدن. تقریبا تا 13 سال دیگه، باید با این حقیقت روبرو بشن که ماشین درونسوز در خیلی از بخش های امریکای شمالی و اروپا مجوز فروش نخواهند داشت (کانادا و کالیفرنیای امریکا 2035 رو اعلام کردن. بقیه ی ایالت های امریکا هم چشمشون به کالیفرنیاس. اونام اعلام خواهند کرد) به همین دلیل نمیشه با خیال راحت بشینن و بگن ما درونسوز خوب میفروشیم، پس بزار با همین فرمون ادامه بدیم.
      قسمت شکست خورده ی ماجرا اینه که خیلی از لکسس سوارا و تویوتا سوارا، ماشین بعدیشون رو تسلا خریدن، اونم تسلایی که میدونیم چه کیفیت افتضاحی داره. خیلی رانندگانی که میخوان با ماشینشون اوبر کار کنن، شروع کردن به خریدن تسلا.
      5 سال بعد دیدنیه. امیدوارم تویوتا سریع یه تکون اساسی ب خودش بده. این کمپانی که وقتی یاریس و کرولای GR رو زد و دیدیم چطور همه ی منتقدا رو دست به دهان گذاشت و جایزه ها رو درو کرد، خیلی در بحث الکتریکی عقب افتاده.

      موافقم 3
      مخالفم 6
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1554 ديدگاه)

    انگار برای اینکار ساخته نشده بود

    موافقم 23
    مخالفم 14
    1. TRD

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دقیقا برعکس .
      داره میگه تویوتا از هیبرید و بنزینی سودی رو بدست آورده که خیلی بیشتر از پیش بینی خودشونه ( ۱۰ میلیارد دلار بیشتر ) . به همین دلیل هدف کوتاه مدتش رو برای سال جاری ، گذاشته رو هیبریدی و بنزینی .
      ازون طرف ازین سود بالا استفاده می‌کنه برای توسعه برقیا و اون باتری حالت جامد .
      تا ۲۰۲۶ هم ، ۱۰ مدل برقی میده بازار .
      کاملا حساب شده و دست پر ظاهر میشه .

      موافقم 37
      مخالفم 29
      1. Killer

        ۱۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (596 ديدگاه)

        جاپون فنا تا کم میارین برای ماست مالی به باتری جامد متوسل میشن در حالی که ظاهرا نمیدونن فولکس واگن و جی ام و هیوندای و بی ام دبلیو هم دارن رو اون باتری کار میکنن :))))

        موافقم 26
        مخالفم 38
        1. TRD

          ۱۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          طبق معمول کامنت نامربوط .
          مگه من گفتم قراره انحصاری تویوتا باشه ؟
          برای خودت یه چیزایی میگی نسبت میدی به JDM .

          موافقم 16
          مخالفم 6
        2. رضا

          ۱۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (224 ديدگاه)

          دکتر بزار خدمتت یه چیزی عرض کنم. اینکه مثلا فلان کمپانی یه عددی فروش برقی داره قبول ولی آیا کل دنیا بازارش آماده خودرو برقی هست؟ بله امریکا و چهارتا کشور اروپایی ‌و چین و کره بازارشون کشش رو شاید داشته باشه ولی این همه کشور هست که اصلا حتی زیر ساختش رو ندارن. پس جو نگیر با چهار برقی کره و چینی دیدن. اینا بازارشون همین جاهاست. ماشینی نساختن که بره تو قاره آفریقا یا امریکا جنوبی یا شرایط آسیا دووم بیاره. ماشین نساختن که تو بنزینیا توانایی رقابت تو امریکا و کل دنیا تو حوزه بنزینی داشته باشه. پس دید کودکانتون رو کمتر به رخ بکشید. تو برقیا فقط امریکا تو صدره اونم به خاطر اینکه کلن از بیس رو‌برقی شروع کردن به ساختن. اروپایی هاش هم هنوز مالی نیستن. چینی و کره ای هم نطری ندارم چون اعتقادی به داشتن اصول مهندسی و کیفیت درشون ندارم. ژاپنیا هم برنامه بلند مدت دارن. تو برقی اینجوری نمیشه که فکر کنی فلان برند چی میسازه فلان برند چی نمیسازه. چهارتا باتریه که یکی داره و یکی نداره که اونم تکنولوژیش فراگیر میشه. اصل دوامه که در مورد تمام برقی هم میگم عین بنزین‌هاشون کیفیت دارن.

