تویوتا با اتکا به خودروهای بنزینی و هیبریدی، به سوددهی کمسابقهای دست پیدا کرده و ازاینرو، هدف فروش سالانهٔ مدلهای الکتریکی خود را به ۱۲۳ هزار دستگاه کاهش داده است.
تویوتا در گزارش مالی سهماههٔ دوم خود اعلام کرده که هدف فروش خودروهای الکتریکی در سال مالی جاری را به میزان قابلتوجه ۳۹ درصد کاهش داده و از ۲۰۲ به ۱۲۳ هزار دستگاه رسانده است. این رقم برای تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان محسوب میشود بسیار اندک است. این یعنی غول ژاپنی صرفاً به خودروهای درونسوز و هیبریدی خود تکیه کرده و البته از این طریق سود بیسابقهای کسب کرده است. پیشازاین، تویوتا پیشبینی کرده بود سود عملیاتی آن تا پایان سال مالی جاری یعنی ۳۱ مارس ۲۰۲۴، به ۳ تریلیون ین معادل ۲۰.۱ میلیارد دلار برسد اما در جدیدترین گزارش مالی، این پیشبینی به ۴.۵ تریلیون ین معادل ۳۰.۱ میلیارد دلار افزایش یافته است.
تا پایان سال مالی، تویوتا پیشبینی فروش ۳.۶ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی را دارد درحالیکه پیشبینی میشود کل فروش خودروهای الکتریکیشدهٔ این شرکت شامل مدلهای تمام الکتریکی، هیبریدی، پلاگینهیبریدی و هیدروژنی سلول سوختی به ۳.۹ میلیون دستگاه برسد. این رقم نسبت به سال مالی قبل افزایش ۴۲ درصدی را نشان میدهد. بدین ترتیب، خودروهای الکتریکیشده حدود ۳۷ درصد از کل فروش تویوتا را به خود اختصاص خواهند داد. مجموعاً انتظار میرود برندهای تویوتا و لکسوس در سال مالی جاری به رکورد فروش ۱۰.۱ میلیون دستگاه برسند.
در سهماههٔ مالی گذشته، تویوتا سود عملیاتی بسیار کمسابقهٔ ۱۲.۶ درصدی را به ثبت رسانده که بیش از دو برابر سود ۶.۱ درصدی سال قبل است. در حال حاضر، این شرکت ژاپنی خودروهای الکتریکی اندکی در سبد محصولات خود دارد که مهمترین آنها تویوتا bZ4X و لکسوس RZ هستند اما تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۱۰ خودروی الکتریکی جدید و یک سال بعد باطریهای حالت جامد را به بازار عرضه کند که با هر بار شارژ کامل بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را ارائه میکنند. مدیر مالی ارشد تویوتا میگوید خودروهای هیبریدی به این شرکت کمک کردهاند تا پایهٔ مالی محکمی برای خودروهای الکتریکی در دست توسعه ایجاد کند:
نکتهٔ مهم دیگر، زمانبندی دقیق تصمیمات سرمایهگذاری ما است. ارزیابی جامع ما در مورد سرمایهگذاری روی خودروهای تمام الکتریکی و باطریها با در نظر گرفتن وضعیت انرژی و زیرساختهای هر کشور، تکامل تکنولوژی و تغییرات در تقاضای خریداران، باعث شده به پایهٔ مالی قوی دست پیدا کنیم و بر اساس آن بتوانیم برای آینده سرمایهگذاری انجام دهیم.
علاوه بر تویوتا، فورد و جنرال موتورز هم هدف فروش و تولید خودروهای الکتریکی خود را کاهش دادهاند. جنرال موتورز از هدف تولید ۴۰۰ هزار دستگاهی این خودروها صرفنظر کرده و فورد هم احداث یکی از کارخانههای تولید باطری خود را به تعویق انداخته و تیراژ تولید موستانگ Mach-E را کاهش داده است.
۱۱ آبان ۱۴۰۲خداروشکر
NAVID۰۰۹۸
۱۱ آبان ۱۴۰۲مرسی میلادز جان
مشخصه شخصاً تجربه داریا 😂
phonix
۱۱ آبان ۱۴۰۲بار ها از عزیزان مجموعه پدال شنیدیم که علت طول کشیدن زمان ثبت نظرات دقت سایت برای تایید نظرات هست تا براشون مشکلی پیش نیاره جدا از مسئله ترول کردن که خود سایت گفته این نظرات رو ثبت نمیکنه ( که میبینید میکنه ) ظاهرا حضرات در سایت اطلاعی از موارد دیگه ندارن و شاهد نظرات بی ادبانه بعضی از کاربران هم خواهیم بود .
نه احترامی نه ارزش علمی نه فرهنگی هیچی …
NAVID۰۰۹۸
۱۱ آبان ۱۴۰۲بله
حالا بازم مسخره کنید !!!
تفاوت تازهبهدوران رسیدهها با اصیلها در همین هست که تا مطمئن از موضوعی نباشند ، سریع نخود آش نمیشوند !
تا به وقتش به حرف من برسید که مرباییها چه ضرری روی همین دروغهای برقی شدن بدهند !
اگر برقی شدن راحت بود ، مطمئناً ۵۰ سال پیش به اون میپرداختند با اینکه قدمت ۱۰۰ ساله داره !
رسانهها با قدرت تمام ، ایلان ماسک را بزرگ جلوه دادنش اما این گوری که سرش گریه میکردند اصلاً مُردهای وجود نداشت جز نفع و پول کلان که ایلان ماسک را از پشت حمایت میکردند و این وسط هم مربا فکر میکرد زودتر دست بِجُنباند قافله را میبرد ولی خودش را در گرداب انداخت با سرمایهگذاریهای کلان !
برای همین تویوتا در دنیا قابل اعتماد هست ، که بیخودی محصولی را نمیسازد و اگر هم ساخت میشه چشم بسته خریدش !
تویوتا یک اشتباه داشت و اون هم تویوتا brz بود که با عجله معرفیش کرد و چوبِ اشتباهش هم خورد اما فهمید بهترین راه ، همان راهی هست که درست تا الان پیش برده و آن هم محافظهکاری در ارائهی تکنولوژی جدید هست !
برای اینکه برقیها فراگیر شوند ، نیاز به یک هماهنگی جمعی بین دولتها و خودروسازان و ملت هست که حالا حالاها این هماهنگیها نشدنی هست !
به کشورهای کوچک اروپای غربی و شمالی نگاه نکنید ، اونها استثناء هستند و البته بسیار پیشرفته و ثروتمند ، بهتره دایرهی نگاهتون را گسترش بدهید به کل دنیا نه یک مکان کوچک که روی آن در خبرها مانور میدهند !
X
۱۱ آبان ۱۴۰۲وضعیت تویوتا تاثیری بر قیمت مزدا1000 و 12 تا پوستر لکسوس نداره
خواستم این حقیقت تلخ رو بهت یادآوری کنم
پیام
۱۱ آبان ۱۴۰۲کم کنه یا زقپیاد کنه مهم اینه که هیوندای تو هر دو به خوبی داره پیش میره و هر سال تقاضای ماشین الکتریکی بیشتر میشه و اگر ابنطوری نبود طی ابپین سالها ماشین الکتریکی محو شده بود!!! حالا گافاش تو ماشین الکتریکی مونده. صبر کنید.