          موافقم 16
          مخالفم 5
        3. downfall

          ۱۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (126 ديدگاه)

          هیوندا اول از تو کاه و یونجه در بیاد بعد حالت جامد بسازه
          https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-rn22e-crash-hard-at-goodwood/

          موافقم 13
          مخالفم 5
  4. Tesla

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    به خاطر سوددهی زیادش توی بنزینی و هیبریدی ها نیست ! به خاطر اینه که دید در بازار الکتریکی ها بازنده ای بیش نیست و به خاطر همین تصمیم گرفت به خاطر حفظ همون یک ذره اعتبار و آبرویی که داره کم کم خودشو از الکتریکی ها بکشه بیرون 🤣🤣🤣⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪💪

    موافقم 23
    مخالفم 50
  5. TRD

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این هدف فروشی که گفته شده صرفا هدف سالانه ست .
    وگرنه تا ۲۰۲۶ قضیه عوض میشه و ۱۰ مدل تمام برقی رو معرفی میکنه . خود تویوتا و کارشناسای بازار ( از نوع واقعی نه ازین ترولای سایت ) برای فروش برقیا ، هدف ۱/۲ میلیونی پیش بینی کردن .
    حالا الان چهار تا ترول بی سواد میان باز مسخره بازی .

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-launch-10-new-battery-ev-models-by-2026-cto-2023-04-07/

    موافقم 19
    مخالفم 25
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1104 ديدگاه)

      چقدر باید یک آدم بیکار باشه بره رویترز خبر در مورد فروش تویوتا اونم نه مثلا سال ۲۰۲۴ سال ۲۰۲۷ در بیاره انگار مثلا بقیه میشینن نگاه میکنن. هیچ جای متن ننوشته کارشناس های بازار اینو میگن تو داری میگی و الا هیچ کارشناس کم مغزی نمیاد تا سال ۲۰۲۶ رو پیش بینی کنه . الان طبق مثلا نظریه کارشناسا و پیشی بینی نشریه اکونومیست ژاپن باید تا سال ۲۰۲۸ سوم اقتصاد دنیا همچنان می‌بود ولی چی شد همین امسال هم آلمان ردش کرد هم هند . پس هر پیش بینی درست نیست

      موافقم 9
      مخالفم 14
      1. TRD

        ۱۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اولا مگه از تو خواستم بری لینکو ببینی ؟ برای تو لینک آوردم مگه ؟
        دوما اینم در جواب کامنتت . خودت برو ترجمه کن .

        Toyota’s target of selling 1.5 million BEVs a year in 2026 was 25% higher than a 1.2 million battery-powered units it was expected to sell according to S&P Global Mobility forecast

        موافقم 3
        مخالفم 3
      2. بهزاد

        ۱۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2547 ديدگاه)

        اقتصاد ژاپن و همینطور کره و چین هر از گاهی با تصمیمات مالی که میگیرند ارزش پول ملی خودشونو کاهش میدن تا بتونن در صادرات موفق عمل کنند و معمولا بعد از دوره ای حدود ۳ سال یا بیشتر ارزش پول ملیشون نسبت به دلار افزایش پیدا میکنه.
        برای نمونه نرخ برابری ین به دلار در سال ۲۰۱۹:
        0/914
        نرخ برابری ین به دلار در سال ۲۰۲۳:
        0/67
        میزان محاسبه ۱۰۰ ین هست.
        وقتی ارزش ین حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد کاهش پیدا میکنه و رقم محاسبه شده GDP بر مبنای دلار در نهایت تولید ناخالص ملی از نظر رقم کاهشی هست.
        ژاپن طی کمتر از یک سال از ۵۲۰۰ تریلیون دلار به کمتر از ۴۲۰۰ تریلیون دلار رسیده ولی بعد از مدتی بازهم اعداد به نزدیک دوره های قبل میرسه.
        امیدواریم دوستانی مثل شما در مورد اقتصاد یک حداقل هایی یاد بگیرند چون باعث عدم بحث های بیهوده میشه و همین متن شما فاقد کمترین دانش اقتصادی بود که باعث گمراهی هست.