amir
۱۱ آبان ۱۴۰۲پیام قبول دارم تو برقی ها هیوندای و جنسیس و کیا خوب پیش رفتن اما در عرصه بنزینی اینطوری نبود
توقف تولید کیا استینگر و جنسیس جی هفتاد مشکلات موتور های درونسوز کره ای و ….چیزی که کره ای ها رو یهو در اواخر بلند کرده طراحی های جدیدشونه که با استفاده از افرادی مثل آلبرت بیرمن و پیتر شرایر بدست اومده و برقی سازی هاست
پیام
۱۱ آبان ۱۴۰۲این حرفت رو قبول ندارم. یکی از دلایل موفقیتشون، اینه که آپشنای زیادی ارائه میدادن. دوستم پدرش نیسان تینا داشت، به شوخی میگفت آپشناش مثل پیکانه! واقعا هم آپشن خاصی نداشت. مقایسه آزرا و کمری رو یادت بیار! آپشنلی آزرا بیشتر بود. واقعا کیفیت آزرا هم خیلی خوب بود. هیوندای خیلی چیزای دیگه،پ ارائه میده، زیبایی، بازاریابی، قیمت مناسبتر و … . یه جیز در مورد کیفیت الان ماشینای هیوندای بهت بگم. وقتی ۲۰۶ فرانسوی اصل که حدود ۱۸ سال مردم میخریدن و مشکلی نداشت و یارو تا سالهانمیدونست موتورش کجاست، انتظار داری کره اونم با تکنولوژی سال ۲۰۲۳ موتور ماشیناش ایراد داشته باشه؟!!! اصلا منطقی نیست. علت فروش بیشتر تویوتا کیفیت نیست! یعنی اون زمانی که فولکس واگن فروشش بیشتر بود، کیفیتش بیشتر بود؟!!! ربطی نداره اصلا. اون زمان خیلیا از جمله دوست من طرفدار فولکس واگن بودن، بعد وقتی تویوتا پر فروشترین شد، اومدن سمت تویوتا! مثل حزب باد! از خودشون هیچ فکر و میشبینی ندارن!!! خب اینکه خیلی راحته تا برتدی بیشتر بفروشه، بیای سمتش! هنر نیست که!!! این یه رفتار پوپولیستیه
amir
۱۲ آبان ۱۴۰۲پس این همه آدم که دارن پیکان های بی آپشن ژاپنی ها رو میخرن همه اشون هم دلقک هستن و رفته تو پاچه اشون آمار فروش کمری هم دروغه همش اصلا هم ژاپنی ها ارزون فروش نیستن که لکسوس ال اس ۴۰۰ رو با نصف قیمت بنز و بیمر میدادن الانم تمام این خودرو هایی که میفروشن همشون بی آپشن هستش از دم و دارن دو تا سه برابر بقیه میفروشن بله بله درست میفرمایی دوست عزیز
پیام
۱۲ آبان ۱۴۰۲فروش بالا لزوما ربطی به کیفیت نداره! برو نیسان تینا و سوناتا رو مقایسه کن بعد ببینیم آپشناشون چطورن! تویوتا نسبت به قدمش باید فروشش خیلی بیشتر از هیوندای باشه! خودت خوب میدونی که این فاصله داره سال به سال کمتر میشه! الان خودت داری میبینی که اینفینیتی، سوزوکی، سوبارو، میتسوبیشی دارن نتیجه کاراشون رو میبینن! دیگه فکر کنم وضعیت این برندها به وضوح معلوم باشه!
amir
۱۲ آبان ۱۴۰۲والا من دیگه نمیدونم موتور کره ای ها و یا سیستم های ایمنیشون در چه حالیه فراخوان ۳.۳ ملیونی و چندین برابر شدن آمار دزدیده شدن در یه بازه زمانی کوتاه نشون دهنده اینه که آپشن های زیادی خودروهای کره ای ها دارن البته با اجازه از تایید کنندگان پیام اگر نمیگن کامنت لوس کذاشتم
نا اشنا
۱۱ آبان ۱۴۰۲بابا تویوتا.
خوب شد تویوتا ساخت ایران نیست وگرنه دنیا رو زیر ورو میکردیم ،پسر خوب کلی برند خوب در جهان هست ،ولی دولت ایران اجازه ورود نمیدهد، اگر اجازه میداد، تویوتا درایران اینقدر جولان نمیداد..
تویوتا ماشین خوبی هست ولی خودروهای همتراز و بهتر زیاد هستند والسلام
پیام
۱۲ آبان ۱۴۰۲یعنی ایموبلایزر رو که رو هر ماشینی هست رو جز آپشن خاص میدونی؟!!! بعدشم ایموبلایزر رو دو ساله اضافه کرده گرچه از کار انداختنش کاری نداره. ۳.۳ فراخوان زده نه ۶.۵ !!! بعدشم تو همون ۳.۳ برو ببین فقط چند تا ماشین آتیش گرفته نه مثل ماشینای ژاپنی که تعداد زیادی پدال گاز میچسبوندن و فاجعه درست شده بود!!! تو کیلویی میبینی!!! هر فراخواتی رو میبینی، برو تعداد حادثهها رو هم ببین!!! فقط تعداد فراخوان مهم نیست.
amir
۱۲ آبان ۱۴۰۲نخیر عزیزم ایموبیلایزر جزو استاندارد ایمنیه نه آپشن که کره ای های عزیز اصلا توجه نکردن به کار نگرفتن کودکان کار حداقل ارزش های انسانی هستش که رعایت نکردن عدم دردسر درست نکردن موتور دست کم ترین الزامات مهندسیه که رعایت نکردن بعله امروزه حتی چینی هام یه خروار آپشن میزارن رو لگناشون با قیمت نصف خارجی ها میفروشن اما این لزوم بر برتری اوناس؟؟ اگه امروزه در فروش بی وای دی داره رشد میکنه تو برقی ها حتما میخوای بگی از تسلا بهتره با اختلاف ؟
Navid A J
۱۱ آبان ۱۴۰۲نویدجان تا حدودی حرفتو قبول دارم. اما مارکت این چیزا سرش نمیشه. تویوتا در هایبرید، دست بالا رو داره. مخصوصا در امریکای شمالی اگر تویوتای هایبرید بلافاصله موجود بود و نیاز نبود 9 ماه یا یک سال صبر کنی که به دستت برسه، همه ی تویوتاهای هایبریدی فروش میرفت. اما باید قبول کنیم در بحث الکتریکی ها تویوتا تا الان حرفی برای گفتن نداره. تغییرات مدیریتی هم که انجام دادن دقیقا برای همین بود. فهمیدن که خیلی دیر از خواب بیدار شدن. تقریبا تا 13 سال دیگه، باید با این حقیقت روبرو بشن که ماشین درونسوز در خیلی از بخش های امریکای شمالی و اروپا مجوز فروش نخواهند داشت (کانادا و کالیفرنیای امریکا 2035 رو اعلام کردن. بقیه ی ایالت های امریکا هم چشمشون به کالیفرنیاس. اونام اعلام خواهند کرد) به همین دلیل نمیشه با خیال راحت بشینن و بگن ما درونسوز خوب میفروشیم، پس بزار با همین فرمون ادامه بدیم.
قسمت شکست خورده ی ماجرا اینه که خیلی از لکسس سوارا و تویوتا سوارا، ماشین بعدیشون رو تسلا خریدن، اونم تسلایی که میدونیم چه کیفیت افتضاحی داره. خیلی رانندگانی که میخوان با ماشینشون اوبر کار کنن، شروع کردن به خریدن تسلا.
5 سال بعد دیدنیه. امیدوارم تویوتا سریع یه تکون اساسی ب خودش بده. این کمپانی که وقتی یاریس و کرولای GR رو زد و دیدیم چطور همه ی منتقدا رو دست به دهان گذاشت و جایزه ها رو درو کرد، خیلی در بحث الکتریکی عقب افتاده.
𝐀𝐥𝐢
۱۱ آبان ۱۴۰۲انگار برای اینکار ساخته نشده بود
TRD
۱۱ آبان ۱۴۰۲دقیقا برعکس .
داره میگه تویوتا از هیبرید و بنزینی سودی رو بدست آورده که خیلی بیشتر از پیش بینی خودشونه ( ۱۰ میلیارد دلار بیشتر ) . به همین دلیل هدف کوتاه مدتش رو برای سال جاری ، گذاشته رو هیبریدی و بنزینی .
ازون طرف ازین سود بالا استفاده میکنه برای توسعه برقیا و اون باتری حالت جامد .
تا ۲۰۲۶ هم ، ۱۰ مدل برقی میده بازار .
کاملا حساب شده و دست پر ظاهر میشه .
Killer
۱۱ آبان ۱۴۰۲جاپون فنا تا کم میارین برای ماست مالی به باتری جامد متوسل میشن در حالی که ظاهرا نمیدونن فولکس واگن و جی ام و هیوندای و بی ام دبلیو هم دارن رو اون باتری کار میکنن :))))
TRD
۱۱ آبان ۱۴۰۲طبق معمول کامنت نامربوط .
مگه من گفتم قراره انحصاری تویوتا باشه ؟
برای خودت یه چیزایی میگی نسبت میدی به JDM .