        موافقم 2
        مخالفم 5
  6. Car love

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    منم اگه محصولم bz4x بود همین کارو میکردم،آفرین تویوتا بهترین کارو کردی.فقط بی زحمت سریع تر پول رو به حساب ال جی واریز کن 😍

    موافقم 25
    مخالفم 24
    1. حسین

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      فعلا ال‌جی یه باتری آدمیزادی بسازه که جی ام هر روز فراخوان نزنه به خاطر ریسک اشتعال باتری ال‌جی 😁 به غلط کردن انداخت جی ام رو با باتری هاش. مثل باتری های گلکسی سامسونگ.

      موافقم 20
      مخالفم 22
      1. پیام

        ۱۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2138 ديدگاه)

        شک نکن از تویوتا خیلی بهتر میزنه. اونا از من و تو خیلی بهتر می‌فهمن از کجا باتری بخرن!

        موافقم 13
        مخالفم 14
        1. amir

          ۱۱ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          بعله جگوار هم حرف شما رو تایید میکنه

          موافقم 10
          مخالفم 7
  7. حسین

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    ولی تحلیل گر صد اکانت پدال و همچنین سفیر برند تسلا در ایران اعتقاد دارن تویوتا به سرنوشت نوکیا دچار میشه.اونی که قرار بود سرنوشت نوکیا داشته باشه حالا افزایش سود قابل توجه داره.

    ((علاوه بر تویوتا، فورد و جنرال موتورز هم هدف فروش و تولید خودروهای الکتریکی خود را کاهش داده‌اند. جنرال موتورز از هدف تولید ۴۰۰ هزار دستگاهی این خودروها صرف‌نظر کرده و فورد هم احداث یکی از کارخانه‌های تولید باطری خود را به تعویق انداخته و تیراژ تولید موستانگ Mach-E را کاهش داده است))

    موافقم 27
    مخالفم 49
    1. سامورايي

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب فورد و جی ام هم مثل تویوتا وضعیت فروششون خوب نبود گرچه بازم نسبت به تویوتا خیلی بهتره وضعیتشون اوطرف رو هم که سعی میکنی نبینی و حقیقت تلخیه رو من نشونت میدم: فولکس واگن،بی ام و،بنز،تسلا،هیوندا،کیا،جگوار،پورشه،آئودی،بی وای دی همه افزایش فروش داشتن و به دنبال گسترش تولید هستن خخخ

      موافقم 36
      مخالفم 20
      1. حسین

        ۱۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        اسم هیوندا رو آوردی قاطی اینا 😂 هیوندا نهایتا با سایپا قابل قیاس باشه. دوما مطلب در مورد سود فروشه نه افزایش فروش 😂 سوادم که نداری:)
        دنبال گسترش تولیدن؟ فعلا که به نظر میاد دنبال کاهش تولیدن.. فیک… مغز😂

        موافقم 13
        مخالفم 27
        1. عظیم

          ۱۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          کاربر حسین اکانت فیک رو بهونه نکنید این چیزا اهمیتی نداره هر کی به هر شکلی آزاده نظرشو بده واقعیت که سرجاشه،
          الان در همین کامنتهای شما جملاتی هست که پر از تعصب کورکورانه و تمسخر و تهمت و توهینه این که بده تره و بده،

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. عظیم

          ۱۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          پس اول به عملکرد خودتون نگاهی بیندازید
          بعد بگو .. فیک… مغز😂

          موافقم 9
          مخالفم 1
        3. عظیم

          ۱۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          پس اول به عملکرد خودتون نگاهی بیندازید
          بعد بگو سوادم که نداری:) .. فیک… مغز😂

          موافقم 8
          مخالفم 1
        4. عظیم

          ۱۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          پس کاربر حسین پس اول به عملکرد خودتون نگاهی بیندازید
          بعد بگو سوادم که نداری:) .. فیک… مغز😂

          موافقم 8
          مخالفم 1
    2. MILADZM

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سعی نکن با چسبوندن تویوتا به فورد و جی ام عقب موندگی نخ سوزن رو توجیه کنی
      جی ام کلی خودروی شاخص الکتریکی معرفی کرده
      فورد هم همینطور
      اما یه نگاه به مارکت بنداز سهم تویوتا از بازار الکتریکی چقدره ؟
      همین جنابعالی آبان ۱۴۰۰ زیر پست معرفی شاهکار bz4x گفتی این ماشین رکوردفروش هر چی تسلا و … هست رو میزنه

      موافقم 37
      مخالفم 33
      1. amir

        ۱۱ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        اگه قراره به تویوتا بگیم نخ سوزن پس به سامسونگ هم باید بگیم سبزی فروش

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. مجتبی .