رضا
۱۱ آبان ۱۴۰۲دکتر بزار خدمتت یه چیزی عرض کنم. اینکه مثلا فلان کمپانی یه عددی فروش برقی داره قبول ولی آیا کل دنیا بازارش آماده خودرو برقی هست؟ بله امریکا و چهارتا کشور اروپایی و چین و کره بازارشون کشش رو شاید داشته باشه ولی این همه کشور هست که اصلا حتی زیر ساختش رو ندارن. پس جو نگیر با چهار برقی کره و چینی دیدن. اینا بازارشون همین جاهاست. ماشینی نساختن که بره تو قاره آفریقا یا امریکا جنوبی یا شرایط آسیا دووم بیاره. ماشین نساختن که تو بنزینیا توانایی رقابت تو امریکا و کل دنیا تو حوزه بنزینی داشته باشه. پس دید کودکانتون رو کمتر به رخ بکشید. تو برقیا فقط امریکا تو صدره اونم به خاطر اینکه کلن از بیس روبرقی شروع کردن به ساختن. اروپایی هاش هم هنوز مالی نیستن. چینی و کره ای هم نطری ندارم چون اعتقادی به داشتن اصول مهندسی و کیفیت درشون ندارم. ژاپنیا هم برنامه بلند مدت دارن. تو برقی اینجوری نمیشه که فکر کنی فلان برند چی میسازه فلان برند چی نمیسازه. چهارتا باتریه که یکی داره و یکی نداره که اونم تکنولوژیش فراگیر میشه. اصل دوامه که در مورد تمام برقی هم میگم عین بنزینهاشون کیفیت دارن.
downfall
۱۱ آبان ۱۴۰۲هیوندا اول از تو کاه و یونجه در بیاد بعد حالت جامد بسازه
https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-rn22e-crash-hard-at-goodwood/
Tesla
۱۱ آبان ۱۴۰۲به خاطر سوددهی زیادش توی بنزینی و هیبریدی ها نیست ! به خاطر اینه که دید در بازار الکتریکی ها بازنده ای بیش نیست و به خاطر همین تصمیم گرفت به خاطر حفظ همون یک ذره اعتبار و آبرویی که داره کم کم خودشو از الکتریکی ها بکشه بیرون 🤣🤣🤣⚡️⚡️🇺🇸🇺🇸💪💪
TRD
۱۱ آبان ۱۴۰۲این هدف فروشی که گفته شده صرفا هدف سالانه ست .
وگرنه تا ۲۰۲۶ قضیه عوض میشه و ۱۰ مدل تمام برقی رو معرفی میکنه . خود تویوتا و کارشناسای بازار ( از نوع واقعی نه ازین ترولای سایت ) برای فروش برقیا ، هدف ۱/۲ میلیونی پیش بینی کردن .
حالا الان چهار تا ترول بی سواد میان باز مسخره بازی .
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-launch-10-new-battery-ev-models-by-2026-cto-2023-04-07/
ارین صاحب جمعی
۱۱ آبان ۱۴۰۲چقدر باید یک آدم بیکار باشه بره رویترز خبر در مورد فروش تویوتا اونم نه مثلا سال ۲۰۲۴ سال ۲۰۲۷ در بیاره انگار مثلا بقیه میشینن نگاه میکنن. هیچ جای متن ننوشته کارشناس های بازار اینو میگن تو داری میگی و الا هیچ کارشناس کم مغزی نمیاد تا سال ۲۰۲۶ رو پیش بینی کنه . الان طبق مثلا نظریه کارشناسا و پیشی بینی نشریه اکونومیست ژاپن باید تا سال ۲۰۲۸ سوم اقتصاد دنیا همچنان میبود ولی چی شد همین امسال هم آلمان ردش کرد هم هند . پس هر پیش بینی درست نیست
TRD
۱۲ آبان ۱۴۰۲اولا مگه از تو خواستم بری لینکو ببینی ؟ برای تو لینک آوردم مگه ؟
دوما اینم در جواب کامنتت . خودت برو ترجمه کن .
Toyota’s target of selling 1.5 million BEVs a year in 2026 was 25% higher than a 1.2 million battery-powered units it was expected to sell according to S&P Global Mobility forecast
بهزاد
۱۲ آبان ۱۴۰۲اقتصاد ژاپن و همینطور کره و چین هر از گاهی با تصمیمات مالی که میگیرند ارزش پول ملی خودشونو کاهش میدن تا بتونن در صادرات موفق عمل کنند و معمولا بعد از دوره ای حدود ۳ سال یا بیشتر ارزش پول ملیشون نسبت به دلار افزایش پیدا میکنه.
برای نمونه نرخ برابری ین به دلار در سال ۲۰۱۹:
0/914
نرخ برابری ین به دلار در سال ۲۰۲۳:
0/67
میزان محاسبه ۱۰۰ ین هست.
وقتی ارزش ین حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد کاهش پیدا میکنه و رقم محاسبه شده GDP بر مبنای دلار در نهایت تولید ناخالص ملی از نظر رقم کاهشی هست.
ژاپن طی کمتر از یک سال از ۵۲۰۰ تریلیون دلار به کمتر از ۴۲۰۰ تریلیون دلار رسیده ولی بعد از مدتی بازهم اعداد به نزدیک دوره های قبل میرسه.
امیدواریم دوستانی مثل شما در مورد اقتصاد یک حداقل هایی یاد بگیرند چون باعث عدم بحث های بیهوده میشه و همین متن شما فاقد کمترین دانش اقتصادی بود که باعث گمراهی هست.
Car love
۱۱ آبان ۱۴۰۲منم اگه محصولم bz4x بود همین کارو میکردم،آفرین تویوتا بهترین کارو کردی.فقط بی زحمت سریع تر پول رو به حساب ال جی واریز کن 😍
حسین
۱۱ آبان ۱۴۰۲فعلا الجی یه باتری آدمیزادی بسازه که جی ام هر روز فراخوان نزنه به خاطر ریسک اشتعال باتری الجی 😁 به غلط کردن انداخت جی ام رو با باتری هاش. مثل باتری های گلکسی سامسونگ.
پیام
۱۱ آبان ۱۴۰۲شک نکن از تویوتا خیلی بهتر میزنه. اونا از من و تو خیلی بهتر میفهمن از کجا باتری بخرن!
amir
۱۱ آبان ۱۴۰۲بعله جگوار هم حرف شما رو تایید میکنه
حسین
۱۱ آبان ۱۴۰۲ولی تحلیل گر صد اکانت پدال و همچنین سفیر برند تسلا در ایران اعتقاد دارن تویوتا به سرنوشت نوکیا دچار میشه.اونی که قرار بود سرنوشت نوکیا داشته باشه حالا افزایش سود قابل توجه داره.
((علاوه بر تویوتا، فورد و جنرال موتورز هم هدف فروش و تولید خودروهای الکتریکی خود را کاهش دادهاند. جنرال موتورز از هدف تولید ۴۰۰ هزار دستگاهی این خودروها صرفنظر کرده و فورد هم احداث یکی از کارخانههای تولید باطری خود را به تعویق انداخته و تیراژ تولید موستانگ Mach-E را کاهش داده است))
سامورايي
۱۱ آبان ۱۴۰۲خب فورد و جی ام هم مثل تویوتا وضعیت فروششون خوب نبود گرچه بازم نسبت به تویوتا خیلی بهتره وضعیتشون اوطرف رو هم که سعی میکنی نبینی و حقیقت تلخیه رو من نشونت میدم: فولکس واگن،بی ام و،بنز،تسلا،هیوندا،کیا،جگوار،پورشه،آئودی،بی وای دی همه افزایش فروش داشتن و به دنبال گسترش تولید هستن خخخ
حسین
۱۱ آبان ۱۴۰۲اسم هیوندا رو آوردی قاطی اینا 😂 هیوندا نهایتا با سایپا قابل قیاس باشه. دوما مطلب در مورد سود فروشه نه افزایش فروش 😂 سوادم که نداری:)
دنبال گسترش تولیدن؟ فعلا که به نظر میاد دنبال کاهش تولیدن.. فیک… مغز😂
عظیم
۱۲ آبان ۱۴۰۲کاربر حسین اکانت فیک رو بهونه نکنید این چیزا اهمیتی نداره هر کی به هر شکلی آزاده نظرشو بده واقعیت که سرجاشه،
الان در همین کامنتهای شما جملاتی هست که پر از تعصب کورکورانه و تمسخر و تهمت و توهینه این که بده تره و بده،
…
عظیم
۱۲ آبان ۱۴۰۲پس اول به عملکرد خودتون نگاهی بیندازید
بعد بگو .. فیک… مغز😂
عظیم
۱۲ آبان ۱۴۰۲پس اول به عملکرد خودتون نگاهی بیندازید
بعد بگو سوادم که نداری:) .. فیک… مغز😂
عظیم
۱۲ آبان ۱۴۰۲پس کاربر حسین پس اول به عملکرد خودتون نگاهی بیندازید
بعد بگو سوادم که نداری:) .. فیک… مغز😂
MILADZM
۱۱ آبان ۱۴۰۲سعی نکن با چسبوندن تویوتا به فورد و جی ام عقب موندگی نخ سوزن رو توجیه کنی
جی ام کلی خودروی شاخص الکتریکی معرفی کرده
فورد هم همینطور
اما یه نگاه به مارکت بنداز سهم تویوتا از بازار الکتریکی چقدره ؟
همین جنابعالی آبان ۱۴۰۰ زیر پست معرفی شاهکار bz4x گفتی این ماشین رکوردفروش هر چی تسلا و … هست رو میزنه
amir
۱۱ آبان ۱۴۰۲اگه قراره به تویوتا بگیم نخ سوزن پس به سامسونگ هم باید بگیم سبزی فروش
مجتبی .