          ۱۲ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1231 ديدگاه)

          وبه هیوندای هم بگیم گاو دزد

          موافقم 3
          مخالفم 1
    3. TRD

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      تازه یچیز جالب . نیسان بی سر و صدا ، یک میلیون فروش برقی رو رد کرد !
      تازه اونم با انبوهی با مشکل مدیریتی و اقتصادی و …
      اون وقت اینا هنوز میگن عقب مونده
      کاملا مشخصه کی عقب موندست 😂

      https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/678579/nissan-global-bev-sales-one-million/amp/

      موافقم 18
      مخالفم 17
      1. بهنام

        ۱۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (905 ديدگاه)

        بله هواداری از چوسان قدیم برای تویوتا رجز میخواند 😂

        موافقم 2
        مخالفم 2
  8. Killer

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    :))))) خودشم قبول کرد مال این حرفا نیست
    نوکیا در اوج

    موافقم 14
    مخالفم 32
  9. داوودع

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این میزان سود عالیه
    وخبر خوبیه واسه پیشرفت بیشتر شرکتش
    وتنور رقابت رو گرم تر میکنه

    موافقم 20
    مخالفم 3
  10. سامورايي

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حتی اخراج مدیرعامل هم جواب نداد واسشون

    موافقم 7
    مخالفم 26
  11. Ehsan

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    کشید عقب.اشتباه خیلی بدی کرد

    موافقم 4
    مخالفم 20
    1. حسین

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      تو رو خدا بهشون بگو اشتباه نکنن. اعتماد به نفس تو رو هیوندا می‌داشت به یه خودروساز معتبر تبدیل میشد، فیک صد اکانت

      موافقم 17
      مخالفم 5
    2. downfall

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (126 ديدگاه)

      خیلی اشتباه بدی کردی این پست رو باز کردی که اینجوری فشاری بشی

      موافقم 13
      مخالفم 3
  12. سالار جان خان جان فصل

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    کمپانی مثل مرسدس بنز اگر این هوش تجاری رو داشت ، هرگز سرمایه گذاری عظیم روی برقی ها نمیکرد.
    آمریکایی ها هم که جز تسلا همه در برقی ضررده هستند
    درود بر صنعت ژاپن

    موافقم 13
    مخالفم 13
  13. Enzo Ferrari 2008

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    تویوتا این کاره نیست

    موافقم 4
    مخالفم 15
  14. TRD

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آدم این حجم از باسواد و کارشناس (!) رو تو کامنتای بالا میبینه ، متوجه میشه چرا وضع مملکت اینه .
    به خودشون زحمت نمیدن حداقل یه بار متن رو بخونن و اون وقت پیش بینی هم میکنن !!

    متن داره میگه تویوتا بیشتر از اونی که فکر میکرد درامد داشته و این موضوع باعث شده برای امسال هدفش رو تو برقیا کاهش بده ، بجاش هیبرید و بنزینی رو که اینقد سود داشته اولویت بزاره .
    ازون طرفم از پول و سرمایه ای که جمع میکنه تا ۲۰۲۶ میخواد ۱۰ تا مدل برقی بده و باتری حالت جامد رو به سرانجام برسونه و با دست پر وارد بازار شه .