۱۲ آبان ۱۴۰۲وبه هیوندای هم بگیم گاو دزد
TRD
۱۱ آبان ۱۴۰۲تازه یچیز جالب . نیسان بی سر و صدا ، یک میلیون فروش برقی رو رد کرد !
تازه اونم با انبوهی با مشکل مدیریتی و اقتصادی و …
اون وقت اینا هنوز میگن عقب مونده
کاملا مشخصه کی عقب موندست 😂
https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/678579/nissan-global-bev-sales-one-million/amp/
بهنام
۱۲ آبان ۱۴۰۲بله هواداری از چوسان قدیم برای تویوتا رجز میخواند 😂
Killer
۱۱ آبان ۱۴۰۲:))))) خودشم قبول کرد مال این حرفا نیست
نوکیا در اوج
داوودع
۱۱ آبان ۱۴۰۲این میزان سود عالیه
وخبر خوبیه واسه پیشرفت بیشتر شرکتش
وتنور رقابت رو گرم تر میکنه
سامورايي
۱۱ آبان ۱۴۰۲حتی اخراج مدیرعامل هم جواب نداد واسشون
Ehsan
۱۱ آبان ۱۴۰۲کشید عقب.اشتباه خیلی بدی کرد
حسین
۱۱ آبان ۱۴۰۲تو رو خدا بهشون بگو اشتباه نکنن. اعتماد به نفس تو رو هیوندا میداشت به یه خودروساز معتبر تبدیل میشد، فیک صد اکانت
downfall
۱۱ آبان ۱۴۰۲خیلی اشتباه بدی کردی این پست رو باز کردی که اینجوری فشاری بشی
سالار جان خان جان فصل
۱۱ آبان ۱۴۰۲کمپانی مثل مرسدس بنز اگر این هوش تجاری رو داشت ، هرگز سرمایه گذاری عظیم روی برقی ها نمیکرد.
آمریکایی ها هم که جز تسلا همه در برقی ضررده هستند
درود بر صنعت ژاپن
Enzo Ferrari 2008
۱۱ آبان ۱۴۰۲تویوتا این کاره نیست
TRD
۱۱ آبان ۱۴۰۲آدم این حجم از باسواد و کارشناس (!) رو تو کامنتای بالا میبینه ، متوجه میشه چرا وضع مملکت اینه .
به خودشون زحمت نمیدن حداقل یه بار متن رو بخونن و اون وقت پیش بینی هم میکنن !!
متن داره میگه تویوتا بیشتر از اونی که فکر میکرد درامد داشته و این موضوع باعث شده برای امسال هدفش رو تو برقیا کاهش بده ، بجاش هیبرید و بنزینی رو که اینقد سود داشته اولویت بزاره .
ازون طرفم از پول و سرمایه ای که جمع میکنه تا ۲۰۲۶ میخواد ۱۰ تا مدل برقی بده و باتری حالت جامد رو به سرانجام برسونه و با دست پر وارد بازار شه .
اون وقت یه عده میان میگن آره بابا این عقب موندست و از اولم برقی کارش نبود و ما خوبیم 😂🤦🏻♂️
amir
۱۱ آبان ۱۴۰۲من نمیدونم تویوتا چرا اینقدر مقاومت میکنه در برابر برقی
یه عده دوستان میگن تکنولوژیش رو نداره نمیدونم نوکیا هستش و عقب موندس
به نظر من شما هم اشتباه میگید اینا که بارها به دنبال هیبرید و هیدروژنی رفتن و رکورد شکستن سریع ترین خودروی برقی رو هم دارن به نظرم قضیه مدیریتی هستش
در چشم بادومی ها تنها چینی ها هستن که در تکنولوژی عقبن و امروزه به شدت دارن پیشرفت میکنن و حتی بی وای دی هم داره برای تسلا شاخ میشه هم کره هم ژاپن از بهتزین تکنولوژی های روز بهره میبرن
سالار جان خان جان فصل
۱۱ آبان ۱۴۰۲سود عملیاتی نشون میده که راه رو داره درست میره
Ferrari
۱۱ آبان ۱۴۰۲چند روز پیش همه خبر ضرر سنگین فورد به ازای تولید هر دستگاه اتومبیل برقی رو خوندن، تو اون مقاله اومده بود که فورد در سه ماهه سوم سال ۱٫۳ میلیارد دلار و در شش ماه اول ۳٫۴ میلیارد دلار ضرر داده و پیش بینی مدیران فورد این بوده که تا پایان سال جاری میلادی، متحمل زیان ۴٫۵ میلیارد دلاری خواهند شد، به دنبال چنین ضرر سنگینی راه اندازی یکی از کارخانه های تولید باتری رو هم متوقف کردن حتی تولید ماشین های برقی رو هم کاهش دادن.
لطفا اون خبر رو یکبار دیگه بخونید. یکی از مدیران فورد گفته بود مردم حاضر نیستن در قیاس با ماشینهای بنزینی و هیبریدی، برای ماشین های برقی مبالغ بالایی پرداخت کنن. حالا این حماقت مدیران فورد رو با هوشمندی و زیرکی مدیران تویوتا مقایسه کنید که وضعیت بازار رو درست تشخیص دادن و نه تنها ضرری نکردن بلکه ۱۰ میلیارد دلار سود بیشتر نصیب شرکت شد. حالا این وسط یه تعداد از کاربران ایرانی همه چیز دان که به روز تا ۱۰ بلدن بشمارن میکن تویوتا اینکاره نیست😂😂😂
بندهای خدا اون زمان که هیچ برندی نمیتونست از تولید محصولات هیبریدی سود ببره، تویوتا هیبریدی تولید میکرد و از فروش هیبریدی ها نه تنها ضرر نمیداد بلکه سود میکرد
amir
۱۱ آبان ۱۴۰۲نه دیگه کارشناسان برتر خاورمیانه تشخیص دادن تویوتا نوکیا هستش اصلا تکنولوژی برقی سازی رو نداره و به زباله دان تاریخ میپیونده و همه اون فروش های ملیونی هم اشعار پوپولیستی و دلقک وارانه هستش و خودروسازی کره سالیان سالیان از حاپونی ها جلوتره
sina
۱۱ آبان ۱۴۰۲بازم میگم
زیرساخت ها هنوز برای تولید انبوه الکتریکی ها کافی نیست.
اگه بتونه همون 2027 باتری جامدش رو معرفی کنه و جواب بده بازی رو برده
abbas1
۱۱ آبان ۱۴۰۲اینم مدرک دیگ تا ثابت کنه هنوزم موتور برقی در حد رقابت با موتور های احتراقی نیست
وگرنه کمپانی با عظمت و آیندنگری که داره قطع ب یقین اگر بهتر میدونه ضرر و منفعتش کجاست
بیخود و کور کورانه هم دنباله روی نمیکنه
دمش گرم
عشق ماشین
۱۴ آبان ۱۴۰۲دوستان عزیزکارشناس،لطفا یک بخش مستقلی هم بذاریدبرای خودروهای خارجی که قراره واردبشن، نظرکارشناسی بدین به هموطناتون که کدوم خودرو باچه مشخصاتی برای خیابانها وجاده های کشورمون و همچنین ازنظرکیفیت مناسب ترهستند. این دیالوگهایی که الآن بین شما ردوبدل میشه درواقع بایددرمجلات وسایتهای تخصصی خودرو منتشربشه.