    اون وقت یه عده میان میگن آره بابا این عقب موندست و از اولم برقی کارش نبود و ما خوبیم 😂🤦🏻‍♂️

    موافقم 21
    مخالفم 3
  15. amir

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    من نمیدونم تویوتا چرا اینقدر مقاومت میکنه در برابر برقی
    یه عده دوستان میگن تکنولوژیش رو نداره نمیدونم نوکیا هستش و عقب موندس
    به نظر من شما هم اشتباه میگید اینا که بارها به دنبال هیبرید و هیدروژنی رفتن و رکورد شکستن سریع ترین خودروی برقی رو هم دارن به نظرم قضیه مدیریتی هستش
    در چشم بادومی ها تنها چینی ها هستن که در تکنولوژی عقبن و امروزه به شدت دارن پیشرفت میکنن و حتی بی وای دی هم داره برای تسلا شاخ میشه هم کره هم ژاپن از بهتزین تکنولوژی های روز بهره میبرن

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. سالار جان خان جان فصل

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      سود عملیاتی نشون میده که راه رو داره درست میره

      موافقم 9
      مخالفم 4
  16. Ferrari

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    چند روز پیش همه خبر ضرر سنگین فورد به ازای تولید هر دستگاه اتومبیل برقی رو خوندن، تو اون مقاله اومده بود که فورد در سه ماهه سوم سال ۱٫۳ میلیارد دلار و در شش ماه اول ۳٫۴ میلیارد دلار ضرر داده و پیش بینی مدیران فورد این بوده که تا پایان سال جاری میلادی، متحمل زیان ۴٫۵ میلیارد دلاری خواهند شد، به دنبال چنین ضرر سنگینی راه اندازی یکی از کارخانه های تولید باتری رو هم متوقف کردن حتی تولید ماشین های برقی رو هم کاهش دادن.
    لطفا اون خبر رو یکبار دیگه بخونید. یکی از مدیران فورد گفته بود مردم حاضر نیستن در قیاس با ماشینهای بنزینی و هیبریدی، برای ماشین های برقی مبالغ بالایی پرداخت کنن. حالا این حماقت مدیران فورد رو با هوشمندی و زیرکی مدیران تویوتا مقایسه کنید که وضعیت بازار رو درست تشخیص دادن و نه تنها ضرری نکردن بلکه ۱۰ میلیارد دلار سود بیشتر نصیب شرکت شد. حالا این وسط یه تعداد از کاربران ایرانی همه چیز دان که به روز تا ۱۰ بلدن بشمارن میکن تویوتا اینکاره نیست😂😂😂
    بندهای خدا اون زمان که هیچ برندی نمیتونست از تولید محصولات هیبریدی سود ببره، تویوتا هیبریدی تولید میکرد و از فروش هیبریدی ها نه تنها ضرر نمیداد بلکه سود میکرد

    موافقم 12
    مخالفم 13
    1. amir

      ۱۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      نه دیگه کارشناسان برتر خاورمیانه تشخیص دادن تویوتا نوکیا هستش اصلا تکنولوژی برقی سازی رو نداره و به زباله دان تاریخ میپیونده و همه اون فروش های ملیونی هم اشعار پوپولیستی و دلقک وارانه هستش و خودروسازی کره سالیان سالیان از حاپونی ها جلوتره

      موافقم 9
      مخالفم 13
  17. sina

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    بازم میگم
    زیرساخت ها هنوز برای تولید انبوه الکتریکی ها کافی نیست.
    اگه بتونه همون 2027 باتری جامدش رو معرفی کنه و جواب بده بازی رو برده

    موافقم 7
    مخالفم 2
  18. abbas1

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (288 ديدگاه)

    اینم مدرک دیگ تا ثابت کنه هنوزم موتور برقی در حد رقابت با موتور های احتراقی نیست
    وگرنه کمپانی با عظمت و آیندنگری که داره قطع ب یقین اگر بهتر میدونه ضرر و منفعتش کجاست
    بیخود و کور کورانه هم دنباله روی نمیکنه
    دمش گرم

    موافقم 6
    مخالفم 6
  19. عشق ماشین

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دوستان عزیزکارشناس،لطفا یک بخش مستقلی هم بذاریدبرای خودروهای خارجی که قراره واردبشن، نظرکارشناسی بدین به هموطناتون که کدوم خودرو باچه مشخصاتی برای خیابانها وجاده های کشورمون و همچنین ازنظرکیفیت مناسب ترهستند. این دیالوگهایی که الآن بین شما ردوبدل میشه درواقع بایددرمجلات وسایتهای تخصصی خودرو منتشربشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا